Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTripreport van april 2020 Miauw/4fmp

Tripreport van april 2020 Miauw/4fmp

47 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wat leer je eigenlijk van de drugs? Lees veel over schapen maar waarom ben jij geen schaap? Ik weet dat ik geen schaap ben want er is maar ongeveer 3% van de mensheid hezelfde persoonlijkheidstype als ik. 🎂😎😁
O
OmoptesnuivenLid
01-01-2024, 00:00
#2
Rivalrie zei:
Leuk type. Ik ben debater/visionair.
Klik om te vergroten...
Ga straks nog even op onderzoek uit, ben benieuwd!
O
OmoptesnuivenLid
01-01-2024, 00:00
#3
Graag geen reacties meer met hoe NIET aantrekkelijk mijn report is om te lezen. Het doet me zeer 😂😂😂😂 Ik dacht dat ik er met ‘het zij zo’ goed vanaf kwam maar niet dus. Ga er meteen mee bezig thanks!
O
OmoptesnuivenLid
01-01-2024, 00:00
#4
Roze Olifant zei:
Dit is denk ik voor velen van ons herkenbaar, en zeker voor diegenen die met regelmaat psychedelica gebruiken. Ik vind het ook onvoorstelbaar hoe relatief veel mensen níet geïnteresseerd kunnen zijn in het 'waarom, hoe en wat' van ons bestaan hier. Tegelijkertijd lijkt het me ook een bepaalde rust geven, die acceptatie van het niet weten, maar toch vind ik filosoferen persoonlijk te leuk, zeker met gelijkgestemden, om het te zouden willen missen. (Is dit een grammaticaal correcte zin? 'Zouden willen missen'? Klinkt vreemd, lol. Anyway, nevermind.)

We zijn een minuscuul stipje in een gigantisch uni- en waarschijnlijk multiversum, we snappen er werkelijk geen f*ck van en we vinden onszelf echt de shit, dat is toch best grappig. :')
Klik om te vergroten...
Wil jij mijn tolk worden? Zou me enorm veel energie besparen. Je weet het perfect uit te leggen allemaal! 👌🏼 en grammaticaal correcte zin, beste Roze Olifant, ik kan maar daar überhaupt niks bij voorstellen.
O
OmoptesnuivenLid
01-01-2024, 00:00
#5
3mmctje zei:
Wil jij mijn tolk worden? Zou me enorm veel energie besparen. Je weet het perfect uit te leggen allemaal! 👌🏼 en grammaticaal correcte zin, beste Roze Olifant, ik kan maar daar überhaupt niks bij voorstellen.
Klik om te vergroten...
Mij*

djiezus, een dag om te vergeten😂👌🏼
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#6
TripJess zei:
Ik denk dat het enkel lijkt alsof er heel weinig mensen nadenken over, hoe , wat en verder, maar t wordt snel weggestopt door angst of andere gevoelens. Misschien word je gelijk als zweefkees of labiel persoon gezien.
Waarom zouden bv beroemdheden laten weten dat ze over zulke dingen nadenken en er tijd aan besteden, als er een risico is dat ze daarna niet meer 'serieus' worden genomen voor wat normaal is..

Denk juist dat iedereen op n bepaald punt er over nadenkt. Sommigen hoor je zelfs al van jongs af aan al, over dood, vaak gepaard met angst.
Klik om te vergroten...

Dat ben ik met je eens, het is ook zeker niet dat ik er vanuit ga dat 'heel weinig' mensen nadenken over het hoe, wat en waarom. Ik kan niet in het hoofd van andere mensen kijken en ik zie mezelf ook totaal niet als uniek of speciaal dat ik me hiermee bezig houd. Maar er zijn wel degelijk mensen die zich hiervoor gewoon echt niet interesseren. Mijn moeder bijvoorbeeld snapt werkelijk niet waarom ik bepaalde boeken lees of geïnteresseerd ben in psychedelische en existentiële zaken. Zij heeft zoiets van 'we weten het toch niet, why care'. Ik respecteer haar kijk erop, maar ik snap dat niet. Maar goed, ik ben van nature en van kleins af aan een denker, en een onderzoeker (letterlijk, onderzoek doen is mijn beroep), zij is veel meer praktisch in haar benadering van zaken. Ze zegt ook altijd over drugs: je moet toch weer terug naar deze realiteit en het normale leven, waarom zou je? Dat vind ik zo'n maffe redenatie. Wat heeft dat ermee te maken? Drugsgebruik is niet enkel een uiting van escapisme. En al was het dat wel - je gaat toch ook op vakantie? Dat je uiteindelijk weer thuis komt, doet toch niks af aan de ervaring?

Er is geen goed of fout, het is een andere manier van naar de wereld kijken. Levensinvulling. Ik heb niet de illusie dat ik ooit een antwoord ga krijgen op mijn vragen, want ik ben echt niet in staat tot iets ontrafelen waar alle grote denkers tot nu toe niet tot hebben kunnen doordringen. Maar blijkbaar vind ik het genoegdoening geven om me met het thema en het mysterie daar rond omheen bezig te houden, anders deed ik het wellicht niet.

Maar tuurlijk denkt iedereen er op een bepaald moment over na. Bijvoorbeeld (heel cliché) als je naar de sterrenhemel kijkt, of wanneer een naaste overlijdt... Of op het moment dat de wereld in crisis is... Maar de één gaat hier verder in dan de ander en dat is oké.
T
TripJessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Yes inderdaad het ontgaat niemand. Leuk die voorbeelden met je ma. Ik zou ook zeker meer neigen naar jou redenatie dan die van haar. Goed dat je haar respecteert en heerlijk hoe je daar op reageert met eenzelfde voorbeeld zoals die vakantie. Grappig, misschien nog geen paar jaar terug dat het juist andersom voor me zou zijn, en ik het ook een beetje weg zou wuiven al dat onbekende. Nu vind ik het steeds interessanter worden. Waarom? 🙃
J
JuunLid
01-01-2024, 00:00
#8
Roze Olifant zei:
Dugsgebruik is niet enkel een uiting van escapisme. En al was het dat wel - je gaat toch ook op vakantie? Dat je uiteindelijk weer thuis komt, doet toch niks af aan de ervaring?
Klik om te vergroten...
Zoo dat is wel een mooie vergelijking
Mooi verwoord
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#9
TripJess zei:
Yes inderdaad het ontgaat niemand. Leuk die voorbeelden met je ma. Ik zou ook zeker meer neigen naar jou redenatie dan die van haar. Goed dat je haar respecteert en heerlijk hoe je daar op reageert met eenzelfde voorbeeld zoals die vakantie. Grappig, misschien nog geen paar jaar terug dat het juist andersom voor me zou zijn, en ik het ook een beetje weg zou wuiven al dat onbekende. Nu vind ik het steeds interessanter worden. Waarom? 🙃
Klik om te vergroten...

Omdat het interessant ís! :relaxed: Juist vanwege het onbekende... We hebben als mensheid al behoorlijk wat bereikt met bijvoorbeeld wetenschap, maar het gaat dan relatief over hele specialistische dingen, die vooral betrekking hebben op het aardse. Het zijn microscopisch kleine puzzelstukjes in een immens groot geheel. De ultieme fundamentele basis (wie de f*ck zijn we, wat doen we hier, waarom zijn we hier, hoe komen we hier, wat is er om ons heen en hoe is dit alles ontstaan, wat gebeurt er met ons nadat we sterven etc.), daar snappen we helemaal niets van. Onze afkomst en bestemming, eigenlijk onze hele context is ongrijpbaar. En elk boek dat je leest of elke discussie die je voert roept weer nieuwe vragen op. Het houdt je van de straat zullen we maar zeggen. xD
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#10
TripJess zei:
Yes inderdaad het ontgaat niemand. Leuk die voorbeelden met je ma. Ik zou ook zeker meer neigen naar jou redenatie dan die van haar. Goed dat je haar respecteert en heerlijk hoe je daar op reageert met eenzelfde voorbeeld zoals die vakantie. Grappig, misschien nog geen paar jaar terug dat het juist andersom voor me zou zijn, en ik het ook een beetje weg zou wuiven al dat onbekende. Nu vind ik het steeds interessanter worden. Waarom? 🙃
Klik om te vergroten...

Haha. Nog zo'n redenatie van mijn ma: 'als de menigte/overgrote meerderheid iets vindt (bijvoorbeeld dat drugs slecht en gevaarlijk zijn en verboden moeten worden) dan zal daar wel een kern van waarheid in zitten, want anders zouden niet zoveel mensen het vinden'. Ze heeft een punt, vaak zal deze vlieger opgaan, maar ja, soms ook totaal niet. Een extreem voorbeeld hiervan is het algemene gedachtengoed tijdens WO2. De meerderheid ging hierin mee, maar was het daarom juist? Hell no. Is het juist hoe 'we' dieren behandelen in de bio-industrie, puur omdat de meeste mensen er geen probleem van maken? Heftige vergelijkingen en nogal off-topic hier ook trouwens, maar zelf kritisch blijven nadenken is belangrijk. Ze was het trouwens wel met me eens nadat ik deze voorbeelden noemde, maar op het gebied van drugs blijft ze wantrouwig. :wink:
T
TripJessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Roze Olifant zei:
Omdat het interessant ís! :relaxed: Juist vanwege het onbekende... We hebben als mensheid al behoorlijk wat bereikt met bijvoorbeeld wetenschap, maar het gaat dan relatief over hele specialistische dingen, die vooral betrekking hebben op het aardse. Het zijn microscopisch kleine puzzelstukjes in een immens groot geheel. De ultieme fundamentele basis (wie de f*ck zijn we, wat doen we hier, waarom zijn we hier, hoe komen we hier, wat is er om ons heen en hoe is dit alles ontstaan, wat gebeurt er met ons nadat we sterven etc.), daar snappen we helemaal niets van. Onze afkomst en bestemming, eigenlijk onze hele context is ongrijpbaar. En elk boek dat je leest of elke discussie die je voert roept weer nieuwe vragen op. Het houdt je van de straat zullen we maar zeggen. xD
Klik om te vergroten...
Hoppa weer zo een uitgebreide reactie. Haha verrukkelijk. Mijn antwoord is ff kort: wellicht🤫
T
TripJessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Roze Olifant zei:
Haha. Nog zo'n redenatie van mijn ma: 'als de menigte/overgrote meerderheid iets vindt (bijvoorbeeld dat drugs slecht en gevaarlijk zijn en verboden moeten worden) dan zal daar wel een kern van waarheid in zitten, want anders zouden niet zoveel mensen het vinden'. Ze heeft een punt, vaak zal deze vlieger opgaan, maar ja, soms ook totaal niet. Een extreem voorbeeld hiervan is het algemene gedachtengoed tijdens WO2. De meerderheid ging hierin mee, maar was het daarom juist? Hell no. Is het juist hoe 'we' dieren behandelen in de bio-industrie, puur omdat de meeste mensen er geen probleem van maken? Heftige vergelijkingen en nogal off-topic hier ook trouwens, maar zelf kritisch blijven nadenken is belangrijk. Ze was het trouwens wel met me eens nadat ik deze voorbeelden noemde, maar op het gebied van drugs blijft ze wantrouwig. :wink:
Klik om te vergroten...
Ja mooie voorbeelden weer. En je ma, wat betreft drugs, accepteerd ze het wel? Blijft het een vriendelijke discussie, is er ooit een mogelijkheid dat ze ook maar iets zou proberen zelf? Want dat zou prachtig zijn. En dan nog eens beoordelen en beargumenteren. Mijn ma geeft ook absoluut niet toe(enkel sigaretten en drank, ofc), maar al vanaf jongs af aan kan ik eerlijk alles zeggen over dat onderwerp. Ik blijf het ook proberen uit te leggen maar toch zou ik zeggen zo iemand moest eens iets durven proberen. Ik gun t ook zo , een nieuwe ervaring wellicht positief 🤪
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#13
TripJess zei:
Ja mooie voorbeelden weer. En je ma, wat betreft drugs, accepteerd ze het wel? Blijft het een vriendelijke discussie, is er ooit een mogelijkheid dat ze ook maar iets zou proberen zelf? Want dat zou prachtig zijn. En dan nog eens beoordelen en beargumenteren. Mijn ma geeft ook absoluut niet toe(enkel sigaretten en drank, ofc), maar al vanaf jongs af aan kan ik eerlijk alles zeggen over dat onderwerp. Ik blijf het ook proberen uit te leggen maar toch zou ik zeggen zo iemand moest eens iets durven proberen. Ik gun t ook zo , een nieuwe ervaring wellicht positief 🤪
Klik om te vergroten...

Ja, echt hè, je zou willen dat ze eens met je mee zouden kunnen kijken, puur om te zien dat het altijd zo erg niet is. Maar of het zou werken?

Mijn ouders accepteren, of misschien moet ik eerder zeggen 'gedogen', dat dit mijn hobby is. We hebben er wel de nodige discussies over gehad. Mijn vader heeft vroeger zelf het e.e.a. uitgeprobeerd maar heeft niet de uitgesproken nieuwsgierigheid die ik ernaar heb, en soms ook een nogal zwart-witte kijk op dingen vind ik (zo heeft hij vroeger een vriend gehad die veel LSD gebruikte - volgens mijn vader was diegene 'verslaafd aan LSD' wat me al stug lijkt maar goed, het kan - en die daar volgens hem 'gek' door is geworden, dus zijn conclusie is dat LSD maar linke soep is). Mijn moeder had een zwaar alcoholistische vader met alle gevolgen van dien, dus van haar kan ik wel begrijpen dat ze panisch is voor verslaving. Het begrip drugs combineren mijn ouders per definitie met kans op verslaving en serieus gevaar. Niet geheel onterecht natuurlijk, dus mijn standpunt verdedigen is soms best lastig. Ik wil namelijk ook weer niet teveel pro-drugs klinken, want ik zie hier op het forum en in real life hoe het ook gruwelijk mis kan gaan. Realistisch zijn over mogelijke risico's hoort ook bij verstandig drugsgebruik. Ik wil het liefst dat ze mij hierin vertrouwen, maar ik snap ook dat ze dit nooit volledig zullen kunnen uit ouderlijke bezorgdheid.

Ik ben in het algemeen eerlijk over het feit dat ik zo nu en dan bepaalde middelen gebruik, maar ik vertel ze nooit echt concrete details, al weten ze wel hoe laat het is als ik bijvoorbeeld naar een festival ga (mijn zusje gebruikt tijdens dat soort gelegenheden ook drugs, en dit weten ze ook) of als er een vriend of vriendin op bezoek komt waarvan ze weten dat ik daar wel eens iets van drugs mee doe. Mijn vader zou er nog wel geïnteresseerd in zijn om nog eens iets te gebruiken/uitproberen, ik heb de twijfel om er bíjna in mee te gaan wel eens duidelijk bij hem gezien. :tongueout: Maar mijn moeder zou het niet prettig vinden als hij dit deed, en ik denk ook dat hij vanuit zijn vaderlijke rol vindt dat het beter en geloofwaardiger is om het niet te doen (ofzo), dus hij ziet er dan toch uiteindelijk vanaf. :')

Je blijft het uitleggen... heel herkenbaar, maar ze denken er toch wel het hunne van. Het enige wat je kunt doen is dat beeld wat proberen te neutraliseren, zodat je niet hoeft te liegen, dat is al heel wat. Super fijn dat jij alles m.b.t. dit onderwerp eerlijk kunt delen met je moeder, al staat ze er niet achter!
w
wonderaliceLid
01-01-2024, 00:00
#14
@3mmctje helemaal gelezen! Ben nu ook niet nuchter, paar wijntjes op..
Maar wil iig even zeggen dat je op mij totaal niet dom overkomt. Juist als een heel zelfbewust en reflectief mens. Of dit nu door de 4mmc komt of niet, ik denk dat drugs je eigen gevoelens versterken en soms wordt het ook gemakkelijker om er woorden aan te geven.. Je zegt zelf al dat je niet meer wilt gebruiken.. Volg je gevoel.. Ik ben benieuwd hoe je achteraf nuchter zelf terug kijkt op deze ervaring...

Je klinkt ook alsof je erg kritisch bent naar jezelf, wat voor mij herkenbaar is.. Ik heb veel gehaald uit het boek ontmasker je innerlijke criticus... Misschien vindt je dit ook interessant..
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Eerst en vooral...
Hoe oud ben jij precies? Je hebt namelijk een heel volwassen schrijfstijl.

Ik snap het hele punt rond "nadenken" met drugs op, maar uw nadenken is toch stevige literatuur om te lezen. Ik herken mij niet echt in dat type van nadenken.

Het enige dat ik je kan aanraden, althans als ik spreek over mijn ervaringen met 4mmc is minder nadenken en meer genieten.
4mmc is een drug die dient om op te feesten, onnozel doen, of creatief bezig te zijn.

Het is een heel mooi geschreven report, dat dan weer wel. Thanks om deze te posten ( en aan te passen ) .
T
TripJessLid
01-01-2024, 00:00
#16
CuriousExplorer zei:
Eerst en vooral...
Hoe oud ben jij precies? Je hebt namelijk een heel volwassen schrijfstijl.

Ik snap het hele punt rond "nadenken" met drugs op, maar uw nadenken is toch stevige literatuur om te lezen. Ik herken mij niet echt in dat type van nadenken.

Het enige dat ik je kan aanraden, althans als ik spreek over mijn ervaringen met 4mmc is minder nadenken en meer genieten.
4mmc is een drug die dient om op te feesten, onnozel doen, of creatief bezig te zijn.

Het is een heel mooi geschreven report, dat dan weer wel. Thanks om deze te posten ( en aan te passen ) .
Klik om te vergroten...
Topicstarter zei in een reactie hierboven ergens volgens mij 26, of bedoelde je @Roze Olifant ? Dat weet ik ook niet
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#17
TripJess zei:
Topicstarter zei in een reactie hierboven ergens volgens mij 26, of bedoelde je @Roze Olifant ? Dat weet ik ook niet
Klik om te vergroten...
Had enkel gereageerd op OP.
Thanks voor de opheldering. 😄
O
OmoptesnuivenLid
01-01-2024, 00:00
#18
wonderalice zei:
@3mmctje helemaal gelezen! Ben nu ook niet nuchter, paar wijntjes op..
Maar wil iig even zeggen dat je op mij totaal niet dom overkomt. Juist als een heel zelfbewust en reflectief mens. Of dit nu door de 4mmc komt of niet, ik denk dat drugs je eigen gevoelens versterken en soms wordt het ook gemakkelijker om er woorden aan te geven.. Je zegt zelf al dat je niet meer wilt gebruiken.. Volg je gevoel.. Ik ben benieuwd hoe je achteraf nuchter zelf terug kijkt op deze ervaring...

Je klinkt ook alsof je erg kritisch bent naar jezelf, wat voor mij herkenbaar is.. Ik heb veel gehaald uit het boek ontmasker je innerlijke criticus... Misschien vindt je dit ook interessant..
Klik om te vergroten...
Lief! Gelukkig. Durfde bijna niet meer naar de reacties te kijken maar t valt mee 😁

Dit report is in april gebeurd, miauw heb ik sinds dien niet meer gebruikt. Zou het nu wel weer durven, omdat ik mezelf een soort van beter onder controle? heb met drugs op, qua gedachtes. Speed heeft (voor mij) uiteindelijk toch de meeste voordelen, en vind t een goede vervanger voor miauw en 3mmc 😇 groente was een nog betere vervanger geweest, maar helaas💁🏼‍♀️

Kijk er vooral lachend op terug. Eerst schamend. Ik heb mezelf heel erg de hemel in geprezen lijkt het alleen had juist het gevoel dat ik begreep hoe mensen in de shit kunnen raken. Psychose, verslaafd, van een mens met goede baan naar in een inrichting terecht komen... Probeer altijd mensen te begrijpen, en kon me er bij het hiervoor genoemde niks bij voorstellen, en dacht tijdens miauw wel. En dacht dus zo ver door, dat het er op neer kwam dat ik dacht dat mensen die ‘doordraaien’ erachter waren gekomen hoe het leven in elkaar zit, waarom we er zijn enzo. Daar was ik ook bijna en zag dat dus als mensen die slimmer zijn. Omdat ze zo’n moeilijk iets hebben kunnen ontdekken😂 dus niet persee slim, maar juist een klote ontdekking.

Wandel wel eens in Zuidlaren, bij de Dennenoord. Is een mooi bos met een soort dorpje, is van Lentis. (Google maar eens mocht t gek klinken, ben alweer te langdradig😇) Toen zag ik een vrouw lopen, met een tak langzaam met haar mee trekkend over de grond. Geen emotie te zien in haar blik. Verwaarloosd uiterlijk. Dan denk ik: hoe kan dat toch. Hoe werkt dat. Kan ik ook zo eindigen. En het zal niet de enige weg zijn, maar heb voor mezelf door deze miauw ervaring wel antwoord gekregen op hoe mensen de weg kwijt kunnen raken. Veel mensen (die ik schapen noemde) staan niet zo onnodig lang stil bij deze dingen. Hoop dat ik het zo goed heb omschreven😁

Dat boek lijkt me zeker interessant! Thanks! Klopt absoluut, dat ik kritisch ben naar mezelf. Bevat het boek niet TE moeilijke woorden? 😁 Ga m bestellen denk ik👍🏼
O
OmoptesnuivenLid
01-01-2024, 00:00
#19
CuriousExplorer zei:
Eerst en vooral...
Hoe oud ben jij precies? Je hebt namelijk een heel volwassen schrijfstijl.

Ik snap het hele punt rond "nadenken" met drugs op, maar uw nadenken is toch stevige literatuur om te lezen. Ik herken mij niet echt in dat type van nadenken.

Het enige dat ik je kan aanraden, althans als ik spreek over mijn ervaringen met 4mmc is minder nadenken en meer genieten.
4mmc is een drug die dient om op te feesten, onnozel doen, of creatief bezig te zijn.

Het is een heel mooi geschreven report, dat dan weer wel. Thanks om deze te posten ( en aan te passen ) .
Klik om te vergroten...

Kan het waarderen dat jij moeite hebt gedaan mn tekst te lezen hahah. Dankjewel! 🙏🏼 Was bang dat als jij nog zou reageren, dat t niet al te best zou zijn😂

Er is al gevraagd aan wie je het vroeg, ik begrijp alleen je reactie daarop niet. Dus weet nog steeds niet of je het aan mij vroeg, maar daar vanuit gaande: super leuk compliment 👌🏼 Haha. Ik ben dus 26. Ben wel bang dat t om Roze Olifant gaat... daar gaat mn trofee 😂😂😂 tis je gegund Roze

Dat enorme nadenken was wel echt aan het eind van het feest, tijdens was het wel leuk!! En nog niet zo diepgaand. Jouw tip begrijp ik wel. Daar moet je jezelf wel goed voor kennen, om dat in zo’n bui onder controle te krijgen en los te laten. Moet zeggen dat dat mij inmiddels veel beter lukt. (Met 3mmc en speed kan ik ook zo gaan nadenken) Je leert dus daadwerkelijk dingen van drugs😂
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#20
3mmctje zei:
Kan het waarderen dat jij moeite hebt gedaan mn tekst te lezen hahah. Dankjewel! 🙏🏼 Was bang dat als jij nog zou reageren, dat t niet al te best zou zijn😂

Er is al gevraagd aan wie je het vroeg, ik begrijp alleen je reactie daarop niet. Dus weet nog steeds niet of je het aan mij vroeg, maar daar vanuit gaande: super leuk compliment 👌🏼 Haha. Ik ben dus 26. Ben wel bang dat t om Roze Olifant gaat... daar gaat mn trofee 😂😂😂 tis je gegund Roze

Dat enorme nadenken was wel echt aan het eind van het feest, tijdens was het wel leuk!! En nog niet zo diepgaand. Jouw tip begrijp ik wel. Daar moet je jezelf wel goed voor kennen, om dat in zo’n bui onder controle te krijgen en los te laten. Moet zeggen dat dat mij inmiddels veel beter lukt. (Met 3mmc en speed kan ik ook zo gaan nadenken) Je leert dus daadwerkelijk dingen van drugs😂
Klik om te vergroten...

Hij vroeg het aan jou. ^^ De trofee is yours. 🏆 En maar goed, want deze olifant begint op leeftijd te geraken waarop elk jaar meer een beetje pijn gaat doen. :’) Oma Olifant! 👵🏻 Nah valt ook weer mee hoor, ben net 34. Jonge geest, laten we het daarop houden. 🤷‍♀️

Toch leuk topicje geworden dit niet waar. :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."