Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTruffels

Truffels

31 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik trip het liefste overdag, maar dat is nieuw.
Vroeger tripte ik altijd bij 's avonds en dan binnen.
Altijd hetzelfde ritueel; natuurfilm op, gordijnen dicht, op de bank.

Twee jaar geleden ging ik overdag truffels nemen met een collega en toen het begon uit te werken wilden we meer. We belden de smartshop en die gast zei dat als we nu meer zouden nemen de trip voortgezet kon worden. Dus tja, toen moesten we naar de stad fietsen. Dat was een aparte ervaring; zaterdagmiddagdrukte in de stad terwijl je tript...
Omdat we toen wisten dat we het buiten ook fijn vonden, hebben we de keren daarna steeds in een park getript. Ik kan me nu niet meer voorstellen dat ik het binnen kan volhouden, en zeker niet met tv aan, in ieder geval niet op de piek!
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Psilocyloner zei:
Het liefst trip ik nog 's nachts in het bos, alleen. Voor aanvang kamp opslaan waar je rustig en comfortabel kunt liggen. Voldoende proviand mee, waaronder sowieso ruim voldoende water, kruidenthee, fruit, rauwe noten en pure chocola. Voor een heerlijk ontbijt bij zonsopkomst, op het moment dat je goed en wel over de piek heen bent en je trek begint te krijgen: pompoenpitbroodjes met een flinke scheut goede olijfolie, extra belegen kaas, komkommer en wat ijsbergsla, samen met een flinke hand rode druiven. Goddelijk lekker!
Klik om te vergroten...
Ik kon de kans niet laten liggen met de temperaturen van afgelopen nacht. Damn, wat een nacht was 't! Ik wou all the way, nam 10 gram paddo's gedroogd, en ik kreeg all the way. Diep gegaan, maar weer sterker terug dan ooit tevoren. Hier kan ik wel weer even op vooruit. Echt, wat ben ik dankbaar weer. Onbeschrijflijk!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Psilocyloner zei:
Ik kon de kans niet laten liggen met de temperaturen van afgelopen nacht. Damn, wat een nacht was 't! Ik wou all the way, nam 10 gram paddo's gedroogd, en ik kreeg all the way. Diep gegaan, maar weer sterker terug dan ooit tevoren. Hier kan ik wel weer even op vooruit. Echt, wat ben ik dankbaar weer. Onbeschrijflijk!
Klik om te vergroten...
Zo hé... 10 gram...

Ik ben wel benieuwd naar je ervaring!
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Tien gram gedroogd lol
Is dat het equalivent van 100 gram vers?

Das nogal heroisch!
P
PortobelloLid
01-01-2024, 00:00
#5
Psilocyloner zei:
Ik kon de kans niet laten liggen met de temperaturen van afgelopen nacht. Damn, wat een nacht was 't! Ik wou all the way, nam 10 gram paddo's gedroogd, en ik kreeg all the way. Diep gegaan, maar weer sterker terug dan ooit tevoren. Hier kan ik wel weer even op vooruit. Echt, wat ben ik dankbaar weer. Onbeschrijflijk!
Klik om te vergroten...
Ik ben enorm benieuwd naar je report! Jezus...haha! 3 gram gedroogde paddo's is mijn 'record'.
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb nog een andere recente trip die ik ook nog graag uit zou willen werken tot een report, aangezien ook die trip heel veel voor me betekend heeft. Ik heb onderhand echt een la vol met materiaal dat ik nog eens uit zou willen werken, maar het komt er steeds niet van. Naja, wie weet geschiedt er eens een wonder en rolt er zomaar wat uit. Ik zou het graag willen, tripreports schrijven, maar ik kan me er maar moeilijk toe zetten. Het laat zich ook allemaal zo moeilijk in woorden vatten...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Maar had je nu dan wel een visuele trip met 10 gram? En mindloops? Andere werelden? Aliens? :tonguewink:
C
CocosLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik ben gisteravond rond schemer in het park geweest om eens even te checken hoe dat zou zijn tijdens een trip.
Er waren nog best veel mensen en ook muggen. Ai, dat is niet relaxed. Ik werd aangesproken en er fietste een creep rond die er heel raar uit zag.
Maar toch heb ik wel een plek gevonden denk ik die fijn zal zijn. Ruimte, water, stilte, heel veel bomen in groene kleurschakeringen.
Ik ben aan het zoeken naar truffels die iets sterker zijn dan de vorige.
Leuk om er mee bezig te zijn, het geeft inspiratie.

Is 10 gram veel? Een truffelzakje is 15 gram Laatste keer had ik de helft genomen en na een uur nog eens de helft.
Met paddo's misschien wel anders, dat is veel sterker.
Als ik naar het park ga neem ik maar heel weinig. Later thuis zal ik dan de rest nemen voor een lekkere goede trip.

Tof, Psilo, dat je een mooie nacht had! Het was vast heerlijk buiten met dit zomerweer!
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#9
Psilocyloner zei:
Ik kon de kans niet laten liggen met de temperaturen van afgelopen nacht. Damn, wat een nacht was 't! Ik wou all the way, nam 10 gram paddo's gedroogd, en ik kreeg all the way. Diep gegaan, maar weer sterker terug dan ooit tevoren. Hier kan ik wel weer even op vooruit. Echt, wat ben ik dankbaar weer. Onbeschrijflijk!
Klik om te vergroten...
Dat is wel een hele hoge dosering inderdaad. Haal je daar nou echt meer uit dan bij relatief normale dosissen of heb jij gemiddeld sowieso al meer nodig? Ik heb wel meerdere keren 7 tot 8 gr gedroogde gehad maar dat vond ik die keren echt wel de max. Bij meer zou ik ook alleen maar meer vergeten en simpelweg niks meer kunnen dan alleen maar liggen ijlen. Daarbij vind ikzelf dosissen van 2,5 tot 5 gr vele malen leerzamer. Maar iedereen is anders natuurlijk maar het maakt me wel een nieuwsgierig naar wat iemand ertoe zet om dit soort doseringen te nemen. Wat is de toegevoegde waarde aan doseringen van laten we zeggen boven de 5 a 6 gr?

Cocos zei:
Is 10 gram veel? Een truffelzakje is 15 gram Laatse keer had ik de helft genoemen en na een uur nog eens de helft.
Met paddo's misschien wel anders, dat is veel sterker.
Als ik naar het park ga neem ik maar heel weinig. Later thuis zal ik dan de rest nemen voor een lekkere goede trip.
Mijn huis is leuk als het donker is.
Klik om te vergroten...
Hou heel goed truffels en gedroogde paddo's uit elkaar. 15gr truffels vers is een redelijke dosis. Vergelijkbaar met 2,5 tot 3gr gedroogde paddo's. Ligt natuurlijk een beetje aan het soortje. @Psilocyloner had het dus over gedroogde paddo's en dan is 10gr erg veel. Meer dan 3 volledige dosissen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Cocos zei:
Is 10 gram veel? Een truffelzakje is 15 gram Laatste keer had ik de helft genomen en na een uur nog eens de helft.
Met paddo's misschien wel anders, dat is veel sterker.
Klik om te vergroten...
15 gram is een normale dosering. 10 gram is dus een lichte trip. Het is een beetje de ondergrens voor trippen. Voor sommigen is het net te weinig om echt te trippen.

Paddo's veel sterker? Je moet het niet vergelijken met gedroogde hè. :wink: Snap nooit zo goed waarom mensen zeggen dat paddo's veel sterker zijn. Vrij veel paddo's en truffels genomen in mijn leven en imo ontloopt het elkaar niet zoveel.
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mindless zei:
Maar had je nu dan wel een visuele trip met 10 gram?
Klik om te vergroten...
Behoorlijk ja... :sweatsmile: Ik vertelde eerder vandaag aan iemand over de PM, op een gegeven moment was ik dieper het bos in gelopen zonder headlight. Was allicht handig geweest om mee te nemen bedacht ik me gaandeweg, maar had geen zin om weer terug te lopen. Nou, doorgaans zijn mijn trips eigenlijk niet zo visueel, maar dat wandelingetje in het pikkedonker was op een gegeven moment echt gewoon een weg banen door allerlei verspringende patronen en recursies. Ik dacht maar ''gewoon recht blijven lopen''.

Mindless zei:
En mindloops?
Klik om te vergroten...
Ik had een aantal moeilijke momenten. Steeds kwam hetzelfde weer terug. Vast in analyseren. Geen oplossing. Geen uitweg. De gehele trip was eigenlijk erg dysfoor. Op verscheidene momenten voelde ik me gewoon echt kut. Gesloopt. Lamgeslagen. Overgeleverd. Goed en wel na de piek veranderde de toon van de trip echter vrij abrupt, tegen al mijn verwachtingen in. Ik had verwacht fysiek en mentaal gesloopt, verslagen en met een enorm zwaar gevoel teleurgesteld weer naar huis te zullen moeten fietsen, maar bij het opruimen kwam dan toch dat ''all good'' gevoel, die staat van berusting en alles is goed zoals het is. Een hogere energie die zijn onvoorwaardelijke liefde, acceptatie en vergeving als een warme deken om me heen sloeg. Het is allemaal goed. Daarmee is echt een enorm zware ballast, een ballast die ik eerst uren heb moeten doorvoelen en doorleven, waar ik eerst meedogenloos mee heb moeten worstelen, van me afgevallen.

Mindless zei:
Andere werelden?
Klik om te vergroten...
Ik heb thuis een shiftkristal uit Mongolië. Dat kristal moest die nacht mee, om een of andere reden. Het zou me iets gaan brengen. Op een gegeven moment toen ik aan het wandelen was werd ik er plots aan herinnerd en haalde ik het uit mijn zak en hield het vast. Ik werd met dat kristal in mijn hand soort van gegrepen. Het kristal zelf straalde een helder wit licht uit. Wat er nou precies gebeurde weet ik niet, maar het was wel wat overweldigend. Even te veel om in één keer te verwerken. Voor nu is het vooral een vaag, niet echt goed te duiden moment. Ben ik middels het kristal misschien naar een hogere vibratie getild? Ik weet het niet. De tijd zal het leren wellicht.

Mindless zei:
Aliens? :tonguewink:
Klik om te vergroten...
Nee, deze keer niet. :wink:

Cocos zei:
Tof, Psilo, dat je een mooie nacht had! Het was vast heerlijk buiten met dit zomerweer!
Klik om te vergroten...
Dat viel me eigenlijk nog tegen. Het was een beetje vochtig. Alles, waaronder m'n kleding, werd wat klam en daardoor voelde het toch nog behoorlijk kil aan toen ik stil lag. Daarop besloten om maar een stukje te wandelen, hoewel ik gedurende een aantal momenten echt weer even ergens moest gaan liggen.

Mezelf zei:
Dat is wel een hele hoge dosering inderdaad. Haal je daar nou echt meer uit dan bij relatief normale dosissen of heb jij gemiddeld sowieso al meer nodig? Ik heb wel meerdere keren 7 tot 8 gr gedroogde gehad maar dat vond ik die keren echt wel de max. Bij meer zou ik ook alleen maar meer vergeten en simpelweg niks meer kunnen dan alleen maar liggen ijlen. Daarbij vind ikzelf dosissen van 2,5 tot 5 gr vele malen leerzamer. Maar iedereen is anders natuurlijk maar het maakt me wel een nieuwsgierig naar wat iemand ertoe zet om dit soort doseringen te nemen. Wat is de toegevoegde waarde aan doseringen van laten we zeggen boven de 5 a 6 gr?
Klik om te vergroten...
Ik lijk sowieso gemiddeld al meer nodig te hebben, maar deze dosering was ook voor mij natuurlijk niet van alledag. Waarom ik zo hoog doseerde? Mijn laatste paddotrips, variërend van 3 tot 9 gram, vielen allemaal wat tegen. Niet zoveel diepgang. Het leverde me weinig op. Was er even weinig te bieden of was er iets anders aan de hand? Was het niet het juiste moment om de trip ongehinderd tot me te kunnen laten komen? Was het de setting die niet voldeed? Immers, ik heb recent een aantal keer paddo's thuis gedaan, maar kan daarbij gewoonweg mijn draai niet vinden. Paddo's en truffels moeten bij mij echt in de natuur. Overdag of 's nachts, dat is om het even, maar natuur sowieso. Het gras onder m'n voeten, fluitende vogels, kwakende kikkers, het geruis van de wind door de bomen, de geur van vochtige bosgrond. Zonder natuur kan ik niet aarden op paddo's of truffels. Hoe dan ook, het liep even niet meer. Al enige tijd keek ik daarom uit naar deze eerste kans van het jaar om weer eens tijdens een zwoele zomernacht 's nachts in het bos te kunnen trippen. Ik wou me daarbij verzekeren dat het hoe dan ook aan de dosering niet zou hebben kunnen liggen. Of deze trip nou echt leerzaam was weet ik niet. Heilzaam, dat wel. Leerzaam trouwens ook wel. De feilbaarheid van het geheugen...

In de regel denk ik zelf ook dat absurd hoge doseringen niet per se echt iets wezenlijks toevoegen. Meer is niet per se beter. Less is more, kun je misschien zelfs wel stellen. De meerwaarde van mijn trips houdt geen enkel verband met de dosering. Ik heb geweldig mooie en leerzame trips gehad op 3 gram paddo's gedroogd of 15 gram truffels vers. Voor nu voelde ik echter dat dit echt even zo moest. Ik zocht even een soort bevestiging denk ik, bevestiging dat het allemaal nog steeds bij me is en toegankelijk blijft. De volgende keer heb ik weer het volste vertrouwen ook op lagere doseringen.
r
rijkiedijkieLid
01-01-2024, 00:00
#12
ik moest lachen over dat stukje over die reclames

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."