Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKetamine: Onverwachts knallen met keta

Ketamine: Onverwachts knallen met keta

11 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
D
DeamonLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wie: J en ik
Waar: Bij J thuis
Wat: 70 mg ketamine + een aantal hijsen amnesia haze

Hoewel ik MXE leuker vind dan ketamine, had ik toch wel zin om weer een keer keta te gebruiken, omdat ik dan niet een dag lang vaag ben. Helaas is het hier moeilijk te krijgen. Ik had het er nog over met J, mijn vaste trippartner. Afgelopen week kregen we een fijne verrassing van onze dealer, hij had weer wat keta en ook gewoon weer kristallen. :hearteyes:

We gingen eerst langs de shop, omdat J nog wat wiet wilde halen. Daar rolde J een joint en ik nam ook wat hijsen. Cannabis is niet mijn favoriet, maar ik werd wel lekker ontspannen van de haze. Toen de joint op was gingen we naar onze dealer een haalden wat ket. Hoewel we het op een doordeweekse dag ophaalden hadden J en ik beiden hetzelfde idee: gelijk testen die keta als we thuis zijn. Het fijne aan keta is dat je binnen anderhalf uur na inname weer helemaal helder bent en het dus makkelijk een keer te doen is doordeweeks. We namen allebei een lijntje van 70 mg, ik nam de lijn in één keer en J nam eerst ongeveer 50 mg en zo'n 10-15 minuten later de rest.

Bij mijn vorige keren keta duurde het altijd ongeveer een kwartier totdat het begon te werken, dus na het lijntje binnengewerkt te hebben ging ik even spelletjes spelen op mijn mobiel om wat afleiding te hebben totdat de keta zou inslaan. J ging vast een joint rollen, voordat dat niet meer zou lukken. Tot mijn verbazing begon het na zo'n 5-10 minuten al te werken, en goed ook. De keta kwam aan als een mokerslag, ik voelde me gelijk helemaal wazig en verdoofd. Ik wilde eigenlijk het spel waarmee ik bezig was afmaken, maar ik voelde mijn bewustzijn wegglijden en legde mijn mobiel weg. Ik voelde enthousiasme, zou dit lijntje mij gelijk naar het derde plateau brengen? Ik zakte onderuit in de bank en voelde me in de bank zakken en één worden met de bank en de kamer. Even stond de tijd min of meer stil en zag ik mezelf een paar stappen zetten in een andere wereld, het is moeilijk uit te leggen wat er precies gebeurde. Het schoot J plotseling te binnen dat we vergeten waren om muziek aan te zetten, dus hij zette muziek op, ik weet zo niet meer wie, maar het was goede tripmuziek. Ik sloot mijn ogen en was in een lege blauwe wereld. Op de maat van de muziek werd een piramide gebouwd. J zei wat tegen mij en ik opende mijn ogen. Ik was weer terug in de 'normale' ketawereld. Wat we zeiden weet ik niet meer, ik weet alleen nog dat ik zei dat ik een piramide zag. Voor ons, op de tafel, stond het beeldscherm van J's pc en daarachter ging zijn tv aan de muur. Tijdens een keta of meta trip is het altijd leuk om meerdere beeldschermen aan te hebben staan, ieder beeldscherm wordt een eigen wereld. De tv stond op Discovery, er was een of ander survivalprogramma op, het was alsof de tv echt een venster was naar de plek waar het programma opgenomen was, ik zag ook diepte. Ik sloot mijn ogen weer en zag een soort van Vikingschip gebouwd worden. Ik opende mijn ogen weer en merkte dat de trip alweer iets minder diep was.

Ik ging nog maar wat nagenieten van de ketawereld, wat praten met J, wat kijken naar de tv en de monitor van de pc en af en toe wat lopen. Lopen onder invloed van keta vind ik ook altijd wel leuk, het blijft iets aparts. Er gebeurde verder niet zoveel bijzonders meer. Langzaam maar zeker voelde ik dat ik weer dichter bij de werkelijkheid kwam. Ondertussen gingen we nog even wat blowen. Toen ik me weer helemaal helder voelde ging ik weer naar huis. Al met al duurde de trip ruim een uur.

Deze trip was weer goed geslaagd. Het was een redelijk onverwachte trip op meerdere manieren: De dealer had onverwachts goed nieuws dat hij weer wat keta had en J en ik konden ons geduld niet bewaren om het uit te testen. Het sloeg sneller en harder in dan ik gewend was, maar dat vond ik alleen maar fijn. Ik had ook weinig last van de drip, doordat die pas kwam nadat de keta in sloeg en ik dus al wat verdoofd was. Ik had een paar mooie dingen gezien en weer een fijn bezoek gehad naar de ketawereld. Binnenkort ongeveer 200 mg in 4 lijntjes verdelen en dan lekker op reis door de ketawereld. :)
P
ProbeerenleerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Toch wel wat jaloers :rockband:
G
Ganjaman181Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Welken plateau's zijn er en wat zijn dat?
D
DeamonLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ganjaman181 zei:
Welken plateau's zijn er en wat zijn dat?
Klik om te vergroten...
Bij een ketaminetrip zijn er 4 plateau's (niveau's).

Het eerste plateau lijkt een beetje op dronken zijn. De coördinatie is minder, je voelt minder, beeld en geluid worden iets vervormd, maar echt veel bijzonders gebeurt er niet.

Bij het tweede plateau ben je aardig ver van de werkelijkheid, maar nog niet totaal afgesloten. Op dat niveau is het moeilijk om nog een beetje gewoon te kunnen bewegen, ik heb dan vaak het idee dat ik geen directe controle over mijn lichaam heb, maar meer alsof ik een machine bestuur. Ik heb ook wel eens meegemaakt dat ik even helemaal niet kon bewegen. Verder is het alsof ik in een parallelle dimensie ben, het is niet zoals met truffels of LSD dat dingen kunnen vervormen, maar alles is gewoon net iets anders, abstracter. Bij beeldschermen heb ik het idee dat ik door een soort van raam kijk, de beelden komen over alsof ze echt zijn.

Bij het derde plateau ben je helemaal afgesloten van de buitenwereld. Ik heb dit plateau maar één keer bereikt. Toen was het alsof ik wakker werd in de "echte" wereld en alsof we in een soort van Matrix wonen. Het was alsof mijn hersenen in een koker met vloeistof zaten, met elektroden op mijn hersenen die beelden en geluid en alles naar mijn hersenen overbrachten.

Het vierde plateau is het zogenaamde K-hole. Dan is het alsof je in een zwart gat valt. Dit niveau heb ik nog nooit bereikt.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#5
Deamon zei:
Bij het derde plateau ben je helemaal afgesloten van de buitenwereld. Ik heb dit plateau maar één keer bereikt. Toen was het alsof ik wakker werd in de "echte" wereld en alsof we in een soort van Matrix wonen. Het was alsof mijn hersenen in een koker met vloeistof zaten, met elektroden op mijn hersenen die beelden en geluid en alles naar mijn hersenen overbrachten.
Klik om te vergroten...
Klinkt als K-hole. :P

Dan is het alsof je in een zwart gat valt. Dit niveau heb ik nog nooit bereikt.
Klik om te vergroten...
Klinkt als een anesthetische dosering waar je amper iets van herinnert. :P

Waar heb je trouwens deze plateau's vandaan? Van de dissociatieven als Salvia en Dextromethorphan zie ik dit soort rijtjes wel eens vaker langskomen, maar van ketamine eigenlijk nooit. :P
D
DeamonLid
01-01-2024, 00:00
#6
Fool zei:
Deamon zei:
Bij het derde plateau ben je helemaal afgesloten van de buitenwereld. Ik heb dit plateau maar één keer bereikt. Toen was het alsof ik wakker werd in de "echte" wereld en alsof we in een soort van Matrix wonen. Het was alsof mijn hersenen in een koker met vloeistof zaten, met elektroden op mijn hersenen die beelden en geluid en alles naar mijn hersenen overbrachten.
Klik om te vergroten...
Klinkt als K-hole. :P
Klik om te vergroten...
Ik dacht dat er het bij een k-hole is alsof er helemaal niets meer is. Misschien neem ik "hole" iets te letterlijk. :mrgreen:

Waar heb je trouwens deze plateau's vandaan? Van de dissociatieven als Salvia en Dextromethorphan zie ik dit soort rijtjes wel eens vaker langskomen, maar van ketamine eigenlijk nooit. :P
Klik om te vergroten...
Ik weet niet meer precies waar ik die vandaan heb, oa hier, maar heb ook wel uitgebreidere beschrijvingen gelezen, weet alleen niet meer waar. :confused:
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#7
Deamon zei:
Fool zei:
Deamon zei:
Bij het derde plateau ben je helemaal afgesloten van de buitenwereld. Ik heb dit plateau maar één keer bereikt. Toen was het alsof ik wakker werd in de "echte" wereld en alsof we in een soort van Matrix wonen. Het was alsof mijn hersenen in een koker met vloeistof zaten, met elektroden op mijn hersenen die beelden en geluid en alles naar mijn hersenen overbrachten.
Klik om te vergroten...
Klinkt als K-hole. :P
Klik om te vergroten...
Ik dacht dat er het bij een k-hole is alsof er helemaal niets meer is. Misschien neem ik "hole" iets te letterlijk. :mrgreen:
Klik om te vergroten...
Een half uurtje tot een uurtje niets meemaken lijkt me ook niet echt leuk ofzo, dan zou ik liever gaan slapen. :P Ik kan me wel voorstellen dat je hoofd in sommige trips als 'setting' een soort void introduceert.

Waar heb je trouwens deze plateau's vandaan? Van de dissociatieven als Salvia en Dextromethorphan zie ik dit soort rijtjes wel eens vaker langskomen, maar van ketamine eigenlijk nooit. :P
Klik om te vergroten...
Ik weet niet meer precies waar ik die vandaan heb, oa hier, maar heb ook wel uitgebreidere beschrijvingen gelezen, weet alleen niet meer waar. :confused:
Klik om te vergroten...
Ik denk dat je met 150 milligram intramusculair(zonder tolerantie) wel aardig richting een k-hole gaat. :P
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Deamon zei:
Ik dacht dat er het bij een k-hole is alsof er helemaal niets meer is. Misschien neem ik "hole" iets te letterlijk.
Klik om te vergroten...
Volgens mij neem je hole dan iets te letterlijk inderdaad. Want jouw plateau 3 klinkt inderdaad aardig als een k-hole en plateau 4 als een anesthetische dosis zoals Fool ook al opmerkte. In een k-hole ben je volledig afgesloten van je lichaam maar je ervaart nog iets.

Ik heb zelf helaas een keer een anesthetische dosis meegemaakt en het enige wat ik me daarvan nog kan herinneren is dat mijn geest in sneltrein vaart uit mijn lichaam werd gezogen en het universum ingeschoten werd, vervolgens was ik out en werd ik 45 minuten later wakker echt zo waus als een konijn en niet in staat mij te bewegen. Niet echt een aanrader...
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#9
''Knallen'' is wel een heel ongeschikte beschrijving van keta. :P

Via snuiven 1 keer een K-hole meegemaakt (daarna met snuiven nooit meer gelukt, maar het kan wel) viewtopic.php?f=23&t=4360&p=233381#p233381

Als je niet wilt spuiten raad ik echt aan om het oraal in te nemen. Persoonlijk vind ik het zonde om keta te gebruiken en niet een K-hole in te duiken. Beetje hetzelfde als DMT roken en dan het bewustzijn houden. Pas als je ''out'' gaat openbaart de ware potentie van K zich. En doe het wel in het donker, dan kun je dieper de K-hole induiken.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#10
één keer heel dicht tegen K-Hole aangezeten misschien zelfs ingezeten. Voor mijn gevoel kan dit prima met snuiven.

Psychedelibee zei:
Deamon zei:
Ik dacht dat er het bij een k-hole is alsof er helemaal niets meer is. Misschien neem ik "hole" iets te letterlijk.
Klik om te vergroten...
Volgens mij neem je hole dan iets te letterlijk inderdaad. Want jouw plateau 3 klinkt inderdaad aardig als een k-hole en plateau 4 als een anesthetische dosis zoals Fool ook al opmerkte. In een k-hole ben je volledig afgesloten van je lichaam maar je ervaart nog iets.

Ik heb zelf helaas een keer een anesthetische dosis meegemaakt en het enige wat ik me daarvan nog kan herinneren is dat mijn geest in sneltrein vaart uit mijn lichaam werd gezogen en het universum ingeschoten werd, vervolgens was ik out en werd ik 45 minuten later wakker echt zo waus als een konijn en niet in staat mij te bewegen. Niet echt een aanrader...
Klik om te vergroten...
J
JackHerrerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Atropa zei:
''Knallen'' is wel een heel ongeschikte beschrijving van keta. :P

Via snuiven 1 keer een K-hole meegemaakt (daarna met snuiven nooit meer gelukt, maar het kan wel) viewtopic.php?f=23&t=4360&p=233381#p233381

Als je niet wilt spuiten raad ik echt aan om het oraal in te nemen. Persoonlijk vind ik het zonde om keta te gebruiken en niet een K-hole in te duiken. Beetje hetzelfde als DMT roken en dan het bewustzijn houden. Pas als je ''out'' gaat openbaart de ware potentie van K zich. En doe het wel in het donker, dan kun je dieper de K-hole induiken.
Klik om te vergroten...

Klink indrukwekkend zo'n k-hole. Maar ik ga hier zeker niet mee beginnen. Ik wil eerst de drugs kennen voordat ik zo'n hoge dosis ga nemen. Maar wie weet beland ik op een dag wel in een k-hole en wordt het de ervaring van mijn leven. Al denk ik niet dat ik het opzettelijk ga doen.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#12
Bij mij kwam het ook per ongeluk hoor gewoon te lang gestapeld. En toen vlak voor het slapen gaan nog even dikke lijn op het niet zo hele snuggere oogje :P

was een geweldige ervaring.

JackHerrer zei:
Atropa zei:
''Knallen'' is wel een heel ongeschikte beschrijving van keta. :P

Via snuiven 1 keer een K-hole meegemaakt (daarna met snuiven nooit meer gelukt, maar het kan wel) viewtopic.php?f=23&t=4360&p=233381#p233381

Als je niet wilt spuiten raad ik echt aan om het oraal in te nemen. Persoonlijk vind ik het zonde om keta te gebruiken en niet een K-hole in te duiken. Beetje hetzelfde als DMT roken en dan het bewustzijn houden. Pas als je ''out'' gaat openbaart de ware potentie van K zich. En doe het wel in het donker, dan kun je dieper de K-hole induiken.
Klik om te vergroten...

Klink indrukwekkend zo'n k-hole. Maar ik ga hier zeker niet mee beginnen. Ik wil eerst de drugs kennen voordat ik zo'n hoge dosis ga nemen. Maar wie weet beland ik op een dag wel in een k-hole en wordt het de ervaring van mijn leven. Al denk ik niet dat ik het opzettelijk ga doen.
Klik om te vergroten...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."