Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn ( perongelijke ) ervaring met Synthetische wiet.

Mijn ( perongelijke ) ervaring met Synthetische wiet.

15 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
G
GoldenGrowLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo allemaal

dit is mijn eerste trip report, dus tips zijn welkom.


Ik ging met school op reis naar Londen (ik zit in het 3e jaar middelbaar). ik rook nu ongeveer 2 jaar wiet in het weekend en ben er dus best ervaren mee. ongeveer een week voor we vertrokken bedachten J. en ik om wiet mee te nemen naar Londen maar dat sloten we al snel uit omdat we dat te veel risico vonden en we veel problemen kregen met de school als we gepakt werden op de grens. We kwamen al vrij snel op het idee om in Londen zelf aan mensen op straat te vragen waar wiet te kopen en dan een joint te roken. we wilden dit allemaal doen wanneer we 3 uur vrije tijd kregen en mochten rond lopen door de stad.

en dat deden we, tijdens de vrije tijd gingen we rondlopen en aan de eerste beste wiet vragen waarvan we dachten; die zal wel eens wiet kunnen hebben/verkopen. het lukte eerst niet tot we een zwerver op de grond zagen zitten en we het aan hem vroegen in belabberd Engels hij had het zij die en liet het ons zien het zag eruit als gruis en overlegde even of we het zouden kopen met elkaar we kochten het van hem voor iets van 20 pond en kregen daar Ong 2gr voor.

Wij liepen vol goede moed en zin naar het eerste beste rustige steegje om daar een joint te draaien. J. stak de joint aan en nam 2/3 hijsen en gaf hem aan mij en ik nam er ook 2 of 3, J. heeft de joint weer en ik kijk naar hoe hij een hijs neemt en waneer hij de rook uitblaast begin ik mij heel erg raar te voelen en ik wist meteen dat dit totaal niet op het gevoel leek wat echte wiet gaf en zij tegen J. ;"dit is niet goed man, dit gaat verkeerd". J. keek mij heel wazig aan en knikte enigszins, waarna ik de joint pak en hem uitmaak we staan op en ik voel mijn benen niet meer en het lijkt alsof ik voorruit zweef. ik zeg tegen J.:''ik zit in een hele nare space dit was geen wiet''. en hij verklaart precies hetzelfde te hebben.

Toen we uit het steegje kwamen met het plan om naar het meeting point tegaan werd ik totaal overompeld door de drukte het leek wel alsof iedereen naar ons keek en wij machteloos waren ik was totaal gedesorienteerd en raakte in paniek want ik dacht dat we voor altijd verdwaald zouden zijn en probeerde J ervan de overtuigen dat dit niet goed is en hem duidelijk maken dat ik paniek heb maar elke keer als ik hem aankeek zag ik een heel bleek gezicht hij leek wel dood hij zij niks maar liep me alleen maar achterna waardoor ik nogmeer in paniek raakte omdat ik dacht dat ik er nu alleen voor stond. ik vroeg aan een bouwvakker waar piccalilly circus was (het meetingpoint) en hij legde mij uit dat ik de 2e afslag naar links moest pakken. vanaf daar weet ik niks meer tot het moment dat ik op een bankje zat bij het meeting point met J. naast me. We voelden ons nog een tijdje vaag en hebben het resterende spul weggegooid


Toen dit gebeurden kenden ik synthetische wiet nog niet maar ik weet bijna zeker dat dit het was na veel opgezocht te hebben.
ik ben benieuwd of er ook mensen zijn met ervaringen met deze drug


dankjewel voor het lezen

:stoned:
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Vaag verhaal en lekker verantwoordelijk trouwens. Sowieso 3 uurtjes vrij in londen en je moet drugs doen maar goed buiten dat. Hoezo denk je te weten dat een zwerver jou synthetische wiet heeft verkocht. Lijkt me erg onwaarschijnlijk. Ik zeg niet dat je wel wiet hebt gehad hoor, maar misschien was het wat anders.
G
GoldenGrowLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bobsacamano zei:
Hoezo denk je te weten dat een zwerver jou synthetische wiet heeft verkocht. Lijkt me erg onwaarschijnlijk. Ik zeg niet dat je wel wiet hebt gehad hoor, maar misschien was het wat anders.
Klik om te vergroten...

Omdat ik veel heb opgezocht over synthetische wiet na dit, en ik de beschreven effecten + ervaringen van mensen wel heel erg overeen vind komen met hoe ik mij op dat moment voelden
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#4
Bedoel je van dat 'spice' spul, of iets wat daarop lijkt?

dat ziet er toch niet uit als wiet, ruikt niet naar wiet en het smaakt niet naar wiet. los daarvan zit het meestal in van die sjieke gesealde zakjes met print.

Hoe dan ook zullen we daar nu waarschijnlijk geen zeker antwoord meer op krijgen. ik heb het zelf nooit gebruikt trouwens.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Waarschijnlijk hebben jullie gewoon een stuk paniek ervaren nadat je een sterker effect kreeg dan verwacht. De meeste synthetische varianten herken je wel inderdaad... Het blijft echter speculeren.

Ik vind het wel een beetje dom dat je een ervaring over synthetische wiet schrijft terwijl je niet weet of het synthetische wiet was. Iemand anders leest dit en ziet dit als een synthetische wiet ervaring... Misschien heb jij ook wel zo'n report van een ander gelezen. Stop met opschrijven van vermoedens als feiten, dat maakt de drugswereld nog onbetrouwbaarder en forums als dit minder waardevol. :wave:
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Maar hij weet het zeker Smartie.

Maar Smartie heeft wel een punt.

SmartieAndMe zei:
Waarschijnlijk hebben jullie gewoon een stuk paniek ervaren nadat je een sterker effect kreeg dan verwacht. De meeste synthetische varianten herken je wel inderdaad... Het blijft echter speculeren.

Ik vind het wel een beetje dom dat je een ervaring over synthetische wiet schrijft terwijl je niet weet of het synthetische wiet was. Iemand anders leest dit en ziet dit als een synthetische wiet ervaring... Misschien heb jij ook wel zo'n report van een ander gelezen. Stop met opschrijven van vermoedens als feiten, dat maakt de drugswereld nog onbetrouwbaarder en forums als dit minder waardevol. :wave:
Klik om te vergroten...
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ja natuurlijk weet ie het zeker. Ik weet ook zeker dat MDMA een meer mellow gevoel geeft dan XTC maar dat is ook onzin :tearsofjoy:
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb wel beperkt wat verschillende 'synthetische cannabis' uitgeprobeerd. Ze verschillen onderling gek genoeg ook sterk qua effecten maar lijken tegelijkertijd totaal niet op de effecten van 'traditionele' cannabis.
De THJ-018 gaf me het gevoel dat ik me vrij letterlijk in mist bevond, beetje dauwvocht rond de ogen, mijn zicht was mistig, etc. De 5F-AKB-48 en 5F-PB22 gaven mij het gevoel alsof ik een milde dosering lachgas had ingenomen waarvan dit gevoel 30minuten lang aan hield.
Er wordt door onderzoek gezegd dat het in grote lijnen op dezelfde receptoren inwerkt maar ik geloof daar gezien de ondervonden effecten weinig van.
Gelukkig duren de meeste maar zo'n 30minuten voordat ze zo goed als uitgewerkt zijn maar de effecten zijn vooral de eerste keer aardig beangstigend. Je neemt letterlijk 2 hijsjes en je voelt binnen 30seconden een zeer sterk effect opbouwen waarbij je met voornamelijk de 'nieuwe' varianten vaak geen eens meer kunt praten, het is dan ook erg makkelijk om teveel te nemen de eerste keer wat op zijn beurt een onprettige/overweldigende ervaring geeft.
Meestal verraad de geur wel sterk of je met 'synthetische' of natuurlijk product te maken hebt. De term (synthetische) cannabis voor deze groep stofjes is naar mijn gevoel erg misleidend en voornamelijk bedoeld om de verkoop te promoten.
b
benniesmittersLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zelf geen ervaring met synthetische wiet, maar wat je beschrijft lijkt me wel lachen als je niet in die neerwaartse spiraal zit. Dat terzijde is het niet slim om drugs van vreemden te kopen, laat staan van een zwerver (die vaak bekend staan om ander middelen gebruik zoals bijvoorbeeld heroïne, je weet nooit wat ze met dat spul gedaan hebben). Je bent er nu goed vanaf gekomen maar dit kan natuurlijk ook gewoon faliekant mis gaan. Hopelijk heb je hier je lesje uit geleerd
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Jmths zei:
De 5F-AKB-48 en 5F-PB22 gaven mij het gevoel alsof ik een milde dosering lachgas had ingenomen waarvan dit gevoel 30minuten lang aan hield.
Er wordt door onderzoek gezegd dat het in grote lijnen op dezelfde receptoren inwerkt maar ik geloof daar gezien de ondervonden effecten weinig van.
Klik om te vergroten...
Ik heb zelf ervaring met 5F-AKB48 en moet zeggen dat ik het behoorlijk op cannabis vond lijken. Het effect was alleen wat sterker en met name minder aangenaam. Het miste voor mij de fijne euforische space van cannabis.
G
GoldenGrowLid
01-01-2024, 00:00
#11
benniesmitters zei:
Zelf geen ervaring met synthetische wiet, maar wat je beschrijft lijkt me wel lachen als je niet in die neerwaartse spiraal zit. Dat terzijde is het niet slim om drugs van vreemden te kopen, laat staan van een zwerver (die vaak bekend staan om ander middelen gebruik zoals bijvoorbeeld heroïne, je weet nooit wat ze met dat spul gedaan hebben). Je bent er nu goed vanaf gekomen maar dit kan natuurlijk ook gewoon faliekant mis gaan. Hopelijk heb je hier je lesje uit geleerd
Klik om te vergroten...

achteraf gezien is dat erg dom geweest, heb hier zeker een les uit geleerd.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb zelf ervaring met 5F-AKB48 en moet zeggen dat ik het behoorlijk op cannabis vond lijken.
Klik om te vergroten...
Ik had 5F-AKB48 3x geprobeerd en ik vond het effect toch wel goed te omschrijven als een mild langdurend lachgas effect. Ik zelf rook(te) echter bijna enkel cannabis met relatief laag THC gehalte, de minder sederende (sativa leunende) soortjes (voornamelijk hasj, power plant, white widow) wat mij wellicht een ander referentiekader voor de effecten van cannabis geeft dan de meeste mensen.

achteraf gezien is dat erg dom geweest, heb hier zeker een les uit geleerd.
Klik om te vergroten...
Wanneer je de eerste keer een overdosis neemt is er ook wel een hele harde negatieve associatie met het middel. Zelf kreeg ik tijdens mijn eerste MXE ervaring eveneens een lichte overdosis gevoerd waarna ik het lange tijd vervloekte. Ondertussen is het echter een van mijn favoriete middelen nadat ik het in de juiste omstandigheden (rustige gecontroleerde omgeving) opnieuw heb mogen proberen.

De 'synthetische wiet' heb ik echter de indruk uit eigen ervaring en ervaring van anderen dat deze effecten je erg moeten liggen, het zijn meestal enkel de doorgewinterde blowers die deze effecten kunnen waarderen omdat deze zo heftig zijn.
Zelf vind ik substanties die zo enorm potent zijn in gewicht altijd maar eng, kan ze niet aanraden omdat ze voor mijn gevoel hierdoor toch wel risico met zich mee brengen.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#13
één van de problemen is inderdaad de potentie, sommige soorten heb je echt milligrammen nodig om heel erg zwaar onder invloed te raken. Niet heel chill doseren, vooral omdat de potentie wel 100x hoger of lager kan liggen afhankelijk van de soort. Je moet dus wel weten wat je doet.

Verder zijn er best wel rare gezondheidsklachten over gemeld. Het blijft een chemisch goedje wat je rookt waar nog weinig over bekend is. Ik vind het geen fijn idee en zou er dan ook gewoon van af blijven. In NL is genoeg goede wiet te vinden.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#14
Jaaaa, voor mijn gevoel zijn het ook gewoon vooral die gekke Britten die impulsief de meest random dingen naar binnen werken. De natuurlijke variant zijn prettiger qua effecten, heftiger is meestal alleen prettig voor degenen die al aardig aanhankelijk zijn. Het feit dat het ook bijna allemaal volle agonisten zijn, als je teveel neemt wat makkelijk gaat wordt het duidelijk al snel schadelijk en in extremere gevallen zelfs dodelijk.
In Turkije is synthetische cannabis blijkbaar ook aardig populair, de meest voorname reden waarom zulk soort schimmige middelen meestal voet aan de grond krijgen is ironisch genoeg door een streng drugsbeleid.

Hier in België merk ik (in vergelijking met Nederland) al dat mensen veel eerder bereid zijn om willekeurige drugs naar binnen te werken of onder valse naam te verkopen simpelweg omdat je het hier niet kunt testen. Ik kan er wel een beetje treurig om worden soms.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#15
Jmths zei:
Jaaaa, voor mijn gevoel zijn het ook gewoon vooral die gekke Britten die impulsief de meest random dingen naar binnen werken. De natuurlijke variant zijn prettiger qua effecten, heftiger is meestal alleen prettig voor degenen die al aardig aanhankelijk zijn. Het feit dat het ook bijna allemaal volle agonisten zijn, als je teveel neemt wat makkelijk gaat wordt het duidelijk al snel schadelijk en in extremere gevallen zelfs dodelijk.
In Turkije is synthetische cannabis blijkbaar ook aardig populair, de meest voorname reden waarom zulk soort schimmige middelen meestal voet aan de grond krijgen is ironisch genoeg door een streng drugsbeleid.

Hier in België merk ik (in vergelijking met Nederland) al dat mensen veel eerder bereid zijn om willekeurige drugs naar binnen te werken of onder valse naam te verkopen simpelweg omdat je het hier niet kunt testen. Ik kan er wel een beetje treurig om worden soms.
Klik om te vergroten...

Dat ben ik helemaal met je eens, maar een extra nadeel is dat de belgische variant van de GGD en verslavingszorg zo eigenlijk alleen een beeld hebben wat er in beslag genomen word, en waar mensen ongeveer mee de ambulancedienst nodig hebben, maar geen helder idee hebben wat er gebruikt wordt bij jullie.

De investering is relatief klein als je kijkt wat er bij testcentra aan informatie over gebruik ingewonnen wordt door een deel van de gebruikers. Ik gok dat je dat aan zorgkosten en opsporingsmethoden makkelijk terug kan verdienen. Wat is er nu idealer voor diegenen werkzaam in de branche dat mensen vrijwillig een beeld geven wat er zoal op de markt is?
R
R-user070Lid
01-01-2024, 00:00
#16
GoldenGrow zei:
Hallo allemaal

dit is mijn eerste trip report, dus tips zijn welkom.


Ik ging met school op reis naar Londen (ik zit in het 3e jaar middelbaar). ik rook nu ongeveer 2 jaar wiet in het weekend en ben er dus best ervaren mee. ongeveer een week voor we vertrokken bedachten J. en ik om wiet mee te nemen naar Londen maar dat sloten we al snel uit omdat we dat te veel risico vonden en we veel problemen kregen met de school als we gepakt werden op de grens. We kwamen al vrij snel op het idee om in Londen zelf aan mensen op straat te vragen waar wiet te kopen en dan een joint te roken. we wilden dit allemaal doen wanneer we 3 uur vrije tijd kregen en mochten rond lopen door de stad.

en dat deden we, tijdens de vrije tijd gingen we rondlopen en aan de eerste beste wiet vragen waarvan we dachten; die zal wel eens wiet kunnen hebben/verkopen. het lukte eerst niet tot we een zwerver op de grond zagen zitten en we het aan hem vroegen in belabberd Engels hij had het zij die en liet het ons zien het zag eruit als gruis en overlegde even of we het zouden kopen met elkaar we kochten het van hem voor iets van 20 pond en kregen daar Ong 2gr voor.

Wij liepen vol goede moed en zin naar het eerste beste rustige steegje om daar een joint te draaien. J. stak de joint aan en nam 2/3 hijsen en gaf hem aan mij en ik nam er ook 2 of 3, J. heeft de joint weer en ik kijk naar hoe hij een hijs neemt en waneer hij de rook uitblaast begin ik mij heel erg raar te voelen en ik wist meteen dat dit totaal niet op het gevoel leek wat echte wiet gaf en zij tegen J. ;"dit is niet goed man, dit gaat verkeerd". J. keek mij heel wazig aan en knikte enigszins, waarna ik de joint pak en hem uitmaak we staan op en ik voel mijn benen niet meer en het lijkt alsof ik voorruit zweef. ik zeg tegen J.:''ik zit in een hele nare space dit was geen wiet''. en hij verklaart precies hetzelfde te hebben.

Toen we uit het steegje kwamen met het plan om naar het meeting point tegaan werd ik totaal overompeld door de drukte het leek wel alsof iedereen naar ons keek en wij machteloos waren ik was totaal gedesorienteerd en raakte in paniek want ik dacht dat we voor altijd verdwaald zouden zijn en probeerde J ervan de overtuigen dat dit niet goed is en hem duidelijk maken dat ik paniek heb maar elke keer als ik hem aankeek zag ik een heel bleek gezicht hij leek wel dood hij zij niks maar liep me alleen maar achterna waardoor ik nogmeer in paniek raakte omdat ik dacht dat ik er nu alleen voor stond. ik vroeg aan een bouwvakker waar piccalilly circus was (het meetingpoint) en hij legde mij uit dat ik de 2e afslag naar links moest pakken. vanaf daar weet ik niks meer tot het moment dat ik op een bankje zat bij het meeting point met J. naast me. We voelden ons nog een tijdje vaag en hebben het resterende spul weggegooid


Toen dit gebeurden kenden ik synthetische wiet nog niet maar ik weet bijna zeker dat dit het was na veel opgezocht te hebben.
ik ben benieuwd of er ook mensen zijn met ervaringen met deze drug


dankjewel voor het lezen

:stoned:
Klik om te vergroten...
Wat jij zegt is helemaal niet gek, meerdere jaren geleden kende ik een jongen die dit had, heb het meerdere malen gerookt, dat van hem zag eruit als een soort tabak van een sigaret maar dan geel/groenachtig. Het is ook onwijs sterk, en valt met een gram zeker wel een jointje of 10-15 mee te draaien. De effecten zijn wat spacy en wazig. Je voelt je wel knetterstoned, maar je denkwijze en reactiesnelheid blijft wel redelijk helder vond ik. Echte tyfuszooi dus. ben blij voor de mensen in nl dat het schaars is en niet zo populair. Blijf ervan af. Het lijkt op de originele versie van de drugs vanwege zijn echte naam erin verwerkt en overeenkomende effecten. Maar het is gewoon een soort Ali expres versie van de drugs met nare bijwerkingen!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."