Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums1cP-LSD: eerste keer trip en die kwam niet. Of toch...

1cP-LSD: eerste keer trip en die kwam niet. Of toch...

54 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#1
Roze Olifant zei:
Oké dat is wel boeiend. :) Ik hoorde van @AphexTwin ook dat ze met truffels microdoseren aan het oefenen was. Weliswaar deed zij 1-1.5 gram (?). Ik moet het waarschijnlijk gewoon zelf eens doen maar probeer me een voorstelling te maken van het effect. Is het echt zo duidelijk merkbaar? En lichamelijk?
Klik om te vergroten...
Ik kan beide substanties nog niet vergelijken op microdosis. Heb voorlopig dus enkel 3 x MD psilo gedaan en zondag waarschijnlijk toch maar eens een MD LSD proberen. Dan wel echt op microdosis, zoals ik met de psilo (0,5 gram) doe en niet net erboven. Niet omdat me dat niet fijn lijkt (wel integendeel), maar ik wil het echte MD-effect ervaren.

Zoals @Mindless aanhaalt herken ook ik de eigenheid v. psilo in zo'n microdosis. In mijn geval dan vooral het emotionele truffel tintje dat doorschemert. En ik ben er nog niet helemaal uit of dit nou iets is waarop ik zit te wachten bij microdoseren. Dan ga ik me al snel ietwat oncomfortabel voelen (waarmee ik niet bedoel dat ik niet into introspectie ben, maar enkel niet perse op de psilo manier, if you know what I mean). Daarnaast geeft het me dan wel weer dat tikkeltje meer energie, fijne vibe en focus (de teruggeschroefde dosis v. 1 gram naar 0,5 gram heeft zeker en vast een positieve impact en dus 'verdenk' ik psilo er op een bepaalde manier wel van potentie te hebben als microdosis).
Lichamelijk doet het op een halve gram niet meteen iets merkbaars met mij. Maar, buiten de eventuele misselijkheid, heb ik bij een gewone tripdosis weinig hinder ve. bodyload, dus ik ben geen interessante referentie op dat vlak.

Nou, zondag dus waarschijnlijk voor het eerst een microdosis LSD (12,5 ug schat ik) en dan zal ik al wat beter kunnen vergelijken.
Ik ben zeker wel eerder LSD fan dan psilo fan (jaja, we blijven ze maar tegenover elkaar uitspelen :wink:), maar ik ga m'n best doen om met een open, onbevooroordeelde blik deze MD tegemoet te treden en jullie horen het dan wel. :)
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#2
AphexTwin zei:
Ik kan beide substanties nog niet vergelijken op microdosis. Heb voorlopig dus enkel 3 x MD psilo gedaan en zondag waarschijnlijk toch maar eens een MD LSD proberen. Dan wel echt op microdosis, zoals ik met de psilo (0,5 gram) doe en niet net erboven. Niet omdat me dat niet fijn lijkt (wel integendeel), maar ik wil het echte MD-effect ervaren.

Zoals @Mindless aanhaalt herken ook ik de eigenheid v. psilo in zo'n microdosis. In mijn geval dan vooral het emotionele truffel tintje dat doorschemert. En ik ben er nog niet helemaal uit of dit nou iets is waarop ik zit te wachten bij microdoseren. Dan ga ik me al snel ietwat oncomfortabel voelen (waarmee ik niet bedoel dat ik niet into introspectie ben, maar enkel niet perse op de psilo manier, if you know what I mean). Daarnaast geeft het me dan wel weer dat tikkeltje meer energie, fijne vibe en focus (de teruggeschroefde dosis v. 1 gram naar 0,5 gram heeft zeker en vast een positieve impact en dus 'verdenk' ik psilo er op een bepaalde manier wel van potentie te hebben als microdosis).
Lichamelijk doet het op een halve gram niet meteen iets merkbaars met mij. Maar, buiten de eventuele misselijkheid, heb ik bij een gewone trildosis weinig hinder ve. bodyload, dus ik ben geen interessante referentie op dat vlak.

Nou, zondag dus waarschijnlijk voor het eerst een microdosis LSD (12,5 ug schat ik) en dan zal ik al wat beter kunnen vergelijken.
Ik ben zeker wel eerder LSD fan dan psilo fan (jaja, we blijven ze maar tegenover elkaar uitspelen :wink:), maar ik ga m'n best doen om met een open, onbevooroordeelde blik deze MD tegemoet te treden en jullie horen het dan wel. :)
Klik om te vergroten...

Ah oké, was 0.5-1 gram dus (omgekeerd, want je bent in dosis teruggegaan), twijfelde al. 0.5 gram is inderdaad echt een microdosis, waar de dosis van Mindless blijkbaar echt al meer uitgesproken effecten geeft. Ben benieuwd naar je ervaring met LSD. Tussen de 12-14 ug vind ik ideaal voor een LSD-microdosis.
E
Eva_EvaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zo lang al zo nieuwsgierig, maar nooit was er hét moment. Tot gisteravond. Ik doe een microdose onderzoek met 1cP-LSD en dat is geweldig. Ik las heel even een pauze en wil deze eerste periode afsluiten met een echte trip. De eerste in mijn leven!

Ik, vrouw 46 jaar, heb – pas sinds een paar jaar – ervaring met xtc en een paar keer ghb. Nog minder ervaring heeft mijn lief, man 45 jaar. Ik was meer van de feestjes, sinds kort gaan we ook samen. Hoe tof! (Na ruim 20 jaar relatie zien we elkaar weer op een heel andere manier. Heel bijzonder!)

House of Chi heeft een online streaming met fijne dj’s en bewegend artwork op achter de booth. Dat gaat het worden! Kinderen liggen op bed, gordijnen dicht, lichten uit en discolamp (zo een die beweegt op de muziek), aan. Ik ben van de voorbereiding en heb me heel erg goed ingelezen, dus weet ongeveer wat me te wachten staat.

22.30 uur – 0.00
We leggen ieder een zegel 100 microgram 1cP-LSD onder de tong, want dat neemt sneller op. Zo’n 20 minuten en dan moet je wat voelen.

23.00 uur – 0,5 uur later
Ik ben super verwachtingsvol en kan niet wachten tot ik wat voel. Ik heb het talent mezelf extatisch te dansen en dat doe dan ik ook. Beweegt het al? Nee! Alleen ik beweeg!

23.30 uur – 1 uur later
Ik voel niets! Ik ben heus wel blij, kan waanzinnig genieten van de muziek, maar voel gewoon echt niets ongewoons. Baal dat ik voor de eerste LSD-trip prutzegels heb gekocht.

0.00 uur – 1,5 uur later
‘Ik heb nog een stuk of 10 druppels van mijn microdose druppelaar, die neem ik, dan neem jij die twee restzegels nog even onder je tong,’ stel ik mijn lief voor. ‘Maar dan heb jij heel geconcentreerde druppels en van de zegels zijn alle werkzame stoffen al opgelost,’ sputtert hij tegen. Ik had ergens gelezen dat iemand het restantje van de microdose onder zijn tong had gelegd en daar nog een heel aardige trip uit had gehaald. Zo gaan we het doen.

1.00 uur – 2,5 uur later
Muziek is nog steeds perfect, ik dans nog lekker een eindje weg maar mijn lief stort een beetje in. Afwisselend dans ik en kom ik even bij hem liggen. Ik voel me rozig, geliefd, beetje mellow. Gapend liggen we bij elkaar. ‘Ik denk dat ik zo wel gewoon naar bed wil,’ zeg mijn lief. Maar ik wil het nog een kans geven. ‘Zullen we anders nog een zegel doormidden knippen?’ stel ik voor. Deze keer vangt mijn voorstel bot. Gelukkig maar. (Cliffhanger).

1.30 uur – 3 uur later
Ik hops weer extatisch door de kamer. Mijn lief ligt voor pampus op de bank. Op een zeker moment kijkt hij me aan en weet ik dat het bal is. Grote ogen, zijn hartslag voelt als op drift geraakte Duracell-konijntjes en zijn hoofd is glimmend van het zweet. De volgende ochtend beschrijft hij dit moment als een full body experience: hij weet niet waar zijn (of mijn) lichaam begint of eindigt. Ik ben jaloers! Hij had het restantje microdose zegels! Ik voel nog steeds niets en dat is voor nu oké. Een goede gelegenheid om hem in de gaten te houden. Hij zegt meermaals dat als hij nu niet thuis was geweest, hij naar huis zou willen gaan. ‘Het is niet goed,’ zo luidt de samenvatting. De discolichten moeten uit.

2.00 uur – 3,5 uur later
Ik ben 100 keer naar het toilet geweest deze avond. Nu weer en daar ligt ook de krant. Wtf! De letters bewegen, yes! Het begint bij mij nu ook! Omg! Zo bijzonder! Ik realiseer me heel goed dat ik super bewust ben en ik wil zo graag niets van deze ervaring missen. Verwondering is wat ik wil, verwondering is wat ik krijg! Wauw, die bos tulpen; geweldig… ze ademen mee. Met mij en voor mij. Wauw! Ik wil het licht aan om het beter te zien. De streaming is de hele avond al vreselijk en precies nu werkt het weer even niet. Ik pruts wat op de laptop en opeens krijg ik het voor elkaar dat ik zowel de dj-set als een vreselijk nummer ‘It’s corona time’ van Andy Panda (ik zweer het je, dit verzin ik niet!) tegelijk door de boxen pers. Ik word gek! Maar mijn toetsenbord beweegt, mijn scherm eigenlijk ook en ik snap er allemaal niets van. Ik kan alleen maar heel hard ‘dit is superstom!’ roepen en moet er verschrikkelijk om lachen. Mijn lief ook, hoewel hij niet zo happy de peppie is als ik: ‘Het lijkt wel een rollercoaster, waarbij ik elke keer weer bij het begin aankom.’

2.30 uur – 4 uur later
Ik ben blij! The world is my dancefloor maar voor nu doe ik het in de huiskamer. Ik maak al dansend filmpjes (té goed ook om deze een dag later te zien!) en mijn wens om verwondering te voelen komt ruimschoots uit. Geen entiteiten, geen smeltende voorwerpen, maar wel mijn lange haren die écht heel fijn om me heen dansen en de prachtig zachte flowende movement uit mijn handen, de tulpen en de laptop. Die laatste probeer ik te mijden, dat voelt slecht. Als de laatste keer de streaming vastloopt, zet ik Monolink op. Geen beeld, licht weer uit, discolampen mogen weer aan en lekker gaan. Ondertussen is mijn lief heel langzaam aan het bijtrekken van het vervelende deel.

3.00 uur – 4,5 uur later
Eindelijk zit ik er lekker in, maar ik ben kapot! Moe, wil lekker tegen mijn lief aan liggen. Of toch maar niet. Koud, trui aan, sokken aan, dekentje… toch maar weer warm. Laat me los! En houd me nu weer vast. Op de bank vallen mijn ogen soms dicht en zie ik bewegingen van licht en dan weer staar ik de kamer in, de tulpenbos in en verdwalen mijn ogen in de ademende rode papegaaitulpen. Die zijn al grillig en nu papegaaien ze mee op mijn ritme.

4.00 uur – 5,5 uur later
We besluiten naar bed te gaan. Als ik tijdens het tandenpoetsen in de spiegel kijk, kijkt een indringend grote pupil in een zacht bewegende iris terug. Eigenlijk wil ik hier niets van missen, maar ik ben zo moe!

Van slapen komt uiteindelijk niets. Elke keer als ik wegval, triggert iets in mij dat ik terug moet komen. Alsof mijn lijf wil slapen en mijn geest het daar niet mee eens is. ‘Ik wil nu gewoon slapen. Het moet nu ophouden,’ klaag ik.

8.00 uur – 9,5 uur later
Ik geloof wel dat ik iets geslapen heb, maar veel kan het niet zijn. Een douche lijkt aantrekkelijk. En koffie.

Met koffie in de hand in de tuin, bestudeer ik het gras. Whaaaahh… golvend gras. Oh yeah, het is er nog! Ik besluit met de hond te gaan lopen. Het is zacht lenteweer, dauw aan de grassprietjes, een opmerkelijk vredige omgeving… wauw. Ik verwonder me over een lieveheersbeestje op een grasspriet, de dauwdruppels die ik behalve op macrofoto’s nooit eerder zo expliciet heb gezien. En wat ziet een uitgebloeide paardenbloem er prachtig uit met al dat condens. Een reiger vliegt over… het lijkt wel een sprookje. Ik ben één iemand tegen gekomen op het pad. Goedendag en verder niets. In de verte komen mensen aan die ik ken. Een van de honden komt tegen me aan staan om een knuffel te halen. Hond nummer twee sprint op me af, springt tegen me op (zo’n 40 kg, ikzelf zo’n 56) en ik wankel, ben beduusd en helemaal uit het moment. Ik wil snel weg hier. Ik loop zo’n 10 meter van de honden weg en zonder het te zien en er dus rekening mee te houden, springt de hond tegen me op. Voorpoten op mijn schouder, achterpoot tegen mijn bil. Ik val bijna om en deze specifieke gebeurtenis haalt de magie uit het moment. Zo mooi als de wandeling was, zo snel wil ik weer terug naar mijn eigen veilige tuin, waar ik bekend ben met de energieën.

Conclusie
Dit was echt een bijzondere ervaring die ik niet had willen missen. Dat het 2,5/3 uur duurt voordat het begint te werken, daar hadden we ons enorm op verkeken. Ik ben echt superblij dat ik niet extra heb genomen, waardoor het voor mij een mooie wonderlijke creatieve ervaring was. Een volgende keer zou ik het veel eerder op de dag nemen en het mooiste zou zijn wanneer dat in de natuur is. Op een festival zou kunnen (oké, dat zit er dit coronaseizoen niet in) maar dan moeten de mensen wel echt een heel mooie energie hebben. Het voorvalletje ‘hond’ maakt voor mij duidelijk hoe dun het koord is van verlichte verwondering enerzijds tot donker en onveilig anderzijds.

Ik ben dankbaar dat ik dit experiment samen met mijn lief heb mogen ervaren. Dat ik überhaupt in een ruimdenkende vriendengroep/omgeving/land verkeer waarin dit soort magische ervaringen gedeeld worden. Om te inspireren. Zo raakte ik ook geïnspireerd en hoop dat mijn verhaal jou ook inspireert.

Liefs! E
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Leuk rapport:) probeer de volgende keer eens te douchen op de piek. Dat is zoooooo gaaf.
E
Eva_EvaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Nice, ga ik onthouden 😊
D
DigitalismLid
01-01-2024, 00:00
#6
Klinkt alsof je een mooie ervaring achter de rug hebt. Ik denk dat je zegels laag gedoseerd zijn en je daardoor veel nodig had om wat te voelen (en het hierdoor lang duurde voordat je wat voelde). Normaliter voel je de eerste effecten wel na 30-60 minuten.

Dapper overigens dat je gaat trippen terwijl de kinderen thuis zijn. Zou ik, ondanks m’n ervaring, nooit voor kiezen.
E
Eva_EvaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Digitalism zei:
Dapper overigens dat je gaat trippen terwijl de kinderen thuis zijn. Zou ik, ondanks m’n ervaring, nooit voor kiezen.
Klik om te vergroten...

De jongens zijn nogal voorspelbaar in hun slaapgedrag (lees: worden echt nooit wakker) dus ik had daar geen moeite mee. Mijn lief kon het niet loslaten, dus een volgende keer zeker niet thuis met de kids.

Digitalism zei:
Ik denk dat je zegels laag gedoseerd zijn en je daardoor veel nodig had om wat te voelen
Klik om te vergroten...

Nog een vraag daarover: er waren (bij mij na 3 uur pas) wel effecten. Heeft een verhoging van de dosering alleen effect op de werkingssnelheid? Of ook op de heftigheid van de trip? Benieuwd of de effecten die ik beschrijf wellicht sowieso niet zo indrukwekkend zijn!
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#8
100ug is best wel een lage dosering. Bijnemen vergroot de effecten wel iets en verlengt vooral de duur van lsd. Ik kan aanraden om wat hoger te starten. Zelf vind ik 300ug ideaal, maar dit is voor iedereen anders :)
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#9
Eva_Eva zei:
Verwondering is wat ik wil, verwondering is wat ik krijg!
Klik om te vergroten...
Hoor je dat, @verwondering ? :grin:
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Eva_Eva zei:
De jongens zijn nogal voorspelbaar in hun slaapgedrag (lees: worden echt nooit wakker) dus ik had daar geen moeite mee. Mijn lief kon het niet loslaten, dus een volgende keer zeker niet thuis met de kids.
Klik om te vergroten...

Ik vind het niet dapper, eerder een heel slecht idee om snachts voor de eerste keer lsd te gaan gebruiken, zonder een nuchter iemand erbij. Wat nou als er toch een kind wakker was geworden omdat het bijvoorbeeld ziek is geworden of niet kon slapen. Kan je er op dat moment zijn voor je kind?
Of stel nou dat 1 van jullie slecht was gegaan, denk je dat ze daar niks van mee zouden krijgen?
Ook de hele nacht wakker blijven, terwijl je er de volgende dag moet staan voor je kind, vind ik onverantwoord.
Sorry voor deze harde woorden, maar zo denk ik erover.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Rivalrie zei:
100ug is best wel een lage dosering. Bijnemen vergroot de effecten wel iets en verlengt vooral de duur van lsd. Ik kan aanraden om wat hoger te starten. Zelf vind ik 300ug ideaal, maar dit is voor iedereen anders :)
Klik om te vergroten...
100 ug is een normale dosering waarop de meeste mensen een goede trip kunnen hebben. Niet voor niets worden veel RC zegels in deze sterkte verkocht.

Voor jou kan het natuurlijk wel een te zwak effect hebben, maar beginners moeten niet gaan denken dat 100 ug best wel een lage dosering is en direct beginnen met honderden ug's.

@Eva_Eva
Hoelang heb je gewacht na je microdosering tot je de 100 ug nam?

Het steeds bijnemen kan mogelijk weinig tot geen toename in intensiteit van je trip opleveren. Bij psychedelica kun je het beste direct je complete dosering nemen, ivm snel optredende lichamelijke tolerantie.
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Leuk hoor, zo’n eerste goede ervaring! Voor herhalingvatbaat zeker:grin:!

Gaan slapen 1-2 uur na dat het inkickt?! LSD duurt zo’n 10-15 uur na inkicken voordat je kan slapen :P..

Wat er met je tab was, geen idee? Was het de free gift van een vendor? 100ug hoort wel echt erg sterk te zijn.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#13
Natozlato zei:
Ik vind het niet dapper, eerder een heel slecht idee om snachts voor de eerste keer lsd te gaan gebruiken, zonder een nuchter iemand erbij. Wat nou als er toch een kind wakker was geworden omdat het bijvoorbeeld ziek is geworden of niet kon slapen. Kan je er op dat moment zijn voor je kind?
Of stel nou dat 1 van jullie slecht was gegaan, denk je dat ze daar niks van mee zouden krijgen?
Ook de hele nacht wakker blijven, terwijl je er de volgende dag moet staan voor je kind, vind ik onverantwoord.
Sorry voor deze harde woorden, maar zo denk ik erover.
Klik om te vergroten...
Dit vraag ik me ook vaak af als ik posts zie waar ouders drugs gebruiken terwijl hun (jonge) kinderen thuis zijn. Wat nou als er brand uitbreekt maar jullie liggen te spacen met z'n tweeën..
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mindless zei:
100 ug is een normale dosering waarop de meeste mensen een goede trip kunnen hebben. Niet voor niets worden veel RC zegels in deze sterkte verkocht.
Klik om te vergroten...
Klopt, maar dan mis je de potentie van een echte lsd ervaring. Beetje hetzelfde wanneer je 7gram truffels neemt....
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Rivalrie zei:
Klopt, maar dan mis je de potentie van een echte lsd ervaring. Beetje hetzelfde wanneer je 7gram truffels neemt....
Klik om te vergroten...
100ug is echt erg hoog. Verblindende visuals en mindfucks.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."