Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDMT Part 1: Testdosis

DMT Part 1: Testdosis

24 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
C
CapitaineNemoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hi!

Van de week eindelijk aan DMT kunnen komen. Ik heb het ooit één keer eerder gebruikt, na een avond vol andere drugs (foei), met een bong. Dit werkte niet optimaal, wel CEV's, maar geen out of body experience, geen etniteiten, dus niet echt goed gelukt. Dit stond dus echt nog op mijn lijstje. Het lijkt mij leuk om mijn ervaringen hiermee hier bij te houden, te beginnen met onze testdosis gisteravond.

De voorbereiding
@KropSla heeft 'The machine' gebouwd. Gat in een bierflesje geboord, staalwol in de hals, en je kan al aan de gang. Ik moet bekennen dat ik skeptisch was, maar na een beetje oefenen denk ik dat dit goed kan werken. We gebruiken een rietje door het gat in het glas om makkelijk te kunnen inhaleren (direct op het gat bleek lastiger te gaan).

We beginnen met een dosis tussen de 15 en 20 mg. Omdat er gezegd wordt dat je daarbij het wel goed moet doen om iets te voelen lijkt het ons de perfecte startdosis. We hebben allebei nog nooit the machine gebruikt, en om nu gelijk een grote dosis te verpesten lijkt ons niet zo'n strak plan.

Het kost ons even tijd om uit te vinden hoe we de DMT klaar moeten maken voor gebruik waardoor we een paar mg's 'verpesten'. Uiteindelijk komen we hier op: staalwol er in, dmt er bovenop, rond de hals van de fles verwarmen totdat je ziet dat de DMT in het staalwol is gesmolten, fles omdraaien, vlam er onder en gaan hijsen. Ik ben benieuwd wat de ervaring van mensen hier met de machine is, en of onze manier van doen 'klopt'.

KropSla is de eerste met een hit met effect. Ik ga niet haar trip beschrijven, dat moet ze zelf maar doen :).

Ready..set...Go!

Dan ben ik aan de beurt. Na een paar hijsjes die ik goed binnen houdt begin ik veranderingen in de omgeving te merken. De muziek die we op hebben gezet gaat anders klinken, de kamer wordt langer en de kleuren veranderen. Ik blijf doorhijsen, inhouden en uitademen. Bij elke hijs word ik verder in de trip getrokken. Op een gegeven moment kijk ik naar the machine en besef me dat ik niet weet wiens handen deze vasthouden. Ik probeer nog een hijs te nemen, maar besef dat dat niet meer gaat lukken. Ik laat me achterover glijden op de bank en sluit mijn ogen.

Gelijk krijg ik hele heftige kleurrijke visuals te zien. Het springt allemaal in elkaar over en er is geen pijl op te trekken. Ik hoor af en toe vervormde muziek en voel dat mijn handen op mijn buik liggen, al weet ik niet welke hand boven ligt. Ik besef me onderwijl heel goed dat ik trip, en even spookt de gedachte door mijn hoofd of ik dit wel wil. Maar deze is vrij snel weer weg.

Is daar iemand?
Tijdens de trip heb ik het gevoel dat er iemand aanwezig is. Niet Kropsla en een andere vriend in de kamer, maar meer in mijn hoofd. Ze zegt niets (het is voor mijn gevoel vrijwel zeker een vrouw, met een afrokapsel. Weirdly specific..), maar er is duidelijk iemand. Om de een of andere reden heb ik ook het gevoel dat er een tafel is. Weird, ik ben benieuwd wat daar achter zit, maar ik kon en mocht er nu duidelijk niet bij.

De wachtkamer?
De kleurrijke visuals worden ineens opengespleten door een hele hoop wit licht. De muziek vervaagd en ik hoor een soort piep in mijn rechter oor. Daarna komt de muziek uit de kamer terug. Ik voel dat ik baal, want volgens mij wilde dat geluid me wat vertellen. Ik vraag me af of dit witte licht de 'wachtkamer' is waar je weleens over leest, voordat je full force je trip wordt ingeschoten.

Als ik mijn ogen open doe kijk ik naar een prachtig vervormend plafond. De visuals nemen daarna in een hoog tempo af. ' Wat de fuck was dat' is volgens mij het eerste wat ik kan uitbrengen.

Afterthoughts
Ik denk een prima testdosis. Absoluut geen breaktrough, maar dat was ook niet het doel. Ik ben heel benieuwd wat er gaat gebeuren als we straks voor hogere dosissen gaan. Komt de vrouw terug? Was het witte gebeuren echt de wachtkamer? Wellicht komen die antwoorden bij de volgende keer.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dat felle witte licht zie ik ook. Vraag mij af wat dat betekend.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Rivalrie zei:
Dat felle witte licht zie ik ook. Vraag mij af wat dat betekend.
Klik om te vergroten...
Had je het gevoel alsof dat licht echt bijzonder was? In de zin dat het informatie bevat? Ik heb een trip gehad dat mijn hele ervaring, dus mijn zicht, gehoor, gevoel, gedachten, etc. gezien werden als 1 "draad" van een grote bundel licht. Die bundel samen was puur wit licht, bestaande uit oneindige van die "draden" die elk een wereld/leven waren. Ik kon deze werelden niet zien, maar de manier waarop ik van mijn wereld als 1 zo'n draad, naar die bundel van licht ging, impliceerde op kristalheldere manier dat de totale bundel uit allemaal werelden bestond, net zoals die van mij. De bundel was pure energie, pure potentie en de draden waren al onze levens, waar het blikveld van compleet wijd open naar nauw en geconcentreerd ging, gefocust op 1 leven, met 1 wereld. Dit was op een vrij hoge dosering paddo's trouwens.

Maar ik weet niet zeker of mensen het over hetzelfde hebben, wanneer gepraat wordt over het witte licht.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Had je het gevoel alsof dat licht echt bijzonder was? In de zin dat het informatie bevat? Ik heb een trip gehad dat mijn hele ervaring, dus mijn zicht, gehoor, gevoel, gedachten, etc. gezien werden als 1 "draad" van een grote bundel licht. Die bundel samen was puur wit licht, bestaande uit oneindige van die "draden" die elk een wereld/leven waren. Ik kon deze werelden niet zien, maar de manier waarop ik van mijn wereld als 1 zo'n draad, naar die bundel van licht ging, impliceerde op kristalheldere manier dat de totale bundel uit allemaal werelden bestond, net zoals die van mij. De bundel was pure energie, pure potentie en de draden waren al onze levens, waar het blikveld van compleet wijd open naar nauw en geconcentreerd ging, gefocust op 1 leven, met 1 wereld. Dit was op een vrij hoge dosering paddo's trouwens.

Maar ik weet niet zeker of mensen het over hetzelfde hebben, wanneer gepraat wordt over het witte licht.
Klik om te vergroten...
Ik weet het niet zo goed. Ik voelde een bepaalde aanwezigheid van iets bij het witte licht, maar het was te fel om naar te kijken.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Rivalrie zei:
Ik weet het niet zo goed. Ik voelde een bepaalde aanwezigheid van iets bij het witte licht, maar het was te fel om naar te kijken.
Klik om te vergroten...
Benieuwd naar je volgende ervaringen ermee dan. :wink:

Kwam dit licht trouwens al snel opzetten tijdens je DMT trip?
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
Benieuwd naar je volgende ervaringen ermee dan. :wink:

Kwam dit licht trouwens al snel opzetten tijdens je DMT trip?
Klik om te vergroten...
Nee pas ergens halverwege volgens mij :)
C
CapitaineNemoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Bij mij inderdaad ook pas later in de trip!

Inmiddels nog een keer ene hogere dosis geprobeerd, maar met minder succes helaas. Denk dat them achine toch niet helemaal ideaal is. Wat gebruiken jullie om het te roken?
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#8
CapitaineNemo zei:
Bij mij inderdaad ook pas later in de trip!

Inmiddels nog een keer ene hogere dosis geprobeerd, maar met minder succes helaas. Denk dat them achine toch niet helemaal ideaal is. Wat gebruiken jullie om het te roken?
Klik om te vergroten...
The machine, werkt perfect.
K
KropSlaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Rivalrie zei:
The machine, werkt perfect.
Klik om te vergroten...

Hoe groot is het flesje wat jij ervoor hebt gebruikt? Wij hebben een beetje moeite met genoeg rook om te bouwen om in een paar hits een goede dosis binnen te krijgen, maar weten niet wat we fout doen. Heb jij misschien wat pro tips om te delen? :grin:
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#10
KropSla zei:
Hoe groot is het flesje wat jij ervoor hebt gebruikt? Wij hebben een beetje moeite met genoeg rook om te bouwen om in een paar hits een goede dosis binnen te krijgen, maar weten niet wat we fout doen. Heb jij misschien wat pro tips om te delen? :grin:
Klik om te vergroten...
Ik gebruik een heel klein flesje. Zo'n proefflesje sterke drank van de slijter. Verkopen ze bij de toonbank meestal.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#11
KropSla zei:
Hoe groot is het flesje wat jij ervoor hebt gebruikt? Wij hebben een beetje moeite met genoeg rook om te bouwen om in een paar hits een goede dosis binnen te krijgen, maar weten niet wat we fout doen. Heb jij misschien wat pro tips om te delen? :grin:
Klik om te vergroten...
Ik gebruik een flesje liqor 43 :tongueout: met 1 redelijk hit ben je al goed de weg kwijt. Ik denk dat je met 2 hits wel een breakthrough kan hebben al heb ik dat zelf nog niet ervaren. Heb het pas 2 of gebruikt maar dus ook 2x goed gelukt.
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Rivalrie zei:
Ik weet het niet zo goed. Ik voelde een bepaalde aanwezigheid van iets bij het witte licht, maar het was te fel om naar te kijken.
Klik om te vergroten...
Op wat voor 'n dosis ervaar je dit?

Kan het zijn dat als je meer dmt binnenkrijgt je zou kunnen eenworden/samensmelten met dit witte licht? Misschien heb je gewoon net te weinig binnengekregen dan.

Als je net aan doorbreekt krijg je wel degelijk een andere ervaring dan wanneer je keihard doorbreekt. De kunst is na de eerste 2 inhalaties nog net bewust genoeg te zijn om een 3e vol te inhaleren.
A
AstronautLid
01-01-2024, 00:00
#13
Tof report :)
Dmt staat op de bucket list.. maar wat ik hier lees over wit licht komt mij zeer bekend voor van een stevige paddo trip waar ik een staar-meditatie deed op kaleidoscopen. Het centrum van de bewegende mandala werd een wormgat waar fel wit licht uit kwam. Het voelde intens vredig , goed, mysterieus en spiritueel.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Space 🕉 zei:
Op wat voor 'n dosis ervaar je dit?

Kan het zijn dat als je meer dmt binnenkrijgt je zou kunnen eenworden/samensmelten met dit witte licht? Misschien heb je gewoon net te weinig binnengekregen dan.

Als je net aan doorbreekt krijg je wel degelijk een andere ervaring dan wanneer je keihard doorbreekt. De kunst is na de eerste 2 inhalaties nog net bewust genoeg te zijn om een 3e vol te inhaleren.
Klik om te vergroten...
Zal tussen de 30 en 40mg geweest zijn denk ik. Niet alle DMT was verdampt en er leek redelijk wat achter gebleven te zijn. Ik had ongeveer 50mg in de machine gedaan.

Weet niet of ik zou kunnen samensmelten met het wit. Ik denk het eigenlijk niet omdat het dus te fel is om naar te kijken.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Rivalrie zei:
Weet niet of ik zou kunnen samensmelten met het wit. Ik denk het eigenlijk niet omdat het dus te fel is om naar te kijken.
Klik om te vergroten...
Als je dit licht wordt (bent) is het geen kwestie meer van er naar kijken, want jezelf kan niet iets zijn waar je naar kijkt. Een oog kan niet naar zichzelf kijken. En wat @Space 🕉 zegt, je ziet het niet met je (fysieke) ogen. Visuals zie je ook met je ogen dicht en zijn denk ik niet gebonden aan de limitaties van de fysieke ogen. Waar je dan mee kijkt wordt wel het derde oog genoemd.

Wat ik zelf denk dat er gebeurt, is dat het licht eerst iets lijkt te zijn dat we observeren maar gaan we dieper in die ervaring dan fuseren we met dit witte (kleurloze) licht. Of een andere manier om het te zeggen zou zijn, dat onze valse zelf sterft in dit licht. Valsheid kan niet door die barrière. Het is te krachtig, te puur. Maar wij kunnen wel "door" die barrière, want wij zijn dat licht, die kracht, die puurheid. Het is een paradigma verschuiving. Aan de ene kant ben je het ego, aan de andere kant ben je dat licht en is het ego nooit geweest. Maar je bent altijd dat licht, aangezien het ego een illusie is.

Dit is mijn herhaaldelijke ervaring geweest met ego-oplossingen. Maar ik ga nu dus af op deze herinneringen, dus het zal nooit helemaal kloppen wat ik erover zeg.
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Rivalrie zei:
Zal tussen de 30 en 40mg geweest zijn denk ik. Niet alle DMT was verdampt en er leek redelijk wat achter gebleven te zijn. Ik had ongeveer 50mg in de machine gedaan.

Weet niet of ik zou kunnen samensmelten met het wit. Ik denk het eigenlijk niet omdat het dus te fel is om naar te kijken.
Klik om te vergroten...
Je zegt te fel om in te kijken maar je ogen zien dit niet. 😉
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#17
Beetje offtopic. Heeft iemand misschien een goede afbeelding van zo een "the machine" pijp. Ik heb op internet lopen zoeken maar ik heb moeite met een paar duidelijke fotos vinden.

Mijn DmT staat al een paar maanden te wachten tot consumptie, ik ben niet vaak thuis en als ik thuis ben dan zit ik met het. Ik heb geen pijp probleem.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mindless zei:
Als je dit licht wordt (bent) is het geen kwestie meer van er naar kijken, want jezelf kan niet iets zijn waar je naar kijkt. Een oog kan niet naar zichzelf kijken. En wat @Space 🕉 zegt, je ziet het niet met je (fysieke) ogen. Visuals zie je ook met je ogen dicht en zijn denk ik niet gebonden aan de limitaties van de fysieke ogen. Waar je dan mee kijkt wordt wel het derde oog genoemd.

Wat ik zelf denk dat er gebeurt, is dat het licht eerst iets lijkt te zijn dat we observeren maar gaan we dieper in die ervaring dan fuseren we met dit witte (kleurloze) licht. Of een andere manier om het te zeggen zou zijn, dat onze valse zelf sterft in dit licht. Valsheid kan niet door die barrière. Het is te krachtig, te puur. Maar wij kunnen wel "door" die barrière, want wij zijn dat licht, die kracht, die puurheid. Het is een paradigma verschuiving. Aan de ene kant ben je het ego, aan de andere kant ben je dat licht en is het ego nooit geweest. Maar je bent altijd dat licht, aangezien het ego een illusie is.

Dit is mijn herhaaldelijke ervaring geweest met ego-oplossingen. Maar ik ga nu dus af op deze herinneringen, dus het zal nooit helemaal kloppen wat ik erover zeg.
Klik om te vergroten...
Hmm interessant. Hoe zou je jezelf kunnen overgeven aan het licht om het licht te worden? Proberen volledig te ontspannen. Merkte wel dat het mij niet niet helemaal lukte gezien de onwennigheid van de DMT body load.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Martinus zei:
Beetje offtopic. Heeft iemand misschien een goede afbeelding van zo een "the machine" pijp. Ik heb op internet lopen zoeken maar ik heb moeite met een paar duidelijke fotos vinden.

Mijn DmT staat al een paar maanden te wachten tot consumptie, ik ben niet vaak thuis en als ik thuis ben dan zit ik met het. Ik heb geen pijp probleem.
Klik om te vergroten...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Rivalrie zei:
Hmm interessant. Hoe zou je jezelf kunnen overgeven aan het licht om het licht te worden? Proberen volledig te ontspannen. Merkte wel dat het mij niet niet helemaal lukte gezien de onwennigheid van de DMT body load.
Klik om te vergroten...
Ontspannen ja. Je eraan overgeven, het laten gebeuren. Alles wat je probeert (doet) zal je er verder weg van brengen. Dus het is een stoppen van 'doen'.

Dus ook niet denken dat je het licht gaat worden, want dat is hetzelfde als wachten op morgen. Morgen zal nooit komen, het is altijd vandaag. Gewoon zijn wat je al bent, stoppen met 'worden' en dan zal wat je al bent zich meer en meer gaan openbaren aan zichzelf. Tenminste, dit is mijn ervaring ermee.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."