Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Š 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGhb afbouwtips?

Ghb afbouwtips?

97 antwoorden
21 weergaven
18-5-2026
M
MeisjemetprobleemLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo, ik ben een vrouw van 23. Ik weeg 55 kilo en ik ben 1,64 lang. Ik heb last van ptss en een depressie. Hierdoor ben ik ghb gaan gebruiken. Dit doe ik nu 3,5 maand 24/7 om de 2 uur 3,5 ml. Snachts pak ik soms wat meer omdat ik dan niet in slaap kan komen. Ook slik ik hierbij snachts tranxene 20 mg. In het nieuwe jaar ga ik in therapie voor trauma’s en mijn depressie. Hier ga ik natuurlijk graag nuchter aan beginnen. Ik ben opzoek naar tips hoe ik het best kan afbouwen. Ik heb dit al eens eerder mee gemaakt 2,5 jaar geleden toen had ik al deze medicatie niet tot beschikking toen zat ik er 2 weken 24/7 aan en ben ik elke 2 uur mijn dosis gaan stabiliseren en elke 24 uur mijn dosis met 0,2 ml naar beneden gebracht. Helaas ben ik er nu langer in verstrikt geraakt.
Dingen die ik tot beschikking heb.
Genoeg ghb
Baclofen
Diazepam
Tranxene
Oxazepam
Quitiapine
Phenibut
Wat is voor mij de beste manier om af te kicken?
M
MagicalwomanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Meisjemetprobleem zei:
Hallo, ik ben een vrouw van 23. Ik weeg 55 kilo en ik ben 1,64 lang. Ik heb last van ptss en een depressie. Hierdoor ben ik ghb gaan gebruiken. Dit doe ik nu 3,5 maand 24/7 om de 2 uur 3,5 ml. Snachts pak ik soms wat meer omdat ik dan niet in slaap kan komen. Ook slik ik hierbij snachts tranxene 20 mg. In het nieuwe jaar ga ik in therapie voor trauma’s en mijn depressie. Hier ga ik natuurlijk graag nuchter aan beginnen. Ik ben opzoek naar tips hoe ik het best kan afbouwen. Ik heb dit al eens eerder mee gemaakt 2,5 jaar geleden toen had ik al deze medicatie niet tot beschikking toen zat ik er 2 weken 24/7 aan en ben ik elke 2 uur mijn dosis gaan stabiliseren en elke 24 uur mijn dosis met 0,2 ml naar beneden gebracht. Helaas ben ik er nu langer in verstrikt geraakt.
Dingen die ik tot beschikking heb.
Genoeg ghb
Baclofen
Diazepam
Tranxene
Oxazepam
Quitiapine
Phenibut
Wat is voor mij de beste manier om af te kicken?
Klik om te vergroten...
Ik denk dat je het beste professionele hulp hier bij moet hebben..

Ik zou sws je dosis moet minderen of ipv om de 2 uur om de 4 uur moet doen.

Mag ik vragen wat ghb voor effect op je heeft?
Ik heb zelf ook ptss en een depressieve stemmingsstoornis en gebruik ook redelijk vaak ghb en als ik sochtends een dosis neem begint mijn dag wat soepeler.
Dus ik begrijp je heel goed.

Hoop dat je de hulp krijgt die je nodig hebt
Ja
G
Georgie J.Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik deed het altijd zo, ook na maandenlang bingen op G:

Savonds afbouwen en zorgen dat je de laatste dosis neemt, daarna nacht slapen. De volgende dag benzos nemen op momenten dat je iets begint te voelen van ontwenning. Dat hield ik zon dag of 1-2 vol, steeds als je wat voelt benzo nemen. Na een dag of 2 was ik overal vanaf, een hoop zit ook tussen je oren
G
GABA-B BonanzaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Magicalwoman zei:
Ik denk dat je het beste professionele hulp hier bij moet hebben..
Klik om te vergroten...
Neen juist niet, ze heeft alle middeltjes in huis om er met een slim schema van af te komen. Die baclofen is goud waard!

Professionele hulp is een lijdensweg, elke 2 uur nieuwe dosis krijgen en elke nieuwe dag dosis naar beneden met 0,2ml
G
GABA-B BonanzaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Georgie J. zei:
Ik deed het altijd zo, ook na maandenlang bingen op G:

Savonds afbouwen en zorgen dat je de laatste dosis neemt, daarna nacht slapen. De volgende dag benzos nemen op momenten dat je iets begint te voelen van ontwenning. Dat hield ik zon dag of 1-2 vol, steeds als je wat voelt benzo nemen. Na een dag of 2 was ik overal vanaf, een hoop zit ook tussen je oren
Klik om te vergroten...
Wat een onzin weet @Georgie J. , dit is al een tweede keer dat je zulk kwalijk advies geeft aan iemand die lichamelijk verslaafd is.
Jouw methode kan van verste verte als advies beschouwd worden, stop ermee!
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het meest verantwoorde om te doen is hulp zoeken bij een ghb-afkickkliniek.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#7
GABA-B Bonanza zei:
Wat een onzin weet @Georgie J. , dit is al een tweede keer dat je zulk kwalijk advies geeft aan iemand die lichamelijk verslaafd is.
Jouw methode kan van verste verte als advies beschouwd worden, stop ermee!
Klik om te vergroten...
Helemaal mee eens.
GABA-B Bonanza zei:
Neen juist niet, ze heeft alle middeltjes in huis om er met een slim schema van af te komen. Die baclofen is goud waard!

Professionele hulp is een lijdensweg, elke 2 uur nieuwe dosis krijgen en elke nieuwe dag dosis naar beneden met 0,2ml
Klik om te vergroten...
Dit is echt het meest verantwoorde om te doen TS, als je het toch zelf wil doen!
G
Georgie J.Lid
01-01-2024, 00:00
#8
GABA-B Bonanza zei:
Wat een onzin weet @Georgie J. , dit is al een tweede keer dat je zulk kwalijk advies geeft aan iemand die lichamelijk verslaafd is.
Jouw methode kan van verste verte als advies beschouwd worden, stop ermee!
Klik om te vergroten...
Hoezo?.. Ik vertel alleen mijn ervaringen en mijn manier van afbouwen, wat voor de een niet werkt kan voor een ander wel werken toch. TS kan alle info gebruiken en zelf een keuze maken hoe diegene dat gaat oplossen. Alle tips zijn meegenomen toch?
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#9
Georgie J. zei:
Hoezo?.. Ik vertel alleen mijn ervaringen en mijn manier van afbouwen, wat voor de een niet werkt kan voor een ander wel werken toch. TS kan alle info gebruiken en zelf een keuze maken hoe diegene dat gaat oplossen. Alle tips zijn meegenomen toch?
Klik om te vergroten...
Maar het is gewoon gevaarlijk… Je hebt dan misschien net geluk gehad.

Afbouwen/afkicken is sowieso gevaarlijk. Maar dit is echt onverantwoord
G
Georgie J.Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Raver zei:
Ik ben een keer bijna delirant geworden door deze methode.

Snap je wel hoe GHB verslaving werkt? Dan snap je toch ook wel dat benzodiazepines niet hechten aan de GABA-b receptor? En buiten dat is GHB afkick heel complex en buitengewoon gevaarlijk als je het niet goed aanpakt. Het is al meerdere keren tegen je gezegd hier op het forum. Stop is met die onzinnige desinformatie over verstandig afkicken van GHB!

1 VAN DE ENIGE VERSTANDIGE MANIEREN IS EEN DETOX! MĂĄĂĄr dat wil niet zeggen dat het niet mogelijk is zonder detox. Maar wel op een normale manier. Niet zoals jou!
Klik om te vergroten...
Ja ik weet zeker wel hoe dat werkt. Maar voor mij werkte het iig wel
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#11
Georgie J. zei:
Ja ik weet zeker wel hoe dat werkt. Maar voor mij werkte het iig wel
Klik om te vergroten...
En toch mag je risicovolle adviezen in het kader van Harmreductie achterwege laten hier.
v
verrekijkerLid
01-01-2024, 00:00
#12
GABA-B Bonanza zei:
Wat ook goed werkt voor 't slapen is pregabaline. maar ik denk dat je met enkel diazepam en baclofen wel uit de nood komt.
Klik om te vergroten...
Hoeveel mg diazepam neem je dan?
ben zelf nu 20u van de ghb af en straks als ik wil gaan slapen gaat dat bijna 30uur zijn…
Ik heb ondertussen 2 nachten totaal niets geslapen, zou dat straks wel lukken zonder of dia nemen?
v
verrekijkerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Meisjemetprobleem zei:
Die 5 euries ben je zeker waard en ben je heeel erg dankbaar voor je hulp! Dankje wel! :)
Klik om te vergroten...
Hoe lang heeft het geduurd eer je terug “normaal” kon slapen?
v
verrekijkerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Heb ook 25mg quetiapine liggen, mss dat doen? Aangezien het geen benzo is en daar heb ik helemaal geen zin in
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#15
verrekijker zei:
Heb ook 25mg quetiapine liggen, mss dat doen? Aangezien het geen benzo is en daar heb ik helemaal geen zin in
Klik om te vergroten...

Slaap is wel echt belangrijk voor je herstel. Soms zijn slaapmedicijnen voor een korte periode handig.

Seroquel of Diazepam. Tja, dat moet je zelf weten. Diazepam is wel echt heel verslavend. Seroquel werkt wel echt goed, althans ik word er heel suf van en slaap gemakkelijker daardoor. Maar het voelt wel echt meer aan als een paardenmiddel zegmaar. 🤣
v
verrekijkerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Raver zei:
Slaap is wel echt belangrijk voor je herstel. Soms zijn slaapmedicijnen voor een korte periode handig.

Seroquel of Diazepam. Tja, dat moet je zelf weten. Diazepam is wel echt heel verslavend. Seroquel werkt wel echt goed, althans ik word er heel suf van en slaap gemakkelijker daardoor. Maar het voelt wel echt meer aan als een paardenmiddel zegmaar. 🤣
Klik om te vergroten...
Klopt ja, heb het al eens genomen en dat was ook geen pretje! Heb mij die dag ziek moeten melden omdat ik letterlijk mijn bed niet uit geraakte 😅😅 ook geen optie! Wil gewoon volledig nuchter slapen terug, al zijn het een 4tal uurtjes.. want als ik met dia begin voel ik dat dag erna als ik terug zonder wil ook weer en zo blijven we bezig denk ik dan.. heb ook een benzo “verleden”
M
MeisjemetprobleemLid
01-01-2024, 00:00
#17
verrekijker zei:
Heb ook 25mg quetiapine liggen, mss dat doen? Aangezien het geen benzo is en daar heb ik helemaal geen zin in
Klik om te vergroten...
Dat helpt voor mij echt heel erg voor het doorslapen. Krijg het op recept en kan er gewoon normaal door functioneren. Krijg het om te slapen voor mijn ptss.
M
MeisjemetprobleemLid
01-01-2024, 00:00
#18
verrekijker zei:
Hoe lang heeft het geduurd eer je terug “normaal” kon slapen?
Klik om te vergroten...
Ik slik nog steeds qeutiapine dus ik zou het niet weten.. Sorry
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#19
verrekijker zei:
Hoe lang heeft het geduurd eer je terug “normaal” kon slapen?
Klik om te vergroten...

Hier is nooit een duidelijk antwoord op te geven. Althans niet zo concreet als dat jij de vraag stelt. Dit is echt afhankelijk van zoveel factoren. Slaap is heel complex. Vooral na periodes van verslaving aan drugs zoals GHB of benzo's.

Het is echt persoons afhankelijk.
v
verrekijkerLid
01-01-2024, 00:00
#20
Raver zei:
Hier is nooit een duidelijk antwoord op te geven. Althans niet zo concreet als dat jij de vraag stelt. Dit is echt afhankelijk van zoveel factoren. Slaap is heel complex. Vooral na periodes van verslaving aan drugs zoals GHB of benzo's.

Het is echt persoons afhankelijk.
Klik om te vergroten...
Ok, ik ben binnen enkele uren 72h GHB vrij!!!
vorige nacht was nog steeds een hel, wel cold turkey op een beetje alcohol na!
hopelijk brengt komende nacht wel wat rust

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."