Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumspuur lachgas n20

puur lachgas n20

30 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
g
gandwarf777Lid
01-01-2024, 00:00
#1
heom te beginnen, ik ben geen ervaren drugsgebruiker.
heb één keer meegeblowd met vriendin maar ik kreeg te weinig binnen om egt high te worden ofzo. ik drink zo af en toe op feestjes en ik rook. verder totaal geen ervaring met "onder invloed zijn". zo'n drie maanden geleden begon ik een obsessie voor drugs te krijgen. ik zat elke dag achter internet informatie te zoeken. toen kwam ik een keer lachgas tegen en ik vond uit hoe ik er aan kon komen. ik had aan een vriend vertelt over iets wat we nog is samen moesten doen, namelijk lachgas, en dat sprak hem wel aan nadat ik wat erover had verteld. maar ik dacht, het is beter als ik eerst zelf wat ervaring opdoe. dus week later heb ik patronen en ballonen(en een spijker en hamer om het erin te krijgen :( onderhand heb ik nu wel een special pompje ervoor :grin: ) en was ik alleen thuis. dus ik vul een ballon(nadat er al ééntje mislukt was!!!zonde)en ging lekker in de zon op mijn balkon zitten, ik zette de ballon aan mijn mond en ging gewoon heel diep in en uit ademen. de smaak was aangenaam, een beetje zoet. terwijl ik in en uit zat te ademen begon het geluid van de ballon te echoën. ik ging zolang mogelijk door totdat me arm slap neer viel en het laatste restje er uit liep. nu hing ik in me stoel totaal verdoofd met lichte prikkeling over me lichaam. alles was vel rood voor me ogen. er kwam heel zachtjes gebonz op in me hoofd. dit werd steeds harder en veranderde in een soort hardcore beat en het klonk heel mooi en egt, alsof er twee dikke boxen bij me oren stonden. ik hoorde zelfs steeds pauzes tussen het gebonz waarin een vrouwen steem steets iets riep door een micrafoon, als een soort DJ. langzaam trok het weg en kwam ik bij. ik lag helemaal slaap met me armen langs me stoel en wist even niet wat er gebeurd was. hoelang t heeft geduurd weet ik ook egt niet maar ik schat zo'n 3-4 minuten. toen ik opstond voelde ik me alsof ik niks woog en ik was erg rustig, onder de indruk van mijn ervaring.


later heb ik nog vele malen lachgas gebruikt. dee ik het samen dan is het gewoon spacen en soms verschrikkelijk lachen. doe ik het alleen om te trippen kom ik steeds weer in een soort hardcore hemel waar alles rode sfeer heeft en waar er steeds een soort beat op de achtergrond te horen is. tot nu aan heb ik nog niet genoeg lachgas in één keer gehad om egt visueel te trippen of bijna dood ervaringen te krijgen maar ik kom wel steeds weer op een plek waar ik me gellukig voel en ik me geluiden inbeeld en ook gevoel inbeeld(dat alles zacht om me heen voelt als wol).
U
UnknownLeprechaunLid
01-01-2024, 00:00
#2
Heb wel gehoord dat lachgas zeer schadelijk is voor de hersenen.
Heb het nog nooit gebruikt maar ik wist al dat het een zeer kort maar kractig effect geeft.
Daarom dat ik ook wel zou kunnen geloven dat het zeer schadelijk is.

Als een soort kleinschalige massamoord in je bovenkamer
:P LOL (alhoewel zo LOLlig is het niet)
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Maakte je de patronen met een spijker en hamer open ? Dat lijkt me toch niet de ideale manier, als die spijker wegschiet kunnen er serieuze ongelukken gebeuren.

Wel leuk om eens een apart tripreport over lachgas te lezen, meestal wordt lachgas in combi gebruikt en wordt het maar even kort vermeld.
L
LystLid
01-01-2024, 00:00
#4
Leuke report!

@Walldac: "wel eens gehoord" in combi met "heb t nog nooit zelf gebruikt" is m.i niet echt een betrouwbare bron.
Lachgas is een van de meest onschuldige tripmiddelen die er bestaan, het enige wat je eraan kunt overhouden bij veelvuldig gebruik (lees: dagelijks gebruik, langer dan een jaar) is dat je lichaam problemen krijgt met de opslag en aanmaak van vitamine B12. Dit kan opgelost worden door te zorgen dat je deze vitamine voldoende B12 binnen krijgt. (1 blikje Redbull bevat al een dagelijks aanbevolen hoeveelheid van 200% )
Lachgas wordt idd meestal in combinatie gebruikt met XTC, GHB tijdens de sex, voor een kort maar heftige samensmelting met je partner(s).
Ook kun je er marihuana "onder leggen" om de trip heftiger te maken.
Nuchter lachgas gebruiken kan zoals in deze report beschreven wordt, maar zelden krijg je dan de euforische ervaringen, visioenen of bijna dood ervaringen waar lachgas om bekend staat.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#5
Alles is schadelijker dan Psilocybine en LSD. :beer:
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#6
Lyst zei:
Leuke report!

@Walldac: "wel eens gehoord" in combi met "heb t nog nooit zelf gebruikt" is m.i niet echt een betrouwbare bron.
Lachgas is een van de meest onschuldige tripmiddelen die er bestaan, het enige wat je eraan kunt overhouden bij veelvuldig gebruik (lees: dagelijks gebruik, langer dan een jaar) is dat je lichaam problemen krijgt met de opslag en aanmaak van vitamine B12. Dit kan opgelost worden door te zorgen dat je deze vitamine voldoende B12 binnen krijgt. (1 blikje Redbull bevat al een dagelijks aanbevolen hoeveelheid van 200% )
Lachgas wordt idd meestal in combinatie gebruikt met XTC, GHB tijdens de sex, voor een kort maar heftige samensmelting met je partner(s).
Ook kun je er marihuana "onder leggen" om de trip heftiger te maken.
Nuchter lachgas gebruiken kan zoals in deze report beschreven wordt, maar zelden krijg je dan de euforische ervaringen, visioenen of bijna dood ervaringen waar lachgas om bekend staat.
Klik om te vergroten...

Dit is niet waar, door zuurstoftekort kun je hersenschade oplopen. Het is niet heel erg schadelijk dus Walldac overdreef, maar als jij zegt dat het één van de meest onschuldige tripmiddelen is die er zijn zit jij er verder naast dan hij. Veel tripmiddelen worden juist gekenmerkt doordat ze helemaal niet schadelijk zijn voor je lichaam, zoals paddo's/truffels, LSD, ayahuasca en mescaline geloof ik ook. Dit geldt niet voor leden uit de 2c-familie, maar wel voor de meeste psychedelica. Als je iemand gaat verbeteren, doe het dan goed. :)
b
bertenLid
01-01-2024, 00:00
#7
voor zover ik weet is lachgas helemaal niet zo schadelijk voor de hersenen. Enigste gevaar is dat je hersenen geen zuurstof meer krijgen maar dan moet je al een (grote) ballon vullen met een heleboel ampullen waardoor je hersenen na een tijd geen zuurstof meer krijgen. Wanneer je max 2 ampullen per ballon gebruikt en genoeg tijd laat tussen de volgende ballon kan je weinig tot geen schade oplopen. Zoek maar eens de gevaren van lachgas op op internet je zal er bitter weinig over vinden... qua samenstelling is het ook de simpelste drugs ooit gemaakt
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#8
berten zei:
voor zover ik weet is lachgas helemaal niet zo schadelijk voor de hersenen. Enigste gevaar is dat je hersenen geen zuurstof meer krijgen maar dan moet je al een (grote) ballon vullen met een heleboel ampullen waardoor je hersenen na een tijd geen zuurstof meer krijgen. Wanneer je max 2 ampullen per ballon gebruikt en genoeg tijd laat tussen de volgende ballon kan je weinig tot geen schade oplopen. Zoek maar eens de gevaren van lachgas op op internet je zal er bitter weinig over vinden... qua samenstelling is het ook de simpelste drugs ooit gemaakt
Klik om te vergroten...

Jongen, dit is toch exact wat ik zeg. Ik zeg toch ook dat er wel een gevaar voor zuurstoftekort is. En er zijn zat mensen die met meerdere patronen een ballon vullen en zo bijna out gaan, of lang genoeg doorgaan met hijsen tot er een zuurstoftekort is. Ik heb niets beweerd over andere gevaren van lachgas, maar wel over dat het een relatief onschuldig tripmiddel zou zijn, omdat het a) geen tripmiddel maar een dissociatief middel is, en b) omdat het nog altijd schadelijker is dan paddo's of LSD.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#9
KoxBox zei:
Alles is schadelijker dan Psilocybine en LSD. :beer:
Klik om te vergroten...

Daarom ja, dat is precies de reden waarom ik iemand erop aanspreek als hij/zij zegt dat lachgas het minst schadelijke tripmiddel is.
b
bertenLid
01-01-2024, 00:00
#10
I know Rabbithole, was eigenlijk bedoeld voor Walldac...
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#11
berten zei:
I know Rabbithole, was eigenlijk bedoeld voor Walldac...
Klik om te vergroten...

Je weet het blijkbaar niet, waarom zeg je het dan verkeerd tegen Walldac? :) Ik had niet eerder gepost in dit topic, dus het kon moeilijk tegenover mij gericht zijn hè. Maar als jij iemand foutief verbetert zal ik dat verbeteren, daar is het een openbaar forum voor.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#12
Miauw!
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#13
Exceptional Insight zei:
Miauw!
Klik om te vergroten...

Ja pumpkin, wij gaan ook snel weer een fijne heftige discussie voeren! I promise.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#14
Rabbithole zei:
Exceptional Insight zei:
Miauw!
Klik om te vergroten...

Ja pumpkin, wij gaan ook snel weer een fijne heftige discussie voeren! I promise.
Klik om te vergroten...
Looking forward to it <3
L
LystLid
01-01-2024, 00:00
#15
@Rabbithole: wat jij noemt is verkeerd gebruik van drugs dat is altijd slecht: idd, nooit teveel achter elkaar en geen giga ballonnen maken. Als je "normaal" doseert, dus 2 a 3 ampullen en daarna minimaal ff 10 min niet, is er niks schadelijks aan. Sorry dat ik te kort door de bocht ging.
About philo's: daarbij kan 1x slecht vallen al voor psychose zorgen: dunkt me tamelijk schadelijk, al is dat niet hoe het "normaal" uitwerkt.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#16
Lyst zei:
About philo's: daarbij kan 1x slecht vallen al voor psychose zorgen: dunkt me tamelijk schadelijk, al is dat niet hoe het "normaal" uitwerkt.
Klik om te vergroten...
Waar heb je die wijsheid vandaan?
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#17
Exceptional Insight zei:
Lyst zei:
About philo's: daarbij kan 1x slecht vallen al voor psychose zorgen: dunkt me tamelijk schadelijk, al is dat niet hoe het "normaal" uitwerkt.
Klik om te vergroten...
Waar heb je die wijsheid vandaan?
Klik om te vergroten...

Internet...
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#18
Lyst zei:
@Rabbithole: wat jij noemt is verkeerd gebruik van drugs dat is altijd slecht: idd, nooit teveel achter elkaar en geen giga ballonnen maken. Als je "normaal" doseert, dus 2 a 3 ampullen en daarna minimaal ff 10 min niet, is er niks schadelijks aan. Sorry dat ik te kort door de bocht ging.
About philo's: daarbij kan 1x slecht vallen al voor psychose zorgen: dunkt me tamelijk schadelijk, al is dat niet hoe het "normaal" uitwerkt.
Klik om te vergroten...

Dat klopt echt niet, jij gelooft duidelijk in spookverhalen. :) Dat over normaal doseren bij lachgas is waar, daar zal ik je verder niet tegenspreken. Maar we hebben het ten eerste over schadelijkheid voor de lichamelijke gezondheid, niet over je mentale staat die inderdaad verward kan raken door het gebruik van psilocybine. Ten tweede, die verwarde mentale staat is zeker niet blijvend. En als je nu een voorbeeld noemt zoals die kerel van Pink Floyd die door een LSD-trip in een psychiatrische inrichting is beland: zo iemand heeft altijd al iets van depressie of schizofrenie in zich, dit kan getriggerd worden door psychedelica. Ben je echter geestelijk helemaal gezond zal een trip je NOOIT in een blijvende staat van mentale verwardheid kunnen brengen. Bovendien ken jij blijkbaar de definitie van een psychose niet. Een psychose komt alleen voor bij mensen die gedurende een lange tijd (nu hebben we het minimaal over maanden en maanden, eerder jaren) stelselmatig drugs misbruiken, en dan nog heeft een psychose vaak een trigger nodig (traumatische gebeurtenis, groot verdriet) voordat het de kop opsteekt. Een verslaving of drugsmisbruik is nooit de enige aanleiding voor een psychose. Het enige wat LSD of psilocybine dus kan veroorzaken bij een normaal persoon is een tijdelijke staat van grote angst/terror/gekte/whatever, maar fysiek zijn ze helemaal niet schadelijk. Het zijn de weinige middelen die als 'drugs' worden bestempeld die absoluut niet slecht voor de gezondheid zijn.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#19
Rabbithole zei:
Lyst zei:
@Rabbithole: wat jij noemt is verkeerd gebruik van drugs dat is altijd slecht: idd, nooit teveel achter elkaar en geen giga ballonnen maken. Als je "normaal" doseert, dus 2 a 3 ampullen en daarna minimaal ff 10 min niet, is er niks schadelijks aan. Sorry dat ik te kort door de bocht ging.
About philo's: daarbij kan 1x slecht vallen al voor psychose zorgen: dunkt me tamelijk schadelijk, al is dat niet hoe het "normaal" uitwerkt.
Klik om te vergroten...

Dat klopt echt niet, jij gelooft duidelijk in spookverhalen. :) Dat over normaal doseren bij lachgas is waar, daar zal ik je verder niet tegenspreken. Maar we hebben het ten eerste over schadelijkheid voor de lichamelijke gezondheid, niet over je mentale staat die inderdaad verward kan raken door het gebruik van psilocybine. Ten tweede, die verwarde mentale staat is zeker niet blijvend. En als je nu een voorbeeld noemt zoals die kerel van Pink Floyd die door een LSD-trip in een psychiatrische inrichting is beland: zo iemand heeft altijd al iets van depressie of schizofrenie in zich, dit kan getriggerd worden door psychedelica. Ben je echter geestelijk helemaal gezond zal een trip je NOOIT in een blijvende staat van mentale verwardheid kunnen brengen. Bovendien ken jij blijkbaar de definitie van een psychose niet. Een psychose komt alleen voor bij mensen die gedurende een lange tijd (nu hebben we het minimaal over maanden en maanden, eerder jaren) stelselmatig drugs misbruiken, en dan nog heeft een psychose vaak een trigger nodig (traumatische gebeurtenis, groot verdriet) voordat het de kop opsteekt. Een verslaving of drugsmisbruik is nooit de enige aanleiding voor een psychose. Het enige wat LSD of psilocybine dus kan veroorzaken bij een normaal persoon is een tijdelijke staat van grote angst/terror/gekte/whatever, maar fysiek zijn ze helemaal niet schadelijk. Het zijn de weinige middelen die als 'drugs' worden bestempeld die absoluut niet slecht voor de gezondheid zijn.
Klik om te vergroten...

Ik kan die hevigheid wel appreciëren moet ik zeggen, en al zeker als het juist is wat je zegt!
Ik word er ook ziek van van al die mensen met hun vooroordelen over LSD/Psilocybine en hun horroverhalen.
Dan begin ik echt hevig tegen te reageren, tevergeefs meestal maar toch! :openmouth:
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#20
Juist, vooroordelen zijn verantwoordelijk voor een groot gedeelte van het onrecht in de wereld! En dus ook voor het paddoverbod en een groot gedeelte van de Opiumlijst! Ik schroom nooit om misstanden in de maatschappij recht te zetten. :grin: Nobel hè! :sunglasses:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."