Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDromen dat je aan het hallucineren bent *met plaatje*

Dromen dat je aan het hallucineren bent *met plaatje*

26 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
y
yxesLid
01-01-2024, 00:00
#1
I love shrooms zei:
Ik heb een aantal maanden geleden iets soortgelijks meegemaakt. Ik was op vakantie en ik lag met 2 anderen op een kamer. Ik kan me erg weinig herinneren eigenlijk, behalve dat ik aan het hallucineren was en toen hoorde ik die andere jongen in de kamer NICE zeggen. Vervolgens werd ik wakker en lag hij gewoon te slapen. Wat ik me kan herinneren van die droom is hooguit 10 seconden, verder kan ik me niet herinneren of ik in die droom paddo's of iets dergelijks genomen had of niet. Ik vond het erg vaag maar ook wel vet. Later die nacht heb ik nog gedroomd dat ik een dikke joint op stak en heerlijk stoned was. Ik heb de laatste tijd wel vaker dromen over drugs, denk dat het komt omdat ik nu voor 8 maanden in het buitenland zit en daarom niet echt de beschikking heb over drugs zoals in Nederland.
Klik om te vergroten...

haha awesome, ik weet dat ik het zelf die ochtend ook echt extreem vet vond :P
y
yxesLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dit is niet echt een tripreport maar meer iets wat ik laatst meemaakte.

Wanneer:
De ochtend na Koninginnedag (avond ervoor op stap geweest tot 3 uur)
denk dat het rond een uur of 9-10 's ochtends was
Waar:
Bij een vriend van mij

Wat:
Dromen dat je nuchter hallucineert, dus dat je weet dat je geen middelen hebt genomen om te hallucineren maar het toch doet. Ik zal de droom een beetje proberen uit te leggen, ik ben al weer een stuk vergeten maar goed ik doe m'n best.

Ik was die ochtend al een paar keer wakker geworden en weer gaan slapen, hierdoor toen ik wakker werd kon ik ineens mijn droom weer herinneren. Een vriend van mij die ook in die kamer lag heb ik toen mijn droom verteld.

Ik was nuchter en ik weet niet precies waar ik me bevond, ik weet wel dat ik hallucineerde en dat ik me besefte dat ik nuchter was. Ik wist nog dat ik toen dacht oh dit is helemaal niet zo eng als ik verwacht had. Aangezien het me vrij beangstigend lijkt om te hallucineren als je er zelf niet aan toe bent op dat moment. Ik vond het eerder leuk en bekommerde me er verder ook niet zo veel of alsof het normaal was. Ik kan me nog herinneren dat er stippen in een bekertje koffie kwamen en verdwenen, het was zo'n kartonnen wegwerp bekertje, het vreemde is dat ik gewoon de bodem zag en er ook geen koffie in zat. Dit is het enigste letterlijke wat ik me kan herinneren qua patroon of wat ik gezien heb dat ik hallucineerde.




dit patroon zag ik naar hele tijd draaien in het kopje, de linkerhelft draaide met de klok mee, de rechterhelft tegen de klok. de puntjes verdwenen en kwamen de hele tijd.

Heeft iemand van jullie ook wel eens een zelfde ervaring gehad. ik vond het allemaal heel vreemd, ik zit nu terug te denken en twijfel eraan of ik bij mijn laatste paddotrip dit patroon misschien ook heb gezien. ik heb toen in ieder geval geen koffie bekertje vast gehad.

Ik vond het in ieder geval een unieke ervaring en iets wat misschien toch wel het mede delen waard is.

~yxes
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb een aantal maanden geleden iets soortgelijks meegemaakt. Ik was op vakantie en ik lag met 2 anderen op een kamer. Ik kan me erg weinig herinneren eigenlijk, behalve dat ik aan het hallucineren was en toen hoorde ik die andere jongen in de kamer NICE zeggen. Vervolgens werd ik wakker en lag hij gewoon te slapen. Wat ik me kan herinneren van die droom is hooguit 10 seconden, verder kan ik me niet herinneren of ik in die droom paddo's of iets dergelijks genomen had of niet. Ik vond het erg vaag maar ook wel vet. Later die nacht heb ik nog gedroomd dat ik een dikke joint op stak en heerlijk stoned was. Ik heb de laatste tijd wel vaker dromen over drugs, denk dat het komt omdat ik nu voor 8 maanden in het buitenland zit en daarom niet echt de beschikking heb over drugs zoals in Nederland.
N
NibiruLid
01-01-2024, 00:00
#4
Nja hier hebben we niet zoveel aan ?

T zijn drug trip reports he :)
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mischien heb je al lang niet meer getript en was dit een van je diepste verlangens ? :grin: In dromen komen je wensen soms uit :P
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb al een paar keer voorgehad dat ik wakker word en mijn kamer zie waar ik in lig. Dan besef ik ineens 'mijn kamer ziet er wel kleurrijk en geometrisch opgebouwd uit vet eigelijk!' Opeens doe ik mijn ogen open 'what the fuck is dit? huh ik snap er niets meer van :confused: '
Ik zag mijn kamer met mijn ogen dicht perfect zoals ze er uit zou zien in de magische tripwereld. Breek nog steeds mijn hoofd erover hoe dit zou kunnen komen :P
y
yxesLid
01-01-2024, 00:00
#7
spacelord zei:
Ik heb al een paar keer voorgehad dat ik wakker word en mijn kamer zie waar ik in lig. Dan besef ik ineens 'mijn kamer ziet er wel kleurrijk en geometrisch opgebouwd uit vet eigelijk!' Opeens doe ik mijn ogen open 'what the fuck is dit? huh ik snap er niets meer van :confused: '
Ik zag mijn kamer met mijn ogen dicht perfect zoals ze er uit zou zien in de magische tripwereld. Breek nog steeds mijn hoofd erover hoe dit zou kunnen komen :P
Klik om te vergroten...

haha klinkt ook wel vet, jaja dromen zijn vreemde "dingen"
b
beasyLid
01-01-2024, 00:00
#8
hehe heb ook iets soortgelijks meegemaakt
Vorig jaar in de zomervakantie ging ik met mijn ouders op reis voor 2 weken.
Was toen gewend om dagelijks te blowen en toen ik op reis ging heb ik niets meer gepaft.
Heb toen 2 weken elke dag gedroomd, één ervan dacht ik dat ik Lsd had geconsumeerd en met een vriend van me naar een tentoonstelling van ("psychedelische") kunst was gaan bezoeken niet ver van zijn huis.
Je kon van elk kunstwerk minatuurafdrukkingen nemen voor thuis, bij elk schilderij lag er dus een hoop papieren maar in mijn droom lagen er ook allemaal andere bij.
Bij elk kunstwerk die mij aansprak zat ik te zoeken en te zoeken achter dit mooi schilderwerk, kon ze toen allemaal voor me zien, ik zat door te bladeren en door te bladeren en plots zag ik die maar was er al voorbij.
Kon em blijkbaar nooit terugvinden :grin:
S'anderendaags werd ik wakker en zat er zo méé in dat ik geen posters had :grin: :grin:
A
AndyyLid
01-01-2024, 00:00
#9
is dit geen lucide droom?
c
cheironLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb wel eens DMT gerookt in een droom. Was erg interessant, moet ik zeggen :openmouth:
L
LavalampLid
01-01-2024, 00:00
#11
cheiron zei:
Ik heb wel eens DMT gerookt in een droom. Was erg interessant, moet ik zeggen :openmouth:
Klik om te vergroten...

Wat als jij nu gaat slapen, en een vriend vraagt om de DMT rook met een rietje in jouw neusgaten te blazen, op het moment dat je al aan het dromen bent? :sunglasses:

Wat zou dat geven?
H
HuggybearLid
01-01-2024, 00:00
#12
Andyy zei:
is dit geen lucide droom?
Klik om te vergroten...
Een lucide droom is als je droomt en je je er bewust van bent dat je droomt. Op deze manier kan je je droom manipuleren. Ik wordt helaas meestal wakker als ik dit heb :(

cheiron zei:
Ik heb wel eens DMT gerookt in een droom. Was erg interessant, moet ik zeggen :openmouth:
Klik om te vergroten...
Hehe :grin: grappig, omdat men denkt dat dromen (deels) veroorzaakt wordt door DMT die vanuit de epifyse in de hersenen vrijkomt. Dus onder invloed raken van DMT terwijl je onder invloed bent van DMT :rock:

In mijn droom was het Salvia wat ik kreeg door één of ander indianen vrouwtje die midden in een oerwoud op de grond zat.....
A
AndyyLid
01-01-2024, 00:00
#13
cheiron zei:
Hehe :grin: grappig, omdat men denkt dat dromen (deels) veroorzaakt wordt door DMT die vanuit de epifyse in de hersenen vrijkomt. Dus onder invloed raken van DMT terwijl je onder invloed bent van DMT :rock:

In mijn droom was het Salvia wat ik kreeg door één of ander indianen vrouwtje die midden in een oerwoud op de grond zat.....
Klik om te vergroten...

ik in mijn droom laatst een portie truffels en 4 pille maar ik bleef nuchter :( heheehe
c
cheironLid
01-01-2024, 00:00
#14
Huggybear zei:
Een lucide droom is als je droomt en je je er bewust van bent dat je droomt. Op deze manier kan je je droom manipuleren. Ik wordt helaas meestal wakker als ik dit heb :(
Klik om te vergroten...

Dat is te trainen :) Met wat stug oefenen en vasthoudendheid lukt het om steeds langer lucide te blijven.

Hehe :grin: grappig, omdat men denkt dat dromen (deels) veroorzaakt wordt door DMT die vanuit de epifyse in de hersenen vrijkomt. Dus onder invloed raken van DMT terwijl je onder invloed bent van DMT :rock:
Klik om te vergroten...

The world is stranger than we CAN suppose :grin:

In mijn droom was het Salvia wat ik kreeg door één of ander indianen vrouwtje die midden in een oerwoud op de grond zat.....
Klik om te vergroten...
Wel mooi, van die inwijdingsdromen :grin: :stoned:
c
cheironLid
01-01-2024, 00:00
#15
bier zei:
Heb je vaker van dit soort dromen?
Klik om te vergroten...

Nou, vaker... Ik schrijf al een jaar of tien regelmatig mijn dromen op. In al die jaren komt het wel eens voor dat ik trip, maar het is niet echt een gewoonte ofzo. Sporadisch, zou ik zeggen. Datura overigens nog nooit.

Ik moet zeggen, dat na het lezen van allerlei afschuwelijke nachtmerrie verhalen over Datura, dat ik blij ben dat ik het in een droom heb kunnen proberen en sochtends gewoon wakker te worden in mn bedje. Zeg maar, wel de lol, maar niet dat je hele leven ontregeld is :grin:
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#16
Huggybear zei:
Andyy zei:
is dit geen lucide droom?
Klik om te vergroten...
Een lucide droom is als je droomt en je je er bewust van bent dat je droomt. Op deze manier kan je je droom manipuleren. Ik wordt helaas meestal wakker als ik dit heb :(

cheiron zei:
Ik heb wel eens DMT gerookt in een droom. Was erg interessant, moet ik zeggen :openmouth:
Klik om te vergroten...
Hehe :grin: grappig, omdat men denkt dat dromen (deels) veroorzaakt wordt door DMT die vanuit de epifyse in de hersenen vrijkomt. Dus onder invloed raken van DMT terwijl je onder invloed bent van DMT :rock:

In mijn droom was het Salvia wat ik kreeg door één of ander indianen vrouwtje die midden in een oerwoud op de grond zat.....
Klik om te vergroten...

Ik had met slavia (was na 2 dagen niet veel slapen en veel mdma en toen alles weer normaal was rookte ik 20X extract zoveel ik kon) dat ik op een grasveld kwam en een vrouw die niet te omschrijven is mij in een hete lucht ballon wou begeleiden alleen wist ik niet hoe ik op moest staan daar!! :confused: :confused: Maar het was daar echt paradijs :hearteyes: Maar baalde als de tering dat ik er niet kon opstaan wist niet hoe of wat had ook erg veel gerookt moet ik zeggen.
b
bierLid
01-01-2024, 00:00
#17
Vaag...
c
cheironLid
01-01-2024, 00:00
#18
Kijk, zo werken die dingen he :)
Vannochtend wakker geworden met een droom dat ik Datura had gegeten, ook beinvloed door de verhalen die ik gisteren in dit topic over datura las.

Beetje vaag, maar voor wat het waard is:

Ik ben op een camping. Het is licht, zonnig. Een vrouw vraagt aan mij: zijn dat zonnebloemen, kun je die eten? Ik zeg: ja , dat zijn zonnebloemen. Om het te bewijzen pak ik een paar zaden, en eet ik er een aantal op. Ik geef ook zaden aan de vrouw. Ze zien er eigenlijk raar uit voor zonnebloemen denk ik. Ze smaken ook raar. Ik kijk er beter naar, ik denk, die vorm... Hoe kom ik erbij dat dat een zonnebloem is? Het is helemaal geen zonnebloem, het is een soort berenklauw. Een nachtschade. Het is Datura! Oh jee, ik heb misschien wel 20 van die zaden gegeten.

Ik schrik ervan, het was helemaal niet mijn bedoeling. Maar nu het zo is, besluit ik het dan maar tegemoet te treden. Ik ben op een camping, en om die camping in te moeten, moet ik door een soort gebouw heen. Er zijn een aantal trappen die ik op moet. Maar het trapgat wordt steeds smaller. Zo smal, dat ik het derde trapgat moeite moet doen om me erdoorheen te wringen: als ik uitadem ben ik smal genoeg om erdoor te kunnen, maar mn armen zitten soms even klem. Benauwend. Ik ben ook aan het zweten op een onprettige manier. Ik voel me gedesorienteerd, het kost veel moeite om me te concentreren op wat ik doe. Rustig blijven, concentreren.

Dan ben ik aan het lopen, en ik ben in een stad. Ik ben in duitsland. De werkelijkheid is zo raar geworden. Ik ben in een soort huis, als ik mijn ogen dicht doe zie ik kleurige visioenen. Mooi, overweldigend. Goud, licht, oranje. Ik ben aan het zweten, ik heb dorst. Ik dat huis kom ik iemand tegen, maar ik houd er voortdurend rekening mee dat wie ik ook tegenkom niet de echter persoon is, of wellicht alleen voor mij bestaat. Het kost me heel veel concentratie om te blijven beseffen dat ik Datura op heb. Ik vraag drinken, maar die persoon ziet er heel vreemd uit. Hij lijkt wel oranje, met rare oren. Hij wil me geen water geven, doet daar moeilijk over. Ik krijg een heel klein flesje, met een bodempje water. Ineens heb ik gelukkig wel drie flesjes, die zaten nog in mijn tas of iets dergelijks. Er komt iemand anders het gebouw binnen die me helpt. Ik ga dan in de spiegel kijken. Ik ben benieuwd hoe ik eruit zie. Ik kijk in de spiegel, ik zie er heel raar uit. Doet me denken aan met paddo's in een spiegel kijken. Mijn ogen zijn groot, ik lijk wel licht te geven. Het ziet er mooi uit. Ik denk: dat ben ik. Dan ga ik weer weg bij de spiegel. Ik wil niet meer het gebouw in, ik ben bang voor de trappen. Dus ik ga naar buiten. Ik denk: ik moet WP bellen, die snapt het wel . Die kan me helpen. Maar ik besef: ik zit in duitsland. Daar kan hij niet zomaar heen. Laat dat bellen dan ook maar.

Als ik rondloop, voelt het voortdurend alsof mijn werkelijkheid van de ene in de andere werkelijkheid valt. Ik kan nergens op vertrouwen, alles kan een illusie zijn. Het is zonnig weer, nog steeds. Op momenten ben ik vergeten dat ik Datura op heb. Ik loop door, dan kom ik bij een soort poppenkast. Het is een vrouw die buikspreekt. Ze heeft twee poppen, een duitse pop en een nederlandse pop. Ik kijk naar hoe ze het doet, je ziet aan haar buik en lippen als je goed oplet dat zij het is die de andere pop laat praten, maar ze doet het heel mooi.

Ik bereid me voor op een lange en verwarrende trip, ik herinner me de mensen die 48 uur lang trippen. Maar ik ben blij met mijn concentratie: met de concentratie lukt het me om het middel te benutten, hoewel het erg moeilijk is.

Dan wordt ik wakker, en ben blij dat ik het niet echt het genomen.
b
bierLid
01-01-2024, 00:00
#19
Heb je vaker van dit soort dromen?
b
bierLid
01-01-2024, 00:00
#20
cheiron zei:
bier zei:
Heb je vaker van dit soort dromen?
Klik om te vergroten...

Nou, vaker... Ik schrijf al een jaar of tien regelmatig mijn dromen op. In al die jaren komt het wel eens voor dat ik trip, maar het is niet echt een gewoonte ofzo. Sporadisch, zou ik zeggen. Datura overigens nog nooit.

Ik moet zeggen, dat na het lezen van allerlei afschuwelijke nachtmerrie verhalen over Datura, dat ik blij ben dat ik het in een droom heb kunnen proberen en sochtends gewoon wakker te worden in mn bedje. Zeg maar, wel de lol, maar niet dat je hele leven ontregeld is :grin:
Klik om te vergroten...

Ik weet meestal niet precies meer wat ik gedroomd heb... Jij herrinnert je dromen meestal nogwel?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."