Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGhb afbouwtips?

Ghb afbouwtips?

97 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
M
MeisjemetprobleemLid
01-01-2024, 00:00
#1
@De Rijdende Rachid Haha dankje wel🙂
G
Georgie J.Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Spyro zei:
Maar het is gewoon gevaarlijk… Je hebt dan misschien net geluk gehad.

Afbouwen/afkicken is sowieso gevaarlijk. Maar dit is echt onverantwoord
Klik om te vergroten...
Ik deed dit regelmatig, bijv na 3-4mnd 24/7 gebruik, even een weekend afkicken bijv.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#3
Georgie J. zei:
Ik deed dit regelmatig, bijv na 3-4mnd 24/7 gebruik, even een weekend afkicken bijv.
Klik om te vergroten...
Fijn dat het werkt voor je, maar vind het gevaarlijk om te adviseren. Er zijn een hoop veiligere manieren.
G
Georgie J.Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Spyro zei:
Fijn dat het werkt voor je, maar vind het gevaarlijk om te adviseren. Er zijn een hoop veiligere manieren.
Klik om te vergroten...
Dat absoluut zeker, maar het gaat om tips en dan kan TS zelf de keuze en manier maken hoe en wat toch
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#5
Georgie J. zei:
Dat absoluut zeker, maar het gaat om tips en dan kan TS zelf de keuze en manier maken hoe en wat toch
Klik om te vergroten...
Ik snap je insteek, maar waarom extra gevaarlijk bezig zijn als het veel veiliger kan?
G
GABA-B BonanzaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Georgie J. zei:
Hoezo?.. Ik vertel alleen mijn ervaringen en mijn manier van afbouwen, wat voor de een niet werkt kan voor een ander wel werken toch. TS kan alle info gebruiken en zelf een keuze maken hoe diegene dat gaat oplossen. Alle tips zijn meegenomen toch?
Klik om te vergroten...
Vorige keer na lang doorvragen bleek je nog niet lichamelijk verslaafd te zijn, dus na een weekend gebruik is dit wel de goeie methode.
G
GABA-B BonanzaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Georgie J. zei:
Dat absoluut zeker, maar het gaat om tips en dan kan TS zelf de keuze en manier maken hoe en wat toch
Klik om te vergroten...
Je weet toch ook dat TS starters zeker rond stoppen met G in pure paniek zitten en gewoon eerste adviezen opvolgen, of weet je dat toch niet?
M
MeisjemetprobleemLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hallo Allen! Bedankt voor jullie reacties. Ik ben al aan het minderen met mijn gebruik. Ik loop al bij een psycholoog voor ptss en mijn depressie. Daarbij gekomen is ook een burn-out. Ik kreeg echter wel last van waanideeën en vreselijke dromen. Ik weet dat dit er bij hoort helaas. Is het handig om met mijn psycholoog te bespreken? Nogmaals bedankt voor jullie hulp. Als ik zo ver mogelijk ben afgebouwd wil ik overstappen op baclofen en de nodige pammetjes. En daarna op quitiapine om door de kunnen slapen.
M
MeisjemetprobleemLid
01-01-2024, 00:00
#9
Magicalwoman zei:
Ik denk dat je het beste professionele hulp hier bij moet hebben..

Ik zou sws je dosis moet minderen of ipv om de 2 uur om de 4 uur moet doen.

Mag ik vragen wat ghb voor effect op je heeft?
Ik heb zelf ook ptss en een depressieve stemmingsstoornis en gebruik ook redelijk vaak ghb en als ik sochtends een dosis neem begint mijn dag wat soepeler.
Dus ik begrijp je heel goed.

Hoop dat je de hulp krijgt die je nodig hebt
Ja
Klik om te vergroten...
M
MeisjemetprobleemLid
01-01-2024, 00:00
#10
@Magicalwoman Op dit moment, neem ik het alleen nog maar om te functioneren. In t begin vergat ik al mjn problemen. de ptss, alle problemen geleden, nare dromen etc. Nu enkel nog om mij normaal te voelen.
M
MeisjemetprobleemLid
01-01-2024, 00:00
#11
GABA-B Bonanza zei:
Neen juist niet, ze heeft alle middeltjes in huis om er met een slim schema van af te komen. Die baclofen is goud waard!

Professionele hulp is een lijdensweg, elke 2 uur nieuwe dosis krijgen en elke nieuwe dag dosis naar beneden met 0,2ml
Klik om te vergroten...
@GABA-B Bonanza wanneer en hoe zou ik kunnen overstappen op baclofen dit is voor mij de eerste keer dit middel en benzo’s? Heb je tips wat ik wel en niet moet doen?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#12
Meisjemetprobleem zei:
Hallo Allen! Bedankt voor jullie reacties. Ik ben al aan het minderen met mijn gebruik. Ik loop al bij een psycholoog voor ptss en mijn depressie. Daarbij gekomen is ook een burn-out. Ik kreeg echter wel last van waanideeën en vreselijke dromen. Ik weet dat dit er bij hoort helaas. Is het handig om met mijn psycholoog te bespreken? Nogmaals bedankt voor jullie hulp. Als ik zo ver mogelijk ben afgebouwd wil ik overstappen op baclofen en de nodige pammetjes. En daarna op quitiapine om door de kunnen slapen.
Klik om te vergroten...
Ja het is belangrijk dat je dit soort zaken deelt met je psycholoog!
G
GABA-B BonanzaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Meisjemetprobleem zei:
@GABA-B Bonanza wanneer en hoe zou ik kunnen overstappen op baclofen dit is voor mij de eerste keer dit middel en benzo’s? Heb je tips wat ik wel en niet moet doen?
Klik om te vergroten...
Naar welke dosis ML/2 uur denk je uiteindelijk te gaan alvorens de overstap? Hoe lager deze is hoe minder baclo nodig is..
Wat is je gewicht (mag ook privé)?
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#14
Magicalwoman zei:
Ik zou sws je dosis moet minderen of ipv om de 2 uur om de 4 uur moet doen.
Klik om te vergroten...

Absoluut niet doen bij GHB verslaving........

Nu voor ts;

ELKE 2 UUR STRIKT. 24/7. Alleen dan kan je succesvol afbouwen van GHB. Na 4 uur ben je te ver in ontwenning om nog uit de ontwenning te komen met je normale dosering. Moet je weer meer pakken. Weg afbouw.

Sowieso zou ik gewoon hiermee naar de huisarts stappen. Je hebt onderliggende problematiek. Daarnaast is voor zelfstandig afbouwen enorm veel discipline nodig. In mijn ogen is de beste manier altijd een detox in gaan.

Ik heb 5 keer in de detox gezeten voor GHB verslaving dus ik weet hoe het spelletje werkt. Zo sluw maar als je er eenmaal aan zit is t echt de hel. Dus zoek gewoon de hulp die je nodig hebt oke?
M
MeisjemetprobleemLid
01-01-2024, 00:00
#15
GABA-B Bonanza zei:
Naar welke dosis ML/2 uur denk je uiteindelijk te gaan alvorens de overstap? Hoe lager deze is hoe minder baclo nodig is..
Wat is je gewicht (mag ook privé)?
Klik om te vergroten...
Mijn gewicht is 55 kilo. Hoeveel er nodig is en wat haalbaar is zonder te veel klachten. Zit nu op 2.7 per ander half uur..
M
MeisjemetprobleemLid
01-01-2024, 00:00
#16
Raver zei:
Absoluut niet doen bij GHB verslaving........

Nu voor ts;

ELKE 2 UUR STRIKT. 24/7. Alleen dan kan je succesvol afbouwen van GHB. Na 4 uur ben je te ver in ontwenning om nog uit de ontwenning te komen met je normale dosering. Moet je weer meer pakken. Weg afbouw.

Sowieso zou ik gewoon hiermee naar de huisarts stappen. Je hebt onderliggende problematiek. Daarnaast is voor zelfstandig afbouwen enorm veel discipline nodig. In mijn ogen is de beste manier altijd een detox in gaan.
Ik heb 5 keer in de detox gezeten voor GHB verslaving dus ik weet hoe het spelletje werkt. Zo sluw maar als je er eenmaal aan zit is t echt de hel. Dus zoek gewoon de hulp die je nodig hebt oke?
Klik om te vergroten...
M
MeisjemetprobleemLid
01-01-2024, 00:00
#17
@Raver Zo ver ben ik gelukkig ook. Ik haal de 4 uur niet eens. Ik rek mijn dosissen nooit. Doseer strikt om de 2 uur. Nu mijn dosis naar beneden is gegaan haal ik net de ander half uur. Soms 2 uur, ligt er ook aan of ik aan het werk ben of niet.
M
MeisjemetprobleemLid
01-01-2024, 00:00
#18
@Raver Ik kan het makkelijk rekken naar 2 uur. Ga dit dan ook doen. Ik heb shifts van 1,5 uur vandaar dat ik uit voorzorg al pak. Maar ik ga het rekken na 2 uur. Heb t ook wel eens perongeluk iets te laat genomen t enige wat ik op dat moment voel is dat ik vaag in mijn hoofd word en niet meer uit mijn woorden kom.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#19
Is de ontwenning na anderhalf uur al zó heftig dat je moet bijpakken?

Of is t gewoon niet dat nare gevoel aan willen gaan wat hoort hij het laatste half uurtje a 20 min voor je je gift weer krijgt.

Zoals ik al zei, voor zelf afbouwen is zeer veel discipline nodig. Ik geloof namelijk wel dat het gewoon kunt rekken naar elke 2 uur. Dat zeg ik omdat je zelf zegt strikt elke 2 uur te nemen. Afbouwen is niet pijnloos ofzo haha. Dat ene half uurtje zou je wel moeten overleven. Pff wat was dat soms vreselijk dat laatste half uurtje tot de volgende gift in de detox. En ik ben er nog steeds. Onprettig maar niet onmogelijk denk ik. Ik zat er 5 of 6 maanden 24/7 toen aan.

In de detox ging ik ook sporten of fysieke dingen doen. Of eten tussendoor, ik kreeg dan ook sneller ontwenning. Maar we kregen echt alleen strikt elke 2 uur.

Misschien klinkt het hard hoor. Zo bedoel ik t niet !

Maar vraag me ook even af hoe de ontwenning is dat je soms na anderhalf uur al pakt?

Raver (:
M
MeisjemetprobleemLid
01-01-2024, 00:00
#20
@Raver Ik heb het al eens gedaan dus weet dat het veel discipline kost. Wel ga ik binnenkort dag delen werken of helemaal thuis zitten vanwege mijn burn out. Dan zal het afbouwen voor mij gemakkelijker gaan en de wekker strikt om de 2 uur gaan.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."