Re: Datura stramonium: een ervaring van tripper en tripsitte
Ja die beelden zijn heel vreemd, CEV's (patronen, fractals) zijn nog prima wetenschappelijk te verklaren, maar die concrete beelden moeten toch rechtstreeks uit je onderbewustzijn ofzo komen lijken me.
We hebben de trip moeizaam tot een goed einde gebracht. Ik was heel misselijk en voelde me doodziek, ik heb eerst een tijd liggen huilen, en ben toen vanwege het fysieke ongemak in bed gaan liggen. Daar heb ik nog uren liggen draaien, terwijl mijn beste vriendin naast me zat en me steunde. Het was bizar, ik keek ieder 'uur' op de klok en dan was er één minuut voorbij. Het leek ondraaglijk, ik heb haar echt gesmeekt of er valium of iets dergelijks in huis was. Na uren van die hel leek het ineens iets minder te worden, en uiteindelijk ben ik opeens in slaap gevallen. Even later maakte m'n beste vriendin me weer wakker omdat het toen met haar helemaal niet goed ging. Zo goed en zo kwaad als het ging hebben we geprobeerd om weer te gaan slapen, na een lange tijd lukte dat weer, de volgende dag was het zó'n opluchting dat we normaal wakker werden.
Hier heb je het tripreport trouwens, vanuit het standpunt van m'n beste vriendin:
viewtopic.php?f=21&t=22590&p=654297&hilit=lsa+hel#p654297
Ondanks alle negatieve bijwerkingen die jij beschrijft en die ik zag staan toen ik even globaal het tripreportje las (ga het straks op mijn gemak lezen), ga ik ook dit eens uitproberen. Ik heb nu al een aantal zeer rare en aparte dingen gelezen die me ergens wel aantrekken.
Ja inderdaad, het is heel moeilijk om zo'n complexe stof proberen na te bouwen in een flesje. Synthetische mescaline is inderdaad ook nooit helemaal hetzelfde als de echte cactus, toch zonde eigenlijk. Al lijkt het me bij datura dan weer zo eng dat je de dosis niet weet, omdat de concentratie per zaadje kan verschillen. Maar zo te horen hebben jullie een tinctuur gemaakt dat niet al te sterk is, fijn dat je je er nu relatief veilig aan kan wagen.
Het feit dat je de dosis niet weet maakt het ook eng. Zeker als je je bedenkt dat je van een paar mg atropine al makkelijk dood kunt gaan. Zeker doordat je het combineert met meerdere anticholinergica. Het is gewoon zeer gevaarlijk. Want zelfs met een tinctuur is de dosis onmogelijk te achterhalen, dus ook totaal niet veilig, het is dan een kwestie van met heel weinig te beginnen en dat kleine beetje ook nog eens over een lange periode verdelen.
Een voordeel van zo een tinctuur is dat elke druppel ervan, elke ml, evenveel actieve bestanddelen bevat. Het is dus letterlijk een gemiddelde van alle concentraties in de zaadjes samen. Je weet dan iig al dat elke ml evenveel werkzame bestanddelen bevat, maar nog steeds niet hoeveel precies.
Als ik zeker zou zijn dat de farmaceutische manier niet verschilt van de plantenmanier, dan kies ik sowieso voor de farmaceutische manier.
Dan zou ik de actieve bestanddelen verdunnen naar 100 mg, minder kans op fouten tijdens het wegen.
Dan de exacte dosis die nodig is uitrekenen en dan is het gewoon een kwestie van het af te maken.
Ben benieuwd naar je report over je eigen ervaring, over een tijdje.
Ik heb er vandaag nog een hele tijd over nagedacht en heb mijn beslissing genomen, bij de eerstvolgende gelegenheid dat het mogelijk is om het te gebruiken, ga ik ervoor gaan. Ik zou het zelfs dit weekend al willen doen, maar dan ben ik in mijn eentje, dus dat is een no go.
![:)]()
Het wordt dus waarschijnlijk iets voor volgende week.