Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer 5-MAPB

Eerste keer 5-MAPB

34 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Purplext zei:
Ik heb nu zelf twee keer een afterglow effect bemerkt de dag na MDMA en de dag daarna een dip. Die dip houdt in dat ik het gewoon jammer vind dat de hele experience en gezelligheid met gezelschap weg is. Geen dip, als in depressieve gevoelens, waar ik erg bang voor ben/was.



Bedoel je qua gewicht en/of percentage verhoudingen vet/spier?
Klik om te vergroten...
Beide. Ze reageren heftiger door onderandere metabolisme en lichaamsbouw als ik mij niet vergis. Vrouwen moeten zich echt aan de 1 tot 1.5mg/per kg regel houden. Mannen kunnen vaak wel 2mg aan al word dit afgeraden. Gewicht speelt altijd een rol, maar ook verschillen tussen man en vrouw.
H
HarmlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ok goeie zaak. Misvatting mijnerzijds dus..
H
HarmlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ooit een trip report geplaatst maar die kan ik niet meer vinden en mijn account lijkt verdwenen. Daarom maar even een nieuwe aangemaakt.

Vanavond voor het eerst 5-MAPB.

Setting: thuis met vrienden

Goed gegeten vooraf en een paar biertjes gehad. Ik ben erg benieuwd of we nog iets meekrijgen van het Nederlands elftal wat om 20:45 aftrapt tegen de Noord Ieren..

Dosis: ca 100mg bij lichaamsgewicht 98kg

Inname 18:25 uur. Wat een smerig spul zeg! Ben aardig wat gewend maar deze staat voorlopig wel aardig bovenaan op de schaal van ranzig..

18:45 uur - lichte verschijnselen. Klamme handjes, beetje instabiel zicht, trekkende spiertjes in het gezicht.

18:52 uur- slaat goed in, onrustig zicht, strakke kaken, klamme handen, warm gevoel door hele lichaam. Oh en iemand anders typt dit.

19:12 uur- ik laat dit door iemand anders typen want ik kan het niet meer zien. Ik heb ze niet alle 24 meer in het kratje. Lekker muziekje aan en ik ben helemaal af. (ik, degene die nu schrijft, ook bijna niet meer)

19:36 uur - foei! Wat een rush! Ga zo hard als een stuiterbal aan de speed. Zicht is totaal de weg kwijt (schiet alle kanten en krijg given van gelukzaligheid door mijn lichaam.. Heerlijk dit..

20:56 uur - voetbal is begonnen na 1,5 uur heerlijk techno luisteren. Wedstrijd boeit wel maar kan het niet echt volgen. Rush is nog altijd heerlijk..

21:11 uur - Nederland is net wereldkampioen geworden! Het is opvallend rustig op straat.. :tongueout:p

22:02 uur - klein vingertopje bijgepakt om dit niveau te behouden. Nog altijd heerlijk van m'n stekker. Bier smaakt lekker maar gaat heel langzaam. Mandarijnen en bosbessen zijn goddelijk.. Voerbak boeit nog steeds maar volgen is er niet echt bij..

22:43 uur - blijf heerlijk in de trip hangen. Kaken doen hun werk en zicht blijft ongewijzigd troebel. Net even lekker buiten gestaan en nu na de wedstrijd weer een techno playlist aan van Spotify..

Wordt vervolgd..
H
HarmlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
00:10 - hele vage gevoel neemt wat af, maar muziek is nog altijd heerlijk en kaken hebben er ook wat last van.

Op tv Black Coffee @ Tomorrowland 2018

Trouwens, pas 3 biertjes gehad sinds eerste inname. Smaakt lekker maar thee doet het ook prima..
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
Harmless zei:
Yup, behoorlijk. Hoewel meer naar MDMA voor mij.. Lekker aanhankelijk, alles is leuk, lekker, fijn. Ik ben sliweos erg fysiek met M dus dat gaat helemaal goed..
Klik om te vergroten...

In xtc-pillen zit MDMA.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
Harmless zei:
Snap ik, maar in xtc zit vaak meer dan MDMA. Ik heb het over MDMA kristallen..
Klik om te vergroten...

In 2017 bevatte 87,6% van de xtc-pillen alleen MDMA, blijkt uit de jaarcijfers van het DIMS (pagina 208 ).
https://www.trimbos.nl/docs/8081bdca-2ff7-4b5d-98df-a961a3888fa8.pdf

Ik zou dat dus eerder 'soms' noemen en niet 'vaak'. Het is sowieso niet de bedoeling dat er ook nog andere stoffen in een xtc-pil zitten.
H
HarmlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Even puntsgewijs antwoord op je vragen:

- we starten eigenlijk altijd met een biertje of 2 voor de lekker. Moesten ook nog eten dus hebben dat gecombineerd.

- ik had wel wat verwachtingen van 5-MAPB maar ik had niet verwacht dat het zo snel en sterk zou opkomen. Was echt na klein half uurtje aardig van de wap.

- ik heb geen weegschaaltje ter beschikking dus het was een schatting. De porties die ik had waren per zakje echter 250mg dus dat was vrij eenvoudig schatten.
H
HarmlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Je hebt het steeds over 6-MAPB maar ik had toch echt 5-MAPB. Zit daar een verschil tussen of is het een typfout?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dit was mijn report van 5-MAPB:
https://drugsforum.nl/threads/5-mapb-zoek-de-verschillen-met-mdma.65787/#post-1322396
H
HarmlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Nog even een aanvulling 2 dagen later. Zondag was een duidelijke day-after. Na 6 uurtjes slaap (paar keer wakker) rustig dagje thuis wat begon met maken van een stoofpot en vanaf 12 uur lekker op de bank met de pootjes omhoog. Om 21:30 uur naar bed gegaan en heerlijk geslapen tot 07:00 maandagochtend.

Kids naar school gebracht en van 08:30 tot 10:30 in de sportschool geweest met ontzettend veel energie. Heerlijke dag gehad maandag. Vannacht ook als een blok geslapen en geen centje pijn nu.. :blushing:
K
KetaKechLid
01-01-2024, 00:00
#11
Harmless zei:
Nog even een aanvulling 2 dagen later. Zondag was een duidelijke day-after. Na 6 uurtjes slaap (paar keer wakker) rustig dagje thuis wat begon met maken van een stoofpot en vanaf 12 uur lekker op de bank met de pootjes omhoog. Om 21:30 uur naar bed gegaan en heerlijk geslapen tot 07:00 maandagochtend.

Kids naar school gebracht en van 08:30 tot 10:30 in de sportschool geweest met ontzettend veel energie. Heerlijke dag gehad maandag. Vannacht ook als een blok geslapen en geen centje pijn nu.. :blushing:
Klik om te vergroten...

Mooi om te horen! Ervaar je normaliter met MDMA wel een dipje?
H
HarmlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Balen is dat. Vandaag ook nergens last van gehad. Drukke dag op werk en daarna direct 1,5 uur terror workout gedaan in de sportschool. Ik ga er vanuit dat het ook niet meer komt. Mooi geregeld zo..
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Neo-Shulginist zei:
Klopt. In de onderzoeken van MAPS naar MDMA-assisted therapie hebben de proefpersonen ook geen dip de dag na een sessie. Sterker nog: ze zien vaker een afterglow.
Klik om te vergroten...
Een afterglow heb ik ook meerdere keren ervaren. Die komt vooral na een bijna therapeutische ervaring.

Dus jongens, hou je aan de 1-1.5mg/kg en de 3 maanden regel!!
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Harmless zei:
Die 3 maanden regel is het probleem niet. Max 1 a 2 keer per jaar. Ik heb zelf ook geen dip, maar vrouwlief was er 2 dagen slecht van. Wellicht later nog een keer voorzichtig proberen..
Klik om te vergroten...
Dames zijn gevoeliger voor MDMA. Ze hebben minder nodig voor het zelfde effect. Waarschijnlijk heeft ze dus iets te hoog gedoseerd. Dat heb ik ook vaak gedaan hoor.

Het is best moeilijk om je sweetspot te vinden zonder een dip te krijgen.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb nu zelf twee keer een afterglow effect bemerkt de dag na MDMA en de dag daarna een dip. Die dip houdt in dat ik het gewoon jammer vind dat de hele experience en gezelligheid met gezelschap weg is. Geen dip, als in depressieve gevoelens, waar ik erg bang voor ben/was.

Stonologie zei:
Dames zijn gevoeliger voor MDMA. Ze hebben minder nodig voor het zelfde effect. Waarschijnlijk heeft ze dus iets te hoog gedoseerd. Dat heb ik ook vaak gedaan hoor.

Het is best moeilijk om je sweetspot te vinden zonder een dip te krijgen.
Klik om te vergroten...

Bedoel je qua gewicht en/of percentage verhoudingen vet/spier?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."