Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRare ervaring XTC

Rare ervaring XTC

31 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dit heeft weinig zin @Ganggang💯 ...
M
MindWandererLid
01-01-2024, 00:00
#2
Lieve mensen,


Ik heb even een vraagje. Ik weet niet of iemand dit wel eens heeft meegemaakt maar ik vind het nogal een aparte ervaring.


Ik heb laatst xtc gebruikt in een thuis setting. Ik doe dit wel vaker en dat gaat ook altijd goed. Alleen deze keer was ik vrij aangeschoten ( cq. dronken ) en heb in deze staat dus xtc genomen. Zoals gebruikelijk 1.5 tot 2 pillen verspreid in kwartjes over de avond. ( Ik ben mij er van bewust dat dit een te hoge dosis is, en dat combinatie met alcohol niet verantwoord is)


Gelukkig is de space goed gegaan zoals gewoonlijk. Strakke kaken, hangende ogen, love feeling. Uiteindelijk gehallicuneerd, zoals wel vaker.

Alleen op het einde van de avond gebeurde iets, wat ik ( noch iemand van mijn vrienden ) heb meegemaakt. Ik was in gesprek met mijn vriendin ( die nuchter was ) en een vriendin van haar ( zij was wel onder invloed van xtc ). Het rare was dus dat ik een gesprek voerde met hun, maar totaal andere antwoorden gaf op wat hun zeiden. Voor mijn gevoel reageerde ik gewoon logisch op wat hun tegen mij zeiden, maar in werkelijkheid ging het dus totaal nergens over. Dit ging eigenlijk wel een tijdje zo door. Ik was dus blijkbaar compleet in de war, maar voor mijn gevoel was ik gewoon logisch aan t praten.



Heeft iemand dit wel eens meegemaakt? En heeft iemand hier een verklaring voor? Ik snap dat het door combinatie gebruik / hoge dosering kan komen, maar ik zoek meer een psychische/technische verklaring, als jullie snappen wat ik bedoel.


Graag alleen reactie op mijn vraag en geen berichtjes over hoe ik moet gebruiken.

Ik ben heel erg benieuwd!



Groetjes,
Kevin
M
MindWandererLid
01-01-2024, 00:00
#3
Rivalrie zei:
Door hallucinaties was je mogelijk totaal andere gesprekken aan het voeren. Heb vaker gezien dat mensen bij hoge doseren, personen inbeelden en denken gesprekken met die personen te hebben.
Klik om te vergroten...
Thanks voor je reactie!

Maar ik vind het een vreemd fenomeen. Want op dat moment wist ik ( volgens mij ) wel met wie ik een gesprek aan het voeren was😱
Ik reageerde ook gewoon snel etc alleen kwam het geen wat ik zei totaal niet over met het geen wat hun tegen mij zeiden.

Al met al een bijzondere ervaring😜


Thanks voor je berichtje😁
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#4
KevinHenni zei:
Lieve mensen,

Ik heb even een vraagje. Ik weet niet of iemand dit wel eens heeft meegemaakt maar ik vind het nogal een aparte ervaring.

Ik heb laatst xtc gebruikt in een thuis setting. Ik doe dit wel vaker en dat gaat ook altijd goed. Alleen deze keer was ik vrij aangeschoten ( cq. dronken ) en heb in deze staat dus xtc genomen. Zoals gebruikelijk 1.5 tot 2 pillen verspreid in kwartjes over de avond. ( Ik ben mij er van bewust dat dit een te hoge dosis is, en dat combinatie met alcohol niet verantwoord is)

Gelukkig is de space goed gegaan zoals gewoonlijk. Strakke kaken, hangende ogen, love feeling. Uiteindelijk gehallicuneerd, zoals wel vaker.

Alleen op het einde van de avond gebeurde iets, wat ik ( noch iemand van mijn vrienden ) heb meegemaakt. Ik was in gesprek met mijn vriendin ( die nuchter was ) en een vriendin van haar ( zij was wel onder invloed van xtc ). Het rare was dus dat ik een gesprek voerde met hun, maar totaal andere antwoorden gaf op wat hun zeiden. Voor mijn gevoel reageerde ik gewoon logisch op wat hun tegen mij zeiden, maar in werkelijkheid ging het dus totaal nergens over. Dit ging eigenlijk wel een tijdje zo door. Ik was dus blijkbaar compleet in de war, maar voor mijn gevoel was ik gewoon logisch aan t praten.

Heeft iemand dit wel eens meegemaakt? En heeft iemand hier een verklaring voor? Ik snap dat het door combinatie gebruik / hoge dosering kan komen, maar ik zoek meer een psychische/technische verklaring, als jullie snappen wat ik bedoel.

Graag alleen reactie op mijn vraag en geen berichtjes over hoe ik moet gebruiken.

Ik ben heel erg benieuwd!

Groetjes,
Kevin
Klik om te vergroten...

Ik heb ervaring met talloze verschillende doseringen MDMA. Van 50 mg tot zelfs 1 gram in een avond. Wat mij is opgevallen is dat de effecten van MDMA redelijk voorspelbaar zijn, maar alsnog een heel scala aan verschillende uitkomsten hebben. Dosering is ontzettend belangrijk. Er is een soort grens waarbij de positieve effecten vervagen en de negatieve effecten de overhand nemen. Hallucineren op hogere doseringen is compleet normaal. Je zult niet hallucineren zoals je doet op LSD of Paddestoelen, maar het is heel goed mogelijk dat je gaat trippen. Het is een ander soort trippen. Ik vind zelf een korte delier of waanbeelden beter passen. Een soort mini kortsluiting van je brein dat zich niet constant maar in bepaalde momenten manifesteert.

Ik heb vaak de bekende dranghekken, schimmen, en brillen en snorren gezien. Ooit eens een keer een paarse kat geaaid. Ik dacht toen nog: "ik wist niet dat katten paars konden worden, wat gaaf", totdat ik me realiseerde dat er helemaal geen kat was. Ik zat op mijn knieën in een totaal verlaten straat een denkbeeldige kat te aaien. Dit moment heeft mij gerealiseerd dat ik misschien wat rustiger aan moest doen met mijn MDMA gebruik. En tot nu toe is het gelukt.

Het punt waar ik naartoe probeer te werken is dat het echt niet ondenkbaar is om trippende gedachtes of hallucinaties te hebben op MDMA. Dat is niet iets waar je je zorgen over hoeft te maken. Dat is wat deze drug met je kan doen, en sneller dan je verwacht. Maar wat ik wel wil zeggen, en hoe cliché het ook klinkt, less is more. Misschien een beetje hypocriet van iemand die talloze keren veel te veel heeft genomen, maar het is wel waar. Ëén keer een goede dosering en eventueel een kleine bijdosering, meer heb je niet nodig. Er komt heel snel een moment dat de positieve effecten overschaduwt worden door de negatieve effecten. En voor je het weet heb je overgedoseerd. Meestal gaat het goed, maar ik heb echt katers gehad die ik mijn ergste vijanden niet aan wens.

Het is een hele leuke drug. Wees geen sukkel als ik was. Als je wilt trippen zijn er veel betere middelen op de markt.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#5
mitchieee zei:
ik weet het’ dat z’n dosis slecht is voor je’ maar mij krijg je het niet uit me hoofd als je het eens in de 4-5 maanden zo hard ga dat het minimaal blijft’ en psychedilics zijn leuk’ ik vind schrooms het vetst hoe de kleuren zijn en adio hallucineties die ik heb’ alleen ik heb van me zelf oorsuizen’ en met schrooms op hoor ik die suis x20 het schreeuwt dan gewoon door me muziek heen
Klik om te vergroten...
Ook als je dit eens in de 4-5 maand doet is het net zo schadelijk. Maar het is je al meerdere keren uitgelegd hier, als je het niet wil begrijpen ook prima. We zien over een paar jaar wel een thread van je met gejank over alle bijwerkingen van mdma misbruik.
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ganggang💯 zei:
Ook als je dit eens in de 4-5 maand doet is het net zo schadelijk. Maar het is je al meerdere keren uitgelegd hier, als je het niet wil begrijpen ook prima. We zien over een paar jaar wel een thread van je met gejank over alle bijwerkingen van mdma misbruik.
Klik om te vergroten...
zeker waar en dat waardeer ik’ ik doe er verders alleen niks mee als ik ergens bijwerkingen van zou gaan krijgen is het me eige fout en hoor je mij nergens’ tog bedankt voor het proberen ‘ ik ben best koppig :)’
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#7
mitchieee zei:
zeker waar en dat waardeer ik’ ik doe er verders alleen niks mee als ik ergens bijwerkingen van zou gaan krijgen is het me eige fout en hoor je mij nergens’ tog bedankt voor het proberen ‘ ik ben best koppig :)’
Klik om te vergroten...
Dit is niet koppig maar regelrecht achterlijk. Pardon my French.

Je komt er wel achter. Ik hoop dat je op tijd tot bezinnen komt.
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
heb ik ook welis gehad’ dan soms denk ik mensen bij me te hebben terwijl ik gewoon helemaal alleen ben en ben ik soms wel tot bijna 15 minuten of 30 minuten in de war te praten met mensen die er niet zijn ‘ je ken ook hallucinaties krijgen wees daar nie bang van en geniet als het gebeurd’ je ziet van alles van aliens kabouters naar piraten met papegaaie op hun schouders’ ik heb ook vaak me vader gezien of me moeder terwijl ze er nie waren levens echt ‘ wat je brein tog allemaal bij elkaar sprokkeld
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#9
Teveel mdma kan je aardig verward maken. Helemaal in combinatie met alcohol.

Sowieso is het niet handig om zoveel mdma te nemen. Je verpest het voor jezelf op deze manier. Hou het leuk en pas je dosis aan.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ganggang💯 zei:
Teveel mdma kan je aardig verward maken. Helemaal in combinatie met alcohol.

Sowieso is het niet handig om zoveel mdma te nemen. Je verpest het voor jezelf op deze manier. Hou het leuk en pas je dosis aan.
Klik om te vergroten...
Men noemt dit ook wel vaag in de volksmond. Dan begrijp je niet meer waar gesprekken over gaan, versta je mensen niet meer en kunnen er hallucinaties optreden.
L
Lid 149424Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb hier zeker ervaring mee. Zo heb ik na een festival avondje de raarste antwoorden gegeven. Toen we terugliepen naar ons hotel en mijn vriendin vroeg of ik een leuke avond had gehad antwoordde ik ‘als er maar zeep op onze kamer is’. Naar mijn idee antwoordde ik gewoon normaal, maar mijn vriendin keek mij toch eens raar aan en het besef kwam dus later. Je bent dus niet de enige, waar het door komt? God mag het weten..
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#12
Waar het door komt? Omdat je chemische tyfuszooi in je lijf hebt gepropt en niet te zuinig ook!😆

Maar ik oordeel niet hoor haha, heb zelf zat rare shit meegemaakt wat dat betreft😜 maar ik vind het best wel vrij logisch, chemische troep in je hersenen jaa uhh.... wat verwacht je dan...🤷🏼‍♀️
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ganggang💯 zei:
Teveel mdma kan je aardig verward maken. Helemaal in combinatie met alcohol.

Sowieso is het niet handig om zoveel mdma te nemen. Je verpest het voor jezelf op deze manier. Hou het leuk en pas je dosis aan.
Klik om te vergroten...
Heb welleens een mdma blackout gehad waar ik iemand heb gebelt en wakker werd en er van overuigt was dat dit 2 weken eerder was gebeurt terwijl dit niet zo was :shrugman:
C
CapitaineNemoLid
01-01-2024, 00:00
#14
Haha, ongeveer elke einde-van-de-avond gesprek raak ik de draad kwijt op M. Volgens mij redelijk normaal
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ganggang💯 zei:
Men noemt dit ook wel vaag in de volksmond. Dan begrijp je niet meer waar gesprekken over gaan, versta je mensen niet meer en kunnen er hallucinaties optreden.
Klik om te vergroten...

Wij noemden dit vroeger ook wel ‘van-de-kaart-praat.’ :’) In de ‘normale’, mildere vorm is het juist een van de grappigere effecten van MDMA vind ik, de random dingen die iemand soms plotseling begint uit te kramen. Maar wordt het teveel, dan ben je inderdaad gewoon vaag as fuck en dan raak je de draad én je kortetermijngeheugen helemaal kwijt.

Ik heb ooit een keer door een rekenfout met capsules een veel te hoge dosis MDMA genomen, en in gesprek met mijn ex vergat ik continu wat ik nu ook alweer aan het zeggen was en waar het gesprek überhaupt over ging. Communicatie werd hierdoor een opgave. Beetje lijkend op wat je kunt hebben als je erg stoned bent, maar bij MDMA is dit voor mijn gevoel toch wel echt een teken van overdosering.

Verder niks toe te voegen aan de reactie van @Dirkjan. :)
C
CapitaineNemoLid
01-01-2024, 00:00
#16
Was altijd mijn favo meme over xtc (kan m zo snel niet vinden). Twee dansende gasten die de volgende conversatie hebben:

P1: "Ga je lekker?"
P2: "Wat?"
P1: " Ga je lekker?"
P2: "Ja, is goed!"
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#17
CapitaineNemo zei:
Was altijd mijn favo meme over xtc (kan m zo snel niet vinden). Twee dansende gasten die de volgende conversatie hebben:

P1: "Ga je lekker?"
P2: "Wat?"
P1: " Ga je lekker?"
P2: "Ja, is goed!"
Klik om te vergroten...

“Ja is goed” of “nee bedankt” zijn twee uitspraken die vaak voorkomen in vage of wappie toestand met mdma hahaha!
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ga je lekker, of lekker he, is altijd zo heerlijk om te zeggen onder invloed van xtc 😍
M
MementoLid
01-01-2024, 00:00
#19
Of dat je eerst zegt: “ja is goed” en dan zie je de andere persoon gek kijken en snel vraagt: “wat zei je eigenlijk?” :tearsofjoy:

maar even ontopic: het is niet raar bij een hoge dosering x, een festival kennis kraamt ook altijd de raarste antwoorden uit. Ik de k dag je daar op een bepaalde manier gevoel voor kan zijn.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Door hallucinaties was je mogelijk totaal andere gesprekken aan het voeren. Heb vaker gezien dat mensen bij hoge doseren, personen inbeelden en denken gesprekken met die personen te hebben.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."