Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn eerste keer trippen; 2cb.

Mijn eerste keer trippen; 2cb.

56 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
S
SprokkieLid
01-01-2024, 00:00
#1
PsyTekZ zei:
Met de intense middelen kan ik me daar ook wel in vinden en dan zou ik zelfs een joint volledig uit de trip laten. Bij 2cb kan het toch wel altijd plezieren.
Klik om te vergroten...
Ik geniet toch wel altijd heel erg van een jointje als ik Lsd gebruik. Wel hasj dan geen wiet..
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
PsyTekZ zei:
Fijn report. Goed idee om dat jointje te roken. Versterkt altijd de trip in positieve zin volgens mijn ervaringen.

Dat slapen is zeker niet abnormaal. Heb je deze week gewerkt? Zelf ook nog voorgehad na een werkweek dat ik van 18mg in slaap viel. 2cb maakt je redelijk sloom. Ben ook van mening dat ik het niet zou doen op een feest.
Klik om te vergroten...

Ik heb een lang weekend vrij. Wel gewerkt tot en donderdag.
Ik zou het toch prettiger vinden als je niet zo slaperig zou worden.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mooi om te lezen dat alles goed is gegaan. In slaap vallen met 2C-B heb ik nog niet eerder gehoord. Er sloom en gaperig van worden is wel heel gebruikelijk in ieder geval.

2C-B is een vrij sociale drug, dus denk wel dat het wat meer tot zijn recht komt in gezelschap voor je. In je eentje zul je wat meer je best moeten doen om jezelf te vermaken. Je gaf aan geen behoefte te hebben aan muziek, maar heb je überhaupt wat opgezet? Want muziek is vooral erg euforisch op 2C-B en kan je ook wat makkelijker in een actieve stemming brengen.

Voor een volgende keer zou je de dosis wat omhoog kunnen doen, maar de bodyload zal wel toenemen. Dus het is aan jou om te bepalen of je dat wilt. Sowieso zou ik gewoon lekker erbij blowen, dat maakt alles een stuk intenser zoals je gemerkt hebt.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#4
Muziek is echt wel een aanrader! Kan het maken of breken vind ik. Ik luister tijdens 2C-B graag naar flinke uptempo muziek (meer dan bij truffels en LSD waarbij ik vaak net iets rustigere muziek prefereer), als ik bijvoorbeeld muziek van een bepaalde DJ luister en een filmpje zie van hoe hij draait dan voelt het alsof ik zelf in de zaal sta. 2C-B kan voor mij dan echt XTC-achtige vlagen hebben wat muziekbeleving betreft. Weet natuurlijk niet of dat ook voor jou zou gelden maar zou het zeker eens proberen.

Ik kan me wel voorstellen dat als je een upper effect verwachtte zoals bij XTC en coke, dat 2C-B loom op je is overgekomen.

Ik herken het om geen drugsgebruikers in je vriendengroep te hebben. Ik heb dat ook niet. Soms jammer. Alleen trippen kan erg waardevol zijn maar samen trippen is toch ook leuk. Altijd welkom om eens te komen 2C-B-en bij mij in België hoor, maar is waarschijnlijk wat aan de verre kant voor je. :wink:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Psychedelibee zei:
Mooi om te lezen dat alles goed is gegaan. In slaap vallen met 2C-B heb ik nog niet eerder gehoord. Er sloom en gaperig van worden is wel heel gebruikelijk in ieder geval.

2C-B is een vrij sociale drug, dus denk wel dat het wat meer tot zijn recht komt in gezelschap voor je. In je eentje zul je wat meer je best moeten doen om jezelf te vermaken. Je gaf aan geen behoefte te hebben aan muziek, maar heb je überhaupt wat opgezet? Want muziek is vooral erg euforisch op 2C-B en kan je ook wat makkelijker in een actieve stemming brengen.

Voor een volgende keer zou je de dosis wat omhoog kunnen doen, maar de bodyload zal wel toenemen. Dus het is aan jou om te bepalen of je dat wilt. Sowieso zou ik gewoon lekker erbij blowen, dat maakt alles een stuk intenser zoals je gemerkt hebt.
Klik om te vergroten...

Muziek heb ik niet opgehad nee. Ik was echt zo loom en lui. Dat vind ik wel een nadeel eigenlijk. Kan ook zijn omdat ik buiten mdma en coke nooit hardrugs op had en dus een "upper" effect verwachtte. Een verkeerd verwachtingspatroon.

Ik hoop eens met anderen te gebruiken maar ik ben in mijn omgeving de enige "echte" gebruiker. Een enkeling blowt wel eens of doet een pilletje of een snuifie maar zonder interesse echt en informatie. (En verstand vaak) Ik wil echt meer ontdekken en er over weten.

Die bodyload is wel echt vervelend hoor. Ik zou graag meer nemen maar de bodyload houd mij tegen nu. Ik ga tzt nog wel een keer de 18-19 mg doen. Ik weet nu hoe het voelt en wat er kan gebeuren. Ook zal ik mezelf meer actief opstellen. Misschien dat het dan heel anders valt/gaat. 2cb kan elke keer anders zijn toch?
Dat blowen maakt het wel fijn ja!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Interessant olifant. Met lsd heb ik juist een grote voorkeur voor meer uptempo muziek. Ik herinner me de keren dat ik onvermoeid non-stop 8 uren achter elkaar drum & bass zat te luisteren. :grimacing:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Roze olifant zei:
Muziek is echt wel een aanrader! Kan het maken of breken vind ik. Ik luister tijdens 2C-B graag naar flinke uptempo muziek (meer dan bij truffels en LSD waarbij ik vaak net iets rustigere muziek prefereer), als ik bijvoorbeeld muziek van een bepaalde DJ luister en een filmpje zie van hoe hij draait dan voelt het alsof ik zelf in de zaal sta. 2C-B kan voor mij dan echt XTC-achtige vlagen hebben wat muziekbeleving betreft. Weet natuurlijk niet of dat ook voor jou zou gelden maar zou het zeker eens proberen.

Ik kan me wel voorstellen dat als je een upper effect verwachtte zoals bij XTC en coke, dat 2C-B loom op je is overgekomen.

Ik herken het om geen drugsgebruikers in je vriendengroep te hebben. Ik heb dat ook niet. Soms jammer. Alleen trippen kan erg waardevol zijn maar samen trippen is toch ook leuk. Altijd welkom om eens te komen 2C-B-en bij mij in België hoor, maar is waarschijnlijk wat aan de verre kant voor je. :wink:
Klik om te vergroten...

Dank je wel voor je aanbod! Mocht het nodig zijn dan laat ik t je weten! :thumbsup:
Muziek zal ik volgende keer zeker proberen. Zal niet aankomend weekend zijn hoor. Voorlopig weer druk. En aangezien ik best moe was na 2cb neem ik liever wat tijd er na.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
De Dunne zei:
Kan ook zijn omdat ik buiten mdma en coke nooit hardrugs op had en dus een "upper" effect verwachtte. Een verkeerd verwachtingspatroon.
Klik om te vergroten...
Het is geen upper nee. Het kan er soms vlagen van hebben, maar je moet het veel meer zelf maken. Als ik thuis 2C-B gebruik lig ik ook vaak op de bank te hangen, maar een goede techno set hoort daar sowieso wel bij. En als ik een beetje moeite doe dan kan dansen ook heerlijk zijn.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ook is mij gevraagd of ik tzt lsd of paddo's of truffels wil doen. Aan ene kant wel en dan trekt lsd mij meer dan de paddenstoeltjes. Ik kan niet uitleggen waarom. Maar een lsd trip duurt zo lang. 10 tot 14 uur! Ik weet niet of dat wel volhoud.
Paddo of truffel duurt weer korter.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#10
Psychedelibee zei:
Het is geen upper nee. Het kan er soms vlagen van hebben, maar je moet het veel meer zelf maken. Als ik thuis 2C-B gebruik lig ik ook vaak op de bank te hangen, maar een goede techno set hoort daar sowieso wel bij. En als ik een beetje moeite doe dan kan dansen ook heerlijk zijn.
Klik om te vergroten...

Ik heb besloten het over een poosje nog eens te doen. Zelfde dosering. En dan zelf meer moeite doen en er meer van maken. Muziek opzetten en toch een wandelingetje buiten. Ik heb denk ik teveel toegegeven heb aan de luiheid. Nu weet ik hoe het voelt en wat ik kan verwachten.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mindless zei:
Interessant olifant. Met lsd heb ik juist een grote voorkeur voor meer uptempo muziek. Ik herinner me de keren dat ik onvermoeid non-stop 8 uren achter elkaar drum & bass zat te luisteren. :grimacing:
Klik om te vergroten...

Ik kan het met name zeggen over truffels, omdat ik met LSD maar twee ervaringen heb. Kan toeval geweest zijn dat precies die twee keer ik een voorkeur had voor iets rustigere muziek (wel nog steeds dance/trance hoor, maar wat minder 'harde' versies) omdat zeker de eerste keer LSD de ervaring op zichzelf al heel druk voor me was. Ik kan er wel inkomen dat als je wel gewoon lekker gaat op LSD uptempo muziek erbij past. :]

Op truffels luister ik graag naar een beetje mystieke muziek, in de come down soms zelfs slaperige meditatiemuziek.

En klopt @De Dunne, LSD duurt lang. Truffels zijn qua duur vergelijkbaar met 2C-B, misschien truffels iets langer op hogere doseringen, voor mij iig. Vond je de werking van 2C-B te kort? Als je niet graag loom wordt dan kan ik me wel voorstellen dat LSD je meer trekt. Het zijn beide erg bijzondere goedjes.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik vind lsd juist te lang duren. 2cb was wel prima qua duur.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hoe weet je dat? Je hebt het nog niet gedaan. :wink:
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#14
LSD komt wel makkelijker op dan truffels. De bodyload is vriendelijker voor het lichaam en dat ligt misschien in jou voordeel @De Dunne .
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindless zei:
Hoe weet je dat? Je hebt het nog niet gedaan. :wink:
Klik om te vergroten...
Staat overal op internet dat lsd trip 8-14 uir kan duren.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#16
De Dunne zei:
Staat overal op internet dat lsd trip 8-14 uir kan duren.
Klik om te vergroten...

Kan juist een voordeel zijn, als het effect je bevalt. :wink: Al vergt het wel meer planning.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
De Dunne zei:
Staat overal op internet dat lsd trip 8-14 uir kan duren.
Klik om te vergroten...
Is ook zo, maar als het een fantastische trip is, mag het ook wel even duren. :wink:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#18
Het lijkt mij zo lang maar ik heb natuurlijk geen ervaring hoe lsd voelt.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Was je besef van tijd ook anders dan normaal met 2c-b?

Valt me op hoe weinig ik me kan herinneren van mijn 2c-b trips, behalve de fysieke kenmerken.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#20
Heb ik ook een beetje @Mindless, het gebrek aan herinnering. Heb om die reden ook nooit een tripreport geschreven over 2C-B. Terwijl ik het wel een heel leuk spulletje vind, vooral het euforische ervan. Maar er gebeurt gewoon niet zo veel spectaculairs tijdens 2C-B trips, bij mij dan, waardoor er ook weinig herinnering overblijft.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."