Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKetamine, 120 mg nasaal - Achtbaan naar oneindig

Ketamine, 120 mg nasaal - Achtbaan naar oneindig

29 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
l
leppehLid
01-01-2024, 00:00
#1
Na twee eerdere experimenten met ketamine te hebben gedaan was het eergisteren tijd voor een iets hogere dosis: 120 mg. Eerdere pogingen van 50 en 80 mg waren erg leuk, maar ik had behoefte aan iets meer actie. Omdat ik me natuurlijk goed had ingelezen wist ik dat het beter was om dit in vier lijntjes te leggen en die met tussenpozen van vijf minuten per twee te pakken. Omdat de volgende dag alweer vroeg zou beginnen ging ik rond een uur of acht 's avonds naar bed. Na het crushen van de licht naar chloor ruikende kristallen en het leggen van de lijntjes ging ik nog even naar de badkamer om de blaas te legen en mijn lenzen uit te doen. Terug op mijn kamer trok ik mijn kleren uit en ging ik in bed liggen, lekker warm tussen de dekens in een donkere kamer met de TV aan.

Enigszins zenuwachtig voor wat er komen zou snoof ik de eerste twee lijnen weg, in elk neusgat eentje. Wat zo fijn aan ketamine is, is dat het vriendelijk is voor de neus voelt en de backdrip niet zo smerig smaakt, eerder een beetje fris. Toch had ik een glaasje water klaarstaan om de eventuele smaak weg te spoelen. Dit vind ik altijd fijner omdat smaken me erg afleiden van trips, met welk spul dan ook. Op TV was Lisa Simpson in een societeit voor slimme mensen (Mensa) terechtgekomen. Toen ik na een paar minuten in ene bedacht dat ik niet echt kaas kon maken van wat er op TV gebeurde besloot ik de laatste twee lijnen te nemen, mijn bril af te zetten en op mijn rug in bed te gaan liggen.

Toen er na een paar seconden nog niets gebeurde vroeg ik me af of ik niet verkeerd had gedoseerd. Terwijl deze gedachte in me opkwam voelde het echter alsof ik drie keer over de kop ging en daarna keihard werd afgeschoten, als in een achtbaan. Al snel spoelde de blauwe patronen langs me: Eerst blauwzwarte ruiten die sporadisch voorkwamen, later een grote blauwzwarte waas van blokken die allesomvattend was. Al snel ging dit over in een zwarte wereld waarin ik razendsnel door een blauwrode tunnel vloog. Omdat dit niet echt erg spectaculair was besloot ik mijn ogen even te openen om te kijken of er om mij heen nog iets gebeurde. Terwijl ik dit probeerde realiseerde ik me dat ik mijn ogen al die tijd al open had gehad.

Bij het sluiten van mijn ogen schoot me 1 gedachte te binnen: Dit gaat snel. Direct toen mijn ogen dicht waren werd ik weer afgeschoten richting oneindig. Dit zou telkens als ik mijn ogen sloot nadat ik ze even had geopend om te herorienteren gebeuren.

Een aantal noemenswaardige plaatsen waar ik terechtkwam na afgeschoten te zijn: Een zwarte omgeving, met daarin zwevend een catwalk van blauwe en rode bliksemschichten, waarover een oude man in jaren '50 kostuum met ontzettend lange benen liep met in zijn handen een pakketje. Echt duidelijk zichtbaar was dit niet, het was meer een gevoel dan dat ik het echt zag. Toen hij het einde van de catwalk bereikte liet hij het pakketje vallen, waarna mijn gezichtspunt zich verplaatste naar het pakketje. Snel zag ik de catwalk van mij verwijderd raken, terwijl ik dieper en dieper in het zwarte niets zonk. Na voor mijn gevoel een aantal minuten te hebben gevallen zonder ook maar iets tegen te komen in de void zone kreeg ik het een beetje benauwd. Zou ik hier altijd blijven? Nee! Het openen van mijn ogen was genoeg om weer de controle te krijgen. Met een flink hijgende ademhaling werd ik weer 'wakker'. Even uitpuffen en wat voelen aan de dekens (vreemde sensatie met K op!) en weer verder reizen.

Next launch, destination: Hell. Een rode gloed over de hele omgeving, met scherpe kegels van blinkend zwart verspreid over de wanden. Vreemd genoeg voelde ik hier niets vervelends bij, de enige gedachte die ik me kan herinneren was: "Oh... okay, dus dit is de hel." Zelf geloof ik niet in een hemel of hel zoals gepresenteerd door het christendom, dus mijn droge constatering was voor mijzelf achteraf ook nogal vreemd. Nadat ik hier enige tijd met razende snelheid doorheen had gereisd besloot ik dat het tijd was voor de volgende lancering en opende ik mijn ogen.

Dit voelde zeer vreemd aan. Direct toen ik me probeerde te bewegen wist ik dat mijn gewrichten allemaal nogal beperkt waren in hun bewegingen, alsof ik een robot was die op een mens zou moeten lijken maar wiens gewrichten maar simpele heen-en-weerbewegingen konden maken en bijvoorbeeld niet konden roteren zoals de schouder. Omdat ik dit vreemde effect wel eens verder wilde bestuderen besloot ik even op te staan uit bed en naar de wc te lopen, wat een aparte sensatie was. Het robot-achtige gevoel bleef totdat ik op de wc zat. Lopen voelde nogal onwennig, alsof ik de motorprogramma's die ik al van kinds af aan elke dag honderden keren uitvoer nu zelf opnieuw moest bedenken. Gelukkig bereikte ik na enig stuntelen de wc :rolleyes:

Toen ging ik snel weer terug naar bed, want ik moest op tijd zijn voor de volgende lancering! Ditmaal kwam ik terecht in een serene grijswitte wereld, met zacht wit licht. Deze ruimte was anders dan die ik al had meegemaakt, omdat die werelden altijd zwart waren. Dit voelde heel rustig en relaxt. Ik voelde dat iets boven me contact probeerde te maken! Een zachtblauwe gloed kwam langzaam dichterbij, zwevend in de witte wereld. Deze blauwe entiteit was omgeven met kleine blauwe bliksemflitsjes, die niet gevaarlijk aanvoelden. Hier moest ik naartoe! Toen ik me oprichtte om dichterbij deze bron van rust te komen stootte ik mijn hoofd tegen mijn nachtlampje, wat nogal een tripkiller was. Omdat mijn gezicht een beetje bloedde ben ik met mijn vage kop nog even onder de douche gaan staan, wat op zich wel relaxt was, maar heel vreemd omdat ik me nogsteeds een beetje lam voelde.

Hierna bleek de ketamine redelijk uitgewerkt en ben ik in een vrij dromerige slaap gevallen. De volgende ochtend voelde ik me prima, lekker uitgerust. Wat ik me achteraf afvraag is voornamelijk wat er had gebeurd als ik contact had kunnen maken met de blauwe aanwezigheid. Ik ben daarom zeker van plan om mijn experimenten met ketamine te herhalen, en de dosis wat op te voeren. Injecteren ben ik in ieder geval nog niet van plan.

De reden dat ik weinig gevoelens in deze trip heb beschreven is omdat ik me daar weinig van kan herinneren. Dit geldt volgens mij ook voor de rest van de trip, er staan me nog flarden bij maar wat ik hierboven heb beschreven is wat me nog helder voor de geest staat. Ik hoop dat het goed leesbaar is, excuses voor mijn af en toe wat langdradige stijl :grin:
e
extremeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Van dit alles te lezen zo je ook meteen zin op krijgen ma k heb enkel nog maar s-ketamine liggen spijtig wordt je daar alleen maar verdoofd van :(
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#3
Godver nu heb ik ook weer zin. Ik wou dat ik zo ver kon komen, zeker van zo'n kleine hoeveelheid. Ik heb hier keta liggen van 87% en na een halve gram (beetje bij beetje) zweefde ik wel weg op de muziek, maar ik was nog wel gewoon in mn kamer. Ik ben eigenlijk altijd gewoon nog in mn kamer, soms lig ik op de bank en vlieg ik wel een beetje rondjes door de kamer, maar verder kom ik (nog) niet.
Ik wil wel verder, maar het lukt niet, op een gegeven moment is mn motoriek zo verstoord en zie ik van dichtbij zo troebel dat ik de lijntjes niet meer kan vinden. Zo'n neusspray is geen overbodige luxe denk ik zo.
l
leppehLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zodra ik mijn ogen sluit ben ik binnen een halve minuut helemaal weg, maar als ik ze open houd gebeurt er een stuk minder. Sluit je je ogen regelmatig voor langere tijd? Zelf had ik ook geen muziek aanstaan, misschien dat het teveel afleidt en je daardoor een beetje blijft steken?

Geen idee hoor, ben ook maar een ketanewby :)
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb verschillende settings geprobeerd, muziek aan, muziek uit, ogen open, ogen dicht, leuke films met vette verhalen die leuk zijn om naar te kijken.. Het is altijd wel echt super vet, maar niet op een manier zoals jij beschrijft.
Maar ik geef de moed niet op, ik heb nog een kleine 2 gram liggen (:
z
zaagmansLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wat een fokking mooi verhaal. Ik durf het niet, ben bang van keta.
R
RSWLid
01-01-2024, 00:00
#7
leppeh zei:
Ben de laatste tijd nogal bezig met de neuropsychologie en heb ook nog wel even om bepaalde hersengebieden heen gedraaid en ben er zelfs doorheen geschoten in die trip. Dat was alleen niet zo interessant dat ik het hier wilde melden
Klik om te vergroten...

Ben je gek ? Vertel :)

Gaaf report ! Ik was al nieuwsgierig naar dit spul, het word er niet minder op.
S
SaroriLid
01-01-2024, 00:00
#8
Heel mooi rapport! Boeiend om te lezen en mooi omschreven hoe je gekatapulteerd wordt in het oneindige, waar je doorheen zweeft.
Grappig ook dat je schrijft dat je je ogen wilde openen terwijl ze al open waren. Dat is ook mijn ervaring: of je ogen nu open of dicht zijn, dat maakt eigenlijk geen verschil voor de beleving van je reis door het omnispectrum.
In mijn ervaring verplaatst je bewustzijn zich tijdens een keta-trip...je laat je lichaam los. Je ziet feitelijk niets, maar toch zie je alles, alleen niet zintuigelijk, omdat de ervaring rechtstreeks op je bewustzijn wordt geprojecteerd.
l
leppehLid
01-01-2024, 00:00
#9
RSW zei:
leppeh zei:
Ben de laatste tijd nogal bezig met de neuropsychologie en heb ook nog wel even om bepaalde hersengebieden heen gedraaid en ben er zelfs doorheen geschoten in die trip. Dat was alleen niet zo interessant dat ik het hier wilde melden
Klik om te vergroten...

Ben je gek ? Vertel :)

Gaaf report ! Ik was al nieuwsgierig naar dit spul, het word er niet minder op.
Klik om te vergroten...

Wat ik toen meemaakte was dat ik als elektrische impuls vanaf de retina tegelijkertijd het geniculostriate (voornamelijk voor patroonanalyse, komt uit in area 17) en tectopulvinaire (voornamelijk voor de detectie van en orientatie bij visuele stimuli, slaat area 17 over) systeem doorreisde, inclusief overgangen via synapsen, om via de verschillende visuele systemen weer samengevoegd te worden in het secundaire I en II deel van het geniculostriate systeem. Toen dit gebeurde werd ik weer 'wakker'.

edit: Voor mensen die geinteresseerd zijn maar wat ik hier schrijf niet erg duidelijk vinden: http://nl.wikipedia.org/wiki/Visuele_cortex.
M
Mr.VanderkartLid
01-01-2024, 00:00
#10
Klinkt goed, Ketamine komt op me lijstje.
Nu nog ff eraan zien te komen, nog nooit gehoord van mensen die ket gebruiken hier :P
Mooie report ! :grin:
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#11
Atropa zei:
Intrigrerend.

Je kunt idd als je flink weg bent en in het donker gaat liggen de verbeelding al in de verte meemaken. Als je echt doorsnuift kun je sowieso echt niet meer bewegen (overigens knap als je bij kunt blijven) behalve wat draaien met een arm of been. Als je dan in slaap valt voelt je lichaam als een bloedzak aan en zit je er van binnenin op alle plaatsen. Heb weleens in m'n voeten gezeten. Dan zijn de dromen het sterkst en inderdaad het is niet 'zien' maar het verhaal gebeurd in aanwezigheid van je eigen bewustzijn. Moeilijk onder woorden te brengen, juist dat zoeken naar een verklaring maar deze niet kunnen vinden maakt het voor mij echt spannend.

Ik zou het echt interessant vinden om eens te kunnen spuiten, snel en gelijkmatig heel klein worden en door m'n reusachtige lichaam heen worden gezogen. Aan de wanden v/d tunnels nou eens helder kunnen checken wat ik tot nu toe maar vaag heb waargenomen. En dan terugkomen met een nostalgisch gevoel. Het heeft ook wel iets narcistisch inzich, en dan met name het gevoel een heerser te worden.
Klik om te vergroten...

Dat is precies wat ik zoek in ketamine,
ik ben er zo benieuwd naar...'t duurt niet lang meer :grin:
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#12
Je report komt me heel erg bekend voor, vaak lijken mijn ketamine trips heel erg op wat jij beschrijft. helaas heb ik tussen de 500 en 1000mg nodig om dit soort trips mee te maken. Wat ik redelijk prijzig vind voor de korte duur van ketamine. Ketamine blijft de wazigste drug die er is in mijn ogen. Reizen naar andere zonnestelsels, Reizen met een trein door het midden van de aarde. Ketamine maakt het allemaal mogelijk.
f
fonskeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Exceptional Insight zei:
Ik heb verschillende settings geprobeerd, muziek aan, muziek uit, ogen open, ogen dicht, leuke films met vette verhalen die leuk zijn om naar te kijken.. Het is altijd wel echt super vet, maar niet op een manier zoals jij beschrijft.
Maar ik geef de moed niet op, ik heb nog een kleine 2 gram liggen (:
Klik om te vergroten...
muziek kan wel stimulerend helpen, als je verder wil proberen kan je het ook opdrinken. weet niet hoeveel je gewoon bent maar doe wat met frisdrank in een glas en drink dat gedeeltelijk op. komt helemaal anders op en brengt je ineens diep naar de k-hole.
werkte bij mij toch nog elke keer hoewel ik anders halve grammen moest binnensnuiven.
veel succes :sunglasses:
D
Delcasa88Lid
01-01-2024, 00:00
#14
dikke kakatoe! Keta gaat op nummer 1 van de wishlist :hearteyes:

Hoelang was er voorbij gegaan toen je de douche uitstapte? Ga me even wat verder verdiepen in dit spulletje, ik dacht dat het veel verdovender was dan echt psychedlisch eigenlijk :rolleyes:

Mezelf binnekort misschien toch maar wat meer bekenden in de drugsscene aanmeten :P
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Exceptional Insight zei:
Godver nu heb ik ook weer zin. Ik wou dat ik zo ver kon komen, zeker van zo'n kleine hoeveelheid. Ik heb hier keta liggen van 87% en na een halve gram (beetje bij beetje) zweefde ik wel weg op de muziek, maar ik was nog wel gewoon in mn kamer. Ik ben eigenlijk altijd gewoon nog in mn kamer, soms lig ik op de bank en vlieg ik wel een beetje rondjes door de kamer, maar verder kom ik (nog) niet.
Klik om te vergroten...

Is het R-ketamine en heb je tollerantie ofzo? Ik vind dat best wel raar namelijk! :openmouth: Dit weekend een lijn van iets van een 250mg genomen (overigens in een keer door verschillende neusgaten gesnoven, geen pauzes en dat zou niet moeten werken.. bij mij doet het het altijd prima maar goed) en ik ging toch echt wel zowat in een k-hole, tenminste ik vermoed dat het een k-hole was, ik gleed voort, zakte door de grond, bezocht telkens een andere kamer en probeerde mijn ogen open te houden (moest ergens ook nog kotsen, waarin ik me heel even bewust werd van het feit dat ik moest kotsen, kotste en weer weg ging) soms weer ergens kwam en dan weer weg ging, kleuren en mijn beeld dat kaleidoscopisch werd, als ik m'n ogen open probeerde te doen lukte dat heel even en daarna was ik weer weg, had ook even het gevoel alsof ik rond de aarde aan het draaien was terwijl ik me niet eens bewust was van of ik nou mijn ogen open of dicht had ofzo. Het vreemdste vind ik nog wel dat ik wel altijd de geluiden rondom mij heen hoorde maar die totaal niet kon plaatsen.. Moet het echt eens doen met muziek, het is alleen wel kut dat ik telkens moet kotsen.. :(
Nouja, de dag erna heb ik dat dus herhaald met een nog grotere lijn en toen was het echt wel raak, stortte neer op de grond, ging in houding liggen en ik was weg. Ik heb rondgedraaid, werd de lucht ingeschoten vanuit de kamer, vloog boven de stad uit, door kelders gevlogen, keihard weggetrokken worden uit de kamer door de vloer, etc..) Wat wel bizar was, was dat ik me soms even bewust werd van mijn lichaam, bijvoorbeeld toen ik moest kotsen. Ik voelde wel dat ik aan het kotsen was maar ging gelijk weer weg, als ik me bewust werd van mezelf was dat voor even en dat ging gelijk terug weg.. Nuja, heel vreemd allemaal, misschien toch eens een tripreportje over schrijven, alleen is mijn keta ongetest en heb ik geen flauw benul hoeveel ik gesnoven heb, maar het was toch minstens een halve gram :) Toen kon ik echt niet meer bewegen overigens, mijn hoofd verleggen, heel misschien. Als de rit gedaan is lig ik nog op de grond, langzaam schiet ik binnen en buiten bewustzijn, maar kan me totaal niet bewegen, het duurt nog even voor mijn geest terug ter aarde en weg is uit die verschillende "ruimtes" :beer:

Moet er wel bij zeggen dat ik bijna nooit keta doe en dus totaal geen tollerantie heb. Misschien eens een tripreportje over schrijven, al weet ik de helft niet meer :beer:
a
atbboyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zieke shit keta, eerste keer dat ik keta nam was rond de 3/400 mg nasaal, Kon haast niet meer lopen viel bijna elkekeer weer om als ik stond maar ik kon me trip niet echt goed herinneren... ik ben gaan liggen op de grond onder een deken en ik ben overal en nergens geweest.... :tongueout:

Leuke ervaring heb jij gehad!
l
leppehLid
01-01-2024, 00:00
#17
Het narcistische wat je beschrijft zie je vaak bij chronische ketaminegebruikers. Volgens mij wordt het als een van de kenmerken van ketverslaving genoemd in de meeste bronnen.
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Intrigrerend.

Je kunt idd als je flink weg bent en in het donker gaat liggen de verbeelding al in de verte meemaken. Als je echt doorsnuift kun je sowieso echt niet meer bewegen (overigens knap als je bij kunt blijven) behalve wat draaien met een arm of been. Als je dan in slaap valt voelt je lichaam als een bloedzak aan en zit je er van binnenin op alle plaatsen. Heb weleens in m'n voeten gezeten. Dan zijn de dromen het sterkst en inderdaad het is niet 'zien' maar het verhaal gebeurd in aanwezigheid van je eigen bewustzijn. Moeilijk onder woorden te brengen, juist dat zoeken naar een verklaring maar deze niet kunnen vinden maakt het voor mij echt spannend.

Ik zou het echt interessant vinden om eens te kunnen spuiten, snel en gelijkmatig heel klein worden en door m'n reusachtige lichaam heen worden gezogen. Aan de wanden v/d tunnels nou eens helder kunnen checken wat ik tot nu toe maar vaag heb waargenomen. En dan terugkomen met een nostalgisch gevoel. Het heeft ook wel iets narcistisch inzich, en dan met name het gevoel een heerser te worden.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#19
leppeh zei:
Van wie niet?
Klik om te vergroten...
Van mij niet. Ik heb in een maand tijd bijna 5 gram opgemaakt, waarvan 3 in 1 week. Even een beetje zuinig doen met wat ik nog heb.

Atropa zei:
(...)en inderdaad het is niet 'zien' maar het verhaal gebeurd in aanwezigheid van je eigen bewustzijn. Moeilijk onder woorden te brengen(...)
Klik om te vergroten...
Ik vind dat je het prima onder woorden brengt, dat herken ik zeker, maar is dat wat de ts bedoelt?
l
leppehLid
01-01-2024, 00:00
#20
Begrijpelijk ja, IE.

Atropa: Ik denk niet dat ik zo diep ben gegaan, maar ik kan wel zeker begrijpen wat je bedoelt. Ben de laatste tijd nogal bezig met de neuropsychologie en heb ook nog wel even om bepaalde hersengebieden heen gedraaid en ben er zelfs doorheen geschoten in die trip. Dat was alleen niet zo interessant dat ik het hier wilde melden :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."