Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDatura stramonium: een ervaring van tripper en tripsitter.

Datura stramonium: een ervaring van tripper en tripsitter.

61 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
l
luchtigtoetjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Re: Datura stramonium: een ervaring van tripper en tripsitte

@spacelord: alle drug is vergif



anyway, indrukwekkend report dit zeg. Ik heb het gevoel dat dit een enorm intense avond moet zijn geweest! Ik ben tsja, onder de indruk lol haha..


gelukkig is alles goed gegaan man.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
S
Sublimo
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Het is een lekker lang tripreport geworden, ik kon echt niks weglaten.
Veel leesplezier. :)

Inleiding

Het idee om datura stramonium eens uit te proberen was er al een tijdje. Afgelopen maandag kwam Scopolamine, toen ik zei dat ik best wel wou trippen maar niet wist wat te nemen, impulsief met het idee om het op dat moment uit te proberen. Ik voelde daar weinig voor, mijn hoofd stond er echt niet naar op dat moment. Ik had een klein dipje door het dagelijkse leven en had geen zin om de beproevingen van datura stramonium te doorstaan. Het voelde gewoon niet aan als het juiste moment voor mij. Ik had op dat moment geen zin om mogelijk eens een bezoekje te brengen aan de hel. Een andere keer voor mij. Hij besloot het toch te doen.
Achteraf besef ik me dat het sowieso goed is geweest dat ik het niet heb gedaan, datura stramonium vereist een tripsitter.
Aangezien ik die avond ook wou trippen koos ik voor LSD. Dat is al lang geen nieuwe stof meer voor mij, dat zou veel aangenamer worden.
Ik heb drie zegels genomen, Rolling stones. Mijn dosis lag dus tussen de 180 en 480 mics. Ik weet het, er zit een enorm verschil tussen beide waarden maar die zegels hebben nu eenmaal een spreding van 60 - 160 mics. Ik wist toch dat ik last ging hebben van kruistolerantie met psilocybine omdat ik de zaterdag ervoor nog veel truffels had gegeten. (22 g tampanesis en 10 g Dragon Dynamite's) En al zou ik de volle 480 mics gekregen hebben zonder kruistolerantie had ik het nog niet erg gevonden.
Scopolamine heeft 1 ml datura stramonium tinctuur opgelost in een glas Sprite. (Niet in een keer leeggedronken.)

De trip

Terwijl Scopolamine, die ook achter zijn pc zat, rustig aan met nipjes van zijn glas dronk, waar hij overigens zeker meer dan een uur over heeft gedaan om het leeg te drinken, was ik aan het wachten totdat de LSD zijn werk zou doen. Dat wachten verliep deze keer heerlijk soepel. Meestal ervaar ik bij psychedelica tijdens de fase tussen het nemen en de doorbraak een soort van zuchtend gevoel. Dan loop ik soms doelloos en luidzuchtend rond, besluitloos over wat ik moet doen op dat moment. Ik wil dan tien verschillende dingen tegelijk doen en kan niet kiezen welke ik nu ga doen. Dan kijk ik altijd uit naar het moment van de doorbraak.
Wat geweldig helpt, heb ik nu gemerkt, is al voordat je nog maar iets voelt al ergens mee bezig zijn dat je enorm. Zo was ik deze keer een beetje op DF aan het ronddolen, had een interessant gesprek op MSN dat mij geboeid hield en me vrolijk maakte en tijdens dat, met het juiste volume DnB/dubstep tracks, die een genot waren voor mijn ziel, mijn koptelefoon in laten trillen.
En natuurlijk ging ik om de zoveel tijd eens checken bij Scopolamine, vragen of hij al wat voelde.

De uiteindelijk doorbraak van mijn trip heeft ruim 1,5u op zich laten wachten, wat ik best lang vond. Ik had de hoop al bijna opgegeven omdat ik dacht dat de kruistolerantie gewonnen had. Dit was echter niet het geval. Terwijl ik dacht dat mijn trip niet meer ging zijn dan het lichte, typische LSD-gevoel dat je vlak voor de doorbraak voelt ging alles ineens heel snel en subtiel. Het ene moment is alles nog rustig en het volgende moment besef ik dat er toch wel veel beweegt in mijn ooghoeken, ik draai mij om en kijk naar de blacklight doek die daar aan de muur hangt, de paddestoelen en de rest van het landschap worden overdreven groot en dan weer klein. Alles beweegt, zelfs de verlichte ramen aan de overkant bewegen als ik naar buiten kijk.

Mijn trip is begonnen. En veel heftiger dan verwacht, geweldig. :hearteyes:

Scopolamine voelt op dat moment nog maar weinig van de datura stramonium. Hij heeft alleen een droge mond en roodgloeiende oren. Een droge mond is een typische nevenwerking van de anticholinergica in datura stramonium, over roodgloeiende oren heb ik niks gevonden. Het werkte dus wel degelijk, alleen nog geen tripeffecten.
Hij had zich toen nog een glas klaargemaakt met 1 ml erin, dat heeft hij echter niet meer leeggedronken. Hij had het idee dat het niet meer ging worden dan dit en zag dat ik goed aan het trippen was op de LSD, daarom besloot hij om niet verder te gaan met datura stramonium en ook drie zegels LSD te nemen zodat we samen een leuke tripfilm konden gaan kijken.

Nog voordat de LSD bij hem begon te werken sloeg de datura stramonium onverwachts toe en liet ze hem haar duistere op hem los. Dit uitte zich niet in visuals of hallucinaties, nee, dit was puur een geestelijke trip.

Het begon heel subtiel, hij vertelde me dat hij het gevoel had alsof zijn gedachten totaal leeg waren en als hij zijn ogen sloot zag hij een luguber tafareel.
Hij zag een landschap wat leek geschets te zijn met een grijs potlood, een landschap dat alleen maar bestond uit grijstinten, als een zwart-wit foto. Het was een vlakte met aan het einde, in de verte, grote bomen. En dan het allerraarste, midden op die vlakte stond een roos waar alleen de bloem rood van was gekleurd, zelfs de steel was grijs. Alleen de bloem was dus rood.
Ik zat vol verbazing te luisteren, het leek me echt een luguber tafareel. Ergens had ik ook meteen het idee dat er veel symboliek achter het tafareel stak. Alsof het een weerkaatsing was van iets waar hij last van had of het was gewoon de lugubere kant van datura stramonium die zich zo uitte. Het is maar wat je erbij denkt.

Kort daarna vertelt hij me dat hij instinctief het gevoel heeft dat hij met zijn hoofd tegen de muur moet bonken, maar hij kan het nog wel negeren, hij weet immers waar het vandaan komt. Dus ik hoefde hem gelukkig niet tegen te houden. :P

Ik vroeg wat hij ervan vond. Het was niet leuk maar ook niet fijn.

Toen ik deze twee dingen had gehoord kreeg ik ineens een zeer krachtig seintje vanuit mijn instinct, ik was in een keer een stuk minder hard aan het trippen. Mijn geest werd meteen een stuk helderder. Ik besefte ineens dat dit serieus ging worden, wat er dus voor zorgde dat ik veel scherper werd. Ik begon nog meer op hem te letten en en vroeg hem om mij te vertellen wat in hem omging. Dit kon immers een enkeltje richting hel worden.

Mijn voorgevoel was goed, het werd erger. Hij vertelde me nu weer dat zijn gedachten totaal leeg waren, hij kon aan niks denken. Hij kon echter wel nog normaal praten en wist ook prima wie ik was, wie hijzelf was, waar hij was en wat hij genomen had. Maar hij kon zich geen beeld meer oproepen van zijn moeder en ook niet van zijn ex-vriendin toen hij dat probeerde. Helemaal niet. Ik zag aan zijn gezicht dat hij het enorm zwaar had op dat moment. Ik heb toen tegen hem gezegd dat hij niks moets forceren, niet zoeken naar de beelden, het gewoon even laten rusten. Hij forceerde niks zei hij.
Even later zit hij met zijn hoofd in zijn handen op de rand van het bed en ineens kijkt hij op naar mij en zegt ik wordt er zelfs emotioneel van, kijk ik huil zegt hij. De tranen liepen over zijn wangen. Ik schrok, zo had ik hem nog nooit gezien, ik vroeg meteen of het ging. Daarop zei hij dat hij geen gevoel had bij het huilen, hij huilde gewoon, er zat geen emotie achter. Ik zag ook aan zijn ogen nauwelijks dat hij huilde, niet rood of glazig, het enigste wat te zien was waren de tranen. Ook zei hij dat hij wist in zijn hoofd dat hij zeer angstig moest zijn vanwege het feit dat hij geen beeld meer kon oproepen van zijn eigen moeder en zijn ex-vriendin maar dat hij totaal geen angst voelde.

Opeens begint hij te lachen en blijft maar lachen, hij heeft een lachkick. Ik kijk hem raar aan en vraag waarom hij nu ineens aan het lachen is. Hij zegt dat hij moet lachen omdat hij moet huilen doordat hij geen beeld meer kan oproepen van zijn eigen moeder en ex-vriendin.
Je zult wel begrijpen dat ik hem stomverbaasd aan zat te kijken. Maar ik werd nog verbaasder, hij loopt even naar de spiegel en komt terug naar mij en zegt tegen mij, kijk Sublimo, ik huil en lach tegelijk.
Ik was niet meer verbaasd, nee, ik was totaal verbijsterd. Hij had een lachkick en huilde tegelijk. En het was niet huilen van te lachen, nee, de tranen stroomde nog steeds van zijn wangen.

Echt een bizar schouwspel, als je niet beter zou weten en hem niet kennen, zou je nog denken dat hij gek geworden was op dat moment.

Dit heeft een tijdje geduurd, met momenten dat hij even bijna geen lachkick had maar toch telkens weer harder begon te lachen.

Toen dat voorbij was stond hij tegen de vensterbank te leunen, redelijk normaal onderhand. En ineens liepen de tranen weer over zijn wangen. Nu vroeg ik of hij zeker was dat het ging en of het niet te zwaar was ? Hij antwoorde geniaal. "Het gaat prima, ik ben nog altijd mezelf." Ik had ook eigenlijk geen ander antwoordt van hem verwacht.
Hij zei dat het huilen kwam toen hij weer dacht aan het feit dat hij zijn moeder en ex-vriendin niet kon voorstellen als hij dat probeerde en dat hij toen wist dat hij heel angstig moest zijn en meteen liepen de tranen weer over zijn wangen.
Dit heeft nog eventjes aangehouden.

Hierna was de trip van datura stramonium gedaan.

En begon hij niet veel later de LSD te merken. Hij heeft toen nog een aangename LSD trip gehad en we hebben ons nog goed vermaakt met ketamine en lachgas. Veel gepraat over zijn ervaring die hij net had meegemaakt.

Nawoord

De volgende dag vertelde hij mij dat het gevoel had dat de LSD er weer voor zorgde dat hij gedachten kreeg en de leegte opgevuld werd. Hij wist niet hoe die overgang anders kon gebeurd zijn.
Hij heeft echter niks van de LSD gemerkt tijdens zijn zijn trip van datura stramonium. Hij heeft dus totaal geen visuals gehad toen hij aan het trippen was van de datura stramonium.

We weten beide niet meer hoe lang de trip heeft geduurd, we hebben beide niet op de tijd gelet.

Het feit dat hij instictief de drang had tijdens zijn trip om met zijn hoofd tegen de muur te bonken was achteraf gezien niet zo raar, dat soort dingen lees je vaker van datura stramonium en kun je verwachten.
Hetgene wat mij nog het meeste bezig houdt is zijn gevoelens. Zijn gedachten waren totaal leeg, hij voelde geen enkele emotie en moest huilen en lachen tegelijk en zelfs daar waren geen emoties bij. Hij kon op dat moment ook met mij praten, hij keek me gewoon helder aan, je zag dat hij geen emoties had.

En wat me ook nog steeds enorm verbaasd is dat zijn gedachten degene waren die hem lieten huilen en lachen, niet zijn emoties. Heel gek.

Achteraf gezien heb ik weinig meegekregen van mijn eigen trip terwijl hij aan het trippen was van datura stramonium. Ik weet dat ik een paar chaos momentjes had met praten, maar verder kan ik niet echt dingen aanhalen van mijn trip. Ik was hard aan het trippen, dat was zeker, maar ik had er denk ik totaal geen aandacht meer voor. Ik heb vanaf dat zijn trip goed begon verbaasd en uiteindelijk gewoon totaal verbijsterd bij hem gezeten.
Dit was een aparte ervaring als tripsitter. Ik had een verscheidenheid aan gevoelens die ik normaal niet zo snel of minder heb als ik tripsitter speel.
Zo had ik een enorm beschermend gevoel, dat heb ik normaal ook wel maar dan is het niet zo belangrijk dus merk je dat ook niet echt, hier was het noodzakelijk. Dat wist ik gewoon, dit was echt een serieuze aangelegenheid. Met hoge inzetten.
Ergens had ik dan ook een licht angstgevoel, ik wist diep vanbinnen dat hij het aankon, maar toch, na alles wat ik over datura stramonium had gelezen twijfelde ik toch soms.
En tenslotte was het ook enorm fascinerend eigenlijk. Het was interessant om te zien wat het doet met iemand, zo erg zelfs dat ik mijn eigen trip "vergat".
Ik vond het uiteindelijk een enorm waardevolle ervaring als tripsitter.

Hij heeft er geen spijt van dat hij het gedaan heeft, heeft verder ook nergens meer last van. Zei wel dat hij nu meer dan normaal graag zijn moeder terug wil zien volgend weekend, dat komt toch door de trip.

Tenslotte wil ik nog iedereen waarschuwen. Als er een drug in de wereld is waar je volgens mij beter vanaf blijft dan is het datura stramonium wel. Ik heb ergens heel sterk het gevoel dat deze trip nog maar het topje van de ijsberg was, datura stramonium is tot veel meer in staat voor mijn gevoel. En dat kan ik zelfs alleen al als tripsitter zeggen, zonder het zelf ervaren te hebben.

Ik zal eerlijk zijn, ik ga het hoogstwaarschijnlijk ook doen, zeker na wat ik nu gezien heb. Maar ik weet van mezelf wat ik aankan en wat niet. Deze keer was het mijn dag niet, dus heb ik het ook niet gedaan.
Scopolamine is nog gekker dan mij en op dit vlak ook een uitzondering. We hebben beide veel tripervaring, alleen en samen.
Even voor de duidelijkheid zodat het niet verkeerd kan worden begrepen, ik zeg dit absoluut niet om op te scheppen over wat ik allemaal wel niet aankan, nee, iedereen is anders en heeft een andere grens, niks mis mee.

Ik zeg dit alleen omdat ik niet hypocriet over wil komen door iets af te raden wat ik zelf wel ga doen. Er is geen enkele andere stof die me zo onder de indruk van zichzelf kreeg door alleen nog maar de uitwerking ervan te zien op iemand anders. Zelfs mijn eerste keer LSD en MDMA kregen me niet zo onder de indruk.

Een gewaarschuwd man telt voor twee, blijf er vanaf. Doe jezelf een plezier, het is echt gekkenwerk.

Dit was een ervaring die ik gewoon moest delen, mijn ervaring als tripsitter, zijn ervaring als de tripper. Ik heb het geschreven omdat hij niet graag een tripreport schrijft, hij zou niet weten waar te beginnen zegt hij altijd. En ik doe het nu eenmaal toch graag. :grin:
Het kwam ineens in me op de dag erna, dit verhaal moet ik op DF zetten. Ik heb het grotendeels de dag erna op de trein geschreven m.b.v. Scopolamine die ik nadat we alles hadden besproken nog duized keer iets ben gaan vragen om zijn ervaring zo correct mogelijk neer te beschrijven.

Zo, weer een uurtje of drie verder, eindelijk af. :sunglasses:

- Sublimo & Scopolamine -
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: Datura stramonium: een ervaring van tripper en tripsitte

Heel mooi geschreven! Duidelijk, en niet langdradig ook!
Klinkt allemaal erg heftig!! Lijkt me een hele bijzondere ervaring.
Apart trouwens dat je daardoor je eigen trip "vergat".
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: Datura stramonium: een ervaring van tripper en tripsitte

Mooi report :)

Heel anders dan andere datura tripreports die ik heb gelezen, maar dat komt waarschijnlijk ook omdat hij niet een belachelijke hoeveelheid heeft genomen.

Hoe lang duurde de trip ongeveer? Want ik heb ook gelezen dat het soms wel 3 dagen kan aanhouden.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: Datura stramonium: een ervaring van tripper en tripsitte

lolnoob zei:
Mooi report :)

Heel anders dan andere datura tripreports die ik heb gelezen, maar dat komt waarschijnlijk ook omdat hij niet een belachelijke hoeveelheid heeft genomen.

Hoe lang duurde de trip ongeveer? Want ik heb ook gelezen dat het soms wel 3 dagen kan aanhouden.
Klik om te vergroten...

We zijn inderdaad heel voorzichtig om gegaan met doseren, hij heeft het glas over een lange periode rustig leegdronken door nipjes te nemen. Gelukkig maar. :)

Wat betreft de lengte van de trip, dat was ik vergeten te vermelden, zo even toevoegen. We weten beide niet meer hoe lang het heeft geduurd, we hebben beide niet op de tijd gelet.

Vanadesse zei:
Heel mooi geschreven! Duidelijk, en niet langdradig ook!
Klinkt allemaal erg heftig!! Lijkt me een hele bijzondere ervaring.
Apart trouwens dat je daardoor je eigen trip "vergat".
Klik om te vergroten...

Dankjewel, ik heb er dan ook veel tijd in gestoken. Ruim 6u aan geschreven. :grin:

Het was inderdaad een bijzondere ervaring. :)

Ik heb me dat eigenlijk pas daarnet beseft dat ik mijn eigen trip vergeten ben, tijdens het schrijven besefte ik plots dat ik totaal niks meer weet van mijn eigen trip op dat moment. Ik weet wel dat ik getript heb, dat ik visuals had in combinatie met een aantal mindfucks, maar niet meer dan dat. Opvallend weinig. :)
Zijn trip nam me dan ook helemaal in beslag, het was echt fascinerend.
b
bierLid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: Datura stramonium: een ervaring van tripper en tripsitte

Mooi geschreven. Leuk om te lezen. Fascinerend. :)
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Re: Datura stramonium: een ervaring van tripper en tripsitte

bier zei:
Mooi geschreven. Leuk om te lezen. Fascinerend. :)
Klik om te vergroten...

Dankjewel ! :grin:
N
NorthernLightBELid
01-01-2024, 00:00
#8
Re: Datura stramonium: een ervaring van tripper en tripsitte

Gek, het klinkt inderdaad alsof de datura veel meer potentieel had dan het zich tentoonstelde nu. In dit report beschrijf je dus dat de hoofdzaken waren dat hij emotieloos was, weende enzo tegelijk. Waarm gaf dat dan echt zoveel meer indruk dan je eerste lsd ervaring etc?
En knap geschreven trouwens, een fascinerend reportje inderdaad.
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#9
Re: Datura stramonium: een ervaring van tripper en tripsitte

Wauw :openmouth: Mooi report en heftig, hoewel hier de effecten nog meevielen vergeleken met de complete waanzin waarin gebruikers met pech terechtkomen.
Sublimo zei:
Hij had zich toen nog een glas klaargemaakt met 1 ml erin, dat heeft hij echter niet meer leeggedronken. Hij had het idee dat het niet meer ging worden dan dit en zag dat ik goed aan het trippen was op de LSD, daarom besloot hij om niet verder te gaan met datura stramonium en ook drie zegels LSD te nemen zodat we samen een leuke tripfilm konden gaan kijken.
Klik om te vergroten...
Ik zou voor mijn leven gevreesd hebben. Ik weet niet wat de hoeveelheid werkzame stoffen in die tinctuur was (en of die hoeveelheid bekend was), maar bijpakken kan ontzettend link zijn (atropine en scopolamine kunnen tot uren na inname nog inslaan en heftiger uitpakken dan verwacht). Dat hij uiteindelijk niet bijgepakt heeft is waarschijnlijk het beste wat hem had kunnen overkomen.
De combinatie met LSD lijkt me eigenlijk ook geen succes, als de LSD wel was ingeslagen (wat met paddo's in ieder geval nog wel eens gebeurt) en de dosis delirianten hoger was geweest waren er al helemaal gekke toestanden ontstaan. Misschien een goed idee voor de volgende keer om hier voorzichtig mee te zijn :P

Sublimo zei:
Hij zag een landschap wat leek geschets te zijn met een grijs potlood, een landschap dat alleen maar bestond uit grijstinten, als een zwart-wit foto. Het was een vlakte met aan het einde, in de verte, grote bomen. En dan het allerraarste, midden op die vlakte stond een roos waar alleen de bloem rood van was gekleurd, zelfs de steel was grijs. Alleen de bloem was dus rood.
Klik om te vergroten...
Ik weet bitter weinig van CEV's op datura, omdat er (EDIT: voor zover ik weet) zeer weinig over gerapporteerd is, maar deze vind ik toch wel vrij atypisch, want niet zo realistisch als de meeste OEV's op delirianten, hoewel het ergens ook weer 100% datura is. Dit idee ga ik in ieder geval ooit proberen te plagiëren, als mijn teken- en schilderkunsten (die ik tegenwoordig aan het ontwikkelen ben) ver genoeg gevorderd zijn :smilingimp:

Sublimo zei:
Ik heb ergens heel sterk het gevoel dat deze trip nog maar het topje van de ijsberg was, datura stramonium is tot veel meer in staat voor mijn gevoel.
Klik om te vergroten...
Dat kan ik alleen maar volledig beamen. Hoewel Scopolamine het al erg heftig gehad heeft, kan het nog veel extremer. Totale verwarring, OEV's met complete horrorscenario's en extreme amnesie zitten in het takenpakket van deze bizarre drug.

Als de LSD na afloop nog vrolijk insloeg, moet de dosis inderdaad niet heel hoog geweest zijn: een "normale" daturatrip (bij "normaal" gaat het helaas meestal wel om bizar hoge of totaal willekeurige doseringen) duurt 12 uur tot soms wel 48 uur.

Ergens heb ik het gevoel dat ik datura ook eens zal proberen, alle eerdere beweringen over het vermijden van deze magische plant ten spijt. Leuk lijkt het me niet, maar wel ontzettend interessant en ergens spreekt het me te veel aan om er niet door aangetrokken te worden.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Re: Datura stramonium: een ervaring van tripper en tripsitte

Gek, het klinkt inderdaad alsof de datura veel meer potentieel had dan het zich tentoonstelde nu. In dit report beschrijf je dus dat de hoofdzaken waren dat hij emotieloos was, weende enzo tegelijk.
Klik om te vergroten...

Ja, dat waren de hoofdzaken en bijzaken. Wat ik hier beschreven heb is dus alles wat er gebeurd is. Ik heb, zo ver als ik weet, niks weggelaten. Daar heb ik mijn best voor gedaan. :grin:

Waarm gaf dat dan echt zoveel meer indruk dan je eerste lsd ervaring etc?
Klik om te vergroten...

Ik ken Scopolamine zeer goed, hij is mijn soulmate zou je kunnen zeggen, we hebben een uitzonderlijke vriendschap. Ik ken hem dus door en door, heb ook al vele malen met hem getript.
Wat ik die avond heb gezien was iets totaal anders dan normaal, hij is veel gewend en heeft al veel geprobeerd. Ik zag aan hem hoe zwaar het was. Doordat ik hem zo goed ken kon ik ook zeer goed het verschil zien.
Het was echt fascinerend. Ik denk dat als ik hem niet zo goed zou kennen, het ook een stuk minder fascinerend zou zijn geweest.

NorthernLightBE zei:
En knap geschreven trouwens, een fascinerend reportje inderdaad.
Klik om te vergroten...

Dankjewel, dat hoor ik altijd graag ! :grin:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Re: Datura stramonium: een ervaring van tripper en tripsitte

Wauw :openmouth: Mooi report en heftig, hoewel hier de effecten nog meevielen vergeleken met de complete waanzin waarin gebruikers met pech terechtkomen.
Klik om te vergroten...

Dankjewel ! :grin:

En inderdaad, de effecten vielen nog mee vergeleken bij sommige verhalen die je hoort en leest over datura stramonium.

Ik zou voor mijn leven gevreesd hebben. Ik weet niet wat de hoeveelheid werkzame stoffen in die tinctuur was (en of die hoeveelheid bekend was), maar bijpakken kan ontzettend link zijn (atropine en scopolamine kunnen tot uren na inname nog inslaan en heftiger uitpakken dan verwacht). Dat hij uiteindelijk niet bijgepakt heeft is waarschijnlijk het beste wat hem had kunnen overkomen.
Klik om te vergroten...

Ik vind het eigenlijk wel vreemd dat het zo lang duurt voordat atropine en scopolamine inslaan, farmaceutische atropine en scopolamine werkt normaal gezien veel sneller. Dus waarschijnlijk zal het aan de plant liggen.

De combinatie met LSD lijkt me eigenlijk ook geen succes, als de LSD wel was ingeslagen (wat met paddo's in ieder geval nog wel eens gebeurt) en de dosis delirianten hoger was geweest waren er al helemaal gekke toestanden ontstaan. Misschien een goed idee voor de volgende keer om hier voorzichtig mee te zijn :P
Klik om te vergroten...

Ik denk eigenlijk dat je het niet eens zou merken, voor mijn gevoel heeft de trip lang geduurd, jammer dat ik niet weet hoe lang precies. Voor mijn gevoel heeft het makkelijk twee uur geduurd, de LSD had dan al moeten werken.
Ik vergat zelfs half dat ik zelf aan het trippen was op LSD, terwijl ik echt hard heb getript qua visuals. Ik betwijfel of je dat echt zou merken als gebruiker, datura stramonium is een keiharde mindfucker. Het zou me niks verbazen als het de overhand neemt en al het andere in het niets laat verdwijnen. Bedenk je dan ook dat hij geen gedachten en emoties had, hoe wil je dan iets merken van de LSD buiten eventuele visuals ? En ik wil zelfs zo ver gaan dat ik ook wel zou geloven dat een deliriant in staat is om de visuals van LSD te onderdrukken, zelfs zonder dat de deliriant hier visuals of hallucinaties voor in de plaats geeft.
Delirianten zijn enorm krachtig.

Ik weet bitter weinig van CEV's op datura, omdat er zeer weinig over gerapporteerd is, maar deze vind ik toch wel vrij atypisch, want niet zo realistisch als de meeste OEV's op delirianten, hoewel het ergens ook weer 100% datura is. Dit idee ga ik in ieder geval ooit proberen te plagiëren, als mijn teken- en schilderkunsten (die ik tegenwoordig aan het ontwikkelen ben) ver genoeg gevorderd zijn :smilingimp:
Klik om te vergroten...

Ik denk eigenlijk dat het geen CEV was. CEV bewegen normaal gesproken. Dit was gewoon een tafereel dat hij zag, hij heeft niks gezegd over iets wat bewoog. Ik zal het nog eens vragen voor de zekerheid.
En inderdaad, ik vond het tafereel ook echt iets voor datura stramonium.

Als je het ooit echt wilt plagiëren, kom dan eens langs. Hij heeft het uitgetekend voor mij, daar heb je vast wel wat aan. :) En ik denk zelfs dat hij daar zelfs een kopie van zou willen ophangen. :grin:

Dat kan ik alleen maar volledig beamen. Hoewel Scopolamine het al erg heftig gehad heeft, kan het nog veel extremer. Totale verwarring, OEV's met complete horrorscenario's en extreme amnesie zitten in het takenpakket van deze bizarre drug.
Klik om te vergroten...

Ik vraag me nog steeds af hoe het kan dat mensen van een bakje truffels de meest enge of fantastische OEV's kunnen hebben die ook nog eens levensecht zijn.
Bij datura stramonium heb ik geen enkele twijfel meer dat die verhalen op waarheid berusten, alleen al door het effect op iemand anders te zien. :)

Als de LSD na afloop nog vrolijk insloeg, moet de dosis inderdaad niet heel hoog geweest zijn: een "normale" daturatrip (bij "normaal" gaat het helaas meestal wel om bizar hoge of totaal willekeurige doseringen) duurt 12 uur tot soms wel 48 uur.
Klik om te vergroten...

Ja, maar toch was het bizar, het sloeg op een raar moment in en verdween ook weer op een raar moment.

Ergens heb ik het gevoel dat ik datura ook eens zal proberen, alle eerdere beweringen over het vermijden van deze magische plant ten spijt. Leuk lijkt het me niet, maar wel ontzettend interessant en ergens spreekt het me te veel aan om er niet door aangetrokken te worden.
Klik om te vergroten...

Dat heb ik dus ook.
Ik zou bijvoorbeeld eigenlijk graag eens meemaken dat ik totaal geen gedachten meer heb.Ik ben van mezelf iemand die veel, soms te veel, nadenk. Vroeger kon ik ook moeilijk stoppen met denken, nu heb ik dat beter onder controle maar om aan helemaal niks te denken lukt toch niet. :P
Daarbij lijkt het me ook enorm leerzaam. Het hoeft niet altijd leuk te zijn voor mij. Ik hou wel van een uitdaging waar ik veel van kan leren, ik zie elke trip als een goede trip. Is een trip zeer negatief ? Dan leer ik er nog tien keer zo veel van. Dat maakt het dan weer leuk. :sunglasses:
*
**NYX**Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Re: Datura stramonium: een ervaring van tripper en tripsitte

Dank je wel voor het delen van deze fascinerende ervaring!
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Re: Datura stramonium: een ervaring van tripper en tripsitte

**NYX** zei:
Dank je wel voor het delen van deze fascinerende ervaring!
Klik om te vergroten...

Leuk dat je toch nog even reageerd, ik had je eerste post al gezien net nadat ik dit topic gepost had. :) Had nog willen reageren met wow dat is snel maar toen had je je post al verwijderd. :grin:
b
bierLid
01-01-2024, 00:00
#14
Re: Datura stramonium: een ervaring van tripper en tripsitte

Sublimo zei:
Dat heb ik dus ook.
Ik zou bijvoorbeeld eigenlijk graag eens meemaken dat ik totaal geen gedachten meer heb.Ik ben van mezelf iemand die veel, soms te veel, nadenk. Vroeger kon ik ook moeilijk stoppen met denken, nu heb ik dat beter onder controle maar om aan helemaal niks te denken lukt toch niet. :P
Klik om te vergroten...

Dat ik helemaal geen gedachten meer heb heb ik op DXM ook ervaren. Het gevoel dat je lichaam niet meer bij je ik hoort ofzo. Alsof je alles met alles bent...
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#15
Re: Datura stramonium: een ervaring van tripper en tripsitte

bier zei:
Sublimo zei:
Dat heb ik dus ook.
Ik zou bijvoorbeeld eigenlijk graag eens meemaken dat ik totaal geen gedachten meer heb.Ik ben van mezelf iemand die veel, soms te veel, nadenk. Vroeger kon ik ook moeilijk stoppen met denken, nu heb ik dat beter onder controle maar om aan helemaal niks te denken lukt toch niet. :P
Klik om te vergroten...

Dat ik helemaal geen gedachten meer heb heb ik op DXM ook ervaren. Het gevoel dat je lichaam niet meer bij je ik hoort ofzo. Alsof je alles met alles bent...
Klik om te vergroten...

Dat heet dissociatie, dat heb ik ook met ketamine, lachgas en zelfs chloroform in combinatie met lachgas, ervaren. Maar dan had ik altijd nog gedachten.

En er is nog een verschil tussen gedachteloos zijn voor een moment en geen beeld meer kunnen oproepen van je eigen moeder en ex-vriendin. Ik neem aan dat jij dat wel nog kon tijdens DXM.
m
megatrippieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Re: Datura stramonium: een ervaring van tripper en tripsitte

Geweldig tripreport weer.

Heel herkenbaar die situatie waar je instinctief aanvoelt dat je helder moet blijven/worden om in te kunnen grijpen indien dat nodig blijkt. Zelf heb ik dat ook. Het trippen is afgelopen bij mij op momenten dat mijn medetripper slecht gaat. Het is zelfs zo sterk dat mijn trip niet eens aanvangt als mijn mede tripper slecht lijkt te gaan. Als deze dan over zijn/haar piek heen is en de mindfucks over lijken te zijn gaat mijn trip dan nog een keer van start. meestal wel iets minder heftig dat hij naar alle waarschijnlijkheid oorspronkelijk was geweest.
Op één of andere manier blijk ik in staat om een trip op non-actief te zetten of uit te stellen en altijd een zekere mate van controle te behouden. Ik denk dat dit komt door het gebrek aan angst omdat het me niet uitmaakt hoe diep de trip gaat zijn en waar hij me brengt. Elke ervaring goed of slecht is voor mij ook een goede en leerzame ervaring.

Echter dit report bevestigt nogmaals voor mij wat ik eigenlijk al wist en dat is dat Datura niet iets is voor mij.
De duur van soms meerdere dagen valt slecht in te passen in mijn leven. Ik twijfel of ik die natuurlijke controle welke ik normaal gesproken heb ook zal hebben bij de Datura. Dat in combinatie aan gebrek aan tripsitters welke ik in staat acht goed om te kunnen gaan met dergelijke situaties maken voor mij dat ik dus niet op deze manier ga trippen. Tevens moet ik toegeven dat ik hem toch nog wel een beetje knijp voor de doornappel.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#17
Re: Datura stramonium: een ervaring van tripper en tripsitte

Geweldig tripreport weer.
Klik om te vergroten...

Dankjewel ! :grin:

Heel herkenbaar die situatie waar je instinctief aanvoelt dat je helder moet blijven/worden om in te kunnen grijpen indien dat nodig blijkt. Zelf heb ik dat ook. Het trippen is afgelopen bij mij op momenten dat mijn medetripper slecht gaat. Het is zelfs zo sterk dat mijn trip niet eens aanvangt als mijn mede tripper slecht lijkt te gaan. Als deze dan over zijn/haar piek heen is en de mindfucks over lijken te zijn gaat mijn trip dan nog een keer van start. meestal wel iets minder heftig dat hij naar alle waarschijnlijkheid oorspronkelijk was geweest.
Op één of andere manier blijk ik in staat om een trip op non-actief te zetten of uit te stellen en altijd een zekere mate van controle te behouden. Ik denk dat dit komt door het gebrek aan angst omdat het me niet uitmaakt hoe diep de trip gaat zijn en waar hij me brengt. Elke ervaring goed of slecht is voor mij ook een goede en leerzame ervaring.
Klik om te vergroten...

Goh, inderdaad super herkenbaar. Zo herkenbaar dat ik dit stukje zelf had kunnen schrijven over mezelf. Grappig. :)

Echter dit report bevestigt nogmaals voor mij wat ik eigenlijk al wist en dat is dat Datura niet iets is voor mij.
De duur van soms meerdere dagen valt slecht in te passen in mijn leven. Ik twijfel of ik die natuurlijke controle welke ik normaal gesproken heb ook zal hebben bij de Datura. Dat in combinatie aan gebrek aan tripsitters welke ik in staat acht goed om te kunnen gaan met dergelijke situaties maken voor mij dat ik dus niet op deze manier ga trippen. Tevens moet ik toegeven dat ik hem toch nog wel een beetje knijp voor de doornappel
Klik om te vergroten...

Datura is denk ik momenteel de enige drug waar ik ook wel een beetje angst voor heb. Maar die angst is lang niet groot genoeg om me ervan te weerhouden om het eens te proberen. Mijn nieuwsgierigheid en interesse ervoor zijn veel groter dan mijn angst en winnen het dan ook makkelijk van mijn angst.
Het mag raar en totaal absurd klinken, maar ergens kijk ik eigenlijk wel uit naar het juiste moment waarop ik de stap kan wagen. Ik heb in het verleden telkens het meest geleerd van mijn "badtrips". De trips die negatiever waren.
Het negatieve van datura stramonium spreekt me ergens wel aan, ondanks de angst.
Het lijkt me, als je er mee om kunt gaan, een zeer leerzame ervaring.
O
OlijfboompjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Re: Datura stramonium: een ervaring van tripper en tripsitte

Holy Crap man!
Wat een tripreport...echt te gek gewoon! :hearteyes:

Zo zie je maar hoe de geest is...
The power of the mind... :wink:
T
TheupsetterLid
01-01-2024, 00:00
#19
Re: Datura stramonium: een ervaring van tripper en tripsitte

Sublimo zei:
**NYX** zei:
Hey Sublimo!

Wordt het dit weekend....
ik blijf het topic in de gaten houden want ik kijk uit naar wederom een fascinerend report.
Ik hoop wel dat je voorzichtig doet en wens je een hele leerzame ervaring toe!
Klik om te vergroten...

Dankjewel ! :grin:

Ik weet nog niet wanneer ik het ga proberen, maar dat hoor je snel genoeg. :wink:
Klik om te vergroten...
Komt er nu nog een howto of hoe zit dat? :mrgreen:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#20
Re: Datura stramonium: een ervaring van tripper en tripsitte

Theupsetter zei:
Komt er nu nog een howto of hoe zit dat? :mrgreen:
Klik om te vergroten...

Weet je zeker dat je dat wilt ? :grin:
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."