#1
Rare vraag misschien maar waar kun je 3mmc krijgen? En snuif je het net als coke of neem je het als pilletje in?
Tekzor668 zei:Inderdaad google even "3mmc bestellen" en je vind genoeg antwoord en aanbod op je vraag. Ik zie meestal bij vendors dat het in poeder/kristal vorm aangeboden word, je kan het snuiven maar dat doe je best in kleinere hoeveelheden. Oraal mag dat iets meer zijn. Daarover lees je jou ook best es in...
bobsacamano zei:sorry als ik iets doe wat niet mag maar dit is geen vendor.
Thee zei:Rare vraag misschien maar waar kun je 3mmc krijgen? En snuif je het net als coke of neem je het als pilletje in?
Enige nuance is hier wel gepast, het merendeel van de stimulerende RC's zijn amfetamines, ja. Echter, het is zaak om op te letten dat er nog een significant verschil zit tussen het lijken op MDMA en Amfetamine(ja, ze schelen niet zoveel qua structuur, wel qua effect).JMThomas zei:De meeste RCs lijken qua structuur sterk op MDMA (verkoopnaam xtc), zo hebben ze allemaal de benzeenring met de een staart met een methylgroep er aan en een N+H atoom aan het einde (Fenylethylamine met een methylgroep er aan geplakt dus).
Handige stelregel inderdaad, maar blijkt niet altijd op te gaan. 3-FA heeft bijvoorbeeld een hele lage affiniteit voor serotonine, maar veel meer voor dopamine. Zullen we oxytocine er voor het gemak buiten laten? De effecten van MDMA komen inderdaad (onder meer) tot stand door de effecten van serotonine op de extra vrijgekomen oxytocine, maar dit hormoon is zó breed dat je nog geen duidelijke uitspraken kunt doen over de effecten hiervan onder invloed van verschillende soorten drugs.Het verschil zit hem echter meestal in of er iets aan de (2de,) 3de of 4de schakel van de benzeenring geplakt is. Als je geen atoom plakt aan deze schakelplekken plakt krijg je een amfetamine effect, als je alleen een atoom plakt aan de 3de schakel krijg je lichte serotonine (en oxytocine) effecten (zoals bij 3MMC), als je een atoom plakt aan de 4de schakel van de benzeenring krijg je hoge serotonine (en oxytocine) effecten (zoals bij 6APB & 4FMP) en als je een atoom plakt aan de 3de & 4de schakel krijg je de hoogste extra toegevoegde serotonine (en oxytocine) effecten (zoals bij MDMA). Al deze stoffen werken hiernaast ook altijd op de dopamine in.
Hier kan ik mij bijna helemaal in vinden, behalve dan het verhaal over oxytocine. Dit is een amper onderzochte stof en uitspraken doen over het vrijkomen van een (in dit geval) hormoon is nogal gewaagd. Vooral omdat oxytocine zo veelzijdig is en met vanalles gecorreleerd wordt.3MMC geeft dus eigenlijk effecten die lijken op amfetamine met lichte MDMA (serotonine en oxytocine) effecten, van oxytocine vooral wordt je erg 'amicaal'. Dit zorgt voornamelijk voor een minder sterke 'piek' dat de effecten iets langer aan blijven en dat de kater een stuk genadiger is.
Hoe kom je erbij dan MDMA gezonder is dan de meeste RC's? Ja, van MDMA zijn de risico's duidelijker, maar er is ook van bekend dat deze nogal destructief is voor bepaalde cellen in je hersenen. Gezonder dan de meeste RC's zou ik MDMA allerminst niet durven te noemen.hierbij is ook wel relevant om toe te voegen dat MDMA meestal 'gezonder' is dan de meeste RCs.
Maar 3-FA heeft geen hogere affiniteit voor de serotonine-reuptake-transporter dan amfetamine zelf, ik zie niet helemaal wat die derde substitutie hiermee te maken heeft? Vaak klopt het inderdaad wel, maar het is zeker geen stelregel waarmee je hetzelfde voor andere stoffen aan kunt nemen.JMThomas zei:3FA heeft een atoom aan de 3de benzeenringschakel en dus "een hele lage affiniteit voor serotonine", komt overeen met wat ik verkondig dacht ik.
Inderdaad, oxytocine is erg belangrijk voor het effect van bijvoorbeeld MDMA, maar ik dacht dat het niet alleen kwam door de extra vrijlaten van deze stof, maar dat ook het effect van de neurotransmitters óp oxytocine zelf belangrijk was. Maar het punt is dat oxytocine zó veelzijdig schijnt te zijn dat je hiermee niet goed effecten kunt voorspellen, ik meende zelfs een tijd geleden een onderzoek tegen te komen die aantoonde dat oxytocine mensen racistischer maakte. (Pin me hier niet op vast)Oxytocine lijkt me relevant voor het verhaal aangezien het het verschil in effecten tussen amfetamine, mdma en alles wat daar tussenin zit voor een groot deel verklaart (behoefte aan knuffelen en intiem contact bijvoorbeeld).
Het staat niet als een deur maar er is veel onderzoek gedaan naar de effecten van oxytocine waaruit blijkt dat het vertrouwen en behoefte aan contact flink versterkt en grote bedrijven zoals Pfizer inc zijn bezig met het ontwikkelen van selectieve oxytocine agonisten gebaseerd op fenylethylamine manipulaties voor 'het behandelen van autisten'.
Een wetenschappelijk onderzoek naar de effecten van oxytocine onder invloed van MDMA of soortgelijke stoffen zal er nooit komen omdat dit niet uitvoerbaar is dus als je het zo bekijkt zal het nooit zwart op wit komen te staan nee.
Ik geloof juist dat er veel meer aan te pas komt dan enkel serotonine en oxytocine, er zijn vele malen meer neurotransmitters en hormonen in je lichaam die belangrijk zijn voor de effecten, bijvoorbeeld de verhoogte afgifte van dopamine onder invloed van 3-FA schijnt deze stof weer speciaal op zijn eigen manier te maken.Ik geloof zelf niet dat er met stoffen zoals 3mmc, 3/4fa, 6abp veel verschil is in effect met amfetamine en mdma behalve wat betreft de hoeveelheid serotonine (&oxytocine) die er vrij komt, kan het mis hebben maar volgens mij als er verschil optreed in effect licht het voornamelijk aan de mindset&setting van het moment van inname.
Graag, logische redenaties houd ik vanEr is geen keihard bewijs voor wat ik verkondig maar zolang er een beetje logische redenatie aan te pas komt en er geen tegenbewijs is waag ik me er graag aan, houdt de discussie ook een beetje gaande. Ik kan het echter zeker mis hebben en als dat het geval is geef ik het graag toe.
Ook hier is het punt dus weer dat minder beschikbare informatie niet evenredig is met minder risico, we weten van MDMA dat er gewoon erg veel risico hangt aan te frequent gebruik. Als je MDMA binnen normale doseringen één keer per drie maanden gebruikt, ja dan heeft het niet zoveel risico, maar de meeste drugs worden in hogere frequenties gebruikt.Gezonder is misschien niet het juiste woord maar er zit aanzienlijk minder risico aan verbonden, zo weet vrijwel iedereen wat een bruikbare dosis is en is er veel meer informatie over beschikbaar en zal een vertrouwd gevoel met een stof verminderde kans op een paniekaanval geven.
Bij MDMA is meerdere malen d.m.v. wetenschappelijk onderzoek vastgesteld dat alle hersencellen zich na gebruik op lange termijn volledig herstellen mits er geen 'buitensporig' gebruik plaats vindt, vergelijkbaar dus met alcohol.
MDMA heeft echter wel sterk effect op het (kunstmatig) ontwikkelen van depressie en maakt de stap naar andere drugs een stuk waarschijnlijker, niet zonder nadelige effecten dus.
Er is ook geen onderzoek gedaan naar de effecten van 3FA&4FA onder mensen (en dat zal er hoogstwaarschijnlijk ook nooit komen), ik durf echter mijn rechter bal er om te verwedden dat het slikken van fluor niet erg gezond is waarvan bekend is dat het aanzienlijke oxidatieve stress veroorzaakt, volgens mij mag er over het algemeen wel gesteld worden dat MDMA gezonder is dan de meeste RCs.
leipebaviaan zei:Zucht
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."