Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"ik gebruik ook al een tijdje spirulina. Het is voor mij vaak een lekkere aanvulling op mijn eigen dagelijkse energie. Ik drink geen koffie meer dus is het voor mij een goede vervanger om na een zware dag/nacht de volgende dag aan te kunnen. En de werking is teminste een aantal uur zoniet de gehele dag en niet zo'n kortestondige "rush" zo als bij koffie.. Ik heb het in poeder vorm. Ik merk niet dat het mijn eetlust onderdrukt bij jullie wel? dus echt puur voor energie en een betere concentratie gebruik ik het. Ik neem meestal 2 a 4 gram en los het op in water. (moest eerst heel erg wennen aan de smaak maar nu drink ik het met gemak weg) ik heb bij deze site http://www.spirulina-alg.com/ 250 gram (100% puur) voor 20 euro gekocht, wat toch een stuk goedkoper is dan al die tabletten! grotere hoeveelheden zijn nog goedkoper maar ik doe met die 250 gram al bijna 9 maanden... Ik heb ook geexpirimenteerd met hoge dosissen, maar dat geeft geen buitengewone energie boost. (wat je wel zou verwachten) Meer mensen hier die er mee hebben geexpirimenteerd? Het schijnt een grote energie boost te geven in combinatie met enkele kaalkopjes iemand ervaring? (uit je bol - gerben hellinga en hans plomp en dan bij hoofdstuk Speed) Mijn intresse is trouwens ook gewekt door het stuk in 'uit je bol' hoe zijn jullie er mee in aanraking gekomen?"
"yeti zei: OK, jullie hebben me overtuigd! ik snoep af en toe wat mee als ik mijn tropische vissen ga voeren Klik om te vergroten... haha bedankt vanaf nu hebben we het imago dat we vissenvoereters zijn :P (net zo als ghb nog steeds het imago heeft van olifanten verdovingsmiddel)"
"Ivoos zei: Joes zei: net zo als ghb nog steeds het imago heeft van olifanten verdovingsmiddel Klik om te vergroten... Ketamine bedoel je zeker? Klik om te vergroten... ja daar wordt het ook van gezegd, maar het een of het ander maakt veder niet zo veel uit het gaat meer om de beeldvorming rondom een bepaalde "drugs". als het eenmaal een naam heeft komt het er moeilijk van af"
"Joes zei: ik gebruik ook al een tijdje spirulina. Het is voor mij vaak een lekkere aanvulling op mijn eigen dagelijkse energie. Ik drink geen koffie meer dus is het voor mij een goede vervanger om na een zware dag/nacht de volgende dag aan te kunnen. En de werking is teminste een aantal uur zoniet de gehele dag en niet zo'n kortestondige "rush" zo als bij koffie.. Ik heb het in poeder vorm. Ik merk niet dat het mijn eetlust onderdrukt bij jullie wel? dus echt puur voor energie en een betere concentratie gebruik ik het. Ik neem meestal 2 a 4 gram en los het op in water. (moest eerst heel erg wennen aan de smaak maar nu drink ik het met gemak weg) ik heb bij deze site http://www.spirulina-alg.com/ 250 gram (100% puur) voor 20 euro gekocht, wat toch een stuk goedkoper is dan al die tabletten! grotere hoeveelheden zijn nog goedkoper maar ik doe met die 250 gram al bijna 9 maanden... Ik heb ook geexpirimenteerd met hoge dosissen, maar dat geeft geen buitengewone energie boost. (wat je wel zou verwachten) Meer mensen hier die er mee hebben geexpirimenteerd? Het schijnt een grote energie boost te geven in combinatie met enkele kaalkopjes iemand ervaring? (uit je bol - gerben hellinga en hans plomp en dan bij hoofdstuk Speed) Mijn intresse is trouwens ook gewekt door het stuk in 'uit je bol' hoe zijn jullie er mee in aanraking gekomen? Klik om te vergroten... heb je dat ook van 'uit je bol' en heb je er zelf ervaring mee? Ik heb dus gister paddo's op (1 bakje colombiaanse) Ik had die middag ongeveer 4 gram spirulina (^zie hier boven) genomen en de gehele trip was ik erg energiek! Maar dit gold ook wel voor mijn tripmaatje die geen spirulina op had, dus ik weet nou niet of de spirulina wat toevoegde, bij jou wel?"
"Een goede collum over het paddo verbod in de Volkskrant van zaterdag 24 januari met een leuke vergelijking er in. geschreven door AD bergsma. Onbekendheid maakt paddo's eng Het ijs uit de sloten van Nederland is verdwenen, maar de vorstperiode is nog steeds herkenbaar in het straatbeeld. Her en der lopen mensen met armen in mitella's en diverse ouderen maken zich opnieuw zenuwachtig voor hun heupoperatie, die was uitgesteld omdat de bottendokters het te druk hadden met mensen die gevallen waren met het schaatsen. Schaatsen lijkt daarmee zeker zo gevaarlijk als roken in cafés of het gebruiken van paddo's. De reactie op de gevaren is echter heel verschillend. Aan het schaatsen en het vallen doet het kabinet vrolijk mee, maar de twee andere gezondheidsrisico's worden fanatiek bestreden. Een van de redenen is dat de mens nu eenmaal twee systemen heeft om risico's in te schatten. Het eerste is intuïtief en instinctief, het tweede rationeel en gebaseerd op wetenschappelijke analyses. Het eerste systeem zorgt er bijvoorbeeld voor dat we blootstelling aan straling veel gevaarlijker vinden als die afkomstig is van een kerncentrale, dan wanneer die vrij komt bij medisch onderzoek nadat we zijn gevallen. Een van de redenen waarom we risico's gevoelsmatig verkeerd inschatten, is dat ons gevoel soms moeite heeft met cijfers. Een enkel ongeval na paddogebruik, weegt daardoor veel zwaarder dan de enkele schaatser die definitief onder het ijs verdwijnt. Bij het schaatsen weet elke minister en ambtenaar uit eigen ervaring dat het meestal goed afloopt en dat de ene man die verdrinkt, de uitzondering op de regel vormt. Over paddogebruikers weten we veel minder en daardoor maakt die ene toerist die uit het raam valt bij een slechte trip veel meer indruk. Het is de onbekendheid die de paddo's enger maakt. Dat we een oogje toeknijpen bij de risico's van het schaatsen, komt ook doordat het relatief vaak goed afloopt. Stel dat er bij een bouwbedrijf met tien werknemers elk jaar iemand zijn been breekt doordat hij van een steiger valt. Het probleem is oplosbaar met meer veiligheidsapparatuur, meer rusttijden, betere steigers en meer controles. Op jaarbasis kost dit 150.000 euro. 'Doen', zeggen de meeste mensen. Maar we zijn niet bereid hetzelfde geld te investeren om de verkeerssituatie bij een bruggetje te verbeteren, wanneer hier jaarlijks 75.000 mensen langs komen er maar één enkel persoon hard valt en een been breekt. Een andere reden waarom we het schaatsen tolereren, is dat we relatief ongevoelig zijn voor grote getallen. Bij de 10.000 schaatsgewonden heb je niet meer in de gaten hoeveel individuele gevallen het eigenlijk zijn. Voor het redden van één leven sloven we ons buitengewoon uit, maar subjectief gezien is het veel moeilijker om een vergelijkbare inspanning te leveren wanneer je daarmee niet 102 maar 103 mensen zult redden. Door de intuïtieve onderschatting van de gevaren van het schaatsen, mogen we deze gevaarlijke hobby ook de volgende keer weer van de overheid uitoefenen. Dat komt niet omdat we ervan uit kunnen gaan dat schaatsers verstandige mensen zijn, die een bewuste inschatting maken van de risico's. Burgemeester Don Bijl van Wijdemeren, waaronder de Ankeveense en Loosdrechtse plassen vallen, sprak in de Volkskrant over 'domme, dwaze ouderen' die zich niets van waarschuwingen en borden met 'onbetrouwbaar ijs' aantrekken. Het zijn zielige verslaafden. Bijl: 'Ze hunkeren zo om te kunnen schaatsen dat ze onverantwoorde risico's nemen.' Eigenlijk vind ik het wel fijn om in een land te wonen, waar ook ik zo dom en onverantwoord mag zijn om mij aan de roes van het schaatsen over te geven. En dat desondanks de gemeenschap klaar staat me van het ijs te rapen en te opereren als ik ben gevallen, of me met een traumahelikopter uit het koude water te halen als ik niet zelf uit het wak kan klimmen. De vraag is alleen of dit voorrecht voorbehouden zou mogen zijn aan blanke mannen en vrouwen met ervaring met ouderwetse winters. Als dat niet zo is, zou je ook jongeren die een andere roes zoeken de ruimte moeten geven om domme of licht gevaarlijke streken uit te halen met paddo's."
"greenpower zei: Iedereen weet het, maar we schieten er niks mee op. Klik om te vergroten... schieten we zeker wel iets mee op, namelijk meer bekendheid, vele mensen zullen weer een critische noot lezen over het paddo verbod op deze manier. Maarrr dit was inderdaad voornamelijk als 'entertainment' bedoelt"
"ahoy, ziet er allemaal goed uit hier, wat nou paddo verbod ik heb ook net voor het eerst geoogst.(foto's zijn te groot, zal van het weekend even fixen) ga ze nu te drogen leggen. Ik heb al eens gelezen over het zelf maken van een kweekset door sporen van een bestaande set te gebruiken.. Waar halen jullie je info vandaan, ben wel geintereseerd. En kan je zo inprincipe eeuwig door blijven kweken met die sporen? (heb nog niet verder gekeken dan me neus lang is, maar denk vraag het even) grow on!"
"beste crea bea's, ik heb al enkele jaren wiet planten in mijn tuin staan (in de volle grond dus). Dit jaar ook weer 10 grote planten van tussen de 1 m en 1.50 meter ze zijn begin juli geplant. Het probleem is al meerdere jaren dat ze pas laat gaan bloeien... zo ook dit jaar weer. Er is pas 1 plant die aan het bloeien is, de rest is nog a-sexueel, er is dus nog niet te zien of ze mannetje of vrouwtje zijn. Ik zie op dit forum meerdere mede kwekers die last hebben van laatbloeiers maar geen echte oplossingen.. mijn vraag: is er een mogelijkheid om de bloei te laten starten. Ik weet dat het stoppen van voeding geven een begin is... maar verder nog tips en trucs? bij voorbaad dank"
"Re: wietplanten laten bloeien? ik ontkiem ze eerst (kweek met zaadjes dus) dan laat ik ze eerst achter de vensterbank ongeveer 3 weken groeien tot ze een beetje weerstand kunnen bieden en dan in de volle grond buiten en het dan zijn of haar gang laten gaan heb je nog tips voor de bloei? :P"
"Re: Niemand? okee bedankt voor de info, hier heb ik zeker wat aan! Dit jaar niet meer maar de komende jaren zeker gegroet"