Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums250 mg Esketamine, shot into oblivion...

250 mg Esketamine, shot into oblivion...

21 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik zou tussen de 130 en 170 gaan zitten denk ik

Edit: ik was af gegaan ol de info van een ander forum, maar ik denk toch dat dit (zeker met goede keta) wel meer zal brengen dan een medium trip.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
De ervaring die ik hier probeer te beschrijven is inmiddels denk ik al minstens anderhalf jaar geleden. Tot op heden heb ik er nooit een report over geschreven omdat ik het grootste deel van de ervaring out was. Echter vond ik het deel wat ik mij nog wel kan herinneren toch interessant genoeg om er eens een reportje over te schrijven.

Toen ik drie jaar geleden voor het eerst aan ketamine kon komen ben ik er langzaam mee gaan experimenteren, telkens de dosis iets opbouwen. Tot deze ervaring was mijn hoogste dosering 150mg in een keer snuiven. Dat gaf een ervaring die voor mijn gevoel tegen een K-Hole aan zat, het besef van mijn lichaam was er net wel, net niet, maar ik bleef nog wel enigszins op aarde zeg maar.

Mijn stash raakte bijna op en het was toen ook nog eens ketacrisis. Ik wilde wel heel graag een K-Hole mee maken en dus was mijn redenatie dat het wellicht nu de enige optie zou zijn. Ik legde een lijn van 200mg neer met daarnaast nog een lijntje van 50mg. Het idee was om dus eerst die 200mg op te snuiven en eventueel een paar minuten later nog die extra 50mg mocht ik niet al in een K-Hole zitten en nog in staat zijn om te snuiven. Maar terwijl ik die eerste lijn weg snuif denk ik, tja ik kan net zo goed meteen alles doen, anders is het straks weer net niet en dan heb ik niet genoeg stash meer over.

Zo gezegd, zo gedaan, in totaal snuif ik dus in een keer 250mg weg. Binnen een paar minuten begin ik enorme tunnelvisie te krijgen, de kamer wordt in sneltrein vaart kleiner en kleiner tot de kamer er letterlijk niet meer is. Het is een beetje alsof de kamer implodeerd, op dat moment denk ik nog iets in de trant van als de kamer implodeerd waar moet ik dan heen. Terwijl ik dat denk wordt ik echt letterlijk uit mijn lichaam getrokken. Ik zie mijn geest nog voorbij de aarde schieten, het heelal in. Doel bereikt zou je zeggen, de K-Hole in...

Tot ik in enen zo'n 45 minuten later wakker wordt op de bank en mij realiseer dat ik de volledige K-Hole out gegaan ben. Op dat moment ben ik ook nog echt mega waus en lichamelijk volledig verlamd. Zo lig ik vervolgens op de bank naar de klok te staren, telkens denkend, ik zou graag in bed willen gaan liggen maar ik kan me niet bewegen. Uiteindelijk na ruim 2uur bewust verlamd op de bank te hebben doorgebracht kon ik eindelijk op staan om naar bed te gaan.

Al met al een erg bizarre en vervelende ervaring, omdat ik de K-Hole dus niet bewust heb meegemaakt maar de paar uur durende verlaming daarna wel. Achteraf kwam ik er achter dat ik zeer waarschijnlijk Esketamine heb gehad, wat verklaart waarom het spul zo belachelijk potent was. Inmiddels kan ik weer keta krijgen en die is zelfs nog net iets zuiverder als mijn eerste stash, maar zeker minder potent als die stash van toen.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bizar hoge dosering aangezien esketamine wel een stukkie potenter nog is, kan niet zeggen dat ik verbaast was dat je volledig black out ging. :P

200mg moet normaal gesproken wel voldoende wezen lijkt me.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Jmths zei:
Bizar hoge dosering aangezien esketamine wel een stukkie potenter nog is, kan niet zeggen dat ik verbaast was dat je volledig black out ging. :P

200mg moet normaal gesproken wel voldoende wezen lijkt me.
Klik om te vergroten...
Het was ook nogal een domme actie inderdaad. Hoewel ik me wel pas later realiseerde dat het esketa was, maargoed het was sowieso niet slim en dat heb ik geweten ook.
T
Timmie94Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Toch leuk dat je hem nog even post al kende ik het verhaal wel al.

Ik heb het trouwens met diezelfde keta ook wel is gehad, dat ik gewoon de volgende ochtend wakker werd en me amper meeer iets van een trip kon herinneren behalve wat jij beschrijft in het begin.

Die stash die wij toen hadden was wel echt heel goed :openmouth:

Ook leerzaam voor de lezers om te zien dat een hoge dosis in een keer niet altijd goed uitpakt.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Timmie94 zei:
Ook leerzaam voor de lezers om te zien dat een hoge dosis in een keer niet altijd goed uitpakt.
Klik om te vergroten...
Dat was ook een beetje mijn gedachten bij het delen hiervan.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#7
waar komen al die wilde verhalen over beide stereo-isomeren vandaan, nagenoeg elk verkrijgbaar spul is racemisch, en je dealer moet echt geluk hebben de S-isomeer variant te krijgen, noem het toeval bij wijze van.

bijna alle wereldwijd verkrijgbare ketamine soluties en poeders zijn gewoon racemisch. ik heb nog nooit etiketjes gezien met de verhouding. ik weet dat ze bestaan, maar dan blijft het 60/40 of 80/20 zegt men.

aan het uitgedampte product ga je het echt niet zien.

@Psychedillebee: Hoe weet je dat je de s-isomeer te pakken had? verder zie ik dat de k-hole ook de bedoeling was. ik heb hem zelf ook gehad, en er zit weinig verschil tussen bijvoorbeeld 250mg of 400mg, je bent echt een tijdje zo van de wereld dat je vaak zelf niet meer exact kan herinneren wat je zag of hoorde, en daarna kom je weer langzaam bij zinnen.

tot 150-200mg zuiver product is op een avondje door 1 persoon te verwerken zonder k-hole, maar dan rekening houden met eventuele medicijnen en wisselwerking. niet alles in eens, en geen combinaties. hogere doseringen raad ik alleen aan bij mensen die zich bewust zijn gewenningsverschijnselen te hebben. eigenlijk raad ik aan in dat geval te kappen, maar dat doet niet iedereen. gewenning treed erg snel op met ketamine.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
MeejheM zei:
@Psychedillebee: Hoe weet je dat je de s-isomeer te pakken had?
Klik om te vergroten...
100% zeker weet ik het helaas ook niet, aangezien ik niet zelf de ampullen heb staan uitdampen. Echter heb ik wel sterk het vermoeden, aangezien deze toen getest was op 70% puur en een stuk potenter was dan keta die ik later had van bijvoorbeeld 76% puur. Met verder in beiden situaties geen tolerantie.
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik ben er zelf niet helemaal van op de hoogte hoor, de isomeren bij ketamine specifiek. Maar je hebt toch ook die afbeeldingen van staafjes en bolletjes, zegt dat dan helemaal niets? Is dit dan gewoon op toeval berust? Ik weet wel dat isomeren scheiden vrij lastig kan zijn, dus zeker als het uit een illegaal lab komt zal de kans op een bepaalde isomeer erg klein zijn.

@Bee: thanks voor het delen. Een beetje voorzichtigheid is inderdaad wel handig. Wel een interessant begin van de trip, jammer eigenlijk dat je dan out bent gegaan!
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#10
ooscaar zei:
Ik ben er zelf niet helemaal van op de hoogte hoor, de isomeren bij ketamine specifiek. Maar je hebt toch ook die afbeeldingen van staafjes en bolletjes, zegt dat dan helemaal niets? Is dit dan gewoon op toeval berust? Ik weet wel dat isomeren scheiden vrij lastig kan zijn, dus zeker als het uit een illegaal lab komt zal de kans op een bepaalde isomeer erg klein zijn.
Klik om te vergroten...
Het fijne weet ik er ook niet van. Sommige zeggen dat je aan de vorm van de kristallen kunt zien welke isomeer het is, anderen weer niet. Wel weet ik dat esketa farmaceutisch in ieder geval gemaakt wordt, dus het is zeker in omloop. Uiteraard testen ze bij het lab niet op isomeren, dus het blijft nogal gissen allemaal helaas.
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#11
Aha, dan vermoed ik toch dat veel mensen te snel hun ketamine S-ketamine willen noemen omdat het ronde kristalletjes zijn, waaronder ik, hoewel het uiteraard zou kunnen. :P Aan de hand van die 70% die (veel) sterker was dan die 76% denk ik toch wel dat je kunt concluderen dat het S-ketamine was, of bijvoorbeeld 80%/20% S/R-ketamine .
S
SnoeischaarLid
01-01-2024, 00:00
#12
MeejheM zei:
waar komen al die wilde verhalen over beide stereo-isomeren vandaan, nagenoeg elk verkrijgbaar spul is racemisch, en je dealer moet echt geluk hebben de S-isomeer variant te krijgen, noem het toeval bij wijze van.

bijna alle wereldwijd verkrijgbare ketamine soluties en poeders zijn gewoon racemisch.
Klik om te vergroten...

Ik heb afgelopen week een sample (vermoedelijke) esketamine ingeleverd bij de test service in den haag. Ik zei erbij dat het om de S-isomer variant ging en werd toen even erop gewezen dat het het hele isomer verhaal onzin was omdat mensen dat verschil interessant zouden vinden. Arketamine zal namelijk helemaal niet voorkomen in Nederland zei ze. Gek verhaal dus, aangezien jij zegt dat meeste ketamine de R-isomer variant is.

Also, vraagje aan Psychedelibee, ik heb dus eindelijk wat ketamine kunnen bemachtigen. Kzag dat jij ook wel eens 30mg MXE had gedaan, dus ik vroeg mij af met hoeveel mg keta je dit zal vergelijken? Heb zelf wel eens 45mg MXE gedaan en vond het een medium trip, die nog wel ietsje heftiger mocht als de setting wat beter was.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Snoeischaar zei:
Ik heb afgelopen week een sample (vermoedelijke) esketamine ingeleverd bij de test service in den haag. Ik zei erbij dat het om de S-isomer variant ging en werd toen even erop gewezen dat het het hele isomer verhaal onzin was omdat mensen dat verschil interessant zouden vinden. Arketamine zal namelijk helemaal niet voorkomen in Nederland zei ze. Gek verhaal dus, aangezien jij zegt dat meeste ketamine de R-isomer variant is.
Klik om te vergroten...
Het hele isomeer verhaal is geen onzin in de zin dat er de R-isomeer (arketamine) is, de S-isomeer (esketamine) en de racemische variant. Racemisch is een 50/50 combinatie van beide isomeren, dus iets anders R-isomeer. In theorie is het natuurlijk ook nog mogelijk dat er keta de ronde gaat met bijvoorbeeld een 60/40 verhouding, maar dat is echt pure speculatie.

Racemisch is sowieso het meest voorkomend, aangezien het in die vorm het makkelijkst te maken is. De meeste drugs komen in racemische variant voor trouwens, pharmaceutisch wil daar nog wel eens van worden afgeweken aangezien een bepaald isomeer potenter is of minder bijwerkingen heeft bijvoorbeeld. Esketamine komt wel degelijk voor, het wordt voor medische doeleinden gemaakt maar is wel redelijk zeldzaam volgens mij. Arketamine wordt voor zover ik weet niet voor medische doeleinden gemaakt, het wordt wel eens als zodanig aangeboden door dealers maar vraag af of het echt voorkomt aangezien het pharmaceutisch niet gemaakt wordt en ik me niet kan voorstellen dat het illegaal zo gemaakt wordt eigenlijk. Daarbij is Arketamine een stuk minder potent, dus dat zou echt iets voor de liefhebber zijn dan.

Lang verhaal kort, het blijft allemaal nogal speculeren aangezien het testcentrum het onderscheid niet kan maken tussen de verschillende isomeren. Tenzij je echt zelf de ampullen hebt en daar S-isomeer op staat weet je zeker dat het die variant is. Voor mij geld dat ik een vermoeden heb dat het dus esketamine was zoals je hierboven kunt lezen.

Snoeischaar zei:
Also, vraagje aan Psychedelibee, ik heb dus eindelijk wat ketamine kunnen bemachtigen. Kzag dat jij ook wel eens 30mg MXE had gedaan, dus ik vroeg mij af met hoeveel mg keta je dit zal vergelijken? Heb zelf wel eens 45mg MXE gedaan en vond het een medium trip, die nog wel ietsje heftiger mocht als de setting wat beter was.
Klik om te vergroten...
Ehm, vind de vergelijking maken best lastig aangezien ik nog maar 1 keer MXE heb gedaan, keta heb ik veel meer ervaring mee. Maar zou die 30mg MXE denk ik ongeveer gelijk stellen aan ongeveer 60 tot 90mg goede keta. Hoe betrouwbaar dit is vraag ik me wel af eerlijk gezegd, aangezien ik dus pas 1 keer MXE heb gedaan.

De juiste sterkte vinden met keta is wel een stuk makkelijker trouwens, want het werkt veel sneller dan mxe dus je kunt klein beginnen en telkens bijnemen tot je op het gewenste effect zit. Neem bijvoorbeeld elke 10 minuten 30 mg tot je denkt dat het wel goed is zo. Als je echt in een k-hole wilt komen is dit niet de juiste manier, maar dat zou ik pas gaan proberen als je wat meer ervaring hebt ermee.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Snoeischaar zei:
Las net ergens dat arketamine alleen nog wordt gebruikt in het verdoven van dieren. Er zijn wel wat recente onderzoeken die aantonen dat arketamine op de lange termijn een beter antidepressant middel is dan esketamine. (bron: http://www.nature.com/tp/journal/v5/n9/ ... 5136a.html)
Klik om te vergroten...
Interessant, wellicht dat het hierdoor in de toekomst meer zal voorkomen. Hoe interessant het recreatief is vraag ik me overigens af aangezien het veel minder potent en dissociatief is, maar zou het best eens willen proberen.

Wat betreft de kennis van de mensen van het testcentrum, tja dat verschilt nogal is mijn ervaring. De meest standaard vragen kunnen ze wel beantwoorden hoor, maar dit zijn niet echt vragen waar veel mensen mee komen natuurlijk.

Snoeischaar zei:
Aangezien binnen mijn vriendenkring we mdma toch echt anders ervaren, doet het me afvragen of een individu zijn brein (bij de racemische variant) gewoon meer "aanleg" heeft voor één van de 2 isomers. Zal wel verklaren dat mijn maat altijd alleen maar wilt dansen met mdma en ik hem heerlijk kan spacen op de bank. Bij hem werkt het ook altijd snel uit terwijl ik nog zeker een uur lang erna waus voel, maar wel altijd zonder problemen kan slapen.
Klik om te vergroten...
Interessante theorie. Sowieso reageert iedereen natuurlijk anders op drugs vanwege unieke biochemie. Wellicht dat isomeren hier een rol in spelen. Wat het complexer maakt is dat de isomeren ook nog een wisselwerking op elkaar kunnen hebben natuurlijk.
S
SnoeischaarLid
01-01-2024, 00:00
#15
Psychedelibee zei:
Snoeischaar zei:
Snoeischaar zei:
Also, vraagje aan Psychedelibee, ik heb dus eindelijk wat ketamine kunnen bemachtigen. Kzag dat jij ook wel eens 30mg MXE had gedaan, dus ik vroeg mij af met hoeveel mg keta je dit zal vergelijken? Heb zelf wel eens 45mg MXE gedaan en vond het een medium trip, die nog wel ietsje heftiger mocht als de setting wat beter was.
Klik om te vergroten...

Ehm, vind de vergelijking maken best lastig aangezien ik nog maar 1 keer MXE heb gedaan, keta heb ik veel meer ervaring mee. Maar zou die 30mg MXE denk ik ongeveer gelijk stellen aan ongeveer 60 tot 90mg goede keta. Hoe betrouwbaar dit is vraag ik me wel af eerlijk gezegd, aangezien ik dus pas 1 keer MXE heb gedaan.

De juiste sterkte vinden met keta is wel een stuk makkelijker trouwens, want het werkt veel sneller dan mxe dus je kunt klein beginnen en telkens bijnemen tot je op het gewenste effect zit. Neem bijvoorbeeld elke 10 minuten 30 mg tot je denkt dat het wel goed is zo. Als je echt in een k-hole wilt komen is dit niet de juiste manier, maar dat zou ik pas gaan proberen als je wat meer ervaring hebt ermee.
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

Ahh alright, dan leg ik gwn een paar lijntjes vast neer zodat 30mg niet opeens 300mg wordt ofzo :). Dank voor de toevoeging op het isomer verhaal nog, vraag me wel af hoeveel die mensen van de testservice er zelf van af weten dan want beide isomers zullen vast wel ergens (per toeval) te vinden zijn.

Las net ergens dat arketamine alleen nog wordt gebruikt in het verdoven van dieren. Er zijn wel wat recente onderzoeken die aantonen dat arketamine op de lange termijn een beter antidepressant middel is dan esketamine. (bron: http://www.nature.com/tp/journal/v5/n9/ ... 5136a.html)

Psychedelibee zei:
Racemisch is sowieso het meest voorkomend, aangezien het in die vorm het makkelijkst te maken is. De meeste drugs komen in racemische variant voor trouwens
Klik om te vergroten...

Ook wel een interessant punt, omdat mdma in principe dus ook in 2 varianten te vinden kan zijn. Heb daar nooit over nagedacht. Ik lees hier even snel dat R-mdma meer het psychedelische wause heeft met een langere werkingsduur dan S-mdma, wat korter duurt en meer vergelijkbaar is met het speedy van pep.

Aangezien binnen mijn vriendenkring we mdma toch echt anders ervaren, doet het me afvragen of een individu zijn brein (bij de racemische variant) gewoon meer "aanleg" heeft voor één van de 2 isomers. Zal wel verklaren dat mijn maat altijd alleen maar wilt dansen met mdma en ik hem heerlijk kan spacen op de bank. Bij hem werkt het ook altijd snel uit terwijl ik nog zeker een uur lang erna waus voel, maar wel altijd zonder problemen kan slapen.

ooscaar zei:
Ik zou tussen de 130 en 170 gaan zitten denk ik
Klik om te vergroten...

Ik denk dat ik de eerste keer voor 90-120mg ga, dan de tweede keer 130-170 en dan nog een keer voor de K-hole proberen als ik er confident genoeg voor voel. Rest ervan bewaar ik wel voor combo's met 2cb of mdma aangezien ik er positieve dingen over lees. De reportjes zul je vast wel tegenkomen!
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#16
Snoeischaar zei:
Ook wel een interessant punt, omdat mdma in principe dus ook in 2 varianten te vinden kan zijn. Heb daar nooit over nagedacht. Ik lees hier even snel dat R-mdma meer het psychedelische wause heeft met een langere werkingsduur dan S-mdma, wat korter duurt en meer vergelijkbaar is met het speedy van pep.
Klik om te vergroten...
Shulgin heeft testen gedaan met beide isomeren, maar vond ze los een stuk minder interessant dan de racemische combinatie.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#17
laat ik het nog ens duidelijk stellen:

waarschijnlijk is alles ongeveer racemisch. Ik hoef niet op internet te kijken naar etiketten van Ketalar, Ketaset, Ketamax(die is minder goed, meer vaste stoffen bij normale temperaturen dan ketamine), en nog wat merken. er staat altijd op dat het ketamine is, dat het goedgekeurd is door een aantal instanties voor gebruik op dieren en meestal ook mensen, de sterkte van de solutie, de inhoud van een ampul, een batchnummer, EXP datum, fabrikant en land van herkomst.

Ik heb nog nooit informatie gezien over welke isomeren er in welke hoeveelheid inzitten.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#18
MeejheM zei:
Ik heb nog nooit informatie gezien over welke isomeren er in welke hoeveelheid inzitten.
Klik om te vergroten...
ï‚· Het werkzame bestanddeel van Ketanest-S 5, Ketanest-S 5 Multi-dose en Ketanest-S 25 Multi-dose is esketaminehydrochloride. Dit is aanwezig in de vorm van vrij esketamine, overeenkomend met respectievelijk 5 en 25 mg per ml
Klik om te vergroten...
http://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h24776.pdf

Waar R-ketamine vandaan zou moeten komen is mij ook een raadsel, dan heb je in ieder geval contact met een producent die van wanten weet. :P
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#19
ok, nu heb ik het gezien. ik ben het nog nooit tegengekomen in elk geval... of niet op gelet.

wat is qua werking het verschil? net zoiets als dat kindjes met hun dexamphetamine rustig worden in plaats van nog harder stuiteren?

dat je niet met een andere wereldvisie de OK uitgerold word ofzo?

Anastesie is echt niet mijn vak, als je kijkt wat die mensen allemaal combineren enzo. een pilletje tegen de stress, wat laggas om out te gaan, wat ketamine en ander spul om een tijdje out te blijven... wat een vak.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik neem de effecten die mensen op fora zetten altijd met een korreltje zout, want ik geloof inderdaad lang niet altijd dat mensen altijd een specifiek isomeer hebben.

Dit zegt wikipedia
Esketamine is approximately twice as potent as racemic ketamine.[2] It is eliminated from the human body more quickly than arketamine (R(–)-ketamine) or racemic ketamine, although arketamine slows its elimination.[3]

A number of studies have suggested that esketamine has a more medically useful pharmacological action than arketamine or racemic ketamine. Esketamine inhibits dopamine transporters eight times more than arketamine.[4] This increases dopamine activity in the brain. At doses causing the same intensity of effects, esketamine is generally considered to be more pleasant by patients.[5][6] Patients also generally recover mental function more quickly after being treated with pure esketamine, which may be a result of the fact that it is cleared from their system more quickly.[2][7]

Esketamine has an affinity for the PCP binding site of the NMDA receptor 3-4 times higher than that of arketamine. Unlike arketamine, esketamine does not bind significantly to sigma receptors. Esketamine increases glucose metabolism in frontal cortex, while arketamine decreases glucose metabolism in the brain. This difference may be responsible for the fact that esketamine generally has a more dissociative or hallucinogenic effect while arketamine is reportedly more relaxing.[7] However, other studies have found no difference between the isomers in the patient's level of vigilance.[5]

...

Although most studies suggest that esketamine is preferable for medical uses, a 2013 study found that the rapid antidepressant effect of arketamine was greater and lasted longer than that of esketamine in mice.[9]
Klik om te vergroten...
https://en.wikipedia.org/wiki/Esketamine


En inderdaad, erg ingewikkeld vakgebied. :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."