Datum:
donderdag 21 januari 2021 om 23:00
Ervaringen:
Tripmiddelen: 1-P(LSD), 2C-B(FLY), 2C-E, Paddo’s en truffels.
Niet Tripmiddelen MDMA, MDA, MDEA, 6-APB, 6-EAPB, 5-APB, 5-EAPB, 4-FA, 4-FMA, (M)ethylfenidaat, Isopropylfenidaat, 4-F-Ritalin, 4-MMC, 3-MMC, Cocaïne,
Alcohol, Oxycodone.
(Wanneer ik spreek over LSD bedoel ik 1-P-LSD aangezien de twee in principe dezelfde effecten geven.)
Afgelopen donderdag heb ik mijn meest intense LSD trip ooit meegemaakt. De effecten waren zo heftig en onverwacht sterk dat ik compleet uit het veld geslagen was. Ik heb dingen meegemaakt die ik me nooit had kunnen voorstellen. Het heeft me een flinke dreun gegeven en ik ben voorlopig een stuk voorzichtiger met hoge doseringen LSD. Ik ben zeker flink met mijn neus op de feiten gedrukt. Nu heb ik alleen nog maar meer respect gekregen voor deze geweldige en indrukwekkende drug. En ik realiseer me nu nog veel sterker dat het absoluut geen speelgoed is.
Het begon donderdag 21 januari om 23:00. Ik had 3 zegels van 150 µg besteld. Ik was alleen in mijn huis. Ik had verder niet veel verwachtingen en had me achteraf gezien misschien iets beter kunnen voorbereiden. Volgende keer zorg ik voor een goede, relaxte chill lounge en bereid ik wat muziek playlists voor. Ook zal ik volgende keer wat dingen als fruit en smoothies inslaan van tevoren.
Ik legde twee zegels onder mijn tong en sabbelde erop tot ze zo goed als verdwenen waren en vervolgens slikte ik ze door. Ik ongeveer om half 7 die avond een warme maaltijd op dus mijn maag was alweer goed leeg.
Het eerste wat mij opviel was dat de zegels veel sneller insloegen als dat ik normaal was gewend. Normaal duurde het zeker een uur voordat de eerste effecten op kwamen zetten maar deze keer voelde ik na een halfuur al effecten. Het begon met een heel vreemd, duizelig gevoel. Een beetje een dissociatief en vreemd buitenaards gevoel. Een beetje een opkomende ketamine trip leek het wel. Het was vrij ongemakkelijk en eigenlijk een beetje onplezierig. Mijn eerste gedachte was: “dit gaat snel. Dat wordt een wilde rit”.
Kleuren werden scherper en feller. Het was alsof ik 4k visie had gekregen. Voorwerpen begonnen langzaam te ademen en te golven. Ik probeerde mezelf te kalmeren maar het lukte niet. De hallucinaties waren nog vrij mild maar vooral dat dissociatieve vreemde buitenaarde gevoel werd steeds sterker en sterker. Hoe meer ik mij probeerde te kalmeren, hoe vreemder ik me voelde. Ik raakte een beetje in paniek.
“Als dit nog maar het begin was, hoe zou de rest van de trip dan uitpakken?”
Ik was ervaren met hallucinaties. Dit was dan ook helemaal niet nieuw voor mij. Maar vooral dat diepe intense gevoel van de controle kwijt te raken was heel angstaanjagend. Ik had echt het idee dat ik mijn verstand ging verliezen. Dat ik op een gegeven moment kwijlend op de grond zou vallen en ik in de volgende dagen gevonden zou worden. Dat gebeurde natuurlijk niet, maar ik op dit moment was alles mogelijk. Ik ervaarde iets wat ik nog nooit had ervaren en me ook nooit had kunnen voorstellen. Het voelde alsof er iets heel belangrijks en ingrijpends ging gebeuren. Iets wat mijn leven voorgoed zou veranderen. Alsof ik mijn hele leven geleefd had om naar dit punt toe te werken. Alsof al het andere irrelevant was en het hele universum samen kwam tot één punt: het nu.
Ik heb geen ervaring met ego-dood. Wel denk ik dat ik er naar toe aan het werken was. Want hoe meer ik mijn bewustzijn voelde vervagen, hoe meer ik moeite deed om het weer terug te krijgen en meer ik het kwijtraakte. Op een gegeven moment waren er zelfs momenten dat het voelde alsof ik met mijn adem het hele universum in ademde en uit ademde. Alsof er niets anders meer was dan de ademhaling van mijn lichaam en de zuurstof die ik tot mij nam.
Ik had een kussen gepakt en was tegen de muur van mijn kamer aan gaan zitten. Ik voelde me zo vervreemd van alles en was zo hard aan het trippen dat ik mezelf probeerde te kalmeren door ademhalingsoefeningen te doen. En het kan zijn dat ik knock out ben geweest of gewoon niet door heb gehad wat ik aan het doen was want ik herinner me echt een soort visioenen waar ik plotseling in de badkamer voor de spiegel stond, of plotseling in mijn bed lag en dan even later in de keuken met een pak melk in mijn handen. Ik had geen idee wat ik deed. Ik voelde alsof mijn bewustzijn als een soort propje papier in de hoek van de kamer was gesmeten.
Uiteindelijk lag ik in mijn bed en was het alsof ik naar een film keek. Er was helemaal geen sprake van een “ik” of een “vrije wil”, ik keek naar een film en ik was simpelweg een toeschouwer. Ik heb de rest van de nacht geprobeerd mijn gedachtes op orde te krijgen maar dit was moeilijk. Langzaamaan tot in de vroege ochtend begon ik mijn grip op de realiteit weer een klein beetje terug te krijgen. Ik voelde me compleet uitgeput en vermoeid.
LSD is zoveel meer dan hallucinaties. Begrijp me niet verkeerd, je kan echt hele mooie indrukwekkende dingen zien en dat is ontzettend gaaf om mee te maken. Maar het is zoveel meer dan dat. Het kan je hele denken echt compleet overhoop gooien. Ik heb geen spijt van het feit dat ik 300 µg heb genomen maar was hier duidelijk niet klaar voor.