Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLSA TRIP REPORT 2 - hogere dosis! <3

LSA TRIP REPORT 2 - hogere dosis! <3

53 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
M
MananasLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey Psychedelibee,

Ik vind wat je zegt - met alle respect - wat tegenstrijdig...

Met het feit dat 22mg 2cb een erg milde dosis is ben ik geheel akkoord, zeker omdat 2cb ook een vrij mild psychedelicum is - zeker in die zin dat de trip nog beter te sturen en controleren is dan LSD en LSA. Ook is 2cb vrij mild, naar mijn ervaringen althans, qua trip an sich.

En ja, ik neem zelf ook graag 30gr Hollandia Truffels, of 10gr (gedroogd) Cubensis b+ Shrooms bv. - maar dat je vijf zaden al sterk vindt voor een niet echt ervaren tripper, maar 22gr Truffels voor een niet echt ervaren tripper vind je blijkbaar dan maar middelmatig...

Dat vind ik nogal contradictorisch, zelfs al gaat het om ervaren trippers...

LSA is mild en de trip is heel goed te controleren en te sturen, Truffels zijn veel minder goed te controleren en te sturen ergo meer onvoorspelbaar.

Een bad-trip kan ik me voor een onervaren tripper bij inname van 5 LSA-zaden moeilijk inbeelden (de bad-trips die je vaak leest online, zoals je zelf al zei, komen - naar wat ik er denk van te begrijpen - voornamelijk door de misselijkheid en het braken, maar dit kan makkelijk voorkomen worden weet ik uit eigen ervaring...), een bad-trip bij inname van 22gr Truffels kan ik me bij een onervaren, of zelfs sommige ervaren trippers, heel goed inbeelden!

De verwittiging(en) op de doosjes Truffels of de verwittigingen online zeggen voor beginnende gebruikers te beginnen met 5gr, en na een uurtje, als alles goed gaat, nog 5gr bij te nemen - 15gr zou alleen voor heel ervaren trippers zijn en deze dosis zou men niet mogen overschrijden (al doe ik dat zelf ook).

Wat denk je van wat ik zeg?

Grtz! :)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je vroeg in je beginpost om LSA ervaringen, dus hierbij. :)

Ik heb twee keer getript op LSA, beide geloof ik op 5 Hawaiian Baby Woodrose zaadjes. Eerste keer door er simpelweg op te kauwen (eerst wel het vliesje eraf geschraapt met een mesje) en tweede keer door ze in een leeggemaakt theezakje te doen en een half uur in m'n mond te houden en heen en weer te bewegen met m'n tong. Die eerste keer ben ik er flink misselijk van geworden, de tweede keer een heel klein beetje. Beide keren voelde ik me flink verdoofd en wou ik alleen maar gaan liggen op de bank.

De tweede keer heb ik denk ik te weinig van de werkzame stof binnengekregen, dus ik beschrijf qua psychedelische effecten nu even de eerste keer. Ik moet toegeven, ondanks de misselijkheid en het verdoofde gevoel heb ik toen best een bijzondere trip gehad. Het was me allemaal nog wel een stukje te mild qua effecten, maar ze waren er zeker. Op een gegeven moment werd ik heel kalm in m'n hoofd en een lichte euforie kwam opzetten. Het was minder intens dan bijvoorbeeld de euforie van MDMA, maar niet minder prettig. Ik had toen nog lichte misselijkheid, maar dat was niet meer zo vervelend omdat er ook die euforie was. Het was gewoon heel erg content zijn met dat moment. Een poosje later kwamen er ook visuals opzetten, die eigenlijk best wel anders waren dan de visuals die ik gewend ben van psilocybine en ook LSD. Bij die tweee lijkt het toch vaak of de visuals als een soort overlay over je normale zicht liggen (dit is natuurlijk anders op hogere doseringen van die stoffen), maar hier leek het direct alsof een object echt van zichzelf veranderde. Ik heb bijvoorbeeld een grote foto van een berglandschap achter de bank hangen, hier lag ik naar te kijken toen ik op de bank lag. Het leek meer alsof dat hele ding uit pixels bestond en zo nu en dan werkelijk transformeerde. Soortgelijke effecten heb ik ook wel met hogere doseringen paddo's en truffels gezien, maar het viel me al op dat het al direct zo tastbaar leek.

De trip was ook best diepgaand qua inzichten, al weet ik daar niet veel meer van (het is een paar jaartjes geleden). Al met al was het dus best bijzonder, maar ik kan wat ik zoek in trippen ook vinden bij andere psychedelica. En dat zijn dan middelen die lichamelijk niet zo zwaar vallen. :)
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wederom miscommunicatie denk ik. Ik vind 5 zaden namelijk geen sterke dosering, maar dat lijkt me voor een eerste keer juist een goede dosering om te zien hoe je er op reageert. 10 zaden wordt door oa erowid als sterke dosering geclassificeerd, ik heb hier echter zelf geen ervaring mee, dus kan dat moeilijk beoordelen. Maar als 12 zaden plus gemiddeld als zwaar wordt ervaren lijkt 10 zaden mij voor JackHerrer wat aan de hoge kant voor een eerste keer, zeker gezien zijn ervaring.

Verder was mijn reactie op de 22mg 2cb en 22gr truffels puur mijn persoonlijke ervaring. Waarmee ik wil aangeven dat doseringen erg per persoon kunnen verschillen. 2cb vind ik zelf bijvoorbeeld bijna geen trip middel, zeker in doseringen van onder de 30mg. 22gr truffels vind ik voor mij persoonlijk een gemiddelde dosering. Echter kunnen deze doseringen voor anderen als erg sterk worden ervaren.

Het is allemaal heel subjectief en een prima dosis voor de een is een veel te zware dosis voor de ander. Tevens kan het ook nog per middel verschillen hoe je er op reageert, dat je het ene tripmiddel in hoge doseringen aan kan is nog geen garantie dat dit ook voor het andere middel geldt. Daarom kun je bij een nieuw middel naar mijn idee beter met een gemiddelde dosering volgens erowid beginnen en van daaruit opwerken. Pas als je vaker getript hebt, 10 a 20 keer plus, en met meerdere middelen ervaring hebt is het naar mijn te doen om meteen in de hogere doseringen in te stappen. Als het dan een keer teveel is heb je in ieder geval genoeg ervaring om het in perspectief te plaatsen.
M
MananasLid
01-01-2024, 00:00
#4
@ Mindless:

Bedankt voor het leuke Reportje, eindelijk eens iemand waartegen ik mijn eigen ervaringen kan afwegen!

Ikzelf ben wel in hogere dosissen begonnen, en door de Litican en de Contramal (Trammadol) die ik erbij neem is LSA voor mij op geen enkele manier fysiologisch zwaar - toch kan ik me wel ergens inbeelden dat een heel milde LSA-trip zulke effecten geeft: bedankt om te delen! :)

@ Psychedelibee:

Misschien inderdaad weer een communicatie-fout, niets om ons zorgen over te maken (ik lees je reacties altijd heel graag!). :)

Maar ik bedoelde eerder, wat vind jij van 22gr Truffels voor een onvervaren tripper, niet voor jou, maar voor iemand die pas begonnen is met trippen?

Grtz Y'all! :)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Graag gedaan Mananas. :) Ik ben eigenlijk door jou wel geinteresseerd geraakt om het weer eens te proberen, maar dan met een hogere dosis. Ik wil dan wel zo'n koud water extractie doen. Nog even uitzoeken hoe en wat.

Hoe zijn jouw visuals met LSA eigenlijk?

Trouwens, was het maar zo dat LSA dezelfde werking had als LSD. :P Ik prefereer de laatste ook ver boven de eerste. Maar LSA is imo wel interessant genoeg om weer eens te proberen.
M
MananasLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik gebruik het nu geregeld, LSA, en ik vind het perfect om een avondje thuis te chillen - LSD is 'my drug of choice all the way!', maar dat is eerder voor party-mood, weet je wel? :)

De visuals tijdens het pieken onder LSA naar mijn ervaring (in hoge dosis dus):

- felle kleuren en patronen die snel heen en weer flitsen (zowel met gesloten als open ogen).
- een schilderij dat tot leven komt, in 3D (zoals in de bioscoop).
- het heen en weer wiegen van gordijnen.
- het morphen van objecten zoals de substantie(s) aanwezig binnen een Lava-lamp.
- een meer cartoonesk zicht op de wereld, ook ziet alles er zo mooi uit!
- het opvallen van meer details, intense kleuren, het meer opgaan in muziek,...

Zulke dingen dus... :)

En bij jou?

Grtz!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik begrijp wat je bedoeld met party-mood bij LSD ja. Ik heb van tevoren ook altijd veel meer zin in de LSD ervaring dan in andere psychedelica, omwille van die enorme entertainment value en luchtigheid die het biedt. En dat is dan ook wat bij mij steeds domineert aan het begin van een LSD trip. Maar toch, de LSD ervaring slaat bij mij op een bepaald punt altijd om en heeft voor mij dan ook een enorme spirituele waarde/diepgang. En de helderheid en energie die LSD biedt zijn voor mij ook grote pluspunten, al slaat het bij mij qua energie wel altijd wat door (onrustig worden door teveel aan energie). Maar dan neem ik wat Amnesia Haze erbij en dan wordt dat perfect opgeheven (gouden combo LSD en wiet, maar dat had je vast al ontdekt?).

Maar op gebied van visuals ben ik absoluut geen fan van LSD. Eigenlijk vind ik de visuals bij LSD overkomen als een soort cheap knock off van the real deal. :P Het is té fel, té schreeuwerig, te gemaakt... vind ik dan. Niet dat ik trip voor de visuals, maar de ongelofelijke finesse die psilocybine bijvoorbeeld heeft qua visuals mist imo totaal bij LSD. Ik heb op LSD wel meegemaakt dat ik "doorbrak" (gedeeltelijke ego-oplossing of niet, wie zal het zeggen) en de wereld als on-ge-lofelijk mooi werd ervaren, maar ik zou dat niet visuals noemen. Dan zit je imo in een staat waarbij het moeilijk is te zeggen wat nou effect van zo'n drug is en wat er inherent in jezelf zit.

Nu dan de visuals van LSA. :P Ik herken eigenlijk alles wel wat je daar opnoemt (behalve het cartooneske) en met name het tot leven komen van het schilderij! En de visuals met LSA vind ik dus wél heel erg indrukwekkend, vergelijkbaar met die van psilocybine. Het is allemaal veel meer organisch/natuurlijk (dan LSD dus) en het maakt ook echt wel wat in me los.

Ik heb trouwens voor mezelf ontdekt dat hoge doseringen bij psychedelica niet zo heel (zeg maar: niet) nodig zijn. Tuurlijk, je hebt voldoende nodig. Maar er is bij mij bij alle psychedelica altijd een moment nodig waarbij ik in verwondering moet vallen. Het is dan dat de inzichten en ook visuals in overdrive gaan. Het is veel meer een kwestie van jij die als observator verandert, dan dat de wereld verandert. Als jij verandert, verandert de wereld direct met je mee. Ik heb ook hoge doseringen gedaan in het verleden, maar het is imo onnodig bij psychedelica. Ik heb (veel en veel) mooiere visuals gehad op 15 gram truffels (standaard dosis dus) dan op een dikke 70 gram paddo's. Maar ja, het experimenteren met doseringen is zeker ook wel interessant/leuk. :)
M
MananasLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hey Mindless,

Wanneer ik combo's doe, dezer dagen niet vaak meer, zijn ze altijd gouden. :)

Even wil ik wel iets ophelderen, de Reports die ik hier typ zijn informatief bedoeld, of wanneer ik hoge dosissen gebruikt heb (omdat dit onverwachte wendingen geeft - normaal gezien en meestal, bij mij althans) of bij het testen van een (al dan niet voor mij) nieuwe 'drug'.

Maar, wat jij - of eender wie hier op dit forum - niet kan weten uiteraard, is dat ik ook een geheel andere manier heb om met psychedelica om te gaan. Ik gebruik namelijk niet vaak meer van die gek hoge dosissen, vroeger veel meer. Wat ik wel zeer vaak doe, is (bepaalde) psychedelica in juist heel kleine dosissen te gebruiken (en dan ook nooit een combo o.d.) om te mediteren, te contempleren (= hopelijk, en meestal wel, tot diepere inzichten komen) of gewoon om op een subtiele manier dat gevoel van verwondering en eenheid met al wat is, de universele liefde en vrede aanwezig in onze Kosmos te ervaren. <3

En dat is waar mijn grootste interesse ligt op dit punt in mijn leven.

ps: iemand zei in dit topic, ik weet niet meer wie en ik ben om eerlijk te zijn te lui om alles opnieuw te gaan doorlezen (ik heb niet geslapen afgelopen nacht, dus ook, vergeef mij enige fouten van eender welke aard mogelijks in deze reply a.u.b.) - al was het slechts diagonaal, dat de effecten van LSA eerder lijken aan te leunen bij die van Magic Mushrooms dan bij die van LSD (ondanks de gelijkaardige moleculaire structuur van LSA en LSD).

Nu, naar mijn ervaringen met LSA, LSD en M.M. is het zo, dat LSA en LSD echt wel dicht bij elkaar aanleunen en dat Magic Mushrooms bijna niet of IN ZEKERE ZIN helemaal niet aanleunen bij M.M., ergo...?

Wat vinden jullie allemaal? - want dat zou wel vreemd zijn: een soortgelijk effect maar geen (of heel weinig) moleculaire overeenkomst, en hetzelfde maar dan anders - een moleculaire overeenkomst maar geen gelijkaardig effect.

Grtz!
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mananas zei:
Wat vinden jullie allemaal? - want dat zou wel vreemd zijn: een soortgelijk effect maar geen (of heel weinig) moleculaire overeenkomst, en hetzelfde maar dan anders - een moleculaire overeenkomst maar geen gelijkaardig effect.
Klik om te vergroten...
Nouja, ik vind eigenlijk dat dat niet zo heel raar is en dat er ook best een moleculaire overeenkomst is. LSD bevat namelijk, net als psilocine, een tryptamine structuur. En aangezien de effecten van beide middelen ontstaan doordat ze een serotonine-molecuul proberen na te doen, wat ook een tryptamine is, best logisch klinken.

M
MananasLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dat weet ik, Fool, maar heb je het grote verschil bekeken tussen bv. de psilocybine-molecule en de LSA/LSD-molecules?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mananas zei:
Maar ik bedoelde eerder, wat vind jij van 22gr Truffels voor een onvervaren tripper, niet voor jou, maar voor iemand die pas begonnen is met trippen?
Klik om te vergroten...
Voor een beginner is 22gr truffels inderdaad een hoge dosis.

Mananas zei:
ps: iemand zei in dit topic, ik weet niet meer wie en ik ben om eerlijk te zijn te lui om alles opnieuw te gaan doorlezen (ik heb niet geslapen afgelopen nacht, dus ook, vergeef mij enige fouten van eender welke aard mogelijks in deze reply a.u.b.) - al was het slechts diagonaal, dat de effecten van LSA eerder lijken aan te leunen bij die van Magic Mushrooms dan bij die van LSD (ondanks de gelijkaardige moleculaire structuur van LSA en LSD).
Klik om te vergroten...
Dat was ik. Maargoed dat is wel gebaseerd op slechts 1 ervaring met LSA. Ik vond LSA wel echt duidelijk anders dan psilo, maar als ik het gevoel zou moeten vergelijken vind ik het dus dichter in de buurt van psilo komen dan van LSD. Toen ik daarentegen AL-LAD probeerde vond ik dat juist weer redelijk op LSD lijken. Maarja dat is allemaal puur subjectief natuurlijk. Misschien dat ik na een paar extra LSA ervaringen er ook weer anders over denk.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mananas zei:
Dat weet ik, Fool, maar heb je het grote verschil bekeken tussen bv. de psilocybine-molecule en de LSA/LSD-molecules?
Klik om te vergroten...
Doel je op het feit dat lysergamides een phenethylamine structuur bevatten en psilocine niet? Dat zal zeker voor een verschil in effect zorgen ja. :)
F
FitzsimmonsLid
01-01-2024, 00:00
#13
Wat grappig dat jij het zo chill vond!
Ik heb, lang geleden, ook een keer LSA gebruikt (toen was ik 16 en had ik behalve wiet nog nooit iets geestverrijkends gebruikt) en ik vond het echt vreselijk.
Volgens mij had ik toen Morning Glory-zaden in plaats van Baby Hawaiian Woodrose, van Azarius in elk geval. Ik had ze 's ochtends vroeg gegeten. Daarna ben ik twee uur lang kots-, maar dan ook echt kotsmisselijk geweest. Ik wilde ondertussen een soort live tripreport bijhouden in een schriftje, daar zie je wel dat mijn handschrift omstreeks een uur na het eten heel fucked up wordt :P Maar verder staat er eigenlijk niks in, behalve elke 10 minuten 'misselijk, lig in nog steeds in bed te balen en voel d'r niks van'.
Daarna heb ik me de rest van de dag gevoeld alsof ik een griepje had, mijn lichaam voelde loodzwaar aan en mijn hoofd was daas. Ik heb toen maar gedaan alsof ik echt griep had en de rest van de dag Dora gekeken :grin:
Om een uur of 16 ging ik geloof ik wel naar buiten voor een boswandeling en heb ik wat foto's gemaakt, waarbij ik me wel enigszins gedissocieerd voelde en nog steeds wat mistig in m'n hoofd (die foto's zijn ook best vaag, ik had drie slakjes gevonden van aflopende grootte die op elkaar zaten en op een journey waren op een lantaarnpaal, en koeien in een veel te groene wei), maar ik was erg teleurgesteld.

Ik dacht dat het kwam omdat dat hele LSA bullshit was (een beetje zoals die fopdrugs van kalmerende thee en zo die ze op Lowlands in een 'coffeeshop'-standje verkopen), maar nu ik jouw verhaal lees kwam het bij nader inzien misschien wel doordat ik zo weinig ervaring had (de eerste keer dat ik blowde gebeurde er ook weinig meer dan intense misselijkheid) en daardoor ook een lage dosis had genomen uit voorzorg.

Misschien het herproberen waard... :rolleyes:
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hmmm
Ik ga binnenkirt eens proberen met 5 HBWR omdat dit een mooie dosis is volgens erowid. Ook al zegt jou verhaal nu iets anders ik ga psychedelica niet beginnen uitdagen.

Alleen ben ik er nog altijd niet aan uitgeraakt hoe ik die LSA nu ga opnemen... Liefst toch met een op een manier dat die misselijkmakende stoffen toch wat enigszinds verminderen.

Ik heb geen hoogtechnische apparatuur en een chemicus ben ik ook niet. Dus als jullie me wat tips zouden kunnen geven.

:)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."