Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsFout gegaan op LSD

Fout gegaan op LSD

42 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
H
HelenasLid
01-01-2024, 00:00
#1
TheGozd zei:
druppel LSD? daar heb ik nog nooit van gehoord. Hoe kun je in hemelsnaam aan vloeibare LSD komen. Erg rare ervaring, vooral omdat je zegt al wel eens LSD te hebben gedaan. Dat van huid die pijn doet heb ik nog nooit gehoord. Ik denk dat je er mentaal niet helemaal klaar voor was ofzo of misschien voelde je een discomfort bij het feit dat je niet meer uit het dakraam kon kijken en dat je toen iets tegen je zin in moest doen
Klik om te vergroten...
De vloeibare lsd hebben we via via gekregen. De neef van een goede vriendin maakt het. We hebben het flesje al een tijdje en al meerdere keren gebruikt dus het is echt zo, haha.
De omslag van het naar buiten kijken en vervolgens naar beneden gaan, was inderdaad niet fijn.
R
RoelloLid
01-01-2024, 00:00
#2
Heftig joh. Ik blijf me in ieder geval elke keer weer goed verbazen als ik dit soort dingen lees. Mijn ergste trip op psychidelica was volgens mij een keer truffels nemen in een totaal verkeerde setting. Ik had het al vaker met vrienden gebruikt en er een leuke avond aan overgehouden, maar dit keer was totaal anders. Na al wat kennis te hebben gemaakt met wat leuke mensen en een paar drankjes besloot ik het hele bakje te nemen. Eerst begonnen de effecten heel prettig en voelde ik een fijne gloed over mezelf en alles wat ik zag. een uur later begon ik het gevoel te krijgen dat er iets vreemds aan de hand was. voor ik het wist zat ik helemaal in mezelf getrokken en begon alles met de minuut onprettiger te worden omdat mensen steeds naar me toe bleven komen om te vragen wat er aan de hand was. Op een gegeven moment was ik er zo klaar mee dat ben gaan vluchten. Ik pakte m'n fiets en heb heel m'n leven nog nooit zo snel gefietst. Ik wou gewoon echt heel graag naar huis en tegelijk snapte ik er geen ene zak meer van. Ik ben ook meerdere keren met de fiets gestopt om mijn gedachten bij een te houden en het voelde echt veel te intens allemaal. Thuis aangekomen heb ik nog even van de vloer kunnen genieten die heel elegant op en neer zweefde met de meest waanzinnige patronen die je kunt bedenken. Tegelijk zat ik gewoon veel te intens in m'n gedachten en snapte ik er gewoon niks meer van dus ik ben maar in m'n nest gaan liggen om m'n gedachtengang tot rust te kunnen krijgen. maarja leer je ook weer wat.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Als je lsd al na 10minuten voelt zal de dosis bizar hoog geweest zijn. Ik gok 400ug +. Zou toch lager doseren.... Lijkt mij ook lastig overigens met druppels.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hoi @Helenas wat enorm naar dat je zo'n slechte ervaring hebt gehad. Uit je verhaal kan ik zo snel niet meteen iets opmaken dat je "verkeerd" hebt gedaan. Maar ik weet natuurlijk niet wat er zich in jouw onderbewuste allemaal afspeelt. Misschien was je er mentaal niet helemaal klaar voor of misschien heb je gewoon simpelweg pech gehad. Ik heb nog maar 1 keer echte blinde paniek gevoelt tijdens een trip en dat was echt heel beangstigend. Ik heb er wel een paar andere keren tegenaan gezeten. Soms ook echt zonder goede aanwijsbare reden.

Het enige wat me opviel in je verhaal waar je misschien in de toekomst nog iets mee zou kunnen is:
Helenas zei:
Ik begon het een beetje kwijt te raken. We konden niet meer in volledige zinnen met elkaar praten. Focussen op een taak was lastig.
Klik om te vergroten...
Klopt het dat je de effecten op dat moment te hard vond en dat je daarom afleiding ging zoeken? Lijkt me op zich een hele begrijpelijke reactie namelijk. Hoe cliche het misschien ook klinkt is het toch ook in dat soort momenten belangrijk om je je eraan over te geven. Zodra je afleiding gaat zoeken ben je eigenlijk al in de weerstand aan het schieten. Ik ken het gevoel zoals je in dit oude tripreport van me kunt lezen:

Tripreport v/d Maand - LSD - de relativiteit van geluk

Zaterdagmiddag 14.00 uur. Vrouw en kindjes zijn net weg en papa heeft het huis alleen! Ik ben al de hele week aan het twijfelen: zal ik nu wel of geen LSD trip doen? Mijn afgelopen LSD trips waren elke keer zo fantastisch dat ik weer terug wil naar die fantastische plek waar alles mooi, nieuw en...
drugsforum.nl drugsforum.nl

Bedankt in ieder geval voor het delen van je openhartige verhaal. Fijn dat je zulke goede vrienden hebt!
F
FyrckantLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dat moment dat je uitspreekt dat je niet zo lekker aan het gaan bent...heftig is dat, herkenbaar ook hoe geladen die opmerking dan is.

De enige tip die ik je kan geven is dat het helemaal prima is om noooooooit in je leven ook nog maar 1 druppel of blotter LSD te doen.
H
HelenasLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dankjewel voor je fijne reactie. Het geeft me rust dat zoiets kan gebeuren en het is fijn om het te kunnen delen met andere ervaren gebruikers. Ik kan me vinden in het stukje afleiding zoeken. Misschien heb ik dat inderdaad onbewust gedaan.
Ik heb een beetje gelezen over de effecten vanaf 300-400ug en ik kan me er wel in vinden. Misschien is er toch wat mis gegaan met de druppel? Ik dacht van niet maar ik kan helaas niet meer teruggaan naar dat moment. Het voelde alsof ik mezelf kwijtraakte en we hebben naar elkaar kort de term egodood genoemd. Misschien als ik me er aan had overgegeven, was ik daar gekomen maar het voelde niet goed ofzo. Het zal heel goed de weerstand geweest kunnen zijn.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#7
Fyrckant zei:
Dat moment dat je uitspreekt dat je niet zo lekker aan het gaan bent...heftig is dat, herkenbaar ook hoe geladen die opmerking dan is.
Klik om te vergroten...
Ja enorm! Heb ook wel eens even voor me gehouden dat het niet zo lekker ging en dan achteraf wel besproken dat het op dat moment niet lekker ging. Bleek dat mijn tripmaatje precies hetzelfde in de wedstrijd zat. Uiteindelijk is het helemaal goed gekomen met die trip maar het was wel een "rocky start"....

Helenas zei:
Het voelde alsof ik mezelf kwijtraakte en we hebben naar elkaar kort de term egodood genoemd. Misschien als ik me er aan had overgegeven, was ik daar gekomen maar het voelde niet goed ofzo. Het zal heel goed de weerstand geweest kunnen zijn.
Klik om te vergroten...
Ja dat gevoel van jezelf kwijtraken kan echt heel beangstigend zijn. Heb dat op psilo, lsd en DMT meegemaakt. Toch is het meestal de weerstand die het probleem is. Bij mijn allerlaatste DMT ervaring was ik totaal weg van mijn ego en was het toch allemaal liefdevol en vredig. Soms is het ook echt wel een beetje met de spreekwoordelijke dobbelsteen gooien lijkt het haast....
T
TheGozdLid
01-01-2024, 00:00
#8
Helenas zei:
De vloeibare lsd hebben we via via gekregen. De neef van een goede vriendin maakt het. We hebben het flesje al een tijdje en al meerdere keren gebruikt dus het is echt zo, haha.
De omslag van het naar buiten kijken en vervolgens naar beneden gaan, was inderdaad niet fijn.
Klik om te vergroten...
wauw gaaf dat je iemand close kent die zelf LSD maakt, is één van de moeilijkste drugs om te maken. Kan ik niet via jou vloeibare LSD ook kopen dan? xd
D
DigitalismLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ah, wat vervelend! Ik snap je volledig en met mij waarschijnlijk nog vele anderen. Ik denk dat nagenoeg iedereen die regelmatig tript wel eens in een dergelijke situatie verzeild is geraakt. Het is sowieso niet iets om je voor te schamen, al snap ik goed dat je dit wel zo voelt. Ook die deuk in je ego is voor mij erg bekend. Voor mij heeft het verhaal delen absoluut geholpen, dus je post hier is een goede eerste stap. Daarnaast is het natuurlijk fijn dat je dit met je partner kunt bespreken.

Heb je enig idee hoeveel ug een druppel bevat? Klinkt als een nogal onnauwkeurige manier van doseren. Juist bij dit soort stofjes is het wel prettig als je niet op de >100 ug hoeft te dosereren. Dus wellicht dat de dosis in dit geval de boosdoener was. Zeker als je er niet op rekent, kan dat voor een overweldigend gevoel zorgen. Ik zou de volgende keer in ieder geval voor (geteste) zegels kiezen. Bij voorkeur met een niet te hoge dosis (<150 ug), zodat je nauwkeurig voor welke dosis dan ook kunt kiezen.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#10
TheGozd zei:
wauw gaaf dat je iemand close kent die zelf LSD maakt, is één van de moeilijkste drugs om te maken. Kan ik niet via jou vloeibare LSD ook kopen dan? xd
Klik om te vergroten...
Waarom doe je dit nou? Je weet gerust dat dit niet mag.... Dus moet ik actie ondernemen sorry.
G
GeEFmEDiEShIzzLeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Toen ik mijn bad trip heb gehad op lsd, heb ik een week later weer getript om de bad trip te verwerken. Het was erg plezierig moet ik zeggen en heeft mijn angst om te trippen totaal weggenomen. Apart hé?
H
HelenasLid
01-01-2024, 00:00
#12
Wat een super fijne reacties. Dat doet me erg goed! Heel lief, bedankt.
Ik weet eerlijk gezegd niet hoeveel ug een druppel bevat. Ik zal het eens navragen en dan eens kijken of ik aan zegels kan komen. Dat lijkt me misschien toch beter doseren inderdaad. Maar voorlopig ben ik er even klaar mee. Eerst dit goed verwerken :)
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#13
Jeetje wat kut. En wat jammer ook gewoon voor je/jullie, LSD kan zo fantastisch zijn maar, zo blijkt maar weer, ook de gedaante van een monster aannemen, net als ieder ander psychedelisch middel in bepaalde (soms onvoorziene) omstandigheden.

Ik heb net de reacties gelezen en veel is al gezegd. Toen ik je report las, was mijn eerste gedachte dezelfde als die van @Rivalrie: dit klinkt alsof je een ‘overdosis’ (waarmee ik bedoel: hoger dan gewenste/verwachtte) dosis LSD hebt gehad. Ik heb zelf geen ervaring met 300-400 ug, maar ik weet wel dat hoe hoger de dosis, hoe sneller de effecten opkomen. Dit is erg opvallend bij LSD vind ik. Het zou dus zomaar kunnen dat je dosis te hoog was, en aangezien je dat soort hevige effecten niet mentaal ingecalculeerd had raakte je misschien in paniek. Paniek en angst zijn vaak het begin van een bad trip, want dan neemt de drang om er tegen te vechten het gemakkelijk over. We kennen het allemaal in een bepaalde mate.

Vloeibare LSD - ik heb het nog nooit in real life gezien maar het klinkt wel als een mogelijk vrij tricky manier van doseren, zeker als je niet weet hoeveel er in de druppel die je neemt zit. En al helemaal omdat LSD zo’n enorm potent molecuul is kan het nogal uitmaken lijkt me.

Ik snap dat je er de komende tijd even helemaal klaar mee bent en neem ook vooral goed de tijd om deze ervaring te verwerken. Mocht je het ooit een nieuwe kans geven, dan wens ik jou en je vriend een geweldige trip toe om deze negatieve ervaring te compenseren!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#14
Helenas zei:
Heeft iemand tips over hoe we hier mee om kunnen gaan? Hebben we gewoon pech gehad? Hoe kunnen we dit de volgende keer voorkomen? Ik ga in ieder geval geen hele druppel meer doen want dit wil ik nooit meer
Klik om te vergroten...
LSD en andere tripmiddelen kunnen soms wat prikkende gevoelens geven. Spierkrampen komen ook regelmatig voor. Soms kan het prettig aanvoelen, maar zoals met alles tijdens het trippen, kan het ook heel naar worden; zeker als je er steeds op let. Verder zijn verwarring, moeite met uit je woorden komen en gevoeligheid voor de sfeer van een ruimte heel gebruikelijke ervaringen tijdens een trip. Dus wat dat betreft lees ik niet zoveel geks in je report. Het is meer zo dat je tijdens een trip last kunt krijgen van gedachten en gevoelens die zichzelf versterken. Als je zoiets hebt van 'ah dit voelt echt he-le-maal niet chill aan, ik wil dat het weg gaat', dan kan dat je hele belevingswereld beïnvloeden. Je kunt elkaar ook aansteken met reacties, dat je een beetje schrikt van een ander en die persoon daar ook weer geschrokken op reageert.

Wat goed helpt in zulke situaties is je bedenken dat je aan het trippen bent en dat het zo weer voorbij is. Zodra je de gevoelens herkent als een negatieve gedachtenspiraal, kun je het ook gelijk wat loslaten. Wat ook helpt is de omgeving veranderen. Probeer even een lekker plekje te vinden, of ga juist buiten even een wandeling maken. Met verandering van omgeving kan je vaak ook je beleving veranderen. Als iemand even wat minder chill gaat dan helpt het vaak om even een dekentje te geven en een kop thee en een fijne plek om te zitten. En nieuwsgierig proberen uit te vinden wat jij (of de andere persoon) precies ervaart. Dat voelt al een stuk minder zwaar dan een vaag zwaar gevoel waar je snel van af wil.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#15
Neo-Shulginist zei:
LSD en andere tripmiddelen kunnen soms wat prikkende gevoelens geven. Spierkrampen komen ook regelmatig voor. Soms kan het prettig aanvoelen, maar zoals met alles tijdens het trippen, kan het ook heel naar worden; zeker als je er steeds op let. Verder zijn verwarring, moeite met uit je woorden komen en gevoeligheid voor de sfeer van een ruimte heel gebruikelijke ervaringen tijdens een trip. Dus wat dat betreft lees ik niet zoveel geks in je report. Het is meer zo dat je tijdens een trip last kunt krijgen van gedachten en gevoelens die zichzelf versterken. Als je zoiets hebt van 'ah dit voelt echt he-le-maal niet chill aan, ik wil dat het weg gaat', dan kan dat je hele belevingswereld beïnvloeden. Je kunt elkaar ook aansteken met reacties, dat je een beetje schrikt van een ander en die persoon daar ook weer geschrokken op reageert.

Wat goed helpt in zulke situaties is je bedenken dat je aan het trippen bent en dat het zo weer voorbij is. Zodra je de gevoelens herkent als een negatieve gedachtenspiraal, kun je het ook gelijk wat loslaten. Wat ook helpt is de omgeving veranderen. Probeer even een lekker plekje te vinden, of ga juist buiten even een wandeling maken. Met verandering van omgeving kan je vaak ook je beleving veranderen. Als iemand even wat minder chill gaat dan helpt het vaak om even een dekentje te geven en een kop thee en een fijne plek om te zitten. En nieuwsgierig proberen uit te vinden wat jij (of de andere persoon) precies ervaart. Dat voelt al een stuk minder zwaar dan een vaag zwaar gevoel waar je snel van af wil.
Klik om te vergroten...

Goede tips vind ik! :)
P
Pace LeyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Wat een vervelende situatie! Waarom was het zo belangrijk voor je dat ie vriendin en vriend naar je toe kwamen? Ik zou in zo'n geval niet te veel hulp van externe factoren verwachten; je staat er sowieso al alleen voor. Het zou de situatie voor mij er alleen maar ingewikkelder van maken op lsd kan ik sociale interactie helemaal niet goed verwerken. Je grootste vijand is je eigen paniek en bezorgde mensen om je heen versterken dat alleen maar. Voor mij is dat echt het allerlaatste waar ik behoefte aan zou hebben. Met een beetje pech bellen ze een ambulance ook nog.
Als je het nog eens wilt proberen op lsd, dan zou ik voor blotters gaan. Als je een benzo in huis hebt, weet je dat je altijd je trip kunt dempen als je daar behoefte aan hebt. Alleen de wetenschap dat dat kan, zorgt er voor mij voor dat ik me nergens zorgen over maak en gerust hoge doseringen neem. De benzo heb ik nooit nodig gehad. Als je het gevoel accepteert, verwelkomt zonder angst en niet probeert te remmen, dan pakt zo'n avond waarschijnlijk heel wat anders uit.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Fyrckant zei:
Dat moment dat je uitspreekt dat je niet zo lekker aan het gaan bent...heftig is dat, herkenbaar ook hoe geladen die opmerking dan is.
Klik om te vergroten...
Ja, helaas bevestig je het op die manier tegenover jezelf en breng je die vibe bij de ander(en) waarmee je tript. Al is het natuurlijk helemaal begrijpelijk dat iemand dat doet.

Beter is het denk ik om het even voor jezelf te houden en jezelf mogelijk af te zonderen (mocht dat fijner zijn). En eerst wat dingen te proberen zoals veranderen van omgeving, zingen, dansen. (echt waar!) Wat dan ook om niet in die gedachtestroom mee te gaan dat je niet lekker gaat. Belangrijk is om die stroom voor een tijdje te onderbreken en dan kunnen dingen er al gauw heel anders uit gaan zien. Maar als je zegt dat je niet goed gaat, schrikt de ander daarvan, jij schrikt weer van zijn/haar reactie, enzovoort... Dan kun je makkelijk heel snel op een plek komen waar het niet meer zo makkelijk is om eruit te komen denk ik. Zeker als je het bevestigt tegenover elkaar.

Pace Ley zei:
Wat een vervelende situatie! Waarom was het zo belangrijk voor je dat ie vriendin en vriend naar je toe kwamen? Ik zou in zo'n geval niet te veel hulp van externe factoren verwachten; je staat er sowieso al alleen voor. Het zou de situatie voor mij er alleen maar ingewikkelder van maken op lsd kan ik sociale interactie helemaal niet goed verwerken. Je grootste vijand is je eigen paniek en bezorgde mensen om je heen versterken dat alleen maar. Voor mij is dat echt het allerlaatste waar ik behoefte aan zou hebben. Met een beetje pech bellen ze een ambulance ook nog.
Klik om te vergroten...
Maar daar zijn we allemaal verschillend in. Ik ben hier ook zoals jou in en dat (mensen vragen om naar me toe te komen wanneer ik bad ga) zou ook het laatste zijn wat ik zou willen in zo'n situatie. Maar ik ben ook iemand die als ik ziek ben het liefst helemaal alleen gelaten wordt. Een ander zou dat dan weer vreselijk kunnen vinden en het liefst iemand erbij hebben die voor hem/haar zorgt.


Verder eens met iedereen die de vloeibare LSD maar wat tricky vind. Beter gewoon zegels kopen. Maar ja, dat is allemaal al gezegd dus.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#18
TheGozd zei:
druppel LSD? daar heb ik nog nooit van gehoord. Hoe kun je in hemelsnaam aan vloeibare LSD komen. Erg rare ervaring, vooral omdat je zegt al wel eens LSD te hebben gedaan. Dat van huid die pijn doet heb ik nog nooit gehoord. Ik denk dat je er mentaal niet helemaal klaar voor was ofzo of misschien voelde je een discomfort bij het feit dat je niet meer uit het dakraam kon kijken en dat je toen iets tegen je zin in moest doen
Klik om te vergroten...
Er zijn vendors die vloeibare 1P-LSD verkopen. Mag uiteraard geen sources vernoemen.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#19
Snuffelaar zei:
Er zijn vendors die vloeibare 1P-LSD verkopen. Mag uiteraard geen sources vernoemen.
Klik om te vergroten...

Ah dat wist ik niet. Wel fancy, maar misschien maar beter gewoon op blotters dan...
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#20
Roze Olifant zei:
Ah dat wist ik niet. Wel fancy, maar misschien maar beter gewoon op blotters dan...
Klik om te vergroten...
Uiteindelijk is die ook via een oplossing op het papier gekomen :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."