Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer san Pedro

Eerste keer san Pedro

26 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb veel vaker gehoord dat mensen niets merken van mescaline. Laatst heeft ook een bekende van me het geprobeerd, zonder succes. Geen idee waar dit aan kan liggen alleen, maar jij bent dus niet de enige die dit probleem heeft.
S
SamakayneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb onlangs mijn eerste san Pedro mogen ontvangen,
Ik heb hier zo'n 500 gram van geschild, in stukjes gesneden en in een blender gedaan met een evenredige hoeveelheid water.

Die mousachtige brei heb ik dan in een kookpot gedaan en 3-4 uur laten inkoken.
Het resultaat hiervan (een donker/kakki-groene pulp/vocht) in een oud tshirt gedaan en laten uitlekken boven een kan.

Dit goedje (nog steeds kakkigroen, klopt dit wel? :confused: ) heb ik dan met veel moeite opgedronken over een periode van een uur.

Het effect: niet meer dan een goede portie misselijkheid met flink wat braakneigingen.
Een half uur na het consumeren was het niet meer binnen te houden dus heb ik me ongewild toch moeten laten gaan. :kots:

Nu 2 uur later een beetje vermoeidheid en nog steeds wat misselijk.

Misschien komt er nog wat, misschien wel niet maar op het moment niet een schitterende eerste kennismaking moet ik zeggen :tearsofjoy:

Om 't te zeggen met de woorden van 'The Velvet Underground': I am tired, I am weary

Heb ik misschien een verkeerde bereidingswijze gebruikt of iets verkeerd gedaan?
enige tips voor een first-timer om toch een 2de keer aan te durven gaan?


-------
Samakayne
I
IrezzLid
01-01-2024, 00:00
#3
Geen ervaring hiermee, maar wat zou ik PISSED zijn, na al die tijd het uitkotsen en er niets aan gehad hebben. Klinkt alsof je op mysterieuze wijze alle werkzame stoffen eruit hebt verjaagd yo :confused:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Of je kunt je cactus laten drogen, fijnmalen en in capsules steken. Kom je er wel een hoop aan het slikken, maar je hebt de hele cactus binnen.
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#5
Samakayne zei:
Ik heb hier zo'n 500 gram van geschild
Klik om te vergroten...

Ik neem aan dat de San pedro's vers waren? Heb je alleen de schil gebruikt of ook het binnenste? Van welke site heb je de cactus? Heb je de ph omlaag gebracht met iets van zuur, want dan alleen is Mescaline oplosbaar in water. Anders heb je de Mesc eruit gefilterd.
S
SamakayneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Sublimo zei:
Weet je ongeveer hoe oud je San-Pedro was ?

Ze beginnen meestal pas vanaf een jaar of 3 mescaline te produceren.
Klik om te vergroten...

Geen idee eerlijk gezegd, hij was toch 30 cm dus ik neem aan dat ie dan al een paar jaartjes oud is?

Tripper zei:
Samakayne zei:
Ik heb hier zo'n 500 gram van geschild
Klik om te vergroten...

Ik neem aan dat de San pedro's vers waren? Heb je alleen de schil gebruikt of ook het binnenste? Van welke site heb je de cactus? Heb je de ph omlaag gebracht met iets van zuur, want dan alleen is Mescaline oplosbaar in water. Anders heb je de Mesc eruit gefilterd.
Klik om te vergroten...

Had 'm besteld op Azarius.nl
De cactus was inderdaad vers, het ph had ik omlaag gebracht met citroenzuur.
De schil heb ik niet gebruikt, wel het witte binnenste. een 'houten' kern ben ik niet echt tegengekomen dus heb ik die kern mee de blender in gekieperd. (later dan gelezen dat je daar misselijk van kan worden >.>)
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dan kan het nog een cactus zijn die een te laag gehalte aan mescaline had. Het is en blijft net zoals paddestoelen/truffels een natuurproduct.
S
SamakayneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Sublimo zei:
Dan kan het nog een cactus zijn die een te laag gehalte aan mescaline had. Het is en blijft net zoals paddestoelen/truffels een natuurproduct.
Klik om te vergroten...

Dat was een beetje mijn 2de gedachte.
De andere cactus staat netjes in een potje om een aantal jaartjes te groeien :sunglasses:

Bedankt voor de replies, iedereen :grin:
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zit de meeste mescaline niet in de schil? Misschien heb je te dik geschild.
S
SamakayneLid
01-01-2024, 00:00
#10
Rabbithole zei:
Zit de meeste mescaline niet in de schil? Misschien heb je te dik geschild.
Klik om te vergroten...

ik heb niet echt geschild maar eerder gepeld.
leek me veiliger omdar er dan geen donkergroen vlees op de schil bleef hangen.
Ging ook makkelijk genoeg zonder dat er kleine stukjes achterbleven.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#11
Misschien heb je dan te dik gepeld? :P
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#12
Samakayne zei:
Sublimo zei:
Dan kan het nog een cactus zijn die een te laag gehalte aan mescaline had. Het is en blijft net zoals paddestoelen/truffels een natuurproduct.
Klik om te vergroten...

Dat was een beetje mijn 2de gedachte.
De andere cactus staat netjes in een potje om een aantal jaartjes te groeien :sunglasses:

Bedankt voor de replies, iedereen :grin:
Klik om te vergroten...

Ik hoop toch ooit nog een mescaline sulfaat tegen te komen, de zuivere vorm in van die kleine groene pilletjes :) Zou velen malen makkelijker zijn dan zoeen hele cactus naar binnen werken :P
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#13
Het is dus wel een misverstand dat dat precies hetzelfde is als de cactus. Mescaline is slechts één van de vele psychoactieve stoffen in San Pedro of Peyote, terwijl synthetische mescaline dus louter uit mescaline bestaat. Het schijnt dat juist de combinatie van stoffen zorgt voor die typische cactuservaring, en niet alléén de mescaline (hoewel dit wel de duidelijkst merkbare actieve stof is). Verwacht dus niet dat je trip gelijk staat aan het consumeren van een cactus. Neemt niet weg dat ik geen nee zou zeggen tegen synthetische mescaline, maar dat is een ander verhaal. (A)
v
vodeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik moet zeggen dat ik san pedro en peyote allebei heel erg sneaky vond. Het was er wel, maar je moest heel erg je hebt doen om het te voelen. Ik kan me voorstellen dat wanneer je als leek zelf je cactus bereid dat hij niet sterk genoeg gaat zijn. De keren dat ik het heb genomen is het klaargemaakt voor kenners en moest soms zelfs even focussen op het gevoel.
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#15
Samakayne zei:
De schil heb ik niet gebruikt, wel het witte binnenste. een 'houten' kern ben ik niet echt tegengekomen dus heb ik die kern mee de blender in gekieperd. (later dan gelezen dat je daar misselijk van kan worden >.>)
Klik om te vergroten...
´De schil´ die je weg moet doen is het doorzichtige laagje dat je er met een mesje af kan pielen (nadat je de stekels hebt verwijderd) Onder die schil zit het groene goedje, en dat is wat je wilt hebben. Heb je misschien dat groene spul ook weggedaan en alleen het witte opgegeten?
Dat zou wel veel verklaren, want je hebt alleen het groene nodig, het witte wat daar onder zit kan je zoveel mogelijk wegsnijden, en die kern al helemaal.

edit: ik zie nu pas dat je dat wel doorhad:
ik heb niet echt geschild maar eerder gepeld.
leek me veiliger omdar er dan geen donkergroen vlees op de schil bleef hangen.
Klik om te vergroten...
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#16
Rabbithole zei:
Het is dus wel een misverstand dat dat precies hetzelfde is als de cactus. Mescaline is slechts één van de vele psychoactieve stoffen in San Pedro of Peyote, terwijl synthetische mescaline dus louter uit mescaline bestaat. Het schijnt dat juist de combinatie van stoffen zorgt voor die typische cactuservaring, en niet alléén de mescaline (hoewel dit wel de duidelijkst merkbare actieve stof is). Verwacht dus niet dat je trip gelijk staat aan het consumeren van een cactus. Neemt niet weg dat ik geen nee zou zeggen tegen synthetische mescaline, maar dat is een ander verhaal. (A)
Klik om te vergroten...

Ja, oke dat klopt.
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik denk dat de fout zit in het filteren van de substantie, het geen wat je weg hebt gegooid had je juist op moeten eten.
a
abbyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hij kan toch gewoon alle actieve stoffen hebben uitgekotst, dat had ik namelijk ook bij de eerste keer dat ik truffels deed.
S
SamakayneLid
01-01-2024, 00:00
#19
Tripper zei:
Ik denk dat de fout zit in het filteren van de substantie, het geen wat je weg hebt gegooid had je juist op moeten eten.
Klik om te vergroten...

Die schil dus?
Maar de stoffen zitten er net onder, in het groene vruchtvlees.
Ik zie niet echt in hoe je de stoffen dan kan weggooien, tenzij je de helft van het groene vlees aan de schil laat hangen.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#20
Samakayne zei:
Tripper zei:
Ik denk dat de fout zit in het filteren van de substantie, het geen wat je weg hebt gegooid had je juist op moeten eten.
Klik om te vergroten...

Die schil dus?
Maar de stoffen zitten er net onder, in het groene vruchtvlees.
Ik zie niet echt in hoe je de stoffen dan kan weggooien, tenzij je de helft van het groene vlees aan de schil laat hangen.
Klik om te vergroten...

Het resultaat hiervan (een donker/kakki-groene pulp/vocht) in een oud tshirt gedaan en laten uitlekken boven een kan.
Klik om te vergroten...

Dit heb je wel weggegooid, misschien heb je hierbij ook psychoactieve stoffen weggegooid?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."