Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumspuur lachgas n20

puur lachgas n20

30 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Rabbithole zei:
Je hebt volkomen gelijk, alleen de scheiding die je aanbrengt tussen schadelijk voor je hersens/schadelijk voor je lichaam bestaat niet denk ik. Je hersens zijn ook onderdeel van je lichaam, en als je je hersens beschadigt zal de rest van je lichaam daar dikwijls ook onder lijden. :)
Klik om te vergroten...

Dat klopt gedeeltelijk, alleen bedoelde ik hier wel mee dat de schade aan je lichaam los staat van de schade aan je hersenen. Als je een ongeluk krijgt en het gedeelte van de motoriek in je hersenen beschadigd zal je daar lichamelijk last van hebben. Dan heeft schade aan je hersenen een gevolg op de rest van het lichaam. Zuurstoftekort in de hersenen heeft natuurlijk ook gevolgen op de rest van het lichaam, maar wat ik eigenlijk bedoelde is dat lachgas ook een effect op zich heeft op het lichaam. De verzuring van je bloed bijvoorbeeld komt door een teveel aan koolstofdioxide en niet zo zeer door het zuurstof tekort in de hersenen :)

Vandaar dat ik hier een lichte scheidingslijn maakte tussen de hersenen en de rest van het lichaam.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#2
Sublimo zei:
Rabbithole zei:
Je hebt volkomen gelijk, alleen de scheiding die je aanbrengt tussen schadelijk voor je hersens/schadelijk voor je lichaam bestaat niet denk ik. Je hersens zijn ook onderdeel van je lichaam, en als je je hersens beschadigt zal de rest van je lichaam daar dikwijls ook onder lijden. :)
Klik om te vergroten...

Dat klopt gedeeltelijk, alleen bedoelde ik hier wel mee dat de schade aan je lichaam los staat van de schade aan je hersenen. Als je een ongeluk krijgt en het gedeelte van de motoriek in je hersenen beschadigd zal je daar lichamelijk last van hebben. Dan heeft schade aan je hersenen een gevolg op de rest van het lichaam. Zuurstoftekort in de hersenen heeft natuurlijk ook gevolgen op de rest van het lichaam, maar wat ik eigenlijk bedoelde is dat lachgas ook een effect op zich heeft op het lichaam. De verzuring van je bloed bijvoorbeeld komt door een teveel aan koolstofdioxide en niet zo zeer door het zuurstof tekort in de hersenen :)

Vandaar dat ik hier een lichte scheidingslijn maakte tussen de hersenen en de rest van het lichaam.
Klik om te vergroten...

Ik snapte ook wel wat je bedoelde, maar ik bedoelde ook meer dat zelfs als alleen een gedeelte van je hersens beschadigd raakt wat zich niet op een fysieke manier uit (laten we als voorbeeld geheugenverlies nemen), dit alsnog ook fysieke schade is, aangezien er alsnog een gedeelte van je lichaam in een minder goede conditie dan daarvoor verkeert. Maar goed, dat zijn pietluttigheden, ik begrijp wat je bedoelt. :wink:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ja, op die manier heb je ook gelijk natuurlijk :wink: Uiteindelijk kun je het verhaal altijd van twee kanten blijven bekijken, en beide kanten zijn juist :wink:
T
ToolLid
01-01-2024, 00:00
#4
Oom Klaas zei:
Tool zei:
Nee, de werkelijke reden voor het paddoverbod is om iedereen als makke lammetjes met de maatschappij mee te laten gaan, in plaats van dat men inzichten krijgt en zich wellicht afstompt van het huidig maatschappelijk denken, dat zo'n beetje tegengesteld is aan het paddogevoel.

Net zoals met het rookverbod. Dan zeggen ze dat ze een gezonde werkomgeving willen creëren, maar in werkelijkheid willen ze minder rokers, want dat is beter voor de maatschappij. Je kunt het rokers natuurlijk niet zomaar verbieden om te roken, dus het probleem in de horeca aanpakken is werkt dan het beste.

Dat paddo's verboden zijn omdat het te gevaarlijk zou zijn slaat natuurlijk als een tang op een varken.

Maar het kan ook dat ik gewoon te veel paddo's heb gebruikt. :wink:

OT: Leuk om op deze manier wat over lachgas te lezen! Heel lang niet meer gedaan en krijg toch weer zin om het weer eens te proberen. Kan me herinneren dat het op een moment ging vervelen omdat ik het te vaak deed. Toen ook meteen nooit meer gedaan. :P
Klik om te vergroten...

Dat zeggen ze ook gewoon eerlijk hoor, niet alles in een complot hoor.
Klik om te vergroten...
Kijk, dat over de paddo's hoeft zeker niet zo te zijn (vandaar ook
'maar het kan ook dat ik gewoon te veel paddo's heb gebruikt' met een knipoog), maar het is wel zo dat er totaal geen goede aanwijzingen zijn voor een verbod van paddo's op grond van het gevaar ervan voor de gebruiker. Dus óf het merendeel in Den Haag is dom, óf gewoon ronduit smerig.
Dat van het rookverbod geloof ik zeker in. Hoeveel werknemers vragen er nou persee om een rookvrije werkomgeving? En waarom zou een cafébaas dan niet gewoon zelf mogen kiezen?
g
gandwarf777Lid
01-01-2024, 00:00
#5
heom te beginnen, ik ben geen ervaren drugsgebruiker.
heb één keer meegeblowd met vriendin maar ik kreeg te weinig binnen om egt high te worden ofzo. ik drink zo af en toe op feestjes en ik rook. verder totaal geen ervaring met "onder invloed zijn". zo'n drie maanden geleden begon ik een obsessie voor drugs te krijgen. ik zat elke dag achter internet informatie te zoeken. toen kwam ik een keer lachgas tegen en ik vond uit hoe ik er aan kon komen. ik had aan een vriend vertelt over iets wat we nog is samen moesten doen, namelijk lachgas, en dat sprak hem wel aan nadat ik wat erover had verteld. maar ik dacht, het is beter als ik eerst zelf wat ervaring opdoe. dus week later heb ik patronen en ballonen(en een spijker en hamer om het erin te krijgen :( onderhand heb ik nu wel een special pompje ervoor :grin: ) en was ik alleen thuis. dus ik vul een ballon(nadat er al ééntje mislukt was!!!zonde)en ging lekker in de zon op mijn balkon zitten, ik zette de ballon aan mijn mond en ging gewoon heel diep in en uit ademen. de smaak was aangenaam, een beetje zoet. terwijl ik in en uit zat te ademen begon het geluid van de ballon te echoën. ik ging zolang mogelijk door totdat me arm slap neer viel en het laatste restje er uit liep. nu hing ik in me stoel totaal verdoofd met lichte prikkeling over me lichaam. alles was vel rood voor me ogen. er kwam heel zachtjes gebonz op in me hoofd. dit werd steeds harder en veranderde in een soort hardcore beat en het klonk heel mooi en egt, alsof er twee dikke boxen bij me oren stonden. ik hoorde zelfs steeds pauzes tussen het gebonz waarin een vrouwen steem steets iets riep door een micrafoon, als een soort DJ. langzaam trok het weg en kwam ik bij. ik lag helemaal slaap met me armen langs me stoel en wist even niet wat er gebeurd was. hoelang t heeft geduurd weet ik ook egt niet maar ik schat zo'n 3-4 minuten. toen ik opstond voelde ik me alsof ik niks woog en ik was erg rustig, onder de indruk van mijn ervaring.


later heb ik nog vele malen lachgas gebruikt. dee ik het samen dan is het gewoon spacen en soms verschrikkelijk lachen. doe ik het alleen om te trippen kom ik steeds weer in een soort hardcore hemel waar alles rode sfeer heeft en waar er steeds een soort beat op de achtergrond te horen is. tot nu aan heb ik nog niet genoeg lachgas in één keer gehad om egt visueel te trippen of bijna dood ervaringen te krijgen maar ik kom wel steeds weer op een plek waar ik me gellukig voel en ik me geluiden inbeeld en ook gevoel inbeeld(dat alles zacht om me heen voelt als wol).
U
UnknownLeprechaunLid
01-01-2024, 00:00
#6
Heb wel gehoord dat lachgas zeer schadelijk is voor de hersenen.
Heb het nog nooit gebruikt maar ik wist al dat het een zeer kort maar kractig effect geeft.
Daarom dat ik ook wel zou kunnen geloven dat het zeer schadelijk is.

Als een soort kleinschalige massamoord in je bovenkamer
:P LOL (alhoewel zo LOLlig is het niet)
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Maakte je de patronen met een spijker en hamer open ? Dat lijkt me toch niet de ideale manier, als die spijker wegschiet kunnen er serieuze ongelukken gebeuren.

Wel leuk om eens een apart tripreport over lachgas te lezen, meestal wordt lachgas in combi gebruikt en wordt het maar even kort vermeld.
L
LystLid
01-01-2024, 00:00
#8
Leuke report!

@Walldac: "wel eens gehoord" in combi met "heb t nog nooit zelf gebruikt" is m.i niet echt een betrouwbare bron.
Lachgas is een van de meest onschuldige tripmiddelen die er bestaan, het enige wat je eraan kunt overhouden bij veelvuldig gebruik (lees: dagelijks gebruik, langer dan een jaar) is dat je lichaam problemen krijgt met de opslag en aanmaak van vitamine B12. Dit kan opgelost worden door te zorgen dat je deze vitamine voldoende B12 binnen krijgt. (1 blikje Redbull bevat al een dagelijks aanbevolen hoeveelheid van 200% )
Lachgas wordt idd meestal in combinatie gebruikt met XTC, GHB tijdens de sex, voor een kort maar heftige samensmelting met je partner(s).
Ook kun je er marihuana "onder leggen" om de trip heftiger te maken.
Nuchter lachgas gebruiken kan zoals in deze report beschreven wordt, maar zelden krijg je dan de euforische ervaringen, visioenen of bijna dood ervaringen waar lachgas om bekend staat.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#9
Alles is schadelijker dan Psilocybine en LSD. :beer:
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#10
Lyst zei:
Leuke report!

@Walldac: "wel eens gehoord" in combi met "heb t nog nooit zelf gebruikt" is m.i niet echt een betrouwbare bron.
Lachgas is een van de meest onschuldige tripmiddelen die er bestaan, het enige wat je eraan kunt overhouden bij veelvuldig gebruik (lees: dagelijks gebruik, langer dan een jaar) is dat je lichaam problemen krijgt met de opslag en aanmaak van vitamine B12. Dit kan opgelost worden door te zorgen dat je deze vitamine voldoende B12 binnen krijgt. (1 blikje Redbull bevat al een dagelijks aanbevolen hoeveelheid van 200% )
Lachgas wordt idd meestal in combinatie gebruikt met XTC, GHB tijdens de sex, voor een kort maar heftige samensmelting met je partner(s).
Ook kun je er marihuana "onder leggen" om de trip heftiger te maken.
Nuchter lachgas gebruiken kan zoals in deze report beschreven wordt, maar zelden krijg je dan de euforische ervaringen, visioenen of bijna dood ervaringen waar lachgas om bekend staat.
Klik om te vergroten...

Dit is niet waar, door zuurstoftekort kun je hersenschade oplopen. Het is niet heel erg schadelijk dus Walldac overdreef, maar als jij zegt dat het één van de meest onschuldige tripmiddelen is die er zijn zit jij er verder naast dan hij. Veel tripmiddelen worden juist gekenmerkt doordat ze helemaal niet schadelijk zijn voor je lichaam, zoals paddo's/truffels, LSD, ayahuasca en mescaline geloof ik ook. Dit geldt niet voor leden uit de 2c-familie, maar wel voor de meeste psychedelica. Als je iemand gaat verbeteren, doe het dan goed. :)
b
bertenLid
01-01-2024, 00:00
#11
voor zover ik weet is lachgas helemaal niet zo schadelijk voor de hersenen. Enigste gevaar is dat je hersenen geen zuurstof meer krijgen maar dan moet je al een (grote) ballon vullen met een heleboel ampullen waardoor je hersenen na een tijd geen zuurstof meer krijgen. Wanneer je max 2 ampullen per ballon gebruikt en genoeg tijd laat tussen de volgende ballon kan je weinig tot geen schade oplopen. Zoek maar eens de gevaren van lachgas op op internet je zal er bitter weinig over vinden... qua samenstelling is het ook de simpelste drugs ooit gemaakt
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#12
berten zei:
voor zover ik weet is lachgas helemaal niet zo schadelijk voor de hersenen. Enigste gevaar is dat je hersenen geen zuurstof meer krijgen maar dan moet je al een (grote) ballon vullen met een heleboel ampullen waardoor je hersenen na een tijd geen zuurstof meer krijgen. Wanneer je max 2 ampullen per ballon gebruikt en genoeg tijd laat tussen de volgende ballon kan je weinig tot geen schade oplopen. Zoek maar eens de gevaren van lachgas op op internet je zal er bitter weinig over vinden... qua samenstelling is het ook de simpelste drugs ooit gemaakt
Klik om te vergroten...

Jongen, dit is toch exact wat ik zeg. Ik zeg toch ook dat er wel een gevaar voor zuurstoftekort is. En er zijn zat mensen die met meerdere patronen een ballon vullen en zo bijna out gaan, of lang genoeg doorgaan met hijsen tot er een zuurstoftekort is. Ik heb niets beweerd over andere gevaren van lachgas, maar wel over dat het een relatief onschuldig tripmiddel zou zijn, omdat het a) geen tripmiddel maar een dissociatief middel is, en b) omdat het nog altijd schadelijker is dan paddo's of LSD.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#13
KoxBox zei:
Alles is schadelijker dan Psilocybine en LSD. :beer:
Klik om te vergroten...

Daarom ja, dat is precies de reden waarom ik iemand erop aanspreek als hij/zij zegt dat lachgas het minst schadelijke tripmiddel is.
b
bertenLid
01-01-2024, 00:00
#14
I know Rabbithole, was eigenlijk bedoeld voor Walldac...
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#15
berten zei:
I know Rabbithole, was eigenlijk bedoeld voor Walldac...
Klik om te vergroten...

Je weet het blijkbaar niet, waarom zeg je het dan verkeerd tegen Walldac? :) Ik had niet eerder gepost in dit topic, dus het kon moeilijk tegenover mij gericht zijn hè. Maar als jij iemand foutief verbetert zal ik dat verbeteren, daar is het een openbaar forum voor.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#16
Miauw!
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#17
Exceptional Insight zei:
Miauw!
Klik om te vergroten...

Ja pumpkin, wij gaan ook snel weer een fijne heftige discussie voeren! I promise.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#18
Rabbithole zei:
Exceptional Insight zei:
Miauw!
Klik om te vergroten...

Ja pumpkin, wij gaan ook snel weer een fijne heftige discussie voeren! I promise.
Klik om te vergroten...
Looking forward to it <3
L
LystLid
01-01-2024, 00:00
#19
@Rabbithole: wat jij noemt is verkeerd gebruik van drugs dat is altijd slecht: idd, nooit teveel achter elkaar en geen giga ballonnen maken. Als je "normaal" doseert, dus 2 a 3 ampullen en daarna minimaal ff 10 min niet, is er niks schadelijks aan. Sorry dat ik te kort door de bocht ging.
About philo's: daarbij kan 1x slecht vallen al voor psychose zorgen: dunkt me tamelijk schadelijk, al is dat niet hoe het "normaal" uitwerkt.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#20
Lyst zei:
About philo's: daarbij kan 1x slecht vallen al voor psychose zorgen: dunkt me tamelijk schadelijk, al is dat niet hoe het "normaal" uitwerkt.
Klik om te vergroten...
Waar heb je die wijsheid vandaan?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."