#1
Waar heb je die wijsheid vandaan?Lyst zei:About philo's: daarbij kan 1x slecht vallen al voor psychose zorgen: dunkt me tamelijk schadelijk, al is dat niet hoe het "normaal" uitwerkt.
Waar heb je die wijsheid vandaan?Lyst zei:About philo's: daarbij kan 1x slecht vallen al voor psychose zorgen: dunkt me tamelijk schadelijk, al is dat niet hoe het "normaal" uitwerkt.
Exceptional Insight zei:Waar heb je die wijsheid vandaan?Lyst zei:About philo's: daarbij kan 1x slecht vallen al voor psychose zorgen: dunkt me tamelijk schadelijk, al is dat niet hoe het "normaal" uitwerkt.
Lyst zei:@Rabbithole: wat jij noemt is verkeerd gebruik van drugs dat is altijd slecht: idd, nooit teveel achter elkaar en geen giga ballonnen maken. Als je "normaal" doseert, dus 2 a 3 ampullen en daarna minimaal ff 10 min niet, is er niks schadelijks aan. Sorry dat ik te kort door de bocht ging.
About philo's: daarbij kan 1x slecht vallen al voor psychose zorgen: dunkt me tamelijk schadelijk, al is dat niet hoe het "normaal" uitwerkt.
Rabbithole zei:Lyst zei:@Rabbithole: wat jij noemt is verkeerd gebruik van drugs dat is altijd slecht: idd, nooit teveel achter elkaar en geen giga ballonnen maken. Als je "normaal" doseert, dus 2 a 3 ampullen en daarna minimaal ff 10 min niet, is er niks schadelijks aan. Sorry dat ik te kort door de bocht ging.
About philo's: daarbij kan 1x slecht vallen al voor psychose zorgen: dunkt me tamelijk schadelijk, al is dat niet hoe het "normaal" uitwerkt.
Dat klopt echt niet, jij gelooft duidelijk in spookverhalen.Dat over normaal doseren bij lachgas is waar, daar zal ik je verder niet tegenspreken. Maar we hebben het ten eerste over schadelijkheid voor de lichamelijke gezondheid, niet over je mentale staat die inderdaad verward kan raken door het gebruik van psilocybine. Ten tweede, die verwarde mentale staat is zeker niet blijvend. En als je nu een voorbeeld noemt zoals die kerel van Pink Floyd die door een LSD-trip in een psychiatrische inrichting is beland: zo iemand heeft altijd al iets van depressie of schizofrenie in zich, dit kan getriggerd worden door psychedelica. Ben je echter geestelijk helemaal gezond zal een trip je NOOIT in een blijvende staat van mentale verwardheid kunnen brengen. Bovendien ken jij blijkbaar de definitie van een psychose niet. Een psychose komt alleen voor bij mensen die gedurende een lange tijd (nu hebben we het minimaal over maanden en maanden, eerder jaren) stelselmatig drugs misbruiken, en dan nog heeft een psychose vaak een trigger nodig (traumatische gebeurtenis, groot verdriet) voordat het de kop opsteekt. Een verslaving of drugsmisbruik is nooit de enige aanleiding voor een psychose. Het enige wat LSD of psilocybine dus kan veroorzaken bij een normaal persoon is een tijdelijke staat van grote angst/terror/gekte/whatever, maar fysiek zijn ze helemaal niet schadelijk. Het zijn de weinige middelen die als 'drugs' worden bestempeld die absoluut niet slecht voor de gezondheid zijn.
Rabbithole zei:Juist, vooroordelen zijn verantwoordelijk voor een groot gedeelte van het onrecht in de wereld! En dus ook voor het paddoverbod en een groot gedeelte van de Opiumlijst! Ik schroom nooit om misstanden in de maatschappij recht te zetten.Nobel hè!
![]()
KoxBox zei:Rabbithole zei:Juist, vooroordelen zijn verantwoordelijk voor een groot gedeelte van het onrecht in de wereld! En dus ook voor het paddoverbod en een groot gedeelte van de Opiumlijst! Ik shroom nooit om misstanden in de maatschappij recht te zetten.Nobel hè!
![]()
Zeer nobel!![]()
Tool zei:Nee, de werkelijke reden voor het paddoverbod is om iedereen als makke lammetjes met de maatschappij mee te laten gaan, in plaats van dat men inzichten krijgt en zich wellicht afstompt van het huidig maatschappelijk denken, dat zo'n beetje tegengesteld is aan het paddogevoel.
Net zoals met het rookverbod. Dan zeggen ze dat ze een gezonde werkomgeving willen creëren, maar in werkelijkheid willen ze minder rokers, want dat is beter voor de maatschappij. Je kunt het rokers natuurlijk niet zomaar verbieden om te roken, dus het probleem in de horeca aanpakken is werkt dan het beste.
Dat paddo's verboden zijn omdat het te gevaarlijk zou zijn slaat natuurlijk als een tang op een varken.
Maar het kan ook dat ik gewoon te veel paddo's heb gebruikt.
OT: Leuk om op deze manier wat over lachgas te lezen! Heel lang niet meer gedaan en krijg toch weer zin om het weer eens te proberen. Kan me herinneren dat het op een moment ging vervelen omdat ik het te vaak deed. Toen ook meteen nooit meer gedaan. :P
Sublimo zei:Wat een discussie bij een simpel tripreport over lachgas, heerlijk![]()
Maar natuurlijk hebben jullie helemaal gelijk, het feit dat mensen van die onzin over psychoses verspreiden is een van de redenen dat het paddoverbod er kwam![]()
Hopelijk zal er op een goede dag iemand zijn die dat even kan rechtzetten voor ons![]()
OT: Is lachgas niet ook schadelijk voor je lichaam als je het langdurig gebruikt ? Al je cellen in je lichaam hebben net zoals je hersenen zuurstof nodig. En aangezien ze die zuurstof krijgen via de longen lijkt het mij logisch dat je het zuurstoftekort in je lichaam naar enige tijd ook moet merken. Je longen zijn immer gevuld met lachgas dus er komt geen zuurstof meer in het bloed en er kan geen koolstofdioxide meer uit het bloed. Dat laatste kan ook nog leiden tot een verzuring van het bloed.
Dus mij lijkt dat het niet alleen schadelijk is voor de hersenen maar ook voor het lichaam. Maar als ik er volkomen naast zit: voel je vrij om me te verbeteren![]()
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."