Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLSA TRIP REPORT 2 - hogere dosis! <3

LSA TRIP REPORT 2 - hogere dosis! <3

53 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wederom miscommunicatie denk ik. Ik vind 5 zaden namelijk geen sterke dosering, maar dat lijkt me voor een eerste keer juist een goede dosering om te zien hoe je er op reageert. 10 zaden wordt door oa erowid als sterke dosering geclassificeerd, ik heb hier echter zelf geen ervaring mee, dus kan dat moeilijk beoordelen. Maar als 12 zaden plus gemiddeld als zwaar wordt ervaren lijkt 10 zaden mij voor JackHerrer wat aan de hoge kant voor een eerste keer, zeker gezien zijn ervaring.

Verder was mijn reactie op de 22mg 2cb en 22gr truffels puur mijn persoonlijke ervaring. Waarmee ik wil aangeven dat doseringen erg per persoon kunnen verschillen. 2cb vind ik zelf bijvoorbeeld bijna geen trip middel, zeker in doseringen van onder de 30mg. 22gr truffels vind ik voor mij persoonlijk een gemiddelde dosering. Echter kunnen deze doseringen voor anderen als erg sterk worden ervaren.

Het is allemaal heel subjectief en een prima dosis voor de een is een veel te zware dosis voor de ander. Tevens kan het ook nog per middel verschillen hoe je er op reageert, dat je het ene tripmiddel in hoge doseringen aan kan is nog geen garantie dat dit ook voor het andere middel geldt. Daarom kun je bij een nieuw middel naar mijn idee beter met een gemiddelde dosering volgens erowid beginnen en van daaruit opwerken. Pas als je vaker getript hebt, 10 a 20 keer plus, en met meerdere middelen ervaring hebt is het naar mijn te doen om meteen in de hogere doseringen in te stappen. Als het dan een keer teveel is heb je in ieder geval genoeg ervaring om het in perspectief te plaatsen.
M
MananasLid
01-01-2024, 00:00
#2
@ Mindless:

Bedankt voor het leuke Reportje, eindelijk eens iemand waartegen ik mijn eigen ervaringen kan afwegen!

Ikzelf ben wel in hogere dosissen begonnen, en door de Litican en de Contramal (Trammadol) die ik erbij neem is LSA voor mij op geen enkele manier fysiologisch zwaar - toch kan ik me wel ergens inbeelden dat een heel milde LSA-trip zulke effecten geeft: bedankt om te delen! :)

@ Psychedelibee:

Misschien inderdaad weer een communicatie-fout, niets om ons zorgen over te maken (ik lees je reacties altijd heel graag!). :)

Maar ik bedoelde eerder, wat vind jij van 22gr Truffels voor een onvervaren tripper, niet voor jou, maar voor iemand die pas begonnen is met trippen?

Grtz Y'all! :)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Graag gedaan Mananas. :) Ik ben eigenlijk door jou wel geinteresseerd geraakt om het weer eens te proberen, maar dan met een hogere dosis. Ik wil dan wel zo'n koud water extractie doen. Nog even uitzoeken hoe en wat.

Hoe zijn jouw visuals met LSA eigenlijk?

Trouwens, was het maar zo dat LSA dezelfde werking had als LSD. :P Ik prefereer de laatste ook ver boven de eerste. Maar LSA is imo wel interessant genoeg om weer eens te proberen.
M
MananasLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik gebruik het nu geregeld, LSA, en ik vind het perfect om een avondje thuis te chillen - LSD is 'my drug of choice all the way!', maar dat is eerder voor party-mood, weet je wel? :)

De visuals tijdens het pieken onder LSA naar mijn ervaring (in hoge dosis dus):

- felle kleuren en patronen die snel heen en weer flitsen (zowel met gesloten als open ogen).
- een schilderij dat tot leven komt, in 3D (zoals in de bioscoop).
- het heen en weer wiegen van gordijnen.
- het morphen van objecten zoals de substantie(s) aanwezig binnen een Lava-lamp.
- een meer cartoonesk zicht op de wereld, ook ziet alles er zo mooi uit!
- het opvallen van meer details, intense kleuren, het meer opgaan in muziek,...

Zulke dingen dus... :)

En bij jou?

Grtz!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik begrijp wat je bedoeld met party-mood bij LSD ja. Ik heb van tevoren ook altijd veel meer zin in de LSD ervaring dan in andere psychedelica, omwille van die enorme entertainment value en luchtigheid die het biedt. En dat is dan ook wat bij mij steeds domineert aan het begin van een LSD trip. Maar toch, de LSD ervaring slaat bij mij op een bepaald punt altijd om en heeft voor mij dan ook een enorme spirituele waarde/diepgang. En de helderheid en energie die LSD biedt zijn voor mij ook grote pluspunten, al slaat het bij mij qua energie wel altijd wat door (onrustig worden door teveel aan energie). Maar dan neem ik wat Amnesia Haze erbij en dan wordt dat perfect opgeheven (gouden combo LSD en wiet, maar dat had je vast al ontdekt?).

Maar op gebied van visuals ben ik absoluut geen fan van LSD. Eigenlijk vind ik de visuals bij LSD overkomen als een soort cheap knock off van the real deal. :P Het is té fel, té schreeuwerig, te gemaakt... vind ik dan. Niet dat ik trip voor de visuals, maar de ongelofelijke finesse die psilocybine bijvoorbeeld heeft qua visuals mist imo totaal bij LSD. Ik heb op LSD wel meegemaakt dat ik "doorbrak" (gedeeltelijke ego-oplossing of niet, wie zal het zeggen) en de wereld als on-ge-lofelijk mooi werd ervaren, maar ik zou dat niet visuals noemen. Dan zit je imo in een staat waarbij het moeilijk is te zeggen wat nou effect van zo'n drug is en wat er inherent in jezelf zit.

Nu dan de visuals van LSA. :P Ik herken eigenlijk alles wel wat je daar opnoemt (behalve het cartooneske) en met name het tot leven komen van het schilderij! En de visuals met LSA vind ik dus wél heel erg indrukwekkend, vergelijkbaar met die van psilocybine. Het is allemaal veel meer organisch/natuurlijk (dan LSD dus) en het maakt ook echt wel wat in me los.

Ik heb trouwens voor mezelf ontdekt dat hoge doseringen bij psychedelica niet zo heel (zeg maar: niet) nodig zijn. Tuurlijk, je hebt voldoende nodig. Maar er is bij mij bij alle psychedelica altijd een moment nodig waarbij ik in verwondering moet vallen. Het is dan dat de inzichten en ook visuals in overdrive gaan. Het is veel meer een kwestie van jij die als observator verandert, dan dat de wereld verandert. Als jij verandert, verandert de wereld direct met je mee. Ik heb ook hoge doseringen gedaan in het verleden, maar het is imo onnodig bij psychedelica. Ik heb (veel en veel) mooiere visuals gehad op 15 gram truffels (standaard dosis dus) dan op een dikke 70 gram paddo's. Maar ja, het experimenteren met doseringen is zeker ook wel interessant/leuk. :)
M
MananasLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hey Mindless,

Wanneer ik combo's doe, dezer dagen niet vaak meer, zijn ze altijd gouden. :)

Even wil ik wel iets ophelderen, de Reports die ik hier typ zijn informatief bedoeld, of wanneer ik hoge dosissen gebruikt heb (omdat dit onverwachte wendingen geeft - normaal gezien en meestal, bij mij althans) of bij het testen van een (al dan niet voor mij) nieuwe 'drug'.

Maar, wat jij - of eender wie hier op dit forum - niet kan weten uiteraard, is dat ik ook een geheel andere manier heb om met psychedelica om te gaan. Ik gebruik namelijk niet vaak meer van die gek hoge dosissen, vroeger veel meer. Wat ik wel zeer vaak doe, is (bepaalde) psychedelica in juist heel kleine dosissen te gebruiken (en dan ook nooit een combo o.d.) om te mediteren, te contempleren (= hopelijk, en meestal wel, tot diepere inzichten komen) of gewoon om op een subtiele manier dat gevoel van verwondering en eenheid met al wat is, de universele liefde en vrede aanwezig in onze Kosmos te ervaren. <3

En dat is waar mijn grootste interesse ligt op dit punt in mijn leven.

ps: iemand zei in dit topic, ik weet niet meer wie en ik ben om eerlijk te zijn te lui om alles opnieuw te gaan doorlezen (ik heb niet geslapen afgelopen nacht, dus ook, vergeef mij enige fouten van eender welke aard mogelijks in deze reply a.u.b.) - al was het slechts diagonaal, dat de effecten van LSA eerder lijken aan te leunen bij die van Magic Mushrooms dan bij die van LSD (ondanks de gelijkaardige moleculaire structuur van LSA en LSD).

Nu, naar mijn ervaringen met LSA, LSD en M.M. is het zo, dat LSA en LSD echt wel dicht bij elkaar aanleunen en dat Magic Mushrooms bijna niet of IN ZEKERE ZIN helemaal niet aanleunen bij M.M., ergo...?

Wat vinden jullie allemaal? - want dat zou wel vreemd zijn: een soortgelijk effect maar geen (of heel weinig) moleculaire overeenkomst, en hetzelfde maar dan anders - een moleculaire overeenkomst maar geen gelijkaardig effect.

Grtz!
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mananas zei:
Wat vinden jullie allemaal? - want dat zou wel vreemd zijn: een soortgelijk effect maar geen (of heel weinig) moleculaire overeenkomst, en hetzelfde maar dan anders - een moleculaire overeenkomst maar geen gelijkaardig effect.
Klik om te vergroten...
Nouja, ik vind eigenlijk dat dat niet zo heel raar is en dat er ook best een moleculaire overeenkomst is. LSD bevat namelijk, net als psilocine, een tryptamine structuur. En aangezien de effecten van beide middelen ontstaan doordat ze een serotonine-molecuul proberen na te doen, wat ook een tryptamine is, best logisch klinken.

M
MananasLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dat weet ik, Fool, maar heb je het grote verschil bekeken tussen bv. de psilocybine-molecule en de LSA/LSD-molecules?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mananas zei:
Maar ik bedoelde eerder, wat vind jij van 22gr Truffels voor een onvervaren tripper, niet voor jou, maar voor iemand die pas begonnen is met trippen?
Klik om te vergroten...
Voor een beginner is 22gr truffels inderdaad een hoge dosis.

Mananas zei:
ps: iemand zei in dit topic, ik weet niet meer wie en ik ben om eerlijk te zijn te lui om alles opnieuw te gaan doorlezen (ik heb niet geslapen afgelopen nacht, dus ook, vergeef mij enige fouten van eender welke aard mogelijks in deze reply a.u.b.) - al was het slechts diagonaal, dat de effecten van LSA eerder lijken aan te leunen bij die van Magic Mushrooms dan bij die van LSD (ondanks de gelijkaardige moleculaire structuur van LSA en LSD).
Klik om te vergroten...
Dat was ik. Maargoed dat is wel gebaseerd op slechts 1 ervaring met LSA. Ik vond LSA wel echt duidelijk anders dan psilo, maar als ik het gevoel zou moeten vergelijken vind ik het dus dichter in de buurt van psilo komen dan van LSD. Toen ik daarentegen AL-LAD probeerde vond ik dat juist weer redelijk op LSD lijken. Maarja dat is allemaal puur subjectief natuurlijk. Misschien dat ik na een paar extra LSA ervaringen er ook weer anders over denk.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mananas zei:
Dat weet ik, Fool, maar heb je het grote verschil bekeken tussen bv. de psilocybine-molecule en de LSA/LSD-molecules?
Klik om te vergroten...
Doel je op het feit dat lysergamides een phenethylamine structuur bevatten en psilocine niet? Dat zal zeker voor een verschil in effect zorgen ja. :)
F
FitzsimmonsLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wat grappig dat jij het zo chill vond!
Ik heb, lang geleden, ook een keer LSA gebruikt (toen was ik 16 en had ik behalve wiet nog nooit iets geestverrijkends gebruikt) en ik vond het echt vreselijk.
Volgens mij had ik toen Morning Glory-zaden in plaats van Baby Hawaiian Woodrose, van Azarius in elk geval. Ik had ze 's ochtends vroeg gegeten. Daarna ben ik twee uur lang kots-, maar dan ook echt kotsmisselijk geweest. Ik wilde ondertussen een soort live tripreport bijhouden in een schriftje, daar zie je wel dat mijn handschrift omstreeks een uur na het eten heel fucked up wordt :P Maar verder staat er eigenlijk niks in, behalve elke 10 minuten 'misselijk, lig in nog steeds in bed te balen en voel d'r niks van'.
Daarna heb ik me de rest van de dag gevoeld alsof ik een griepje had, mijn lichaam voelde loodzwaar aan en mijn hoofd was daas. Ik heb toen maar gedaan alsof ik echt griep had en de rest van de dag Dora gekeken :grin:
Om een uur of 16 ging ik geloof ik wel naar buiten voor een boswandeling en heb ik wat foto's gemaakt, waarbij ik me wel enigszins gedissocieerd voelde en nog steeds wat mistig in m'n hoofd (die foto's zijn ook best vaag, ik had drie slakjes gevonden van aflopende grootte die op elkaar zaten en op een journey waren op een lantaarnpaal, en koeien in een veel te groene wei), maar ik was erg teleurgesteld.

Ik dacht dat het kwam omdat dat hele LSA bullshit was (een beetje zoals die fopdrugs van kalmerende thee en zo die ze op Lowlands in een 'coffeeshop'-standje verkopen), maar nu ik jouw verhaal lees kwam het bij nader inzien misschien wel doordat ik zo weinig ervaring had (de eerste keer dat ik blowde gebeurde er ook weinig meer dan intense misselijkheid) en daardoor ook een lage dosis had genomen uit voorzorg.

Misschien het herproberen waard... :rolleyes:
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hmmm
Ik ga binnenkirt eens proberen met 5 HBWR omdat dit een mooie dosis is volgens erowid. Ook al zegt jou verhaal nu iets anders ik ga psychedelica niet beginnen uitdagen.

Alleen ben ik er nog altijd niet aan uitgeraakt hoe ik die LSA nu ga opnemen... Liefst toch met een op een manier dat die misselijkmakende stoffen toch wat enigszinds verminderen.

Ik heb geen hoogtechnische apparatuur en een chemicus ben ik ook niet. Dus als jullie me wat tips zouden kunnen geven.

:)
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#13
theholyganja zei:
Hmmm
Ik ga binnenkirt eens proberen met 5 HBWR omdat dit een mooie dosis is volgens erowid. Ook al zegt jou verhaal nu iets anders ik ga psychedelica niet beginnen uitdagen.

Alleen ben ik er nog altijd niet aan uitgeraakt hoe ik die LSA nu ga opnemen... Liefst toch met een op een manier dat die misselijkmakende stoffen toch wat enigszinds verminderen.

Ik heb geen hoogtechnische apparatuur en een chemicus ben ik ook niet. Dus als jullie me wat tips zouden kunnen geven.

:)
Klik om te vergroten...
Gewoon deze stappen volgen, daar hoef je geen hoogtechnische apparatuur voor te hebben, noch een chemicus voor te zijn. :)

https://psychonautwiki.org/wiki/Nausea- ... extraction
M
MananasLid
01-01-2024, 00:00
#14
@ Fool: lijkt me een zeer goede manier om te consumeren, bedankt voor die link, man. :)

@ theholyganja: ja, vijf zaden lijkt mij een goed begin. De meest simpele manier om niet misselijk te worden, dan kan je de zaden gewoon kauwen, is een half uurtje vooraf iets innemen tegen misselijkheid - ikzelf neem altijd Litican (dat is wel een heel zwaar middel en enkel op voorschrift te verkrijgen, maar met een beetje creativiteit schrijft je huisdokter het misschien wel voor) :wink:

Ohja, een hele dag niet eten en de zaden 's avonds consumeren geeft an sich al weinig kans op misselijkheid e.d., ik zou er niet teveel mee inzitten - zelfs als je misselijk wordt of moet braken, tja, dan neem je dat erbij, net zoals wanneer je teveel gedronken hebt. :)

Je kan ook met een mes het buitenste laagje van de zaden snijden, ze dan verpulveren met bv. een hamer om dan nadien de verpulverde zaden anderhalf uurtje in een glas water te laten weken en daarna het water met het zadenmateriaal opdrinken.

Enjoy!

ps: ik ga vanavond - om precies te zijn zodadelijk, na deze post - tien zaden kauwen (ik heb mijn Litican reeds genomen) en ben al een tijdje een paar biertjes aan het drinken ook. :)

Misschien houd ik jullie vanavond nog wel op de hoogte van hoe mijn trip verloopt - ik heb gekozen voor een niet al te hoge dosis, dus ik verwacht een milde, droom-achtige, ontspannen trip met een leuk en liefdevol gevoel, een euforisch gevoel en wat milde hallucinaties (alles ziet er ook altijd zo mooi uit onder LSA!). :)

Grtz en misschien tot binnen enkele uurtjes! :tongueout:
m
mikozLid
01-01-2024, 00:00
#15
Al iets te merken Mananas?
M
MananasLid
01-01-2024, 00:00
#16
@ mikoz en alle anderen:

Ik ben niet meer teruggekomen om al trippend iets over mijn report weer te geven, omdat ik lekker onderuit in mijn sofa lag met een komische film op (ik houd van '80s comedy movies) en het voelde gewoon zo lekker aan dat ik mijn trip niet wilde verstoren, vandaar...

Voor de rest, de trip was zoals ik op voorhand, in mijn vorige reply, had beschreven, maar nogal aan de milde kant (ik heb een hoge tolerantie/afweersysteem).

Op dit moment heb ik om 18u 15 HBW-S geconsumeerd, om een stevigere trip te ervaren (ik heb niets te doen vanavond en ik vind LSA perfect om thuis lekker te chillen).

Deze keer in combinatie met Rum, mijn favoriete sterke drank.

De eerste effecten zijn reeds merkbaar, een beetje suf, kleuren worden reeds wat helderder, ik voel stilaan 'the body rush' opkomen, maar nog slechts heeld mild, zelfs voor LSA.

Ik schat dat ik tegen 19u al redelijk goed aan het trippen zal zijn en dat ik tegen 20u zal pieken.

Moest ik in the mood zijn, dan houd ik jullie vanavond verder op de hoogte hoe mijn trip verloopt tijdens het trippen, anders breng ik morgen of zo wel verslag uit! :)

Grtz, Love and Peace! <3 :grin:
M
MananasLid
01-01-2024, 00:00
#17
:hearteyes:
M
MananasLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ohja, ik voel al redelijk wat liefde en euforie doorheen mijn tintelend lichaam stromen! :hearteyes:

Begin van de droomtoestand!

Peace out! Love!
m
mikozLid
01-01-2024, 00:00
#19
Klinkt allemaal wel het proberen waard. Wordt dit middel bij veel verschillende smartshops aangeboden? :)
M
MananasLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hey allemaal,


Velen van jullie zullen mijn eerste trip-report over LSA waarschijnlijk gelezen hebben... Toen waren het 15 zaden Hawaiian Baby Woodrose (Argyreia-nervosa). - deze keer hebben we het over 35 zaden! :)

Wie? - just me!
Waar? - @ home.
Wat? - 50mg Litican, 50mg Trammadol (zie mijn vorig report waarom deze combo...) en uiteraard: 35 zaden van de bovengenoemde LSA-zaden. :)

Laat me duidelijk wezen, geen neveneffecten en een trip veel sterker dan vorige keer!!!

Na ongeveer een half uurtje begon ik me stoned te voelen, maar op een andere manier die ik jammer genoeg niet kan beschrijven - ik werd heel wazig...

Na ongeveer een uurtje sloeg de eerste tripgolf in: de kamer begon uit perspectief te trekken, schilderijen kwamen tot leven: ik zag deze in 3D en als een Lava-lamp bewegen...

Lachkicks!!! :)

Toen besloot ik om een film te kijken, maar ik was te ver weg om de film te kunnen volgen - al bleef ik naar het scherm staren: alsof ik een 3D-Lava-lamp-bril had opgezet hahaha! :tongueout:^

Na ongeveer twee uurtjes (ik heb de tijd bijgehouden min of meer, deze keer...) sloeg het in als een bom - het is inderdaad zoals een LSD-trip, behavle dan dat je er moe van wordt in plaats van energetisch (daarom blijft LSD nog altijd mijn favoriet, hoewel LSA veel goedkoper is)...

Ik kan je zeggen, ik heb na die trip onmiddellijk 310gr LSA in huis gehaald (LSD-trips heb ik altijd, geen uitzondering!). :)

Het trippen onder deze dosis LSA was best heftig, niet zo heftig als LSD, maar toch echt wel de moeite waard! - liefde en euforie stroomden opnieuw doorheen mijn gehele lichaam, ik had constant lachkicks, ik lag lekker chill in mijn sofa in de woonkamer - en toch, ook al werkt LSA ontspannend, ik draaide toch de hele tijd rondjes met mijn hand en ook kon ik mijn benen niet stilhouden...

Sterker zelfs! - toen ik besloot de film op mute te zetten (omdat ik zalige visuals had op die televisie liet ik het beeld opstaan), zette ik opzwepende muziek op, en ja, ik heb staan dansen onder LSA! :) Echt heel cool gevoel!

Mijn huiswerk zei me te beginnen met slechts drie zaadjes, dat heb ik in de wind geslagen, en dat een goede dosis acht tot twaalf zaadjes is: maar 35 zaden waren perfect!!! :)

Het was echt zo onverwacht heerlijk, ik ben er nog altijd helemaal van in de ban! - dat ik dit niet eerder heb geprobeerd?!

:hearteyes:

Ongeveer in de helft van de trip (denk ik), flitsten patronen (met open ogen) voor mijn ogen, met gesloten ogen waren ze iets heftiger - nog steeds allesbehalve een LSD-effect, maar, toch, open ogen patronen en kleuren die heel fel waren en voor mijn ogen flitsten, dat heb ik graag!

:hearteyes: :hearteyes: :hearteyes:

Iedereen met ervaring met LSA, deel je ervaring(en) aub, en graag reacties ook van totaal onervaren gebruikers in verband met LSA! - moesten jullie nog vragen hebben of zo...

ps: de trip duurde ditmaal in totaal toch wel zes tot acht uur lang!



One Love,

Mananas!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."