Daar zit echt wel waarheid in. In ieder geval wat betreft LSD t.o.v. psilo denk ik. Ik dacht dit al wat betreft echte tripdoseringen, maar sinds mijn 1ste echt lage dosering truffels (2x microdose) vorige week merk ik ook hoe veelzijdiger en completer dat was dan een lage dosering LSD. Zelfs op 2 gram truffels was het middel echt op verschillende niveaus bezig met me in plaats van vooral een moodbooster te zijn. Wat een fantastisch medicijn psilo.
Hm, sorry voor alle dubbelposts
![:wink:]()
maar ik vind LSD dus écht wel veel meer dan een moodbooster. Vind dat wel een lichte belediging voor de stof om het ‘vooral dat’ te noemen haha.
![:tongueout:]()
Misschien dat jij het zo ervaart - op lage dosis - maar ik ben het hiermee oneens. Ook op MD-dosis vind ik het geen simpele moodbooster. Het heeft een uitgesproken eigen (dromerig en verdiepend) karakter. Als ik puur een moodboost wil neem ik wel een stimulant op lage dosis, of kratom, of wat dan ook.
LSD leent zich zeer goed voor het recreatieve maar is ook zeker geschikt voor spirituele of andere ‘serieuzere’ doeleinden. Net daarom vind ik het zo’n allrounder. Psilo is gewoon heel anders, aardser, emotioneler over het algemeen, onstuurbaarder, net wat dieper maar ook een duisterder randje. Ik denk soms dat we misschien ook die neiging moeten loslaten om ze altijd naast elkaar te leggen; het is i.m.o. een beetje hetzelfde als het gegeven dat katten en honden altijd met elkaar vergeleken worden (‘ben je een katten- of een hondenmens?’), wat totaal eigen diersoorten zijn die weinig met elkaar vandoen hebben (* edit: behalve uiteraard dat ze beide populaire huisdieren zijn ^^), appels en peren naar mijn mening. Ik vind zowel honden en katten tof op hun eigen manier en dat geldt net zo goed voor LSD en psilo.
Betekent niet dat je geen voorkeur mag hebben natuurlijk... ik heb overigens geen ervaring met psilo MD’en, misschien toch overwegen om eens te proberen. Wel interessant! Wat me daarin wat tegenstaat is dat ik psilo mij lichamelijk zo lam en lui als een zak patatten maakt, op normale dosis, ben dan toch bang dat dat ook zal doorschemeren in de microdosis. Het ideale van LSD hierin is nou net het stimulerende. Hoe ervaar jij dit?