Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLSA en Paddenstoelen: de schrik van mijn leven.

LSA en Paddenstoelen: de schrik van mijn leven.

16 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
D
DoerakLid
01-01-2024, 00:00
#1
Gisteren heb ik heb gisteren 10g geweekte Morning Glory (Heavenly Blue) zaadjes gegeten met een vriend (K.). Een vriendin (L.) nam bijna een portie mexiaanse paddenstoelen. Ik had voor de zekerheid nog wat gedroogde mexicaanse paddenstoelen achter de hand en een portie Philosopher's Stones. De trip bleek O.K.; niet heel heftig, maar desalnietemin interessant. Het echte trippen begon echter pas toen de paddenstoelen waren uitgewerkt en bij L. het licht uit ging...

De zaadjes waren, doordat ze 4 dagen geweekt hebben in water, niet meer zo bitter meer en zouden misschien wat in sterkte afgenomen kunnen zijn. We besloten daarom allebei voor een behoorlijklijke hoeveelheid van 10g (500 zaadjes..?) te gaan. Na een half uur voelden we de zaadjes inkicken. We voelden ons echt extreem sloom en ik kon alleen nog maar ik slow-motion praten en lopen, of zo voelde het in ieder geval. L. had voor het eerst paddenstoelen genomen en moest nog wat wennen aan de overgang naar de alternatieve realiteit van de paddenstoel. Ze werd nogal lacherig en kon moeilijk stil zitten. Ik had het idee dat ik aan de LSA alleen niet genoeg zou hebben, dus besloot thee te zetten van de mexicaanse paddenstoelen. Goed versnipperen, flinke hoeveelheid water erbij, laten inkoken voor een half uur, en wat "Indian Spices" thee erbij voor de smaak. Paddenstoelenthee smaakt van zichzelf nogal naar oude sokken.

Na een half uur begonnen ook de paddenstoelen hun uitwerking te hebben. Ik merkte dat het de psylocibine was en niet de LSA, want dit gevoel kende ik. Mijn gevoel werd vreemd, mijn lippen voelden superzacht/sponzig aan, mijn handen als balonnetjes.. ik voelde me een hobbit. L. voelde zich een paddenstoel. Iedereen zo zijn ding. Dat het allemaal nogal bizar was, was niet te ontkennen, maar wat het nou precies was was niet duidelijk. Kortom: we waren aardig op weg om goed ver heen te gaan. In de spiegel bekeek ik mijzelf eens. In mijn ene oog was mijn pupil zo groot dat er geen blauw meer te zien was. In mijn andere oog was mijn pupil juist heel klein en pulseerde wat, groter.. kleiner.. groter.. Typisch paddo allemaal. De mentale effecten waren er wel, maar ik had eigenlijk weinig zin om te praten. Ik probeerde me op mijn gemak te voelen in deze alternatieve staat van bewust zijn zodat ik dingen kon gaan doen die ik normaal ook altijd deed, maar dan met een andere kijk op de dingen.

Na een uurtje of 2 moeten we ons hoogtepunt hebben bereikt. We besloten Harry Potter and the Philosopher's Stone te kijken; een nogal ironische keuze vonden we zelf. Ik vond dat dat wel gepaard moest gaan met een gebakken ei met spek en natuurlijk ook kaas. Ik voelde me echt supergroot en klein tegelijk. Ook alle ruimtes leken buiten propotioneel gegroeid te zijn. De keuken was een immense zaal geworden van wel 3 meter. K. en ik hadden het gevoel dat we naar elkaar moesten roepen om elkaar te verstaan, maar volgens L. waren we overstaanbaar omdat we fluisterden.

Het gebakken ei smaakte goed. Hierna gingen we op pad om nog snel voor 10 uur wat wiet te scoren. De weg naar de coffeeshop was ronduit vreemd te noemen. Op straat was iedereen druk in de weer. Wij schuifelden stil door de straten van Leiden en waren compleet in ons element. Niets om je zorgen over te maken, niets om aan te denken. Ik was compleet vergeten wat ik normaliter zou doen en kon me niets voorstellen bij een "normaal" leven. "Wat doe je dan zo de hele dag door, en waarom? Waar wachten we in Godes naam met z'n allen op."

De wiet viel ons goed en we kregen nu toch wel echte trek. *Thuisbezorgwebsite* bood de oplossing en in een kwartier kwam er een vriendelijke jongeman pizza's afleveren. "Wat aardig van die jongen. Komt 'ie speciaal voor ons pizza brengen, alsof 'ie wist dat we honger hadden." De pizza bleek uitzonderlijk smerig te zijn. Het vocht droop door de doos heen en het ranzige beleg werd zorgvuldig van de pizza gehaald zodat we plots alledrie aan de Margaritha waren. "Zompig", constateerden we.

Ik was hem flink aan het trippen en keek rustig naar Harry Potter en zijn kornuiten. Links van mij liet L. haar pizza op de grond vallen. "Kan gebeuren", dacht ik, en stond op om haar te helpen. L. viel als een zak aardappelen voorover op de poef die voor haar stond. Ik vroeg haar of het nog wel goed ging. Geen antwoord... ik pakte hier vast om haar aan te kijken en kreeg de schrik van mijn leven. L. was lijkbleek geworden en had pupillen die haar oogkassen vulden. Haar mond hing half open en ik hoorde een vreemd soort gekreun. K. en ik gingen meteen van het ergste uit en vreesden dat ze een shock had door wellicht de combinatie van drugs of misschien was ze wel bezig te stikken in die kutpizza. De adrenaline gierde door mijn lichaam. De paddenstoelen hadden hun uitwerking gehad, maar op dit moment was ik plots compleet nuchter en in totale paniek. Doodsangst, zou je misschien kunnen zeggen. Net toen ik een nuchtere huisgenoot had gehaald kwam er weer wat leven in haar ogen. De gehele pizza kwam er vervolgens uit en L. kreeg zowaar weer wat kleur. Ze keek ons drieen aan en vroeg bijna verontwaardigd waarom we haar zo aankeken. Hierop kon ik mijn lachen niet inhouden. L. was herrezen :grin:

Ik was compleet euforisch, maar ook nog steeds in een soort shock. Ik realiseerde me waarvoor ik had gevreesd en ik voelde me verantwoordelijk voor wat was gebeurd. L. vertelde me dat ze hem aan het spacen was en alles heel ver weg leek. Ze had het idee dat ze ergens was geweest en ze wilde zich herinneren waar en wat ze daar had meegemaakt, maar ze kon het zich niet herinneren. Hoe lang het had geduurd wist ze ook niet, er was gewoon een deel weg uit haar geheugen.

Ik ben de hele avond eigenlijk nog in een soort shock geweest. L. was inmiddels vrolijk in het rond aan het praten, wat het allemaal nog net iets vreemder maakte voor mij. Ze deed net alsof er niks was gebeurd. Om de minuut moest ik even naar haar kijken om te zien of het nog steeds goed ging. Ik was blij dat het goed met haar ging. Het hele incident maakte me op bizarre wijze duidelijk hoeveel ik om mijn vrienden geef. Ze was alleen flauw gevallen, dat wist ik nu. Dat had ik vaker gezien, maar het had nogal een extreme inpackt op mijn geest gehad door mijn staat van bewust zijn op het moment dat het gebeurde. Alles werd ontzettend uit zijn verbad gerukt. Het leek alsof de paddenstoel me duidelijk wilde maken hoe vergankelijk het leven is, of zoiets. Ik ben me in ieder geval helemaal kapot geschrokken. Het angstzweet loopt me op het moment van schrijven letterlijk langs m'n rug.

Een leuke trip, met een bizar einde dat gelukkig geen einde was. Ik ben benieuwd of er mensen zijn die hebben meegemaakt dat een vriend of vriendin out ging tijdens een trip en dit willen delen.
M
MirrorballLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mooi report :)
Ik vind het altijd op de een of andere manier maar raar als ik mensen op DF erover hoor praten dat ze al trippend door leiden (mijn stad) aan het lopen zijn. Dicht bij je huis-show maakt het zegmaar iets gekker ofzo.. must be me.
Maargoed, mooi report dus :wink:
u
user12901258Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Hej Doerak, leuk report!
ik heb een vriend van mij ook out zien gaan in een trip en ik herken je gevoelens.
zal nog wel een tijdje duren voor je d'r helemaal overheen bent. Sowieso komt het doordat paddo's je emoties enorm versterken, en je misschien wel voor het eerst van je leven zo diep in de angst terecht kwam.

succes in ieder geval!

p.s. mijn report over iemand out zien gaan: viewtopic.php?f=21&t=18889
D
DoerakLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mirrorball zei:
Mooi report :)
Ik vind het altijd op de een of andere manier maar raar als ik mensen op DF erover hoor praten dat ze al trippend door leiden (mijn stad) aan het lopen zijn. Dicht bij je huis-show maakt het zegmaar iets gekker ofzo.. must be me.
Maargoed, mooi report dus :wink:
Klik om te vergroten...
Haha, misschien kennen we elkaar wel :) Ben zelf een geboren en getogen "Leienaar" :rock: Was eigenlijk niet van plan om mijn woonplaats te noemen, maar het is er toch ingeslopen. Eigenlijk ook wel grappig :P

Bedankt voor de positieve reacties. Ben van plan in de toekomst meer van mijn ervaringen vast te leggen. In dit geval vond ik het vooral fijn om het even van me af te schrijven, zeg maar (emo :flushed: :P).
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#5
Meesterlijk geschreven, echte paddo trip shit!
D
DumpyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Doerak zei:
Dumpy zei:
LSD en paddenstoelen.. intressante combi. Wat maakte voor jou het verschil met een normale paddotrip? Andere state of mind? andere space? kan je daar iets meer over vertellen, ben wel benieuwd. Nog niet zoveel paddenstoelen combi's gedaan, alleen met san pedro erbij...
Klik om te vergroten...
Ik heb nooit eerder LSA gebruikt met een stevig resultaat. Deze keer voelde ik voor het eerste duidelijk de hallucinogene werking van de LSA. Ik vond na anderhalf uur dat het echt niet kon tippen aan paddenstoelen en ik had eigenlijk best veel zin om hard te gaan. Ik heb toen dus die paddenstoelenthee bijgenomen.

Het enige verschil met vorige trips is dat mijn trip veel langer duurde en dat het hoogtepunt erg lang aan hield. Ik ben toch wel 6 uur echt aan het trippen geweest waarvan 2 uur redelijk steady vrij stevig waren. Dit tegenover 3 uur trippen en een half uur hoogtepunt bij mijn vorige trip. Het leuke van 2CB vind is dat het een redelijke steady trip oplevert waar je je op een gegeven moment helemaal thuis voelt. Ik had dat bij deze trip ook wel, maar het kan ook komen omdat ik het van tevoren in mijn hoofd had en me hier misschien op ingesteld heb.

Wat gaf paddenstoelen en San Pedro voor een effect? Enige synergie tussen deze twee?
Klik om te vergroten...

Het was een hele diepe trip. Had 1.5 portie hawaiiaantjes, syrian rue en 30gr san pedro op. Zou het niet iedereen aanraden, was een hele erge diepe trip. Wel supermooi maar wel erg diep. De visuals sloegen ook nergens meer op, zag m'n mede tripper zn hoofd echt letterlijk wegsmelten en wegvallen. Nog nooit had ik zoiets gezien, normaal veel visuals en vertekeningen van de werkelijheid maar dit ging wel ietsje harder hehe...
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Herkenbaar!

Alleen is die vriend van mij 4 uur lang onbereikbaar geweest, gekke woorden roepen, geen reacties meer geven op wat wij zeiden, heel eng allemaal.
Ik was die hele paddotrip bezorgt om mijn beste vriend, ik dacht echt dat hij psychotisch, gek was geworden. Maar gelukkig is het allemaal goedgekomen!
D
DoerakLid
01-01-2024, 00:00
#8
gNuxx zei:
Herkenbaar!

Alleen is die vriend van mij 4 uur lang onbereikbaar geweest, gekke woorden roepen, geen reacties meer geven op wat wij zeiden, heel eng allemaal.
Ik was die hele paddotrip bezorgt om mijn beste vriend, ik dacht echt dat hij psychotisch, gek was geworden. Maar gelukkig is het allemaal goedgekomen!
Klik om te vergroten...
Dat heb ik meegemaakt met een van mijn eerste paddotrips. Een vriend van me werd toen lijkbleek en reageerde totaal niet op wat we zeiden. Hij kon alleen maar "Jullie, jullie, wij, wij" zeggen en stond na een uur op om alles wat in de buurt lag te slopen. Dit was geen leuke ervaring, maar hij gaf in ieder geval nog teken van leven. Dit vond ik niet zo schokkend als wat ik een paar dagen geleden mee maakte. Ik heb toen echt een paar minuten gedacht dat het over en uit was voor mijn vriendin.
D
DoerakLid
01-01-2024, 00:00
#9
Atropa zei:
Combinaties psychedelica (en zeker met paddo's erin) zijn echt spectaculair, onverwachts sterk, en vaak sowieso garandeerd hevige fases van de op de rand van angst en krankzinnigheid. Geluk en angst kan soms echt diepe betekenis krijgen. Zo'n semi-delirium achtige fase.

Mooi trip report door de ogen van een tripper. Het ego is in veel geschreven zinnen voelbaar bijna verdwenen zo niet echt dood. Leerzame identiteitscrisis is er zeker in je verhaal, kan soms erg angstaanjagend zijn en wanorde in je orientatie bewerkstelligen. Maar uiteindelijk merk je dat dit soort trips, zeker als naderhand alles in orde is, je heel sterk bewust maken van hoe belangrijk vriendschap, liefde en ondersteuning is. Het maakt je zelfcontrole sterker, zonder dat je ego zwelt.

Sowieso wordt je in het openbaar veel sneller en heftiger met ego oplossing geconfronteert. Iedereen is bezig, terwijl je zelf als ooggetuige de constructie van het menselijke doen observeert zonder er op dat moment zelf deel van uit te maken. Ook zie je jezelf in vergelijking en in verhouding tot anderen. Dàt, is weten wie je zelf bent.
Klik om te vergroten...
Mooi gezegd! En dat voor een reactie zo midden in de nacht :wink:

Bizar om te zien dat er schijnbaar toch best vaak mensen out gaan tijdens een paddenstoelentrip, maar dat ik er nog nooit van had gehoord! Ik ben dan ook blij dat ik mijn relaas op dit forum heb geplaatst :) Ik ben inmiddels al weer redelijk van de schrik bekomen en begin me steeds meer te beseffen hoeveel ik heb geleerd van de trip.
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik kan me goed voorstellen wat je voelde. Tijdens paddo's is het kut als je denkt dat er iets met jezelf aan de hand is, maar nog kutter als het lijkt alsof er iets ernstigs met iemand anders aan de hand is. De mindfuck van de paddo's versterkt het angstgevoel en je voelt je ook intens machteloos enzo :P

Anyway, goed beschreven report :)
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wauw wat herkenbaar. Er is in een paddotrip van mij ook ooit een tripgenoot flauw gevallen, ook een raar geluid makend en met weggerolde ogen en ik schrok me ook helemaal dood. Met haar kwam het heel snel goed maar de schrik was de kamer nog niet uit toen.. schijnt dus écht vaker te gebeuren.
S
SpatziLid
01-01-2024, 00:00
#12
Tering! Ik zou m'n cool toch wel redelijk verliezen als dat tijdens een van mijn trips bij m'n maten zou gebeuren. In normale staat heb ik al een overdreven levendige fantasie, laat staan als ik trip. Tof dat het toch allemaal goed is gekomen en de trip nog tof was ook, ondanks de zweetpareltjes op het voorhoofd. :wink:
D
DumpyLid
01-01-2024, 00:00
#13
LSA en paddenstoelen.. intressante combi. Wat maakte voor jou het verschil met een normale paddotrip? Andere state of mind? andere space? kan je daar iets meer over vertellen, ben wel benieuwd. Nog niet zoveel paddenstoelen combi's gedaan, alleen met san pedro erbij...
D
DoerakLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dumpy zei:
LSD en paddenstoelen.. intressante combi. Wat maakte voor jou het verschil met een normale paddotrip? Andere state of mind? andere space? kan je daar iets meer over vertellen, ben wel benieuwd. Nog niet zoveel paddenstoelen combi's gedaan, alleen met san pedro erbij...
Klik om te vergroten...
Ik heb nooit eerder LSA gebruikt met een stevig resultaat. Deze keer voelde ik voor het eerste duidelijk de hallucinogene werking van de LSA. Ik vond na anderhalf uur dat het echt niet kon tippen aan paddenstoelen en ik had eigenlijk best veel zin om hard te gaan. Ik heb toen dus die paddenstoelenthee bijgenomen.

Het enige verschil met vorige trips is dat mijn trip veel langer duurde en dat het hoogtepunt erg lang aan hield. Ik ben toch wel 6 uur echt aan het trippen geweest waarvan 2 uur redelijk steady vrij stevig waren. Dit tegenover 3 uur trippen en een half uur hoogtepunt bij mijn vorige trip. Het leuke van 2CB vind is dat het een redelijke steady trip oplevert waar je je op een gegeven moment helemaal thuis voelt. Ik had dat bij deze trip ook wel, maar het kan ook komen omdat ik het van tevoren in mijn hoofd had en me hier misschien op ingesteld heb.

Wat gaf paddenstoelen en San Pedro voor een effect? Enige synergie tussen deze twee?
D
DoerakLid
01-01-2024, 00:00
#15
koffiegeit zei:
Hej Doerak, leuk report!
ik heb een vriend van mij ook out zien gaan in een trip en ik herken je gevoelens.
zal nog wel een tijdje duren voor je d'r helemaal overheen bent. Sowieso komt het doordat paddo's je emoties enorm versterken, en je misschien wel voor het eerst van je leven zo diep in de angst terecht kwam.

succes in ieder geval!

p.s. mijn report over iemand out zien gaan: viewtopic.php?f=21&t=18889
Klik om te vergroten...
Echt superbedankt voor je feedback. Je tripreport is zo herkenbaar. De verantwoordelijkheid die je voelt als het gebeurd, machteloosheid.. Bovendien waren de omstandigheden vrijwel identiek. L. had in dit geval echt weinig gegeten (lage suikerspiegel?) en er was ook hier wiet in het spel. Ook ik probeerde niks te laten merken, omdat ik de dingen niet erger wilde maken dan wat ze al waren. Echt.. super herkenbaar.

Nogmaals bedankt voor je reactie. Hopelijk kom ik er ook snel weer overheen en leer ik ervan.
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Combinaties psychedelica (en zeker met paddo's erin) zijn echt spectaculair, onverwachts sterk, en vaak sowieso garandeerd hevige fases van de op de rand van angst en krankzinnigheid. Geluk en angst kan soms echt diepe betekenis krijgen. Zo'n semi-delirium achtige fase.

Mooi trip report door de ogen van een tripper. Het ego is in veel geschreven zinnen voelbaar bijna verdwenen zo niet echt dood. Leerzame identiteitscrisis is er zeker in je verhaal, kan soms erg angstaanjagend zijn en wanorde in je orientatie bewerkstelligen. Maar uiteindelijk merk je dat dit soort trips, zeker als naderhand alles in orde is, je heel sterk bewust maken van hoe belangrijk vriendschap, liefde en ondersteuning is. Het maakt je zelfcontrole sterker, zonder dat je ego zwelt.

Sowieso wordt je in het openbaar veel sneller en heftiger met ego oplossing geconfronteert. Iedereen is bezig, terwijl je zelf als ooggetuige de constructie van het menselijke doen observeert zonder er op dat moment zelf deel van uit te maken. Ook zie je jezelf in vergelijking en in verhouding tot anderen. Dàt, is weten wie je zelf bent.
m
magictripLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ook eens gehad dat eentje out ging in een paddotrip. Hoorde in een keer een klap kijk ik naast me ligt n vriend van me daar op de grond. Schrok me natuurlijk ook helemaal kapot en was ook opeens weer helemaal nuchter, terwijl ik een minuut eerder vol aan t space was. Diegene die out ging had eigenlijk helemaal niet het gevoel dat die was flauwgevallen, maar meer dat ie helemaal ' wegdroomde' . Zelf had ik eigenlijk ook niet echt het gevoel dat hij was flauwgevallen. In jouw report zeg je ook dat L wilde herinneren wat er gebeurde toen ze op de grond lag, dit had die vriend van me ook. Ben zelf 2 keer out gegaan, maar toen had ik niet echt het gevoel dat je wilt herinneren wat er gebeurde. Als je ff bijgekomen bent herinner je het laatste moment nog dat je nuchter was en van het moment dat je out was helemaal niets, dus geen gevoel dat je hebt gedroomd ofzo. Beetje moeilijk uit te leggen, maar hoop dat het te begrijpen is. Weet niet of het klopt maar denk dus dat het niet echt hetzelfde als flauwvallen was.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."