Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHorrortrip op THC. Geen grapje...

Horrortrip op THC. Geen grapje...

31 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#1
idd die dosis ligt echt wel wat aan de hoge kant :wink:
Bij bewust/doordacht gebruik van 'thc' kun al heel wat nare effecten terugdringen.

Grts
P
Psychonaut123Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo beste mensen, ik ben nieuw hier op dit forum dus zal me in het kort voorstellen. Ik ben Chris en ben 26 jaar, en heb enig ervaring met entheogenen. 20 maal paddo's, salvia, aya, you name it. Ik wil het graag hebben over een (zeer nare) ervaring die ik heb gehad met thc toen ik 15 was. Het was in de zomer van 2001, op mijn zolderkamer, raam dicht, op mijn bed. Ik dacht; ik rook een joint, en wordt lekker stoned. (1 gram wiet, 1 gram hash, gecured, in een joint, snel opgerookt) Helaas pakte dit radicaal anders uit. Het volgende gebeurde namelijk; ik keek onmiddelijk naar mijn wekker achter mij en dacht; "onee, wat heb ik gedaan...!" en hoelang gaat dit duren?" Ik begon onmiddelijk te hyperventileren. Voor degenen die niet weten wat dit is: het betekent snel ademen. In mijn geval heel snel, op een schaal van 1 tot 10, haalde ik toch de 10, zo snel als een kolibrie zijn vleugeltjes maar uit kan slaan... Mijn hart begon ook zeer extreem hard (dus niet snel) te bonken, zo hard dat het vreselijk veel pijn deed. Ik voelde ook enorm veel electriciteit bij iedere hartslag, het voelde alsof met iedere hartslag mijn hart uit elkaar dreigde te scheuren, geen grapje, het voelde alsof mijn hart uit elkaar dreigde te ontploffen! :openmouth: Dit had ik nooit verwacht. Ik rookte wel vaker een jointje, en voelde me er doorgaans onwel bij, maar dit was bij de beesten af... De trip heeft zo'n 4 uur geduurd, met hevige schokken, en constant trillen. Nare gedachten, enge beelden... bah. Gewoon puur lijden was het. :smilingimp:
Van deze ervaring heb ik jaren lang last gehad. Ik heb het onderdrukt, en van een vrolijke jongen dat zijn best deed op school verandere ik in iemand die niet meer praatte, kon lachen. Was altijd stil, en rilde sindsdien veel met mijn handen en lichaam. Voelde mij contstant gespannen, en kon niet meer denken, was mijn bewustzijn volledig kwijt. Nu, 11 jaar later ben ik herstellende. Mede door het gebruik van ayahuasca, welke mij geholpen heeft bij het verwerken van deze ervaring. Nooit meer thc voor mij. Maar mijn vraag is, heeft iemand dieper inzicht op bovenstaande? Een psycholoog wist mij te vertellen dat mijn reactie op deze overdosis het gevolg was van wat iets met koolstofmonoxide te maken had. Jeweet wel, als men hyperventileert dan gebruiken ze welleens zo'n zakje. Ook vraag ik mij af of ik de enige ben. Een vriendin van mij heeft ook eens last gehad van hartkloppingen na het roken van een paar trekjes, ik weet zeker niet zo erg als mij, en zonder hyperventileren. Ik wilde graag mijn ei kwijt, mijn mening is; onderschat de kracht van thc niet. Het kan gevaarlijk zijn....... Bedankt voor het lezen, en men hoort nog van me :)
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#3
http://www.youtube.com/watch?v=40FiMy-ak0k
P
Psychonaut123Lid
01-01-2024, 00:00
#4
http://www.youtube.com/watch?v=OI-HvPR3 ... re=related
P
Psychonaut123Lid
01-01-2024, 00:00
#5
En wilde graag nog even weten waarom je me deze link hebt gestuurd....
S
Smokey046Lid
01-01-2024, 00:00
#6
''1 gram wiet, 1 gram hash, gecured, in een joint, snel opgerookt''

Je geeft jezelf antwoord, is toch wel wat veel voor in 1 joint te doen vind je niet?
P
Psychonaut123Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Maar dat zou dan betekenen dat thc toch niet zo'n onschuldig middel is als wordt beweerd. En dat is mijn punt. Bovendien was ik mij toendertijd niet bewust welke dosis te gebruiken, ik dacht; wat er in dat zakkie zit, dat moet in die joint. Een overdosis dus. Of: wil je me nu vertellen dat dat niet mogelijk is? (zoals eerder beweerd) Het spul was behoorlijk droog en het rookte wel makkelijk op eigenlijk. Maar goed, de kop indrukken die troep. Verbieden die coffeeshops. En dat vind ik :wink:
S
Smokey046Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Psychonaut123 zei:
Maar dat zou dan betekenen dat thc toch niet zo'n onschuldig middel is als wordt beweerd. En dat is mijn punt. Bovendien was ik mij toendertijd niet bewust welke dosis te gebruiken, ik dacht; wat er in dat zakkie zit, dat moet in die joint. Een overdosis dus. Of: wil je me nu vertellen dat dat niet mogelijk is? (zoals eerder beweerd) Het spul was behoorlijk droog en het rookte wel makkelijk op eigenlijk. Maar goed, de kop indrukken die troep. Verbieden die coffeeshops. En dat vind ik :wink:
Klik om te vergroten...

Dat vind ik nou weer wat overdreven, het is je eigen verantwoordelijkheid om verstandig te smoken.
Als jij je hele zakje in een joint doet, nou eigen schuld zou ik zeggen.
Dan had je maar moeten doseren, klein beginnen en niet meteen alles erin gooien.
En jij wilt de shops verbieden omdat jij niet je verstand gebruikt?
Dan zou het lijken op het paddo verbod, het word de kop ingedrukt omdat mensen er niet verstandig mee om gaan.
Zou toch maar spijtig zijn...
d
dirkcoorensLid
01-01-2024, 00:00
#9
Een dergelijke reactie is inderaad niet onmogelijk bij thc-gebruik. Echter dient men er rekening mee te houden dat dit vooral zich afspeelt op het vlak van het mentale. Thc kan wel de hartfrequentie en tensie verhogen maar zelf bij dergelijke grote dosis zal dat geen grote risicos inhouden op fysiek vlak.
H
HerbalismeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Psychonaut123 zei:
Maar dat zou dan betekenen dat thc toch niet zo'n onschuldig middel is als wordt beweerd. En dat is mijn punt. Bovendien was ik mij toendertijd niet bewust welke dosis te gebruiken, ik dacht; wat er in dat zakkie zit, dat moet in die joint. Een overdosis dus. Of: wil je me nu vertellen dat dat niet mogelijk is? (zoals eerder beweerd) Het spul was behoorlijk droog en het rookte wel makkelijk op eigenlijk. Maar goed, de kop indrukken die troep. Verbieden die coffeeshops. En dat vind ik :wink:
Klik om te vergroten...
Heb zelfde ervaring als jou, heb er vele vragen rond, maar zal Privé bericht sturen want anders wordt dit wat off topic

Greets Herbalisme
u
universal*flowLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik vermoed dat deze aanval van hyperventilatie er al ergens in je hoofd/lichaam zat. Deze is er vermoedelijk uitgekomen en versterkt door het gebruik van de wiet/hasj.
Erg vervelend dat het op deze manier is gebeurd. Maar ik kan niet geloven dat de wiet de veroorzaker van deze aanval is geweest, het heeft het alleen vele malen versterkt.

Zo heb ik zelf ook wel eens dat ik ergens mee zit, maar ik heb het totaal niet door. En dit komt soms pas naar boven op het moment dat ik blow of in een LSD trip zit. Gelukkig nooit heftig zoals jij het beschrijft.
Al moet ik toegeven dat als ik in een fase zit van veel blowen, dan kan de paniek wel eens toe slaan om erg simpele dingen in mijn leven. Gelukkig weet ik alles goed te beredeneren en heb ik nog nooit een paniek aanval of hyperventilatie gehad.

Ik hoop dat je het nu allemaal hebt kunnen verwerken. Ik kan mij goed voorstellen dat zo'n trip je lang bij blijft. Maar zoek alsjeblieft geen schuldige, die is er namelijk niet.
H
HerbalismeLid
01-01-2024, 00:00
#12
universal*flow zei:
Ik vermoed dat deze aanval van hyperventilatie er al ergens in je hoofd/lichaam zat. Deze is er vermoedelijk uitgekomen en versterkt door het gebruik van de wiet/hasj.
Erg vervelend dat het op deze manier is gebeurd. Maar ik kan niet geloven dat de wiet de veroorzaker van deze aanval is geweest, het heeft het alleen vele malen versterkt.

Zo heb ik zelf ook wel eens dat ik ergens mee zit, maar ik heb het totaal niet door. En dit komt soms pas naar boven op het moment dat ik blow of in een LSD trip zit. Gelukkig nooit heftig zoals jij het beschrijft.
Al moet ik toegeven dat als ik in een fase zit van veel blowen, dan kan de paniek wel eens toe slaan om erg simpele dingen in mijn leven. Gelukkig weet ik alles goed te beredeneren en heb ik nog nooit een paniek aanval of hyperventilatie gehad.

Ik hoop dat je het nu allemaal hebt kunnen verwerken. Ik kan mij goed voorstellen dat zo'n trip je lang bij blijft. Maar zoek alsjeblieft geen schuldige, die is er namelijk niet.
Klik om te vergroten...
Het is best mogelijk dat wiet de schuldige kan zijn bij variante zaken, het gebeurd niet veel maar mensen die aanleiding hebben om mentale ziektes te hebben of mentaal kwetsbaar zijn hebben een veel grotere kans om last te hebben van psychoses, schizofrenie, depersonalisatie, paniekaanvallen, ...

Grts Herbalisme
S
Smokey046Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Ga niet meteen de wiet de schuld geven als jezelf geen verstand gebruikt,
Een heel zakje in een joint, dan mag je rare dingen verwachten...

Als je stikt in je cornflakes moet je het ook niet meteen gaan verbannen he,
Lijkt me nogal onlogisch en redelijk kortzichtig.
u
universal*flowLid
01-01-2024, 00:00
#14
Herbalisme zei:
universal*flow zei:
Ik vermoed dat deze aanval van hyperventilatie er al ergens in je hoofd/lichaam zat. Deze is er vermoedelijk uitgekomen en versterkt door het gebruik van de wiet/hasj.
Erg vervelend dat het op deze manier is gebeurd. Maar ik kan niet geloven dat de wiet de veroorzaker van deze aanval is geweest, het heeft het alleen vele malen versterkt.

Zo heb ik zelf ook wel eens dat ik ergens mee zit, maar ik heb het totaal niet door. En dit komt soms pas naar boven op het moment dat ik blow of in een LSD trip zit. Gelukkig nooit heftig zoals jij het beschrijft.
Al moet ik toegeven dat als ik in een fase zit van veel blowen, dan kan de paniek wel eens toe slaan om erg simpele dingen in mijn leven. Gelukkig weet ik alles goed te beredeneren en heb ik nog nooit een paniek aanval of hyperventilatie gehad.

Ik hoop dat je het nu allemaal hebt kunnen verwerken. Ik kan mij goed voorstellen dat zo'n trip je lang bij blijft. Maar zoek alsjeblieft geen schuldige, die is er namelijk niet.
Klik om te vergroten...
Het is best mogelijk dat wiet de schuldige kan zijn bij variante zaken, het gebeurd niet veel maar mensen die aanleiding hebben om mentale ziektes te hebben of mentaal kwetsbaar zijn hebben een veel grotere kans om last te hebben van psychoses, schizofrenie, depersonalisatie, paniekaanvallen, ...

Grts Herbalisme
Klik om te vergroten...

Ja en dat bedoel ik, de aanleiding zit al in die persoon. De drugs haalt het alleen naar boven en versterkt het. Ik denk dat als Psychonaut die dag die joint niet had gerookt er ook geen aanval was geweest. Maar misschien (bijvoorbeeld) een jaar later en niet zo heftig.
S
Smokey046Lid
01-01-2024, 00:00
#15
universal*flow zei:
Herbalisme zei:
universal*flow zei:
Ik vermoed dat deze aanval van hyperventilatie er al ergens in je hoofd/lichaam zat. Deze is er vermoedelijk uitgekomen en versterkt door het gebruik van de wiet/hasj.
Erg vervelend dat het op deze manier is gebeurd. Maar ik kan niet geloven dat de wiet de veroorzaker van deze aanval is geweest, het heeft het alleen vele malen versterkt.

Zo heb ik zelf ook wel eens dat ik ergens mee zit, maar ik heb het totaal niet door. En dit komt soms pas naar boven op het moment dat ik blow of in een LSD trip zit. Gelukkig nooit heftig zoals jij het beschrijft.
Al moet ik toegeven dat als ik in een fase zit van veel blowen, dan kan de paniek wel eens toe slaan om erg simpele dingen in mijn leven. Gelukkig weet ik alles goed te beredeneren en heb ik nog nooit een paniek aanval of hyperventilatie gehad.

Ik hoop dat je het nu allemaal hebt kunnen verwerken. Ik kan mij goed voorstellen dat zo'n trip je lang bij blijft. Maar zoek alsjeblieft geen schuldige, die is er namelijk niet.
Klik om te vergroten...
Het is best mogelijk dat wiet de schuldige kan zijn bij variante zaken, het gebeurd niet veel maar mensen die aanleiding hebben om mentale ziektes te hebben of mentaal kwetsbaar zijn hebben een veel grotere kans om last te hebben van psychoses, schizofrenie, depersonalisatie, paniekaanvallen, ...

Grts Herbalisme
Klik om te vergroten...

Ja en dat bedoel ik, de aanleiding zit al in die persoon. De drugs haalt het alleen naar boven en versterkt het. Ik denk dat als Psychonaut die dag die joint niet had gerookt er ook geen aanval was geweest. Maar misschien (bijvoorbeeld) een jaar later en niet zo heftig.
Klik om te vergroten...

Precies !
P
Psychonaut123Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik moet bekennen dat dit deels klopt. Alleen kan het volgende vaag overkomen. Maar zoals vaker laat een drugervaring zich niet makkelijk omschrijven. Op mijn 17e begon ik mij te "interesseren" in occulte zaken. Anders, mensen hebben een en ander in mijn kop gepropt dmv nlp.( welke zich ook bezig hebben gehouden met occulte zaken) Na paddo's te hebben gebruikt zag ik heel duidelijk twee duivelskoppen in mijn geest, tot in den detail. Ook geen grapje, zuig ik niet zomaar even uit mijn duim. Heb meerdere dingen gezien. Ik zit met een soort "puzzeltje" in mijn hoofd, mijn hele leven lang al. Lang verhaal. Maar op mijn 15e is dat puzzeltje zich gaan ontvouwen... was er al vroeg bij dus. Maar ook het feit dat wiet voor mij als kryptonite is voor superman, en ik een overdosis heb gehad. Een combo van factoren lijkt het mij dan. Toch geloof ik nog steeds niet dat ik de enige ben, en vind wiet/hash maar wat gevaarlijk... Je kunt makkelijk overdoseren, en er is geen voorlichting bijvoorbeeld op scholen. Als ik 8 bakken paddo's op wil, dan lukt het mij niet, kots ik het er weer uit etc etc. En dan heb ik nog niet een dergelijke ervaring. Thc is toch een aparte component, anders dan andere... bovendien zijn de thc levels enorm gestegen. Ik hoop dat ik hierin wordt gehoord. Een vriendin van mij begon ook te klagen over erge hartkloppingen op een bepaalde dag. Nu niet zo erg als ik heb gehad, wat verschrikkelijk was, en fysiek erg veel pijn deed... maar toch. :) rotzooi vind ik het. En dat is mijn mening. Punt. :wave:
P
Psychonaut123Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Bovendien ben ik vergeten te vermelden tegen al diegenen die zoiets hebben van: je hebt zo en zoveel gebruikt, eigen schuld zou ik zeggen. Daar ben ik het volslagen mee oneens. Want ik wist namelijk niet hoeveel ik moest gebruiken, niemand die mij heeft verteld hoeveel ik moest gebruiken, geen voorlichting op school gehad. En het staat ook niet op het zakje... Het is dus niet mijn eigen schuld! Ik wist het gewoon niet, en zou met mijn verhaal alleen maar diegenen willen bereiken die beginnen met exp. met thc, en willen zeggen: onderschat de kracht van thc niet, als je teveel gebruikt, dan berg je je maar. Uitkijken dus! :wink:
f
fly--Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Psychonaut123 zei:
Bovendien ben ik vergeten te vermelden tegen al diegenen die zoiets hebben van: je hebt zo en zoveel gebruikt, eigen schuld zou ik zeggen. Daar ben ik het volslagen mee oneens. Want ik wist namelijk niet hoeveel ik moest gebruiken, niemand die mij heeft verteld hoeveel ik moest gebruiken, geen voorlichting op school gehad. En het staat ook niet op het zakje... Het is dus niet mijn eigen schuld! Ik wist het gewoon niet, en zou met mijn verhaal alleen maar diegenen willen bereiken die beginnen met exp. met thc, en willen zeggen: onderschat de kracht van thc niet, als je teveel gebruikt, dan berg je je maar. Uitkijken dus! :wink:
Klik om te vergroten...

Hmm, je was toch 15?
Er is niet voor niets een grens van 18 op wiet ..
En het is ook een beetje onverantwoordelijk om gelijk 2 zakjes erin te pleuren.
En er zijn zoveel manieren om erachter te komen hoeveel je erin moet doen [internet, vrienden, degene van wie je de wiet had, neem namelijk niet aan dat je het in de shop heb gehaald aangezien je toen 15 was]
Dus ik vind het onterecht dat je zo haat op thc.

Verder vind ik het wel vervelend voor je dat je deze ervaring heb gehad.
&Wens je dan ook sterkte toe :')
S
Smokey046Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Psychonaut123 zei:
Bovendien ben ik vergeten te vermelden tegen al diegenen die zoiets hebben van: je hebt zo en zoveel gebruikt, eigen schuld zou ik zeggen. Daar ben ik het volslagen mee oneens. Want ik wist namelijk niet hoeveel ik moest gebruiken, niemand die mij heeft verteld hoeveel ik moest gebruiken, geen voorlichting op school gehad. En het staat ook niet op het zakje... Het is dus niet mijn eigen schuld! Ik wist het gewoon niet, en zou met mijn verhaal alleen maar diegenen willen bereiken die beginnen met exp. met thc, en willen zeggen: onderschat de kracht van thc niet, als je teveel gebruikt, dan berg je je maar. Uitkijken dus! :wink:
Klik om te vergroten...

Ik heb ook geen voorlichting op school gehad, maar ik vond het nogal logisch om klein te beginnen...
De wiet/hasj heeft je niet gedwongen om het te gaan gebruiken.
Sommige kunnen tegen de effecten andere niet, omdat jij er niet tegen kunt moet het nog niet verbannen worden.
Ik twijfel niet aan je verhaal, maar om meteen de hele handel te sluiten vind ik toch wat overdreven. :P
P
Psychonaut123Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik wilde graag de hele film zien, maar deel 3 van 11 mist. :( Waarom? Weet u toevallig ook waar ik dit deel, of de hele film wel kan zien?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."