Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums1e keer truffels – atlantis – nice to meet you!

1e keer truffels – atlantis – nice to meet you!

21 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
B
BlauwLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wie:
Ik, vrouw, 27
Een vriend, ā€˜E’ man, 32
Geen tripsitter, wel twee vrienden (die weten wat we aan het doen zijn en waar we zijn) onder de speeddial.

Wat:
15 gram atlantis besteld, 18 gram geleverd :grin:
Ik nam 8 gram, E nam de overige 10.
We besloten er thee van te maken, maar hielden een beetje apart, er moest natuurlijk ook zo even geproefd worden!

Waar:
Een mooi plekje aan een vijver, midden in een afgesloten gebied in de natuur, geen enkele kans op pottenkijkers



Achtergrond:
Sinds ik een paar weken geleden op dit forum terecht kwam kon ik niet meer stoppen met lezen. Alles wat er te vinden was aan informatie en ervaringen over truffels en andere tripmiddelen heb ik gelezen, dagen achter elkaar tot in de late uurtjes. Ik weet nog dat ik jaren terug een ervaring over Salvia las, en dacht wauw.. bijzonder.. Dat heeft me eigenlijk niet losgelaten en nu ben ik hier. Toen ik hier over ayahuasca las wist ik zeker dat dat iets is wat ik ooit ga doen..
Het lijkt me super om op die manier iets te leren over jezelf. Er wijzer van te worden. Ik bevind mij op dit moment op een soort van keerpunt in mijn leven, ik leer mezelf beter kennen dan ooit (wat ook erg nodig was) en als zoiets je daarbij kan helpen lijkt me dat machtig mooi.
Maar je moet ergens beginnen natuurlijk, en een keer truffels proberen leek me dan wel de juiste manier op kennis te maken met de wereld van psychoactieven.

Ervaring met drugs: af en toe een jointje, en max 3 keer per jaar een pilletje. Dit laatste pas sinds mijn 24e, hiervoor geen ervaring met harddrugs. Ook 1 keer coke geprobeerd, daar vond ik helemaaaal niets aan, dus is het bij die ene keer gebleven.

Aangezien ik onwijs heb genoten van jullie tripreports hier, kon ik niet achterblijven en ben ik gaan zitten. Ik hoop dat jullie het met plezier zullen lezen, ook al is het best een lange tekst geworden. Ik heb hem twee keer moeten schrijven, de eerste keer was vast beter, maar toen ik op bevestig drukte moest ik opnieuw inloggen en was alles weg.. Omdat het anders helemaal voor niets was is hij hier dus nog maar een keer.

Opmerkingen en tips over de trip zelf en over het report zijn zeer welkom!

Enjoy! :mrgreen:

--

Om 13:00 uur de pan met water opgezet. Een heel onwerkelijke bezigheid, truffels in stukjes snijden om er thee van te zetten. De gezonde spanning duidelijk aanwezig. Als de thee klaar is, de dekens klaarliggen en wat te eten en te drinken hebben verzameld kunnen we gaan.

Een uurtje later zijn we geĆÆnstalleerd aan een prachtige vijver met witte lelies. Omringd door alleen maar groen, komen we nu al tot rust. Een beetje dan, want ik ben best druk. Ik praat veel, ga staan, ga zitten, trek mijn schoenen uit en gelijk weer aan want ik moet plassen terwijl ik thuis nog geweest ben.. Als E tegen me zegt dat ik moet kalmeren moet ik lachen, ik ben gewoon een beetje zenuwachtig!
We hebben ons ontzettend goed voorbereid en ingelezen, maar volgens mij kan niemand je echt voorbereiden op wat komen gaat.

Als we even zitten en echt ontspannen kijken we elkaar aan, en vinden we het tijd om de truffels in te nemen. We hadden alleen ontbeten, dus de magen zijn leeg, en beginnen met het rauwe stukje truffel. Hm. Helemaal niet slecht. Inderdaad een beetje aarde/noot achtig. We kauwen tot we niet meer kauwen kunnen, en drinken vervolgens de koude thee op, wat met een beetje groene thee en citroen prima smaakt. Na een slokje van hele zoete ijsthee is van een eventuele nasmaak helemaal niets meer aanwezig, nu kan het wachten beginnen!

Na ongeveer 20 minuten vraag ik me af of ik het water echt een beetje zie golven, of dat ik het me inbeeld. E merkt nog helemaal niets dus ik ga ervan uit dat ik teveel aan het opletten ben of ik iets voel. Als de bomen ook een beetje beginnen te bewegen denk ik toch dat het begint en ik ga lekker op mijn rug liggen.

Het is flink bewolkt, maar de donkere wolken zijn als ik mijn zonnebril af zet gelukkig minder dreigend dan ze leken, gelukkig gaan we het droog houden! Als ik de wolken van me af zie bewegen weet ik dat het echt begint, en vraag me af wat ik allemaal mag gaan meemaken. Hoe ver zou dit gaan?

Ik moet nog een keer plassen (irritant), en ga midden in een mierenhoop zitten, haha! Dat vertellen we niemand ok?

Ik loop terug naar onze dekentjes en voel me fijn. E voelt zicht iets minder, hij is een klein beetje misselijk. We hadden natuurlijk ook al een poos niets gegeten, dus verslindt hij een banaan. Deze valt goed en hij voelt zich al een stuk beter. Inmiddels is hij ook van start, hij probeert uit te leggen wat hij ziet maar dat lukt hem niet echt, en op een hoop ingewikkelde handgebaren na komt er niet veel uit, wat ik natuurlijk ontzettend grappig vind met de slappe lach als gevolg. Het lukt hem toch te omschrijven dat hij alles een beetje pixelig ziet, met groen en blauw, nice!

Bij mij begonnen de wolken te draaien, allerlei caleidoscoopachtige figuren kwamen voorbij, en ook ik begin de pixels en de kleuren te zien die E omschreef.. Ik voel me goed en lekker, merk niet zoveel in mijn lijf het is meer visueel, anders als het opkomen van een xtc pil. Maar misschien ben ik te erg onder de indruk van alles wat ik zie dat ik niet let op wat er in mijn lijf gebeurt. Maar ik heb eigenlijk ook wel een beetje honger, die banaan zag er niet echt lekker uit (terwijl ik ze normaal echt wel kan waarderen?) dus ik krijg een sinaasappel van E.

Wat.voelt.dat.ding.ontzettend.smerig.aan!

WTF! Ik kon het niet plaatsen, ik zag dat ik een sinaasappel in mijn handen had, maar het leek wel of mijn vingers een ander oppervlak aanraakten. Raar!! Als ik de sinaasappelschil eraf haal maakt dat een ontzettend naar scheurend geluid, de geur die er van af komt is overweldigend (lekker!), en die waanzinnig diep oranje kleur! Ik kijk naar de sinaasappel en als ik in het wonderlijke stukje fruit kijk (jeweetwel, in het midden waar normaal dat sliertje zit :wink:) verdwijn ik in een hele wereld aan details en contrasten. Ieder vezeltje en adertje neem ik waar. Waauw!

E schiet in de lach, ik zit natuurlijk als een debiel naar een stuk fruit te staren, maar als ik aan hem laat zien wat ik bedoel is hij toch ook wel even stil 
Even weet ik niet of ik nou moet kijken (er is zoveel om ons heen, vogels, eenden, libelles, een vlinder!), moet ruiken (ik ruik de truffels uit het afgesloten flesje, ik ruik de tabak uit mijn dichte pakje sigaretten, ik ruik het gras en de vijver, ik ruik de wasverzachter waar ik mijn deken een half jaar geleden mee heb gewassen), moet voelen (alles voelt anders aan), of mijn ogen dicht moet doen en me mee moet laten voeren door al het moois wat ik daarbinnen zie.. Nog meer kleuren en patronen..

Ik wil alles meemaken maar ik besef me dat ik niet alles tegelijk kan, en dat idee laat ik maar snel los. Ik ga op mijn rug liggen en geniet van de wolken en de vogels.. De vogels laten een spoor achter waardoor het er al snel meer lijken dan er zijn, en als ik de sporen met mijn handen probeer te volgen merk ik dat mijn handen hetzelfde doen! We bewegen de lucht met onze handen, machtig, maar als we onze handen stil houden in de lucht stokt onze adem: we kunnen door onze handen heenkijken!
Ik zie ieder spiertje, ieder bloedvaatje, en tegen de lucht geven onze handen een doorschijnend rode goed. Het is duidelijk dat we de volledige effecten van de truffels aan het ervaren zijn maar en het is geen moment eng, wel een beetje vreemd 

We besluiten een muziekje op te zetten, dankzij dit forum weet ik dat shpongle erg aangenaam moet zijn. We laten ons even meevoeren op de muziek, de ogen dicht, en de visuals laten ons mooie kleuren en patronen zien.. Wat is dit mooi! Het lijkt me fantastisch dit te doen met mijn headset op, in een donkere kamer, en stiekem plan ik hoe mijn volgende trip er ongeveer uit moet gaan zien.. Maar nu zijn we buiten, en er gebeurt zoveel om ons heen wat ook wel afleidt dus we laten de muziek even voor wat het is, de vogels maken genoeg muziek, en het is te mooi om daar niet van te genieten!

Het is tijd voor iets uit de goodiebag die E heeft meegenomen. Een tas vol spulletjes die hem leuk leken om te doen tijdens te trip. Het is een zwarte tas en als E zijn arm in de tas stopt om er iets uit te halen lijkt het alsof zijn hele arm verdwijnt in het gigantische universum van de tas! Ik begin hard te lachen, het ziet er zo grappig uit! E snapt hoe het er uit moet zien en zegt dat het ook zo voelt alsof hij in die grote ruimte aan het grabbelen is!

Uit de goodiebag komt bellenblaas, leuk! De kleuren spatten er vanaf, dat hoef ik denk ik niet verder uit te leggen.
De bellen dansen door de lucht, sommige stuiteren over het gladde oppervlak van het water, anderen worden door het water opgeslokt. Sommigen halen het water niet omdat ze worden gespiest door het riet aan de waterkant, en een enkeling weet te ontsnappen aan het riet en aan het water en zweven door de lucht om vervolgens langzaam dunner te worden en op te lossen in het niets..

Het valt ons op dat de bellen vaak verschillend van kleur zijn en ik ben er van overtuigd dat de bellen voorbestem zijn om een bepaalde kleur te zijn, nog voordat ze geblazen zijn. Ik roep: ā€œI’m destined to be blue!ā€ en E zegt met een bedrukt gezicht: ā€œBut I’m yellow….ā€, wijzend naar een prachtig gouden luchtbel, en hij spat uit elkaar. Hilarisch!!! Die arme bel! In zijn korte leventje moet hij leven met die identiteitscrisis, een geboren blauwe bel maar hij mocht niet blauw zijn.. Ik heb medelijden met de luchtbel, en omdat ik besef hoe debiel dat is kan ik niet meer stoppen met lachen!



E en ik willen een stukje gaan lopen, maar het scherpe gras en riet krast in mijn blote benen en ik ga terug naar onze dekens en kijk zielsgelukkig naar E hoe hij op zijn gemak een rondje om de vijver loopt, stopt regelmatig om iets van dichterbij te bekijken en vindt alles mooi, heerlijk om hem zo te zien! Hij loopt voorbij twee kleine boompjes waarvan de uiteindes van de bladeren lichter zijn dan de rest, en het lijkt alsof er allemaal kleine lichte groene vlammetjes van de boom komen als de blaadjes wapperen in de wind. Ik wil E waarschuwen maar moet weer lachen om mezelf, het is niet echt!

Als E terug komt snijden we een stuk watermeloen. Damn, wat een onwijs lekker stuk fruit.. Zo zoet en sappig! We slurpen en happen, tot we helemaal onder zitten  We bellen even met P, een vriend van E om te laten weten dat alles goed gaat. Hij is wel erg nieuwsgierig hoe we het hebben en ik vertel dat het zo fijn is, we kunnen alles goed sturen. We kunnen meegaan in de visuals als we dat willen, maar we kunnen ook wel even schakelen als we bijvoorbeeld de watermeloen snijden. Perfect gedoseerd, zo voor de eerste keer!

Het is nu ongeveer 16:30 We gaan weer op onze rug liggen en de visuals sterken weer aan. De wolken vormen zich tot een prachtige grote roofvogel die op me af komt vliegen, ik maak contact met hem. Ik zie een lachend buddha hoofd, en alles draait en vormt tot de mooiste dingen.
E heeft wat CEVs met harten, schoppen en ruiten die voorbij razen, een beetje gek maar niet heel akelig.

Intussen is het zonnetje erbij gekomen en zwakken de effecten langzaam af. Onze zintuigen staan nog steeds op scherp maar de visuals zijn zo goed als weg. We nemen een stukje chocolade, wat ook al zo ontzettend lekker is, en genieten heerlijk na in de zon, wat is het warm, het is zomer!

Als het mooie avondlicht minder wordt en de witte lelies al wat aan het sluiten zijn pakken we onze spullen en gaan richting huis.. Wat een mooie fijne dag was dit, en wat een aangename eerste kennismaking. We waarderen alles om ons heen op de weg terug naar huis. Ik geniet van ieder uitzicht en heb geen haast om thuis te komen, voel me op mijn gemak en ontspannen. Wat heb ik het eigenlijk goed!

Ik ben heel benieuwd geworden naar hoe dit zou zijn in een andere setting, het was zeker voor herhaling vatbaar. We heb ik nu wat hoofdpijn, te weinig gedronken maar het wil nog niet zakken en we zijn toch ruim 24 uur verder. Morgen zal dat wel weg zijn hoop ik!

Wat zijn jullie ervaringen in je eentje? Is een tripsitter dan echt een must, ook met deze dosis? Ik heb het gevoel dat dat me heel erg af zou leiden. Ik blijf hier lezen, met veel plezier en interesse en ik hoop dat jullie ondanks het lange verhaal ook hebben kunnen meegenieten van mijn ervaring..

:wave:
Blauw

T
TetsuoLid
01-01-2024, 00:00
#2
leuk report, je bent best wel hard gegaan volgens mij voor die hoeveelheid.

persoonlijk vind ik een tripsitter handig voor een eerste keer psychedelica, als je weet wat het inhoud is het geen must vind ik(al zijn de meningen daar over verdeeld)

Ik trip zelf het liefst alleen. alleen als ik een keer een flinke dosis lsd tot me wil nemen mischien een tripsitter voor de zekerheid.

Bedankt vooor het delen :)
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ontzettend leuk report! Leest heerlijk makkelijk weg, en je herinnert je ontzettend veel! Lijkt me prachtig zo in de natuur, heb zelf nog geen kans gehad om op zo'n plek te trippen!

Zelf heb ik geen ervaring met alleen trippen, maar ik heb ook bij de eerste keren geen tripsitter gehad. Alleen zou ik mij wel veiliger voelen als ik in mijn eentje trip om te weten dat er in ieder geval iemand in de buurt is(hoeft niet per se in dezelfde kamer, of huis) of bereikbaar is.

Veel plezier met evt. volgende trips!
d
dernaelLid
01-01-2024, 00:00
#4
Bedankt voor het delen van je verslag! Je hebt er aardig wat werk in gestoken, waardoor hij erg prettig is om te lezen.

Voor 8 gram ben je inderdaad lekker hard gegaan, een heerlijke eerste kennismaking lijkt me. :wink:

Een tripsitter is waarschijnlijk voor je eerste paar trips wel handig, je weet namelijk nooit precies hoe een trip zal uitpakken vantevoren. Maar wanneer je wat meer ervaring hebt opgedaan, vind ik het persoonlijk een stuk prettiger om de "zware" trips lekker alleen te doen of met slechts 1 persoon die lekker met je mee tript.
Een nuchtere tripsitter heeft in het verleden mijn tripervaringen alleen maar minder gemaakt, doordat zijn/haar nuchtere toestand me simpelweg terugtrok naar de nuchtere wereld.

Nogmaals bedankt voor het delen. En tot de volgende!

Groetjes,
Dernael. :stoned:
B
BlauwLid
01-01-2024, 00:00
#5
Tetsuo zei:
leuk report, je bent best wel hard gegaan volgens mij voor die hoeveelheid.

persoonlijk vind ik een tripsitter handig voor een eerste keer psychedelica, als je weet wat het inhoud is het geen must vind ik(al zijn de meningen daar over verdeeld)

Ik trip zelf het liefst alleen. alleen als ik een keer een flinke dosis lsd tot me wil nemen mischien een tripsitter voor de zekerheid.

Bedankt vooor het delen :)
Klik om te vergroten...

Is trippen op lsd echt anders dan met truffels?
Ik ben wel benieuwd naar hoe ik een hogere dosis ga ervaren, maar toch ook wel onder de indruk van de verhalen wanneer het niet goed uitpakte..
Vanzelfsprekend ook wel nieuwsgierig geworden naar lsd....


dernael zei:
Bedankt voor het delen van je verslag! Je hebt er aardig wat werk in gestoken, waardoor hij erg prettig is om te lezen.

Voor 8 gram ben je inderdaad lekker hard gegaan, een heerlijke eerste kennismaking lijkt me. :wink:

Een tripsitter is waarschijnlijk voor je eerste paar trips wel handig, je weet namelijk nooit precies hoe een trip zal uitpakken vantevoren. Maar wanneer je wat meer ervaring hebt opgedaan, vind ik het persoonlijk een stuk prettiger om de "zware" trips lekker alleen te doen of met slechts 1 persoon die lekker met je mee tript.
Een nuchtere tripsitter heeft in het verleden mijn tripervaringen alleen maar minder gemaakt, doordat zijn/haar nuchtere toestand me simpelweg terugtrok naar de nuchtere wereld.

Nogmaals bedankt voor het delen. En tot de volgende!

Groetjes,
Dernael. :stoned:
Klik om te vergroten...
Jij bedankt voor je reactie, volgens mij deel ik je mening nu al, maar als trip groentje heb ik nog een weg te gaan :wink:
En graag gedaan :)
d
dernaelLid
01-01-2024, 00:00
#6
Blauw zei:
Is trippen op lsd echt anders dan met truffels?
Ik ben wel benieuwd naar hoe ik een hogere dosis ga ervaren, maar toch ook wel onder de indruk van de verhalen wanneer het niet goed uitpakte..
Vanzelfsprekend ook wel nieuwsgierig geworden naar lsd....


Jij bedankt voor je reactie, volgens mij deel ik je mening nu al, maar als trip groentje heb ik nog een weg te gaan :wink:
En graag gedaan :)
Klik om te vergroten...

De trip op LSD is wel te vergelijken met een truffel trip. Al vind ik persoonlijk LSD een stuk minder chaotisch overkomen en aanvoelen. Wanneer ik op truffels trip (Let op, ik trip nooit op minder dan 20-25 gram truffels!) is er meestal een behoorlijke mindfuck aanwezig. Ik ervaar dit nooit als vervelend, maar uitdagend.
Toch vind ik LSD een stuk prettiger om lekker op te trippen, ik weet de trip ook wat beter te sturen dan met truffels. Plus natuurlijk dat de LSD trip een stuk langer blijft hangen. :wink:

Maar LSD van goede kwaliteit is wat lastig te vinden, waardoor een truffeltrip voor veel mensen bereikbaarder is. Gelukkig ben ik zelf gezegend met de aanwezigheid van lekkere rainbow-acid. ^^

Succes met je verdere experimenten, mocht je nog vragen hebben stel deze dan vooral! :wink:

Groetjes,
Dernael. :stoned:
r
reverbLid
01-01-2024, 00:00
#7
Fraai tripreport. Goed om te lezen en wat een mooie setting. Je bent zo verbonden met alles wanneer je tript. Gelukkig heb je je niet laten tegenhouden door een beetje tegenslag en het toch nog een keer geschreven.

Volgens mij moet je zeker een keer met je ogen dicht en de headset op, naar muziek gaan luisteren, te beginnen met Shpongle :wink: of Ott.

Oh ja, ik trip liever alleen, teveel gedoe kan zo afleiden en dan probeer ik 'normaal' te doen. (De laatste keer waren er veel mensen om mij heen en het was chaos.)

Hoop nog meer van je te lezen. Happy tripping :)
B
BlauwLid
01-01-2024, 00:00
#8
Bedankt voor je antwoord Dernael, je zal zeker van me horen mocht het een keer zover zijn :) Ik ben eerst benieuwd hoe ik een tweede trip op truffels ga ervaren, ik heb er geen haast mee maar dat ik het interessant vind is een understatement :tearsofjoy:

En thanks reverb, dat zal zeker gaan gebeuren, ik was nu ook wel bezig met hoe E het allemaal ervoer en natuurlijk let je extra op elkaar omdat het de eerste keer is. Er gebeurde ook zoveel tegelijk, en voor ik het wist was het eigenlijk weer voorbij, de volgende keer zal ik het denk ik allemaal wat bewuster meemaken, nu overkwam het me een beetje :sunglasses: Ik snap ook wat je bedoelt met normaal proberen te doen. In je eentje kun je helemaal jezelf zijn, met niemand anders rekening houden, en is er niemand die om je kan lachen behalve jezelf :P

Wat zouden jullie adviseren voor een volgende keer? een hele portie? Die mindfucks lijken me wel akelig, overkomt je dat echt? Of zorg je daar zelf een beetje voor? Kun je dat sturen? en in hoeverre houdt je de controle over wat je doet, niet dat ik mezelf in gevaar breng ofzo..
Sorry voor alle vragen, hoop dat dat ok is hier in dit gedeelte vh forum..
T
TetsuoLid
01-01-2024, 00:00
#9
Blauw zei:
Is trippen op lsd echt anders dan met truffels?
Klik om te vergroten...

Ik vind het op zo'n manier anders dat ik geen dikke portie truffels opdurf omdat ik denk dat ik er niet lekker opga, waar ik bij lsd alleen nog de juiste setting voor een hoge dosis moet tegenkomen. De lsd mindfuck vind ik zoveel beter te handelen dan truffels.
B
BlauwLid
01-01-2024, 00:00
#10
Bedoel je daarmee dat je ze kunt wegredeneren?
Ik heb nooit een mindfuck meegemaakt dus kan me er niets bij voorstellen..
d
dernaelLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik denk persoonlijk dat 1 hele portie wel voor iets meer chaotische gedachten zal zorgen (mindfuck), maar het begrip "mindfuck" klinkt een stuk akeliger dan het is. Je gedachtenpatroon verandert gewoon, waardoor je dingen kunt gaan denk die je eerder nooit zou denken. Soms komt er wel eens een gedachgte voorbij waardoor je ineens helemaal plat ligt van het lachen en soms komt er een gedachte voorbij waar je van kan schrikken. Het hoort er allemaal bij, het is een kwestie van uitproberen en expirimenteren.

Bij LSD is de mindfuck simpelweg een stuk minder aanwezig, waardoor je je iets beter kan concentreren op de constant veranderende wereld, om je heen of in je hoofd. :wink:

Zorg dat je niet met teveel mensen bent, dit levert chaotische momenten op. Zo ben ik vaak tijdens een trip met een grote groep heel erg bezig met het feit of iedereen het wel naar zijn zin heeft en wel lekker gaat, waardoor ik vaak een beetje vergeet om me te concentreren op mijn eigen trip, waardoor deze een stuk minder intens kan worden.

Trippen met een grote groep kan opzich wel, maar zorg dan wel dat jullie lekker buiten in een bos of zoiets dergelijks zijn, zodat je niet constant op elkaars lip zit en je je eventueel even af kan sluiten van de rest.

Groetjes,
Dernael. :stoned:
r
reverbLid
01-01-2024, 00:00
#12
Blauw zei:
Wat zouden jullie adviseren voor een volgende keer? een hele portie? Die mindfucks lijken me wel akelig, overkomt je dat echt? Of zorg je daar zelf een beetje voor? Kun je dat sturen? en in hoeverre houdt je de controle over wat je doet, niet dat ik mezelf in gevaar breng ofzo..Sorry voor alle vragen, hoop dat dat ok is hier in dit gedeelte vh forum..
Klik om te vergroten...

Ik ben van de school dat meer en meer niet wenselijk is. Een hoge dosis is lastiger om te sturen, zeker met truffels. Bij een hogere dosis, kun je minder van de trip onthouden en is deze veel moeilijker te verwoorden. Ik zou eerst een paar keer een rustige dosis nemen en daar meer ervaring in op doen. De mindfucks horen er wel bij, het is onvermijdelijk, maar of het erg is? Denk het niet, je moet er niet teveel tegen willen verzetten en die mindfucks kunnen leerzaam zijn (achteraf, niet op het moment). Gebeurt het toch, dan zeg ik hardop: ik zit in een trip, het is een trip. Niet iedere reis is zonder enige tegenslag :wink:

Kun je het voorkomen? Ik weet het niet, misschien in een ideale wereld, het is net als leven, het gebeurt.

Blijven vragen!
d
dernaelLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik ben van de school dat meer en meer niet wenselijk is. Een hoge dosis is lastiger om te sturen, zeker met truffels. Bij een hogere dosis, kun je minder van de trip onthouden en is deze veel moeilijker te verwoorden. Ik zou eerst een paar keer een rustige dosis nemen en daar meer ervaring in op doen. De mindfucks horen er wel bij, het is onvermijdelijk, maar of het erg is? Denk het niet, je moet er niet teveel tegen willen verzetten en die mindfucks kunnen leerzaam zijn (achteraf, niet op het moment). Gebeurt het toch, dan zeg ik hardop: ik zit in een trip, het is een trip. Niet iedere reis is zonder enige tegenslag :wink:

Kun je het voorkomen? Ik weet het niet, misschien in een ideale wereld, het is net als leven, het gebeurt.

Blijven vragen!
Klik om te vergroten...

Hier sluit ik me bij aan. ga lekker experimenteren met de truffels, begin met een lage dosis, zoals je al netjes hebt gedaan, en werk vanaf hier naar een steeds iets hogere dosis toe. Totdat je jouw perfecte dosage hebt gevonden.

Veel plezier, en inderdaad, blijven vragen! :wink:

Groetjes,
Dernael. :stoned:
B
BlauwLid
01-01-2024, 00:00
#14
Nee zeker is meer en meer niet wenselijk, was ik ook niet van plan. Maar gezien dit mijn ervaring was op een halve dosis ben ik wel benieuwd wat een hele dosis gaat doen. Welke hoeveelheid zouden jullie de volgende keer doen? En dan dezelfde soort truffels? En ooit wellicht een keer lsd proberen, en wie weet ooooooooit een keer de ayahuasca..

Ik blijf zeker vragen en lezen, ik vind het superfijn dat dit forum er is en jullie reacties zijn eerlijk, nuttig en goed bedoeld, dus bedankt daarvoor!
r
reverbLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik zou een volgende keer, of volgende keren, weer 8-10 gr nemen en met een minimale tussenpauze van 1-2 weken. Als je de bodyload en het tripgevoel meer en meer herkent, dan de dosis verhogen naar 15 gr. Maar dan de 15 gr wel in een keer nemen, aanvullen, dus bijv. eerst 8 gr en dan nog een keer 7 gr, dat geeft niet hetzelfde effect, als in een keer 15 gr.

Dezelfde truffels? Ik zeg ja, eerlijk gezegd, ik weet niet of en wat het verschil is tussen al die soorten. De werkzame stof is in alle truffels dezelfde, de een heeft misschien meer psilocybin dan de andere? Misschien moet je zeggen, dat je de truffels van een en dezelfde shop (kweeker) zou kunnen halen, de kans is dan groter dat de kwaliteit dezelfde is. Waar koop je ze nu? Ik heb zeer goede ervaringen met magic-truffels .nl. (schaamteloze reclame)

Ja, je moet (nou ja moet, het ligt voor de hand) zeker een keer L proberen. Een lsd trip duurt wel een stuk langer.

Happy tripping :)
d
dernaelLid
01-01-2024, 00:00
#16
Bij de in het bovenstaande bericht genoemde smartshop kun je inderdaad kwaliteit verwachten.

Veel plezier nog met je trips in de toekomst! Hou ons op de hoogte van je ervaringen als je dat wilt! :wink:

Groetjes,
Dernael. :stoned:
A
AurazLid
01-01-2024, 00:00
#17
Leest lekker weg, heb ervan genoten. Leuk dat je ook fotos hebt gemaakt en deze laat zien. Jammer dat ik je geen pb kan sturen anders had ik je mijn grote report kunnen laten lezen, het zijn er meerdere in totaal, en ze verschillen van met tot zonder tripsitter, en dus ook in het donker genieten van de CEVs.
Mijn tip is dus ook om vooral de juiste muziek uit te kiezen, een mix die ca 4 a 5 uur duurt, en zorg ervoor dat je niet gestoord kan worden, en je alles bij de hand hebt, hoe donkerder hoe beter.

Gr
B
BlauwLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik had ze Inderdaad bij die website besteld ja, goede ervaring dus zal ik zeker weer doen. Ik ga rustig verder experimenteren met lage dosis, de volgende x met een hele goeie vriendin erbij zodat ik muziek op kan zetten en mn ogen dicht kan doen..

Wanneer het zover is horen jullie het van me :) en auraz, thanks! ik ben zeker benieuwd naar jouw report, dus als je kunt pben, let me know!

Muziek ben ik nog aan het uitzoeken, wel wat leuke nummers gevonden maar ren platlist van vijf uur krijg ik net voor elkaar, dus ook hier zijn tips welkom :mrgreen:
T
TetsuoLid
01-01-2024, 00:00
#19
ik trip altijd heel erg lekker op pink floyd en beach house, dit terwijl ik normaal van dnd/terror hou, maar dat klinkt voor geen meter tijdens de trip.
A
AurazLid
01-01-2024, 00:00
#20
@Tetsuo

Herkenbaar, leuk om dit (nogmaals) bevestigd te zien van iemand wiens interesse in muziek zo kan veranderen op dit geweldig therapeutisch goedje :wink:

Ik heb blauw een pb'tje gestuurd met wat relaxte beach/lounge/new age/ guitar etc, wat jij misschien ook wel leuk zou vinden..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."