Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTruffels

Truffels

31 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Cocos zei:
Ik merk dat ik zin heb in een joint. Dat is gek want ik heb al maanden niet meer geblowd of daar behoefte aan gehad. Ik bedenk dat ik voor een volgende keer dat ga halen voor erbij, om het een soort kickstart te geven. Maar dan meteen denk ik, nee, ik wil de essentie van de truffels voelen
Klik om te vergroten...
Mooi! Dát is respect voor psychedelica en de natuur. Met deze instelling kunnen truffels je nog onvoorstelbaar mooie dingen bieden in de toekomst. Daar is combineren helemaal niet voor nodig. Zie het als een medicijn voor de ziel, een gift van de natuur. Het beste beleef je dat zo zuiver mogelijk voor optimale effecten.

Mijn voorkeur gaat absoluut uit naar het trippen bij nacht. De energie is dan ook anders. Om die reden vinden ook ayahuascaceremonies bijvoorbeeld hoofdzakelijk gedurende de nacht plaats. Het liefst trip ik nog 's nachts in het bos, alleen. Voor aanvang kamp opslaan waar je rustig en comfortabel kunt liggen. Voldoende proviand mee, waaronder sowieso ruim voldoende water, kruidenthee, fruit, rauwe noten en pure chocola. Voor een heerlijk ontbijt bij zonsopkomst, op het moment dat je goed en wel over de piek heen bent en je trek begint te krijgen: pompoenpitbroodjes met een flinke scheut goede olijfolie, extra belegen kaas, komkommer en wat ijsbergsla, samen met een flinke hand rode druiven. Goddelijk lekker! Ik gebruik deze setting overigens ook bij voorkeur wanneer ik echt diep wil gaan op paddo's of truffels. Een rustige, natuurlijke omgeving leent zich hier in mijn optiek het beste voor, voor mij zelfs nog beter dan thuis afgesloten in volledige stilte en duisternis. De kans om 's nachts mensen tegen te komen in het bos is bovendien erg klein. Dit wil ik liever niet als ik echt de intentie heb om diep te gaan, aangezien dat het proces waar je op dat moment in zit toch wat kan verstoren. Nou merk ik dat voor velen alleen trippen nogal een ding is, evenals 's nachts trippen en buitenshuis trippen, laat staan alle tegelijk. Volg hierin dan ook vooral je eigen gevoel zou ik zeggen. Doe dit alleen als je daar jezelf prettig en veilig bij voelt.
C
CocosLid
01-01-2024, 00:00
#2
@Psilocyloner

Dank voor het mooie uitgebreide antwoord.
Hier vlabij op loopafstand is een prachtig oer-park. Met oer bedoel ik niet zo aangeharkt en alles laten zoals de natuur dat wil. Een omgevallen boom blijft liggen en er lopen buffels. Daar moet ik wel een beetje voor opletten dan.
Ik kan eens daarheen gaan als de zon onder gaat en dan de trollen en natuurgeesten uit hoekjes en gaten zien komen. Heel gaaf lijkt me dat. Ik doe dat weleens nuchter, dan is het al heel bijzonder. Zaklampje mee en dekentje en vest. Hondje mee die voor me kan waken.
Er zijn plekken in het park waar het heel fijn is en het is altijd erg rustig.
Als de zon opkomt kan ik weer naar huis. Het wordt smorgens toch vroeg licht.

Nieuwe missie voor een volgende trip!
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Cocos zei:
@Psilocyloner

Dank voor het mooie uitgebreide antwoord.
Hier vlabij op loopafstand is een prachtig oer-park. Met oer bedoel ik niet zo aangeharkt en alles laten zoals de natuur dat wil. Een omgevallen boom blijft liggen en er lopen buffels. Daar moet ik wel een beetje voor opletten dan.
Ik kan eens daarheen gaan als de zon onder gaat en dan de trollen en natuurgeesten uit hoekjes en gaten zien komen. Heel gaaf lijkt me dat. Ik doe dat weleens nuchter, dan is het al heel bijzonder. Zaklampje mee en dekentje en vest. Hondje mee die voor me kan waken.
Er zijn plekken in het park waar het heel fijn is en het is altijd erg rustig.
Als de zon opkomt kan ik weer naar huis. Het wordt smorgens toch vroeg licht.

Nieuwe missie voor een volgende trip!
Klik om te vergroten...
Klinkt ideaal man! Je kan dan ook vrij snel naar huis mocht het opeens kouder zijn dan verwacht ofzo. Ik heb me ooit 'ns verkeken op de temperatuur. Het koelde toch flink af die nacht. Ik kwam toen in een loop vast te zitten. Die resulteerde uiteindelijk in een behoorlijk diepe, immens leerzame trip, dat dan weer wel. Ik moet altijd een dik uur fietsen naar mijn vaste tripplek, dus ik ben niet even snel weg op het moment dat het me even niet bevalt. Voordeel daarvan is dan weer wel dat je niet zo snel aan ongemakken kunt ontsnappen en je dus gewoon zult moeten ondergaan, wat doorgaans erg waardevolle ervaringen oplevert.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#4
Psilocyloner zei:
Mooi! Dát is respect voor psychedelica en de natuur. Met deze instelling kunnen truffels je nog onvoorstelbaar mooie dingen bieden in de toekomst. Daar is combineren helemaal niet voor nodig. Zie het als een medicijn voor de ziel, een gift van de natuur. Het beste beleef je dat zo zuiver mogelijk voor optimale effecten.

Mijn voorkeur gaat absoluut uit naar het trippen bij nacht. De energie is dan ook anders. Om die reden vinden ook ayahuascaceremonies bijvoorbeeld hoofdzakelijk gedurende de nacht plaats. Het liefst trip ik nog 's nachts in het bos, alleen. Voor aanvang kamp opslaan waar je rustig en comfortabel kunt liggen. Voldoende proviand mee, waaronder sowieso ruim voldoende water, kruidenthee, fruit, rauwe noten en pure chocola. Voor een heerlijk ontbijt bij zonsopkomst, op het moment dat je goed en wel over de piek heen bent en je trek begint te krijgen: pompoenpitbroodjes met een flinke scheut goede olijfolie, extra belegen kaas, komkommer en wat ijsbergsla, samen met een flinke hand rode druiven. Goddelijk lekker! Ik gebruik deze setting overigens ook bij voorkeur wanneer ik echt diep wil gaan op paddo's of truffels. Een rustige, natuurlijke omgeving leent zich hier in mijn optiek het beste voor, voor mij zelfs nog beter dan thuis afgesloten in volledige stilte en duisternis. De kans om 's nachts mensen tegen te komen in het bos is bovendien erg klein. Dit wil ik liever niet als ik echt de intentie heb om diep te gaan, aangezien dat het proces waar je op dat moment in zit toch wat kan verstoren. Nou merk ik dat voor velen alleen trippen nogal een ding is, evenals 's nachts trippen en buitenshuis trippen, laat staan alle tegelijk. Volg hierin dan ook vooral je eigen gevoel zou ik zeggen. Doe dit alleen als je daar jezelf prettig en veilig bij voelt.
Klik om te vergroten...
Mooi hoor. Ik heb het geluk gehad ook meerdere keren in een soortgelijke setting getript te hebben. Wel iets minder voorbereid en wel na de trip weer naar huis en eigenlijk meestal 's avonds en niet 's nachts. Als ik daarop terugkijk, waren dat misschien wel de meest bijzondere trips inderdaad.
Meeste trips heb ik alleen gedaan en vind dat heerlijk. Al kan je dan wel wat sneller met jezelf geconfronteerd te worden. Maar dat is dan omdat er wat te leren valt en dus dat gene wat je vaak nodig hebt of je kan helpen.

Maar dat klinkt als een juiste setting @Cocos. Lekker parkie op loopafstand. Goed voorbereid er heen en behandel de truffeltjes met respect. Grote kans dat het dan een onvergetelijke ervaring gaat worden.
C
CocosLid
01-01-2024, 00:00
#5
Psilocyloner zei:
Voldoende proviand mee, waaronder sowieso ruim voldoende water, kruidenthee, fruit, rauwe noten en pure chocola.
Klik om te vergroten...

@Psilocyloner, chocola lijkt me heerlijk tijdens een trip, maar breekt dat niet de trip af?
C
CocosLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mezelf zei:
Maar dat klinkt als een juiste setting @Cocos. Lekker parkie op loopafstand. Goed voorbereid er heen en behandel de truffeltjes met respect. Grote kans dat het dan een onvergetelijke ervaring gaat worden.
Klik om te vergroten...

@Mezelf, inderdaad. Een zwoele zomernacht, wellicht met volle maan, zodat het niet zo heel erg donker is.
Nou, dat wil ik wel. Hopelijk geen muggen.....
Na de trip wel naar huis hoor, ik wil smorgens geen mensen tegenkomen die naar hun werk gaan. Als het weer licht wordt zal de trip ook wel over zijn en kan ik thuis nog eten en naar bed.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#7
@Cocos
Hoe vaak trippen jullie
Klik om te vergroten...
Hoe vaak ik trip verschilt nogal. Van een tot een paar keer per jaar (heb soms ook wel eens een jaar overgeslagen) tot zo vaak mogelijk zoals momenteel het geval is.

Ik heb vroeger vooral op paddo's/truffels getript, en dat had ik na een aantal keer redelijk dicht op elkaar dan toch wel weer gezien voor een tijdje. Maar inmiddels heb ik flink toegang tot een aantal andere tripmiddelen en combinaties die het lekker afwisselend maken en ik zit momenteel echt om de 2 weken te trippen lol, zo gauw als de tolerantie er weer op zit dus lol.

Ik ben overigens vroeger begonnen met buiten trippen (bij het karpervissen lol), pas na een keer of 10 tripte ik voor het eerst binnen, en dat moest ik dus echt leren, voelde me de eerste keren opgesloten met het gevoel dat ik echt naar buiten MOEST. Maar inmiddels kan ik me thuis ook wel vermaken, toegang tot al mijn muziek, soms beetje gamen of een filmpje kijken of iets dergelijks. Maar buiten blijft de voorkeur hebben.
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Cocos zei:
@Psilocyloner, chocola lijkt me heerlijk tijdens een trip, maar breekt dat niet de trip af?
Klik om te vergroten...
Integendeel. Chocola (dan heb ik het dus echt over een goede kwaliteit pure chocola, met minstens 85% cacao en geen gewone melkchocolade die vooral uit suiker bestaat) heeft een zekere synergie met paddo's/truffels die verder lastig te verklaren is. Ik ken meerdere mensen in mijn omgeving die deze synergie ervaren. Ook wanneer je gaat Googelen zul je dit onderwerp redelijk veel besproken zien op fora en dergelijke, dus het is zeker niets onbekends. Ik geloof zelfs dat het traditionele gebruik van paddo's ook geregeld gepaard gaat/ging met cacaoceremonies. Of het de piek nou echt versterkt weet ik niet, maar wanneer ik een stuk pure chocola eet kort na de piek van de trip, dan verlengt het doorgaans de comedown en de na-effecten (de afterglow) wel aanzienlijk, met als groot voordeel dat je wat langer de tijd hebt om alles goed op een rij te krijgen en mee te nemen, te verwerken en te laten bezinken. Met wat pure chocola hou je de energie van de paddo's/truffels simpelweg wat langer vast, zo lijkt het. Ik zorg eigenlijk dat ik altijd een stuk pure chocola bij de hand heb, maar of ik het daadwerkelijk neem laat ik echt afhangen van het moment. Soms heb ik er gewoon geen zin in of behoefte aan of voel ik sterk dat ik het nu niet moet doen. Ik laat me daarin vooral leiden door de paddo's/truffels zelf, en/of mijn intuïtie.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#9
@Psilocyloner
Chocola is een heel lichte MAO-remmer, dat sowieso. Dan zit er ook nog theobromine in, een stofje met lich psycho-actieve eigenschappen en ook de stof die chocola giftig maakt voor honden en katten.
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#10
acht.zes zei:
@Psilocyloner
Chocola is een heel lichte MAO-remmer, dat sowieso. Dan zit er ook nog theobromine in, een stofje met lich psycho-actieve eigenschappen en ook de stof die chocola giftig maakt voor honden en katten.
Klik om te vergroten...
Oh ja, natuurlijk, dat was 't. Theobromine vind ik op zichzelf trouwens wel bijzonder. Het is een stimulant met vaatverwijdende eigenschappen in tegenstelling tot de vaatvernauwende eigenschappen van de meeste stimulanten. Heb een tijdje terug nog ergens hier geschreven hoe theobromine bij mij ook helpt de scherpe randjes van cafeine af te halen.
C
CocosLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ja, de film Chocolat is daar wel een prachtig voorbeeld van.
Zijn het de suikers die een trip afbreken? Ijs lijkt me ook zo lekker om te proeven tijdens een trip. Proef sensaties. Smaak en geur.
Ik dronk water, maar drank zonder suiker kan eigenlijk best toch. Ranja limonade met een vrolijk smaakje. Jammie.

Vroeger tripte ik ook wel wekelijks. Dat ging dan met blowen en drank. Nachtjes doorhalen, maar altijd wel therapeutisch/creatief. Papier klaar leggen en schrijven of tekenen.

Vandaag voel ik me een beetje blue. Er zijn wel wat dingen veranderd, waar ik heel blij mee ben. Transformatie gaat soms gepaard met een dipje. Loslaten, dipje, opbouwen.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Suiker werkt enigszins bij te veel wiet/hasj maar dat betekent niet automatisch dat dit ook zo maar werkt bij andere drugs.

Suiker breekt dus geen trip af, maar als je daar in gelooft dan zal je wel wat aan het placebo effect hebben.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik trip het liefste overdag, maar dat is nieuw.
Vroeger tripte ik altijd bij 's avonds en dan binnen.
Altijd hetzelfde ritueel; natuurfilm op, gordijnen dicht, op de bank.

Twee jaar geleden ging ik overdag truffels nemen met een collega en toen het begon uit te werken wilden we meer. We belden de smartshop en die gast zei dat als we nu meer zouden nemen de trip voortgezet kon worden. Dus tja, toen moesten we naar de stad fietsen. Dat was een aparte ervaring; zaterdagmiddagdrukte in de stad terwijl je tript...
Omdat we toen wisten dat we het buiten ook fijn vonden, hebben we de keren daarna steeds in een park getript. Ik kan me nu niet meer voorstellen dat ik het binnen kan volhouden, en zeker niet met tv aan, in ieder geval niet op de piek!
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Psilocyloner zei:
Het liefst trip ik nog 's nachts in het bos, alleen. Voor aanvang kamp opslaan waar je rustig en comfortabel kunt liggen. Voldoende proviand mee, waaronder sowieso ruim voldoende water, kruidenthee, fruit, rauwe noten en pure chocola. Voor een heerlijk ontbijt bij zonsopkomst, op het moment dat je goed en wel over de piek heen bent en je trek begint te krijgen: pompoenpitbroodjes met een flinke scheut goede olijfolie, extra belegen kaas, komkommer en wat ijsbergsla, samen met een flinke hand rode druiven. Goddelijk lekker!
Klik om te vergroten...
Ik kon de kans niet laten liggen met de temperaturen van afgelopen nacht. Damn, wat een nacht was 't! Ik wou all the way, nam 10 gram paddo's gedroogd, en ik kreeg all the way. Diep gegaan, maar weer sterker terug dan ooit tevoren. Hier kan ik wel weer even op vooruit. Echt, wat ben ik dankbaar weer. Onbeschrijflijk!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Psilocyloner zei:
Ik kon de kans niet laten liggen met de temperaturen van afgelopen nacht. Damn, wat een nacht was 't! Ik wou all the way, nam 10 gram paddo's gedroogd, en ik kreeg all the way. Diep gegaan, maar weer sterker terug dan ooit tevoren. Hier kan ik wel weer even op vooruit. Echt, wat ben ik dankbaar weer. Onbeschrijflijk!
Klik om te vergroten...
Zo hé... 10 gram...

Ik ben wel benieuwd naar je ervaring!
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Tien gram gedroogd lol
Is dat het equalivent van 100 gram vers?

Das nogal heroisch!
P
PortobelloLid
01-01-2024, 00:00
#17
Psilocyloner zei:
Ik kon de kans niet laten liggen met de temperaturen van afgelopen nacht. Damn, wat een nacht was 't! Ik wou all the way, nam 10 gram paddo's gedroogd, en ik kreeg all the way. Diep gegaan, maar weer sterker terug dan ooit tevoren. Hier kan ik wel weer even op vooruit. Echt, wat ben ik dankbaar weer. Onbeschrijflijk!
Klik om te vergroten...
Ik ben enorm benieuwd naar je report! Jezus...haha! 3 gram gedroogde paddo's is mijn 'record'.
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik heb nog een andere recente trip die ik ook nog graag uit zou willen werken tot een report, aangezien ook die trip heel veel voor me betekend heeft. Ik heb onderhand echt een la vol met materiaal dat ik nog eens uit zou willen werken, maar het komt er steeds niet van. Naja, wie weet geschiedt er eens een wonder en rolt er zomaar wat uit. Ik zou het graag willen, tripreports schrijven, maar ik kan me er maar moeilijk toe zetten. Het laat zich ook allemaal zo moeilijk in woorden vatten...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Maar had je nu dan wel een visuele trip met 10 gram? En mindloops? Andere werelden? Aliens? :tonguewink:
C
CocosLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik ben gisteravond rond schemer in het park geweest om eens even te checken hoe dat zou zijn tijdens een trip.
Er waren nog best veel mensen en ook muggen. Ai, dat is niet relaxed. Ik werd aangesproken en er fietste een creep rond die er heel raar uit zag.
Maar toch heb ik wel een plek gevonden denk ik die fijn zal zijn. Ruimte, water, stilte, heel veel bomen in groene kleurschakeringen.
Ik ben aan het zoeken naar truffels die iets sterker zijn dan de vorige.
Leuk om er mee bezig te zijn, het geeft inspiratie.

Is 10 gram veel? Een truffelzakje is 15 gram Laatste keer had ik de helft genomen en na een uur nog eens de helft.
Met paddo's misschien wel anders, dat is veel sterker.
Als ik naar het park ga neem ik maar heel weinig. Later thuis zal ik dan de rest nemen voor een lekkere goede trip.

Tof, Psilo, dat je een mooie nacht had! Het was vast heerlijk buiten met dit zomerweer!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."