Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer 5-MAPB

Eerste keer 5-MAPB

34 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
H
HarmlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ooit een trip report geplaatst maar die kan ik niet meer vinden en mijn account lijkt verdwenen. Daarom maar even een nieuwe aangemaakt.

Vanavond voor het eerst 5-MAPB.

Setting: thuis met vrienden

Goed gegeten vooraf en een paar biertjes gehad. Ik ben erg benieuwd of we nog iets meekrijgen van het Nederlands elftal wat om 20:45 aftrapt tegen de Noord Ieren..

Dosis: ca 100mg bij lichaamsgewicht 98kg

Inname 18:25 uur. Wat een smerig spul zeg! Ben aardig wat gewend maar deze staat voorlopig wel aardig bovenaan op de schaal van ranzig..

18:45 uur - lichte verschijnselen. Klamme handjes, beetje instabiel zicht, trekkende spiertjes in het gezicht.

18:52 uur- slaat goed in, onrustig zicht, strakke kaken, klamme handen, warm gevoel door hele lichaam. Oh en iemand anders typt dit.

19:12 uur- ik laat dit door iemand anders typen want ik kan het niet meer zien. Ik heb ze niet alle 24 meer in het kratje. Lekker muziekje aan en ik ben helemaal af. (ik, degene die nu schrijft, ook bijna niet meer)

19:36 uur - foei! Wat een rush! Ga zo hard als een stuiterbal aan de speed. Zicht is totaal de weg kwijt (schiet alle kanten en krijg given van gelukzaligheid door mijn lichaam.. Heerlijk dit..

20:56 uur - voetbal is begonnen na 1,5 uur heerlijk techno luisteren. Wedstrijd boeit wel maar kan het niet echt volgen. Rush is nog altijd heerlijk..

21:11 uur - Nederland is net wereldkampioen geworden! Het is opvallend rustig op straat.. :tongueout:p

22:02 uur - klein vingertopje bijgepakt om dit niveau te behouden. Nog altijd heerlijk van m'n stekker. Bier smaakt lekker maar gaat heel langzaam. Mandarijnen en bosbessen zijn goddelijk.. Voerbak boeit nog steeds maar volgen is er niet echt bij..

22:43 uur - blijf heerlijk in de trip hangen. Kaken doen hun werk en zicht blijft ongewijzigd troebel. Net even lekker buiten gestaan en nu na de wedstrijd weer een techno playlist aan van Spotify..

Wordt vervolgd..
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Klinkt goed haha. Beetje xtc achtig?
H
HarmlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Yup, behoorlijk. Hoewel meer naar MDMA voor mij.. Lekker aanhankelijk, alles is leuk, lekker, fijn. Ik ben sliweos erg fysiek met M dus dat gaat helemaal goed..

Wel grappig dat 2 van ons een gigantisch drugs hoofd hebben en eentje helemaal niet.. Haha
H
HarmlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
00:10 - hele vage gevoel neemt wat af, maar muziek is nog altijd heerlijk en kaken hebben er ook wat last van.

Op tv Black Coffee @ Tomorrowland 2018

Trouwens, pas 3 biertjes gehad sinds eerste inname. Smaakt lekker maar thee doet het ook prima..
H
HarmlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
00:34 uur - laatste keer bijpunten. Hebben nog geen zin om te stoppen.. :)

Totaal vanaf 18:30 maximaal 200mg gehad in 3 etappes. Ca 100mg eerste keer en daarna 2x wijsvinger topje..
H
HarmlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
01:19 uur - heerlijk aan het spacen op de Boiler Room set van Maceo Plex.. :relaxed:
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
Harmless zei:
Yup, behoorlijk. Hoewel meer naar MDMA voor mij.. Lekker aanhankelijk, alles is leuk, lekker, fijn. Ik ben sliweos erg fysiek met M dus dat gaat helemaal goed..
Klik om te vergroten...

In xtc-pillen zit MDMA.
H
HarmlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Snap ik, maar in xtc zit vaak meer dan MDMA. Ik heb het over MDMA kristallen..
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#9
Harmless zei:
Snap ik, maar in xtc zit vaak meer dan MDMA. Ik heb het over MDMA kristallen..
Klik om te vergroten...

In 2017 bevatte 87,6% van de xtc-pillen alleen MDMA, blijkt uit de jaarcijfers van het DIMS (pagina 208 ).
https://www.trimbos.nl/docs/8081bdca-2ff7-4b5d-98df-a961a3888fa8.pdf

Ik zou dat dus eerder 'soms' noemen en niet 'vaak'. Het is sowieso niet de bedoeling dat er ook nog andere stoffen in een xtc-pil zitten.
H
HarmlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
02:29 uur - We luisteren de Boiler Room nog even af (echt mijn all time favorite Booker Room!) en dan stap ik zo lekker op het fietsje naar his. Even een kwartiertje door de frisse buitenlucht met mijn hoofd..
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Vorig jaar had ik eigenlijk altijd last van een dip. Pas toen kwam ik erachter dat als je je aan de dossisen houdt en max 1x per 3 maanden doet er eigenlijk helemaal geen dip hoort te zijn. Ook de day after niet (hier heb ik nog nooit last van gehad). De dag na MDMA voel ik me altijd nog heel energiek.
H
HarmlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hmmm, volgens mij kan ik het topic niet meer editen. Dan maar zo verder. Nog heelijk uitgestrekt op de bank, peukje, thee, Jägermeister, biertje, alles is lekker. Setje van Yotto @ Gorge staat op YouTube aan. Helemaal af zo.. P
H
HarmlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ok goeie zaak. Misvatting mijnerzijds dus..
H
HarmlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Trouwens. Aardig geslapen vannacht tot een uur of tien. Daarna meteen de keuken ingedoken want wilde een stoofpot maken en die moet de hele dag aan staan. Merk dat de effecten nog niet helemaal weg zijn. Af en toe een kleine zweet aanval, zicht is nog niet honder procent scherp en sommige spiertjes hebben nog een klein eigen willetje.. :grin:

Geen vervelende gevoelens overigens dus valt me niet tegen..
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#15
Harmless zei:
Ok goeie zaak. Misvatting mijnerzijds dus..
Klik om te vergroten...

Het is een wijdverbreid misverstand waar ik nogal een stokpaardje van heb gemaakt. Dus het ligt zeker niet aan jou. Het is gewoon heel lastig om binnen het drugsbeleid informatie te beoordelen en vertrouwen. Iedereen zegt maar wat en er zijn weinig betrouwbare standaarden omdat het allemaal illegaal is.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik heb trouwens nog twee vragen over je report:

-Wat was de reden dat je eerst alcohol dronk en daarna 6-MAPB nam?

-Had je verwacht dat circa 100 milligram 6-MAPB zulke sterke effecten zou veroorzaken?

-Heb je 100 milligram afgewogen op een 0.001-weegschaal?

Ik ben gewoon benieuwd.
H
HarmlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Even puntsgewijs antwoord op je vragen:

- we starten eigenlijk altijd met een biertje of 2 voor de lekker. Moesten ook nog eten dus hebben dat gecombineerd.

- ik had wel wat verwachtingen van 5-MAPB maar ik had niet verwacht dat het zo snel en sterk zou opkomen. Was echt na klein half uurtje aardig van de wap.

- ik heb geen weegschaaltje ter beschikking dus het was een schatting. De porties die ik had waren per zakje echter 250mg dus dat was vrij eenvoudig schatten.
H
HarmlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
Goeie tip vwb alcohol. Waarvoor dank. :)
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#19
Thanks voor je antwoord =)

Ik vermeld in mijn reports meestal hoe ik mijn dosis heb vastgesteld, zodat mensen mee kunnen denken of dat betrouwbaar is gedaan. Ik heb in verschillende andere tripreports gelezen dat 6-MAPB per milligram net wat sterker is dan MDMA. Dus als ik dan jouw verhaal lees over 100 milligram en zwaar trillende ogen, dan denk ik 'wow dan is het dus wel veel sterker'.
Toevallig heb ik zelf eerder ook 6-MAPB genomen (80 milligram, wel afgewogen) en dit leek me wel heel veel sterker dan wat ik ervaren heb. Maar als je de dosering op het oog hebt afgemeten dan kan daar makkelijk een flinke foutmarge in zitten.

Een weegschaaltje kan je trouwens al kopen voor 20-30 euro. Dat is wel een aanrader.
https://www.dx.com/p/mini-portable-...x-0-001g-resolution-2021727.html#.XdFIiS1x_Aw

Ik ben ook wel eens een handige gids tegengekomen hoe je zo'n weegschaal correct gebruikt voor een betrouwbaar resultaat.
https://www.changingperspective.info/drugsinfo/zo-gebruik-je-een-weegschaal-om-drugs-af-te-wegen/
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#20
Als je gaat experimenteren met nieuwe psychoactieve stoffen / reseach chemicals dan kan ik ook aanraden om niet standaard van te voren alcohol te drinken.

Van nieuwe psychoactieve stoffen (NPS) is niet bekend wat ze doen in het lichaam. Het is goed mogelijk dat twee verschillende middelen een onverwachte interactie met elkaar aangaan. Daardoor is het effect van combinatiegebruik niet bekend, wat het nog een stuk risicovoller maakt.
Sowieso remt alcohol het vermogen om rationeel te plannen. Daardoor ben je sneller geneigd impulsieve of gevaarlijke handelingen te begaan. Het wordt dus moeilijker om verstandig om te gaan met NPS.

Deze keer is het (relatief) goed gegaan, afgezien van de de dosering die onverwacht aan de hoge kant lag. Maar het lijkt me dat het een makkelijke manier is om minder risico te lopen bij het experimenteren met nieuwe middelen: niet standaard van te voren alcohol erbij drinken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."