Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHallucinaties van XTC

Hallucinaties van XTC

32 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dit is het, ja. Pakte laatst eens drie dagen achter elkaar MDMA en het is wel lekker... maar het is telkens zo gruwelijk snel weer weg. Zo'n dag 2 of 3 is dan eigenlijk één lange coming down / crash. Dat moet je niet willen.
Klik om te vergroten...
Heb dat ook eens gedaan en daar heb je echt niks aan achter 2 dagen voel je het al bijna niet meer en achter de 3de dag voel je niks maar het is echt slecht voor je hersenen zulke dingen doe ik gelukkig niet meer.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#2
Aan de mods: moet die post niet even weggehaald worden. Ik ben ooit eens naar dit forum verwezen voor advies, anderen wellicht ook. De eerstvolgende 16-jarige die zich leest slikt zichzelf nog dood op deze manier.
Klik om te vergroten...

Volgens mij wordt hier wel een duidelijk signaal gegeven dat dit niet normaal is.
Soms moet het eerst flink mis gaan voordat er verbetering plaats vindt, wellicht dat men op een gegeven gaat inzien dat simpelweg verbieden niet de oplossing is, al helemaal gezien het feit dat de sterkste stijging drugsgebruik plaats vindt onder tieners volgens adviesbronnen als Trimbos.

We leven in roerige tijden wat betreft drugs waar de interesse onder de bevolking nog nooit zo groot is geweest, men stoffen tegenwoordig van het internet kan kopen en de meningen nog nooit zo sterk verdeeld waren.
Het wordt er op of er onder in de komende jaren, ik vrees voor het laatste als de VVD wederom de grootste partij wordt aangezien deze partij (in het algemeen) niet zo bekommerd is om de mensenrechten.
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#3
waus079 zei:
Bedankt voor alle reacties!

Ik wil het toch even duidelijk hebben dat ik het hallicunerende effect NIET als negatief heb ervaren. Ik was nog helder genoeg om te beseffen dat het nep was, en had het daarom erg naar mijn zin!

Dat ik teveel heb gebruikt was ik zelf ook al achter. Dat ik de volgende keer rustiger aan moet doen wist ik al. Dat dit slecht voor mij is is ook al bekend.

Wat ik wel benieuwd naar ben is of meerdere mensen ervaringen als dit hebben met XTC of dat er meer mensen zijn die een appart effect hebben gehad van de groene Roll's Roys. Omdat de vriend die ook had gebruikt en ook hallicuneerde maar heel weinig had genomen!
Klik om te vergroten...


De hallucinerende werking hangt niet van het soort pil af.
Je kan een roze smiley hebben, of bevoorbeeld rode defcon
nou, het hangt ervan af hoeveel erin zit, voorda tje gaat hallucineren
Meestal begin je hallucineren bij 3 of meer pillen. (Mijn pillen, en deze zijn getest op 220mg)
Sommige zijn hier gewoonweg tegen bestand, en ervaren
geen hallucinaties.
Dus laat je nooit wijsmaken dat je hallucineer pillen & space pillen hebt, etc..

Dealers doen er alles aan om hun product te verkopen. p:
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hallucineren is een standaard menselijke reactie bij overdosis die voor vrijwel iedereen op gaat, van een overdosis alcohol kun je bijvoorbeeld ook hallucineren, voor veel mensen gaat dit vaak ook gepaard met een paniekaanval.
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb 1x hallucinaties gehad van xtc en dit begon bij ongeveer 200-240mg MDMA (1 tot 1.25 pil gok ik) maar dat verschilt heel erg per persoon.
Dat het niet goed voor je hersenen is staat vast maar om dat als excuus te gebruiken om 4 pillen te nemen slaat nergens op. Probeer op zn hoogst 2 pillen van 200 mg te gebruiken als je toch al veel wil hebben. Een "goede" dosis is 1.5x je lichaamsgewicht in mg MDMA op 1 avond; dit is misschien niet veel in jouw opzicht maarja, doe ermee wat je wil.
P
PionierLid
01-01-2024, 00:00
#6
Konden ook pillen zijn geweest van 207mg mdma met een beetje mda erin.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Pionier zei:
Konden ook pillen zijn geweest van 207mg mdma met een beetje mda erin.
Klik om te vergroten...
Lijkt me sterk, MDA komt eigenlijk niet voor in xtc pillen.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#8
En dat hele omzet verhaal van mdma en mda ben ik ook wel klaar mee :tongueout:

Zijn zulke verwaarloosbare marges.

Psychedelibee zei:
Pionier zei:
Konden ook pillen zijn geweest van 207mg mdma met een beetje mda erin.
Klik om te vergroten...
Lijkt me sterk, MDA komt eigenlijk niet voor in xtc pillen.
Klik om te vergroten...
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#9
En dat hele omzet verhaal van mdma en mda ben ik ook wel klaar mee :tongueout:

Zijn zulke verwaarloosbare marges.
Klik om te vergroten...

6% gemiddeld dacht ik me te herinneren van wat ik had gelezen aan onderzoek, dus zo'n 12mg bij een (zware) 200mg mdma pil.

12mg ga je inderdaad niet merken, dan is 800mg mdma zo'n beetje treshold gok ik om te hallucineren van de MDA dat daaruit wordt gemetaboliseert en dan houden we nog geen eens rekening met het feit dat dit verspreid is over meerdere uren.

Hallucinaties komen vrijwel zeker voort uit een overdosis MDMA, niet door het metabolisch proces.
w
waus079Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Bedankt voor alle reacties en goeie tips! Bij het volgende festival zal ik een stuk minder gebruiken! Gewoon rustig opbouwen met kwartjes, en zo laat mogelijk beginnen!
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#11
waus079 zei:
Bedankt voor alle reacties en goeie tips! Bij het volgende festival zal ik een stuk minder gebruiken! Gewoon rustig opbouwen met kwartjes, en zo laat mogelijk beginnen!
Klik om te vergroten...
Goed dat je de adviezen ter harte neemt en er iets mee wilt doen. Grijp het anders als een mogelijkheid aan om ook je vrienden te informeren en het één en ander erover te vertellen. Misschien dat je op die manier een soort respect ermee afdwingt als 'de grote kenner'. Ik kan me namelijk voorstellen dat je vrienden erg geïnteresseerd zijn in drugs als ze al op zo'n jonge leeftijd ermee bezig zijn. Verder kan ik hier natuurlijk weinig over zeggen, want ik ken jouw vrienden niet.

Zoals hierboven al is vernoemd gebruik je gewoon veel te veel en zal je dat echt moeten minderen als je hier op de lange termijn geen schade en last aan over wilt houden. Het staat in principe gelijk aan een comazuipende puber in het hoge noorden, met als enige verschil dat die vaker ook nog eens met spoed moet worden opgenomen na een hele krat bier in zijn eentje opgezopen te hebben.
Het vervelende aan deze eerste ervaringen is dat je al snel waarde hecht aan de effecten die je hebt gevoeld, terwijl dit dus niet de MDMA effecten zijn waar een pilletje toe dient. Ik heb alleen de hoeveelheden gelezen die je hebt gebruikt en ik kan me indenken dat je waarschijnlijk enorm met je kaken hebt staan schaatsen, je hart bijna uit je borstkas klopte, je ogen alle kanten op draaiden en dus ontzettend hebt lopen/liggen hallucineren. Dit zijn niet de gebruikelijke effecten die op MDMA van toepassing horen te zijn.
Ik ging de eerste paar keer ook veel te hard en heb ook weleens liggen hallucineren tegen een muur in mijn eentje. Op een gegeven moment was de halve zaal leeg en lag ik achter een lint wat ze gespannen hadden, en ik had er eigenlijk helemaal niks van meegekregen; zo weg was ik. Ondanks dat ik dit hallucineren als best wel prettig en grappig ervaarde, is dat iets wat je gewoon echt niet voor jezelf moet willen. Dat zou betekenen dat dat de ervaring is die je vanaf dat moment wil op een feestje of iets dergelijks, terwijl zulke hoeveelheden gewoon heel erg schadelijk voor je hersenen en je serotonine-systeem zijn. Zo zal je ook heel snel zo'n grote tolerantie ten aanzien van de stof opbouwen, dat de pret er binnen no time af is. Maak dus niet van een mooi ding iets slechts, daar is het een veel te leuk stofje voor.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#12
waus079 zei:
Bedankt voor alle reacties en goeie tips! Bij het volgende festival zal ik een stuk minder gebruiken! Gewoon rustig opbouwen met kwartjes, en zo laat mogelijk beginnen!
Klik om te vergroten...

Ik gebruik nu zo'n 4jaar lang om de 3-4maanden wat MDMA (meestal 160mg), ik heb nog nooit meer dan 200mg op een avond genomen en ik ga iedere keer weer snoeihard op dat spul, van tolerantie is er voor mij vrijwel geen sprake. Juist wanneer je overdoseert op MDMA onderdruk je de geweldige potentie die dit stofje heeft, de sleutel tot optimaal genieten van MDMA is juist fatsoenlijke pauzes er tussen houden en geen gigantische tolerantie opbouwen door belachelijke hoeveelheden er in te gooien.

Iedere keer dat je MDMA neemt zal de ervaring anders wezen, dit komt puur door de setting, als je het neemt op een matig feestje met een hoop onbekenden zal het nou eenmaal een stuk minder leuk, als je het mij vraagt is het een pré om MDMA alleen op speciale aangelegenheden te gebruiken om de magie naar het volgende niveau te tillen.

Als jij deze belachelijke hoeveelheden aanhoudt garandeer ik je dat je over korte tijd volledig tolerant bent voor de serotogene effecten van MDMA en je enkel nog een beetje speedy gevoel zult ondervinden onder invloed van MDMA.

PS: Bijdoseren met MDMA (en vele andere drugs) heeft een aanzienlijk vermindert effect op de intensiteit van de trip en werkt vaak alleen verlengend. De magische serotogene love feelings van MDMA zijn sowieso van bepertke duur aangezien je na een poos wel dergelijk merkt dat je serotonine er doorheen is en zult vervolgens enkel het 'speedy' gevoel ervaren.

Ik (80kg) begin met 120mg en doseer na een klein uurtje bij met 40mg om de effecten te verlengen, correct doseren van MDMA is zeer belangrijk wil je er optimaal effect uit halen. Als je echt vies hard wilt gaan en helemaal naar de klote kun je het beter bij amfetamine zoals de meeste hardcore figuranten dat doen.

Beginnen met een kwartje is dus naar mijn mening niet aan te raden, eveneens is te hoog doseren ook niet verstandig aangezien je dan slecht 2uur zo belachelijk hard gaat op je serotonine dat je er sowieso weinig van mee krijgt en het mooiste van de trip binnen no-time wel weer voorbij is.
a
anhaedraLid
01-01-2024, 00:00
#13
JMThomas zei:
Ik gebruik nu zo'n 4jaar lang om de 3-4maanden wat MDMA (meestal 160mg), ik heb nog nooit meer dan 200mg op een avond genomen en ik ga iedere keer weer snoeihard op dat spul, van tolerantie is er voor mij vrijwel geen sprake. Juist wanneer je overdoseert op MDMA onderdruk je de geweldige potentie die dit stofje heeft, de sleutel tot optimaal genieten van MDMA is juist fatsoenlijke pauzes er tussen houden en geen gigantische tolerantie opbouwen door belachelijke hoeveelheden er in te gooien.

[...]

Als jij deze belachelijke hoeveelheden aanhoudt garandeer ik je dat je over korte tijd volledig tolerant bent voor de serotogene effecten van MDMA en je enkel nog een beetje speedy gevoel zult ondervinden onder invloed van MDMA.

[...]

Ik (80kg) begin met 120mg en doseer na een klein uurtje bij met 40mg om de effecten te verlengen, correct doseren van MDMA is zeer belangrijk wil je er optimaal effect uit halen. Als je echt vies hard wilt gaan en helemaal naar de klote kun je het beter bij amfetamine zoals de meeste hardcore figuranten dat doen.

Beginnen met een kwartje is dus naar mijn mening niet aan te raden, eveneens is te hoog doseren ook niet verstandig aangezien je dan slecht 2uur zo belachelijk hard gaat op je serotonine dat je er sowieso weinig van mee krijgt en het mooiste van de trip binnen no-time wel weer voorbij is.
Klik om te vergroten...
Dit klinkt als een goed advies waar ik iets mee kan.

Dus je pakt op een avond maar 1 keer bij? Hoeveel uur ga je dan in totaal?

Deze reactie naar aanleiding van mijn doseringsproblematiek ( :wink: ) afgelopen weekend. Ik begon met een halfje maar werd er alleen wazig en shaky van. Dus binnen half uur halfje bijgepakt, gevoel werd beter, maar niet écht goed, zowel qua energie als qua "love" bleef het matig. Hier toch uurtje of 3 op gegaan, toen een hele bijgepakt. Die klapte er wel fenomenaal lekker in, maar omdat het de 2e was, ebde het gevoel weer snel weg. Hield wel de bijwerkingen over: communicatief dichtslaan, kaakspanning etc. Toen zelfs nog twee extra halfjes bijgepakt later op de avond -- was nergens voor nodig natuurlijk.

Hoe kan ik dit de volgende keer beter doseren c.q. timen?

Begint met testen natuurlijk. Had daar nu geen tijd meer voor helaas.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."