Lieve mensen,
Ik heb even een vraagje. Ik weet niet of iemand dit wel eens heeft meegemaakt maar ik vind het nogal een aparte ervaring.
Ik heb laatst xtc gebruikt in een thuis setting. Ik doe dit wel vaker en dat gaat ook altijd goed. Alleen deze keer was ik vrij aangeschoten ( cq. dronken ) en heb in deze staat dus xtc genomen. Zoals gebruikelijk 1.5 tot 2 pillen verspreid in kwartjes over de avond. ( Ik ben mij er van bewust dat dit een te hoge dosis is, en dat combinatie met alcohol niet verantwoord is)
Gelukkig is de space goed gegaan zoals gewoonlijk. Strakke kaken, hangende ogen, love feeling. Uiteindelijk gehallicuneerd, zoals wel vaker.
Alleen op het einde van de avond gebeurde iets, wat ik ( noch iemand van mijn vrienden ) heb meegemaakt. Ik was in gesprek met mijn vriendin ( die nuchter was ) en een vriendin van haar ( zij was wel onder invloed van xtc ). Het rare was dus dat ik een gesprek voerde met hun, maar totaal andere antwoorden gaf op wat hun zeiden. Voor mijn gevoel reageerde ik gewoon logisch op wat hun tegen mij zeiden, maar in werkelijkheid ging het dus totaal nergens over. Dit ging eigenlijk wel een tijdje zo door. Ik was dus blijkbaar compleet in de war, maar voor mijn gevoel was ik gewoon logisch aan t praten.
Heeft iemand dit wel eens meegemaakt? En heeft iemand hier een verklaring voor? Ik snap dat het door combinatie gebruik / hoge dosering kan komen, maar ik zoek meer een psychische/technische verklaring, als jullie snappen wat ik bedoel.
Graag alleen reactie op mijn vraag en geen berichtjes over hoe ik moet gebruiken.
Ik ben heel erg benieuwd!
Groetjes,
Kevin
Ik heb ervaring met talloze verschillende doseringen MDMA. Van 50 mg tot zelfs 1 gram in een avond. Wat mij is opgevallen is dat de effecten van MDMA redelijk voorspelbaar zijn, maar alsnog een heel scala aan verschillende uitkomsten hebben. Dosering is ontzettend belangrijk. Er is een soort grens waarbij de positieve effecten vervagen en de negatieve effecten de overhand nemen. Hallucineren op hogere doseringen is compleet normaal. Je zult niet hallucineren zoals je doet op LSD of Paddestoelen, maar het is heel goed mogelijk dat je gaat trippen. Het is een ander soort trippen. Ik vind zelf een korte delier of waanbeelden beter passen. Een soort mini kortsluiting van je brein dat zich niet constant maar in bepaalde momenten manifesteert.
Ik heb vaak de bekende dranghekken, schimmen, en brillen en snorren gezien. Ooit eens een keer een paarse kat geaaid. Ik dacht toen nog: "ik wist niet dat katten paars konden worden, wat gaaf", totdat ik me realiseerde dat er helemaal geen kat was. Ik zat op mijn knieën in een totaal verlaten straat een denkbeeldige kat te aaien. Dit moment heeft mij gerealiseerd dat ik misschien wat rustiger aan moest doen met mijn MDMA gebruik. En tot nu toe is het gelukt.
Het punt waar ik naartoe probeer te werken is dat het echt niet ondenkbaar is om trippende gedachtes of hallucinaties te hebben op MDMA. Dat is niet iets waar je je zorgen over hoeft te maken. Dat is wat deze drug met je kan doen, en sneller dan je verwacht. Maar wat ik wel wil zeggen, en hoe cliché het ook klinkt, less is more. Misschien een beetje hypocriet van iemand die talloze keren veel te veel heeft genomen, maar het is wel waar. Ëén keer een goede dosering en eventueel een kleine bijdosering, meer heb je niet nodig. Er komt heel snel een moment dat de positieve effecten overschaduwt worden door de negatieve effecten. En voor je het weet heb je overgedoseerd. Meestal gaat het goed, maar ik heb echt katers gehad die ik mijn ergste vijanden niet aan wens.
Het is een hele leuke drug. Wees geen sukkel als ik was. Als je wilt trippen zijn er veel betere middelen op de markt.