Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAyahuasca – Weer één met mezelf…

Ayahuasca – Weer één met mezelf…

21 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mooi helder report! Het is inderdaad tof om 3 reports te leze van dezelfde avond.

Peace & Love!
En blijve schrijve :tongueout:
B
Beyond IllusionLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wat: Snuiftabak, Ayahuasca, Sante Maria
Wie: Ik, Dumpy en Adreno
Tripsitters: 0
Medetrippers: 20
Ervaring met trippen: LSD, Paddo’s, 2CE, 2CB, 2CI, DXM, Ketamine

Ook ik was aanwezig bij de ceremonie van Dumpyen Adreno. Ik heb niet zo’n heftige ervaring gehad als hun en was daarom in eerste instantie niet van plan om een report te typen. Ook hadden Dumpy en Adreno al lange reports getypt waardoor ik dacht dat ik niets extra’s kon toevoegen. Maar na een vraag of de vriendin van Dumpy ook haar reportje wilde typen heb ik toch besloten om dit voor de eerste keer in mijn leven te doen.

Waarom heb ik gekozen om Ayahuasca te drinken?
Ook ik heb aardig wat ervaring met tripmiddelen en had ook in een trip de knoop doorgehakt om ayahuasca te gaan drinken. Voordat Dumpy ayahuasca had gedronken, was ik er voor mezelf van overtuigd dat het gewoon een tripmiddel was. Wel eentje die je misschien een beetje kan helpen, maar ik had niet het gevoel dat ayahuasca je echt kon helpen. Na Dumpy’s ervaring was ik helemaal van die gedachte af. Ik zag dat hij van de ene op andere dag heel positief was veranderd. Die tijd ervoor was had hij geen energie meer om iets te doen en was minder vrolijk dan eerst. Na de ayahuasca zag ik weer een Danny vol energie met een positievere kijk op de wereld. Dit bleef ook zo’n lange tijd aanhouden, dat ik geloofde dat ayahuasca hem echt had geholpen. Dumpy wilde na 1,5 maand weer een nieuwe ceremonie gaan doen en vroeg aan mij of ik mee wilde. Na wat te hebben getwijfeld heb ik de knoop doorgehakt in de hoop dat ayahuasca ook mij kon helpen, met mijn problemen.

D-Day
De dag van ayahuasca werden we ongewoon vroeg wakker voor een zaterdag. Al iets van 9.00. We hoefden pas rond 12.00 weg dus konden we ons rustig voorbereiden op wat zou komen. Schone kleren aan die lekker zitten, tas inpakken etc… Niet ontbijten want we hadden besloten die dag niet te gaan eten voor de ceremonie. Op het moment dat we bijna weg gingen hebben Dumpy en ik elkaar ‘gereinigd’met Palo Santo,



Palo Santo (Gebruik)
Het hout wordt verbrand en men verspreidt de rook om de omgeving schoon te maken en te zuiveren van slechte geesten, negatieve energiën en andere boze krachten. Palo santo heeft een erg plezierige en rustgevende geur die niet te vergelijken is met welke andere geur dan ook. Een klein beetje hout verbranden geeft een vredige, warme atmosfeer en brengt je een fijne en relaxte stemming.


Dit was de eerste keer dat we dit bij elkaar deden. Het voelde wel heel speciaal, omdat mijn gedachten echt naar ayahuasca uitgingen en de gedachten van Dumpy ook. Een mooie manier om een bijzondere ervaring te beginnen. Op CS ontmoetten we Adreno en gingen op pad naar de ceremonie. In de trein zaten we ons al voor te stellen hoe de ceremonie zou zijn. Op dat moment had ik het liefst gillend weggerend omdat ik er zo tegenop keek. Erg zenuwachtig dus :wink: Ik ben nogal een regelnicht en had de hele reis dus uitgestippeld en raakte dus nog meer in de zenuwen toen we erachter kwamen dat we de bus die we moesten hebben hadden gemist en dat de volgende bus pas een half uur later kwam… Maargoed we kwamen op het nippertje binnen. Daar aangekomen kwam ik erachter dat ik me helemaal geen zorgen had hoeven maken om de tijd. Alles was heel relaxed en we wachtten nog iets van een uur voordat we echt begonnen. Vanaf het moment dat we binnenkwamen tot het moment dat we de volgende dag weg gingen heb ik eigenlijk geen besef van tijd gehad. Mijn telefoon stond uit en niemand wist de tijd ook. Tijd was dus het eerste wat ik die dag los liet.

Voordat we ayahuasca gingen drinken moesten er eerst nog een paar rituelen gebeuren volgens het sjamanisme. Dit was ook meteen de eerste keer dat ik met het sjamanisme in aanraking kwam en keek me ogen uit.

We begonnen met het roken van tabak in een grote pijp. Als je deze pijp nam deed je eerst een ritueel: Je ademde de rook in, ademde deze uit, me je handen bracht je de rook over je hoofd en naar de onderkant van je lichaam.Hierna stelde je jezelf voor en mocht je ook nog iets anders vertellen als je dat wilde. Ter afsluiting nam je nog een trekje van de pijp, draaide je de pijp om en blies je de rook omhoog(naar de goden, geesten) Nadat iedereen deze pijp had genomen was de kring/cirkel geopend. Hierna moesten we op een manier zitten wat je op dat moment het lekkerst vond en begon de sjamaan met een verhaal te vertellen. Naderhand hoorde ik dat dit trancereizen was. Ik kon mijn aandacht er helaas niet goed bijhouden, maar het was ook erg interessant om te kijken hoe iedereen in trance was en om gewoon naar het verhaal te luisteren, ik vond het zowiezo bijzonder om mee te maken wat een trancereis was. Ik had er wel eens van gehoord maar wist nog niet echt wat het was. Na deze trancereis, mochten we tarotkaarten trekken. Ik ben hier altijd heel sceptisch over geweest maar mijn kaart klopte echt precies, daarom neem ik al mijn sceptische gedachten hierover terug.

De tarotkaart die ik trok met de beschrijving erbij:



Beyond Illusion - De illusie voorbij
De vlinder op deze kaart vertegenwoordigt de buitenkant, dat wat voortdurend in beweging is en dat wat niet reëel is maar een illusie. Achter de vlinder bevindt zich het gezicht van het bewustzijn, dat naar binnen schouwt, naar het eeuwige. De ruimte tussen beide ogen is opengegaan en onthult de lotus van de spirituele ontplooiing en de rijzende zon van het bewustzijn. Door het rijzen van de innerlijke zon wordt meditatie geboren.

De kaart herinnert ons eraan het reële niet buiten ons te zoeken, maar binnen in ons. Als we ons op het uiterlijke richten raken we te vaak verstrikt in oordelen - dit is goed, dat is slecht, dit wil ik, dat wil ik niet. Een dergelijk oordeel houdt ons gevangen in onze illusies, onze slaperigheid, onze oude gewoontes en patronen. Laat je eigenzinnige denken los en ga naar binnen. Daar kun je je ontspannen in je eigen diepste waarheid, waar het verschil tussen dromen en werkelijkheid al bekend is.


We kregen nu even ‘pauze’, de zaal werd omgebouwd. Overal werden slaapmatjes neergelegd en na een tijdje konden we onze plekjes kiezen en onze spullen hierbij leggen.

Nu begon het dus echt. Door de ceremonie voor het drinken waren al mijn zenuwen eigenlijk weg. Ik voelde me rustig en het drinken van de ayahuasca viel mijn 100% mee. Tuurlijk het wel vies, maar ik had veel erger verwacht

Binnen een half uur/uur kon ik me volledig ontspannen en overgeven aan de ayahuasca. Ik had gevraagd of het niet een al te zware trip hoefde te worden, zodat ik eraan kon ‘wennen’. Net zoals bij Dumpy kreeg ik wat ik vroeg. Na een tijdje moest ik als eerste kotsen. Hierna heb ik denk ik 30 minuten getript.

Ik voelde me heel rustig, helemaal een met ayahuasca. Ik voelde me heel rustig en merkte dat ik dit middel echt kon vertrouwen en dat ik dus ook geen remmingen hoefde te hebben voor dit middel. Ik zette mij helemaal open wachtte nieuwsgierig naar wat er zou gaan gebeuren. Voor mijn ogen begon ik knipperende lichtjes te zien en vanaf dat moment ben ik 15 minuten in mijn hoofd gaan uitleggen wat ik zo moeilijk vond aan mezelf, aan anderen etc… en vroeg hierna of ayahuasca me hiermee wilde helpen. Ik had echt het gevoel dat ik tegen iets of iemand aan het praten was en dat deze persoon mij volkomen begreep. Hierop kreeg ik een grote flits te zien. Het werd even helemaal wit voor mijn ogen. Ik interpreteerde dit al een instemmend antwoord. Een lief iemand die zegt: maar natuurlijk ga ik je daarmee helpen. Maar ik twijfel de toch een beetje, dit ging voor mijn gevoel wel erg makkelijk. Ik vroeg bedoel je echt dat ik hiermee geholpen word. En weer een zag ik die flits, ik wist het nu zeker! Al mijn twijfel was ‘weggenomen’ dat dit middel echt werkte en een eigen geest had.

Vanaf dat moment begon er een man heel hard te roepen: ‘I love her!’ ‘Ik blijf bij haar!’ Hij had besloten bij zijn vrouw te blijven. Ik was daarom echt heel blij voor hem. Maar hij bleef hier zo lang in hangen dat ik me eigenlijk aan hem begon te irriteren. Ik dacht: Gast je verpest onze trip nu, kappen nu of iets in die richting. Ik kon me niet van hem af sluiten en begon me gigantisch aan hem te irriteren. Toen ik langer naar hem keek zag ik zijn ogen rood worden en begon zijn gezicht er ouder/lelijker/boos uit te zien. Op dat moment zelf besefte ik niet wat dit was. De volgende ochtend hoorde ik dat er een slechte entiteit in hem had gezeten.

Vanaf dat moment was mijn trip eigenlijk over, naja over. Het was niet meer visueel, ook had ik geen bijzondere gedachtes. Wel merkte ik dat er iets in me aan het werk was gegaan. Dumpy’s trip begon op dat moment heel heftig te worden. Hij werd bang, zag veel entiteiten en energieën die ik niet zag en wist niet hoe hij met hiermee kon omgaan. Hij begreep de taal niet meer goed, waardoor het voor hem lastig was om aan mij uit te leggen wat er aan de hand was. Waardoor ik hem niet zo goed kon helpen. Op een gegeven moment moest hij heel erg kotsen, ik wilde hem helpen, maar wist niet meer te doen dan met een hand over zijn rug te wrijven. Later hoorde ik dat hij daar veel aan had gehad. Gelukkig maar. We gingen na het kotsen naar het tempeltje. Een kleinere rustigere ruimte toe. Daar werd hij al rustiger en nadat hij naar de wc was het weer helemaal goed.

In het tempeltje was het heel rustig en vredig, de mensen die er kwamen waren ook allemaal heel rustig en hebben daar ook met verschillende mensen gepraat. Op een gegeven moment werd ik erg moe en sliep ik, weer terug in de grotere zaal, vrij snel. Tot ik wakker werd van mensen die zeiden dat de soep klaar was… En wat voor een soep!!! Echt de lekkerste soep ooit! Iedereen was heel vrolijk en iedereen vroeg naar elkaars gebeurtenissen. Je merkte dat iedereen was opgeknapt door de ayahuasca en merkte dit ook bij mezelf. Ik voelde me lekker, opgelucht, vrolijk. Daar zaten we dan midden in de nacht, soep te eten onder de sterrenhemel! Hierna heb ik echt weer heel lekker geslapen.

Smorgens werd ik als een van de eersten wakker, heb me snel gedouched en daarna met veel verschillende mensen gepraat. Iets wat voor mij normaal gesproken een hele prestatie is(weet nooit goed wat ik moet zeggen). De sfeer was zo mooi geworden, iedereen praatte met elkaar over hun ayahuascatrip, over de setting, over alles en ik kon gewoon echt geen een negatief puntje ontdekken aan die hele ochtend! Ik voelde me er zo op mijn gemak! Ik zou echt niet weten hoe ik die sfeer moet omschrijven: Totale rust, vredig, liefdevol, gelukkig, blij, opgelucht, euforisch, hemels en alle andere mooie waar ik niet op kom. Ik had echt nog nooit zo’n sfeer gevoeld. We gingen ook samen ontbijten en je merkte gewoon dat de groep mensen die eerste nog vreemden van elkaar waren nu 1 groep was geworden, omdat we allemaal de ayahuasca hadden ‘overwonnen’. Het eten was heel uitgebreid en lekker. Iedereen had wat eten mee moeten nemen dus was er een heel gevarieërd ontbijt. Fruit, brood, taart, cake etc. 

Na het ontbijt werd de ceremonie afgesloten met de tabakpijp. Iedereen was vol dankbaarheid en geluk. Dit was heel mooi om te zien. De sjamaan zei ook dat sommigen misschien niet zo erg hadden getript maar dat deze de anderen wel hadden kunnen helpen. Ik voelde me hierdoor echt aangesproken. Ik had niet had getript, maar heb Dumpy wel goed kunnen helpen. Hierna ruimden we alles samen op en kregen we nadat we iedereen plat hadden geknuffeld een lift naar het dichtstbijzijnde treinstation om naar huis te gaan. Dat knuffelen was echt zo fijn! Iedereen knuffelde elkaar, niet een klein knuffeltje maar echt een goede knuffel Ik wilde nog helemaal niet weg, maar je kan er natuurlijk ook niet blijven dus gingen we mee met onze lift…

After Ayahuasca
De dag na Ayahuasca voelde ik me echt goed. Intens gelukkig. Nu een paar dagen later voel ik me nog steeds goed. Ik merk dat ik nog steeds word geholpen en merk ik dat ik dit ook geen drugs vind, maar een natuurmedicijn. Zoals ik eerder al zei, normaal gesproken weet ik niet zo goed wat ik moet zeggen tegen mensen. Ik merk hier nu al vooruitgang in, ik praat makkelijker met mensen, voel me sneller op mijn gemak. Ook was ik de laatste tijd steeds somberder aan het worden. Ik voel dat dit na ayahuasca bijna helemaal weg is. Daar had ik ook al op gehoopt en dat is gelukkig uitgekomen!
D
DumpyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het was mooi :hearteyes:

Ga je volgende keer weer mee? :grin:
B
Beyond IllusionLid
01-01-2024, 00:00
#4
Tuurlijk! over 1,5 maand ofzo?
Kijk er echt naar uit!

Was echt heeeel moooi :hearteyes:
B
BartyoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Erg mooi geschreven report! :)
Vind het erg leuk dat je verteld hoe jij deze dagen/ervaring mee hebt gemaakt, ondanks dat je niet zon diepe trip hebt gehad.
Een heftige trip is natuurlijk niet nodig misschien alleen voor het "extreme", fijn dat je dichter bij jezelf bent gekomen.
Klinkt als een leuke ervaring voor jou als persoon en ik weet zeker dat jij anderen hebt geholpen, en kan helpen.
En wat voor fijn gevoel geeft dat he :)
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mooi verslag.
Leuk om een en dezelfde avond vanuit verschillende gezichtspunten te bekijken. Fijn dat je er zelf echt iets aan hebt gehad.

Klinkt als een goede locatie om ayahuasca te doen, hoewel het trekken van die kaarten enzo niet echt hoeft van mij. Maar het zal wel iets toevoegen aan het rituele aspect (iets wat bij ayahuasca, naar het schijnt, de trip positief kan beinvloeden)

Ik wou zelf sowieso ooit wel is ayhuasca proberen. Maar door jullie reports zit ik er sterk over te denken om het binnen enkele maanden al is te doen. Wsl ook op deze locatie.

edit:(Maar, die pijp die jullie de volgende ochtend rookten, was dat ook Sante Maria? Lijkt namelijk niet echt lekker om na zo'n 'verfrissende nacht' direct 's ochtends alweer cannabis tot je te nemen)
D
DumpyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hehe, gezellig man! Ik beloof je dat je er geen spijt van krijgt.. :hearteyes:
B
Beyond IllusionLid
01-01-2024, 00:00
#8
Tnx voor de positieve reacties:)

Maar, die pijp die jullie de volgende ochtend rookten, was dat ook Sante Maria? Lijkt namelijk niet echt lekker om na zo'n 'verfrissende nacht' direct 's ochtends alweer cannabis tot je te nemen
Klik om te vergroten...

Ik ben helemaal vergeten de Santa Maria pijp te beschrijven! Die pijp hadden we snachts genomen toen de trip voor ons alledrie ongeveer over was. We hadden zin om heel veel te doen. Dus niet echt in een 'slaapmood'. De Santa Maria vond ik zelf heel lekker om even rustig in mijn hoofd te worden, waarna ik ook lekker kon slapen:)

De pijp die we in de ochtend hadden genomen was een tabakpijp.

Iedereen die meer van ayahuasca wilt weten of ook een ceremonie bij wilt wonen kan mij net als dumpy en adreno pm-en:)
D
DumpyLid
01-01-2024, 00:00
#9
kapitein-x zei:
edit:(Maar, die pijp die jullie de volgende ochtend rookten, was dat ook Sante Maria? Lijkt namelijk niet echt lekker om na zo'n 'verfrissende nacht' direct 's ochtends alweer cannabis tot je te nemen)
Klik om te vergroten...

Opzich wel een goed punt. Maar Sante Maria is net als Ayahuasca een helige plant. Natuurlijk op een ander niveau maar toch..

Sante Maria heeft niet zoals normale coffeeshop wiet een bedwelmend gevoel. Eerder een gevoel van meer energie (op een ander niveau dan ayahuasca) maar wel de mogelijkheid om te ontspannen.

Na ayahuasca lag ik op mn matras, superdruk in m'n hoofd. Ik wilde helemaal niet liggen omdat ik zoveel wou doen juist. Maar dat was om 3-4 uur en om 9 uur was t onbijt pas. Dus het was wel even lekker om je te kunnen ontspannen eigenlijk, maar wel zonder dat bedwelmende gevoel.

We hadden ook maar 1 trek genomen iederen van de pijp, was sterk genoeg maar niet echt overheersend. :)
F
FezzLid
01-01-2024, 00:00
#10
mooi report :grin: ben echt gefascineerd! als ik het een keer ga proberen dan waarschijnlijk ook dmv een ceremonie, wel fijn om er een sjamaan bij te hebben en sowieso met een groepen is een leuke sfeer en stelt gerust :)
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik ben blij dat ook jij een mooie en fijne ervaring hebt gehad! Zo zie je maar weer dat je niet een hele heftige trip hoeft te hebben om vooruitgang te boeken met dit spul!

Veel reisplezier nog!!

X
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dumpy zei:
Maar dat was om 3-4 uur en om 9 uur was t onbijt pas. Dus het was wel even lekker om je te kunnen ontspannen
Klik om te vergroten...
Daar kan ik best wel inkomen, dat het dan een goed middel is om even te ontspannen, of misschien zelfs wat slaap te pakken.

Ik vroeg me af of na het ontbijt hetzelfde spul gerookt werd. Maar ik begrijp dus dat, dat niet het geval is. Dat je dus niet 's ochtends om 10 uur al aan de ganja zit :stoned:
Anyway, als ik daar nog is kom, dan zie ik wel hoe het loopt... :)
B
BartyoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Wat is er mis met om 10 uur aan de ganja zitten :stoned: :mrgreen:
D
DreamerOfDreamsLid
01-01-2024, 00:00
#14
prachtig report, deze drie reports hebben mijn zin Ayahuasca te proberen enorm vergroot. ik heb er weer van genoten.
ik denk dat ik later ergens een commune ga oprichten op een eiland waar we om de maand Ayahuasca drinken... wie gaat mee? :)
B
Beyond IllusionLid
01-01-2024, 00:00
#15
prachtig report, deze drie reports hebben mijn zin Ayahuasca te proberen enorm vergroot. ik heb er weer van genoten.
ik denk dat ik later ergens een commune ga oprichten op een eiland waar we om de maand Ayahuasca drinken... wie gaat mee? Smile
Klik om te vergroten...

Dus je komt de volgende keer ook mee??? :tearsofjoy:
T
TelefoonLid
01-01-2024, 00:00
#16
hehe ... als ik de kans heb. :hearteyes:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wederom een mooi beschreven report over de ceremonie.
Fijn om te horen dat oook jij een prettige ervaring hebt gehad
B
Beyond IllusionLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ben nog steeds heel blij dat ik Ayahuasca heb gedaan! :hearteyes:
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hahaha nee!! Heb je gewoon die kaart weten te vinden! Heel tof reportje vind ik zelf, juist omdat deze ervaring wat minder extreem is is hij juist interessant om te lezen, het hoeft allemaal niet zo super hardcore om zijn werking te hebben.

Verder vond ik je beschrijving van de volgende ochtend (en de heerlijke soep! :P ) heel goed, heb het met plezier gelezen! :hearteyes:

Peace & Love

Adreno
B
Beyond IllusionLid
01-01-2024, 00:00
#20
Heb je gewoon die kaart weten te vinden!
Klik om te vergroten...

Op deze site staan al die kaarten! Voor het geval dat je je eigen kaar wilt terug lezen.
http://www.xs4all.nl/~p3809/osho_/osho_zen_tarot.htm

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."