Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums3mmc in thuissituatie

3mmc in thuissituatie

19 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wie: ikzelf 28j 183 en 64kg
Waar: thuis
Met wie: de kat, en DF members in de chatt :)
Wat: 3mmc in thuis situatie, totaal 330 mg


Inleiding,
Ik ga er van uit dat de meeste mensen hier wel bekend zijn met mijn haat-liefde verhouding met 3mmc, maar voor de duidelijkheid: begin augustus heb ik weer zo een 3 weken stevig zitten bingen op 3mmc en etizolam. OP het einde daarvan zat ik aan de 700 mg 3MMC en 8mg etizolam p/d

15-08 gestopt met 3mmc en daarna in 2 weken tijd van de etizolam afgekickt. Van de 10gr 3mmc die ik toen had besteld heb ik plusminus 2,5 van weggegooid.
Sindsdien heb ik geen 3mmc of etizolam meer aangeraakt.
Ik kan niet zeggen of zulke hoeveelheden normaal zijn, of veel of weinig, en ik wil ook niet naar andere gebruikers kijken, daar heb ik niks mee te maken.
Half september nog wel een lijntje speed gehad, maar dat was zo weinig, dat tel ik geeneens mee :P

Aanloop,
Afgelopen maandag op en zwak moment toch maar weer 5gr 3mmc besteld. Woensdag kwam dat binnen en ik kon het niet meer uit mijn hoofd zetten. Die avond de 3mmc ‘veilig’ opgeborgen op zolder met de gedachte dat ik dan nog een trap moet halen, enzenz, (een soort fysieke drempel)
S ’avonds lekker naar bed, en donderdagochtend word ik wakker met pijn in mn buik en krampen, een keer goed naar de wc hielp niet veel dus ik besluit me ziek te melden van mijn werk en kruip terug in mijn bed.
1,5 uur later wordt ik wakker, en ik voel me prima, nergens last van en bedenk dat ik dan nu wel 3mmc kan pakken.
Note: @Mindless or somebody else 😛
Spoiler: vraag voor een zweverige persoonlijkheid die geen kees genoemd wil worden. Maar iemand die zo is, en wel kees heet, mag ook gewoon antwoorden
Kan je onderbewust je zo manipuleren dat het lichamelijke klachten kan faken? Met het idee van, als dit menspersoon vandaag de hele dag thuis zit gaat ie 3mmc gebruiken? Dit heb ik nog niet eerder meegemaakt zo. De gedachte om 3mmc te gaan gebruiken kwam pas opzetten toen ik voor de 2ex uit bed kwam, gedouchd had, me prima voelde...en ja, wat nu? Ik had dus eerst besloten dat ik er geen tijd voor had, werk, sociale afspraken enzenz, alsof vervolgens mijn onderbewuste er eens voor zorgt dat er wel tijd komt? Vreemde gewaarwording om dat te beseffen.


Om 10:15 verdwijnt de eerste lijn 3mmc van 80mg in mijn neusgat, aaah, heerlijk, vertrouwd, energiek en rustgevend. Ik doe wat onzinnige karweitjes in m'n huis, chat wat met vrienden, probeer de poes wat extra aandacht te geven maar die kijkt met zulke grote ogen naar mij, dat ik me afvraag of die stiekem mee snuift met me.
Nadat ik m'n schuldgevoel van werkende collega’s VS snuivende-dude heb geaccepteerd, besluit ik er maar van te genieten ook, en daarom verdwijnt de 2e lijn van 60mg om 11:15 zonder weerstand mijn neus in.
Het vervolg is misschien raar om te lezen/horen, in de zin, gebruik je daar 3mmc voor? eeh ja, Whatever, ik besef steeds meer dat 3mmc mijn ultieme chill drug is. Mijn boog staat zowat altijd gespannen, dit moet gebeuren, dat moet af, enzenz, Mijn hobby’s /werkzaamheden vind ik ook gewoon ontspannend hoor, maar op een andere manier. Als ik bijv. 2 avonden achter elkaar op de bank zit te ‘niksen’ voel ik mij daar schuldig over. Dit soort gevoel https://www.proud2bme.nl/Proud2Live/Ik_moet_nuttig_bezig_zijn


Er ligt nog een puzzel van 1000 stukje op tafel, daar was ik de vorige avond mee gestart om o.a wat afleiding te creëren.
Ik ga verder met de puzzel en verlies de tijd helemaal uit het oog, er is gewoon niets belangrijker als gewoon hier chill, op het gemakje deze puzzel maken. Op de achtergrond heb ik nog wat muziek aan staan en veel meer hoeft van mij niet.
De laatse tijd zit luister ik vaak naar zulk soort muziek,


Om 12:45 verdwijnt de 3e lijn van 60mg in mijn neusgat en ik besluit het middageten maar over te slaan.
Ik geniet vooral van de rust in mijn hoofd, het zoeken naar puzzelstukjes en de stilte die er is als er geen muziek is. Ik merk wel dat ik wat meer aanwezig ben op de chatt en dat bevalt me ook wel goed.
Ik probeer nog te bedenken of er wat andere dingen aandacht nodig hebben, maar nee, deze puzzel heeft alle belangstelling gekaapt. Om 14:30 wordt het tijd voor een 4e lijn van 50 mg en ik blijf nog een uurtje puzzelen, maar vanaf een uur of 4, half 5, word ik afgeleid door mijn kat die de hele tijd in de kamer rondloopt, vanuit mijn ooghoeken zie ik ze, maar zodra ik kijk, is ze weg.... Dat is storend en twijfelachtig, en ik besluit even boven te kijken en ja hoor, de kat ligt heerlijk te slapen, en ik weet dat ik weer zover ben, dat ik niet teveel meer van mijn gezichtsveld aan moet trekken.

Hallo hersenspinsels.... en plots hoor ik stemmen in mijn woonkamer, snel loop ik naar beneden maar ik zie niemand, ohja, netflix staat nog aan, vanaf dit moment komen de ‘irritante’ effecten steeds vaker voor, aansteker kwijt, telefoon weg, asbak verdwenen, wat was ik ook alweer aan het doen? Ahja, ik wou een shagje draaien maar m'n shag ben ik ondertussen ook alweer kwijt omdat ik naar vloei moest zoeken, een poosje is dat best grappig maar de lol gaat er snel vanaf, zeker omdat die kat me ook nog eens uitlacht vanuit een onzichtbare hoek.
Ik besluit voor een 2e keer te douchen en vroeg iets te gaan eten en ik warm een pannetje soep op, eet er 3 boterhammen mee op en bedenk hoelang ik hiervoor getraind heb, om te kunnen eten met een upper op, een twijfelachtige skillset om te leren, maar verdomd handig.

Na het eten besluit ik de laatste lijn uit het zakje te halen en de rest van de inhoud door de gootsteen te spoelen. Daaaag grote hoeveelheid 3mmc, het was weer leuk, maar ben je ook alweer beu.Het valt nog niet mee om dat allemaal met 1 hand te doen want ik had s’morgens al toegezegd in de chatt om dat te doen., wat uiteraard niet door iedereen als een heldendaad werd gezien :tongueout: (er komt vast wel een volgende keer :P)

Om 17:25 snuffel ik de laatste lijn van 70mg naar binnen, maar veel werking heeft het niet meer, ietwat meer energieker, maar de mindere effecten komen steeds meer doorzetten zoals het chaotische, vergeetachtigheid, dubbel zicht, trillende handjes, koppijn, en wordt zelfs lichtelijk schagerijnig en prikkelbaar.
Om 18:15 besluit ik 2mg etizolam onder mijn tong te leggen en binnen een half uur verdwijnen de negatief effecten en zit ik vooral heel rustig op de bank, te voelen hoe alle spanningen uit mijn lijf wegtrekken. Om 20:00 neem ik nog 1,5 mg etizolam bij, en babbel nog wat mee maar zit vooral in mijn eigen gedachten verzonken. Ik probeer te bedenken wat ik van deze dag moet vinden en blijkbaar deel ik dat rond 22:30 nog in de chat, hoewel ik dat zelf de volgende dag pas lees.

Al met al, vond ik het een onverwachte, geslaagde dag. Niet perse tripraport waardig, maar voor mij, hoe ik deze dag doorgebracht en afgesloten heb, mwah, not so badd after all


Note: die laatste 1,5 mg etizolam was overkill, onleesbare berichten en een kleine black-out is totaal niet mijn gewoonte. Ik dacht dat mijn tolerantie nog hoger zou liggen maar dat was dus niet het geval. Wel fijn om te weten :)

Ohja, puzzellll :P
IMG_0678.JPG
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zeelanddude zei:
Kan je onderbewust je zo manipuleren dat het lichamelijke klachten kan faken?
Klik om te vergroten...
Natuurlijk, zoveel lichamelijke klachten zijn psychosomatisch en hebben hun oorsprong dus in de geest en om precies te zijn de onbewuste geest.

Dat is niet eens de mening van een zweefkees, maar gewoon erkende waarheid momenteel. :wink:

In de toekomst zullen mensen zien dat ik helemaal geen zweefkees ben, maar rationeel en redelijk naar mijn ervaring kijk en de dingen benoem voor wat ze zijn. Muhahaha :laughing:
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zeelanddude zei:
Na het eten besluit ik de laatste lijn uit het zakje te halen en de rest van de inhoud door de gootsteen te spoelen. Daaaag grote hoeveelheid 3mmc, het was weer leuk, maar ben je ook alweer beu.
Klik om te vergroten...
Goed dat je je dit nog redelijk op tijd bedacht. Op het moment dat je cravings hebt is het goed om na te denken over wat de gevolgen zijn van 3-MMC gebruiken: de vergeetachtigheid, hoofdpijn, trillende handen, buikklachten, ziekmelden op werk.
Op het moment dat je die afweging rationeel maakt, zo van, waarom wil ik precies gebruiken en is 3-MMC gebruiken echt de manier om dat op te lossen? Dan kies je er meestal niet meer voor om het te nemen. Maar het kost vaak moeite om die afweging goed te maken, omdat we onszelf de hele dag door met allerlei rationaliseringen voor de gek houden. "Fuck it", denk je dan al snel. "Future me will deal with this."

Uiteindelijk is 3-MMC natuurlijk niet ontspannend, maar veroorzaakt het juist stress en kopzorgen.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#4
goed rapport man..
leest fijn..
lekker, niet pretentieus.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Van 330mg op een avond naar 370mg in 1 keer....😶

Tolerance is cruel.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#6
wonderalice zei:
Ik vind 3mmc eigenlijk gewoon kut. De eerste dosering is top, maar het effect is zo kort en hoe vaker je bijneemt hoe meer de nare bijwerken de overhand nemen. Het gewenste effect wordt met iedere herdosering korter. En meteen wanneer het uit begint te werken een vreselijke come down.. Al met al de moeite niet waard imo... Herken persoonlijke de extreme craving niet zo, na 3 keer bijnemen vind ik het gewoon de moeite niet meer en wegen de nadelige effecten zwaarder dan de effecten die je zou willen van een drug. Heb ditzelfde ook al eens gehad op die manier, de rest toen ook weggespoeld. Er zijn veel leukere alternatieven naar mijn mening.. Goede omschrijving van 3mmc, herkenbaar..
Klik om te vergroten...
Welke vreselijke come down?
Het middel staat er namelijk om bekend
(Als ik alle reviews mag geloven)
Dat het 1 van de vriendelijkste come downs heeft...?
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#7
CuriousExplorer zei:
Van 330mg op een avond naar 370mg in 1 keer....😶

Tolerance is cruel.
Klik om te vergroten...
Lijkt me nogal logisch?
2 hele verschillende situaties.
Hier begin ik met lijntjes van 80mg en ga verder niet op zoek naar een high en na 8 uurtjes ben ik er klaar mee.

Afgelopen maandagochtend begon ik doelbewust zonder weegschaal, zonder klok, en voor ik het goed en wel doorhad was het dinsdagavond en was en tegen de 3 gram doorheen gejaagd, vanaf dat moment ben ik weer begonnen met afwegen om te kijken hoeveel ik op dat moment dan nodig had om weer op een high te komen.
Belachelijk veel dus 😂
Tolerantie is zeker een bitch, maar he, heb al zoveel binge periodes op lage doseringen gedaan, dat ik ondertussen nieuwsgierig was naar een binge op hoge doseringen.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zeelanddude zei:
Afgelopen maandagochtend begon ik doelbewust zonder weegschaal
Klik om te vergroten...

Slecht plan 😅 dat het op gaat of erdoor vliegt is sowieso al een risico maar zonder weegschaal starten dat is om problemen vragen 😁.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zeelanddude zei:
Lijkt me nogal logisch?
2 hele verschillende situaties.
Hier begin ik met lijntjes van 80mg en ga verder niet op zoek naar een high en na 8 uurtjes ben ik er klaar mee.

Afgelopen maandagochtend begon ik doelbewust zonder weegschaal, zonder klok, en voor ik het goed en wel doorhad was het dinsdagavond en was en tegen de 3 gram doorheen gejaagd, vanaf dat moment ben ik weer begonnen met afwegen om te kijken hoeveel ik op dat moment dan nodig had om weer op een high te komen.
Belachelijk veel dus 😂
Tolerantie is zeker een bitch, maar he, heb al zoveel binge periodes op lage doseringen gedaan, dat ik ondertussen nieuwsgierig was naar een binge op hoge doseringen.
Klik om te vergroten...
Ben je gestopt nu?
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#10
🐺PsyTekz zei:
Slecht plan 😅 dat het op gaat of erdoor vliegt is sowieso al een risico maar zonder weegschaal starten dat is om problemen vragen 😁.
Klik om te vergroten...
Dat wou ik dus eens voor meeigen uitproberen 😅 vond het altijd zo bijzonder dat mensen complete grammen er doorheen jaagden in een nacht, nu snap ik het wel, je hebt het gewoon echt niet door 😂
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#11
CuriousExplorer zei:
Ben je gestopt nu?
Klik om te vergroten...
Jup, afgelopen nacht rond 4 uur gaan slapen, vanmorgen ff wakker geweest om te eten, daarna weer terug in bed en nu weer ff wakker om te eten.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Leuk om te lezen en boeiend geschreven hoor!

Wat mij opviel: bij het derde lijntje om half 3 begon je al te hallicuneren? De kat in je ooghoek die er niet was, stemmen horen?
Ik begin pas te hallicuneren van stimulanten als ik al lang wakker ben.
Zouden dit signalen van een aankomende drugspsychose kunnen zijn bij jou?

De muziek vond ik trouwens ook leuk!
w
wapboyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hahaha best herkenbaar als ik met 6apb op een rondje door het huis doe zie ik de kat ook steeds in mn ooghoek...... terwijl het beestje zich goed verstopt heeft in een kast ...... tis natuurlijk ook geen gezicht als ik daar loop te wandelen met een blutooth koptelefoon op 😂😂
w
wonderaliceLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik vind 3mmc eigenlijk gewoon kut. De eerste dosering is top, maar het effect is zo kort en hoe vaker je bijneemt hoe meer de nare bijwerken de overhand nemen. Het gewenste effect wordt met iedere herdosering korter. En meteen wanneer het uit begint te werken een vreselijke come down.. Al met al de moeite niet waard imo... Herken persoonlijke de extreme craving niet zo, na 3 keer bijnemen vind ik het gewoon de moeite niet meer en wegen de nadelige effecten zwaarder dan de effecten die je zou willen van een drug. Heb ditzelfde ook al eens gehad op die manier, de rest toen ook weggespoeld. Er zijn veel leukere alternatieven naar mijn mening.. Goede omschrijving van 3mmc, herkenbaar..
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#15
CuriousExplorer zei:
Welke vreselijke come down?
Het middel staat er namelijk om bekend
(Als ik alle reviews mag geloven)
Dat het 1 van de vriendelijkste come downs heeft...?
Klik om te vergroten...
Tegen de tijd dat de aangename roes begint te verdwijnen begint het nogal te kriebelen om meer te nemen. Ik lees uitzonderlijk weinig verhalen waarin mensen één dosis nemen van bijvoorbeeld 150 milligram en daarna niks meer. Terwijl dat bij andere middelen veel gebruikelijker is.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Neo-Shulginist zei:
Tegen de tijd dat de aangename roes begint te verdwijnen begint het nogal te kriebelen om meer te nemen. Ik lees uitzonderlijk weinig verhalen waarin mensen één dosis nemen van bijvoorbeeld 150 milligram en daarna niks meer. Terwijl dat bij andere middelen veel gebruikelijker is.
Klik om te vergroten...
Maar cravings staat niet gelijk aan vreselijke come down...
De meeste willen nemen omdat ze willen nemen, niet omdat ze zich slecht voelen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wat mij betreft is de comedown vanaf het moment dat de piekeffecten aanzienlijk beginnen af te nemen tot het moment dat de werkingsduur is uitgewerkt. De kater valt in die zin onder de 'after effects', die enige tijd na de comedown merkbaar blijven.

Wat @wonderalice 'vreselijk' vindt, dat weet ik niet. Maar ik constateer wel dat de comedown van 3-MMC doorgaans wordt ervaren als zodanig onprettig (in vergelijking met de roes die daarvoor kwam) dat gebruikers vaak herhaaldelijk in de verleiding komen om meer te nemen.

Bij 4-MMC is ook wel geconstateerd dat (in vivo bij ratten) er kort na inname een piek ontstaat in extracellulaire dopamine, die daarna omgekeerd evenredig weer verdwijnt. Dat betekent dus een korte harde rush van een half uur tot een uur die in het half uur tot uur daarna al met (meer dan) de helft is gedaald. Terwijl bij andere stimulanten/empathogenen die overgang veel geleidelijker gaat, dus evenredig gedaald.
Die snelle daling wordt theoretisch in verband gebracht met een psychologisch effect waarbij er zin ontstaat om meer te nemen, juist vanwege die grote verschillen in korte tijd. Dat is ook waarom crack roken verslavender is dan coke snuiven namelijk.
(Helaas zie ik zulk in vivo onderzoek bij 3-MMC niet, dus we moeten even aannemen dat het bij die stof ook ongeveer zo werkt. Wat wel aannemelijk lijkt gezien de gebruikersverklaringen).

Ik wil maar zeggen dat juist die harde come-down wel een belangrijke eigenschap is, die je mogelijk als 'vreselijk' kan ervaren. Dat 'slecht' voelen is dan relatief in verhouding met de effecten die kort daarvoor nog voelbaar waren.
w
wonderaliceLid
01-01-2024, 00:00
#18
CuriousExplorer zei:
Welke vreselijke come down?
Het middel staat er namelijk om bekend
(Als ik alle reviews mag geloven)
Dat het 1 van de vriendelijkste come downs heeft...?
Klik om te vergroten...
Mijn ervaring is dat ik me na een derde kleine dosering al na een uur heel onrustig en ongemakkelijk/angstig begin te voelen.. Na herdoseren is dat gevoel even weg, maar de gewenste effecten worden steeds korter en de omschreven vervelende bij effecten steeds meer aanwezig.. Dit is mijn persoonlijke ervaring met 3mmc. Moet erbij zeggen dat ik het niet heb laten testen, dus niets kan zeggen over de zuiverheid en kwaliteit. Mogelijk is dit ook van invloed geweest..
S
SummerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik vindt 3mmc zelf wel fijn , ik vindt het fijner als bijvoorbeeld xtc of mdma want ik wordt er niet zo wappie van . Ik herken wel de cravings daarom ben ik ook gestopt met 3mmc snuiven is ten eerste onprettig voor je neus en ik kon mezelf echt niet inhouden met bijnemen . Ik gebruik het nu puur in pilvorm. Wat de comedown betreft is het voor mij even 20 minutjes dat ik echt graag bij wil pakken omdat ik die high terug wil maar eenmaal daar doorheen is het niet zo heftig . Ik gebruik misschien 2 pillen van 180 mg verspreid over 8 uur . Als ik echt een avondje bijvoorbeeld in het weekend of met vrienden wil genieten pak ik gelijk een hele pil en daarna 2 halve om op niveau te komen . Het is maar net hoe je het doseert en even klein half uurtje door de cravings pushen van bijpakken (mijn ervaring ) ik pak daarna zelf ook altijd wat etizolam om lekker in slaap te komen en volgende dag bijna geen kater ervan .
S
SummerLid
01-01-2024, 00:00
#20
Brid zei:
Ik vindt 3mmc zelf wel fijn , ik vindt het fijner als bijvoorbeeld xtc of mdma want ik wordt er niet zo wappie van . Ik herken wel de cravings daarom ben ik ook gestopt met 3mmc snuiven is ten eerste onprettig voor je neus en ik kon mezelf echt niet inhouden met bijnemen . Ik gebruik het nu puur in pilvorm. Wat de comedown betreft is het voor mij even 20 minutjes dat ik echt graag bij wil pakken omdat ik die high terug wil maar eenmaal daar doorheen is het niet zo heftig . Ik gebruik misschien 2 pillen van 180 mg verspreid over 8 uur . Als ik echt een avondje bijvoorbeeld in het weekend of met vrienden wil genieten pak ik gelijk een hele pil en daarna 2 halve om op niveau te komen . Het is maar net hoe je het doseert en even klein half uurtje door de cravings pushen van bijpakken (mijn ervaring ) ik pak daarna zelf ook altijd wat etizolam om lekker in slaap te komen en volgende dag bijna geen kater ervan .
Klik om te vergroten...
Ik kwam er trouwens vandaag ook achter dat als ik kleine dosis neem dat ik het heel fijn vindt om aan me cursus te werken omdat je je ergens op kan focussen en dus een tijdsbesteding hebt als je alleen gaat gebruiken .

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."