Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe één pilletje mijn leven veranderde

Hoe één pilletje mijn leven veranderde

19 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ja, die eerste 2 keer zijn een van de meest indrukwekkende gebeurtenissen uit m'n leven.
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het lijkt wel dat alleen de eerste keer zo vet kan zijn, omdat het je compleet overrompeld. Zoiets had ik nog nooit gevoeld: liefde, vrede en totale zenheid
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Leuk report, sommige dingen zijn super herkenbaar zoals het licht / gewichteloos voelen. Prima leesbaar report ook hoor!
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#4
John Trap zei:
De keren erna zijn eigenlijk 'chasing the dragon'. Maar alsnog topavondjes altijd hoor!
Klik om te vergroten...
'Chasing the dragon' ken ik goed. Niks zo leuk als de eerste keer! Onvergetelijk! Of het nu wiet of speed of MDMA was... Pure bliss!
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#5
John Trap zei:
Het lijkt wel dat alleen de eerste keer zo vet kan zijn, omdat het je compleet overrompeld. Zoiets had ik nog nooit gevoeld: liefde, vrede en totale zenheid
Klik om te vergroten...

Dat lijkt me ook vrij logisch. Het is een unieke ervaring, en zodra je deze ervaring kent, is hij niet meer uniek. Wat niet wil zeggen dat de "magie" niet terug kan komen want ik kan je na talloze keren MDMA gebruikt te hebben met volle overtuiging zeggen dat hij wel degelijk terugkomt. Alleen is het heel belangrijk om voldoende rust te pakken tussen je gebruik. De 3 maanden regel is een geaccepteerd feit. Persoonlijk ben ik van mening dat de 1 jaar regel beter is.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
John Trap zei:
Het lijkt wel dat alleen de eerste keer zo vet kan zijn, omdat het je compleet overrompeld. Zoiets had ik nog nooit gevoeld: liefde, vrede en totale zenheid
Klik om te vergroten...
Met mdma misschien. Met psychedelica kun je (mogelijk) nog veeeel meer en diepere echtere liefde, vrede, sereniteit ervaren.

En het mooiste is: Het kan elke keer nóg mooier/dieper, hoe vaak je ook tript. Alleen is het niet zo "gegarandeerd" als bij mdma.
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dirkjan zei:
Dat lijkt me ook vrij logisch. Het is een unieke ervaring, en zodra je deze ervaring kent, is hij niet meer uniek. Wat niet wil zeggen dat de "magie" niet terug kan komen want ik kan je na talloze keren MDMA gebruikt te hebben met volle overtuiging zeggen dat hij wel degelijk terugkomt. Alleen is het heel belangrijk om voldoende rust te pakken tussen je gebruik. De 3 maanden regel is een geaccepteerd feit. Persoonlijk ben ik van mening dat de 1 jaar regel beter is.
Klik om te vergroten...
Ik vond de ervaring zo uniek dat ik daarna vol gas iedere week ben gegaan.. draken achtervolgen!
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#8
Favee zei:
Je zult misschien denken: "Zo, die Favee heeft een leuke avond gehad, maar zo levensveranderend lijkt het me niet".
Klik om te vergroten...
De originele intenties achter XTC van Shulgin waren een sterk therapeutisch middel te vinden, en dat is het basaal nog steeds.
En dat is zeker ook levensveranderend. Zoals je merkte is er heel wat meer te ontdekken aan je eigen geest en je leven dan
je eerst voor mogelijk hield.
D
Dr. Paddo!Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Echt leuk om te lezen. Ik nam mijn eerste pil pas nadat ik o.a. 2-cb, paddo’s, truffels, dmt enz. al lang en vaker dan eens gedaan had. Mijn eerste keer xtc was als slappe koffie. Ik had te laag gedoseerd (90mg, getest en wel) en had een andere tolerantie. De tweede keer was hemels, als uit het boekje. Ik weet dat mijn sweetspot op 130mg zit, een heerlijke avond. Succes met verkennen, altijd testen, en timen wanneer je bijneemt!
F
FaveeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Voorafgaand wil ik alvast mijn excuses aanbieden als mijn tripreport grammaticaal en taaltechnisch niet optimaal is. Ik heb dyslexie en typ dit report in de auto op mijn mobiel terwijl ik met mijn familie naar huis rijdt van vakantie. Deze bewuste avond is zo'n anderhalf jaar geleden voorgevallen. Ik weet dus niet alles meer in detail, maar ik probeer zo uitgebreid mogelijk te schrijven. Maarja, je moet iets als je acht uur in de auto zit :tongueout:.


Ik ben sinds jongs af aan gefascineerd in EDM (House) feesten. Nadat ik volgens de wet eindelijk volwassen was wilde ik daarom direct zo'n feest bezoeken. Tot mijn teleurstelling had ik geen mensen om me heen waarmee ik deze activiteit kon delen. Sinds de middelbare school is mijn grootste wens geweest om nieuwe vriendschappen aan te gaan. Het feit dat ik geen mensen kon vinden om met mij naar een feestje te gaan was nogmaals een pijnlijke bevestiging van de eenzaamheid waarmee ik kampte.


Als laatste strohalm heb ik T geappt met de vraag of hij wellicht met mij naar een feest wilde. T is een neef van mij die negen lentes ouder is dan ik. Ik zag en sprak hem zeer sporadisch, er was niet echt sprake van een band tussen ons. Echter wist ik dat zijn muzieksmaak enigszins overeen komt met die van mij. Nou, tot mijn verbazing gaf T aan dat hij wel open stond om samen de dansvloer onveilig te maken. Zo geschied zo gedaan. Sinds ons eerste feestje zijn we dichter naar elkaar toe gegroeid en beleven we tot op de dag van vandaag mooie avonturen samen. T had helaas - en begrijpelijk - niet altijd de mogelijkheid om leuke dingen met mij te ondernemen. De leegte, het gevoel van eenzaamheid reduceerde, maar was nog steeds aanwezig. Hier komen we later op terug.

T nodigde me ergens in de zomer uit om een festival te bezoeken bij hem in de buurt. Prima, eindelijk weer iets om naar uit te kijken! Zijn vriendengroep zou ook meegaan, bestaand uit zo'n 9 personen. S en R waren twee van die negen personen die mee gingen. S kende ik al een beetje. T had hem uitgenodigd om een feestje in Amsterdam te bezoeken met mij en T. Dat was een kleurrijke ervaring. Ik kon het wel oké vinden met S, niets speciaals.

R aan de andere kant had ik wat minder goede ervaringen mee. T had mij een aantal maanden eerder kort voorgesteld aan R terwijl ik hen tegen was gekomen. Mijn vooroordelen namen direct de overhand. R was nonchalant en lichtelijk arrogant. Of hij dit in werkelijkheid was betwijfel ik ten zeerste, maar door mijn vooroordelen zag ik dit als waarheid aan. Ik ergerde me wat aan hem. Wel knap dat ik dacht te weten wat voor soort persoon R is nadat ik hem 3 minuten heb gesproken..

Voordat we het festivalterrein op liepen stopte R iets in zijn schoen. "Oh, jij hebt ook 'wat' meegenomen", zei ik. Zelf had ik een jointje meegesmokkeld en op de een of andere reden dacht ik dat hij dezelfde substantie meebracht. "Jep, wil je ook wat X proberen?", zei R. Oh. X, als in XTC. Naast dat ik blowde heb ik nog nooit (hard)drugs gebruikt en dat stond nou ook niet bepaald op mijn bucketlist. "Ik doe wel een ander keertje mee", gaf ik lachend, op een lichtelijk sarcastische manier aan. Nooit met de intentie om het daadwerkelijk te proberen. "Is goed", zei R. Niet wetende dat dit gesprek een cruciaal moment was in mijn leven ging, ik weer terug naar de orde van de dag.

Ongeveer een maand later kreeg ik opeens een appje van R. Ik had tot dat moment nog nooit app contact gehad met hem, dus ik was redelijk verbaasd dat ik een appje van hem ontving. "Yo, jij wilde toch eens een keer X proberen? Over een klein maandje ga ik met S naar een techno feest, zin om mee te gaan?". R herinnerde zich ons gesprek over XTC, wat ik al lang en breed was vergeten. Nog steeds had ik weinig interesse in zowel XTC als R. Toch stemde ik op de een of andere manier in. Bij wiskunde heb ik geleerd dat wanneer je twee negatieve getallen met elkaar vermenigvuldigt dat je een positief getal over houdt. Zou dat in dit geval ook zo werken? Twee negatieve factoren (R en XTC) staat gelijk aan een positieve ervaring? Ik stond altijd een vier gemiddeld voor wiskunde dus waarschijnlijk klopt er geen snars van deze gedachtengang. Desniettemin, zei ik JA tegen R.


Mijn eerste roll

Oké, het is D-day. Ik was redelijk nerveus voor het hele gebeuren. Ik ging echt aan de harddrugs. Mijn moeder zal trots op me zijn!

R, S en ik spraken af bij R. S had de XTC pillen meegenomen. Ik wist vrijwel niets van XTC. R gaf aan dat het verstandig is om de pil in kwartjes te snijden, op deze manier kan je beter doseren. Prima, ik volg jullie wel dacht ik. Nadat we de XTC pillen hadden getranstormeerd in kwartjes waren we ready to go. Met z'n drieën fietste we naar het feestje. Tijdens het fietsen was ik lekker aan het babbelen met R en S. Onderhand was me al lang duidelijk geworden dat het beeld dat ik had van R en S totaal niet klopte met de werkelijkheid. Wat een grappige, spontane, lieve jongens zijn het! Ik had zin in het feestje, héél veel zin. Mijn angst voor XTC werd minder en minder.

Na een kwartiertje fietsen komen we aan. Fietsen worden in de stalling gezet, de XTC verstoppen we in onze schoenen. We sluiten aan in de rij. In de rij wordt ik toch wat zenuwachtiger. Wat als ze bij het fouilleren in mijn schoen gaan kijken? Wat als de XTC te heftig is voor mij? Wat als ik het dadelijk helemaal niet leuk vind? Allemaal onnodige gedachtes.


00:00 uur
We komen binnen zonder problemen, huren een locker en halen muntjes. Het enige wat ons nog rest is om de XTC uit onze schoenen te halen. We besluiten om naar het toilet te gaan zodat we ongezien onze snoepjes tevoorschijn kunnen halen. Toen ik eindelijk alleen in een hokje stond begon ik nog een moment erg te twijfelen. Wil ik dit echt? Ik heb altijd gezegt dat ik niks te maken wil hebben met drugs en moet je me nu zien.. Ik realiseerde me dat deze gedachtes gewoon spanning waren en dat ik gewoon moest gaan met die banaan.


01:15 uur
We zijn ruim een uur binnen. Ik heb nooit echt naar techno geluisterd maar ik merk dat het best lekkere muziek is, zeker om op te dansen. Dan is het eindelijk zo ver. R en S nemen een halve, ik hou het bij een kwartje. Wat een vieze, chemische smaak zeg! Ik spoel het gauw weg met wat water. Nu kunnen we niet meer terug. Laat de X zijn werk maar doen!


02:00 uur
Terwijl R en S de vloer kapot stampen voel ik nog niks. Ik heb ook wat last van mijn maag, misschien komt het daardoor? R geeft aan dat ik wel een kwartje kan bijpakken, de effecten zou ik onderhand wel moeten voelen. Ik geef aan dat ik liever nog even wacht. Misschien kickt ie zo wel in...


02:30 uur
R en S gaan heel lekker. Ze zitten vol energie en liefde. Ze geven aan dat ze het geweldig vinden. Ik voel echter nog steeds niks. R zegt tegen mij dat ik nu echt moet bijpakken, omdat het feest over een kleine vier uur is afgelopen. Ik neem dus nog een kwartje. Op dit moment heb ik al geaccepteerd dat de XTC niet gaat aanslaan bij mij. Ik heb nog steeds een leuke avond, maar had er wat meer van verwacht.


02:45 uur
Een kwartier na inname van mij tweede kwartje gaat het opeens snel. Uit het niets begin ik het XTC effect te merken. Het is een gevoel dat ik nog nooit mee heb gemaakt. Een warme gloei gaat door mijn hele lichaam. Het is net of er een warm deken over me heen wordt gegooid. Mijn lichaam voelt licht aan, het lijkt alsof ik op stijg. Ik stijg op naar het XTC walhalla. In plaats van dat ik op de deur klop sloop ik de deur met een sloopkogel gevuld met euforie. Ik voel me warm, licht, maar vooral ontiegelijk lekker. Mijn handen zijn intens gevoelig. Ze verdwijnen in mijn broekzakken. Ik haal ze er steeds in en uit. Het voelt geweldig. Elke aanraking voelt als een lichamelijk orgasme. Tegelijkertijd word ik overrompeld met euforie. Een stemmetje in mijn hoofd roept "goed goed goed goed!". Deze diepgaande tekst omschrijft eigenlijk perfect hoe ik me op dat moment voel: goed. Ofja, eigenlijk toch niet. Ik voel me fucking goed. Intens gelukkig. Ik voel me een compleet persoon

03:30 uur
Van XTC wordt je toch energiek en ga je met Jan en alleman praten? Ik zit helemaal in mijn eigen wereld en word steeds trager. Ik sta er als een zoutzak bij. Mijn hoofd hangt op half elf, mijn ogen zijn gesloten. De enige tekenen van leven die ik vertoon zijn dat ik mijn voeten constant een aantal centimeter verplaats en mijn hoofd een beetje heen en weer laat slingeren. R schudt mij af en toe wakker. Hij vraagt aan mij of het wel goed gaat. Het lijkt er namelijk op dat ik helemaal de weg kwijt ben. Het gaat nog steeds fantastisch. De muziek neem ik helemaal in me op. Het lijkt alsof ik één ben met de muziek. Toch wil ik de ervaring wat meer delen met R en S. Op dat moment merk ik hoe makkelijk je X kan sturen. Ik krijg direct energie en begin met R en S te praten. We zitten met elkaar op een lijn. Wat ben ik blij dat R en S mij hebben uitgenodigd, dit laat ik ook overdreven liefdevol - zoals dat gaat met XTC - blijken. R en S geven aan dat ze het super tof vinden dat ik mee ben gegaan. We spreken direct met elkaar af dat we vaker zulke feestjes met elkaar gaan bezoeken. We zijn net drie kleine jongetjes die de nieuwste PlayStation van Sinterklaas hebben gekregen. Of drie labradors die hun baasje na een lange werkdag weer ziet. Of mijn vader als Ajax scoort. Je snapt het wel, we zijn dol en dolgelukkig

04:00 uur
R is aan het babbelen met wat mensen. Hij roept mij of ik naar hem toe wil komen. Zo trots als een pauw verteld hij tegen een jongen dat het voor mij de eerste keer is dat ik XTC gebruik. De volgende woorden die hij in mijn oor fluisterde zijn me altijd bijgebleven: "Nu kan je niet meer terug". Deze woorden zetten mij aan het denken. Ik lach naar hem. Ik weet wat hij bedoeld, ik weet heel goed wat hij bedoeld. Dit gevoel wat ik nu heb wil ik vaker ervaren. Ik probeer mezelf nog wijs te maken dat ik geen XTC hoef te doen in de toekomst, dat ik het ook ontzettend gezellig kan hebben met een biertje. Diep van binnen weet ik dat ik verkocht ben. XTC en feestjes/festivals zullen voortaan hand in hand gaan.

05:00 uur
Tussen 04:00 en 05:00 schakel ik vaker tussen een levenloze en energieke gemoedstoestand dan Max Verstappen schakelt tijdens de Grand Prix. Rond 05:00 uur begint het XTC gevoel langzaam af te nemen. We dansen nog een half uurtje als idioten voordat we richting R's huis vertrekken.

06:00 uur
R en ik zijn aangekomen bij R thuis. Van S hebben we al afscheid genomen. We eten nog wat fruit en bespreken de avond na. Daarna zoeken we ons nestje op. Wat een ongelooflijke avond was het!

Aftermath
Je zult misschien denken: "Zo, die Favee heeft een leuke avond gehad, maar zo levensveranderend lijkt het me niet". Nou ik kan je vertellen dat dat zeker wel het geval is. Deze avond heeft er namelijk voor gezorgd dat mijn gevoel van leegte en eenzaamheid drastisch is verminderd. Na aanleiding van misschien wel de beste avond van mijn leven heb ik namelijk langzaam vriendschappen opgebouwd met R en S. We spraken steeds vaker af om samen feestjes en festivals te bezoeken, maar deden ook andere dingen samen. Voor het eerst sinds het eerste jaar van de middelbare school had ik een sterk netwerk van vrienden waarop ik kan terugvallen, waarmee ik plezier kan maken en waar ik mezelf kan zijn. En dat is zoveel waard voor mij. Onze vriendschap is niet gebaseerd op drugs. Wel denk ik dat de XTC ervoor heeft gezorgd dat we een stevig fundament hebben gecreëerd voor onze vriendschappen.

Het ironische is dat het allemaal begon met een onschuldig grapje. Zo zie je maar dat het leven vol verassingen zit. Het feit dat ik instemde om met die arrogante R en aparte S drugs te gebruiken op een of ander techno feest is één van mijn onbegrijpelijkste keuze die ik ooit heb gemaakt. Tegelijkertijd is het ook één van mijn beste keuze die ik ooit heb gemaakt.

-Favee
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#11
Favee zei:
Voorafgaand wil ik alvast mijn excuses aanbieden als mijn tripreport grammaticaal en taaltechnisch niet optimaal is. Ik heb dyslexie en typ dit report in de auto op mijn mobiel terwijl ik met mijn familie naar huis rijdt van vakantie. Deze bewuste avond is zo'n anderhalf jaar geleden voorgevallen. Ik weet dus niet alles meer in detail, maar ik probeer zo uitgebreid mogelijk te schrijven. Maarja, je moet iets als je acht uur in de auto zit :tongueout:.


Ik ben sinds jongs af aan gefascineerd in EDM (House) feesten. Nadat ik volgens de wet eindelijk volwassen was wilde ik daarom direct zo'n feest bezoeken. Tot mijn teleurstelling had ik geen mensen om me heen waarmee ik deze activiteit kon delen. Sinds de middelbare school is mijn grootste wens geweest om nieuwe vriendschappen aan te gaan. Het feit dat ik geen mensen kon vinden om met mij naar een feestje te gaan was nogmaals een pijnlijke bevestiging van de eenzaamheid waarmee ik kampte.


Als laatste strohalm heb ik T geappt met de vraag of hij wellicht met mij naar een feest wilde. T is een neef van mij die negen lentes ouder is dan ik. Ik zag en sprak hem zeer sporadisch, er was niet echt sprake van een band tussen ons. Echter wist ik dat zijn muzieksmaak enigszins overeen komt met die van mij. Nou, tot mijn verbazing gaf T aan dat hij wel open stond om samen de dansvloer onveilig te maken. Zo geschied zo gedaan. Sinds ons eerste feestje zijn we dichter naar elkaar toe gegroeid en beleven we tot op de dag van vandaag mooie avonturen samen. T had helaas - en begrijpelijk - niet altijd de mogelijkheid om leuke dingen met mij te ondernemen. De leegte, het gevoel van eenzaamheid reduceerde, maar was nog steeds aanwezig. Hier komen we later op terug.

T nodigde me ergens in de zomer uit om een festival te bezoeken bij hem in de buurt. Prima, eindelijk weer iets om naar uit te kijken! Zijn vriendengroep zou ook meegaan, bestaand uit zo'n 9 personen. S en R waren twee van die negen personen die mee gingen. S kende ik al een beetje. T had hem uitgenodigd om een feestje in Amsterdam te bezoeken met mij en T. Dat was een kleurrijke ervaring. Ik kon het wel oké vinden met S, niets speciaals.

R aan de andere kant had ik wat minder goede ervaringen mee. T had mij een aantal maanden eerder kort voorgesteld aan R terwijl ik hen tegen was gekomen. Mijn vooroordelen namen direct de overhand. R was nonchalant en lichtelijk arrogant. Of hij dit in werkelijkheid was betwijfel ik ten zeerste, maar door mijn vooroordelen zag ik dit als waarheid aan. Ik ergerde me wat aan hem. Wel knap dat ik dacht te weten wat voor soort persoon R is nadat ik hem 3 minuten heb gesproken..

Voordat we het festivalterrein op liepen stopte R iets in zijn schoen. "Oh, jij hebt ook 'wat' meegenomen", zei ik. Zelf had ik een jointje meegesmokkeld en op de een of andere reden dacht ik dat hij dezelfde substantie meebracht. "Jep, wil je ook wat X proberen?", zei R. Oh. X, als in XTC. Naast dat ik blowde heb ik nog nooit (hard)drugs gebruikt en dat stond nou ook niet bepaald op mijn bucketlist. "Ik doe wel een ander keertje mee", gaf ik lachend, op een lichtelijk sarcastische manier aan. Nooit met de intentie om het daadwerkelijk te proberen. "Is goed", zei R. Niet wetende dat dit gesprek een cruciaal moment was in mijn leven ging, ik weer terug naar de orde van de dag.

Ongeveer een maand later kreeg ik opeens een appje van R. Ik had tot dat moment nog nooit app contact gehad met hem, dus ik was redelijk verbaasd dat ik een appje van hem ontving. "Yo, jij wilde toch eens een keer X proberen? Over een klein maandje ga ik met S naar een techno feest, zin om mee te gaan?". R herinnerde zich ons gesprek over XTC, wat ik al lang en breed was vergeten. Nog steeds had ik weinig interesse in zowel XTC als R. Toch stemde ik op de een of andere manier in. Bij wiskunde heb ik geleerd dat wanneer je twee negatieve getallen met elkaar vermenigvuldigt dat je een positief getal over houdt. Zou dat in dit geval ook zo werken? Twee negatieve factoren (R en XTC) staat gelijk aan een positieve ervaring? Ik stond altijd een vier gemiddeld voor wiskunde dus waarschijnlijk klopt er geen snars van deze gedachtengang. Desniettemin, zei ik JA tegen R.


Mijn eerste roll

Oké, het is D-day. Ik was redelijk nerveus voor het hele gebeuren. Ik ging echt aan de harddrugs. Mijn moeder zal trots op me zijn!

R, S en ik spraken af bij R. S had de XTC pillen meegenomen. Ik wist vrijwel niets van XTC. R gaf aan dat het verstandig is om de pil in kwartjes te snijden, op deze manier kan je beter doseren. Prima, ik volg jullie wel dacht ik. Nadat we de XTC pillen hadden getranstormeerd in kwartjes waren we ready to go. Met z'n drieën fietste we naar het feestje. Tijdens het fietsen was ik lekker aan het babbelen met R en S. Onderhand was me al lang duidelijk geworden dat het beeld dat ik had van R en S totaal niet klopte met de werkelijkheid. Wat een grappige, spontane, lieve jongens zijn het! Ik had zin in het feestje, héél veel zin. Mijn angst voor XTC werd minder en minder.

Na een kwartiertje fietsen komen we aan. Fietsen worden in de stalling gezet, de XTC verstoppen we in onze schoenen. We sluiten aan in de rij. In de rij wordt ik toch wat zenuwachtiger. Wat als ze bij het fouilleren in mijn schoen gaan kijken? Wat als de XTC te heftig is voor mij? Wat als ik het dadelijk helemaal niet leuk vind? Allemaal onnodige gedachtes.


00:00 uur
We komen binnen zonder problemen, huren een locker en halen muntjes. Het enige wat ons nog rest is om de XTC uit onze schoenen te halen. We besluiten om naar het toilet te gaan zodat we ongezien onze snoepjes tevoorschijn kunnen halen. Toen ik eindelijk alleen in een hokje stond begon ik nog een moment erg te twijfelen. Wil ik dit echt? Ik heb altijd gezegt dat ik niks te maken wil hebben met drugs en moet je me nu zien.. Ik realiseerde me dat deze gedachtes gewoon spanning waren en dat ik gewoon moest gaan met die banaan.


01:15 uur
We zijn ruim een uur binnen. Ik heb nooit echt naar techno geluisterd maar ik merk dat het best lekkere muziek is, zeker om op te dansen. Dan is het eindelijk zo ver. R en S nemen een halve, ik hou het bij een kwartje. Wat een vieze, chemische smaak zeg! Ik spoel het gauw weg met wat water. Nu kunnen we niet meer terug. Laat de X zijn werk maar doen!


02:00 uur
Terwijl R en S de vloer kapot stampen voel ik nog niks. Ik heb ook wat last van mijn maag, misschien komt het daardoor? R geeft aan dat ik wel een kwartje kan bijpakken, de effecten zou ik onderhand wel moeten voelen. Ik geef aan dat ik liever nog even wacht. Misschien kickt ie zo wel in...


02:30 uur
R en S gaan heel lekker. Ze zitten vol energie en liefde. Ze geven aan dat ze het geweldig vinden. Ik voel echter nog steeds niks. R zegt tegen mij dat ik nu echt moet bijpakken, omdat het feest over een kleine vier uur is afgelopen. Ik neem dus nog een kwartje. Op dit moment heb ik al geaccepteerd dat de XTC niet gaat aanslaan bij mij. Ik heb nog steeds een leuke avond, maar had er wat meer van verwacht.


02:45 uur
Een kwartier na inname van mij tweede kwartje gaat het opeens snel. Uit het niets begin ik het XTC effect te merken. Het is een gevoel dat ik nog nooit mee heb gemaakt. Een warme gloei gaat door mijn hele lichaam. Het is net of er een warm deken over me heen wordt gegooid. Mijn lichaam voelt licht aan, het lijkt alsof ik op stijg. Ik stijg op naar het XTC walhalla. In plaats van dat ik op de deur klop sloop ik de deur met een sloopkogel gevuld met euforie. Ik voel me warm, licht, maar vooral ontiegelijk lekker. Mijn handen zijn intens gevoelig. Ze verdwijnen in mijn broekzakken. Ik haal ze er steeds in en uit. Het voelt geweldig. Elke aanraking voelt als een lichamelijk orgasme. Tegelijkertijd word ik overrompeld met euforie. Een stemmetje in mijn hoofd roept "goed goed goed goed!". Deze diepgaande tekst omschrijft eigenlijk perfect hoe ik me op dat moment voel: goed. Ofja, eigenlijk toch niet. Ik voel me fucking goed. Intens gelukkig. Ik voel me een compleet persoon

03:30 uur
Van XTC wordt je toch energiek en ga je met Jan en alleman praten? Ik zit helemaal in mijn eigen wereld en word steeds trager. Ik sta er als een zoutzak bij. Mijn hoofd hangt op half elf, mijn ogen zijn gesloten. De enige tekenen van leven die ik vertoon zijn dat ik mijn voeten constant een aantal centimeter verplaats en mijn hoofd een beetje heen en weer laat slingeren. R schudt mij af en toe wakker. Hij vraagt aan mij of het wel goed gaat. Het lijkt er namelijk op dat ik helemaal de weg kwijt ben. Het gaat nog steeds fantastisch. De muziek neem ik helemaal in me op. Het lijkt alsof ik één ben met de muziek. Toch wil ik de ervaring wat meer delen met R en S. Op dat moment merk ik hoe makkelijk je X kan sturen. Ik krijg direct energie en begin met R en S te praten. We zitten met elkaar op een lijn. Wat ben ik blij dat R en S mij hebben uitgenodigd, dit laat ik ook overdreven liefdevol - zoals dat gaat met XTC - blijken. R en S geven aan dat ze het super tof vinden dat ik mee ben gegaan. We spreken direct met elkaar af dat we vaker zulke feestjes met elkaar gaan bezoeken. We zijn net drie kleine jongetjes die de nieuwste PlayStation van Sinterklaas hebben gekregen. Of drie labradors die hun baasje na een lange werkdag weer ziet. Of mijn vader als Ajax scoort. Je snapt het wel, we zijn dol en dolgelukkig

04:00 uur
R is aan het babbelen met wat mensen. Hij roept mij of ik naar hem toe wil komen. Zo trots als een pauw verteld hij tegen een jongen dat het voor mij de eerste keer is dat ik XTC gebruik. De volgende woorden die hij in mijn oor fluisterde zijn me altijd bijgebleven: "Nu kan je niet meer terug". Deze woorden zetten mij aan het denken. Ik lach naar hem. Ik weet wat hij bedoeld, ik weet heel goed wat hij bedoeld. Dit gevoel wat ik nu heb wil ik vaker ervaren. Ik probeer mezelf nog wijs te maken dat ik geen XTC hoef te doen in de toekomst, dat ik het ook ontzettend gezellig kan hebben met een biertje. Diep van binnen weet ik dat ik verkocht ben. XTC en feestjes/festivals zullen voortaan hand in hand gaan.

05:00 uur
Tussen 04:00 en 05:00 schakel ik vaker tussen een levenloze en energieke gemoedstoestand dan Max Verstappen schakelt tijdens de Grand Prix. Rond 05:00 uur begint het XTC gevoel langzaam af te nemen. We dansen nog een half uurtje als idioten voordat we richting R's huis vertrekken.

06:00 uur
R en ik zijn aangekomen bij R thuis. Van S hebben we al afscheid genomen. We eten nog wat fruit en bespreken de avond na. Daarna zoeken we ons nestje op. Wat een ongelooflijke avond was het!

Aftermath
Je zult misschien denken: "Zo, die Favee heeft een leuke avond gehad, maar zo levensveranderend lijkt het me niet". Nou ik kan je vertellen dat dat zeker wel het geval is. Deze avond heeft er namelijk voor gezorgd dat mijn gevoel van leegte en eenzaamheid drastisch is verminderd. Na aanleiding van misschien wel de beste avond van mijn leven heb ik namelijk langzaam vriendschappen opgebouwd met R en S. We spraken steeds vaker af om samen feestjes en festivals te bezoeken, maar deden ook andere dingen samen. Voor het eerst sinds het eerste jaar van de middelbare school had ik een sterk netwerk van vrienden waarop ik kan terugvallen, waarmee ik plezier kan maken en waar ik mezelf kan zijn. En dat is zoveel waard voor mij. Onze vriendschap is niet gebaseerd op drugs. Wel denk ik dat de XTC ervoor heeft gezorgd dat we een stevig fundament hebben gecreëerd voor onze vriendschappen.

Het ironische is dat het allemaal begon met een onschuldig grapje. Zo zie je maar dat het leven vol verassingen zit. Het feit dat ik instemde om met die arrogante R en aparte S drugs te gebruiken op een of ander techno feest is één van mijn onbegrijpelijkste keuze die ik ooit heb gemaakt. Tegelijkertijd is het ook één van mijn beste keuze die ik ooit heb gemaakt.

-Favee
Klik om te vergroten...
Heel vet en vrij herkenbaar. In mijn 'XTC-tijd' heb ik ook in mum van tijd een gigantische kennissenkring opgebouwd. Daarvoor had ik ook wel genoeg vrienden, maar in die tijd was het echt gigantisch.

Ik wil verder niet negatief doen, maar pas wel op dat dit niet een volledige levensstijl wordt. Want als je wat ouder en rustiger wordt zal die kennissenkring ook weer drastisch afnemen. Ik zeg niet dat al die vriendschappen enkel op drugs gefundeerd zijn en je zal echt wel een paar echte vrienden hier aan overhouden, maar drugs is in veel gevallen wel de 'verbindende factor'.

In ieder geval ook goed om dingen buiten festivals om af te spreken en ook interesses en gespreksonderwerpen buiten drugs en feesten om te blijven houden. Maar volgens mij doe je dat ook, dus dat is helemaal goed!

Voor de rest gewoon heel top om je goede ervaring te lezen. Zoals ik al aangaf is dit voor mij vrij herkenbaar. Geniet ervan, het is een mooie tijd en je zult hier veel goede herinneringen aan gaan overhouden!
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nota bene, om ook een positief voorbeeld te noemen: ik heb mijn huidige vriendin, waar ik al jaren mee samen ben en 100% oud mee ga worden, ook ontmoet toen zij helemaal waus was van de XTC (en ik op de speed)!
F
FaveeLid
01-01-2024, 00:00
#13
John Trap zei:
Heel vet en vrij herkenbaar. In mijn 'XTC-tijd' heb ik ook in mum van tijd een gigantische kennissenkring opgebouwd. Daarvoor had ik ook wel genoeg vrienden, maar in die tijd was het echt gigantisch.

Ik wil verder niet negatief doen, maar pas wel op dat dit niet een volledige levensstijl wordt. Want als je wat ouder en rustiger wordt zal die kennissenkring ook weer drastisch afnemen. Ik zeg niet dat al die vriendschappen enkel op drugs gefundeerd zijn en je zal echt wel een paar echte vrienden hier aan overhouden, maar drugs is in veel gevallen wel de 'verbindende factor'.

In ieder geval ook goed om dingen buiten festivals om af te spreken en ook interesses en gespreksonderwerpen buiten drugs en feesten om te blijven houden. Maar volgens mij doe je dat ook, dus dat is helemaal goed!

Voor de rest gewoon heel top om je goede ervaring te lezen. Zoals ik al aangaf is dit voor mij vrij herkenbaar. Geniet ervan, het is een mooie tijd en je zult hier veel goede herinneringen aan gaan overhouden!
Klik om te vergroten...

Zeer terechte opmerking van jou kant. In het begin was ik ook wel een beetje bang dat onze vriendschap louter was gebaseerd op drugs. Anderhalf jaar later kan ik stellen dat dit zeker niet aan de orde is. We spreken vaak genoeg met elkaar af en dat is ook vaak zat zonder drugs in het spel.
Bedankt voor het lezen en voor je bericht!
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#14
Favee zei:
Zeer terechte opmerking van jou kant. In het begin was ik ook wel een beetje bang dat onze vriendschap louter was gebaseerd op drugs. Anderhalf jaar later kan ik stellen dat dit zeker niet aan de orde is. We spreken vaak genoeg met elkaar af en dat is ook vaak zat zonder drugs in het spel.
Bedankt voor het lezen en voor je bericht!
Klik om te vergroten...
Met plezier, have fun!
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#15
Favee zei:
Zeer terechte opmerking van jou kant. In het begin was ik ook wel een beetje bang dat onze vriendschap louter was gebaseerd op drugs. Anderhalf jaar later kan ik stellen dat dit zeker niet aan de orde is. We spreken vaak genoeg met elkaar af en dat is ook vaak zat zonder drugs in het spel.
Bedankt voor het lezen en voor je bericht!
Klik om te vergroten...
Dat gevoel herken ik. Begon je dan uiteindelijk ook te gebruiken uit angst dat ze je nuchter niet leuk zouden vinden?
F
FaveeLid
01-01-2024, 00:00
#16
SpeedIsLekker zei:
Dat gevoel herken ik. Begon je dan uiteindelijk ook te gebruiken uit angst dat ze je nuchter niet leuk zouden vinden?
Klik om te vergroten...

Nee dat niet per se. In het begin sprak ik alleen met R en S af als we naar een feestje of festival gingen. De 'regel' was dat we dan gewoon XTC zouden pakken, omdat het gewoon heel leuk is. Uiteindelijk ga je automatisch meer met elkaar ondernemen als je het zo gezellig samen hebt en ben ik als het ware geïntegreerd in de vriendengroep van R, S En T. Drugs is nog steeds een van onze favoriete bezigheden, maar we hebben sowieso een hoop lol met elkaar, daar hebben we geen drugs voor nodig.
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#17
De keren erna zijn eigenlijk 'chasing the dragon'. Maar alsnog topavondjes altijd hoor!
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#18
Favee zei:
Nee dat niet per se. In het begin sprak ik alleen met R en S af als we naar een feestje of festival gingen. De 'regel' was dat we dan gewoon XTC zouden pakken, omdat het gewoon heel leuk is. Uiteindelijk ga je automatisch meer met elkaar ondernemen als je het zo gezellig samen hebt en ben ik als het ware geïntegreerd in de vriendengroep van R, S En T. Drugs is nog steeds een van onze favoriete bezigheden, maar we hebben sowieso een hoop lol met elkaar, daar hebben we geen drugs voor nodig.
Klik om te vergroten...
Goeie mindset, heel fijn om te lezen!
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Mdma heeft mij ook veranderd in positieve zin. Ik vond het altijd al leuk om nieuwe mensen te leren kennen, maar was veel te verlegen. Ik ben er opener van geworden want het heeft me geleerd dat contact maken met een vreemde toch niet zo moeilijk is en dat de meesten het wel leuk vinden.

Wat een leuk report 💕
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#20
Favee zei:
Elke aanraking voelt als een lichamelijk orgasme. Tegelijkertijd word ik overrompeld met euforie. Een stemmetje in mijn hoofd roept "goed goed goed goed!". Deze diepgaande tekst omschrijft eigenlijk perfect hoe ik me op dat moment voel: goed. Ofja, eigenlijk toch niet. Ik voel me fucking goed. Intens gelukkig. Ik voel me een compleet persoon
Klik om te vergroten...

Ja. Dat is MDMA. Bizar toch, hoe zoiets kleins deze impact kan hebben op je bewustzijn? En op scheikunde niveau is er zelfs helemaal niet zo veel bijzonders aan dit middel. De molecuulformule is relatief eenvoudig, maar het veroorzaakt in je brein een hele reeks aan effecten. Het verhoogt de afgifte van Serotonine, Dopamine en Noradrenaline en het blokkeert de heropname van deze stoffen. Het verhoogt je hartslag, je uithoudingsvermogen, het verstoort je perceptie van tijd, en ook spant het je spieren aan in je hele lichaam, met als gevolg het "strak staan" en moeite met plassen (omdat plassen simpelweg het ontspannen van bepaalde spieren is en je dit onder invloed van MDMA niet kunt.)

Maar erg leuk om te lezen. Kreeg bijna rillingen naar mijn eigen eerste keer.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."