Hoi iedereen. Een tijdje geleden ben ik op jullie forum gestoten, en ik ben er enorm verkocht aan geraakt ondertussen. Ik lees altijd met veel genoegen jullie rapporten, en ik had me voorgenomen om mijn volgende Paddo trip ook eens in de wijde wereld te gooien.
Nu zijn er een aantal dingen die mogelijk fout gegaan zijn op die bepaalde avond. Graag had ik jullie mening hierover gehad, zodat een aantal vragen van mij opgelost geraken.
Wanneer: Woensdag 11 juni 2008
Met wie: 2 van mijn beste vrienden waarmee al een aantal paddo's achter de kiezen gegaan zijn
Wat: 10 gram Aloha paddo + 10 gram Golden Teacher paddo elk + ettelijke jointjes
De voorbije 2 weken had ik in Thailand gezeten voor mijn werk. Voor ik vertrok had ik nog de beste paddo trip ooit gehad (Ecuadorian). Tijdens deze laatste trip was er werkelijk een heel aparte wereld open gegaan. Ik waande me in tempels, ontdekte Inca schatten, zag houten vogels vliegen, op de muur pronk een waterfontein vol prachtige glinsterende kleuren waar een clip van Sphongle een puntje aan kan zuigen... Kortom: het was prachtig.
Nu ben ik dus in Thailand, en dan begin je 's avonds op een rustig momen terug te denken aan die trip. Hoe geweldig was die wel niet... Zou toch leuk zijn om dat nog eens te kunnen doen... Maar ja, het verbod gaat eraan komen... Er zal toch nog wel tijd zijn... Oh nee, ik heb er zo veel zin in... Jullie snappen hopelijk een beetje met welke verwachting ik naar mijn terugkeer toeleefde.
Zondag avond: Afspreken om maandag naar het werk te rijden. En ja, het is bijna dinsdag, geweldig toch!
Maandag wordt er heel de dag gewerkt. Het was heel druk, dus de dag is voorbijgevlogen. Die avond toch maar op tijd naar huis, want mijn dochter vertrekt de volgende dag op schoolreis. De vrouw heeft stress... Natuurlijk, haar dochter gaat voor de eerste keer alleen op reis. En ze is nog maar 6 jaar. Dus heel de avond had een redelijk gespannen sfeer. Toch was er nog een lichtpunt: dinsdag gingen we nog eens lekker naar die andere wereld terug...
Maandag nacht 3 uur. Ik werd wakker van een stekende pijn in mijn buik. Geen idee wat het was. Na even te blijven liggen, werd alles heel draaierig, ik werd misselijk en moest ontzettend hard kotsen. Dit is zo nog 3 uur verder gegaan. Blijkt dat mijn dochters die voorbije week een griepvirus hadden, en ik dit lekker heb overgenomen. Shit nee, en die paddo trip... Wat een pech!
Dinsdag ochtend: Na het uitwuiven van mijn dochter voelde ik me nog steeds miserabel. De hele dag heb ik geslapen en misselijk lopen wezen. De langverwachte trip is niet doorgegaan. En zoals ik me nu voel zal het deze week er ook al niet meer inzitten. Rot.
Woensdag ochtend: Ik voel me nog steeds niet goed, maar heb enorm veel werk. Dus ga ik er maar vandoor. Tegen de middag ben ik via msn even aan het praten met men vriend, en we komen ineens op het lumineuze idee om paddo's te halen voor vanavond. Geweldig plan. Ik dus snel doorwerken, en rond 15 uur vertrokken. Rond half 4 bij mijn vriend aangekomen, even iets gedronken en vertrokken. Onderweg naar de shops even een jointje gerookt. Op dat moment voelde ik me een beetje beter beginnen worden. Mijn maag lag immers nog enorm overhoop, maar ik had hier zo'n zin in dat ik dat dan maar even vergat.
In onze vaste shop in Bergen OZ direct achter de Ecuadorian gevraagd vanwege de fantastische ervaring. Die was er niet. Damn, wat nu. Golden Teacher had ik al gehad, en was niet mijn favoriet. De Mexicaanse had ik ook al gehad, Atlantis was ook al geprobeerd... Hey, waarom niet Aloha? Dat zijn de duurste en Hawaiaanse, dus moet wel goed zijn! Volgens de verkoper waren dit ook inderdaad de beste die hij had. Goed, wij 3 dozen Aloha en 2 dozen Golden Teacher mee. Onderweg nog even wat weed en hash bijgehaald, en op de terugweg. Dit bijgestaan door een leuk muziekje en een weed/hash jointje.
Goed, we waren weer thuis en we konden eindelijk beginnen. Wij de paddo's mooi versneden. Ik dacht, kijk ik ben juist vrij ziek geweest, dus laat ik maar beginnen met een halve portie. Goed, we beginnen eraan. OK, dat is binnen. Nu een jointje. Ondertussen zijn we een half uur later. Ik voel een beetje het beginnende gevoel opkomen, maar het is anders als de vorige keer. Toen was ik al na 15 minuten vertrokken. Maar goed, deze komen wat trager op, das geen probleem.
Ondertussen zijn we een uur later... Nog steeds het zelfde gevoel. Kijk, nu word ik zenuwachtig. Dit kan toch niet? Zo naar uitgekeken, sterkere paddo's, en niets... Na anderhalf uur is er nog steeds niets veranderd. Het gekke is dat mijn 2 vrienden juist het zelfde probleem hadden. Er was wel iets te voelen, maar voor de rest niets.
Toen dachten we: kijk, we hebben nog Golden Teacher. Laat ons 1 bakje delen. Dus de 30 gram worden netjes verdeeld en fijn gesneden. Nu zou het wel lukken! Wij dus die ook nog binnen gespeeld. Na een uur wachten zaten we er alle 3 nog net het zelfde bij.
Na een aantal jointjes hebben we het dan maar opgegeven, en ben ik weer naar huis gegaan. Nu heb ik erna nog veel over dit probleem zitten nadenken. Ik kom tot de volgende verschilpunten waaruit het duidelijk is dat er deze keer heel wat mis zat:
[*]De avond ervoor ben ik ziek geweest en heb ik maar 3 uur geslapen
[*]De voorbije 2 weken zijn heel zwaar geweest qua werk (heel weinig geslapen)
[*]Het was een andere paddo
[*]De hoeveelheid was anders (10 gram Aloha + later nog 10 gram Golden Teacher tegenover vorige keer ineens 30 gram Ecuadorian)
[*]De setting was anders (deze keer stond het EK gewoon op, was het redelijk licht en was er geen muziek, tegenover vorige keer was het donker gemaakt met kaarsen en stond een concert van Blue Man Group (enorm tripmateriaal trouwens
![:hearteyes:]()
)
[*]Tijdens deze "trip" zijn er veel jointjes doorgegaan, terwijl vorige keer er gewoon eentje was bij het opstarten (daarna zijn we er gewoon niet meer aan toegekomen gedurende 3 uur).
Genoeg redenen natuurlijk waarom het deze keer niet goed kon gaan. Ik had graag geweten wat jullie geloven dat de hoofdreden was (of als er iets is dat hier niet instaat, dan hoor ik dat ook graag natuurlijk). Ik steek het op het ziek zijn en bijhorende vermoeidheid. Alhoewel ik tijdens dat trip ervan overtuigd was dat het het concert moet geweest zijn. Kortom, ik zoek de manier om de volgende trip terug zo goed te maken als de eerste.
Bedankt voor het lezen. Bij de volgende trip zal ik zien hoe het gegaan is, en dat kunnen jullie dan lezen in een rapportje.
