Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums2cb: een karikatuur van de werkelijkheid

2cb: een karikatuur van de werkelijkheid

27 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
s
shadowlandsLid
01-01-2024, 00:00
#1
:grin:
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wat een lang verhaal, maar heel leuk om te lezen. Moest weer even terug denken aan mijn eerste keren trippen, die zijn altijd het leukst omdat je het dan nog niet weet en je nog vrolijk kunt verbazen om alles. Volgende stap is LSD, vind ik persoonlijk leuker dan 2c-B. Het gevoel wat je beschreef van is dit alles en gaat het nog komen dat heb ik ook altijd met 2c-B. En het maakt niet uit welke doses je neemt, dat blijft. Maar bij LSD is dat dus niet, vanaf 100µg heb je het gevoel van een volledige trip en hoeft het niet persee nog harder. :wink:

Goed geschreven ook, maar vond sommige delen te lang dradig wat het lezen iets minder aangenaam maakte. Ook de stukken tekst wat vaker onderbreken, ziet er beter uit en leest prettiger. En nogmaals, ik heb het met plezier gelezen. :)
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bedankt! :)
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#4
DrippTone zei:
Wat een lang verhaal, maar heel leuk om te lezen. Moest weer even terug denken aan mijn eerste keren trippen, die zijn altijd het leukst omdat je het dan nog niet weet en je nog vrolijk kunt verbazen om alles. Volgende stap is LSD, vind ik persoonlijk leuker dan 2c-B. Het gevoel wat je beschreef van is dit alles en gaat het nog komen dat heb ik ook altijd met 2c-B. En het maakt niet uit welke doses je neemt, dat blijft. Maar bij LSD is dat dus niet, vanaf 100µg heb je het gevoel van een volledige trip en hoeft het niet persee nog harder. :wink:

Goed geschreven ook, maar vond sommige delen te lang dradig wat het lezen iets minder aangenaam maakte. Ook de stukken tekst wat vaker onderbreken, ziet er beter uit en leest prettiger. En nogmaals, ik heb het met plezier gelezen. :)
Klik om te vergroten...

Dank je :) het is inderdaad erg lang geworden, maar ik heb het eigenlijk ook vooral voor mezelf geschreven :wink: kan me wel goed voorstellen dat het voor andere mensen minder boeiend is om te lezen. Wil alleen graag alles van mn trip onthouden :) over dat tekst onderbreken heb ik ook nagedacht, alleen dat hele lange stuk gaat allemaal over de muziek, vandaar dat ik geen goed punt kon vinden om een nieuwe alinea te starten.

Over een tijdje inderdaad aan de LSD, heb daar wel hogere verwachtingen van. Had eigenlijk verwacht dat een hogere dosis 2cb ook een mooiere trip zou opleveren, maar jij bent dat "is dit alles?" gevoel dus altijd blijven houden?
A
ApparatLid
01-01-2024, 00:00
#5
Leuk report! Lekker uitgebreid, maar het lezen heeft me geen moment verveeld.
In mijn volgende trip zal ook zeker the mystic's dream op zetten. Wat een geweldig mooi nummer is dat zeg :hearteyes:
Wel grappig dat jullie ook Mango van Sasha Funke hebben gedraaid! Kan wel begrijpen dat je na al die rustige muziek die je ervoor hebt gehoord, bij dat nummer opeens een overload ervaart.
Wat betreft dat gevoel van 'is dit alles?' kan ik me niet voorstellen dat het niet uitmaakt welke dosis je neemt. Misschien hangt het meer af van wat je verwachtingen vooraf zijn en wat de intensiteit van je trips in het verleden is geweest.
Zou stonie trouwens bij deze 2cb trip ook hebben gedacht: Is dit alles? :grin: viewtopic.php?f=21&t=8387&hilit=code+red+2cb
S
SmulpaapjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wat een geweldig report! :grin:
Enne... ik moet nog steeds lachen om die piccolini-grap, haha.
Vreemd trouwens dat jij toch echt precies hetzelfde als ik mee hebt gemaakt, terwijl ik dacht dat we toch wel in een ander wereldje zaten allebei.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#7
Apparat zei:
Leuk report! Lekker uitgebreid, maar het lezen heeft me geen moment verveeld.
In mijn volgende trip zal ook zeker the mystic's dream op zetten. Wat een geweldig mooi nummer is dat zeg :hearteyes:
Wel grappig dat jullie ook Mango van Sasha Funke hebben gedraaid! Kan wel begrijpen dat je na al die rustige muziek die je ervoor hebt gehoord, bij dat nummer opeens een overload ervaart.
Wat betreft dat gevoel van 'is dit alles?' kan ik me niet voorstellen dat het niet uitmaakt welke dosis je neemt. Misschien hangt het meer af van wat je verwachtingen vooraf zijn en wat de intensiteit van je trips in het verleden is geweest.
Zou stonie trouwens bij deze 2cb trip ook hebben gedacht: Is dit alles? :grin: viewtopic.php?f=21&t=8387&hilit=code+red+2cb
Klik om te vergroten...

Dankje! :grin: Ik had tijdens onze trip het idee dat ik alles nooit zou kunnen verwoorden, maar uiteindelijk is het toch aardig gelukt :) Jaa the mystic's dream is echt geniaal, echt een must voor iedere trip! Ik denk dat we van tevoren inderdaad er iets teveel van verwachtten, want we dachten dat wij bij lage hoeveelheden 2cb misschien zelfs al wel open eye visuals zouden krijgen. Maar toch vind ik het achteraf een leuke trip, we hadden alleen de hele avond het gevoel alsof we ergens op zaten te wachten (we weten niet op wat), maar dat kwam maar niet. Al zal stonie daar inderdaad anders over hebben gedacht :grin: Het beruchte voorbeeld.. Ik ben toch ook wel benieuwd naar een hogere dosis, of wellicht een keer in combinatie met mdma :wink: wat vond je van die combi trouwens?

Smulpaapje zei:
Wat een geweldig report! :grin:
Enne... ik moet nog steeds lachen om die piccolini-grap, haha.
Vreemd trouwens dat jij toch echt precies hetzelfde als ik mee hebt gemaakt, terwijl ik dacht dat we toch wel in een ander wereldje zaten allebei.
Klik om te vergroten...
Ja toch wel bizar dat we alles hetzelfde hebben ervaren! Daar kwam ik eigenlijk ook pas bij het schrijven achter. Heb ik alles goed verwoord, of ben ik nog wat vergeten? Vond het achteraf toch een erg leuke nacht :) volgende keer misschien nog meer spelen met de zintuigen, lekker veel eten klaar zetten enzo :grin: maar eerst lsa! :hearteyes:
E
ErnstJüngerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wat een plezier!

Als ik dit zo lees, dan ga je helemaal verrukt zijn van LSD.

Ook opmerkelijk dat je nog zoveel kon onthouden, hoewel je aangaf behoorlijk vaag te zijn en je gedachten vluchtig waren.

2C-B! :hearteyes:
I
IrieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Nou, ik heb met 2cb toch niet meteen het "is-dit-alles"-gevoel, vind het juist heerlijk trippen zonder meer (en met zonder meer bedoel ik : zonder dat je gedachten 1000 zijsprongen maken, wat ik dus wel heb op LSD, dan draaien mijn hersenen overtoeren die ik zelf nauwelijks volgen kan, en die me soms toch even doen schrikken ... maar 2 seconden later zit ik weer in een andere hersenkronkel etc etc.)
Op 2cb kon ik precies beter "genieten" zonder meer ...
A
ApparatLid
01-01-2024, 00:00
#10
Rabbithole zei:
wat vond je van die combi trouwens?
Klik om te vergroten...

Ik merkte heel weinig van die combi mdma+2cb omdat ik toen maar een halve 2cb pil op had. Het enige wat ik merkte was dat er een enorme spanning op mn hele lichaam stond waardoor ik overal tintelingen voelde.

Misschien dat jullie te veel hadden verwacht omdat ik J had verteld over die keer dat ik 1 2cb pil op had en enorme vervormingen in de realiteit waarnam. Helaas hebben we die pillen nooit kunnen testen op hoeveelheid 2cb..
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#11
ErnstJünger zei:
Wat een plezier!

Als ik dit zo lees, dan ga je helemaal verrukt zijn van LSD.

Ook opmerkelijk dat je nog zoveel kon onthouden, hoewel je aangaf behoorlijk vaag te zijn en je gedachten vluchtig waren.

2C-B! :hearteyes:
Klik om te vergroten...

Haha ja, ik denk ook dat LSD niet gaat tegenvallen! Ik was inderdaad tijdens de trip redelijk vaag in m'n hoofd, maar heb echt geprobeerd om mentale aantekeningen te maken. Heb voor ik m'n trip ging uitschrijven ook heel veel punten opgeschreven met dingen die ik niet moest vergeten om in m'n report te verwerken. Maar het blijft lastig om alles te verwoorden!

Apparat zei:
Rabbithole zei:
wat vond je van die combi trouwens?
Klik om te vergroten...

Ik merkte heel weinig van die combi mdma+2cb omdat ik toen maar een halve 2cb pil op had. Het enige wat ik merkte was dat er een enorme spanning op mn hele lichaam stond waardoor ik overal tintelingen voelde.

Misschien dat jullie te veel hadden verwacht omdat ik J had verteld over die keer dat ik 1 2cb pil op had en enorme vervormingen in de realiteit waarnam. Helaas hebben we die pillen nooit kunnen testen op hoeveelheid 2cb..
Klik om te vergroten...

Ja van een halve pil zul je idd niet veel merken.. Denk eigenlijk wel dat het elkaar mooi kan versterken, misschien toch nog een keertje proberen :grin: maar jouw eerste keer 2cb was ook op een feest toch? Denk dat dat wel een extra stimulerende omgeving is voor hallucineren, met al die lichten enzo. :) Een bosrijke omgeving lijkt me ook wel wat.. :hearteyes:
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#12
Irie zei:
Nou, ik heb met 2cb toch niet meteen het "is-dit-alles"-gevoel, vind het juist heerlijk trippen zonder meer (en met zonder meer bedoel ik : zonder dat je gedachten 1000 zijsprongen maken, wat ik dus wel heb op LSD, dan draaien mijn hersenen overtoeren die ik zelf nauwelijks volgen kan, en die me soms toch even doen schrikken ... maar 2 seconden later zit ik weer in een andere hersenkronkel etc etc.)
Op 2cb kon ik precies beter "genieten" zonder meer ...
Klik om te vergroten...

Kan me wel voorstellen wat je bedoelt, 2cb is een avondje rustig genieten zonder dat het geestelijk of lichamelijk heel vermoeiend hoeft te zijn. Ik weet niet hoe groot je dosis is geweest, en of je dus ook echt visuals e.d. hebt gehad? Ik ga het sowieso nog wel een keer proberen met nog een pil erbij. En ook al heb je dan een "is-dit-alles?"-gevoel, soms wil je dat gevoel en een niet zo hele zware trip :)
I
IrieLid
01-01-2024, 00:00
#13
33mg, dus ja, mét visuals, maar niet extreem ofzo. Het hele huis danste gewoon met me mee, en dat voelde echt als 'thuis' (heb mijn huisje nog maar een jaartje geleden gekocht, dus het was des te intens om 1 te worden met een plaats die de komende 30-40 jaar toch mijn habitat wordt).
Ook waren mijn lichaamsdelen (voeten, handen) niet van mij precies, als ik er naar keek, dus ik moest telkens mijn tenen bewegen om toch ervan overtuigd te worden dat het wel degelijk mijn voeten waren. Was vooral lachen geblazen....
Ik vond het alleen jammer dat het precies snel voorbij was (ook al heeft alles ongeveer een 4u geduurd), met LSD ga je toch wel wat langer door. Maar ideaal dus als je er geen 8u wil 'aanhangen'.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ja het werkt inderdaad wel vrij kort, ook al zijn wij uiteindelijk - met bijnemen - nog 6 uur aan het trippen geweest :) was eigenlijk een ideale duur voor een milde trip. Wel grappig dat 2cb je zo heeft geholpen om je huis echt als thuis te laten aanvoelen! :) En die vaagheid in je hoofd is heerlijk, kan me heel goed voorstellen hoe het voelde toen je naar je handen en voeten keek :grin: heb je bij 33 mg geen last gehad van een hele erge bodyload?
b
buzzyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hee 2-cb :grin: Heb ik ook een aantal keer gehad, ergggg leuk maar bij de laatste keer gebruiken ging er toch iets mis en ik weet nog steeds niet precies wat het was. Ik lag dus in bed na een tripavondje en ik ging nog steeds redelijk hard en net op het moment dat ik in slaap zou vallen kreeg ik de meest vreselijke schrapende keiharde ruis door mijn hoofd wat wel 10 seconden duurde tot 2 keer toe ! Toen ben ik wakker gebleven tot ik 100% nuchter was toen durfde ik pas weer te gaan slapen. Iemand misschien een idee wat dit kon zijn :confused:
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#16
buzzy zei:
Hee 2-cb :grin: Heb ik ook een aantal keer gehad, ergggg leuk maar bij de laatste keer gebruiken ging er toch iets mis en ik weet nog steeds niet precies wat het was. Ik lag dus in bed na een tripavondje en ik ging nog steeds redelijk hard en net op het moment dat ik in slaap zou vallen kreeg ik de meest vreselijke schrapende keiharde ruis door mijn hoofd wat wel 10 seconden duurde tot 2 keer toe ! Toen ben ik wakker gebleven tot ik 100% nuchter was toen durfde ik pas weer te gaan slapen. Iemand misschien een idee wat dit kon zijn :confused:
Klik om te vergroten...

Hmm dat is wel vaag, maar met 2cb krijg je niet alleen vervormingen van beeld, maar ook van geluid - dus wie weet was het wel gewoon een raar effect van de drugs. En wie weet lag het wel niet aan de 2cb, ik heb ook wel eens ineens een harde piep ofzo in m'n oor.. Zou me er in ieder geval niet van laten weerhouden om weer 2cb te gebruiken :wink:
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#17
nice report!!
E
EricLid
01-01-2024, 00:00
#18
Rabbithole;Leuk verhaal.
Ik ben al jaren een Paddo/LSD tripper(Ik schreef LSD bijna met kleine letters en dat is "heiligschennis" in MIJN ogen,A.Hofman RULES!!!).Ik zie aan je vehaal dat je ook een "sterk koppie" hebt.DWZ;Je gaat niet snel fout ! Wat je dan echt een keer "moet" proberen is DMT.Het duurt een stuk korter als paddo`s/LSD maar is een ervaring op zich.Ik heb ook "nachtschaden" gebruikt maar vond dit als ervaren tripper toch iets "te".Te gevaarlijk.....te......???...!!!...???...!!! DMT is iets vriendelijker en niet zo "terror".
Ik wens je het aller beste,groetjes uit de randstad;Eric.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#19
Eric zei:
Rabbithole;Leuk verhaal.
Ik ben al jaren een Paddo/LSD tripper(Ik schreef LSD bijna met kleine letters en dat is "heiligschennis" in MIJN ogen,A.Hofman RULES!!!).Ik zie aan je vehaal dat je ook een "sterk koppie" hebt.DWZ;Je gaat niet snel fout ! Wat je dan echt een keer "moet" proberen is DMT.Het duurt een stuk korter als paddo`s/LSD maar is een ervaring op zich.Ik heb ook "nachtschaden" gebruikt maar vond dit als ervaren tripper toch iets "te".Te gevaarlijk.....te......???...!!!...???...!!! DMT is iets vriendelijker en niet zo "terror".
Ik wens je het aller beste,groetjes uit de randstad;Eric.
Klik om te vergroten...

Pfiieeuuuwww, ik hoop dat jij hier nooit een trip report schrijft...
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dat hoop ik ook :P

Waarom gaan mensen eigenlijk tv kijken tijdens een trip..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."