#1
Je kan jezelf ook leren om je aandacht op je lichaam te leggen inplaats van op je ego / gedachtes. Bij mij werkt dat zodanig goed dat bijna altijd in introverte trips beland die zeer fijn voelen.
Het was alsof ik niet meer dingen in logische chronologische volgorde kon plaatsen. Ik wist dan niet meer of ik dingen gewoon bedacht of gedagdroomd had of ze werkelijk had ondernomen, waardoor ik soms plotseling op plekken was waar ik totaal niet meer wist hoe ik er gekomen was. Dat is die avond meerdere keren gebeurd. Het voelde als een soort visioenen al is dat misschien niet de beste manier om het te omschrijven.Die "visioenen" die je had, waren dat puur interne hallucinaties of waren dat herinneringen die je gewoon niet meer aan elkaar kon knopen?
Dat denk ik ook.Je zegt geen ervaring te hebben met ego-dood, maar volgens mij komt "geen ik, geen vrije wil en toeschouwer zijn van je trip" best dicht in de buurt (;
Ik zie het net als @Alakazam: dat is al een ego-oplossing. Een ego-oplossing terwijl de wereld er nog is. Je kunt ook hebben dat de waargenomen wereld ook nog helemaal verdwijnt en alleen puur bewustzijn overblijft.Uiteindelijk lag ik in mijn bed en was het alsof ik naar een film keek. Er was helemaal geen sprake van een “ik” of een “vrije wil”, ik keek naar een film en ik was simpelweg een toeschouwer.
Als er puur bewustzijn overblijft. Waar ben je je dan bewust van?Je kunt ook hebben dat de waargenomen wereld ook nog helemaal verdwijnt en alleen puur bewustzijn overblijft.
Van jezelf. Niet middels een subject-object relatie, maar in het weten: 'ik ben'.Als er puur bewustzijn overblijft. Waar ben je je dan bewust van?
Dit heb ik exact ervaren op 2cb-fly.Ik wist dan niet meer of ik dingen gewoon bedacht of gedagdroomd had of ze werkelijk had ondernomen, waardoor ik soms plotseling op plekken was waar ik totaal niet meer wist hoe ik er gekomen was. Dat is die avond meerdere keren gebeurd.
Klopt. Volgende keer ga ik in de zomer iets van een wandeling maken. Denk dat dat een stuk leuker is. Maar zoals ik al zei heb ik de trip niet goed voorbereid.Het lijkt mij ook wat minder chill om een trip de hele avond binnen te moeten doormaken. Normaal gesproken kan je even veranderen van omgeving om de aandacht wat te doen afleiden. Maar als je alleen thuis bent dan kan je wat makkelijker in van die gedachtenloops blijven hangen.
Hoeveel had je genomen?Dit heb ik exact ervaren op 2cb-fly.
Ik dacht dat ik gedroomd had dat ik mijn broer een smsje gestuurd heb, maar toen ik de dag erna keek had ik effectief een smsje verstuurd. Dat was een heel vreemd gevoel om te kunnen begrijpen.😅
Als ik thuis blijf met LSD merk ik daarnaast ook dat ik gewoon veel harder trip. Ik zit dan meer stil dan wanneer ik buiten ben en dat zorgt ervoor dat ik meer inwaarts gericht ben wat dan weer leidt tot veel sterkere visuals en gedachtestromen. Buiten onderbreekt de steeds veranderende omgeving (ik fiets dan vaak) dat proces en ook het fysiek bezig zijn laat je die energie meer afvoeren.Het lijkt mij ook wat minder chill om een trip de hele avond binnen te moeten doormaken. Normaal gesproken kan je even veranderen van omgeving om de aandacht wat te doen afleiden. Maar als je alleen thuis bent dan kan je wat makkelijker in van die gedachtenloops blijven hangen.
Precies ja. Het probleem met LSD is vaak overmatige energie. Dat kun je kwijtraken door ofwel fysieke inspanning, of je bewustzijn uit je hoofd naar je lichaam te brengen. Eenmaal goed gegrond in je lichaam kun je al die energie goed aan. Het stroomt dan gewoon door je heen (wat ook zeer euforisch is). Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan soms.Je kan jezelf ook leren om je aandacht op je lichaam te leggen inplaats van op je ego / gedachtes. Bij mij werkt dat zodanig goed dat bijna altijd in introverte trips beland die zeer fijn voelen.
Dat ervaar ik er zelf nog naast. En dat voelt ook beter als ik ga bewegen of de energie meer laat stromen.Is die energie waar je het over heb niet gewoon spanning in je spieren?
Is die energie waar je het over heb niet gewoon spanning in je spieren?Precies ja. Het probleem met LSD is vaak overmatige energie. Dat kun je kwijtraken door ofwel fysieke inspanning, of je bewustzijn uit je hoofd naar je lichaam te brengen. Eenmaal goed gegrond in je lichaam kun je al die energie goed aan. Het stroomt dan gewoon door je heen (wat ook zeer euforisch is). Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan soms.
Onrust is er voor mij ook zeker vaak op LSD ja. Het hangt ook met elkaar samen denk ik, al hoeft energie niet per se onrust te betekenen. Als ik goed in mijn lichaam zit ipv mijn hoofd, dan ben ik zonder onrust en kan de energie goed doorstromen.Hmm. Voor mij voelt het als onrust. Dat is wat energie misschien ook wel is. In de fisieke wereld is energie niks anders dan beweging. En beweging is onrustig.
Maar het is ook afleiding.
Alvast voor mij voelt het zo een beetje.
🤣 ik heb er in iedergeval altijd veel lol mee om het te bestuderen.
Vage shit
35mgHoeveel had je genomen?
Ik heb me altijd wel gerealiseerd dat psychedelica een soort risico met zich meebrengen, maar omdat ik de vorige keer 240 met 120 redose had genomen wat helemaal goed ging, dacht ik iets te naief dat dat met 300 mcg exact hetzelfde zou gaan. Uiteindelijk was het een beetje schrikken maar het was wel een hele toffe en magische ervaring. Nu weet ik wel dat elke dosering je kan verassen. Volgende keer bereid ik het beter voor. Als ik weer ga trippen op LSD doe ik dat in de zomer en maak ik een wandeling. Thuis zitten alleen is niet de beste setting.Welkom in de wondere wereld van psychedelica. 300ug is uiteraard ook een sterke dosering, maar dit is nog maar het begin. Elke keer wanneer je denkt psychedelica uitgespeeld te hebben, of de baas bent word je weer overrompeld met nog een veel gekkere ervaring. Dit geldt zelfs voor relatief lichte stofjes zoals 2C-B waar absurd gekke dingen op kunnen gebeuren.
Op dat moment kan het heel heftig zijn maar achteraf is het altijd magisch, het is de kunst om het over je heen te laten komen want je kan er toch niks aan doen. Maar dat is uiteraard makkelijker gezegd dan gedaan.
Onderschat de tolerantie bij psychedelica niet. Een dosering in 1 keer nemen komt doorgaans veel harder aan dan de zelfde dosering verspreid innemen. Soms wordt de trip enkel verlengd door bijnemen.Ik heb me altijd wel gerealiseerd dat psychedelica een soort risico met zich meebrengen, maar omdat ik de vorige keer 240 met 120 redose had genomen wat helemaal goed ging, dacht ik iets te naief dat dat met 300 mcg exact hetzelfde zou gaan. Uiteindelijk was het een beetje schrikken maar het was wel een hele toffe en magische ervaring. Nu weet ik wel dat elke dosering je kan verassen. Volgende keer bereid ik het beter voor. Als ik weer ga trippen op LSD doe ik dat in de zomer en maak ik een wandeling. Thuis zitten alleen is niet de beste setting.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."