Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums30 mg 2C-B: Dysforische eenzaamheid in het universum

30 mg 2C-B: Dysforische eenzaamheid in het universum

31 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wie: Ik (man van vooraan de 30, al ervaring met psychedelica)
Wat: 30 mg 2C-B
Waar: Bij mij thuis
Wanneer: 11 december 2019

Opzet:
Ik wou graag eens alleen proberen trippen. Zien wat het geeft. Gewoon thuis zodat ik geen zorgen heb. Niemand waarmee ik moet rekening houden, waarbij ik de verplichting voel te praten, gewoon concentreren op mijn gedachten. Maar tegelijkertijd ook niemand waarmee ik vreugde kan delen, waarmee ik kan filosoferen, of mij kan begeleiden als ik het moeilijk krijg. Een volledige stap in het duister dus. Op een huisfeest enkele weken geleden nam ik 15mg 2C-B, dat was een compleet underwhelming trip. Heb er zelfs geen trip report van geschreven want kan het in enkele zinnen samenvatten: alles wat ik deed was “best wel ok” op een toffe manier, bij mijn vrienden in bed liggen praten over vanalles? Best wel ok. Naar de dansvloer gaan in de andere kamer en dansen? Best wel ok. Met vreemden praten op het balkon? Best wel ok. Kleuren van de lichten waren wat aan het tracen, sommige letters werden groter en kleiner, en dat was het. Ik zou dus voor meer milligram gaan. Van de eerste keer twee pillen dan maar. Bijbedoeling is om mijn sweet spot te ontdekken hoeveel ik ga nemen als ik het eens wil doen op een feestje. Als het nu te heftig is, wat ik gewoon thuis meer kan permitteren, neem ik wel minder dan op het volgende feestje dat ik 2C-B wil nemen. Ik weet dat een verdubbeling van de portie veel heftiger is dan trippen aan dubbele intensiteit, het gaat parabolisch, maar ergens is de nieuwsgierigheid er terug voor een diepere ervaring, want heb die ervaring al onder 21 gram truffels. Dus het is ok als het gebeurt.

Aangezien ik pas na 20:00 thuis was, heb ik snel een halve pizza gegeten. Genoeg om mijn maag te vullen, maar niet overvol gegeten ben zodat ik niet misselijk wordt. Een vriend raadde me via Whatsapp aan om niet direct na eten de drug te nemen. Ik gaf hem gelijk, maar wou ook niet te lang wachten, uiteindelijk moet ik werken de dag erna (tegen de middag), dus ik zou 21:30 de 2C-B nemen. Een uur na de halve pizza, zodat een groot deel van mijn kleine maaltijd al verwerkt was. Met een uur inwerking en 5 uur trippen is dus tot 3:30. Aanvaardbaar uur om toch nog 8 uur te kunnen slapen. Een aantal uur eerder kreeg ik een Facebookmelding dat Psy-Fi een nieuw bericht geplaatst heeft in het 2020 event. “Ace Ventura closing set at Psy-Fi 2019”. Ideaal, ik zal dat gebruiken voor muziek tijdens mijn trip.




De trip:
Het is 21:30, dus ik slik beide pillen wat een totaal van 30mg is. Enkele seconden later voel ik me al high worden. Placebo effect… of niet? Ik wacht even, en besluit dan om de nieuwste aflevering van Rick & Morty te bekijken. Hopend dat het me zal stimuleren heel vreemd te gaan denken of visuele effecten geven. Het verhaal begint echter met weinig diepgang, en na een vijftal minuten kan ik me zelfs niet meer concentreren op wat er gezegd wordt. Moet teveel terugspoelen, en de vormen bewegen lichtjes op de typisch 2C-B manier. Ik hou het maar voor bekeken, en zet het filmpje van Ace Ventura op Psy-Fi aan in der plaats. Ik kijk even, maar voel dat ik liever op bed ga liggen. Dus ik leg de muziek even af en ga naar mijn slaapkamer (vlak naast de kamer waar mijn computer staat). Ik doe het licht uit en ga liggen onder mijn deken. Ik begin allerlei dansende, dreigende entiteiten te zien. Waar ben ik bang voor? Het zijn maar visuals. Ik doe toch maar het licht aan om mijn trip niet zo vroeg al een duister tintje te geven. Weg angst, maar nu zie ik niets speciaal. Ik sluit even mijn ogen. De closed eye visuals zijn nu een stuk leuker met de “veiligheid” van het licht die een rode achtergrondgloed geeft op mijn visuals.

Ik doe mijn ogen weer open. Beetje per beetje beginnen alle vormen in mijn kamer vervormen. Ik begin me zwaarder en zwaarder voelen en smelt samen met mijn bed. Dit gevoel ken ik, van mijn 21 gram truffeltrip in het bos enkele maanden geleden. Toen begonnen de visuals ook snel na inname en toen ik op de piek was begon ik versmelten met de grond waar ik op lag. Een groot gevoel van angst overspoelt me. Ik zit namelijk nog maar aan 10 à 15 minuten na INNAME en ik voel nu al de gewaarwording van de piek van mijn vorige diepe trip? Normaal beginnen de eerste subtiele effecten bij 2C-B maar een uur na inname! Maar tegelijk heb ik besloten dat als het teveel is, dat ik er vrede mee heb, want ik ben gewoon veilig thuis. Ondertussen is mijn kamer niet meer in de vorm van een balk, maar begint het plafond scheef staan en de gordijnen golven. Laat maar komen! Denk ik in mezelf wetende dat ik me moet overgeven aan de trip, maar omdat ik mijn woorden niet méén, verdwijnt het angstgevoel niet. En het is gepaard met een licht overgeverig gevoel in mijn keel, maar dat was te verwachten in de come up, vooral omdat ik een uur voor inname nog gegeten heb. Er is ook een drukkend gevoel op mijn hoofd, soort duwende tinteling op mijn voorhoofd.

Ik ga terug naar mijn computer in de hoop van me af te leiden. Ik leg de video van Ace Ventura op Psy-Fi weer op. Heerlijke muziek, die goed werkt op deze veranderde bewustzijn. Het gordijn van het raam achter mijn computerscherm golft, en ik beeld me allerlei constructies rond mijn scherm en buiten in die meedansen met de muziek. Leuk effect. De lamp op tafel die op een bloem begint lijken bijvoorbeeld (zoals op Psy-Fi waar veel spots gemaskeerd zijn als bloemen). De camera gaat soms rond in het publiek en dansende mensen kijken naar de camera. Een man die recht in de camera staart voelde aan alsof hij recht in MIJ keek. Ik zorg dat het volume niet te luid is want na 22u mag ik geen burenlawaai maken, maar ook niet te stil zodat ik het in de kamer ernaast kan blijven horen mits de deuren openstaan.

Ik ga terug in mijn bed liggen in de kamer ernaast. Deze keer het licht in de slaapkamer uit, maar met het (zwakke) licht in de gang die nog brandt. Ik hoor de muziek, er komt wat licht de kamer binnen waardoor ik alles nog beetje zie. Duister genoeg om mijn verbeelding te laten werken, maar licht genoeg om me niet te afgesloten van de werkelijkheid te voelen. De vervormingen zijn intens. De kroonluchter aan het plafond doet zeer funky. De lampen beginnen naar binnen te keren in de 3D vorm en terug naar buiten, in alle kleuren van de regenboog vervormend. Nog steeds dansen de muren, de vormen op het behangpapier, de gordijnen, en veelal op de maat van de muziek. Closed eye visuals beginnen er op mijn bijna-duistere kamer doorkomen, ook op de maat van de muziek dansend. Mijn misselijkheid begint merkbaar in golven afnemen. YEAH! Ik ben terug in de trip-wereld. Het voelt goed, een high gevoel komt op. En mijn angst is zo goed als weg. Dit is genieten. Mijn closed eye visuals die er met ogen open doorkomen bevatten bijvoorbeeld schaduwen in de vorm van lange mannetjes die dreigend naar me kijken, en die schaduwen groeien en groeien. Eens ze zo groot zijn dat ze boven de rechterbovengrens van mijn gezichtsveld groeien komen ze er aan de linkerondergrens weer uit en groeien verder vanaf daar. Het maakt me niet bang, het geeft me eerder een soort gevoel alsof ik in een halloween doorloopspookhuis zit. Het is om te spelen. Ze dansen ook mee met de muziek die schaduw-langwerpige-poppetjes. YEAH! Dit is leuk.

Ik krijg terug de sensatie van mijn laatste truffeltrip. Ik kan terug aan de concepten denken waar ik toen aan dacht. Het gevoel dat de werkelijkheid zoals je die nuchter ervaart een illusie is en die wordt vanaf nu altijd anders, … ik ervaar het gevoel opnieuw. Meer en heftiger begint mijn kamer vervormen.

Op dit moment begin ik mijn grip op die nuchtere werkelijkheid verliezen. Die voelt als niet echt terwijl de trip wel voelt als echt, de ultieme waarheid, de meer correcte manier om het universum te ervaren. De werkelijkheid die ik nuchter ervaar is dan slechts een drug vanuit dit perspectief. Ik ga in conversatie met mezelf, om te vatten wat er aan het gebeuren is.

Dat komt omdat je gelijk had Cerberus. Die theorie waar je de laatste weken mee in je hoofd zit. Dat de “normale werkelijkheid” mogelijks een illusie is, en psychedelica nemen die illusie tijdelijk uitschakelt. Je merkte op dat het er niet toedoet wat mensen nemen. Psilocybine, LSD, DMT, … ze komen allemaal uiteindelijk op dezelfde plek terecht: richting een egodood. Als het er niet toe doet welke drug je neemt, dan kun je zeggen dat de realiteit onder die drugs de echte is. En de realiteit die je nuchter ervaart eigenlijk de drug is. Ironisch gezien, als je psyechedelica neemt, neem je eigenlijk geen drugs, maar verstoor je de werking van de enige drug die er bestaat: de illusie van werkelijkheid nuchter. Drugs nemen is niet drugs nemen maar een drug uitschakelen. Nu zit je in de ECHTE realiteit!

Ow niet te rap, dat was slechts een hypothese hé. Het kan ook zijn dat je een bepaald iets uitschakelt aan je hersenen maar dat wat je dan ervaart niet per se “echte werkelijkheid” is. Het klopt wel, ik heb nu 2C-B genomen, en ook hier voel ik nu alsof ik op exact dezelfde plek ben als toen ik truffels nam. Ik heb dezelfde manier van denken, dezelfde emoties, … dit bouwt verder op de vorige keer, want toen zat ik ook aan zo'n concepten te denken.

Welkom terug Cerberus. In een nieuw hoofdstuk van je les naar de ultieme waarheid. Je hebt weer enkele maanden op de drug genaamd “nuchter zijn” gezeten. Was het leuk daar? Back to reality now: de oneindigheid van het universum. Hier ben je weer een bewustzijn dat in het oneindige rondzweeft. Ja weet je het nog wat je vorige keer dacht? Dat je misschien het enige bewustzijn bent wat bestaat? Nu voel je het weer hé. Je vorige truffeltrip werkte uit en alles was weer "normaal". Nu nam je een totaal andere drug. En je bent hier terug. Voelt de "nuchtere werkelijkheid" niet als een grote illusie?

Ja ja, die paar maand voelt nu als een super korte periode tussen deze twee trips in. "2C-B is stuurbaar, een licht psychedelicum" zeggen ze, ik merk er niets van. Ik voel me nu exact 100% zoals die diepe truffeltrip. Dit is de echte werkelijkheid, en die 2 "nuchtere" maanden voelen compleet betekenisloos. Wacht, dat is te heftig voor mij om nu te aanvaarden. Dit is gewoon de drug die inspeelt op mijn gemoedstoestand en gedachten van de afgelopen tijd. Ik ben mezelf helemaal paranoïde in een negatieve gedachtenspiraal aan het sturen. Dit gaat over. Gewoon de vijf uur uitzitten en alles is weer normaal.

Denk je dat echt? Ben je daar zeker van?

Nee, eigenlijk helemaal niet. Misschien leer ik iedere trip bij over de ULTIEME WAARHEID, en ooit weet ik de waarheid zo hard dat ik niet meer terug kan naar “nuchter” zijn. Omdat ik besef dat dit het echte nuchter zijn is. Nee! Nee! Als werkelijkheid een illusie is…

...dan bestaan al je vrienden niet, en al het andere waar je van houdt. Al je dromen, alles wat je voor lief hebt. Allemaal een illusie gecreëerd door de drug die je de toestand genaamd “nuchter” geeft. Hier ben je het enige bewustzijn, en je gedachten zijn de draad door het universum.

Nee, nee! Ik wou dat ik niet alleen aan het trippen was. Dat ik nu bevestiging kan vragen aan een vriend, een teken van dat ik niet alleen in het universum ben, vriendschap voelen…

Weet je wat de paradox is? Zelfs al waren je vrienden hier. Je zou geen woord geloven van wat ze zeggen. Je zou inzien dat zij allemaal deel van je fantasie zijn, een effect door de drug “nuchter”.

Ja, dat is het! Ik ben aan het bijleren. Ik trip nu wel alleen, maar dat MOEST. Ik moest alleen trippen, om mij deze les te leren van de waarheid. In het weekend met een vriend in het bos, hier op een weekavond in mijn bed in mijn eentje, het maakt NIET UIT, ik kom op dezelfde plek terecht. Dat bos, die vriend, mijn kamer, … allemaal illusies. Het ging sowieso gebeuren, het is deel van mijn leerproces als bewustzijn. Wat ik ook doe, alles was voorbestemd. Deterministisch in de verhaallijn van het universum. Ik ben die verhaallijn. Zelfs al komt mijn “nuchtere” werkelijkheid terug, wat ik daar ga doen en uitsteken is ook allemaal voorbestemd. Wat ik ook doe, ik ga daar sterven of terug psyechedelica nemen en terug hier terecht komen, klaar voor mijn volgende portie waarheid. ik wissel continu af tussen de twee werkelijkheden, en in ieder hoofdstuk in die werkelijkheden leer ik dingen bij die ik kan gebruiken in de andere werkelijkheid. Zo gaat het oneindig door. Wie vindt zoiets uit? Hoe komt het dat de werkelijkheid zo is? Ik voel me eigenlijk comfortabeler onder de drug “nuchter”! Ik wil terug! In die werkelijkheid is er verdriet, dood, … maar ik voel me er comfortabel, want die realiteit ken ik! De structuur van deze kosmische realiteit ken ik NIET, en ik weet niet wat er gaat gebeuren, en het voelt super dysforisch en eenzaam hier. Laat ik maar eens op de klok gaan kijken hoe laat het is, om te zien hoe ver ik al in mijn trip zit, zodat ik weet wanneer dit eindigt!

Ik loop terug naar de computer. Verder nadenkend over wat ik allemaal aan het leren ben. Ik kan super veel sneller, efficiënter en ingewikkelder denken, en ik snap ZOVEEL. Mijn hersenen gaan in overdrive. Het effect van psychedelica, dat er extra veel hersenverbindingen gecreëerd worden, VOEL ik, want het is zo warm in mijn hoofd van mijn hersenen die volle toeren draaien. Ik realiseer mij ondertussen dat ik de muziek niet meer hoor. Is dat omdat het fake is, een stuk van de fake nuchtere realiteit? Maar vanaf ik in de kamer met de computer kom hoor ik de muziek terug. Oef. Ik moet nagaan of ik het enige bewustzijn ben. Ik kijk naar het tabblad Whatsapp Web, en wil een van de conversaties openen waarin ik zei dat ik 2C-B nam in mijn eentje. Ik probeer me te concentreren welk gesprek zo eentje is tussen de vijftal met nieuwe berichten. Ik kies er denk ik ene uit. Ik zie dat Jennifer gezegd heeft: “Cooooollll. Houdt ons op de hoogte!”. YES! Denk ik, iemand die geïnteresseerd klinkt in wat er gebeurt. Ik ben slechts aan het trippen. Ik kijk naar de klok, en probeer tijd af te lezen. 22:50 staat er. Wat???!!!! Ik nam om middernacht. Hoe kan het nu 22:50 zijn? Is dit een sinistere grap? Tijd gaat niet achteruit, dus de tijd die ik lees is verkeerd. Ik zit vast in deze trip. Ik kan de echte tijd niet weten, want mijn zintuigen kan ik niet op vertrouwen. Een trip neemt het helemaal over van je. En als de trip je een verkeerde tijd wilt laten zien, kan je er niets aan doen.

Ik zeg het je toch, je zit in de oneindigheid van het universum. Plaats en tijd spelen hier geen rol.

Maar maar, hoe kan ik dan weten hoe lang het nog is?

Het is nog ONEINDIG. Dat is de waarheid die je hier leert, maar weigert te aanvaarden!

Ik heb een idee. Ik vraag aan Jennifer hoe laat het is. Dat is het beste plan die ik nu kan bedenken. Als Jennifer antwoordt met de tijd dan weet ik ten eerste dat ik niet het enige bewustzijn ben in het universum, en dan weet ik vaneerste keer ook de echte tijd want de klok van mijn computer liegt!
Zo gezegd zo gedaan, ik typ in het gesprek “Hoe laat is het?”.

Proficiat, je hebt gevraagd hoe laat het is. En wat als ze antwoordt? Je weet toch dat gelijk wat ze zegt, je eraan gaat twijfelen hé? Je leert nu dat je “nuchtere” werkelijkheid een illusie is. Al je omgevingen, vrienden, een illusie gecreëerd door de drug die je hersenen nemen als je “nuchter” bent. Gelijk welk uur Jennifer gaat zeggen, je wéét dat het gewoon je eigen illusie is die tegen je spreekt. Zelfs al zegt ze een uur die realistisch voor je klinkt, zal je je afvragen of het niet de "nuchtere werkelijkheid" drug is die je geruststelt met een leugen om bestwil. Dit is de échte waarheid. Hoe eerder je het accepteert, hoe eerder je zal stoppen met zo dysforisch en paniekerig voelen.

Inderdaad, niets van wat zij zegt zal ik aanvaarden. Het is tenslotte via het internet. Ik ga gewoon op straat, ik spreek iemand willekeurig aan, en hopelijk maakt de indruk van een fysiek persoon van vlees en bloed spreken indruk genoeg op me om me te overtuigen dat dit slechts een trip is. Maar wacht eens, het is midden in de nacht, ik ga niet gauw iemand tegenkomen, ik zal enkel massa’s koude lijden en het mezelf nog onaangenamer maken. En als de “nuchtere” werkelijkheid dan de echte is, zal ik mogelijks zelfs mezelf in de problemen brengen. Slecht idee! Ik ga gewoon verder kijken naar dat filmpje van de Ace Venture set op Psy-Fi. Ja! Goeie muziek! Ik ga wat dansen! De tijd doden, tot de trip over is. Ik dans wat in het rond, terwijl de hele kamer vervormt en wegvalt, met enkel mijn computerscherm met het filmpje op als houvast aan Aarde.

Moet je eens zien doen. Je blijft er maar aanhangen hé die valse werkelijkheid van je. Je kan niet loslaten. Om verder te kunnen moet je loslaten! Accepteren dat wat jij “je leven” noemt een illusie is. Je kan oneindig blijven dansen op dat filmpje.

Ugh. Ik ga terug in bed liggen. Liggen tot het over is. Maar nu ervaar ik toch de ultieme paradox: al die tips die ik op het internet gelezen heb.
“Als je een egodood begint ervaren, accepteren en loslaten, anders kom je in een bad trip terecht”
“Denk aan positieve dingen”
“Besef je dat de trip maar enkele uren duurt, en het ZAL overgaan”
“*insert gelijk welke random tip op internet*”
Aan werkelijk alles heb ik gedacht, alle tips om een bad trip in een goeie om te zetten. Maar doe dat maar eens, als je vermoedt dat je hele “nuchtere” leven, en dus inclusief het internet, een illusie is. En bijgevolg zijn al die tips van op internet ook een illusie. Hier zit je dan, in het echte universum. Wat ga je nu doen, Cerberus? Uiteindelijk bestaat er niet iets als een “goeie trip” of een “bad trip”, je kunt enkel maar hier in de échte werkelijkheid komen, en je vindt het leuk, of je kan er niet mee omgaan. Wel ik kan er niet mee omgaan. Ik kan nu een egodood ervaren als ik alles loslaat. Schijnt heel euforisch te zijn. Als ik accepteer dat mijn hele leven een illusie is, dat ik een bewustzijn ben in het oneindige universum, of zelfs het universum zelf en één met alles wordt. Maar dat kan ik niet! Nee, ik wil niet accepteren dat ik het enige bewustzijn ben, ik wil gezelschap om me heen. Geef mij dan maar de bad trip, ik zit hem wel uit! OOIT moet het gedaan zijn, ik weet niet hoe. Ik weet niet wanneer. Maar al die gedachtegangen die ik maak, die kosten tijd. En hoe langer ik denk, hoe meer tijd voorbij gaat, hoe dichter bij het einde van mijn trip. "Na 5 uur eindigt het" is een magere troost als je op een plek bent waar tijd niet bestaat zoals het doet in de "nuchtere" realiteit. Het is relatief en buigbaar en 5 uur kan oneindig zijn! Net als mijn vorige truffeltrip momenteel als de dag van gisteren voelt en de 2 maanden die voorbij gegaan zijn eigenlijk een paar uur waren, een illusie van de drug "nuchter zijn". Waarom heb ik dit gedaan, naar deze plek teruggekeerd? Wel, ik ging dit sowieso gedaan hebben, het is deel van het leerproces van mijn bewustzijn. Eigenlijk is deze bad trip wel op mijn maat gemaakt: al mijn theorieën, overtuigingen waar ik de laatste tijd mee speelde zijn werkelijkheid geworden.

Nu begin ik het te snappen, waarom zoveel mensen het nodig vinden een maffia te vormen (overheid in de volksmond) die via een geweldsmonopolie probeert andere mensen van de drugs te helpen. Om anderen hiervoor te behoeden. Ik ga niet akkoord met ze, maar ik begrijp ze. Eigenlijk is dat een van de dingen die ik al lang wou kunnen. Ik wil graag meer begrip hebben voor andere mensen. Dat is iets dat ik al lang aan mezelf wil veranderen! Nodig voor mijn groeiproces als persoon! Niet soms beginnen haten als mensen overtuigingen hebben die haaks staan aan de mijne. Maar mezelf beter in hen verplaatsen. Ze vriendelijk uitleggen hoe het zit en waarom want ook zij proberen goed doen binnen de limieten van hun kennis en intelligentie. Uiteindelijk is exact dit wat ik nu kan gebruiken, eenzaam door het universum zwevend. Iemand die mij begeleidt. Het voelt alsof ik momenteel aan het einde van mijn kennis en intelligentie zit. Wat was het leuk geweest als er hier nu een entiteit was die meer wist dan mij, slimmer was dan mij, al verder stond in het kennis verzamelen over het universum, om mij een helpende hand toe te reiken. Ik zou me nu ook niet zo eenzaam voelen in de oneindigheid van de kosmos. JA! Is deze bad trip dan toch een goeie trip in vermomming? Dat ik deze eigenschap nu aanleer? Is dit het nut van deze trip? Dat zou fantastisch zijn! JA, IK ZAL MEER BEGRIP HEBBEN VANAF NU, en deze bad trip was nodig. De prijs die ik ervoor moet betalen. Maar wat een prijs! Ik ben nog steeds niet zeker van mijn zaak, dat ik hier wel ooit uit raak. Maar als ik eruit raak, dan snap ik nu weer eens op wat voor effectieve manier psychedelica je aan zelfontwikkeling doet doen. Ik wou meer begrip hebben voor anderen, en de drug heeft me een trip gegeven waarin ik zelf radeloos ben, zodat ik me vanaf nu gemakkelijker in de schoenen kan verplaatsen van andere mensen die door gebrek aan bepaalde kennis of intelligentie meningen en opvattingen hebben die haaks staan aan de mijne.

Ik probeer mentaal nog ieder stukje van mezelf vast te grijpen. Vooral de delen die wijzen op mijn fysieke zelf zoals mijn hartslag en ademhaling. Allemaal figuren uit mijn verbeelding razen mijn beeld voorbij. Rick uit Rick & Morty figuren, spiralen, alles vlieg ik doorheen. Het is alsof ik een rit maak op de Revolution in Bobbejaanland waar je door de duisternis ook door kosmische vormen en geluiden gaat met het achtbaantreintje, maar dan door ruimtetijd zonder spoor en zonder de wetenschap dat de rit in enkele minuten weer veilig eindigt in het station. Ik hoor allemaal gekke geluiden en stemmen door elkaar. Ik word koekeloere zot! Ik ben heel blij met alle kennis en levenswijsheden die deze trip me geeft, maar wat ben ik gek aan het worden. Ik ben gewoonweg rijp voor het gesticht in deze toestand. Geef me aub de “nuchtere werkelijkheid” drug terug. Ik doe er alles voor. Ik ben mentaal niet klaar voor een egodood, overduidelijk.

revolutio.jpg

Ik ga terug naar mijn computer, en kijk verder naar het filmpje. ik laat mijn hoofd op mijn handen rusten en beweeg soort van automatisch mee met de muziek. Mijn handen versmelten met mijn hoofd en met het gevoel van aanraking tussen mijn handen en hoofd en het geeft een gelukzalig en samensmeltend gevoel met de golvende lijnen die ik zie als closed eye visuals en de muziek.

Zie je het! Hoe je werkelijkheid fake is, hoe je zintuigen gevoel, zicht en gehoor allemaal samensmelten tot één lijn in plaats van verschillende dingen te zijn! Dat alles slechts opgeslagen data is in de verhaallijn van het universum! Accepteer het, en je zult je misschien beter voelen.

Ik zie het voor me. Een witte achtergrond met daarop enkele dikke doorschijnende blauwe lijnen die door elkaar in lussen gaan. ALLES die samenkomt tot een punt. Maar ik kan het niet. Hoe lang nog. Ik ga terug in mijn bed. Wat kan ik doen. Al deze rare gebeurtenissen wegslapen. Nee ik kan niet slapen. Nog maar eens de tijd checken? Ik kijk naar mijn wekkerradio, en lees de tijd af. 23:35. Ha! Het is alweer bijna een uur verder als toen ik op Whatsapp postte. Maar nog steeds klopt dat niet met ik om middernacht mijn 2C-B n……… wacht eens. Ik nam niet om middernacht. Ik nam om 21:30. Mijn trip is nu dus 2 uur bezig. Ik zit aan de helft ofzo. Ik heb mezelf gewoon gemindfucked met een verkeerd uur in mijn hoofd van inname. Maar hoe?!?!

En bij deze realisatie komt mijn grip op de “nuchtere“ realiteit terug. Ik kijk op Whatsapp en Jennifer heeft ook een kwartier geleden gezegd dat het bijna half twaalf is. Ik lach van ongeloof en opluchting tegelijk. Ik heb me uit mijn mindfuck gewerkt! Licht aan het einde van de tunnel! Mijn visuals worden direct een stuk minder intens. Ik typ wat op Whatsapp over mijn ervaring. Probeer zoveel mogelijk hersenspinsels te typen terwijl mijn telefoon inclusief toetsenbord naar alle kanten vervormt. Nu de verbindingen in mijn hersenen nog in overdrive staan. Zodat ik het nog weet op welke manier ik zat te denken, wanneer ik aan dit trip report begin. De comedown voelt fantastisch. Misschien omdat het een bad trip was. Waardoor het besef van terug grip krijgen op de realiteit goed voelt. In tegenstelling tot mijn vorige truffeltrip, waarbij de comedown akelig voelde, omdat het een goeie trip was waarbij mijn aardse problemen weg waren, en dan het besef kwam dat er toch niets veranderd is en ik compleet getricked werd.

Rond 0:30 zijn de visuele effecten weg. Ik voel enkel nog verhoogde hersenactiviteit, dus er zijn vast nog extra hersenverbindingen actief. Ik ben opener dan anders, heb het gevoel dat ik sneller eerlijk zou antwoorden op persoonlijke vragen dan anders. Kan gemakkelijker connecteren met anderen… kon ik dit gevoel maar ALTIJD aanhouden, maar uit ervaring weet ik dat de nagloed overgaat na enkele dagen tot weken. Tegen een uur later voel ik me volledig uitgetript. Het heeft dus maar 3 à 4 uur geduurd. Gek. Veel korter dan normaal, en het kwam veel sneller opzetten dan anders. In een kwestie van seconden/minuten. Alsof het korter maar extra krachtig was.

Gedachten achteraf:
Ik schiet over met nog meer vragen en realisaties.
Het is ongelooflijk, hoe zwak 15 mg 2C-B was.
Het is ongelooflijk, hoe extreem sterk 30 mg 2C-B is.
Het is ongelooflijk, hoe iedereen me daarvoor waarschuwde.
Het is ongelooflijk, hoe ik iedereen geloofde dat het wel eens heel zwaar kon zijn.
Het is ongelooflijk, hoe ik het toch deed.
Het is ongelooflijk, hoezeer ik tijdens mijn trip wou dat ik het niet gedaan had.
En het is ongelooflijk, hoe ik achteraf gezien niet kan zeggen dat ik het niet had willen meegemaakt hebben. Vooral als mijn theorie zal blijken kloppen dat mijn persoonlijke ontwikkeling verbeterd is, dan was het de bad trip zeker waard. Het is sowieso gemakkelijk praten, achteraf in de tijdlijn, 100% zeker dat de trip afloopt. Maar zou ik dat nu per se aanraden aan iemand? Zou iedereen zo’n mindfuck aankunnen? Zou ik het mezelf afraden als ik een boodschap kon doorgeven aan de versie van mezelf 3 uur geleden? Moet ik andere mensen waarschuwen twee keer na te denken als ze zoiets willen doen?
Of is het ding net dat niet iedereen een trip op die manier zou ervaren? Misschien is psychedelica echt een geschift doeltreffend middel. En krijg je een aangepaste trip aan wat je precies nodig hebt op dat moment. Als je een goeie trip nodig hebt om aan zelfontwikkeling te doen krijg je die. Hetgeen deze trip mij wou leren was het voor nodig dat ik een bad trip kreeg. En mijn bad trip manifesteerde zich rond mijn eigen onzekerheden en theorieën, dus mogelijk ervaart iemand die minder geïnteresseerd is in wetenschap, astrologie, relativiteitstheorie enzo een (bad) trip misschien totaal anders. Maar het was daarom ook tegelijk boeiend?

Waarom heb ik een bad trip gehad? Vermoedelijk omdat ik ten eerste alleen was, waardoor ik geen enkel houvast had om me niet alleen in het universum te voelen, en ten tweede omdat de effecten al binnen enkele MINUTEN na inname begonnen wat een voorbode is van "dit wordt een fucking sterke trip". Als de effecten nu eens gewoon na een uur begonnen waren zoals altijd had ik alles misschien als meer “het is normaal wat er nu gebeurt” ervaren. Die angst speelde mijn trip nu erg op in...

Ook heb ik nu enorm respect, meer als ooit tevoren, voor zij die een egodood meegemaakt hebben, en het aangedurfd hebben om compleet los te laten. Het leek allemaal wel moeilijk doch logisch als je het online las: accepteren wat er gebeurt, accepteren dat je je lichaam loslaat, dat je soort van sterft. Heel moeilijk is het als je er op dat moment daadwerkelijk bent, en je alles moet loslaten, inclusief je hele leven en alles wat je lief hebt en dus inclusief die kennis die je online las waar je je net door aan het laten leiden bent. Want als je zus of zo denkt tijdens een trip “omdat je het online las”, ben je ironisch gezien toch vast aan het houden aan de realiteit. Je moet ook accepteren dat die kennis fake is. Dat is een gekke paradox.

Ook vraag ik me nu af wat echt is en wat niet. Is de nuchtere realiteit slechts een illusie. Een comfortabele illusie omdat ik er niet alleen ben. Een matrix die een nut heeft daarom. Of geven psychedelica je enkel die illusie omdat je ego verdwijnt terwijl de efficiëntie van je hersenen qua kracht van nadenken stijgt? Of zijn ze allebei waarheid? Omdat per se een verschil willen maken tussen de twee een illusie is die je als mens maakt, als deelnemer van het universum in plaats van als toeschouwer. Benieuwd wat ik dan zal leren en meemaken in mijn "nuchtere" werkelijkheid tot ik onvermijdelijk weer in mijn volgende psychedelische trip terecht kom (en wat mij daar dan staat te wachten…). Maar volgende keer zal het niet in mijn eentje zijn.
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ziet eruit dat je een heftige, maar ook leerzame trip hebt gehad man!

Report lees voor mij in ieder geval lekker weg, ik kon mee met je avontuur. Ik had het zelfde met 2CB, 17 mg deed weinig met me, maar nu ik dit lees ga ik toch iets voorzichtiger doen.

Geef jezelf ook even de tijd dit te verwerken!
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dank voor het compliment! Ja, ik zou je portie niet gelijk verdubbelen inderdaad. En ik denk ook dat omgeving een grote rol speelt. Veel prikkels = de drug lijkt minder te doen. Weinig prikkels (ik alleen in mijn slaapkamer bijvoorbeeld) = de drug heeft meer speling om veel te doen. Misschien als ik opnieuw 15 mg genomen had dat de trip toch intenser geweest was dan op dat huisfeest. Ik dacht wel dat dit heftig kon worden, maar dat het van dezelfde intensiteit ging zijn als mijn 21 gram truffels trip en zo snel ging opkomen had ik even niet verwacht.
Het vreemde is dan weer dat ik op Psy-Fi een super goede trip had op slechts 10 mg, wat mijn kleinste portie is en daar zijn veel prikkels. Maar ik kreeg die pil van een vriendin, dus ik moet vertrouwen dat de hoeveelheid die zij zegt klopt.

Newbie070 zei:
Geef jezelf ook even de tijd dit te verwerken!
Klik om te vergroten...

Raar genoeg heb ik niet het gevoel veel tijd nodig te hebben dit te verwerken. Ik zou zo weer kunnen trippen. Maar dan wel met enkele vrienden erbij. In tegenstelling tot mijn 21 gram truffeltrip dus waar ik een paar maand voor nodig had te verwerken (en het was een goeie trip, met slechts enkele moeilijke momenten). Misschien is dat omdat deze 30 mg 2C-B trip niet per se dieper was als die truffeltrip. Het was gewoon negatiever omdat ik alleen was (en op een of andere manier in mijn kop haalde dat ik om middernacht nam, hoe ik dat deed is me een raadsel maar daar heb ik mezelf toch dik mee gemindfucked). Desalniettemin zal ik verstandig doen en een volgende diepe trip toch even op zich laten wachten. Ik moet misschien sowieso zorgen dat wat ik geleerd heb, ik kan verwerken in mijn leven, voor ik weer overweeg om diep te gaan.
T
TweeChocoladeBiertjesLid
01-01-2024, 00:00
#4
2CB is een echte flow drug. Het speelt op zijn sterkst als je veel positieve prikkels om je heen hebt en weinig negatieve, dan kom je in een immersieve flow zonder vervelende afleidingen. Ik denk dat je 2cb-trip zowel weinig positieve prikkels als negatieve prikkels had, waardoor je er wel diep in kwam, zonder genoeg chills om je aan vast te houden. Daarnaast is het spul verrassend intens bij je aangekomen. Doet mij denken aan reports waarbij 2cb nasaal werd genomen, waardoor de trip direct aankomt, heftiger is en korter duurt. Verrassend dat je dit dan oraal zo meemaakt.

Belangrijk bij 2CB is ook dat iedere gram uitmaakt voor je trip. Wat extra moeilijk is omdat je zelden tot nooit precies weet hoeveel er in je pil zit, dat varieert ook. Bij truffels kan je de grammen bijvoorbeeld veel makkelijker wegen. Mijn zwaarste trip is op papier tussen de 16 en 22 mg geweest en mijn ervaring is veel lichter geweest dan die van jou, terwijl wij van elkaar weten dat jij iets meer nodig hebt dan ik. Anyway, volgende keer 2c-b zou ik inderdaad weer met mensen erbij doen, want een deel van je slechte trip is gewoon geweest dat je geloofde in je eigen waanideëen. Dan helpt een persoon bij je gewoon heel erg :)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wauw, vet report!

Dit is zo herkenbaar allemaal. Accepteren dat je alleen bent, altijd alleen bent geweest, altijd alleen zult zijn, nooit echt bestaan hebt in 'tijd', is op zijn zachtst gezegd intimiderend. Op momenten smeek je om de blauwe pil die je weer de matrix in brengt. De truc is imo om je alleen te richten op het gevoel van je eigen zijn. Dat zal die oneindige leegte en eenzaamheid transformeren in de volheid en vreugde van jouw eigen liefde. Maar ja, vanuit jou gezien ben ik natuurlijk zo'n onderdeel van de illusionaire werkelijkheid, net zoals mijn techniek/trucje dat voor jou is. Wanneer je daar dan écht bent, dan moet je het inderdaad helemaal zelf doen! Dat is helemaal waar wat je daar over zei. Geen mindtricks meer, geen shortcuts, geen geleerde technieken. Geen manieren waarop je de boel kunt manipuleren zoals in de "werkelijkheid" van tijd en ruimte. Nee, daar sta je er alleen voor en is volhartige acceptatie van jouw absolute alleen-zijn je enige redding.

Echt prachtig verhaal man en ik vond het leuk hoe je met jezelf in gesprek ging in het report. Dat verdiepte het nog verder. Ik denk trouwens ook dat heel veel drugs je uiteindelijk naar diezelfde plek brengen, op verschillende manieren.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#6
Erg heftig, maar fantastisch mooi report + analyse. :)
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dank voor jullie reacties!

TweeChocoladeBiertjes zei:
2CB is een echte flow drug. Het speelt op zijn sterkst als je veel positieve prikkels om je heen hebt en weinig negatieve, dan kom je in een immersieve flow zonder vervelende afleidingen. Ik denk dat je 2cb-trip zowel weinig positieve prikkels als negatieve prikkels had, waardoor je er wel diep in kwam, zonder genoeg chills om je aan vast te houden. Daarnaast is het spul verrassend intens bij je aangekomen. Doet mij denken aan reports waarbij 2cb nasaal werd genomen, waardoor de trip direct aankomt, heftiger is en korter duurt. Verrassend dat je dit dan oraal zo meemaakt.
Klik om te vergroten...

Ik denk dat je gelijk hebt over het eerste deel. Maar laat ik voor de veiligheid maar geen 30 mg nemen op een festival volgende keer :) en in verband met snel opkomen, zou het misschien zijn omdat ik de pillen enkele seconden op mijn tong liet liggen om de smaak te proeven? Dat er een stuk via mijn tong oogenomen werd, gelijkaardig aan LSD sublinguaal innemen. Maar dit lijkt me zo basisnieuwsgierigheid dat ik niet de enige kan zijn die dit doet.

TweeChocoladeBiertjes zei:
Belangrijk bij 2CB is ook dat iedere gram uitmaakt voor je trip. Wat extra moeilijk is omdat je zelden tot nooit precies weet hoeveel er in je pil zit, dat varieert ook. Bij truffels kan je de grammen bijvoorbeeld veel makkelijker wegen. Mijn zwaarste trip is op papier tussen de 16 en 22 mg geweest en mijn ervaring is veel lichter geweest dan die van jou, terwijl wij van elkaar weten dat jij iets meer nodig hebt dan ik. Anyway, volgende keer 2c-b zou ik inderdaad weer met mensen erbij doen, want een deel van je slechte trip is gewoon geweest dat je geloofde in je eigen waanideëen. Dan helpt een persoon bij je gewoon heel erg :)
Klik om te vergroten...

Je kunt je grammen wegen bij truffels, maar niet hoeveel psilocybine erin zit. Hangt van de natuur af. Inderdaad. Ik weet niet exact hoeveel mg. Mijn pillen zouden 12 tot 15 moeten zijn, en ze zijn verkocht als 15 mg. Dus op papier was dit een 24 tot 30 mg trip :) of ik zou een uitschieter naar boven moeten genomen hebben bij een van de twee.

En inderdaad bad trip is om drie redenen:
- Snelle werking, wat mij angst gaf want het was TE vroeg TE snel aan het opkomen
- Alleen zijn
- Op een of andere manier in mijn hoofd hebben dat ik om middernacht nam. Had ik het juiste tijdstip in gedachten was ik misschien gestopt met panikeren toen ik 22:50 aflas halverwege en kon ik meer genieten. Maar goed dat waanidee is misschien een gevolg van de eerste twee. Als er iemand bijwas kon diegene me corrigeren. Dat ik 21:30 innam.

Tegen volgende keer maar een computerprogramma regelen die een gigantische progress bar op mijn computerscherm toont hoeveel tijd van de 5 uur reeds verstreken is? Dus een balk die volloopt, letterlijk schrijven hoeveel procent en uur. Misschien nog een taartdiagram :grin: Heb ik tenminste een houvast.

Mindless zei:
Wauw, vet report!

Dit is zo herkenbaar allemaal. Accepteren dat je alleen bent, altijd alleen bent geweest, altijd alleen zult zijn, nooit echt bestaan hebt in 'tijd', is op zijn zachtst gezegd intimiderend. Op momenten smeek je om de blauwe pil die je weer de matrix in brengt. De truc is imo om je alleen te richten op het gevoel van je eigen zijn. Dat zal die oneindige leegte en eenzaamheid transformeren in de volheid en vreugde van jouw eigen liefde. Maar ja, vanuit jou gezien ben ik natuurlijk zo'n onderdeel van de illusionaire werkelijkheid, net zoals mijn techniek/trucje dat voor jou is. Wanneer je daar dan écht bent, dan moet je het inderdaad helemaal zelf doen! Dat is helemaal waar wat je daar over zei. Geen mindtricks meer, geen shortcuts, geen geleerde technieken. Geen manieren waarop je de boel kunt manipuleren zoals in de "werkelijkheid" van tijd en ruimte. Nee, daar sta je er alleen voor en is volhartige acceptatie van jouw absolute alleen-zijn je enige redding.
Klik om te vergroten...

Nu ik weet hoe het is om er te zijn, vraag ik me toch af hoe ik dat ooit ga doen. Toch is een egodood een soort van iets die me aantrekt, een target om te halen. Maar als het mijn mentale gezondheid kost zal ik er toch even over nadenken. Gisteren ook gaan slapen met een sneller bonkend hart omdat het gevoel weer boven kwam dat alles een illusie is. Ik kon me weer voorstellen hoe het is om samensmelting te hebben tussen zintuigen, ik beelde mij het gevoel van tussen mijn lakens liggen in als een lijn in plaats van zoals je het normaal aanvoelt (in 3D over je lichaam). Ik heb toch wat tijd nodig om de indruk te verwerken van in de trip.

De trucs van op internet meezien als deel van de illusie is inderdaad moeilijk. Maar toch denk ik dat ze mij enorm geholpen hebben de trip door te komen, gezien hoe ik ermee omging in de trip. Als ik van niets wist had ik misschien harder gepanikeerd tot huilens toe. Nu wist ik, hoe bang ik me ook maakte met doemtheorieën, heeeel diep vanbinnen toch dat de trip zou eindigen. Ik wist alleen niet wanneer. Dus het was vooral tandenbijten. Ook goed dat ik dit niveau van trippen reeds eerder gedaan heb met een vriend erbij, dus ik had al ervaring met dat de trip afloopt.

Zou dus aanraden aan iedereen die dit niveau ook wilt behalen qua diepte: zorg dat je eerste keer of keren met vrienden is die trippen snappen, vooraleer je overweegt het alleen te doen.

Mindless zei:
Echt prachtig verhaal man en ik vond het leuk hoe je met jezelf in gesprek ging in het report. Dat verdiepte het nog verder. Ik denk trouwens ook dat heel veel drugs je uiteindelijk naar diezelfde plek brengen, op verschillende manieren.
Klik om te vergroten...

Inderdaad. De rit is anders, en iedere drug heeft zijn eigen kenmerkende visuals, maar uiteindelijk kom je op hetzelfde punt. Dit heb ik van verschillende mensen gelezen op internet, dit heb ik nu zelf ervaren.

Hoe denk jij trouwens over de alledaagse nuchtere werkelijkheid? Vraag je je soms ook af of alles een illusie is, of neig je meer te denken dat onze hersenen ons beetnemen onder invloed van de psychedelica? Een illusie omdat enkele hersenfuncties vervagen/weggaan maar niet allemaal?

Het ironische is wel, gelijk wat je zegt, kan ik blijven denken dat het een illusie is, inclusief welke theorie je zelf ook hebt, deel van de illusie :grin:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Cerberus zei:
Nu ik weet hoe het is om er te zijn, vraag ik me toch af hoe ik dat ooit ga doen. Toch is een egodood een soort van iets die me aantrekt, een target om te halen. Maar als het mijn mentale gezondheid kost zal ik er toch even over nadenken.
Klik om te vergroten...
Veel mediteren, ook nuchter.

De veiligheid is daar waar je bent. Het gevaar ligt in de geest, in de voorstelling. Als je weet waar je steeds naar terug moet komen (jezelf), dan ben je safe. Niet dat je ooit kunt zeggen dat trippen safe is, want soms kun je jezelf (niet je ego) toch weer kwijtraken en dan heeft het je. In paniek kun je dan vergeten dat je gewoon weer terug naar jezelf moet komen, waar het veilig is.


Cerberus zei:
Hoe denk jij trouwens over de alledaagse nuchtere werkelijkheid? Vraag je je soms ook af of alles een illusie is, of neig je meer te denken dat onze hersenen ons beetnemen onder invloed van de psychedelica? Een illusie omdat enkele hersenfuncties vervagen/weggaan maar niet allemaal?
Klik om te vergroten...
Het is een illusie. Tijd bestaat niet. Het moment dat ik geboren was, is hetzelfde moment als nu. Hoe absurd dat ook lijkt, waar eindigt het ene moment en begint het andere? Waar is ooit een harde grens te vinden? Er is geen grens. Het nu is het punt waar tijd (horizontaal) en eeuwigheid (verticaal) kruisen.

Maar hoewel ik dat weet, voel ik dat lang niet altijd zo. Het is een constant opnieuw herinneren dat het een illusie is. Het verleden ligt opgeslagen in het lichaam als gevoelens en het is een voortdurend proces om dat stukje bij beetje los te laten.

Ik geloof trouwens dat bewustzijn fundamenteel is en materie (ook hersenen dus) secundair. En zelfs al zouden psychedelica onze geest op die manier voor de gek houden, ik ervaar hetzelfde met nuchtere meditatie. Het ervaren van eeuwigheid is denk ik dan ook geen effect van een drug, maar de drug zorgt ervoor dat het makkelijker is om de illusie van tijd (en ruimte) te doorbreken. Daarom is het denk ik ook zoals jij zegt dat verschillende drugs je naar hetzelfde brengen. Tijd en ruimte bestaan alleen tijdens denken. Daarom zorgt meditatie er ook voor dat hetzelfde gebeurd: door het denken te ontstijgen, wordt ook tijd en ruimte ontstegen en worden deze gezien voor wat het is: eeuwigheid/oneindigheid. Wat de simpele ervaring van bewustzijn (jezelf) is.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dan zeg je eigenlijk ook hetzelfde: nuchter zijn is de drug.
En als je mediteert, kun je de drug ook doorbreken, net als ik als ik mij concentreer de tijd van de klok kan aflezen tijdens een trip in plaats van enkel dansende streepjes te zien.

Ik ben mijn hele leven gefascineerd geweest door theorieën die het universum proberen verklaren. Of delen ervan. Zoals de theorie dat het universum een hologram is, en alle gegevens bijvoorbeeld massa digitaal opgeslagen. Zo voelde het ook tijdens het trippen. Zowel deze trip als mijn vorige diepe trip. Als je als mens "in de matrix" erover leest is het fascinerend. Als je het MEEMAAKT, en voelt hoe al je zintuigen tot een lijn samensmelten, doet het toch wat met je, ookal is de conclusie dezelfde.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#10
Erg mooi reportje hoor. Zeer herkenbaar ook. Best wel veel van dit soort trips meegemaakt maar dat noemde ik dan niet zozeer bad trips. Meestal ging het halverwege vaak over tot totale oplossing en volle euforie, omdat het dan lukte me over te geven. Te accepteren. Maar ik geloof ook niet in "bad" trips eigenlijk. Psychedelica is gewoon niet altijd fijn en leuk. Gelukkig meestal wel maar als er wat te leren valt en je bent eigenwijs, dan is de kans groot dat je een minder plezierige trip tegemoet gaat. Vaak wel des te leerzaam, vooral als je je weet over te geven of te accepteren.

Ik vind dat je er goed mee bent omgegaan. Geen echte paniek enzo en dat is best knap zo in je uppie. Ik met bijna 18 jaar psychedelica ervaring waarvan ook vaak 2C-B, heb nog nooit meer dan 20 a 22mg 2C-B gehad in 1x. Nou zal ik vast gevoeliger zijn want mij bij draait en ademt alles al bij 13mg, neemt niet weg dat 30mg echt wel een hoge dosis is.

Bijzondere ervaring rijker ben je in ieder geval en zo te lezen een stuk wijzer :wink:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Cerberus zei:
Dan zeg je eigenlijk ook hetzelfde: nuchter zijn is de drug.
En als je mediteert, kun je de drug ook doorbreken, net als ik als ik mij concentreer de tijd van de klok kan aflezen tijdens een trip in plaats van enkel dansende streepjes te zien.
Klik om te vergroten...
Ik zie het zelf niet helemaal op die manier. Om de reden die je zelf ook al noemt: meditatie kan ook compleet nuchter. Dus de nuchterheid op zichzelf is het probleem niet. Het is imo het ego-bewustzijn wat de illusie, de 'matrix' is. Maar ik begrijp wel dat je zegt dat nuchterheid de 'drug' is, want in vrijwel alle gevallen zitten nuchtere mensen dieper in de ego-matrix, vergeleken bij bijvoorbeeld een psychedelische trip. Mijzelf meestal includerend.

Cerberus zei:
Ik ben mijn hele leven gefascineerd geweest door theorieën die het universum proberen verklaren. Of delen ervan. Zoals de theorie dat het universum een hologram is, en alle gegevens bijvoorbeeld massa digitaal opgeslagen. Zo voelde het ook tijdens het trippen. Zowel deze trip als mijn vorige diepe trip. Als je als mens "in de matrix" erover leest is het fascinerend. Als je het MEEMAAKT, en voelt hoe al je zintuigen tot een lijn samensmelten, doet het toch wat met je, ookal is de conclusie dezelfde.
Klik om te vergroten...
Het universum als een hologram ervaren is een terugkerend thema in mijn trips. :) Een hologram gemaakt van niets anders dan bewustzijn zelf. Ik geloof zelf trouwens niet zozeer dat we in een digitale matrix gemaakt door de mens (of "aliens") leven, maar dat ben ik.

"In de matrix" wat is dat? Kan het zo snel niet vinden.


Mezelf zei:
Erg mooi reportje hoor. Zeer herkenbaar ook. Best wel veel van dit soort trips meegemaakt maar dat noemde ik dan niet zozeer bad trips. Meestal ging het halverwege vaak over tot totale oplossing en volle euforie, omdat het dan lukte me over te geven. Te accepteren. Maar ik geloof ook niet in "bad" trips eigenlijk. Psychedelica is gewoon niet altijd fijn en leuk. Gelukkig meestal wel maar als er wat te leren valt en je bent eigenwijs, dan is de kans groot dat je een minder plezierige trip tegemoet gaat. Vaak wel des te leerzaam, vooral als je je weet over te geven of te accepteren.
Klik om te vergroten...
Het leest voor mij ook niet als een echte bad trip. Ben het met je eens dat 'bad trips' niet bestaan in de zin van dat je ze objectief niet kunt bestempelen als "slecht", maar voor mij is "bad gaan" toch wel een ding. Als je in hevige paniek raakt en (voor je gevoel) door je gedachten in een neerwaartse spiraal komt waar je niet meer uit lijkt te komen. Min of meer een trip naar je persoonlijke hel.
v
verwonderingLid
01-01-2024, 00:00
#12
Cerberus zei:
Ik moet nagaan of ik het enige bewustzijn ben.
Klik om te vergroten...
Dat is praktisch onmogelijk. Dat idee heet het solipsisme. Het gaat ervanuit dat je nooit zeker kunt weten of er iemand anders bestaat die net als jij een bewustzijn ervaart, of dat alles waarvan je onderstelt dat het leeft slechts een onderdeel is van jouw illusie. Een kille, eenzame gedachte, maar de enige stelling die geen verdere aannames behoeft.

Cerberus zei:
Ze vriendelijk uitleggen hoe het zit en waarom want ook zij proberen goed doen binnen de limieten van hun kennis en intelligentie.
Klik om te vergroten...
En trap niet in de valkuil dat jij het beter weet dan zij. Ook jij hebt je limieten, en hoe overtuigd je soms ook kunt zijn, soms kun je heel veel van een ander leren.

Cerberus zei:
Wat was het leuk geweest als er hier nu een entiteit was die meer wist dan mij, slimmer was dan mij, al verder stond in het kennis verzamelen over het universum, om mij een helpende hand toe te reiken.
Klik om te vergroten...
Misschien bestaat die entiteit ook wel, en vormt het bestaan van psychedelische substanties die helpende hand. Je moet er wel zelf iets voor doen, je moet er lef voor hebben, je moet ervoor willen offeren. Maar de handreiking is er, het wordt je op een presenteerblaadje aangeboden.

Cerberus zei:
Is deze bad trip dan toch een goeie trip in vermomming?
Klik om te vergroten...
Als ik het zo lees was het een heel goede trip. Moeilijk, maar zeker niet slecht.

Soms lijkt een trip een onmogelijke opgave. Een veel te grote investering. Veel te eng. Maar dat zijn nu juist de trips die veel kunnen opleveren.

Pas als je loslaat kun je vrij zijn.

Cerberus zei:
Ik ben gewoonweg rijp voor het gesticht in deze toestand.
Klik om te vergroten...
Gek en geniaal liggen soms dicht bij elkaar. Gefeliciteerd, je bent niet normaal! Verbrand nu ritueel een exemplaar van DSM-5 en omarm jezelf.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Leest als een heftige ervaring voor je. Vind het zelf niet echt een ‘bad trip’ weg lezen eigenlijk. Allemaal heel herkenbaar maar heb dat nooit als bad ervaren.
leuk dat mensen zo verschillend zijn :)
Zelf trip ik het liefste alleen 😅
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mezelf zei:
Erg mooi reportje hoor. Zeer herkenbaar ook. Best wel veel van dit soort trips meegemaakt maar dat noemde ik dan niet zozeer bad trips. Meestal ging het halverwege vaak over tot totale oplossing en volle euforie, omdat het dan lukte me over te geven. Te accepteren. Maar ik geloof ook niet in "bad" trips eigenlijk. Psychedelica is gewoon niet altijd fijn en leuk. Gelukkig meestal wel maar als er wat te leren valt en je bent eigenwijs, dan is de kans groot dat je een minder plezierige trip tegemoet gaat. Vaak wel des te leerzaam, vooral als je je weet over te geven of te accepteren.
Klik om te vergroten...

Ja, dat is dus wat ik niet kon doen. Misschien was de trip te kort. Of misschien nu ik de "mogelijke waarheid" geleerd heb moet ik eerst leren die visie nuchter te accepteren, zodat ik beter ga als ik nog eens in zo'n diepe trip kom. Daarom zal ik nog wat wachten voor ik nog eens zo diep ga, en nadenken over wat ik meemaakte.

Mindless zei:
Ik zie het zelf niet helemaal op die manier. Om de reden die je zelf ook al noemt: meditatie kan ook compleet nuchter. Dus de nuchterheid op zichzelf is het probleem niet. Het is imo het ego-bewustzijn wat de illusie, de 'matrix' is. Maar ik begrijp wel dat je zegt dat nuchterheid de 'drug' is, want in vrijwel alle gevallen zitten nuchtere mensen dieper in de ego-matrix, vergeleken bij bijvoorbeeld een psychedelische trip. Mijzelf meestal includerend.
Klik om te vergroten...

Ja, hoe je het beschrijft is inderdaad wat ik bedoel. Je verwoordt het beter.

Mindless zei:
Het universum als een hologram ervaren is een terugkerend thema in mijn trips. :) Een hologram gemaakt van niets anders dan bewustzijn zelf. Ik geloof zelf trouwens niet zozeer dat we in een digitale matrix gemaakt door de mens (of "aliens") leven, maar dat ben ik.

"In de matrix" wat is dat? Kan het zo snel niet vinden.
Klik om te vergroten...

Ik geloof ook niet dat we in een matrix gemaakt door andere mensen zitten, maar we kunnen altijd in een simulatie zitten gebouwd in een "overkoepelend universum" (niet dat ik dat per se denk). Met "in de matrix" bedoelde ik gewoon wanneer je nog 100% in je ego gelooft binnen deze "nuchtere" werkelijkheid.

verwondering zei:
Dat is praktisch onmogelijk. Dat idee heet het solipsisme. Het gaat ervanuit dat je nooit zeker kunt weten of er iemand anders bestaat die net als jij een bewustzijn ervaart, of dat alles waarvan je onderstelt dat het leeft slechts een onderdeel is van jouw illusie. Een kille, eenzame gedachte, maar de enige stelling die geen verdere aannames behoeft.
Klik om te vergroten...

Bedankt voor de term. Zeer interessant, ik zal er meer over opzoeken en lezen. En inderdaad, dat kan niet, daarom dat ik op dat moment ook besefte dat gelijk wat die vriendin ging antwoorden, het niet zou helpen.

verwondering zei:
En trap niet in de valkuil dat jij het beter weet dan zij. Ook jij hebt je limieten, en hoe overtuigd je soms ook kunt zijn, soms kun je heel veel van een ander leren.
Klik om te vergroten...

Doe ik niet, ben zeer op mijn hoede voor het Dunning-Kruger effect. Normaal heb ik wel door wanneer mensenmet meer kennis van zaken praten dan mij.

verwondering zei:
Misschien bestaat die entiteit ook wel, en vormt het bestaan van psychedelische substanties die helpende hand. Je moet er wel zelf iets voor doen, je moet er lef voor hebben, je moet ervoor willen offeren. Maar de handreiking is er, het wordt je op een presenteerblaadje aangeboden.
Klik om te vergroten...

Hmm, daar geloof ik eerlijk gezegd niet in. Je denkt nog steeds alles onder invloed zelf. Psychedelica toont je niet per se de waarheid vind ik. Anders zou iedereen dezelfde trip met conclusie hebben. Het is sowieso een veelvoorkomend fenomeen, maar sommige mensen trippen ook dat ze gestorven zijn enzo. Het blijft hoe je interpreteert wat je ziet.

Maar waar ik vooral op doelde is dat sommige mensen in hun trip in contact komen met andere entiteiten of deities. Soms zelfs behulpzame. Zo eentje had ik kunnen gebruiken :)

Zeelanddude zei:
Leest als een heftige ervaring voor je. Vind het zelf niet echt een ‘bad trip’ weg lezen eigenlijk. Allemaal heel herkenbaar maar heb dat nooit als bad ervaren.
leuk dat mensen zo verschillend zijn :)
Zelf trip ik het liefste alleen 😅
Klik om te vergroten...

Ja, de trip kan niet objectief bad zijn. Maar omdat ik panikeerde bij de realisatie van het alleen zijn, ging ik bad, want ik wil dat niet. Als alleen zijn mijn grote droom was dan was identiek dezelfde trip een good trip geweest :)
Misschien als ik het idee ooit accepteer, of ik mijzelf van iets anders overtuigd heb en mijn trips misschien mee veranderen, dat dat ook anders zal zijn. Maar vorige diepe trip ging ik veel beter omdat ik snel besefte dat ik niet alleen was, omdat er ook daadwerkelijk iemand bij me was.

Dank voor jullie reacties!
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hoi @Cerberus,

Ik was de afgelopen dagen nogal druk met andere zaken dus ik kom nu pas toe aan lezen en reageren. Wat een dijk van een tripreport zeg! Goede kanshebber voor report van de maand wat mij betreft... Heel interessant om jouw trip zo gedetailleerd mee te mogen beleven. Interessant ook dat je je innerlijke gedachten zo duidelijk aangeeft.

Die twijfel over wat nu de "echte" werkelijkheid is vind ik heel herkenbaar. Daar kan ik me ook eindeloos mee bezighouden. Omdat de "nuchtere werkelijkheid" en "psychedelische werkelijkheid" zo ver uit elkaar liggen vind ik het moeilijk om me voor te stellen dat ze beide waar kunnen zijn. Voor mij is het nog een groot mysterie. Zodra ik trip ben ik ervan overtuigd dat ik de waarheid "helderder" en duidelijker zie dan dat ik nuchter ben. Maar als de trip dan afgelopen is begin ik toch weer te twijfelen.

De meest bizarre ervaring in dit kader vond ik toch wel mijn kortstondige maar zeer heftige DMT ervaring. Dat voelde zo bizar "tastbaar" en "echt" aan! Ik heb geen enkele goede reden om aan te nemen dat dat niet echt is en de "nuchtere" werkelijkheid wel. Ik zet "nuchtere" hierbij tussen " " omdat we ook nuchter een chemische cocktail in onze hersenen hebben.

Ik sta trouwens wel te kijken over de kracht van je trip. Zelf heb ik vaak op 18 en ook wel eens op 26mg 2-CB getript en vond ik deze altijd milder en minder diepgaand dan mijn psilocybine en LSD trips. Toch lees ik hier ook regelmatig mensen die juist wel heel diep trippen op 2-CB. Lijkt haast alsof de spreiding en persoonlijke gevoeligheid bij 2-CB een grotere rol speelt dan bij andere psychedelica.

Loslaten en accepteren van de trip blijft toch wel een dingetje. Juist omdat je elk relativeringsvermogen schijnt te verliezen. Ik heb het meeste ervaring met soepele, leuke trips waarin dit goed gaat maar heb ook wel echt momenten van angst en zelfs blinde paniek gehad tijdens het trippen. Het blijft toch altijd makkelijker gezegd dan gedaan dat accepteren.

Cerberus zei:
Inderdaad. De rit is anders, en iedere drug heeft zijn eigen kenmerkende visuals, maar uiteindelijk kom je op hetzelfde punt. Dit heb ik van verschillende mensen gelezen op internet, dit heb ik nu zelf ervaren.
Klik om te vergroten...
Ik vraag me dat wel echt af. Ik heb het idee dat de meeste psychedelica je richting een soort "een-met-alles" ego-dood brengt. Toch vond ik bijvoorbeeld bij DMT juist dat er sprake was van ego-vervaging/dood zonder dat het tot die eenheid overging. Het voelde echt alsof er een andere complexe wereld/dimensie voor terug kwam.

Nogmaals dank voor het prachtige tripreport. Ik vond het erg leerzaam.

P.S. Natuurlijk ook bonuspunten voor het benoemen van Rick & Morty (waar meer mensen naar moeten kijken) en het Dunning-Kruger effect (waar meer mensen rekening mee moeten houden)... I'm loving it! :handok1:
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#16
Eik zei:
Ik was de afgelopen dagen nogal druk met andere zaken dus ik kom nu pas toe aan lezen en reageren. Wat een dijk van een tripreport zeg! Goede kanshebber voor report van de maand wat mij betreft... Heel interessant om jouw trip zo gedetailleerd mee te mogen beleven. Interessant ook dat je je innerlijke gedachten zo duidelijk aangeeft.
Klik om te vergroten...

Bedankt voor je compliment! Het helpt dat ik deze keer niet moest knippen in mijn report omdat het origineel niet te lang was :) dus het eindresultaat is dieper wegens niet afgevlakt.

Eik zei:
Die twijfel over wat nu de "echte" werkelijkheid is vind ik heel herkenbaar. Daar kan ik me ook eindeloos mee bezighouden. Omdat de "nuchtere werkelijkheid" en "psychedelische werkelijkheid" zo ver uit elkaar liggen vind ik het moeilijk om me voor te stellen dat ze beide waar kunnen zijn. Voor mij is het nog een groot mysterie. Zodra ik trip ben ik ervan overtuigd dat ik de waarheid "helderder" en duidelijker zie dan dat ik nuchter ben. Maar als de trip dan afgelopen is begin ik toch weer te twijfelen.
Klik om te vergroten...

Ja, hoe je het zegt heb ik exact ook. Vanaf ik begon te trippen was het gevoel van "het zijn maar trips" compleet weg, en ben ik helemaal overtuigd een les te krijgen van hoe het universum ECHT werkt. Als ik uitgetript ben, komt de twijfel binnen van wat is nu echt en wat niet. Vorige keer was ik overtuigd dat alles een illusie was in de trip. Gezien ik nu dezelfde concepten en illusies had, begint de zekerheid dat het maar een illusie was een beetje wegvallen.

Waarom ik zeg dat het alletwee werkelijkheid kan zijn: omdat het moeilijk is "werkelijkheid" of "echt" te definiëren (zeker als het universum niet echt fysiek bestaat, maar gewoon data is zoals een hologram). Kwantummechanica zegt dat dingen pas "manifesteren" als ze waargenomen worden. Misschien als je mijn leven in 4D zou bekijken, dat je gedurende mijn trips de vormen anders zou zien van buitenaf. Of misschien zelfs niet. Misschien zou een buitenstaander van ons universum geen kwalitatieve of kwantitatieve verschillen zien tussen mijn tijdlijn en iemand die nooit getript heeft, omdat alles abstract is voor diegene. Maar evenzeer gewoon een 4D vorm. Moeilijk uit te leggen hoe ik het voor ogen zie.

Of nog een ander concept: wat als onze hersenen een soort van antenne zijn die de structuur van het universum waarnemen, en psychedelica luisteren op een andere frequentie dan de chemische cocktail die normaal door onze hersenen gaat. Dan zijn beide waarnemingen echt, gewoon op een andere frequentie. Te vergelijken met een radio die afgestemd is om op frequentie 96 MHz te luisteren. Zet hem op 96.1 MHz en je kunt de muziek nog steeds horen, maar met ruis. Dit kan vergelijkbaar zijn met je hersenen afstemmen op 95% serotonine en 5% 2C-B (simplistisch uitgedrukt), en daarom zie je vervormde visuals, vergelijkbaar met storing. Maar die storing hoeft niet fake te zijn. Als je radio uiteindelijk op 104 MHz zet hoor je een ander liedje. Maar zowel het liedje op 96 MHz en 104 MHz is echt. Het kan dus ook zijn dat alle info die binnenkomt als je hersenen propvol met de psychedelische stof zitten even echt is, gewoon een andere frequentie.

Kan zijn dat er wetenschappelijke feiten enkele dingen ontkrachten die ik hier zeg, of op zijn minst iets ingewikkelder zijn dan de simplistische manier die ik hier voorstel, ben maar aan het filosoferen :)

Eik zei:
De meest bizarre ervaring in dit kader vond ik toch wel mijn kortstondige maar zeer heftige DMT ervaring. Dat voelde zo bizar "tastbaar" en "echt" aan! Ik heb geen enkele goede reden om aan te nemen dat dat niet echt is en de "nuchtere" werkelijkheid wel. Ik zet "nuchtere" hierbij tussen " " omdat we ook nuchter een chemische cocktail in onze hersenen hebben.
Klik om te vergroten...

Hilarisch. Dit is exact dezelfde reden waarom ik nuchter overal tussen aanhalingstekens zette in mijn trip report.

Eik zei:
Ik sta trouwens wel te kijken over de kracht van je trip. Zelf heb ik vaak op 18 en ook wel eens op 26mg 2-CB getript en vond ik deze altijd milder en minder diepgaand dan mijn psilocybine en LSD trips. Toch lees ik hier ook regelmatig mensen die juist wel heel diep trippen op 2-CB. Lijkt haast alsof de spreiding en persoonlijke gevoeligheid bij 2-CB een grotere rol speelt dan bij andere psychedelica.
Klik om te vergroten...

Wat was de setting tijdens je 28 mg trip? Was je ook alleen thuis, zonder teveel prikkels? Misschien is het zoals @TweeChocoladeBiertjes zegt. Dat meer prikkels meer van de drug nodig hebben om even hard te trippen. Maar persoonlijke gevoeligheid speelt heel zeker een rol. Ik sta echter ook te kijken van de intensiteit van mijn trip, dus als jij toen op een feestje was ofzo, kan dat het verschil verklaren ook.

Eik zei:
Loslaten en accepteren van de trip blijft toch wel een dingetje. Juist omdat je elk relativeringsvermogen schijnt te verliezen. Ik heb het meeste ervaring met soepele, leuke trips waarin dit goed gaat maar heb ook wel echt momenten van angst en zelfs blinde paniek gehad tijdens het trippen. Het blijft toch altijd makkelijker gezegd dan gedaan dat accepteren.
Klik om te vergroten...

Ja. Je trip accepteren, zoals je overal leest, is misschien dan verkeerd verwoord. Je moet niet je trip accepteren, maar de "werkelijkheid" die je trip toont accepteren. Als je bv zou trippen dat een monster je opeet is het niet louter die visual accepteren maar accepteren dat het effectief aan het gebeuren is dat een monster je opeet en je dus aan het sterven bent. Of dat is toch mijn visie nu met mijn ervaring dat ik bad ging omdat ik niet wou accepteren dat ik alleen in het universum ben. Accepteren dat ik in een trip zat en rare effecten waarnam was niet genoeg.

Eik zei:
Ik vraag me dat wel echt af. Ik heb het idee dat de meeste psychedelica je richting een soort "een-met-alles" ego-dood brengt. Toch vond ik bijvoorbeeld bij DMT juist dat er sprake was van ego-vervaging/dood zonder dat het tot die eenheid overging. Het voelde echt alsof er een andere complexe wereld/dimensie voor terug kwam.
Klik om te vergroten...

Hoe was je dosering? Misschien is dat omdat DMT "kort maar krachtig" is. Mensen gaan er anders mee om. Ze proberen doseren voor een breakthrough. Het is zo kort, dus mensen durven meer. Bij andere psychedelica doseren mensen wat ze denken aan te kunnen, gezien het uren duurt. Misschien als ik 45 mg 2C-B genomen had dat ik nog harder ging, en een egodood ging meemaken zonder dat ik er veel voor moest doen. De gigantische hoeveelheid 2C-B zou het dan voor mij doen en ik ging een keiharde trip krijgen die ik niet snap en misschien amper iets van herinneren erna. Zoiets zegt PsychedSubstance op Youtube ook in een van zijn video's over DMT (denk deze: , maar kan het nu niet verifiëren). Als je te weinig DMT binnenrookt moet je meer je best doen je trip te accepteren om een egodood te ervaren (als je al in die buurt komt), terwijl als je veel doseert je een trip gaat krijgen die je overvalt zonder dat je controle hebt, tijd om te denken, en misschien zelfs niet gaat snappen en niet herinneren, maar zo wel de egodood forceert. Hij zegt dus dat er meer kans is op een bad trip als je net onder de breakthrough dosering doseert.

Ergens hoop ik toch dat je gelijk hebt. Misschien als ik leer dat DMT me ergens totaal anders brengt, dat ik minder solipsistische vrezen krijg tijdens trips omdat ik minder ga vrezen dat psychedelische trips je de waarheid tonen :)

Maar desondanks dat ik DMT eerst zo graag wou doen, ga ik voor de veiligheid nu toch maar even wachten tot ik afgelopen trip verwerkt heb, want het solipsisme overvalt me toch als ik alleen in slaap probeer te raken de laatste tijd 🤷🏻‍♂️

Eik zei:
Nogmaals dank voor het prachtige tripreport. Ik vond het erg leerzaam.
Klik om te vergroten...

Jij ook bedankt voor je reactie! Was al nieuwsgierig naar je reactie gezien we vorige keer een interessante conversatie hadden :)

Eik zei:
P.S. Natuurlijk ook bonuspunten voor het benoemen van Rick & Morty (waar meer mensen naar moeten kijken) en het Dunning-Kruger effect (waar meer mensen rekening mee moeten houden)... I'm loving it! :handok1:
Klik om te vergroten...

Mijn favoriete afleveringen zijn grappig genoeg die met de aliens die Rick in een simulatie staken, die met de batterij van Ricks vliegende auto die plat was, en die met de alien parasites die herinneringen in je geheugen planten (= vergelijkbaar met trippen maar twijfelen over wat echt is en wat je trip is). En ik bekeek die afleveringen voor ik ook maar voor het eerst psychedelica aanraakte :)
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#17
Cerberus zei:
Ja, hoe je het zegt heb ik exact ook. Vanaf ik begon te trippen was het gevoel van "het zijn maar trips" compleet weg, en ben ik helemaal overtuigd een les te krijgen van hoe het universum ECHT werkt. Als ik uitgetript ben, komt de twijfel binnen van wat is nu echt en wat niet. Vorige keer was ik overtuigd dat alles een illusie was in de trip. Gezien ik nu dezelfde concepten en illusies had, begint de zekerheid dat het maar een illusie was een beetje wegvallen.
Klik om te vergroten...
Toen ik op mijn 19de voor het eerst ging trippen deed ik het vooral omdat het me wel "geinig" leek. Een soort van alcohol of cannabis maar dan een beetje anders of heftiger. Wist ik veel dat het mijn perceptie op de werkelijkheid zou veranderen?! Vanaf mijn eerste zware trip die meteen ook deels "bad trip" was en eindigde in mijn enige "ego-dood/oplossing" heb ik het geloof gehad dat het trippen je meer laat zien dan zomaar wat waanbeelden. Kan ik dit bewijzen? Absoluut niet! Dit geloof komt voor uit directe ervaringen met psychedelica in combinatie met een brede interesse in religie, filosofie en wetenschap. Ik hou er ook serieus rekening mee dat ik totaal ongelijk heb. "Geloof" is dus misschien niet het goede woord. Eigenlijk zou ik moeten spreken over de "voor-mij-meest-waarschijnlijke-waarheid". Maar dat bekt niet zo lekker weg... :sweatsmile:

Cerberus zei:
Kan zijn dat er wetenschappelijke feiten enkele dingen ontkrachten die ik hier zeg, of op zijn minst iets ingewikkelder zijn dan de simplistische manier die ik hier voorstel, ben maar aan het filosoferen :)
Klik om te vergroten...
Wetenschap is volgens mij waanzinnig waardevol maar wel beperkt. Er zijn zoveel cruciale zaken waar de wetenschap nog geen enkel antwoord op heeft dat we genoodzaakt zijn hierover te filosoferen. Denk hierbij aan: wat is bewustzijn? Waarom bestaat er überhaupt een universum? Wat is leven en dood? etc etc

Ik begin het idee van non-dualisme ondertussen steeds meer plausibel te vinden. Dit is het idee dat alles wat bestaat in het universum eigenlijk maar 1 entiteit is. Je zou echt dit filmpje van Martin Ball eens moeten bekijken:

Dit idee is zo eenvoudig en verklaart potentieel zoveel dat het me enorm aanspreekt. Ik heb het vermoeden dat een flinke doorbraak op 5-Meo DMT me hier meer inzichten in zou kunnen geven. Maar ik ben op dit moment nog te angstig en teveel gebonden aan de normale realiteit om een dergelijk zwaar middel te proberen.

Cerberus zei:
Je moet niet je trip accepteren, maar de "werkelijkheid" die je trip toont accepteren.
Klik om te vergroten...
Absoluut! Dat is exact wat ik bedoelde met "je kunt niet meer relativeren tijdens een trip". De trip is op dat moment je werkelijkheid en die moet je dan maar accepteren. Ik blijf dat toch echt wel moeilijk vinden. Maar goed... ik ben dan ook niet zo dapper...

Cerberus zei:
Hoe was je dosering? Misschien is dat omdat DMT "kort maar krachtig" is. Mensen gaan er anders mee om. Ze proberen doseren voor een breakthrough. Het is zo kort, dus mensen durven meer. Bij andere psychedelica doseren mensen wat ze denken aan te kunnen, gezien het uren duurt.
Klik om te vergroten...
Dosering bij DMT werkt iets anders dan dosering bij een oraal middel. Hoeveel je in je pijpje stopt zegt namelijk niet zo heel veel over hoeveel je binnenkrijgt. Ik heb twee keer pure DMT gerookt. De eerste keer twee trekken van een pijp met 40mg. De tweede keer 4 of 5 hijsen van een pijp met 50mg. Die tweede trip was echt heftig, afhankelijk van je definitie breakthrough of nog net sub-breakthrough.

Mensen durven waarschijnlijk inderdaad meer omdat het, bezien vanuit onze realiteit, maar kort duurt.
Cerberus zei:
Als je te weinig DMT binnenrookt moet je meer je best doen je trip te accepteren om een egodood te ervaren (als je al in die buurt komt), terwijl als je veel doseert je een trip gaat krijgen die je overvalt zonder dat je controle hebt, tijd om te denken, en misschien zelfs niet gaat snappen en niet herinneren, maar zo wel de egodood forceert. Hij zegt dus dat er meer kans is op een bad trip als je net onder de breakthrough dosering doseert.
Klik om te vergroten...
Dit idee hoor je vaak inderdaad. Terence Mc.Kenna zegt hetzelfde. Ik begrijp wel wat ze bedoelen. Ik vond mijn tweede trip wel echt waanzinnig beangstigend. Raakte eventjes echt in paniek. Gelukkig kon ik toen loslaten en was ik daarna niet meer in deze dimensie. Althans zo voelde het.

Cerberus zei:
Ergens hoop ik toch dat je gelijk hebt. Misschien als ik leer dat DMT me ergens totaal anders brengt, dat ik minder solipsistische vrezen krijg tijdens trips omdat ik minder ga vrezen dat psychedelische trips je de waarheid tonen :)
Klik om te vergroten...
Op basis van wat ik gelezen heb en ervaren heb is mijn vermoeden dat je met hoge dossissen LSD en 2-CB niet uitkomt op het niveau van DMT maar dat je met (bizar) hoge dosissen Psilocybine daar wel kunt komen of toch in ieder geval in de buurt kunt komen. Maar als je van plan bent DMT te gebruiken om minder in de "waarheid van psychedelica" te gaan geloven ben je denk ik niet goed bezig. Het meest opvallende kenmerk van DMT vond ik juist hoe waanzinnig overtuigend en "echt" het aanvoelt. DMT heeft er juist voor gezorgd dat ik meer, niet minder, ben gaan geloven in de "echtheid" van mijn tripervaringen!

Cerberus zei:
Maar desondanks dat ik DMT eerst zo graag wou doen, ga ik voor de veiligheid nu toch maar even wachten tot ik afgelopen trip verwerkt heb, want het solipsisme overvalt me toch als ik alleen in slaap probeer te raken de laatste tijd 🤷🏻‍♂️
Klik om te vergroten...
Ik denk dat het altijd verstandig is om eerst je vorige trip te verwerken. Soms kan dat een weekje kosten, soms enkele jaren... Dat is toch iets dat je op gevoel moet doen denk ik. DMT is interessant maar loopt niet weg!

Cerberus zei:
Jij ook bedankt voor je reactie! Was al nieuwsgierig naar je reactie gezien we vorige keer een interessante conversatie hadden
Klik om te vergroten...
Thanks. Alweer een leuke discussie inderdaad! Ben al benieuwd naar je volgende ervaringen... Ga je trouwens ook naar Psy-Fi volgende zomer?!
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#18
Eik zei:
Toen ik op mijn 19de voor het eerst ging trippen deed ik het vooral omdat het me wel "geinig" leek. Een soort van alcohol of cannabis maar dan een beetje anders of heftiger. Wist ik veel dat het mijn perceptie op de werkelijkheid zou veranderen?!
Klik om te vergroten...

Gelijkaardig hier. Ik wist wel dat psychedelica je allerlei "inzichten" kon geven, en inzicht in de werking van het universum kon geven, maar ik had geen idee wat anderen bedoelden met "inzichten". Dat mijn mentale staat zo aangepast zou worden (dat ik ook echt kan inleven in die alternatieve weergaven van de realiteit) was een verrassing. Een verrassing die ik gelukkig eerder ontdekte dan de eerste keer dat ik diep tripte, omdat ik mijn porties geleidelijk opbouwde. Maar de eerste keren dat ik tripte deed ik het vooral omdat ik visuals wou (nadat vriendinnen vol lof over hun eerste LSD trip praatten en beschreven hoe ze het gras in de vijver zagen overlopen en de vijver in de lucht). Toen ik zelf tripte kreeg ik toen geen visuals helaas, maar het was wel de beste dag van het jaar en een openbaring dat drugs niet het evil gevaarlijke is zoals ik geconditioneerd was te geloven.

Eik zei:
Wetenschap is volgens mij waanzinnig waardevol maar wel beperkt. Er zijn zoveel cruciale zaken waar de wetenschap nog geen enkel antwoord op heeft dat we genoodzaakt zijn hierover te filosoferen. Denk hierbij aan: wat is bewustzijn? Waarom bestaat er
Klik om te vergroten...

Klopt, maar mogelijk heeft de wetenschap wel antwoord op de vraag waarom je dingen ziet tijdens trippen. Omdat hersendelen dia normaal niet echt communiceren plots beginnen communiceren (bv het gedeelte die instaat voor je zicht en dat die instaat voor je gehoor). Daarom kun je soms geluiden zien als je tript. Misschien zie ik daarom objecten ademen ook. En heel misschien is dat de verklaring van waarom ik vorige week ervaarde dat al mijn zintuigen naar 1 lijn overgingen. Dat zou mijn gefilosofeer ontkrachten van in mijn vorige post.

Ik zal het filmpje vanavond eens bekijken.

Eik zei:
Op basis van wat ik gelezen heb en ervaren heb is mijn vermoeden dat je met hoge dossissen LSD en 2-CB niet uitkomt op het niveau van DMT maar dat je met (bizar) hoge dosissen Psilocybine daar wel kunt komen of toch in ieder geval in de buurt kunt komen. Maar als je van plan bent DMT te gebruiken om minder in de "waarheid van psychedelica" te gaan geloven ben je denk ik niet goed bezig. Het meest opvallende kenmerk van DMT vond ik juist hoe waanzinnig overtuigend en "echt" het aanvoelt. DMT heeft er juist voor gezorgd dat ik meer, niet minder, ben gaan geloven in de "echtheid" van mijn tripervaringen!
Klik om te vergroten...

Haha, als je het zo verwoordt klinkt het inderdaad belachelijk, DMT nemen om te geloven in de echte werkelijkheid :grin: maar daarom wil ik het niet, het is eerder brandende nieuwsgierigheid en lust voor een avontuur/belevenis. Ik bedoel eerder, als verschillende psychedelica mij een andere werkelijkheid zouden tonen, zou ik minder geloven dat het de echte is, want het zou bizar zijn als er zoveel verschillende de echte werkelijkheid zijn. Maar als ieder psychedelicum je naar hetzelfde brengt, is het intuïtief voor me om de "nuchtere" werkelijkheid als de valse aan te nemen. Maar ik zou niet afwisselen van psychedelicum met specifiek doel dit te ontdekken ofzo.

Eik zei:
Ik denk dat het altijd verstandig is om eerst je vorige trip te verwerken. Soms kan dat een weekje kosten, soms enkele jaren... Dat is toch iets dat je op gevoel moet doen denk ik. DMT is interessant maar loopt niet weg!
Klik om te vergroten...

En hoe kijk je tegenover trippen op lagere porties terwijl je nog in je verwerkingsperiode van een diepe trip zit? Recreatief gebruik dus, bv op een festival zoals Psy-fi, om gewoon wat visuals en sterkere connectie te ervaren ofzo.

Eik zei:
Thanks. Alweer een leuke discussie inderdaad! Ben al benieuwd naar je volgende ervaringen... Ga je trouwens ook naar Psy-Fi volgende zomer?!
Klik om te vergroten...

Ben ook benieuwd naar mijn volgende ervaringen :) en ook naar de jouwe. Wat zijn jouw favoriete trip reports van jezelf?
Ik ga zeker naar Psy-Fi, het was afgelopen editie zo leuk dat ik het voor geen geld wil missen. Heb mijn ticket gekocht de minuut dat ze online kwamen.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#19
Cerberus zei:
Klopt, maar mogelijk heeft de wetenschap wel antwoord op de vraag waarom je dingen ziet tijdens trippen. Omdat hersendelen dia normaal niet echt communiceren plots beginnen communiceren (bv het gedeelte die instaat voor je zicht en dat die instaat voor je gehoor). Daarom kun je soms geluiden zien als je tript. Misschien zie ik daarom objecten ademen ook. En heel misschien is dat de verklaring van waarom ik vorige week ervaarde dat al mijn zintuigen naar 1 lijn overgingen. Dat zou mijn gefilosofeer ontkrachten van in mijn vorige post.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat dat inderdaad een logische verklaring is voor synesthesie en dergelijke. Maar voor de echte grote vragen over leven, dood, het universum en de kosmos weten we eigenlijk nog maar bar weinig met zekerheid te zeggen. Maar goed dat maakt het filosoferen erover ook zo leuk!

Cerberus zei:
het is eerder brandende nieuwsgierigheid en lust voor een avontuur/belevenis
Klik om te vergroten...
Kijk. Dat lijkt me een veel logischere motivatie om DMT te willen proberen!

Cerberus zei:
Maar als ieder psychedelicum je naar hetzelfde brengt, is het intuïtief voor me om de "nuchtere" werkelijkheid als de valse aan te nemen.
Klik om te vergroten...
Zelf denk ik op dit moment dat zowel onze "nuchtere" werkelijkheid als de psychedelische werkelijkheid waarheid bevatten. Een beetje zoals je een radio of televisie met je antenne af kunt stellen op verschillende kanalen.

Cerberus zei:
En hoe kijk je tegenover trippen op lagere porties terwijl je nog in je verwerkingsperiode van een diepe trip zit? Recreatief gebruik dus, bv op een festival zoals Psy-fi, om gewoon wat visuals en sterkere connectie te ervaren ofzo.
Klik om te vergroten...
Zelf heb ik geen probleem met recreatief trippen voor het plezier. Zolang je maar respectvol omgaat met jezelf, het middel en eventuele andere aanwezigen is er volgens mij niets mis met een beetje genieten van het leven. Ik denk dat juist psychedelica mensen kunnen helpen om meer "open", empathisch, natuurvriendelijk en liefdevol in het leven te staan. Trippen kan hele wijze lessen opleveren maar kan ook echt een feestje zijn. Ik vind beide ervaringen waardevol!

Cerberus zei:
Ik ga zeker naar Psy-Fi, het was afgelopen editie zo leuk dat ik het voor geen geld wil missen. Heb mijn ticket gekocht de minuut dat ze online kwamen.
Klik om te vergroten...

Ooh leuk! Misschien elkaar een keertje "live" ontmoeten daar als je daar open voor staat...?

Ik probeer zo nog wel even wat oude tripreports op te snorren...
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#20
Zoals beloofd nog even een paar van mijn tripreports... Hopelijk kun je er wat mee :sweatsmile:

Een LSD trip met moeilijke momenten:

Tripreport v/d Maand - LSD - de relativiteit van geluk

Zaterdagmiddag 14.00 uur. Vrouw en kindjes zijn net weg en papa heeft het huis alleen! Ik ben al de hele week aan het twijfelen: zal ik nu wel of geen LSD trip doen? Mijn afgelopen LSD trips waren elke keer zo fantastisch dat ik weer terug wil naar die fantastische plek waar alles mooi, nieuw en...
drugsforum.nl drugsforum.nl

Mijn eerste serieuze Psychedelica ervaring met een reguliere portie gedroogde paddo's:

20 jaar na dato een tripverhaal uit 1997

Beste forumleden, Ik ga jullie meenemen naar het jaar 1997. Een tijdperk waarin ik de wereld begon te ontdekken als 19 jarige student van de Katholieke Universiteit Nijmegen. 1997 was tevens het jaar waarin mijn blijvende interesse in psychedelica is opgewekt. Voorbereiding Als 18 jarige had...
drugsforum.nl drugsforum.nl

En jaren later mijn eerste keer truffels:

Een bezoek aan de Hemel - 15 gr Truffels

Wie: Ei en Eik (mannen van 37/38 jaar oud) Wat: 15 gram Dragons Dynamite Truffels Waar: Utrecht in het huis van Ei Ervaring met: Canabis, Psiolycibine (dit was de 9de trip), MDMA en Opium. Drie weken geleden belde mijn vriend Ei me op met het voorstel om weer eens een trip samen te doen. In de...
drugsforum.nl drugsforum.nl

Mijn kennismaking met DMT:

Tripreport v/d Maand - DMT - "jij=weg"

Het is zaterdagmiddag. Ik zit bij mij thuis op de bank te kletsen met Roze Olifant en Psychedelibee. Het gesprek verloopt vloeiend en gepassioneerd maar toch ontspannen. Het voelt als goede vrienden die elkaar al jaren kennen. En dat terwijl ik Bee pas net 2 uur daarvoor voor het eerst live heb...
drugsforum.nl drugsforum.nl

Deze ervaring werd gedeeld met twee andere DF leden. Bij deze ook hun reports over dezelfde dag:

Tripreport v/d Maand - DMT – “Ik was in een kamer met shit en die shit was belangrijk”

Wie – @Eik @Roze olifant en ikzelf Wat – 60mg DMT Waar – Bij eik thuis Wanneer – 2-6-2018 Inleiding Ik heb al lang contact met zowel Eik als Roze Olifant buiten het forum en het klikt zo goed dat we al langer elkaar een keer in het echt wilde ontmoeten. Vandaar dat dan ook een tijd geleden het...
drugsforum.nl drugsforum.nl

Tripreport v/d Maand - DMT – “Ik was in een kamer met shit en die shit was belangrijk”

Wie – @Eik @Roze olifant en ikzelf Wat – 60mg DMT Waar – Bij eik thuis Wanneer – 2-6-2018 Inleiding Ik heb al lang contact met zowel Eik als Roze Olifant buiten het forum en het klikt zo goed dat we al langer elkaar een keer in het echt wilde ontmoeten. Vandaar dat dan ook een tijd geleden het...
drugsforum.nl drugsforum.nl

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."