"Psychonaut123 zei:
De volgende regels dient men in acht te nemen:
- Trek makkelijke, losse kleding aan, zoals een trainingsbroek en t-shirt, fleece. Spijkerkleding e.d. zullen oncomfortabel aan voelen. Schoenen uit. --> Schone kleding. Heb je zweetsokken zonder dat je er bewust van was, en je trip zal over je zweetsokken gaan,
- Zorg ervoor dat je niet gestoord kunt worden, dus mobiel uit, deuren op slot, gordijnen dicht.
- zorg ervoor dat je de dagen ervoor en erna geen belangrijke afspraken hebt.
- De setting: verduisterd, paar kaarsjes aan (in windlichten...), wierook, rustige muziek (of wat je zelf prefereert), matras op de grond. Schone, opgeruimde omgeving. Wat licht verteerbaars in je koelkast, wat vruchtensap.
De voorbereiding: Zorg ervoor dat je de dagen ervoor rust hebt (en erna). Wandelen in de natuur, een leuke film, een goed boek lezen etc.
Een boek waarin je schrijft wat je motivatie is om het middel te gebruiken, wat je ermee wilt bereiken. Vrij schrijven, wat er maar in je op komt, zoals zorgen, waar je mee zit, waar je aan wilt werken, of onderzoeken, noem maar op. Hiermee stuur je de reis al van te voren. Hou je boek bij de hand, zodat je evt. inzichten kunt opschrijven.
Klik om te vergroten...
Totaal mee eens.
Psychonaut123 zei:
De eerste basisregel is simpel: gebruik alleen een middel wanneer je goed in je vel zit.
Klik om te vergroten...
Dit hoeft niet te letterlijk genomen worden. Ook als je af en toe een beetje down bent kan je echt reuze lekker trippen maar andersom ook, iemand die altijd hyper-vrolijk is kan bad gaan. Als je zwaar depressief bent of suïcidaal dan kan het inderdaad wel goed mis gaan. Maar als je niet altijd vrolijk bent zou ik me niet teveel zorgen maken, iedereen voelt zich wel eens een beetje kut. De volgende verbanden doen er volgens mij meer toe.
Controle
Een controle freak zal ik niet aanraden te trippen. Je kan controle verliezen zowel zintuiglijk als geestelijk, wees hier op voorbereid en probeer er al het schone van in te zien. Dus als je teveel denkt dan is dat maar zo, probeer daar op in te gaan en het juist interessant te vinden want dat is het, je leert van die gedachten.
Kortom chillen, niet stressen. Je hebt nou eenmaal die shit genomen en je bent er raar van, dus kan je er maar beter het beste van maken! Nuchter word je toch niet!
Er zijn natuurlijk een aantal dingen die je wel kan veranderen en dat is de setting. Als je abnormaal zuur word van een film of nummer dan zet je of een andere op of je zet het af.
Zelfconcept
Wat voor baan of studie je ook hebt. Hoeveel geld, hoe knap etc. etc. Je zal hier geen krachten uit kunnen halen tijdens een trip. Sterker nog je komt erachter dat dit soort zaken er helemaal niet toe doen(je kan zelfs vergeten wie je bent). Als je dit accepteert dan zal je als het ware oplossen in het universum. En je zult liefde voelen voor alles en iedereen, een aanrader ten zeerste dus!!"