Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsThe iceman, high on life, big time!

The iceman, high on life, big time!

38 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#1
De laatste tijd ben ik steeds meer geïnspireerd geraakt door de ademhalingstechnieken van de wim hof methode. Er is niks wat mij in diepere meditatie modus brengt dat deze methode. Ik voelde de roeping om dit verder te onderzoeken en nog dieper in de techniek te duiken.

De ademhalings technieken doe ik zelf al een tijdje en heeft mij al meerdere keren in een psychedelische staat gebracht. Ik ben zelfs op een avond zo diep gegaan dat het mij tijdens de meditatie een heel warm 5 meo dmt gevoel gaf. Hierna kwam net zoals de bufo alvarius een golf van waardering, eigen liefde en liefde voor alles om mij heen. Het heeft mij zo diep gebracht dat dit gevoel later overging in de rest van de avond lichte visuals, vergelijkbaar met een lichte dosis psilocine. Zelfs uren later in bed bleven de visuals als oneindige wormholes waar ik doorheen reiste aanwezig. En dit enkel op een hasj jointje icm een diepe ademhalings sessie. Echt wauw!

Een aantal weken geleden ben ik deze methode verder gaan onderzoeken en heb ik een aantal documentaires gekeken hoe wim hof dit soort ademhalingstechnieken in de bergen van Polen aan een groep mensen leert en ze vervolgens van een berg af laat springen, 8 meter hoog, zo het ijskoude water in. Uiteraard zie je de personen worstelen met hun voorgeprogrammeerde lichaam die niks liever wil dan terug naar binnen, de warmte in. Mensen hun gezichten vertrekken volledig en iedereen gaat in overlevingsmodus. Iedereen gaat van het onwennige, waarbij ze de spanning er nog vanaf kunnen lachen naar een stalen blik en schreeuwen om hun oncomfortabele gevoel eruit te gooien. Ik zag de motivatie, angst, spanning en uiteindelijk de overwinning! Supermooi om te zien, en heel uitdagend om zelf eens te gaan proberen.

Natuurlijk heb ik zelf al de kracht van ademhaling mogen ervaren en dit heeft mij heel veel positiefs gebracht. De blootstelling aan de kou was nieuw voor mij. Maar ik voelde gewoon dat ik dit moest doen om me dieper bij mijn innerlijke en mentale kracht te brengen. Dus ik schreef mij in om een workshop van Wim Hoff Fundamentals te gaan volgen. Het voelde net zoals mijn bufo alvarius ceremonie als een uitdaging die ik moest aangaan. Ik ging de uitdaging aan met de mindset, have no fear! You're just gonna do this!

Totaan de dag dat ik dit ging doen voelde ik geen angst en dacht alleen maar aan de uitkomst, de overwinning! Maar die mindset was erg lastig vast te houden... Met name de dag van de workshop. Ik was hier samen heen gegaan met iemand die al eerder in een ijsbad gezeten heeft, iemand die getraind heeft bij de Navy SEALs. Dit zijn een van de meest slopende manieren om je mentale kracht te trainen. Hier worden mensen zo hard aangepakt dat ze uiteindelijk allemaal breken. Hij had al zelfs in een ijsbad gezeten, koppie onder, en ademen via een rietje. Hij weet heel goed wat er ging gebeuren en kon zich heel goed op de situatie instellen.

We kwamen na een uurtje rijden aan op plaats van bestemming. De workshop werd gegeven bij de instructeur thuis. Het was een ruime woning met achter het huis een grote schuur en daarachter nog een groot grasveld aan een sloot waar het bad was opgezet. Als eerst kregen we uitleg over hoe de dag eruit ging zien. Hierna werd ons verteld om zoveel mogelijk kleren uit te doen om vervolgens naar buiten te gaan. Dus enkel ondergoed en blote voeten. Het was buiten een graadje of 6. We liepen naar het badje We hadden nog niks geleerd over hoe we ons moesten houden in de kou. We stonden in totaal 5 a 10 minuten buiten en dit deed mijn hele lichaam al hevig trillen.

Toen terug naar binnen, ik merkte dat mijn voeten al helemaal gevoelloos waren geworden op de terugweg naar binnen toe... Brrr heftig...

Toen kwam er een leuk gedeelte, we gingen met z'n alle mediteren en aansluitend de ademhalingstechnieken leren. Dit was overigens niet veel aanvulling op hoe ik het mezelf al geleerd had. Ik heb immers al zo veel documentaires en YouTube filmpjes gekeken hierover dat ik me realiseerde dat ik dit al volledig beheerste. Mijn buddy was ook heel erg geïnteresseerd in hoe je het beste dmt kan releasen en we hebben hierover wat meer informatie gekregen van de instructeur. De traditionele Wim Hof methode neem je 30 diepe teugen lucht waarna je alles uitblaast en stopt met ademen. Bij de dmt meditatie zal je dan bijvoorbeeld tot 60 teugen lucht gaan. En ook de manier om de lucht te inhaleren is dan anders. Zeker iets wat ik verder ga uitzoeken!

Nadat we allemaal helemaal ontspannen waren werden er emmers met ijsklontjes in de kamer gezet. De volgende oefening was 1 minuut met beiden handen en polsen in de emmer met ijs te stoppen. Het verbaaste mij hoe enorm moeilijk dit al was. Er zitten zo veel zenuwuiteinden in je handen en vingers... Er kwam vanuit mijn buik en borstkast een enorm moeilijk gevoel naar boven en dit steeg naar mijn hoofd. Heel onwennig en zelf een soort misselijk gevoel. Eenmaal eruit kreeg ik een enorm warm hoofd. En als 2e opdracht gingen we nog een keer met onze handen in de emmer, maar dan voor 2 minuten en met het beheersen van de ademhaling. Dit ging ietsje beter... Maar het oncomfortabele gevoel bracht mij heel veel extra spanning en angst voor het daadwerkelijke ijsbad.

Waar ik eerst dacht, have no fear! Dacht ik nu... Waar ben ik aan begonnen?!? And the fear came. Mindset is alles in zo'n situatie, en de angst voelde zwaarder dan het doorzettingsvermogen.

We deden nog 1 korte ademhalingssessie voordat we naar buiten gingen in onze zwemkleding. We leerden om in onze kracht te staan tijdens de kou. We moesten gehurkt als een ninja heen en weer bewegen met onze handpalmen. Dit ging gepaard met geluiden, HOE, HAA, HOE, HAA... enzv..

Oke now is the moment. We gingen naar buiten. Met z'n alle in een circel om het bad staan, gehurkt, HOE, HAA, HOE, HAA. Iedereen ging met zijn buddy het ijsbad in, dus per 2. De eerste die aan de beurt waren gingen bij het bad staan. Eerst is het de bedoeling om je de ademhaling te beheersen, vervolgens met de benen erin, en dan laat je je helemaal zakken in het ijs tot aan je hoofd voor minstens 2 minuten. Het gehele in en uit het ijsbad gaan nam telkens 4 a 5 minuten in beslag. En ik ging als laatste. En doordat ik als laatste ging stond ik al minstens een half uur buiten in de kou als een wilde gek gehurkt... HOE, HAA, HOE, HAAAAA...

Mijn tenen waren al helemaal gevoelloos geworden. Er gingen mega veel gedachten door mijn hoofd, waar ben je aan begonnen idioot?! Zoveel adrenaline raarste door mijn lichaam! Maar ik moest nu toch echt het bad in. Iedereen was al geweest, van jong tot oud en niemand haakte af. Ik moest wel... Ik wou dit doen! Toch...?

Totaal uit mijn comfortzone, nog nooit heb ik zo veel mentale weerstand gevoeld als nu, iedereen staat om het bad en nu is het moment! Oké, eerst de benen erin. Meteen begin ik diep in en uit te blazen. Na 15 a 20 seconden laten wij ons helemaal zakken. Mijn buddy, die al getraind is om in dit soort situaties te zijn, probeert mijn aandacht te pakken. Kijk mij aan! Zegt hij telkens. Denk aan iets leuks, weet jij nog een mop? Maar ik kon dit helemaal niet hendelen.. Ik kon hem onmogelijk aankijken. Hij heeft best wel een speklaagje. En ik heb minder dan 10%lichaamsvet dus de kou zit rechtstreeks op mijn spieren. Het voelde zo ontzettend koud, het gevoel is een combinatie van prikkels van naalden en tegelijkertijd brand op mijn lichaam. Meteen toen ik mij liet zakken begon ik uit reflex naar lucht te happen. Ik had helemaal niks meer onder controle.

De instructeur duide met zijn hand voor mijn mond aan hoe ik moest proberen om het uitademen te beheersen. Wat uiteindelijk na 30 seconden lukte. Steeds langzamer uitademen is the key. Dit had ik na 30 seconden onder de knie. Nog steeds kon ik mijn buddy niet aankijken. Ik sloot mijn ogen en bleef op mijn ademhaling letten. En na anderhalve minuut veranderde mijn gezichtsuitdrukking van het oncomfortabele naar een door het lichaam automatisch beheerste staat van zijn. Alle spiertjes in de bloedvaten trekken samen zodat het lichaam in een beveiligde modus gaat. Het bloed wat naar de armen en benen stroomt wordt verminderd en als je lichaam zich heeft aangepast komt er een soort warmte over je heen.

Eenmaal door dit dal te zijn geweest voelt alles ineens stukken aangenamer. Mijn lach komt terug op mijn gezicht. Ik kijk mijn buddy aan en hij zegt, you did it buddy! Maaruhhh weet jij nog een mop? En meteen liggen we samen in een deuk. In een mum van tijd tikken we de 2 minuten aan. De instructeur geeft aan dat we het gered hebben. Jullie mogen eruit jongens. Mijn buddy kijkt me aan en zegt, maar wij gaan voor 5 minuten, toch? Iets in mij zei, ja waarom niet? Eigenlijk voel ik me nu best wel comfortabel. Maar toen de instructeur voor de 2e x aangaf dat we eruit mochten stond ik toch maar op uit reflex. En toen kwam meteen de volgende uitdaging.

Uiteraard was ik behoorlijk afgekoeld door het bad, en bij het eruit komen sneed de koude wind meteen in mijn lichaam. Er kwam een oerkracht in me naar boven en ik schreeuwde het uit, AHHRHRRWAAAA!! Ik begon meteen terug in de gehurkte positie, HOE, HA, HOE, HA. Maar ik begon tegelijkertijd helemaal te shaken. Mijn hele lichaam trilde van top tot teen. Ik voelde de overwinning al! Ik trilde en bewoog in het ritme wat ik voor het ijsbad al een half uur had staan doen. Maar wel met een big smile op mijn gezicht. Ik voelde mij zo krachtig, ik had het overwonnen. Alles van daarvoor, de angst, de spanning en de stress waren verleden tijd. Ik was de winnaar van mijn eigen mentale spel.

Gelukkig konden we meteen naar binnen aangezien wij de laatste waren. Eenmaal binnen was een samenhorigheid van winnaars. Iedereen was zo blij, zo krachtig en gelukkig! Echt een wonderbaarlijk gevoel. Alsof we met z'n alle een wedstrijd speelde en hem ook allemaal gewonnen hebben. Iedereen is een winnaar, en dat is fantastisch.

We aten met z'n alle binnen aan een hele lange tafel, lekkere soep met salade en brood. Het was een mega goede vibe. Wat een dag weer! Wat een diep dal, maar wat een waardering bij de finish. Een dag als deze is weer een van die uitdagingen die mij helpen om mijn diepste eigen krachten te vinden. Al die angst, spanning, adrenaline, doorzettingsvermogen, mentale breakdown en vervolgens de overwinning.

Ik kan dit iedereen aanraden!

Ik zeg, op naar de volgende uitdaging.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ben weleens in een wak van een bevroren meer gaan zitten terwijl mensen om me heen aan het schaatsen waren en afgelopen week gezwommen in een meertje bij gevoelstemperatuur -2.

M'n hele hoofd werd leeg en achteraf de tintelingen door je lijf en dat rozige gevoel. Het geeft echt een kick. Ben van plan deze winter vaker te gaan want het is heerlijk!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wauw indrukwekkend man! Super dat je het toch maar mooi even doet! Zo'n ijsbad klinkt nog wel wat pijnlijker dan een koude douche. :sweatsmile:

Space Criminal zei:
Toen kwam er een leuk gedeelte, we gingen met z'n alle mediteren en aansluitend de ademhalingstechnieken leren. Dit was overigens niet veel aanvulling op hoe ik het mezelf al geleerd had. Ik heb immers al zo veel documentaires en YouTube filmpjes gekeken hierover dat ik me realiseerde dat ik dit al volledig beheerste. Mijn buddy was ook heel erg geïnteresseerd in hoe je het beste dmt kan releasen en we hebben hierover wat meer informatie gekregen van de instructeur. De traditionele Wim Hof methode neem je 30 diepe teugen lucht waarna je alles uitblaast en stopt met ademen. Bij de dmt meditatie zal je dan bijvoorbeeld tot 60 teugen lucht gaan. En ook de manier om de lucht te inhaleren is dan anders. Zeker iets wat ik verder ga uitzoeken!
Klik om te vergroten...
Hmm, daar had ik nog nooit van gehoord. DMT meditatie/ademhaling...

Ik ben nu ook al weken bezig met dagelijks die Wim Hof ademhalingstechniek. Dat is dus die van 30 diepe teugen en dan de adem inhouden voor 2 minuten of langer. Ben nu wel erg benieuwd naar 60 diepe teugen! Ik ga er even meer over opzoeken. :grinning:

Edit: Ik heb deze techniek zonet gevonden en geprobeerd en heb nog geen machine elves gezien, maar het werkt erg goed om in die zen staat te komen!
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Purplext zei:
Ik ben weleens in een wak van een bevroren meer gaan zitten terwijl mensen om me heen aan het schaatsen waren en afgelopen week gezwommen in een meertje bij gevoelstemperatuur -2.

M'n hele hoofd werd leeg en achteraf de tintelingen door je lijf en dat rozige gevoel. Het geeft echt een kick. Ben van plan deze winter vaker te gaan want het is heerlijk!
Klik om te vergroten...
Juist, dat is ook precies mijn doel. Om het uiteindelijk in de natuur te doen. Mooi begin van de winter!
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
Wauw indrukwekkend man! Super dat je het toch maar mooi even doet! Zo'n ijsbad klinkt nog wel wat pijnlijker dan een koude douche. :sweatsmile:


Hmm, daar had ik nog nooit van gehoord. DMT meditatie/ademhaling...

Ik ben nu ook al weken bezig met dagelijks die Wim Hof ademhalingstechniek. Dat is dus die van 30 diepe teugen en dan de adem inhouden voor 2 minuten of langer. Ben nu wel erg benieuwd naar 60 diepe teugen! Ik ga er even meer over opzoeken. :grinning:

Edit: Ik heb deze techniek zonet gevonden en geprobeerd en heb nog geen machine elves gezien, maar het werkt erg goed om in die zen staat te komen!
Klik om te vergroten...
Jij zegt je adem inhouden, maar heb je dan nog lucht in je longen? Ik ga het diepst op in het gevoel zodra ik juist alles uitadem en dan stop met ademen. Dus de longen zo goed als leeg, niet vacuüm! Dan komt er meteen dat heerlijke tijdloze gevoel over mij heen.

Ik zit eraan te denken om als vervolg op deze ervaring ademhalingslessen te nemen waarvan je gaat trippen. ^_^
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik adem ook alles uit ja. En dan wordt mijn hoofd helemaal leeg van gedachten. :grin:
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:
Ik adem ook alles uit ja. En dan wordt mijn hoofd helemaal leeg van gedachten. :grin:
Klik om te vergroten...
Ja heerlijk gevoel is dat!

Volgens mij moet je voor dmt release bij de laatste keer inademen als het ware je energie naar het middelpunt van je hoofd duwen en daar even vasthouden. Zojuist vond ik een filmpje van iemand die eerst 10 minuten aan 1 stuk door aan het ademen was voordat hij dit deed. Het is iig van belang dat je heel veel zuurstof binnen krijgt voordat je in de dmt wereld terecht komt.

Ik denk erover om ademhaling te gaan doen bij http://lesliestoel.nl
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Space Criminal zei:
Ja heerlijk gevoel is dat!

Volgens mij moet je voor dmt release bij de laatste keer inademen als het ware je energie naar het middelpunt van je hoofd duwen en daar even vasthouden. Zojuist vond ik een filmpje van iemand die eerst 10 minuten aan 1 stuk door aan het ademen was voordat hij dit deed. Het is iig van belang dat je heel veel zuurstof binnen krijgt voordat je in de dmt wereld terecht komt.
Klik om te vergroten...
Op je derde oog zeg maar? En jij bent echt in de DMT wereld terecht gekomen zo?

Space Criminal zei:
Ik denk erover om ademhaling te gaan doen bij http://lesliestoel.nl
Klik om te vergroten...
:)
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
Op je derde oog zeg maar? En jij bent echt in de DMT wereld terecht gekomen zo?


:)
Klik om te vergroten...
Ik heb al eens een 5 meo dmt gevoel gehad met een lichtelijk opgevoerde wim hof methode. Maar tot nu toe heb ik altijd alle zuurstof uitgeblazen voordat ik stopte met ademen. Maar het verschil zit hem in de aantal keren in en uitblazen en vervolgens dus heel diep in, vasthouden, en dan alle energie die je gecreëerd hebt naar je 3e oog brengen idd.

Ik moet deze methode nog proberen. Maar ik ga dit zeker dieper uitzoeken. De Wim Hof methode is een heerlijk en ook makkelijk gevoel, maar de keer dat ik zo diep een 5 meo dmt gevoel kreeg was niet perse een makkelijk gevoel. Het was best wel intens. Ik voelde mijn geest en lichaam als 2 losse onderdelen. Ik zweefde in een tijdloze space, er was ook een duidelijk terugkom effect. Alsof waar ik daarvoor was niet zo aards aanvoelde.

Ik moet er dan ook wel klaar voor zijn. Soms voel ik ineens een soort oproep vanuit mijn onderbewuste. Daar wacht ik nog even op.
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Space Criminal zei:
De traditionele Wim Hof methode neem je 30 diepe teugen lucht waarna je alles uitblaast en stopt met ademen. Bij de dmt meditatie zal je dan bijvoorbeeld tot 60 teugen lucht gaan. En ook de manier om de lucht te inhaleren is dan anders. Zeker iets wat ik verder ga uitzoeken!
Klik om te vergroten...
Kun je me uitleggen wat er dan anders is?

Purplext zei:
Ik ben weleens in een wak van een bevroren meer gaan zitten terwijl mensen om me heen aan het schaatsen waren en afgelopen week gezwommen in een meertje bij gevoelstemperatuur -2.

M'n hele hoofd werd leeg en achteraf de tintelingen door je lijf en dat rozige gevoel. Het geeft echt een kick. Ben van plan deze winter vaker te gaan want het is heerlijk!
Klik om te vergroten...
Space Criminal zei:
Juist, dat is ook precies mijn doel. Om het uiteindelijk in de natuur te doen. Mooi begin van de winter!
Klik om te vergroten...
Gewoon in het openbaar? Ik kreeg laatst nog de gedachte om in een vijver in het park te springen, maar ik durfde niet. Toch een beetje bang dat mensen het zien en me voor gek verklaren. Klein dorp, weet je wel. Je kan makkelijk denken van 'ja, boeiend', maar toch. Voor mij is het nog wel een grote stap om dat helemaal los te laten.

Space Criminal zei:
Ik heb al eens een 5 meo dmt gevoel gehad met een lichtelijk opgevoerde wim hof methode. Maar tot nu toe heb ik altijd alle zuurstof uitgeblazen voordat ik stopte met ademen. Maar het verschil zit hem in de aantal keren in en uitblazen en vervolgens dus heel diep in, vasthouden, en dan alle energie die je gecreëerd hebt naar je 3e oog brengen idd.

Ik moet deze methode nog proberen. Maar ik ga dit zeker dieper uitzoeken. De Wim Hof methode is een heerlijk en ook makkelijk gevoel, maar de keer dat ik zo diep een 5 meo dmt gevoel kreeg was niet perse een makkelijk gevoel. Het was best wel intens. Ik voelde mijn geest en lichaam als 2 losse onderdelen. Ik zweefde in een tijdloze space, er was ook een duidelijk terugkom effect. Alsof waar ik daarvoor was niet zo aards aanvoelde.

Ik moet er dan ook wel klaar voor zijn. Soms voel ik ineens een soort oproep vanuit mijn onderbewuste. Daar wacht ik nog even op.
Klik om te vergroten...
Ik heb op Psy-Fi een breathing workshop gedaan. Daar bleven we eigenlijk maar doorademen, totdat je in een huilbui raakte. Zodra je daar weer uit was weer door met ademen. Ik kwam in een wit licht terecht, een soort alomvattende eenheid waarin ik onvoorwaardelijke liefde voelde. Alles was goed. Ik heb gejankt daar joh, niet normaal. Alle deelnemers overigens. Heel intens. Ik denk dat ik wel kan stellen dat het de meest intense 'trip' was die ik heb mogen meemaken.
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Psilocyloner zei:
Kun je me uitleggen wat er dan anders is?
Klik om te vergroten...
Ik moet me er nog wat verder in verdiepen, maar het heeft iig mijn interesse. Dit is wel zo'n ding dat ik tot op de bodem wil gaan uitzoeken!
Psilocyloner zei:
Gewoon in het openbaar?
Klik om te vergroten...
ja ergens bij een strandje, aan een meertje. Ik heb wel een vriend die gek genoeg is!
Psilocyloner zei:
Ik heb op Psy-Fi een breathing workshop gedaan. Daar bleven we eigenlijk maar doorademen, totdat je in een huilbui raakte. Zodra je daar weer uit was weer door met ademen. Ik kwam in een wit licht terecht, een soort alomvattende eenheid waarin ik onvoorwaardelijke liefde voelde. Alles was goed. Ik heb gejankt daar joh, niet normaal. Alle deelnemers overigens. Heel intens. Ik denk dat ik wel kan stellen dat het de meest intense 'trip' was die ik heb mogen meemaken.
Klik om te vergroten...
Wauw! Dit is toch top, zonder drugs helemaal van de wereld! En het is nog gezond ook. Het maakt je bloed zo alkalisch wat je immuunsysteem enorm boost. Win win!
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Trouwens laatst nog geprobeerd Wim Hof te combineren met psychedelica, 2C-E. Doel was om midden in de ademhaling te zitten op het moment dat de 2C-E zou opkomen. Ik koos voor 2C-E, juist omdat dit een sterke lichamelijke component heeft. Het werd helaas een epic fail though. Toen mijn ademhaling na een uur klaar was, was van de 2C-E nog niks te merken. Na nog even te zijn blijven liggen op bed in stilte en duisternis toch mijn bed maar uit en terug naar de woonkamer, even achter m'n laptop. Nog wat muziek geluisterd. Ik had geen idee waarom, maar trippen zat er niet meer in, zo concludeerde ik. Het hoefde voor mij ook niet meer. Ik had lang genoeg gewacht, was inmiddels moe en had er daarom ook eigenlijk geen zin meer in. Ik besloot daarop maar naar bed te gaan. Eenmaal op bed om te gaan slapen begon het opeens wel erg kleurrijk en beweeglijk te worden met m'n ogen dicht... altijd zo lekker onvoorspelbaar, die 2C-E... :sweatsmile: Fuckin' 2,5 uur geduurd voordat ik echt in een trip kwam. Niet de minste trouwens! Was ook tijdens die trip dat ik opeens de impuls voelde om die vijver in het park in te duiken. Heb daar even aan de rand van het water gestaan, maar dus toch niet gedaan helaas. Ik kon het niet. Niet nu, althans. Komt misschien nog. Alles op z'n tijd. Zacht zijn voor mezelf.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#13
Psilocyloner zei:
Kun je me uitleggen wat er dan anders is?



Gewoon in het openbaar? Ik kreeg laatst nog de gedachte om in een vijver in het park te springen, maar ik durfde niet. Toch een beetje bang dat mensen het zien en me voor gek verklaren. Klein dorp, weet je wel. Je kan makkelijk denken van 'ja, boeiend', maar toch. Voor mij is het nog wel een grote stap om dat helemaal los te laten.


Ik heb op Psy-Fi een breathing workshop gedaan. Daar bleven we eigenlijk maar doorademen, totdat je in een huilbui raakte. Zodra je daar weer uit was weer door met ademen. Ik kwam in een wit licht terecht, een soort alomvattende eenheid waarin ik onvoorwaardelijke liefde voelde. Alles was goed. Ik heb gejankt daar joh, niet normaal. Alle deelnemers overigens. Heel intens. Ik denk dat ik wel kan stellen dat het de meest intense 'trip' was die ik heb mogen meemaken.
Klik om te vergroten...

Ik ga gewoon naar van die zwemmeertjes in de natuur. Zie er wel vaker mensen in een wak zitten of zwemmen in januari. Je hebt wel wat bekijks, maar mensen reageren vaak heel leuk!
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Psilocyloner zei:
Heb daar even aan de rand van het water gestaan, maar dus toch niet gedaan helaas. Ik kon het niet. Niet nu, althans. Komt misschien nog.
Klik om te vergroten...
Als je in een groep bent dan stap je eerder over de mentale weerstand. Ik zou het ook niet snel in m'n eentje doen
Psilocyloner zei:
Trouwens laatst nog geprobeerd Wim Hof te combineren met psychedelica
Klik om te vergroten...
ik doe het wel vaak voordat ik changa ga roken, om alvast lekker in m'n lichaam te zitten. Misschien een idee om het een keer in het midden van een truffel trip te doen :grin:
M
Mr.PilskaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Heel erg interesant!! Goed report ik ben erg nieuwschierig om zelf ook tebeginnen met ademhalings oefeningen. Thanks for passing on the info:)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
@Space Criminal
Hoe staat het met het praktiseren van de WH ademhalingstechniek en de eventuele vorderingen daarmee?

Ik ben soms echt overdonderd hoe krachtig dit is. Een paar minuten kan het verschil maken tussen oppervlakkig ademen en diep ademen, tussen gestresst en kalm, tussen depressief en vrolijk, tussen bad trip en good trip.

Merk zelf dat het helpt om met de mond open in te ademen (doe ik normaal nooit, dus is even wennen). Zoveel mogelijk zuurstof binnen krijgen zodat je daarna langer niet hoeft te ademen en de techniek effectiever wordt. Doe/ervaar jij dit ook zo?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wat een interessant topic!
Voor mij is het niet geschikt om op deze manier tot diepe meditatie te komen, maar dit wil niet zeggen, dat ik me er niet voor interesseer...integendeel zelfs.
Namelijk: één van de traumatische ervaringen die ik heb, en waarvan ik tot op de dag van vandaag nog steeds last heb, is gelieerd aan koud water. Nat, en koud.
3 weken lang in de natte, koude kleren moeten zitten, en toch voor de volle 110% kunnen presteren. Droge kleding was er niet, aan die verduivelde koude natte regen was géén gebrek. Nee.
Dat blééf maar doorgaan.
(Dit gebeurde tijdens een militairia oefening)
Ik heb zeer zelden mee mogen maken gelukkig, dat je door zulke weersomstandigheden zó ontzettend diep gedeprimeerd raakt, en je telkens weer zó op het randje staat, om de handdoek in de ring te werpen, en naar huis te gaan.
Tot op de dag van vandaag haat ik regen. In die zin, dat ik mijzelf never, ever weer langzaam aan doorweekt moet raken , zonder dat ik droog en warm kan worden, en droge kleren aan kan trekken.
Nooit meer!
Alles wat we bij ons hadden toen, alles was zeiknat.
Je spullen, je tentje, je Famas geweer, dat ging roesten als de pest, je slaapzak, alles door en doornat.
3 weken achter elkaar.
Ik haat nu regen, tenminste, als ik er doorheen moet. En dan denk ik weer terug naar " toen ". Nat regenen. Nat worden. Koud water. Bah.
En dan lees ik nu hier in deze thread, wat men ons toen had moeten aanleren!
Ademen! En dit dus op de goede manier!!
Wat een deceptie nu....
Soooodeju. Nondejuuuu.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
Waarom is het voor jou niet geschikt @Legio Patria Nostra? Wim zegt zelf dat iedereen het kan en ik denk ook dat in ieder geval de meesten het kunnen.

Mits correct uitgevoerd, zal bijvoorbeeld de WH ademhalingstechniek iedereen meer in een meditatieve staat (geen/minder gedachten) brengen. Die stem die zegt, "ik kan dit niet", dát is de stem die het zwijgen op wordt gelegd door deze dingen. :wink: Ook door het koud douchen, maar ik begrijp dat dat een grotere uitdaging is voor sommigen.
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#19
Vraag me af of Wim Hof continu zonder kleren en verwarming in zijn huis zit met alle ramen open. Ook s'nachts. Je ergens op instellen is anders denk ik.

Ik heb veel bewondering voor hem en zijn methodes spreken me erg aan. Heb een tijdje koud nagedoucht. Moet dat weer eens gaan oppakken.

Heb van een marinier gehoord dat ze wel eens met 60 kg bepakking liepen in Noorwegen. In water verlies je dacht ik 15x sneller lichaamswarmte. Ben je doorweekt en staat er een koude wind dan gaat het ook zeer snel. Zeker als je niet beweegt.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Helaas, deze methode van. Koud en Nat ...
Dit gaat bij mij echt niet meer lukken.
Dat zit heel, heel erg diep.
Ik ben te oud om allerlei therapie vormen nog eens te gaan proberen.
Ik heb er meer dan genoeg van mogen ervaren.
Zonder echte resultaten.
Soit. Fait Accomplit

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."