#1
Re: BK-2C-B 123mg, eerste keer (live report)! 08-08-2015, 12
Hahaha abrupt einde zo ja, ben benieuwd naar de rest! :P
Hahaha abrupt einde zo ja, ben benieuwd naar de rest! :P

Ik heb alles voor je samengevoegd.JMThomas zei:Oke, is goed, ik zal het nieuwe topic even verwijderen dan, kan even duren voordat ik alles uitgetypt heb hoor, is een aardig lang tripje ten slotte.
Psychedelibee zei:Ik heb alles voor je samengevoegd.JMThomas zei:Oke, is goed, ik zal het nieuwe topic even verwijderen dan, kan even duren voordat ik alles uitgetypt heb hoor, is een aardig lang tripje ten slotte.
Mooi report is het geworden. Klinkt toch wel erg interessant, alhoewel ik tegelijkertijd niet een enorme 2C-B fan ben. Ik vind 2C-B persoonlijk niet psychedelisch genoeg en dat is dit nog minder als ik het zo lees. Het klinkt echter wel als een goed middel voor op een festival, duurt lang genoeg in ieder geval.
Psychedelibee zei:Ik heb alles voor je samengevoegd.JMThomas zei:Oke, is goed, ik zal het nieuwe topic even verwijderen dan, kan even duren voordat ik alles uitgetypt heb hoor, is een aardig lang tripje ten slotte.
Mooi report is het geworden. Klinkt toch wel erg interessant, alhoewel ik tegelijkertijd niet een enorme 2C-B fan ben. Ik vind 2C-B persoonlijk niet psychedelisch genoeg en dat is dit nog minder als ik het zo lees. Het klinkt echter wel als een goed middel voor op een festival, duurt lang genoeg in ieder geval.
Ik weet het niet zo. De nadelen achteraf lijken best waar dat vind ik bij 2C-B bijvoorbeeld nihil. De duur is dan wel weer fijn. Ik zou dan toch eerder 25i-NBOMe proberen.
Als je het sociale aspect bij psychedelica waardeert sluit jouw interesse ook meer aan op die van Shulgin. Ik meen me te herinneren dat hij eens zei dat drugs waarbij communicatie lastiger wordt voor hem een afknapper zijn. Om die reden is hij denk ik minder enthousiast over psilocybine, DMT en LSD en gaf hij meer de voorkeur aan psychedelische fenetylamines.JMThomas zei:Ik zelf vind het sociale aspect bij drugsgebruik toch meestal wel het leukst, iets dat wegvalt bij 'sterke' psychedelica, maar misschien moet ik 'sterke' psychedelica gewoon eens fatsoenlijk ondervinden om het te waarderen. Over 3 weken ergens na mijn herexamens gaat het er wel van komen (LSD, 150mic).
Maar zoals grootvader Shulgin eens zei "2C-B is one of my particular favorites, very erotic I might add."
Ik vind dat zo vreemd bij die Shulgin hè. Ik heb flink wat van z'n trip reports gelezen en daar blijkt toch wel uit dat hij werkelijk diepgaande trips heeft gehad en verder ook zeer geïnteresseerd is in wat bewustzijn nou eigenlijk is. Waarom dan het sociale aspect/communicatie zo belangrijk vinden? Als iemand communicatie tijdens trips zo belangrijk vind, dan is dat voor mij toch wel een duidelijk teken dat zo iemand niet erg diep gegaan is met psychedelica. Verder helemaal niet erg natuurlijk, maar Shulgin is dus imo echt wel diep gegaan met heel veel middelen. Als je tijdens trips zo diep gaat dat je jezelf kent als het Bestaan zelf, wat kan jou die communicatie met "anderen" dan nog schelen. :PPsychedelibee zei:Als je het sociale aspect bij psychedelica waardeert sluit jouw interesse ook meer aan op die van Shulgin. Ik meen me te herinneren dat hij eens zei dat drugs waarbij communicatie lastiger wordt voor hem een afknapper zijn. Om die reden is hij denk ik minder enthousiast over psilocybine, DMT en LSD en gaf hij meer de voorkeur aan psychedelische fenetylamines.JMThomas zei:Ik zelf vind het sociale aspect bij drugsgebruik toch meestal wel het leukst, iets dat wegvalt bij 'sterke' psychedelica, maar misschien moet ik 'sterke' psychedelica gewoon eens fatsoenlijk ondervinden om het te waarderen. Over 3 weken ergens na mijn herexamens gaat het er wel van komen (LSD, 150mic).
Maar zoals grootvader Shulgin eens zei "2C-B is one of my particular favorites, very erotic I might add."
Heb ik zelf ook, al vind ik wel dat ik nog te weinig ervaring heb met fenetylamines om die verder uit te sluiten (niet dat ik bedoel dat jij dat doet hoorIk persoonlijk vind communicatie bij trippen niet relevant, het gaat mij om de innerlijke reis en die mis ik vaak bij fenetylamines. Fenetylamines vind ik vaak meer feest materiaal ipv tripmateriaal.
Ik heb ook zeker respect voor hem, maar vind 'm ook wel een rare kwiebus. :P Maar dat maakt het dan ook wel weer een mooi figuur.Ieder zijn ding zou ik zeggen, maar realiseer je dat Shulgin best een gekleurde mening had. Mijn mening en die van vele andere psychonauten wijkt daar best flink van af, wat niet wegneemt dat iedere psychonaut volgens mij diep respect voor die man heeft.
Ik denk het wel ja (dat van 'sterke' psychedelica fatsoenlijk ondervinden). Bij mij waren daar wat hogere dosissen (paddo's en truffels) voor nodig. Pas wel op, want zodra je "het" te pakken krijgt, gaat dat sociale aspect heel rap niet meer zo belangrijk voor je zijn. En dat kan ook doorwerken in je dagelijkse leven, niet alleen tijdens trippen. Met andere woorden: het kan je werkelijk veranderen als persoon. Niet dat ik het afraadt trouwens. Imo is er niets belangrijkers/mooiers in het leven dan het verkennen/ontdekken van je eigen werkelijke aard/ de aard van het bestaan/universum en dat is in feite wat je doet met zo'n introspectieve trip.JMThomas zei:Ik zelf vind het sociale aspect bij drugsgebruik toch meestal wel het leukst, iets dat wegvalt bij 'sterke' psychedelica, maar misschien moet ik 'sterke' psychedelica gewoon eens fatsoenlijk ondervinden om het te waarderen. Over 3 weken ergens na mijn herexamens gaat het er wel van komen (LSD, 150mic)..
Ik meen me te herinneren dat hij eens zei dat drugs waarbij communicatie lastiger wordt voor hem een afknapper zijn.

Ik denk dat het niet zozeer een kwestie van willen, maar toelaten is. Alles draait bij introspectief psychedelica gebruik om even niet de rol (identiteit) te spelen die je normaal speelt, maar te kijken naar wat je bent "onder" die rol/identiteit. Dat heeft niet zoveel (lees: niets) met willen te maken, want met willen/wilskracht neem je gewoon een nieuwe rol aan/creëer je gewoon een nieuwe identiteit. Wederom begrijp ik Shulgin niet zo op dit punt... Imo kan psychedelica wel degelijk iemand zijn karakter veranderen. Ook de "verkeerde" kant op als iemand er een trauma/psychose aan overhoudt (door hevig weerstand aan de ervaring te bieden/niet los kunnen laten).JMThomas zei:Zoals grootvader Shulgin zei: "Psychedelic drugs don't change you - they don't change your character - unless you want to be changed."
Mijn hele punt was ook eigenlijk dat ieder zo zijn eigen voorkeuren heeft en dat de mening van meneer en mevrouw Shulgin voor mij niet relevant is in het vormen van mijn eigen voorkeuren. Ieder persoon reageert nou eenmaal anders op verschillende drugs en ieder persoon zoekt er ook iets anders in denk ik. Het is ook niet zo dat ik de psychedelische fenetylamines volledig afschrijf, maar vind ze vaak persoonlijk meer feest materiaal dan trip materiaal. Ik hoop dat oa Mescaline en 2C-E daar de uitzondering op zijn.JMThomas zei:Ik meen me te herinneren dat hij eens zei dat drugs waarbij communicatie lastiger wordt voor hem een afknapper zijn.
Ik heb het interview gezien, was dacht ik zelfs Ann Shulgin die dat zei waarop A. Shulgin instemde hier voegde hij aan toe dat hij voornamelijk op de 'stoners' doelde. Ik denk niet zo zeer dat psychedelica daar onder hoeven te vallen vanuit zijn perspectief, hij heeft zich in zijn laatste jaren ook vrijwel volledig op de tryptamines gestort. Ik denk dat zijn voorkeur wel meevalt en zijn interesses vrij wijd verspreid liggen.
Psychedelibee zei:Ik hoop dat oa Mescaline en 2C-E daar de uitzondering op zijn.
Dat probeerde ik dus ook een beetje nuanceren.Mijn hele punt was ook eigenlijk dat ieder zo zijn eigen voorkeuren heeft en dat de mening van meneer en mevrouw Shulgin voor mij niet relevant is in het vormen van mijn eigen voorkeuren.
Het 'id' staat aan de basis van het ego, voor mijn gevoel is het meer een 'ying yang' beweging.Ik denk dat het niet zozeer een kwestie van willen, maar toelaten is.
Het is ook iets dat erg lastig onder woorden is te brengen en verschillende mensen kunnen dus hetzelfde gevoel bedoelen en dit heel anders verwoorden. Dat gevoel van verbintenis met andere mensen heb ik ook zeker op die momenten van (gedeeltelijke) ego oplossing, alleen is er dan niet echt meer sprake van "anderen" dan.JMThomas zei:Het 'id' staat aan de basis van het ego, voor mijn gevoel is het meer een 'ying yang' beweging.
Het mooiste gevoel dat me is bijgebleven na gebruik van verschillende stoffen is het gevoel van verbintenis met anderen mensen. Maar wellicht moet ik eerst (eens) totaal mijn ego afbreken voordat ik een volledig begrip heb van je denkwijze.
*'id' in dit geval bedoeld als het onderbewuste.
Psilo heeft zeker een strenger karakter en minder controle dan LSD, maar toch kun je er bij LSD ook voor kiezen om de controle uit handen te geven en dan is een ego oplossing ook zeker mogelijk. Voor mij geldt dat mijn enige volledige ego oplossing tot nu toe aan de LSD is geweest. Ik vind die staat waarin ik toen was, volledig opgelost in het universum, nog steeds het meest bijzondere wat ik aan de psychedelica heb meegemaakt.Mindless zei:Persoonlijk vind ik het makkelijker zo'n staat te bereiken met psilocybine dan met lsd, omdat ik (en vele anderen) bij psilocybine trips een soort drive ondervind om dieper te gaan. Je hebt minder controle dan bij LSD, maar dat is nu juist het punt omdat controle van je ego komt. Bij psilo is het bij mij bijna alsof ik een strenge zenmeester aan mijn zijde heb, die me constant op de vingers tikt als mijn ego (ikzelf, wie ik dénk dat ik ben) afdwaal in mijn gedachten.
Ik zelf heb ook pas 3 keer op LSD getript, alleen wel wat hogere doseringen dan jou volgens mij. Alhoewel de dosering zeker ook niet alles zegt, zoals ik jou ook al vaker heb horen zeggen. Maar zeker waar, psilo is wat dwingender wat dat betreft. Voordat ik ook aan LSD toe kwam heeft psilo mij wel echt geleerd om het los te laten. Daar had ik in het begin met psilo soms ook wel wat moeite mee, aangezien ik van nature ook wel een beetje een controlfreak ben. Wat dat betreft heeft trippen me echt veranderd, dat valt zelfs mensen op die helemaal niet weten van mijn psychedelische uitstapjes.Mindless zei:Ah oke, daar twijfel ik niet aan hoor.Ik heb zelf ook nog maar 3x getript op LSD, ik denk jij wel wat vaker.
Ik denk dat bij alle psychedelica wel een ego-oplossing mogelijk is. Maar psilocybine stuurt je steeds automatisch al die kant op, vandaar dat ik dit aan zou raden voor iemand die met dat doel wil gaan trippen. Het "probleem" bij veel mensen daarbij is denk ik dat het niet wordt begrepen waar de "paddo" of "truffel" heen wil en dat je dan bad gaat als dat eigenzinnige hardhandige karakter van psilo bovenkomt. De meeste mensen zijn ook best wel gevormd tot controlfreaks in deze maatschappij (including moi).
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."