#1
Wat leer je eigenlijk van de drugs? Lees veel over schapen maar waarom ben jij geen schaap? Ik weet dat ik geen schaap ben want er is maar ongeveer 3% van de mensheid hezelfde persoonlijkheidstype als ik. 🎂😎😁
Ga straks nog even op onderzoek uit, ben benieuwd!Leuk type. Ik ben debater/visionair.
Wil jij mijn tolk worden? Zou me enorm veel energie besparen. Je weet het perfect uit te leggen allemaal! 👌🏼 en grammaticaal correcte zin, beste Roze Olifant, ik kan maar daar überhaupt niks bij voorstellen.Dit is denk ik voor velen van ons herkenbaar, en zeker voor diegenen die met regelmaat psychedelica gebruiken. Ik vind het ook onvoorstelbaar hoe relatief veel mensen níet geïnteresseerd kunnen zijn in het 'waarom, hoe en wat' van ons bestaan hier. Tegelijkertijd lijkt het me ook een bepaalde rust geven, die acceptatie van het niet weten, maar toch vind ik filosoferen persoonlijk te leuk, zeker met gelijkgestemden, om het te zouden willen missen. (Is dit een grammaticaal correcte zin? 'Zouden willen missen'? Klinkt vreemd, lol. Anyway, nevermind.)
We zijn een minuscuul stipje in een gigantisch uni- en waarschijnlijk multiversum, we snappen er werkelijk geen f*ck van en we vinden onszelf echt de shit, dat is toch best grappig. :')
Mij*Wil jij mijn tolk worden? Zou me enorm veel energie besparen. Je weet het perfect uit te leggen allemaal! 👌🏼 en grammaticaal correcte zin, beste Roze Olifant, ik kan maar daar überhaupt niks bij voorstellen.
Ik denk dat het enkel lijkt alsof er heel weinig mensen nadenken over, hoe , wat en verder, maar t wordt snel weggestopt door angst of andere gevoelens. Misschien word je gelijk als zweefkees of labiel persoon gezien.
Waarom zouden bv beroemdheden laten weten dat ze over zulke dingen nadenken en er tijd aan besteden, als er een risico is dat ze daarna niet meer 'serieus' worden genomen voor wat normaal is..
Denk juist dat iedereen op n bepaald punt er over nadenkt. Sommigen hoor je zelfs al van jongs af aan al, over dood, vaak gepaard met angst.
Zoo dat is wel een mooie vergelijkingDugsgebruik is niet enkel een uiting van escapisme. En al was het dat wel - je gaat toch ook op vakantie? Dat je uiteindelijk weer thuis komt, doet toch niks af aan de ervaring?
Yes inderdaad het ontgaat niemand. Leuk die voorbeelden met je ma. Ik zou ook zeker meer neigen naar jou redenatie dan die van haar. Goed dat je haar respecteert en heerlijk hoe je daar op reageert met eenzelfde voorbeeld zoals die vakantie. Grappig, misschien nog geen paar jaar terug dat het juist andersom voor me zou zijn, en ik het ook een beetje weg zou wuiven al dat onbekende. Nu vind ik het steeds interessanter worden. Waarom? 🙃
Yes inderdaad het ontgaat niemand. Leuk die voorbeelden met je ma. Ik zou ook zeker meer neigen naar jou redenatie dan die van haar. Goed dat je haar respecteert en heerlijk hoe je daar op reageert met eenzelfde voorbeeld zoals die vakantie. Grappig, misschien nog geen paar jaar terug dat het juist andersom voor me zou zijn, en ik het ook een beetje weg zou wuiven al dat onbekende. Nu vind ik het steeds interessanter worden. Waarom? 🙃
Hoppa weer zo een uitgebreide reactie. Haha verrukkelijk. Mijn antwoord is ff kort: wellicht🤫Omdat het interessant ís!Juist vanwege het onbekende... We hebben als mensheid al behoorlijk wat bereikt met bijvoorbeeld wetenschap, maar het gaat dan relatief over hele specialistische dingen, die vooral betrekking hebben op het aardse. Het zijn microscopisch kleine puzzelstukjes in een immens groot geheel. De ultieme fundamentele basis (wie de f*ck zijn we, wat doen we hier, waarom zijn we hier, hoe komen we hier, wat is er om ons heen en hoe is dit alles ontstaan, wat gebeurt er met ons nadat we sterven etc.), daar snappen we helemaal niets van. Onze afkomst en bestemming, eigenlijk onze hele context is ongrijpbaar. En elk boek dat je leest of elke discussie die je voert roept weer nieuwe vragen op. Het houdt je van de straat zullen we maar zeggen. xD
Ja mooie voorbeelden weer. En je ma, wat betreft drugs, accepteerd ze het wel? Blijft het een vriendelijke discussie, is er ooit een mogelijkheid dat ze ook maar iets zou proberen zelf? Want dat zou prachtig zijn. En dan nog eens beoordelen en beargumenteren. Mijn ma geeft ook absoluut niet toe(enkel sigaretten en drank, ofc), maar al vanaf jongs af aan kan ik eerlijk alles zeggen over dat onderwerp. Ik blijf het ook proberen uit te leggen maar toch zou ik zeggen zo iemand moest eens iets durven proberen. Ik gun t ook zo , een nieuwe ervaring wellicht positief 🤪Haha. Nog zo'n redenatie van mijn ma: 'als de menigte/overgrote meerderheid iets vindt (bijvoorbeeld dat drugs slecht en gevaarlijk zijn en verboden moeten worden) dan zal daar wel een kern van waarheid in zitten, want anders zouden niet zoveel mensen het vinden'. Ze heeft een punt, vaak zal deze vlieger opgaan, maar ja, soms ook totaal niet. Een extreem voorbeeld hiervan is het algemene gedachtengoed tijdens WO2. De meerderheid ging hierin mee, maar was het daarom juist? Hell no. Is het juist hoe 'we' dieren behandelen in de bio-industrie, puur omdat de meeste mensen er geen probleem van maken? Heftige vergelijkingen en nogal off-topic hier ook trouwens, maar zelf kritisch blijven nadenken is belangrijk. Ze was het trouwens wel met me eens nadat ik deze voorbeelden noemde, maar op het gebied van drugs blijft ze wantrouwig.![]()
Ja mooie voorbeelden weer. En je ma, wat betreft drugs, accepteerd ze het wel? Blijft het een vriendelijke discussie, is er ooit een mogelijkheid dat ze ook maar iets zou proberen zelf? Want dat zou prachtig zijn. En dan nog eens beoordelen en beargumenteren. Mijn ma geeft ook absoluut niet toe(enkel sigaretten en drank, ofc), maar al vanaf jongs af aan kan ik eerlijk alles zeggen over dat onderwerp. Ik blijf het ook proberen uit te leggen maar toch zou ik zeggen zo iemand moest eens iets durven proberen. Ik gun t ook zo , een nieuwe ervaring wellicht positief 🤪
Topicstarter zei in een reactie hierboven ergens volgens mij 26, of bedoelde je @Roze Olifant ? Dat weet ik ook nietEerst en vooral...
Hoe oud ben jij precies? Je hebt namelijk een heel volwassen schrijfstijl.
Ik snap het hele punt rond "nadenken" met drugs op, maar uw nadenken is toch stevige literatuur om te lezen. Ik herken mij niet echt in dat type van nadenken.
Het enige dat ik je kan aanraden, althans als ik spreek over mijn ervaringen met 4mmc is minder nadenken en meer genieten.
4mmc is een drug die dient om op te feesten, onnozel doen, of creatief bezig te zijn.
Het is een heel mooi geschreven report, dat dan weer wel. Thanks om deze te posten ( en aan te passen ) .
Had enkel gereageerd op OP.Topicstarter zei in een reactie hierboven ergens volgens mij 26, of bedoelde je @Roze Olifant ? Dat weet ik ook niet
Lief! Gelukkig. Durfde bijna niet meer naar de reacties te kijken maar t valt mee 😁@3mmctje helemaal gelezen! Ben nu ook niet nuchter, paar wijntjes op..
Maar wil iig even zeggen dat je op mij totaal niet dom overkomt. Juist als een heel zelfbewust en reflectief mens. Of dit nu door de 4mmc komt of niet, ik denk dat drugs je eigen gevoelens versterken en soms wordt het ook gemakkelijker om er woorden aan te geven.. Je zegt zelf al dat je niet meer wilt gebruiken.. Volg je gevoel.. Ik ben benieuwd hoe je achteraf nuchter zelf terug kijkt op deze ervaring...
Je klinkt ook alsof je erg kritisch bent naar jezelf, wat voor mij herkenbaar is.. Ik heb veel gehaald uit het boek ontmasker je innerlijke criticus... Misschien vindt je dit ook interessant..
Eerst en vooral...
Hoe oud ben jij precies? Je hebt namelijk een heel volwassen schrijfstijl.
Ik snap het hele punt rond "nadenken" met drugs op, maar uw nadenken is toch stevige literatuur om te lezen. Ik herken mij niet echt in dat type van nadenken.
Het enige dat ik je kan aanraden, althans als ik spreek over mijn ervaringen met 4mmc is minder nadenken en meer genieten.
4mmc is een drug die dient om op te feesten, onnozel doen, of creatief bezig te zijn.
Het is een heel mooi geschreven report, dat dan weer wel. Thanks om deze te posten ( en aan te passen ) .
Kan het waarderen dat jij moeite hebt gedaan mn tekst te lezen hahah. Dankjewel! 🙏🏼 Was bang dat als jij nog zou reageren, dat t niet al te best zou zijn😂
Er is al gevraagd aan wie je het vroeg, ik begrijp alleen je reactie daarop niet. Dus weet nog steeds niet of je het aan mij vroeg, maar daar vanuit gaande: super leuk compliment 👌🏼 Haha. Ik ben dus 26. Ben wel bang dat t om Roze Olifant gaat... daar gaat mn trofee 😂😂😂 tis je gegund Roze
Dat enorme nadenken was wel echt aan het eind van het feest, tijdens was het wel leuk!! En nog niet zo diepgaand. Jouw tip begrijp ik wel. Daar moet je jezelf wel goed voor kennen, om dat in zo’n bui onder controle te krijgen en los te laten. Moet zeggen dat dat mij inmiddels veel beter lukt. (Met 3mmc en speed kan ik ook zo gaan nadenken) Je leert dus daadwerkelijk dingen van drugs😂
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."