#1
Ik denk dat omdat in amerika zo'n extreme haat tegen drugsgebruik heerst, de meeste druks zoals een xtc pilletje niet zo makkelijk te krijgen is. Hierdoor zoeken mensen iets anders, crystal meth is een makkelijk te maken, goedkope drug. Doordat zoveel mensen in een land drugs willen gebruiken maar nergens tegen een redelijke prijs aan kunnen komen gebruiken ze crystal meth, en omdat zoveel mensen dit doen heb je ook zoveel verslaafden. Als heel nederland xtc zou gebruiken elk weekend zouden er ook veel meer mensen verslaafd raken. De hype om meth heeft puur met de regering en de omvang van amerika. Ik ben er heilig van overtuigd dat in nederland en europe we nooit zo'n grote hype om meth krijgen!