Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPaddestoelen en lachgas; gefractionaliseerd bewustzijn

Paddestoelen en lachgas; gefractionaliseerd bewustzijn

13 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
R
RSWLid
01-01-2024, 00:00
#1
Set: Uitgerust, lege maag, nerveus zoals voor elke trip maar net iets meer.
Setting: In het huis van mijn ouders, een medetripper.
Dosering: Drie gram gedroogde P. cubensis


Ik was weer aan paddo’s toe, vond ik. De vorige vier trips waren op 2C-B en de paar trips daarvoor op LSD. Ik heb me kostelijk vermaakt op die stoffen, maar leerzaam zoals mijn ervaringen met paddo’s daarvoor vond ik ze niet. En ik mocht wel weer eens zo’n spiritueel opfrissertje ondergaan, het was toch al een goed half jaar geleden. De gelegenheid was eigenlijk om de drummer van mijn band te introduceren aan psychedelica. Deze jongen had dit dus nog nooit eerder gedaan en ik hoopte dus heel erg dat het goed zou vallen, aangezien de eerste ervaring toch een belangrijke is.
Het huis van mijn ouders was prima voor dit doeleind, best wat rust en ruimte, en vooral veel hout. De paddestoelen, zoals gebruikelijk van onze vriend de kweker, gedroogd, aan stukjes gesneden en in thee verwerkt. In cup-a-soup was een beter idee geweest :)

Om kwart voor acht vonden we het een goed moment om de thee te drinken, en de langzame ontdekkingsreis richting nuchterheid was vanaf dat moment onvermijdelijk.
Ik op drie gram, en hij op twee. En damn, wat werkte dat spul snel. Na vijf minuten kwamen de eerste waarschuwingssignalen al binnen, en nog vijf minuten later waren we al duidelijk niet meer baseline. Ik had ergens verwacht dat ik me meer kon bemoeien met mijn vriend, iets meer proberen om hem de leuke dingetjes van het trippen te laten zien. En hoewel tripsitten tot nu toe erg leuk is, en ook prima gaat, gaat ‘de leraar’ uithangen tijdens een trip me nog wel iets te ver eigenlijk. Geen problemen verder, maar ik was na een goed half uur al te erg aan het trippen om bezig te kunnen zijn met iets anders dan mijzelf. Ik besloot toen dat het fijn zou zijn om over mijn nek te gaan, zodat ik die onrustige opkomst van het effect achter me kon laten en met een opgelucht gevoel de piek in kon gaan. Zo gezegd zo gedaan, en het voelde inderdaad heerlijk daarna. Ik claimde een plek op de bank en begon me over geven aan het trippen.

Ik ging de trip in met het idee om weer eens dat denkwerk te verrichten, en ik denk dat ik gekregen heb waar ik om vroeg, maar dan op een andere manier.
Er waren nauwelijks visuals, maar mijn perceptie op de realiteit begon aardig op te rekken. Toen kreeg ik het idee om een ballonnetje lachgas te proberen, aangezien ik vaker lees dat de synergie tussen lachgas en psychedelica best sterk is. Ik zette de ballon tegen mijn mond en begon te inhaleren, en in en uit en in en uit en in en uit…

Niets !! Leegte, ongelofelijke snelheid. Wat is tijd, en wat is bestaan ? Mijn vragen resulteerden direct in meer vragen. Elke successie van loops werd een nieuwe. Mijn lichaam trilde, en paf, ik was terug. Wow, wat ongelofelijk DMT-achtig. Ik voelde me weer overweldigd, en besloot maar even van de lachgas af te blijven. Ondertussen bleek dat de paddestoelen mijn vriend prima bevielen. De beste jongen greep meteen zijn eerste ervaring aan voor een grondige zelfanalyse. Ik hoopte dat hij er niet in zou doorslaan, maar ik wist dat ik hem alleen maar kon vertrouwen en hopen dat het goed zou gaan.
Mocht het toch fout zijn gegaan dat zou ik er een flinke dobber aan hebben gehad om de situatie te redden. Maar vertrouwen deed het prima.

Een paar minuten later, de lachgas kijkt me aan. Ik voel elke paar seconden een andere emotie, en het is echt enorm verwarrend, het ene moment geniet ik enorm van het trippen, de volgende voel ik me totaal gestoord. Ik hoop dat ik mooie dingen ervaar, en steeds verder richting de ‘bron’ ga. Maar ik word gestraft, ik moet denken aan leed, aan pijn en aan oorlog. Ik kan het geen plaats geven in mijn wereld, en voel me op zo’n manier bevoorrecht dat het onrecht ervan me erg somber maakt. En dan luister ik weer even naar de muziek, en ervaar ik weer wat anders. Ik denk aan DMT, en de manier waarop ik probeer om te gaan met mijn angst voor het onbekende. Daarna moet ik nog een keer lachgas proberen van mezelf, mijn nieuwsgierigheid wint het dit keer.
Twee patroontjes dit keer, en braaf zorgen dat ik genoeg zuurstof krijg.
Ik ben wat minder terughoudend dan de vorige keer, net iets dieper en langer in en uit en in en uit.. en ik word uit elkaar gehaald. Ik ben een heleboel plakjes, fracties die allemaal los van elkaar ervaren. Het is slechts een spel voor het bewustzijn, totaal gedesoriënteerd, niet meer bewust van lichaam en tijd. Alsof je jezelf achtervolgt, en steeds sneller gaat.
Ik voel voor een seconde een soort knipoog van iets dat mij beter begrijpt dan ik dat iets begrijp. Het voelt goed, ik ben extreem dankbaar voor dit bestaan, en zo kom ik weer terug de kamer is. Ik moet oprecht lachen, en de euforie blijft nog even hangen en verdwijnt dan weer in een eindeloze stroom emoties.

Enn, nog een keer. Euforie is verslavend, kan je het je voorstellen ?
In en uit en daar gaan we weer, maar dit keer is het anders. Ik herinner me ineens dat ik een paar maanden terug hier in dit huis lachgas hah gedaan, terwijl ik in een warm bad lag (en me wel had verzekerd van niet onder water kunnen komen). En terug denkend aan die ervaring beleefde ik die ervaring nog een keer. Het moment op de bank tijdens de trip, en het moment in de badkuip waren hetzelfde geworden, de twee stukjes ruimtetijd waren verbonden. Ik dacht, echt dat ik er lag, en ik snap echt niet wat er nou precies
gebeurde. En ik was ineens weer terug, niet euforisch en ik begrijp dat ik het ff rustig aan moet doen. Lolletje gehad, genoeg nu. Ik kijk op de klok... tien uur ?! Nog maar twee uur bezig, ik heb nu al genoeg meegemaakt om tevreden te zijn. Of ik begin gewoon moe te worden, maar de trip laat zich niet negeren. Tripgenootje is ondertussen al een flinke tijd fanatiek op dit toetsenbord aan het hameren. Ik kan hem nog een zeggen “gooi niets weg, wat je nu schrijft is goud!” :)

Inmiddels zijn we na meditatieve sitarmuziek, en langzame midnight jazz beland bij Shpongle. Dat blijft het goed doen, ik blijf trippen associëren met de jungle, en dit past goed in dat plaatje. Ik zit nog steeds op de bank, rustig en warm. De bank en ik zijn niet meer zo los van elkaar als we vanmiddag waren. De emoties komen nog steeds langs, alsof ze uitgestald zijn op een lopende band. Ik voel me alsof ik zie wat hoger bewustzijn kan zijn, maar nog steeds niet staat om die taal te spreken. De eindeloze reeks symbolen, patronen en loops voelen leeg omdat ik ze niet kan interpreteren. Ik blijf vermoeden dat als ik dieper ga, ik leven tegenkom. Een simpel ‘hoi, ik ben er’ zou volstaan, maar misschien is mij dat niet gegund. Maakt dat het te makkelijk, of bestaat het gewoon niet ?
De vraag blijft, maar misschien is het arrogant van me om te denken dat ik na een jaartje of anderhalf voorzichtig psychonauten tot conclusies kan komen.
De comedown is in aantocht, en de gedachten gaan nog wel maar zijn best stuurloos. Ik heb zowel inzichten gehad, die ik meteen weer vergeten ben. Maar het geeft niet, ik weet dat ze er zijn, en ik weet dat het weer een fantastische herinnering gaat worden. Ik mag van mezelf beginnen met wat hash roken, weer wat rust in mijn hoofd.
Vervolgens draai ik een nogal te sterke joint en ga ik weer over mijn nek. Denk aan je gezondheid hoor ik in mijn hoofd. Fair enough.

De muziek gaat uit. We luisteren op verzoek van mijn vriend naar stilte, en het tikken van klokken die de stilte in stukken snijden. Ik heb het idee dat mijn vriend het jammer vind om zijn ‘verlichte staat’ weer achter te moeten laten. Sorry, ik kan er niets aan doen, het is niet anders. En het gaat om de integratie, om de toepassing van wat je geleerd hebt toch ? En het is zo simpel, je creëert je eigen wereld, en je uit jezelf in wat je creëert.

Is kunst dan niet een hogere vorm van communicatie en bewustzijn ? Op een bepaalde manier zou wiskunde dat dan ook zijn. Als je perfect wiskunde “spreekt” kan je meepraten met Einstein en Hawking. Als je perfect muziek ‘spreekt’ kan je mensen diep raken. Haast telepatisch, door tijd en afstand heen. Wat is het toch complex, en simpel tegelijk, de paradoxen, metaforen en symboliek blijven komen.
Maar het is genoeg, ik wil gewoon weer wat rust in mijn hoofd. Er word nog wat O.T.T. geluisterd en dan is het avontuur weer echt voorbij -nu weer een tijdje gewoon doen, en leven, neem ik mezelf voor...
P
PaikeaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Leuk report zeg! Het leest wel lekker weg.
Ik kan wel meeleven in je redenering weer paddo's te doen boven 2cb en lsd, het geeft je .... wat zeg ik, het dwingt je echt wel meer tot het nadenken, zelfs als je dat niet wilt. Heb je nou wel nieuwe inzichten opgedaan, of ben je die (allemaal) meteen weer vergeten? Het lijkt me iig wel een mooie combinatie, lachgas en paddo's.

Hoe vond je maat het, ook geweldig/euforisch/bijzonder/etc.?
D
DumpyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Als je dieper op de paddenstoelen wilt gaan raad ik je aan om eens een week voor je trip je intentie te beslissen. Schrijf hem op en concentreer je elke dag even op deze intentie. Op t moment dat je dan de paddenstoelen neemt ga je veel gerichter een trip in en zal je ook sneller de antwoorden vinden die je zoekt.

Mooi report verder! :)
P
ParadoxLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hehe ik vond het een prrrima kennismaking met psychedelica. Zoals RSW ongeveer al beschreef, voelde ik ook een constante flow van liefde/harmonie/eenheid, en dat is waar het om draait.
Veel mensen vergeten dit (bewust of onbewust), maar in mijn trip in ieder geval was dit gewoon erg duidelijk en het dwong me inderdaad om er 'iets mee te gaan doen'.
Misschien ga ik ook nog een reportje schrijven trouwens.

Interessante avond was het :)
K
KurikintonFoxLid
01-01-2024, 00:00
#5
nice report dude :)
R
RSWLid
01-01-2024, 00:00
#6
Paikea zei:
Leuk report zeg! Het leest wel lekker weg.
Ik kan wel meeleven in je redenering weer paddo's te doen boven 2cb en lsd, het geeft je .... wat zeg ik, het dwingt je echt wel meer tot het nadenken, zelfs als je dat niet wilt. Heb je nou wel nieuwe inzichten opgedaan, of ben je die (allemaal) meteen weer vergeten? Het lijkt me iig wel een mooie combinatie, lachgas en paddo's.

Hoe vond je maat het, ook geweldig/euforisch/bijzonder/etc.?
Klik om te vergroten...

Ik denk dat ik nog een tijdje moet zien wat er achterblijft. De vorige keer heeft het twee maanden geduurd voordat ik die dingen kon uitwerken, en in die twee maanden voelde ik me elke dag heerlijk. Nog iets wat LSD en 2C-B me niet geven :)

En wat betreft mijn vriend zou ik zeggen, lees zijn report (zijn naam hier is paradox)

Dumpy zei:
Als je dieper op de paddenstoelen wilt gaan raad ik je aan om eens een week voor je trip je intentie te beslissen. Schrijf hem op en concentreer je elke dag even op deze intentie. Op t moment dat je dan de paddenstoelen neemt ga je veel gerichter een trip in en zal je ook sneller de antwoorden vinden die je zoekt.

Mooi report verder! :)
Klik om te vergroten...

Thanks !

Ik wil het zeker proberen. Maar een keus maken uit een heleboel aantrekkelijke intenties is ook best lastig :)

Paradox zei:
Hehe ik vond het een prrrima kennismaking met psychedelica. Zoals RSW ongeveer al beschreef, voelde ik ook een constante flow van liefde/harmonie/eenheid, en dat is waar het om draait.
Veel mensen vergeten dit (bewust of onbewust), maar in mijn trip in ieder geval was dit gewoon erg duidelijk en het dwong me inderdaad om er 'iets mee te gaan doen'.
Misschien ga ik ook nog een reportje schrijven trouwens.

Interessante avond was het :)
Klik om te vergroten...

You're welcome :beer:

KurikintonFox zei:
nice report dude :)
Klik om te vergroten...

dankjewel :)
f
fokkerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Gaaf om te lezen dat ook jij ook meer erachter zoekt dan een 'leuk avondje lachen'. :) Na wat gesprekken met n oude vriend van me vroeg ie of ik te veel naar Terence McKenna en Timothy Leary geluisterd had de laatste tijd, welke ik tot dan toe nog helemaal niet kende, buiten dat ik Terence McKenna's stem direct herkende van Shpongle's 'a new way to say hooray'.

Shpongle is inderdaad 'de shizle' op paddo's, een andere aanrader vind ik het album MCMXC A.D. van Enigma.

Ik wacht zelf nog even tot het weer lekker warm is voor ik weer eens aan de paddestoeltjes ga zodat ik het buiten kan doen, daar voel ik me persoonlijk 'vrijer' en meer in touch met de natuur.

Ook zit ik er erg aan te denken eens Ayahuasca te proberen... Heb je hier toevallig ervaring mee?
R
RSWLid
01-01-2024, 00:00
#8
fokker zei:
Gaaf om te lezen dat ook jij ook meer erachter zoekt dan een 'leuk avondje lachen'. :) Na wat gesprekken met n oude vriend van me vroeg ie of ik te veel naar Terence McKenna en Timothy Leary geluisterd had de laatste tijd, welke ik tot dan toe nog helemaal niet kende, buiten dat ik Terence McKenna's stem direct herkende van Shpongle's 'a new way to say hooray'.

Shpongle is inderdaad 'de shizle' op paddo's, een andere aanrader vind ik het album MCMXC A.D. van Enigma.
Klik om te vergroten...

Ik ben er nog niet achter of er iets meer achter zoeken zich uiteindelijk loont. Maar ik vind het leuk, en ik hoop dat het me ergens brengt waar ik tevreden mee kan zijn :)

En dat album zal ik eens downloaden.

Ik wacht zelf nog even tot het weer lekker warm is voor ik weer eens aan de paddestoeltjes ga zodat ik het buiten kan doen, daar voel ik me persoonlijk 'vrijer' en meer in touch met de natuur.
Klik om te vergroten...

Ik heb me om die reden nog nooit zo op de zomer verheugd :)

Ook zit ik er erg aan te denken eens Ayahuasca te proberen... Heb je hier toevallig ervaring mee?
Klik om te vergroten...

Nee, geen ervaring mee. Ik heb tot nu toe niet het gevoel gehad dat het verstandig zou zijn me daar nu al aan te wagen. Maar ooit.. !
S
Space-monkeyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Shpongle is inderdaad 'de shizle' op paddo's, een andere aanrader vind ik het album MCMXC A.D. van Enigma.
Klik om te vergroten...

Nummertje wat ik dan ook nog erg kan aanraden is Ground Luminosity van Entheogenic. Ik weet niet of je 't kent, maar ik vind 't de beste vervanger voor Shpongle als je even hun (helaas nog) kleine discografie even 'zat bent'.
Het is te vinden op 't album Spontaneous Illumination.

Ben benieuwd wat je ervan vindt:wink: (discussier graag over leuke tripmuziek, dus je aanraders zijn welkom!) Dus laat wat horen!
R
RSWLid
01-01-2024, 00:00
#10
:) Ken hem, over het algemeen bevalt dat soort tripmuziek me ook prima.
Kan er niet altijd naar luisteren, maar als ik er voor in de stemming ben maakt het mee erg blij en kan ik er heel goed op ontspannen.

Wat dat betreft heb ik een paar dingen op mijn pc staan; alles van Shpongle, 3 cd's van Entheogenic, twee cd's van O.T.T., een cd van Hallucinogen (in dub), en nog wat goa/psytrance maar dat vind ik niet zo heel erg boeiend. Verder vind ik Trentemoller en gerelateerde dingen ook tripmuziek, maar toch anders.

Ken je hier nog meer vergelijkbare dingen ? Ik ga dat eerder genoemde Enigma maar eens downloaden :)
S
Space-monkeyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ja, ik ben nu ook best benieuwd naar Enigma.

Verder ken ik trentemoller (het staat nu zelfs aan ^^), heerlijke muziek! Aanrader is Abakus :wink: als je trentemoller wel kan waarderen. Het heeft minder dub-invloeden en is iets lichter =) wie weet iets meer to your liking.

En goa/psytrance kan ik op zijn tijd (zomerse tijden) goed waarderen als muziek, maar inderdaad. Niet teveel. Voor de variatie heb ik ooit gewoon een paar "volumes" gedownload met various artist. Maar dit zijn ook geen outstanding artiesten zoals Shpongle ofzo.
Verder ben ik nog niet zo heel erg bekend in electronische muziek. Ben een jaar terug het begonnen te ontdekken, maar het was een goedgevulde schatkist die ik opentrok, waardoor ik nou nog steeds niet alle juweeltjes tegen gekomen ben.
Vanavond minimal-techno avondje. Dan die kant ff ontdekken. pure MDMA erbij :grin: ben benieuwd (eerste keer)
M
MokerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Erg leuk report,

Ik ben erg nieuwsgierig naar de combinatie van paddestoelen en n20, maar is het met die combi ook mogelijk dat je gaat rond lopen/kruipen of zit je er gewoon verlamd bij? En heb je bij deze combi ook nog een idee van waar je bent of je zit of ligt.

Want heb dat zelf namelijk met andere combi's + lachgas wel ervaren.

En het overgeven voor de trip begon, wat is hier eigenlijk het voordeel van? Want het kan misschien wel lekker zijn met paddestoelen aangezien ik toch altijd een moment krijg dat ik misselijk word.

(aaah beetje oud topic hopelijk nog een reactie :mrgreen: )

Moker,
D
Delcasa88Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Moker zei:
Ik ben erg nieuwsgierig naar de combinatie van paddestoelen en n20, maar is het met die combi ook mogelijk dat je gaat rond lopen/kruipen of zit je er gewoon verlamd bij?
Klik om te vergroten...
Je zult er verlamd bij liggen. Het zal echter niet gewoon verlamd zijn :grin:
Moker zei:
En heb je bij deze combi ook nog een idee van waar je bent of je zit of ligt?
Klik om te vergroten...
Je weet dat je 'er' bent. Helaas heb ik maar kort 'controle' gehad daar aan die kant van het deurtje :rolleyes: Simpele vragen als wie, wat, waar en hoe zijn al verbazingwekkend. Ik geloof niet dat ik uberhaupt kon onderscheiden of ik zat, lag of stond. Dat doet er dan ook helemaal niet meer toe :tearsofjoy:

(sorry voort kapen van je thread :rolleyes: )
S
Smokin046Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Mooi report man!
het word voor mij ook maar eens tijd voor de paddo's :hearteyes:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."