Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsThe iceman, high on life, big time!

The iceman, high on life, big time!

38 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Mindless zei:
@Space Criminal
Hoe staat het met het praktiseren van de WH ademhalingstechniek en de eventuele vorderingen daarmee?

Ik ben soms echt overdonderd hoe krachtig dit is. Een paar minuten kan het verschil maken tussen oppervlakkig ademen en diep ademen, tussen gestresst en kalm, tussen depressief en vrolijk, tussen bad trip en good trip.

Merk zelf dat het helpt om met de mond open in te ademen (doe ik normaal nooit, dus is even wennen). Zoveel mogelijk zuurstof binnen krijgen zodat je daarna langer niet hoeft te ademen en de techniek effectiever wordt. Doe/ervaar jij dit ook zo?
Klik om te vergroten...
Vanndaag was ik even offline de hele dag. Nog steeds te veel bezig met m'n emoties omtrent m'n relatiebreuk.

Maar wel een goed moment om in te haken op dit onderwerp. Ik ga morgen een ademsessie doen bij Leslie Stoel. Ik ben hier 2 weken geleden voor het eerst geweest en zij heeft mij toen leren ademen om rustig te worden. Diep via de neus in, en langzaam via de mond uit. Maar morgen mag ik weer, en nu wil ik diep gaan! Wat jij zegt @Mindless over met je mond open ademen, dat doe je ook als je voor een dmt release gaat. Ze noemen het verbonden ademen. Hiermee kan je idd de meeste hoeveelheid zuurstof in 1x binnen krijgen in zo'n kort mogelijke tijd. Alleen voor dmt release moet je wel vaker dan 30 x in en uitademen. Soms wel langer dan een half uur 😦😳 maar goed, ik moet het gewoon ervaren! Dus ik ga ervoor 😉

Dus ik ben weer heel erg benieuwd waar ik morgen terecht ga komen als ik mijn lichaam verlaat en één wordt met het universum 🙏😇
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Albedo zei:
Vraag me af of Wim Hof continu zonder kleren en verwarming in zijn huis zit met alle ramen open.
Klik om te vergroten...
Nee hoor, na de kou gaat die man gewoon in de sauna hoor 😂😂

Hij houd ook van warmte, het is geen ijsbeer
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Space Criminal zei:
Vanndaag was ik even offline de hele dag. Nog steeds te veel bezig met m'n emoties omtrent m'n relatiebreuk.
Klik om te vergroten...
Begrijpelijk...

Space Criminal zei:
Maar wel een goed moment om in te haken op dit onderwerp. Ik ga morgen een ademsessie doen bij Leslie Stoel. Ik ben hier 2 weken geleden voor het eerst geweest en zij heeft mij toen leren ademen om rustig te worden. Diep via de neus in, en langzaam via de mond uit. Maar morgen mag ik weer, en nu wil ik diep gaan! Wat jij zegt @Mindless over met je mond open ademen, dat doe je ook als je voor een dmt release gaat. Ze noemen het verbonden ademen. Hiermee kan je idd de meeste hoeveelheid zuurstof in 1x binnen krijgen in zo'n kort mogelijke tijd. Alleen voor dmt release moet je wel vaker dan 30 x in en uitademen. Soms wel langer dan een half uur 😦😳 maar goed, ik moet het gewoon ervaren! Dus ik ga ervoor 😉
Klik om te vergroten...
Het inademen via de neus heeft dan weer meer het effect van rustiger worden neem ik aan(?)

Ik moet me trouwens ook nog wat meer verdiepen in de ademhalingstechniek voor DMT release. Een half uur klinkt wel erg lang ja...

Space Criminal zei:
Dus ik ben weer heel erg benieuwd waar ik morgen terecht ga komen als ik mijn lichaam verlaat en één wordt met het universum 🙏😇
Klik om te vergroten...
Is die ademsessie daar dan ook echt op gericht? Op het lichaam verlaten, of is dat meer jouw doel ermee of interpretatie ervan?

In ieder geval, veel succes daar morgen en veel plezier. :) Ik kan me verder ook wel voorstellen dat het wat kan betekenen voor het verwerken van wat er allemaal gebeurd is laatst.
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Het inademen via de neus heeft dan weer meer het effect van rustiger worden neem ik aan(?)
Klik om te vergroten...
Ja dit is puur om rustig te worden. Mijn emotieknoop proberen wat losser te krijgen.
Mindless zei:
Is die ademsessie daar dan ook echt op gericht? Op het lichaam verlaten, of is dat meer jouw doel ermee of interpretatie ervan?
Klik om te vergroten...
Het is absoluut gericht op dmt release. En als dit iets breakthrough achtig zou kunnen zijn dan zal ik in een hyperspace dmt wereld terecht komen ja.
Psilocyloner zei:
doesn't matter what hole you use, just get it in!'' - Wim Hof

Door je mond of door je neus ademen, volgens mij maakt het inderdaad geen reet uit
Klik om te vergroten...
Nou ligt helemaal aan je doel. Leslie stoel heeft letterlijk een uitgebreide menukaart als het gaat om technieken met daarnaast de resultaten van die technieken.

Maar voor de wh methode maakt het idd niet uit via welk gat je in of uitademt. Maar dat is een schema van 30x in en uit. En puur bedoeld om jezelf te resetten. Alles uitblazen en wachten op de prikkel. En dan 3 a 4 rondjes. Absoluut bewezen effectief! Maar er is nog zoveel meer te ervaren op dit gebied.

Ook krijg ik een soort polsbandjes om die mijn eigen frequentie meten, en adhv die waardes een andere frequentie uitzenden. Dit ga ik ook nog verder onderzoeken!!
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Space Criminal zei:
Het is absoluut gericht op dmt release. En als dit iets breakthrough achtig zou kunnen zijn dan zal ik in een hyperspace dmt wereld terecht komen ja.
Klik om te vergroten...
Dat kan! Mijn ademsessie op Psy-Fi was echt één van de meest diepgaande ervaringen die ik ooit heb gehad en dan tel ik al mijn trips mee, waaronder enkele op toch wel aardig heroïsche doseringen. De gehele sessie was geloof ik 2,5 of 3 uur. Ik was compleet ergens anders, in een soort staat van eenwording met alles, universele wijsheid en liefde. Al mijn pijn kwam naar boven en ik kon het uithuilen. Het was allemaal goed. Ik werd gerust gesteld in alles. Ik ben geliefd. Ik ben op de goede weg. Geen reden tot zorgen. Ik word geleid. Echter geen machine elves ofzo, maar 'gewoon' een wit licht.

Space Criminal zei:
Nou ligt helemaal aan je doel. Leslie stoel heeft letterlijk een uitgebreide menukaart als het gaat om technieken met daarnaast de resultaten van die technieken.

Maar voor de wh methode maakt het idd niet uit via welk gat je in of uitademt. Maar dat is een schema van 30x in en uit. En puur bedoeld om jezelf te resetten. Alles uitblazen en wachten op de prikkel. En dan 3 a 4 rondjes. Absoluut bewezen effectief! Maar er is nog zoveel meer te ervaren op dit gebied.

Ook krijg ik een soort polsbandjes om die mijn eigen frequentie meten, en adhv die waardes een andere frequentie uitzenden. Dit ga ik ook nog verder onderzoeken!!
Klik om te vergroten...
Interessant... :thinking:
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Een tijd geleden kreeg ik een boekwerk te leen.
Dit was geschreven door een Japanse meester in het een of ander, dit weet ik even niet meer, maar, dit boek ging over:
Ademhaling.
Allereerst uitleg over hoe belangrijk deze is voor een goed functioneren van ons lichaam, tevens hoe belangrijk deze is voor het kunnen komen in een goede werking van onze geest. Ofwel, om goed te kunnen mediteren.
Het draait in hoofdzaak om de zgn. Buik ademhaling. En wel: de goede techniek ervan. De buik heeft de Japanse naam. " tanden", deze " tanden " moet gevuld worden met lucht, en het is een diepe, langzame ademhaling.
Verder stond erbij dit boek zoek een goede stoel uit in een kamer waar stilte heerst.
Ga dan op die stoel zitten, en ga de ademhaling toepassen, die de tanden tot rust brengt.
Dan staan er tijden van duur van de buikademhaling beschreven, en als je deze ongeveer een half uur doet, dan zou je kunnen ervaren, dat je hoofd " leeg van gedachten" zal worden, en kun je volledig tot rust kunnen komen.
Dat lijkt me erg mooi , maar het is me tot op heden niet gelukt.
Ik heb er het geduld niet voor.
Maar, deze materie is absoluut interessant.

Over de koude training, deze is aan mij niet besteed.
Idd, bij de Navy Seals, de Britse SAS, en ook het Legioen, de BBE eenheden, het Korps Commando troepen, Korps Mariniers , enz enz, jazeker, daar leer je eigenlijk dit:
Wanneer je denkt dat je zó ontzettend moe bent, en denkt dat je niet meer verder kunt, maar je gaat over deze grens heen, je verbijt de pijn in je lijf, dan zal blijken dat je nog veel, veel verder kunt gaan vóórdat je echt niet meer verder kunt. Echt waar.
In vele oefeningen en sporttrainingen die je daar krijgt, daar keer je dit.
En je hele verdere leven heb je daar profijt van. Ja.
Zoals je de koude training hebt, is er ook eentje die over de warmte gaat. En: hoe je in de jungle kunt overleven. En dit zonder meditatie overigens...
Ik kijk op mijn training met toch wel plezier terug. Jazeker!
Maar: koud, en nat? Nee, dat is passé.
Maar,
Ademhaling: heel erg belangrijk.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Heb je de Wim Hof ademhalingstechniek geprobeerd dan @Legio Patria Nostra?

Daar doelde ik namelijk meer op. En dat is iets wat iedereen kan doen. (volgens Wim kan ook praktisch iedereen het koud douchen en het ijsbad doen, maar dat terzijde) Met de ademhalingstechniek kom je na 30 keer diep inademen en daarna 2 minuten (of meer/minder) niet ademen al vanzelf in een meditatieve staat, zonder dat je hoeft te weten hoe te 'mediteren'. Het stoppen met ademhalen forceert je uit het denken zeg maar. Zeer de moeite waard en helemaal niet moeilijk, dus iedereen kan het doen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Deze techniek ga ik zeer zeker proberen, Mindless. Jazeker!
Ik Zie overeenkomsten in beide technieken.
Zoals het langzaam in en uitademen, waarbij je de buikademhaling toepast, dwz . De Tanden op de juiste manier vullen en ledigen met lucht, dat maakt absoluut een soort van trance beleving. Ja.
Dus, ik ga de techniek die van die meneer Hof afkomstig is, uitproberen.
Resultaat zet ik hier neer.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Super!

Ken je deze video ook? Hierin word je ook nog eens begeleidt en toegejuicht in deze oefening door niemand minder dan 'the Hof' himself, zodat je niet eens hoeft te tellen. :grin:

S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Gisteren had ik weer een ademhalingssessie. Na de sessie gister voelde ik me supergoed. We hebben eerst veel gesproken over mijn relatiebreuk en over het pad wat ik heb gekozen. De afgelopen 2 weken waren zenuwslopend en ik was duidelijk mijn connectie met mijn geest verloren. Een ademsessie tot aan dmt release zat er deze keer niet in. Maar ze heeft me wel de tools gegeven om me hier klaar voor te maken en dat is volgende week donderdag.

Het is als volgt verlopen. Eerst spraken we over alles wat me nu bezig houdt. Daarna moest ik in mijn rechter hand een apparaat vasthouden en m'n linker vinger op het beeldscherm van haar telefoon leggen. Hiermee kon ze mijn frequentie en chakra's meten. De informatie die dit apparaat aangaf klopte allemaal, hij analyseert en geeft allerlei aanwijzingen. Hij gaf aan dat ik laag in mijn energie zit. Depressiviteit. Dat doelen moeilijk bereikbaar aanvoelen. Geen gedrevenheid om goed voor mezelf te zorgen. Algeheel faal om vrolijk te zijn of te genieten van het leven.

En in mijn huidige staat klopt dit helemaal. Ik slaap al 2 weken nauwelijks, eet ongezond want een bord met rijst en vis of kip krijg ik niet weg.. Ik kom niet toe aan een goeie ademsessie of andere vormen van meditatie want ik blokkeer door de knoop in m'n buik van m'n hele situatie.

Ik scoorde bij mijn kruin chakra, 3e oog en buik chakra erg laag, rond de 55 a 60 %. En de rest was rond de 80 a 85%. Vervolgens kreeg ik polsbandjes om en hier doorheen komt een stroom frequentie die dus mijn eigen frequentie beïnvloed. Hij ontvangt en zend een signaal uit. Ik ging liggen op het matras en begon met ademen. Diep in via de neus, langzaam uit via de mond. Dit was de techniek die ik van de vorige sessie had geleerd om rustig te worden. Vervolgens na 5 minuten even alles vastgehouden. En weer door. Maar nu de WH methode diep in en loslaten. Tot 60x en toen schakelde we over op verbonden ademen, nog 30x. Toen alles vasthouden. Wauw wat sparkelde het leven door m'n hele wezen heen. Alles tintelde, ik voelde me heerlijk maar ik merkte dat er nog steeds spanning zat waardoor ik niet helemaal kon ontspannen. Mijn benen trilde een tijdje maar die werden uiteindelijk rustig. We hebben deze laatste handelingen in totaal 3x gedaan en daarna voelde ik me nieuw. Totale rust, geen stress. Kalmte, wijsheid, wilskracht en lust om het leven weer te gaan consumeren.

Ze deed nog een meting met het apparaat. Mijn kruin chakra en 3e oog waren boven de 80% geschoten en m'n buik chakra bleef iets achter met 68%

Die knoop in m'n buik moet ik aan werken. Eigenlijk zorg ik nu niet goed genoeg voor mezelf. Ik moet me er doorheen zetten. Gewoon gaan mediteren en diep ademen, plannen maken, me inschrijven bij een yogaschool. Even wat oude patronen doorbreken en nieuwe dingen starten.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Goed bezig @Space Criminal :)

Wat zei ze trouwens over die knoop in je buik? Wat je daaraan moet doen om dit te verhelpen? Ik neem aan dat dit correspondeert met de solar plexus chakra(?)

Die apparaatjes die dan je chakra's in procenten meten, dat zijn dan weer dingen die ik niet echt geloof. Hoe kan zoiets nou in procenten worden uitgedrukt...
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Over de bovenstaande langere post, daar wil ik graag later op reageren.
Nu voel ik me even niet zo lekker, vandaar...
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mindless zei:
Die apparaatjes die dan je chakra's in procenten meten, dat zijn dan weer dingen die ik niet echt geloof. Hoe kan zoiets nou in procenten worden uitgedrukt...
Klik om te vergroten...
Precies wat ik dacht! Leuk om te lezen dat onze zweefkees er ook zo over denkt :)
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Mindless zei:
Goed bezig @Space Criminal :)

Wat zei ze trouwens over die knoop in je buik? Wat je daaraan moet doen om dit te verhelpen? Ik neem aan dat dit correspondeert met de solar plexus chakra(?)

Die apparaatjes die dan je chakra's in procenten meten, dat zijn dan weer dingen die ik niet echt geloof. Hoe kan zoiets nou in procenten worden uitgedrukt...
Klik om te vergroten...
Die knoop in m'n buik is een blokkade. Een ophoping van alle ellende die nu speelt en dit zit opgeslagen in mijn zonnevlecht, oftewel mijn buik chakra. Ik ben best in strijd met mezelf momenteel. Ik kan door mijn hooggevoeligheid niet zomaar de trauma loslaten die is ontstaan. Zodra ik meer in contact kom met mijn kruin chakra en 3e oog dan laat je makkelijker de trauma los. Meer contact met spiritualiteit, minder contact met de 3d dimensie.

Wat betreft het meten van de chakra's, uiteindelijk is alles een frequentie. Er worden zelfs programma's geschreven voor de frequentie van cannabis en psilo. Je zou dus die bandjes kunnen omdoen en gaan trippen zonder daadwerkelijk een middel te nemen.

Of je er nu in geloofd of niet, wat het apparaat aantoont kwam wel overeen met hoe ik me voelde. Mocht je benieuwd zijn https://www.healyworld.net/nl/
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mezelf zei:
Precies wat ik dacht! Leuk om te lezen dat onze zweefkees er ook zo over denkt :)
Klik om te vergroten...
Het zal je verbazen hoe down to earth ik ben op veel vlakken IRL. :)

Er is 1 ding waar ik (volgens anderen dan) zweverig over ben en dat is alles rondom non-dualiteit. Maar dat zie ik zelf niet als zweverig maar als realistisch. :laughing: Maar ik geef toe, in mijn schrijven en praten daarover kan ik vrij veel gaan zweven. :tonguewink: Al denk ik niet dat die levensbeschouwing van zichzelf zweverig is.


Space Criminal zei:
Die knoop in m'n buik is een blokkade. Een ophoping van alle ellende die nu speelt en dit zit opgeslagen in mijn zonnevlecht, oftewel mijn buik chakra. Ik ben best in strijd met mezelf momenteel. Ik kan door mijn hooggevoeligheid niet zomaar de trauma loslaten die is ontstaan. Zodra ik meer in contact kom met mijn kruin chakra en 3e oog dan laat je makkelijker de trauma los. Meer contact met spiritualiteit, minder contact met de 3d dimensie.
Klik om te vergroten...
Hmm, ik heb in mijn leven ook vaak wel een soort knoop gevoel gehad in mijn buik... Maar zij zegt dus dat de oplossing ligt in richten op de meer hogere energie centra als het ware?

Space Criminal zei:
Wat betreft het meten van de chakra's, uiteindelijk is alles een frequentie. Er worden zelfs programma's geschreven voor de frequentie van cannabis en psilo. Je zou dus die bandjes kunnen omdoen en gaan trippen zonder daadwerkelijk een middel te nemen.
Klik om te vergroten...
Uiteindelijk is alles frequentie ja, maar ik vind het altijd opvallend hoe iets (voor mijn idee) van een meer "analoge" aard (golven/gevoel) getoond wordt op een meer digitale manier. (cijfers/procenten) Als je begrijpt wat ik bedoel?

Space Criminal zei:
Of je er nu in geloofd of niet, wat het apparaat aantoont kwam wel overeen met hoe ik me voelde. Mocht je benieuwd zijn https://www.healyworld.net/nl/
Klik om te vergroten...
Okee, als het steeds overeenkomt is het wel logisch om het in ieder geval tot een bepaalde mate serieus te nemen. Bedankt voor de link. :)
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mindless zei:
Er is 1 ding waar ik (volgens anderen dan) zweverig over ben en dat is alles rondom non-dualiteit. Maar dat zie ik zelf niet als zweverig maar als realistisch. :laughing: Maar ik geef toe, in mijn schrijven en praten daarover kan ik vrij veel gaan zweven. :tonguewink: Al denk ik niet dat die levensbeschouwing van zichzelf zweverig is.
Klik om te vergroten...
Voor mij ben je niet zo zweverig hoor @Mindless :wink: . Soms je manier van schrijven misschien maar de inhoudt is voor mij niet zweverig.
Non-dualiteit is voor velen wel zweverig inderdaad, maar voor mij wel zeer interessante stof. Best wel wat periodes me hiermee bezig gehouden.
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#17
''It doesn't matter what hole you use, just get it in!'' - Wim Hof

Door je mond of door je neus ademen, volgens mij maakt het inderdaad geen reet uit.
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Mindless zei:
Maar zij zegt dus dat de oplossing ligt in richten op de meer hogere energie centra als het ware?
Klik om te vergroten...
Hoe meer ik mediteer en contact maak met mijn geest hoe beter ik de aardse problemen achter mij laat. Het moment in een ademhalingssessie waar je bijna vergeet dat je een lichaam hebt zal zeker mijn balans terugbrengen. De waardering en eigen liefde wat deze meditatievorm te wege brengt zal de knoop in m'n buik beter doen herstellen. De uitspraak van ergens mee in je maag zitten gaat hier letterlijk op.
Mindless zei:
Uiteindelijk is alles frequentie ja, maar ik vind het altijd opvallend hoe iets (voor mijn idee) van een meer "analoge" aard (golven/gevoel) getoond wordt op een meer digitale manier. (cijfers/procenten) Als je begrijpt wat ik bedoel?
Klik om te vergroten...
Ja, ik begrijp je. Maar ik denk wel dat uiteindelijk alles in cijfers uit te drukken is. In de hele simulatie waarin we leven kunnen we alles ontleden en in codes uitdrukken.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Space Criminal zei:
Hoe meer ik mediteer en contact maak met mijn geest hoe beter ik de aardse problemen achter mij laat. Het moment in een ademhalingssessie waar je bijna vergeet dat je een lichaam hebt zal zeker mijn balans terugbrengen. De waardering en eigen liefde wat deze meditatievorm te wege brengt zal de knoop in m'n buik beter doen herstellen. De uitspraak van ergens mee in je maag zitten gaat hier letterlijk op.
Klik om te vergroten...
Dat klinkt als muziek in mijn oren!

Space Criminal zei:
Ja, ik begrijp je. Maar ik denk wel dat uiteindelijk alles in cijfers uit te drukken is. In de hele simulatie waarin we leven kunnen we alles ontleden en in codes uitdrukken.
Klik om te vergroten...
Wellicht...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."