"Hallo beste mensen!
Samen met 3 personen R, V en K heb ik 2-CB gebruikt gisteren. R & K zijn dames en V net als ik een man. R & K zijn beide rond de 1,60 en V is boven de 2 meter. Ik ben zelf 1,81.
R was de enige die het al een paar keer vaker had gedaan, de rest deed het voor het eerst.
Wat?: Witte nijntjes (13mg)
Hoeveel?: R en V deden beide 2, K & Ik anderhalf.
Waar?: Bij mij thuis
23:45
Na een paar patronen lachgas was het dan eindelijk tijd om ''next level'' te gaan met de witte nijntjes. Geproost met elkaar en gedropt, muziek stond op standje willekeurig met onder andere psytrance, house, dance, hardstyle en hardcore. Ook hadden we die visualisaties van windows media player op de tv gezet door middel van een HDMI verbinding. Nu maar afwachten!
00:05
R en V begonnen hem al te voelen, ze zagen posters op en neer gaan en de koffiekopjes schoven heen en weer, ook werden de kleuren intenser en dan weer minder... De kamer leefde gewoon, het golfde
00:15
Nu begon ik deze dingen zelf ook te zien. De hele kamer was van water leek het wel, het was net alsof de muren, tv en eigenlijk alles waar je naar keek op een laag water dreef. Ik hoorde op zich geen verandering in de muziek wat bij XTC wel gebeurd, het was puur tintelingen en visuals.
00:30
Het hele tijdsbesef was weg en ik leefde echt gewoon van moment naar moment, vrij onrustige houding hadden R & ik. V was veel rustiger en lag heerlijk te spacen. K had een broodje gegeten rond 10 uur dus bij haar kickte het nog niet echt in. Volgens mij gingen we rond deze tijd naar buiten... en buiten was me een partij apart! Alles golfde, het was een soort van ''Limitless'' ervaring, zoals ze dat hebben gefilmd als die hoofdpersoon zeer ver kijkt, zo was het beeld bij mij ook een beetje alleen golfde alles heen en weer ook. We besloten een rondje te wandelen en kwamen op een gegeven moment aan bij een brug. We durfden er eerst niet overheen, want we liepen toch wel aardig gammel omdat het heel vreemd was want je liep echt op een golvende wereld. Uiteindelijk toch maar snel overheen gelopen en toen stonden we in een parkje. We keken omhoog naar de sterren en bij mij knipperden de sterren en verschoven ze, interessant! . R & V besloten op de grond te gaan liggen en ze vonden dat een hele ervaring, het was net alsof ze het heelal in getrokken werden zeiden ze. K begon de eerste golfjes te zien en ik had het te koud om op de grond te gaan liggen maar ik was echt overal naar aan het turen.
Op een gegeven moment kwam het gesprek op basketbal om een of andere reden, en ik zag opeens een heus basketbalveld om me heen. 2x knipperen met de ogen en de hallucinatie was weer weg. We besloten door te lopen. De hele reis leek opgedeeld te zijn in hoofdstukken. R begon dit heel droog levels te noemen. Alles wat er gebeurde begon ze te vertellen; bijv.: ''Hee een bank!'' *Gaat er op zitten* ''Wow, next level shit!'' En zo ging het de hele avond door en iedereen snapte het ook uiteindelijk dat ze het levels noemde, en door de woorden ''Next Level'' werd er natuurlijk heel wat afgelachen. Super droog natuurlijk maar oke
Op een gegeven moment kwamen er 2 meiden voorbij fietsen die heel luid zo'n zwijmelnummer aan het zingen waren, zou de titel even niet weten, maar ze zongen; ''AAAANDDD IIIIIIIIIIIHIIIIIAAAIIII WIIILLL ALWAYS LOOOOVEEE YOOUUUUUUUUOOOOOHHHH ANNDDD IIIII ...!'' ze kwamen vervolgens de hoek om op de fiets (vanaf nu zagen we ze ook echt) en ze gingen gewoon door met het zingen... Nou zo waus en gek als we waren zongen we met volle borst mee, ''AAAANNNDDDD IIIIIIIIHIIIIIIAAAAAII WIIILLL ALWAYSSS LOOOOVEEE YOOOOUUUUUUUUUOOOOOOOHHHHHHH...'' Vervolgens kwamen er overal mensen vandaan leek het wel, maar volgens mij uiteindelijk ook weer niet want toen we dichterbij kwamen was er wel een feestje maar iedereen was daar binnen ofzo, er gebeurde buiten verder vrij weinig. Ik heb nog steeds geen idee of er nou allemaal mensen naar buiten kwamen kijken onder het zingen of dat het gewoon in m'n mind speelde. Zeer vreemd haha.
Verderop zagen we in de verte een flatgebouw met licht (op zich heel interessant) en de spoorbomen gingen ook dicht in de verte, het viel me op en ik zeg jongens kijk! komt een trein aan check die lichtjes dan! Eerste wat R uitkraampt: ''Wow, Next level, Trein!'' En uiteindelijk waren we nog te ongeduldig om te wachten op dat we de trein zelf zagen, want onrustig waren we op zich wel en voor mijn gevoel waren we allen best hard aan het praten.
Orientatie was wat moeilijker met deze shit op, maar uiteindelijk kwamen we weer bij mijn huis uit. Eenmaal binnen was K dan ook echt goed aan het spacen, maar het werd haar een beetje te veel eventjes. Vervolgens was wel alles chill. We zetten vooral hardstyle aftermovies op en yearmovies. Vervolgens nog de eindshow van Defqon 2012 (want daar waren we alledrie geweest, V niet) gekeken. Bij mij zakte de drug al wel wat af, maar V vond een manier om het helemaal aan te wakkeren, lachgas. Ik heb dit zelf maar 1x gedaan, want het leek me niet super verstandig, maar V en R deden wat meer patronen. ''Dit is echt de next van de next level!'' (driemaal raden wie dat soort onzin weer uitkraamde :P ).
Maar het was wel echt de next level, door het lachgas werden de patronen weer sterker, want je hersenen krijgen natuurlijk minder lucht binnen. De tintelingen waren super veel intenser dan wanneer je het nuchter doet en de lach hield ook tot 4x langer aan. Qua tintelingen was dit dan toch wel het toppunt van wat ik ooit aan drugs heb gehad. Het getintel was zo intens fijn, echt een aanrader als je zelf op 2-CB (of ik denk ook wel gewoon met XTC) gaat spacen.
tijdsbesef was helemaal weg en kan er dus ook niet echt tijden bij benoemen, maar
3:30
Bij mij was het in principe wel klaar, voelde me wel fijn en soms kwam de space beetje terug nog, maar vooral leeg was ik ook wel. Ik stak een joint op om te kijken hoe dat dan samen ging, maar ik werd vooral stoned en verder geen gekke dingen.
Uiteindelijk gaan slapen rond een uur of half 6, in de tussentijd een beetje nagepraat en youtube filmpjes gekeken...
Vandaag nergens last van, alleen een beetje moe. Vanavond vol gas door naar een Hardstyle feest!
Conclusie; 2-CB is leuk, maar neem het niet als je slecht bent in mindset veranderen. Dan zou je wel eens zwaar bad kunnen gaan. Ik ben erachter dat ik de euforische oppeppende middelen liever heb dan de psychedelische middelen. Heb liever overal controle over en dat ik de hele avond compleet uit m'n dak ga, dan dat ik vreemde visuals zie en eigenlijk niet zo heel veel meer energie heb, maar ieder zijn eigen voorkeur natuurlijk.
Dit was het tripreport. Ik hoop dat je genoten hebt!
Met veel wause groetjes,
Flankz + matties"
In: Eerste keer 2-CB, Lachgas combi, Dafuq is going on?!
1-1-2024