Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTripreport van april 2020 Miauw/4fmp

Tripreport van april 2020 Miauw/4fmp

47 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
O
OmoptesnuivenLid
01-01-2024, 00:00
#1
Roze Olifant zei:
Leuk om je hersenspinsels onder invloed van 4-MMC te lezen! Ik heb geen last van het gebrek aan 'enters' tussen de stukjes, zo lang is het niet.

Wat ik interessant vind aan je verhaal, is dat het goed weergeeft hoe stims het denkproces beïnvloeden. Zowel het (nog meer dan normaal) kunnen mijmeren over de zaken des levens als die neiging naar lichte 'grootheidswaanzin'. Vat dit niet verkeerd op, ik zeg niet dat jij jezelf beter vindt dan anderen, helemaal niet. Maar zoals bekend, zie je bij stimulantengebruik vaker dat de manier van denken van mensen tijdelijk een beetje die kant op gaat ('ik denk anders/dieper dan de rest, ik ben bijzonder, ik ben geen schaap, ik moet een boek schrijven'). Dit is een typisch effect van stimulanten en daarom is het boeiend om dat in de gedachtengangen die je in dit report beschrijft terug te kunnen zien.

Thanks voor het delen. :)
Klik om te vergroten...
Doet me deugd, deze reactie🙈 hoopte vooral dat mensen er om konden lachen en misschien wat konden herkennen.

Helemaal eens! En het was een enorme grootheidswaanzin, daarom wilde ik het delen. Denk absoluut niet echt zo over mijzelf en anderen. Dat stukje politiek ook😂 dat gaat toch nergens over. Alleen filosoferen doe ik nuchter ook. Vond t ook niet leuk dat nadenken, het stopte maar niet.

Achteraf ook misschien beter in mijn notities kunnen laten🙈 zoiets is misschien grappig om te delen als je de persoon er achter kent😬
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#2
TripJess zei:
Gelezen! Omdat ik t interessting vond, heel interessant. Ikkkkkkkk weet niet waar ik moet beginnen? Je bent een dame volgens mij, daar is al een overeenkomst.

Ik kom vaak in zo een, ik noem t even 'sleur' de afgelopen 2 jaren? Als ik me minder voel of indd wanneer ik drugs gebruikt heb? Zit ook op zo een punt dat ik denk hoe ouder we worden hoe meer ervaringen en kennis. Hoe nepper alles word? We gaan steeds meer en dieper nadenken. En indd ik ben er ook nogal een.. zo een denker, zelfs snachts tijdens slapen, zoals sommigen hier al weten, gaat het door tot in detail. Bijna nooit rust. Echt rust.

Hierboven ben ik een overeenkomst aan t maken, nu ga ik een verschil maken. Ik ben nuchter als ik die gevoelens of gedachtes over me heen krijg en in die sleur kom van alles is fake wattefuk zijn we aan t doen. Waarom stop ik niet me rugtasje vol en stap ik op me bike en ga gewoon ipv bedenken wat voor opleiding ik zou moeten doen voor een toekomst? Geen idee waar die gedachtes vandaan komen. Er is nog een soort iets waarvan ik echt niet weet hoe ik t moet uitleggen in woorden? Toch proberen. Dit gebeurt ALLEEN in bed. Of vlak voor ik in slaap val of als ik er net uit kom. FOKING NEP GEVOEL. ik word nu echt boos als ik erover nadenk.😅 Alles is nep, maar in me hoofd is dat geaccepteerd en normaal en wat maakt het allemaal uit. Dan val ik in slaap of word ik Echt wakker en is dat weer uit me hoofd het is altijd megavaag naaaaahh pff ik kan t niet goed uitleggen. Well, ik kan nog uren doorpraten maar ook weer niet.. weet niet welke woorden ik moet gebruiken.

Snap je gevoel van belachelijkheid en grapjes over maken. Dit slaat nergens op , ik stop 💋 GroetJessss
Klik om te vergroten...
Ik zou zeggen, doe eens de mbti test en kijk wat voor type jij bent en wat bij jou past. Kijk dan wat voor werk je zou wiklen en dan pas naar de opleiding.

De test is geen 100% waarheid overigens:)

www.16personalities.com

Gratis Persoonlijkheidstest | 16Personalities

www.16personalities.com www.16personalities.com
T
TripJessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Rivalrie zei:
Ik zou zeggen, doe eens de mbti test en kijk wat voor type jij bent en wat bij jou past. Kijk dan wat voor werk je zou wiklen en dan pas naar de opleiding.

De test is geen 100% waarheid overigens:)

www.16personalities.com

Gratis Persoonlijkheidstest | 16Personalities

www.16personalities.com www.16personalities.com
Klik om te vergroten...
Thanks bro 😭😭😅🤣
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#4
3mmctje zei:
Doet me deugd, deze reactie🙈 hoopte vooral dat mensen er om konden lachen en misschien wat konden herkennen.

Helemaal eens! En het was een enorme grootheidswaanzin, daarom wilde ik het delen. Denk absoluut niet echt zo over mijzelf en anderen. Dat stukje politiek ook😂 dat gaat toch nergens over. Alleen filosoferen doe ik nuchter ook. Vond t ook niet leuk dat nadenken, het stopte maar niet.

Achteraf ook misschien beter in mijn notities kunnen laten🙈 zoiets is misschien grappig om te delen als je de persoon er achter kent😬
Klik om te vergroten...

Ik geloof dat je normaal niet zo over jezelf denkt, het is een effect van de drug. :wink: En juist goed dat je het erin laat staan, geeft een mooi kijkje in de geest. Dat dwangmatige denken en jezelf moeilijk kunnen afremmen waardoor je het op een bepaald moment zelf een beetje irritant gaat vinden herken ik trouwens wel, ook dat is typisch voor stimulanten. Ik heb het zelf nog niet gehad op 3-MMC (4-MMC geen ervaring mee), maar wel regelmatig na hogere dosissen pep. Dan niet zozeer het niet kunnen stoppen met filosoferen, maar meer in het algemeen een hyperfocus, niet kunnen stoppen met waar je op dat moment in je hoofd mee bezig bent, om het even wat dit op dat specifieke moment is. Plaat-blijft-hangen-idee. Kan soms echt een beetje 'out of control' aanvoelen, en dat vind ik zelf ook minder prettig, daarom neem ik tegenwoordig eigenlijk nooit meer echt grotere hoeveelheden speed.

Merkte je nog iets van de serotoninewerking van 4-MMC?

* Edit: Oei, ik zie dat ik in de war ben, je hebt het over 4-FMP/4-FA, niet over 4-MMC (Miauw, mephedrone). 4-FMP wordt niet aangeduid met Miauw, toch? Of ben ik nu helemaal mis. xD 4-FMP is een amfetamine, en Miauw is een cathinone, aan elkaar verwante maar toch net andere stoffen...
O
OmoptesnuivenLid
01-01-2024, 00:00
#5
TripJess zei:
Gelezen! Omdat ik t interessting vond, heel interessant. Ikkkkkkkk weet niet waar ik moet beginnen? Je bent een dame volgens mij, daar is al een overeenkomst.

Ik kom vaak in zo een, ik noem t even 'sleur' de afgelopen 2 jaren? Als ik me minder voel of indd wanneer ik drugs gebruikt heb? Zit ook op zo een punt dat ik denk hoe ouder we worden hoe meer ervaringen en kennis. Hoe nepper alles word? We gaan steeds meer en dieper nadenken. En indd ik ben er ook nogal een.. zo een denker, zelfs snachts tijdens slapen, zoals sommigen hier al weten, gaat het door tot in detail. Bijna nooit rust. Echt rust.

Hierboven ben ik een overeenkomst aan t maken, nu ga ik een verschil maken. Ik ben nuchter als ik die gevoelens of gedachtes over me heen krijg en in die sleur kom van alles is fake wattefuk zijn we aan t doen. Waarom stop ik niet me rugtasje vol en stap ik op me bike en ga gewoon ipv bedenken wat voor opleiding ik zou moeten doen voor een toekomst? Geen idee waar die gedachtes vandaan komen. Er is nog een soort iets waarvan ik echt niet weet hoe ik t moet uitleggen in woorden? Toch proberen. Dit gebeurt ALLEEN in bed. Of vlak voor ik in slaap val of als ik er net uit kom. FOKING NEP GEVOEL. ik word nu echt boos als ik erover nadenk.😅 Alles is nep, maar in me hoofd is dat geaccepteerd en normaal en wat maakt het allemaal uit. Dan val ik in slaap of word ik Echt wakker en is dat weer uit me hoofd het is altijd megavaag naaaaahh pff ik kan t niet goed uitleggen. Well, ik kan nog uren doorpraten maar ook weer niet.. weet niet welke woorden ik moet gebruiken.

Snap je gevoel van belachelijkheid en grapjes over maken. Dit slaat nergens op , ik stop 💋 GroetJessss
Klik om te vergroten...
Aaaah heel leuk om te lezen! Behalve dat je ook problemen hebt daardoor met slapen enzo, heeeel zuur. Maar dat met dat neppe gevoel wat je probeert uit te leggen, weet je het wel in je hoofd uit te leggen aan jezelf? Anders lijkt me dat heel frustrerend 😟
Klopt, ben inderdaad een dame, en Jesss ook ? Of heet je Jesper? 🤪🤪

Maar het is toch geweldig dat je anoniem , via het drugs forum mensen kan vinden die je begrijpen😂 wat ik nog niet begrijp is hoe het hier allemaal werkt, heb laatst uitgevonden hoe je een lachlike enzo kan geven. Ben 26 lijk wel een ouwe tak die een poging doet om ‘mee te doen’

Ik herken dat stukje enorm, waar je zegt van ; wtf doe ik hier. Kan me soms gewoon niet voorstellen dat zo weinig mensen zich dit zo afvragen. Weet ook wel dat het vrij weinig zin heeft, want waar wij vragen op hebben kunnen we misschien wel nooit antwoord op krijgen. Maar alles is maar zo normaal. Hoezo is het normaal dat we onszelf zo belangrijk vinden, terwijl we (in vergelijking met het heelal) gewoon niks waard zijn. 😂 Ik lever er niks mee op maar kan het ook niet naast me neerleggen. BIZAR


Mocht je ooit een keer er op los willen typen, je mag me altijd berichten! Niks te gek 😘
O
OmoptesnuivenLid
01-01-2024, 00:00
#6
Graag geen reacties meer met hoe NIET aantrekkelijk mijn report is om te lezen. Het doet me zeer 😂😂😂😂 Ik dacht dat ik er met ‘het zij zo’ goed vanaf kwam maar niet dus. Ga er meteen mee bezig thanks!
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#7
3mmctje zei:
Ik herken dat stukje enorm, waar je zegt van ; wtf doe ik hier. Kan me soms gewoon niet voorstellen dat zo weinig mensen zich dit zo afvragen. Weet ook wel dat het vrij weinig zin heeft, want waar wij vragen op hebben kunnen we misschien wel nooit antwoord op krijgen. Maar alles is maar zo normaal. Hoezo is het normaal dat we onszelf zo belangrijk vinden, terwijl we (in vergelijking met het heelal) gewoon niks waard zijn. 😂 Ik lever er niks mee op maar kan het ook niet naast me neerleggen. BIZAR
Klik om te vergroten...

Dit is denk ik voor velen van ons herkenbaar, en zeker voor diegenen die met regelmaat psychedelica gebruiken. Ik vind het ook onvoorstelbaar hoe relatief veel mensen níet geïnteresseerd kunnen zijn in het 'waarom, hoe en wat' van ons bestaan hier. Tegelijkertijd lijkt het me ook een bepaalde rust geven, die acceptatie van het niet weten, maar toch vind ik filosoferen persoonlijk te leuk, zeker met gelijkgestemden, om het te zouden willen missen. (Is dit een grammaticaal correcte zin? 'Zouden willen missen'? Klinkt vreemd, lol. Anyway, nevermind.)

We zijn een minuscuul stipje in een gigantisch uni- en waarschijnlijk multiversum, we snappen er werkelijk geen f*ck van en we vinden onszelf echt de shit, dat is toch best grappig. :')
T
TripJessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Rivalrie zei:
Ik zou zeggen, doe eens de mbti test en kijk wat voor type jij bent en wat bij jou past. Kijk dan wat voor werk je zou wiklen en dan pas naar de opleiding.

De test is geen 100% waarheid overigens:)

www.16personalities.com

Gratis Persoonlijkheidstest | 16Personalities

www.16personalities.com www.16personalities.com
Klik om te vergroten...
Ben n bemiddelaar , lijkt wel goed overeen te komen
T
TripJessLid
01-01-2024, 00:00
#9
3mmctje zei:
Aaaah heel leuk om te lezen! Behalve dat je ook problemen hebt daardoor met slapen enzo, heeeel zuur. Maar dat met dat neppe gevoel wat je probeert uit te leggen, weet je het wel in je hoofd uit te leggen aan jezelf? Anders lijkt me dat heel frustrerend 😟
Klopt, ben inderdaad een dame, en Jesss ook ? Of heet je Jesper? 🤪🤪

Maar het is toch geweldig dat je anoniem , via het drugs forum mensen kan vinden die je begrijpen😂 wat ik nog niet begrijp is hoe het hier allemaal werkt, heb laatst uitgevonden hoe je een lachlike enzo kan geven. Ben 26 lijk wel een ouwe tak die een poging doet om ‘mee te doen’

Ik herken dat stukje enorm, waar je zegt van ; wtf doe ik hier. Kan me soms gewoon niet voorstellen dat zo weinig mensen zich dit zo afvragen. Weet ook wel dat het vrij weinig zin heeft, want waar wij vragen op hebben kunnen we misschien wel nooit antwoord op krijgen. Maar alles is maar zo normaal. Hoezo is het normaal dat we onszelf zo belangrijk vinden, terwijl we (in vergelijking met het heelal) gewoon niks waard zijn. 😂 Ik lever er niks mee op maar kan het ook niet naast me neerleggen. BIZAR


Mocht je ooit een keer er op los willen typen, je mag me altijd berichten! Niks te gek 😘
Klik om te vergroten...
Ja JESS! Hahaha is goed ouwe tak, komt goed. En ja op t moment dat het gebeurd, is het volkomen oke en logisch en naja geaccepteerd of normaal, maar achteraf zijn er geen woorden voor. Ik kom erop terug mocht ik er ooit woorden voor hebben. Overigens is het niet zo dat ik er niet goed door slaap of iets. Gaat om enkelen sec. Ene keer is t paar keer per maand, andere keer maanden niet.
T
TripJessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Roze Olifant zei:
Dit is denk ik voor velen van ons herkenbaar, en zeker voor diegenen die met regelmaat psychedelica gebruiken. Ik vind het ook onvoorstelbaar hoe relatief veel mensen níet geïnteresseerd kunnen zijn in het 'waarom, hoe en wat' van ons bestaan hier. Tegelijkertijd lijkt het me ook een bepaalde rust geven, die acceptatie van het niet weten, maar toch vind ik filosoferen persoonlijk te leuk, zeker met gelijkgestemden, om het te zouden willen missen. (Is dit een grammaticaal correcte zin? 'Zouden willen missen'? Klinkt vreemd, lol. Anyway, nevermind.)

We zijn een minuscuul stipje in een gigantisch uni- en waarschijnlijk multiversum, we snappen er werkelijk geen f*ck van en we vinden onszelf echt de shit, dat is toch best grappig. :')
Klik om te vergroten...
Ik denk dat het enkel lijkt alsof er heel weinig mensen nadenken over, hoe , wat en verder, maar t wordt snel weggestopt door angst of andere gevoelens. Misschien word je gelijk als zweefkees of labiel persoon gezien.
Waarom zouden bv beroemdheden laten weten dat ze over zulke dingen nadenken en er tijd aan besteden, als er een risico is dat ze daarna niet meer 'serieus' worden genomen voor wat normaal is..

Denk juist dat iedereen op n bepaald punt er over nadenkt. Sommigen hoor je zelfs al van jongs af aan al, over dood, vaak gepaard met angst.
O
OmoptesnuivenLid
01-01-2024, 00:00
#11
Beste mensen, ik heb m nu aangepast, de tekst in stukken gehakt. Ik lees morgen de reacties even verder! Wat heb ik mezelf en jullie aangericht door m te posten😂😂😂 tijdens het bewerken dacht ik ja.... Zo blij dat dit anoniem is😂 Fijne avond!
T
TripJessLid
01-01-2024, 00:00
#12
3mmctje zei:
Beste mensen, ik heb m nu aangepast, de tekst in stukken gehakt. Ik lees morgen de reacties even verder! Wat heb ik mezelf en jullie aangericht door m te posten😂😂😂 tijdens het bewerken dacht ik ja.... Zo blij dat dit anoniem is😂 Fijne avond!
Klik om te vergroten...
Nee thanks! En @Rivalrie ook. Zo ben ik met die test en vooral de uitslag nog lang niet klaar 😅 slaaplekker!
O
OmoptesnuivenLid
01-01-2024, 00:00
#13
Roze Olifant zei:
Dit is denk ik voor velen van ons herkenbaar, en zeker voor diegenen die met regelmaat psychedelica gebruiken. Ik vind het ook onvoorstelbaar hoe relatief veel mensen níet geïnteresseerd kunnen zijn in het 'waarom, hoe en wat' van ons bestaan hier. Tegelijkertijd lijkt het me ook een bepaalde rust geven, die acceptatie van het niet weten, maar toch vind ik filosoferen persoonlijk te leuk, zeker met gelijkgestemden, om het te zouden willen missen. (Is dit een grammaticaal correcte zin? 'Zouden willen missen'? Klinkt vreemd, lol. Anyway, nevermind.)

We zijn een minuscuul stipje in een gigantisch uni- en waarschijnlijk multiversum, we snappen er werkelijk geen f*ck van en we vinden onszelf echt de shit, dat is toch best grappig. :')
Klik om te vergroten...
Wil jij mijn tolk worden? Zou me enorm veel energie besparen. Je weet het perfect uit te leggen allemaal! 👌🏼 en grammaticaal correcte zin, beste Roze Olifant, ik kan maar daar überhaupt niks bij voorstellen.
O
OmoptesnuivenLid
01-01-2024, 00:00
#14
3mmctje zei:
Wil jij mijn tolk worden? Zou me enorm veel energie besparen. Je weet het perfect uit te leggen allemaal! 👌🏼 en grammaticaal correcte zin, beste Roze Olifant, ik kan maar daar überhaupt niks bij voorstellen.
Klik om te vergroten...
Mij*

djiezus, een dag om te vergeten😂👌🏼
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#15
TripJess zei:
Ik denk dat het enkel lijkt alsof er heel weinig mensen nadenken over, hoe , wat en verder, maar t wordt snel weggestopt door angst of andere gevoelens. Misschien word je gelijk als zweefkees of labiel persoon gezien.
Waarom zouden bv beroemdheden laten weten dat ze over zulke dingen nadenken en er tijd aan besteden, als er een risico is dat ze daarna niet meer 'serieus' worden genomen voor wat normaal is..

Denk juist dat iedereen op n bepaald punt er over nadenkt. Sommigen hoor je zelfs al van jongs af aan al, over dood, vaak gepaard met angst.
Klik om te vergroten...

Dat ben ik met je eens, het is ook zeker niet dat ik er vanuit ga dat 'heel weinig' mensen nadenken over het hoe, wat en waarom. Ik kan niet in het hoofd van andere mensen kijken en ik zie mezelf ook totaal niet als uniek of speciaal dat ik me hiermee bezig houd. Maar er zijn wel degelijk mensen die zich hiervoor gewoon echt niet interesseren. Mijn moeder bijvoorbeeld snapt werkelijk niet waarom ik bepaalde boeken lees of geïnteresseerd ben in psychedelische en existentiële zaken. Zij heeft zoiets van 'we weten het toch niet, why care'. Ik respecteer haar kijk erop, maar ik snap dat niet. Maar goed, ik ben van nature en van kleins af aan een denker, en een onderzoeker (letterlijk, onderzoek doen is mijn beroep), zij is veel meer praktisch in haar benadering van zaken. Ze zegt ook altijd over drugs: je moet toch weer terug naar deze realiteit en het normale leven, waarom zou je? Dat vind ik zo'n maffe redenatie. Wat heeft dat ermee te maken? Drugsgebruik is niet enkel een uiting van escapisme. En al was het dat wel - je gaat toch ook op vakantie? Dat je uiteindelijk weer thuis komt, doet toch niks af aan de ervaring?

Er is geen goed of fout, het is een andere manier van naar de wereld kijken. Levensinvulling. Ik heb niet de illusie dat ik ooit een antwoord ga krijgen op mijn vragen, want ik ben echt niet in staat tot iets ontrafelen waar alle grote denkers tot nu toe niet tot hebben kunnen doordringen. Maar blijkbaar vind ik het genoegdoening geven om me met het thema en het mysterie daar rond omheen bezig te houden, anders deed ik het wellicht niet.

Maar tuurlijk denkt iedereen er op een bepaald moment over na. Bijvoorbeeld (heel cliché) als je naar de sterrenhemel kijkt, of wanneer een naaste overlijdt... Of op het moment dat de wereld in crisis is... Maar de één gaat hier verder in dan de ander en dat is oké.
T
TripJessLid
01-01-2024, 00:00
#16
Yes inderdaad het ontgaat niemand. Leuk die voorbeelden met je ma. Ik zou ook zeker meer neigen naar jou redenatie dan die van haar. Goed dat je haar respecteert en heerlijk hoe je daar op reageert met eenzelfde voorbeeld zoals die vakantie. Grappig, misschien nog geen paar jaar terug dat het juist andersom voor me zou zijn, en ik het ook een beetje weg zou wuiven al dat onbekende. Nu vind ik het steeds interessanter worden. Waarom? 🙃
J
JuunLid
01-01-2024, 00:00
#17
Roze Olifant zei:
Dugsgebruik is niet enkel een uiting van escapisme. En al was het dat wel - je gaat toch ook op vakantie? Dat je uiteindelijk weer thuis komt, doet toch niks af aan de ervaring?
Klik om te vergroten...
Zoo dat is wel een mooie vergelijking
Mooi verwoord
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#18
TripJess zei:
Yes inderdaad het ontgaat niemand. Leuk die voorbeelden met je ma. Ik zou ook zeker meer neigen naar jou redenatie dan die van haar. Goed dat je haar respecteert en heerlijk hoe je daar op reageert met eenzelfde voorbeeld zoals die vakantie. Grappig, misschien nog geen paar jaar terug dat het juist andersom voor me zou zijn, en ik het ook een beetje weg zou wuiven al dat onbekende. Nu vind ik het steeds interessanter worden. Waarom? 🙃
Klik om te vergroten...

Omdat het interessant ís! :relaxed: Juist vanwege het onbekende... We hebben als mensheid al behoorlijk wat bereikt met bijvoorbeeld wetenschap, maar het gaat dan relatief over hele specialistische dingen, die vooral betrekking hebben op het aardse. Het zijn microscopisch kleine puzzelstukjes in een immens groot geheel. De ultieme fundamentele basis (wie de f*ck zijn we, wat doen we hier, waarom zijn we hier, hoe komen we hier, wat is er om ons heen en hoe is dit alles ontstaan, wat gebeurt er met ons nadat we sterven etc.), daar snappen we helemaal niets van. Onze afkomst en bestemming, eigenlijk onze hele context is ongrijpbaar. En elk boek dat je leest of elke discussie die je voert roept weer nieuwe vragen op. Het houdt je van de straat zullen we maar zeggen. xD
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#19
TripJess zei:
Yes inderdaad het ontgaat niemand. Leuk die voorbeelden met je ma. Ik zou ook zeker meer neigen naar jou redenatie dan die van haar. Goed dat je haar respecteert en heerlijk hoe je daar op reageert met eenzelfde voorbeeld zoals die vakantie. Grappig, misschien nog geen paar jaar terug dat het juist andersom voor me zou zijn, en ik het ook een beetje weg zou wuiven al dat onbekende. Nu vind ik het steeds interessanter worden. Waarom? 🙃
Klik om te vergroten...

Haha. Nog zo'n redenatie van mijn ma: 'als de menigte/overgrote meerderheid iets vindt (bijvoorbeeld dat drugs slecht en gevaarlijk zijn en verboden moeten worden) dan zal daar wel een kern van waarheid in zitten, want anders zouden niet zoveel mensen het vinden'. Ze heeft een punt, vaak zal deze vlieger opgaan, maar ja, soms ook totaal niet. Een extreem voorbeeld hiervan is het algemene gedachtengoed tijdens WO2. De meerderheid ging hierin mee, maar was het daarom juist? Hell no. Is het juist hoe 'we' dieren behandelen in de bio-industrie, puur omdat de meeste mensen er geen probleem van maken? Heftige vergelijkingen en nogal off-topic hier ook trouwens, maar zelf kritisch blijven nadenken is belangrijk. Ze was het trouwens wel met me eens nadat ik deze voorbeelden noemde, maar op het gebied van drugs blijft ze wantrouwig. :wink:
T
TripJessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Roze Olifant zei:
Omdat het interessant ís! :relaxed: Juist vanwege het onbekende... We hebben als mensheid al behoorlijk wat bereikt met bijvoorbeeld wetenschap, maar het gaat dan relatief over hele specialistische dingen, die vooral betrekking hebben op het aardse. Het zijn microscopisch kleine puzzelstukjes in een immens groot geheel. De ultieme fundamentele basis (wie de f*ck zijn we, wat doen we hier, waarom zijn we hier, hoe komen we hier, wat is er om ons heen en hoe is dit alles ontstaan, wat gebeurt er met ons nadat we sterven etc.), daar snappen we helemaal niets van. Onze afkomst en bestemming, eigenlijk onze hele context is ongrijpbaar. En elk boek dat je leest of elke discussie die je voert roept weer nieuwe vragen op. Het houdt je van de straat zullen we maar zeggen. xD
Klik om te vergroten...
Hoppa weer zo een uitgebreide reactie. Haha verrukkelijk. Mijn antwoord is ff kort: wellicht🤫

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."