Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAngst voor wat ik gezien heb!!!!!

Angst voor wat ik gezien heb!!!!!

13 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#1
Was ik maar naief..

j/k. Maar zulke ervaringen heb ik nog nooit echt gehad, maar ik vraag eigenlijk wel af of ik het wil. Erg vreemd wat jij hebt doorstaan.
s
sipanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik verzin niet wat ik heb meegemaakt. Wat me wel angstig maakt is het feit dat ik te veel betekenis achter zoek van alles wat ik mee maak, precies zoals azgaza het omschrijft. In het begin dacht ik dus zo''''leuk, even trippen'' en na het lezen van een paar boeken'(over de planten der goden, peyote en 1 boek over paddo's) heb ik van deze planten super heilige dingen gemaakt.... misschien moet ik gaan denken dat er idd een stofje in de hersens aangemaakt wordt die ervoor zorgt dat ik trip.
Ik maak idd super mooie dingen mee, wat ik ook merk is dat na acht keer ayahuasca te hebben gehad ik met paddo's ook DMTachtige figuren kan waarnemen...
Ik ga voorlopig even stoppen, 2 maanden proberen helemaal niets te nemen.
Ook wil ik graag naar een sjamaan om te zien wat me angstig maakt, soms heb ik tijden trippen het idee van'' ik wil best hier zijn, zo ver weg, toch graag onder de begeleiding van een sjamaan''. Het drukkende gevoel maakt me soms angstig..... het gevoel 100% in jezelf gekeerd te zijn, ik zag bijv. een keer een Feun, bijzonder om te zien met zijn handen in de lucht, hij stond onder een paar bomen, de kleur van alles was donker groen....
ook zit ik onder ander met volgende vraag: die beelden, zijn die van God of van de duivel? Ik geloof op mijn eigen manier in God, maar een collega van me zegt: ''God heeft deze middelen op jouw pad gebracht, misschien is dit een stuk ontwikkeling...
Ik stel me niet aan, ik weet dat ik blij moet zijn met alles wat ik heb meegemaakt, ik ben alleen erachter gekomen dat in de wereld van Psychedelica alles mogelijk is!! werkelijk alles! het is wel een mooi en tegelijk bizar gegeven...
Tijdreizen, meerdere werkelijkheiden tegelijk waarnemen etc.
p
pepitoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Je wilt naar een shamaan en je wilt het als "stofjes"zien...wat WIL je nu eigenlijk werkelijk? Het lijkt mij dat je vervliegt in je eigen gedachtenspinsels, je bent niet meer "gegrond". oftewel met beide benen op de grond...zweven is leuk, psychonautische ervaringen prachtig en kunnen verrijkend zijn, maar uiteindelijk sta je met je karretje ook in de rij van de supermarkt wat OOK realiteit is. ( DE realiteit?) Trippen "in het Westen" betekend vertrekken vanuit een ander kader, een andere realiteit dan die onder invloed van middelen. Het kader waaruit je vertrekt zal je ook weer in terugkeren. Die supermarkt dus bijvoorbeeld. Je zou er mijns inziens goed aan doen die ervaringen in het "dagelijkse normale" bestaan te integreren. In de supermarkt is geen ruimte voor goden, geesten of anderszins maar kom je voor brood, fruit en groenten...

Oefeningen om te gronden: koud water voelen, ademhalingsoefeningen, wandelen, een leuk boek hierover is Gronden van Hetty Tonkes...en voorlopig even niets gebruiken zou mijn advies zijn...
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#4
pepito zei:
Je wilt naar een shamaan en je wilt het als "stofjes"zien...wat WIL je nu eigenlijk werkelijk? Het lijkt mij dat je vervliegt in je eigen gedachtenspinsels, je bent niet meer "gegrond". oftewel met beide benen op de grond...zweven is leuk, psychonautische ervaringen prachtig en kunnen verrijkend zijn, maar uiteindelijk sta je met je karretje ook in de rij van de supermarkt wat OOK realiteit is. ( DE realiteit?) Trippen "in het Westen" betekend vertrekken vanuit een ander kader, een andere realiteit dan die onder invloed van middelen. Het kader waaruit je vertrekt zal je ook weer in terugkeren. Die supermarkt dus bijvoorbeeld. Je zou er mijns inziens goed aan doen die ervaringen in het "dagelijkse normale" bestaan te integreren. In de supermarkt is geen ruimte voor goden, geesten of anderszins maar kom je voor brood, fruit en groenten...

Oefeningen om te gronden: koud water voelen, ademhalingsoefeningen, wandelen, een leuk boek hierover is Gronden van Hetty Tonkes...en voorlopig even niets gebruiken zou mijn advies zijn...
Klik om te vergroten...

Heel goed gezegt!!
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Realiseer gewoon dat het geen betekenis hoeft te hebben, die krijgt het pas als je die er aan geeft. Het enige wat die stoffen doen is effectief serotonine imiteren en daardoor de hersenwerking in andere banen sturen, en door toeval of wat dan ook is dat voor ons zo prachtig mooi uitgekomen tot zo iets.
Probeer geen waarde te geven aan ervaringen die in de regel misschien niet meer dan een hersenspinsel zijn. Houd rekening met de mogelijkheid dat het ook nog mogelijk is dat het allemaal niks betekent, dat het geen waarde heeft, geen goden zijn..
Zoals Pepito al typte; probeer je weg even terug te vinden in de normale realiteit, het dagelijks leven, waar in deze dingen slechts een vraagstuk zijn.
J
JoesLid
01-01-2024, 00:00
#6
zeker mooi verwoord door pepito. maar dat neemt niet weg dat jij nu het spoor een beetje bijster bent.

Ik heb zelf ook een tijdje een soort van angstig gevoel gehad nadat ik op mijn 17 lsd had genomen.
Het was super mooi en gaf prachtige inzichten, maar die inzichten waren echt (nu achterafgezien) iets te veel voor me.
Ik vroeg me ook af hoe het geweest zou zijn als ik deze ervaring nooit had meegemaakt, en of ik er nou op voor uit was gegaan of achteruit.
tuurlijk zitten er hersenspinsels tussen maar naar mijn idee "zie" je toch ook echt meer dan iemand die geen psychedelica gebruikt of in ieder geval alles met een andere kijk.... probeer hier mee om te gaan door er met vrienden over te praten en misschien ook een volwassenen die je dit in vertrouwen kan vertellen.

ook begrijp ik uit je verhaal dat je na veel blowen dit het geconstateerd? wiet versterkt gevoelens dus ook je angsten die je misschien al een tijdje hebt. ik zal je ook aanraden even niets meer te gebruiken...

Keep smiling,, uit eindelijk kom je er achter dat je onder 'the happy few' valt die deze ervaringen wel hebben gehad!
A
AnnæLid
01-01-2024, 00:00
#7
hmm ik herken toch wel degelijk dingen in je ervaringen.
bijvoorbeeld het zo ver weg zijn met je gedachten, totaal in je eigen wereld leven en het ook allemaal nog heel gewoon vinden.
En herinneringen en ervaringen beelden en gevoelens terugroepen gaat mij ook easy af en dat is af en toe best fijn.
ook heb ik na alle trips die ik gehad heb steeds meer respect en waardering gekregen voor de natuur, mooie kleuren, fijne geuren en lekkere smaken etc.

The mind is everything
A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#8
Idd, Pepito heeft gelijk met wat hij zei. Maar het ik zit zelf ook wat in dezelfde situatie. Maar de inzichten brengen mij geen angst, maar wel rusteloosheid. Wat pepito zegt is waar, het apart kunnen zien. Deze inzichten zijn inderdaad slechts een vraagstuk in deze realiteit. Maar als je die dingen gezien hebt is het moeilijk om het los te laten. Het is alsof je in een droom zit, en bewust bent van je wakkere staat, maar gewoon moet doorgaan met dromen, en doen alsof die wakkere staat niet bestaat. Héél moeilijk. Vind ik toch.

Maar ik denk dat dit toch wel de enigste oplossing is om dit leven te kúnnen leiden. Ikzelf ga wel proberen mijn inzichten uit te werken, maar de échte uitdaging is om te leren leven met dit inzicht, en te genieten van deze realiteit. Alles is als een boek, en je leven is slechts één pagina van dit boek. De rest van het boek zie je daarna wel.

Ik vraag me af hoeveel mensen dit als geen zever opvatten? Moest ik deze inzichten niet hebben gehad, ik denk dat ik mezelf als psychotische zeveraar zou zien :grin:
.
.
.
Maybe I am ? lol :)
H
HenkfloydLid
01-01-2024, 00:00
#9
Aren't we all?
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
ook zit ik onder ander met volgende vraag: die beelden, zijn die van God of van de duivel? Ik geloof op mijn eigen manier in God, maar een collega van me zegt: ''God heeft deze middelen op jouw pad gebracht, misschien is dit een stuk ontwikkeling...
Klik om te vergroten...

Ik geloof ook in een God of Godin, en ik geloof in het feit dat de God(in) trip middelen heeft uitgedacht om ons mensen af en toe een stukje te laten zien van de werelden om ons heen die wij niet kunnen zien met het blote oog en in nuchtere staat! Blijf wel de realiteit en trip gescheiden houden, er zijn mensen voor minder in het gekkenhuis achtergelaten!

Mijn advies over of God(in) nu wel of niet die middelen op jouw pad heeft gebracht is: niet te veel over na denken en blijf met jezelf in het reine. Of het nu God of de duivel is die je de beelden stuurt, als je er niet aan toe geeft zul je sterker worden en dan maakt het allemaal niet zoveel meer uit wie deze beelden produceerd. Praat er anders eens over met een predikant of met een medewerker van Stichting de Hoop dat is een christelijke organisatie voor verslavingszorg telnr: 078-6111111

Ik wens je veel succes en mijn advies trip voorlopig maar even niet, je maakt je nogal zorgen om jezelf hoor ik zo en kijk eerst maar of je het een plekje kan geven, waar je vrede heb met wat je gezien hebt in je trip...

X
S
ShroomfanLid
01-01-2024, 00:00
#11
De post hierboven kan ik alleen maar beamen.
Mijn paddotrips hebben mij er ook van overtuigd dat er meer bestaat dan we zien. Het lijkt alsof er mentale oogflappen afvallen wanneer je paddo's hebt genomen.
Ik vind het ook intrigerend dat mensen die paddo's nemen vaak ongeveer hetzelfde ervaren wat God en entiteiten betreft. Ik heb vaak het gevoel dat iets me iets wil laten begrijpen. Het lijkt soms als het ware dat er boodschappen verscholen liggen in paddo's. En tijdens die trip is het alsof je eindelijk snapt hoe het leven in mekaar zit en wat alles betekent.
De paddo heeft mijn leven ongetwijfeld in positieve zin veranderd. En ik ben zeker dat dat voor velen hier hetzelfde is.
s
sipanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Beste lezers!
Alweer de zoveelste verslag binnen een korte tijd/periode.
Vanavond was ik bij een vriend en zijn vriendin op visite. Zij blowen zeven dagen in de week en vanavond heb ik voor voor het eerst goed geblowd. Alles werd steeds intenser totdat ik een gevoel had trippy te zijn (ik rookte veel en ik blow nooit).
Ineens besefte ik waarom ik de laatste tijd steeds bang/anstig word in mijn trips (paddos'salvia). Ik zal proberen om precies te omschrijven wat ik allemaal gezien heb, ik weet ook dat alles wat ik gezien heb meer is dan wat een gemiddelde tripper heeft gezien/meegemaakt.
a. Ergens zooooooooooo verrrrrrrrr weg zijn met jouw gedachten, dan jezelf in het diepste van oneindigen waarnemen en de betekennis van een woord helemaal begrijpen.
b. Met salvia heb ik meerdere Goden gezien, een totaal onbekend wereld, de gordijnen die opzij gingen en een sproojeswereld werd geopenbaard, punt en punt gaaf, mensen(ouderen, jongeren van verschillende leeftijden in een bazar, wel als een echte sprookje!), Goden, apparaten etc.
c. Met salvia tijdreizen, sterven (ik weet zeker dat ik mijn eigen dood heb beleefd), dit laatste maakt me nog steeds angstig, ik wil niet dood, ik weet dat het iets moois is, maar toch dat afstand doen... ik mijn salvia trips zit ik als het ware niet in mijn menselijke lichaam, ik ben zo ver weg dat ik me niet meer bewust ben van mijn bestaan, ik ben echt ergens anders! Ik besef ben dat ik het ben, maar ik merk dat ik een andere werkelijkheid bleef!
d. Met paddo's op een appart entiteit zien waaruit rook naar boven komt. Dat rook vervormd uiteindelijk een mooi landschap, mooier dat alles hier op aarde, sprookachtige huizen, bergen, bomen, dorpen bla bla
Het gevoel alles te begrijpen, jouw verstand is leeg/weg, is vervangen door iets groter,mooier/perfects!
Het gevoel op meerdere plaatsen teglelijk te zijn. In jouw eigen lichaam neer gegooid worden door een paar/groot entiteit...
Ik kan zo echt verder gaan. Ik ben bang nu voor/door alles wat ik gezien /ervaren heb. Wat was er bijv. met mij gebeurd als ik nooit met paddo's,salvia en ayahuasca niet had geexpirementeerd ?
Ik kan de ervaringen terug roepen wanneer ik dat wil en opnieuw kunnen herbleven wat ik ervaren heb.
Ik vraag me af of meer inzichten krijgen dan wat je normaal gekregen hebt, is dat wel goed voor je?Psychedelica is serieus, heel serieus! Hoe meer ik ervan snoep, des te meer ik achter kom wat deze middelen werkelijk kunnen veroorzaken.
Ik heb meer respect gekregen voor deze planten/middelen en weet dat ze je een harde les kunnen leren!
Ik kan nu toch niet terug, maar als ik mijn ervaringen aan iemand anders had kunnen geven, had ik het misschien overwogen!!! :)
Ik hoop dat ik een beetje duidelijk heb kunnen maken wat ik ervaar, want ik kan niet omschrijven als je een punt breikt dat je werkelijk alles kunt bleven, bijv. met ayahusca heb ik de dood van Timothy Treadwell voorgestld en aangevoeld, zoiets maakt me ook best angstig!!!
Als er vragen zijn, zal ik ze met plezier beantwoorden...
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#13
Je hebt vrij diepe inzichten gekregen in verschillende zaken, maar waarom is de angst voor de dood er dan nog? Wat ik heb beleefd is dat je bewustzijn/ziel doorgaat maar dat hij je 'ik' achterlaat, niet echt zo'n ramp lijkt me :P Ik houd wel van mijn 'ik' maja je ego'tje is toch niets vergeleken met wat eronder zit?


Maar wat ik een beetje opmaak uit je report is dat je vrij diepe inzichten hebt verkregen, je bent verder gegaan dan ik en daar heb ik wel respect voor alleen je kan het volgens mij niet echt handelen. Je zegt min of meer dat je eigenlijk wel van sommige ervaringen af zou willen, dan zou ik toch wel serieus gaan nadenken of je hierin wilt doorgaan want het kan allemaal nog véél intenser en dieper.

Wat ik me nog afvraag is hoe die herbelevingen van je zijn, kun je ze vrij 'realistisch' herbeleven dan?
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Wat ik appart vind is dat je allemaal hele mooie en bijzonder op te vatten ervaringen beschrijft maar zegt dat ze angst hebben veroorzaakt; is het niet gewoon te veel geweest in een korte tijd?
Ook schrijf je over bepaalde dingen alsof er een vertrouwen is dat het echt was, en benoem je een ding ook zo, als ik jou was zou ik het in twijfel trekken. Uiteindelijk is het toch alleen maar stof in jouw hersenen die een tijdelijke verandering van werking veroorzaakte, misschien moet je niet te veel betekenis achter de mooie beelden zoeken, ook al kan het misschien echt zo voelen, het zou misschien wat rust geven.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."